Pertinent geen retrievers. Dus nee, ook geen labrador en ook geen flat-coated.quote:
Het kan best dat iemand er van ontspant, MAAR, niet hoeven op te letten, of op van alles letten geeft wel aan wat praktisch stressvoller is. Hoe dat dan ook wordt ervaren.quote:Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik met het OV reizen heel ontspannend. Ik heb een ex die autorijden echt als ontspanning zag, 3 uur rijden voor mij was voor hem dan ook best lekker.
Ik ben ook een autoliefhebber. Ik vind autorijden heerlijk, maar het is niet zo ontspannend als in de trein zitten. In de auto moet je continue op je omgeving letten en je bewust zijn van mogelijke gevaarlijke situaties.quote:
Nee, het IS niet stressvoller, want stress is een beleving/mening geen vaststaand feit. Dus wat voor de ene stress oplevert is voor de ander ontspanning. Ik heb zeker weten in de trein meer stress dan met de auto.quote:Op maandag 11 april 2011 11:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het kan best dat iemand er van ontspant, MAAR, niet hoeven op te letten, of op van alles letten geeft wel aan wat praktisch stressvoller is. Hoe dat dan ook wordt ervaren.
Maar welke andere hondensoort past er dan nog wel goed in je toekomstige Station wagon?quote:Op maandag 11 april 2011 11:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Pertinent geen retrievers. Dus nee, ook geen labrador en ook geen flat-coated.
Dan is er nog hoop voor jequote:Op maandag 11 april 2011 11:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Pertinent geen retrievers. Dus nee, ook geen labrador en ook geen flat-coated.
Ik wil geen station, toch op z'n minst een sedan. En de Am.Bull kan wel op de achterbankquote:Op maandag 11 april 2011 11:52 schreef STING het volgende:
[..]
Maar welke andere hondensoort past er dan nog wel goed in je toekomstige Station wagon?
Dat eerste zou kunnen (ik draag iig Gaastraquote:Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Oh oh, nog even en je hebt een partner, draagt dezelde gaastra jas, station met trekhaak, sleurhut en een golden retriever.
Nee, dat kan niet. Want jij bent mijn partner nietquote:Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat eerste zou kunnen (ik draag iig Gaastra), daarna Alfa Brera (geen station, wel trekhaak
), appartementjes FTW en ik wil een Duitse Herder, of toch gewoon bij katten blijven
Even het beeld bijwerken,quote:Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik wil geen station, toch op z'n minst een sedan. En de Am.Bull kan wel op de achterbank
Hoe is t met MissB?quote:
Je benoemt stress anders dan ik.quote:Op maandag 11 april 2011 11:52 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nee, het IS niet stressvoller, want stress is een beleving/mening geen vaststaand feit. Dus wat voor de ene stress oplevert is voor de ander ontspanning. Ik heb zeker weten in de trein meer stress dan met de auto.
Samzz gaat met Sounddragon?quote:Op maandag 11 april 2011 11:54 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Even het beeld bijwerken,
2 Bomberjacks, oude Mercedes/Bmw en een Am.bull
Jij bent wel echt van de stereotypes he?quote:Op maandag 11 april 2011 11:54 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Even het beeld bijwerken,
2 Bomberjacks, oude Mercedes/Bmw en een Am.bull
Het is bij voorbaat herkenbaar, hoewel niks over relaties of seks herkenbaar isquote:
Ben jij de nieuwe eeuwige maagd in Singles?quote:Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
Het is bij voorbaat herkenbaar, hoewel niks over relaties of seks herkenbaar is
Ja tuurlijk, je moet overal hokjes voor hebben, dat maakt het leven overzichtelijkquote:Op maandag 11 april 2011 11:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij bent wel echt van de stereotypes he?
Technisch gezien niet, maar zo voelt het welquote:Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Ben jij de nieuwe eeuwige maagd in Singles?
Goed, meneer burgertrutquote:
Absoluut niet, tijdens het autorijden heb ik geen druk, dat is een automatisme, 99,9% van de handelingen denk ik niet eens over na. Tijdens trein rijden ben ik continu bezig met waar we zijn, hoe lang het nog duurt, of ik mn aansluitingen wel haal en waar en hoe en wat, etc, etc.quote:Op maandag 11 april 2011 11:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je benoemt stress anders dan ik.
stress de; m aanhoudende geestelijke druk; spanning
Continue op moeten letten is een grotere geestelijke druk.
Jij bedoelt: ik voel me gestressder.
Dat geloof ik best.
Maar auto rijden IS stressvoller dan passief (zegt het eigenlijk al) in de trein zitten.
niet vertrekken daar waar je bent, niet aankomen waar je moet zijn, zoeken welke van de 36 perrons je moet hebben, is dit de stoptrein of staat hier nog de intercity? haal ik mijn aansluiting? vertraging, springers, blaadjes op de rails.....quote:Op maandag 11 april 2011 11:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of in een trein zitten, niet op de weg hoeven letten, beetje slapen, beetje lezen, beetje uit het raam kijken.
Of in de auto zitten, op de weg letten, op de medeweggebruikers, op je snelheid, zelf sturen, schakelen en andere handelingen uitvoeren.
Ik weet wel wat stressvoller is.
Een plezierige situatie die spanning oproept kan ook als stress worden opgevat. Stress is namelijk niet per definitie negatief.quote:Op maandag 11 april 2011 11:52 schreef PeuRac het volgende:
Nee, het IS niet stressvoller, want stress is een beleving/mening geen vaststaand feit. Dus wat voor de ene stress oplevert is voor de ander ontspanning. Ik heb zeker weten in de trein meer stress dan met de auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |