abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95335782
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben 8 jaar vrijwel dagelijks met de trein gegaan.
Het gebeurt :') Ik heb ook weleens gehad dat de stoptrein niet op mijn station stopte en ik een halfuur op de volgende trein mocht wachten.
Het gebeurt, maar vaak wordt een groot deel van de last van problemen door mensen zelf veroorzaakt. Goed opletten en inspelen op situaties helpt een hoop. En daarom gaat het ook juist zo vaak fout met mensen die nooit met de trein gaan. Ze weten niks en ondernemen zelf nauwelijks actie en geven vervolgens de NS de schuld.

Voorbeeld: je staat op Duivendrecht, er iets aan de hand tussen Duivendrecht en Weesp, maar op het bord staat dat de stoptrein vertraging heeft. Je moet de intercity hebben die 20 minuten later gaat.
Beginners wachten rustig tot de stoptrein, na 20 minuten vertraging vertrekt, om te zien dat de intercity niet rijdt omdat die niet langs de stilstaande trein kan. Gaan zich dan afvragen hoe nu verder, winnen evt.info in bij een perronopzichter. Daarna stappen ze in de volgende stoptrein met ook 20 vertraging en zijn vervolgens 50 minuten later dan normaal in Amersfoort.

Ik zie de situatie, loop naar boven, pak de intercity naar Utrecht, en daar de ic naar Amersfoort en komt op de normale tijd aan.
pi_95335830
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:14 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben 8 jaar vrijwel dagelijks met de trein gegaan.
Het gebeurt :') Ik heb ook weleens gehad dat de stoptrein niet op mijn station stopte en ik een halfuur op de volgende trein mocht wachten.

Onmisbaar als je vaak met de trein reist.
pi_95335862
quote:
99s.gif Op maandag 11 april 2011 11:10 schreef stbabylon het volgende:

En dan heb ik niet de stress van het autorijden.
Van autorijden krijg je ook geen stress, eerder andersom. O+
pi_95335867
quote:
99s.gif Op maandag 11 april 2011 11:21 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Het gebeurt, maar vaak wordt een groot deel van de last van problemen door mensen zelf veroorzaakt. Goed opletten en inspelen op situaties helpt een hoop. En daarom gaat het ook juist zo vaak fout met mensen die nooit met de trein gaan. Ze weten niks en ondernemen zelf nauwelijks actie en geven vervolgens de NS de schuld.

Voorbeeld: je staat op Duivendrecht, er iets aan de hand tussen Duivendrecht en Weesp, maar op het bord staat dat de stoptrein vertraging heeft. Je moet de intercity hebben die 20 minuten later gaat.
Beginners wachten rustig tot de stoptrein, na 20 minuten vertraging vertrekt, om te zien dat de intercity niet rijdt omdat die niet langs de stilstaande trein kan. Gaan zich dan afvragen hoe nu verder, winnen evt.info in bij een perronopzichter. Daarna stappen ze in de volgende stoptrein met ook 20 vertraging en zijn vervolgens 50 minuten later dan normaal in Amersfoort.

Ik zie de situatie, loop naar boven, pak de intercity naar Utrecht, en daar de ic naar Amersfoort en komt op de normale tijd aan.
Maar het moet toch ook begrijpelijk blijven voor mensen die niet dagelijks met de trein gaan? M'n moeder belde me een keer vanuit Utrecht: er reden geen treinen. De man van de servicebalie had gezegd dat ze moest wachten op de bussen. Ik zei dat ze dan via Amersfoort kon gaan, klaar.
Tap tap tap
pi_95335905
Jezus, nu ben ik ineens de NS-basher terwijl ik de trein altijd loop te verdedigen als Peu loopt te mekkeren :') . Ik ga altijd met de trein.
Tap tap tap
  maandag 11 april 2011 @ 11:27:25 #156
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_95335960
Ach, de NS heeft zijn faal-momenten, maar dat weegt in niks op tegen de voordelen, vind ik. :)

En ja, met de sneeuw ging het enorm mis, maar dat komt deels door de fabrikant.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_95335964
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:25 schreef CherryLips het volgende:
Jezus, nu ben ik ineens de NS-basher terwijl ik de trein altijd loop te verdedigen als Peu loopt te mekkeren :') . Ik ga altijd met de trein.
O+ je leert het wel, nu nog die auto kopen :7
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 11 april 2011 @ 11:28:26 #158
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_95335986
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:27 schreef Samzz het volgende:
Ach, de NS heeft zijn faal-momenten, maar dat weegt in niks op tegen de voordelen, vind ik. :)

En ja, met de sneeuw ging het enorm mis, maar dat komt deels door de fabrikant.
Ik vind het OV een redelijk alternatief, als je er niet op hoeft te rekenen. Ik zit er echt niet mee dat ik soms 10 min te laat ben hier, boeiend. Maar het faalt soms ook wel op echt hele nare momenten hoor, je kan er gewoon niet van op aan.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 11 april 2011 @ 11:31:01 #159
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_95336059
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik vind het OV een redelijk alternatief, als je er niet op hoeft te rekenen. Ik zit er echt niet mee dat ik soms 10 min te laat ben hier, boeiend. Maar het faalt soms ook wel op echt hele nare momenten hoor, je kan er gewoon niet van op aan.
Die ervaring heb ik niet. :)

Ik reis nu al 10 weken van Enschede naar Tilburg en ik heb in totaal 4 vertragingen gehad. Waarvan 1 door koperdieven, een door een sein en wisselstoring en een omdat er iemand voor de trein sprong.

Er zijn gewoon dingen waar ook de NS niet op kan anticiperen. :) En ja, ze falen inderdaad genoeg andere momenten, maar ik heb nog altijd van ze op aan gekund O+ En ik ben ontzettend blij dat ik het OV als mogelijkheid heb!
pi_95336082
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zoals dat tentamen toen. Ik was een half uur eerder weggegaan dan anders, kappen de treinen ermee. Bussen ingezet. Wachten, wachten. Toch een trein die tot aan Driebergen-Zeist ging. O, toch niet. Kwamen ze bij Veenendaal achter. Weer terug. Wachten op bussen. Bus vol. Volgende bus. Bij Driebergen-Zeist overstappen op de stoptrein. Rijdt ook niet. Overstappen op bus. 'Neem de 74'. Toeristische route door Zeist. Ruim drie kwartier te laat komen voor tentamen en niet meer naar binnen mogen.

En dan mail ik de docent en krijg ik als reactie: 'Maar er waren bussen ingezet dus je vertraging kon nooit langer zijn dan een half uur'. Kijk, DAT is iemand die nooit met de trein gaat :D
Is alweer een tijd geleden, en heb de afgelopen drie jaar geen gezeik gehad met de trein. het was in het begin (toen ik net studeerde) veel erger. Vind treinen wel lekker, maar dan wel gewoon overdag. Het heeft in mijn ogen ook totaal geen zin om met de auto naar Amsterdam of naar het strand ofzo te gaan. Ga gewoon lekker met de trein.
Tap tap tap
pi_95336100
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:31 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik reis nu al 10 weken van Enschede naar Tilburg en ik heb in totaal 4 vertragingen gehad. Waarvan 1 door koperdieven, een door een sein en wisselstoring en een omdat er iemand voor de trein sprong.

Er zijn gewoon dingen waar ook de NS niet op kan anticiperen. :) En ja, ze falen inderdaad genoeg andere momenten, maar ik heb nog altijd van ze op aan gekund O+ En ik ben ontzettend blij dat ik het OV als mogelijkheid heb!
Of de NS of een andere OV maatschappij er iets tegen kan doen of niet, is niet relevant. Met de auto heb je zulke problemen niet. De kans op oponthoud is veel kleiner en als het gebeurd, dan is het vaak met veel minder vertraging, welke je dan meestal nog weer in kan halen ook. Ergo, auto = beter.
pi_95336108
quote:

[..]

Ik ben ook blij dat ik vrijwel overal kan komen met het OV :) . Maar dan sta je met 30 studenten op het perron en moet je een vliegtuig halen. Eeeeeh... :')
Tap tap tap
  maandag 11 april 2011 @ 11:33:23 #163
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_95336114
quote:

[..]

Dan heb je deze winter niet in de trein gezeten :P.

Ach, ik weet ook best opzich dat het makkelijk klagen is, maar ik heb het nu zovaak meegemaakt zelf.. Ik zal wel OV-pech hebben :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 11 april 2011 @ 11:34:58 #164
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_95336157
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan heb je deze winter niet in de trein gezeten :P.

Ach, ik weet ook best opzich dat het makkelijk klagen is, maar ik heb het nu zovaak meegemaakt zelf.. Ik zal wel OV-pech hebben :').
Zeker :D En ik heb al gezegd dat dat een behoorlijk fiasco is, maar ook niet alleen de schuld van de NS, maar van treinproducent Bombardier en ProRail die nog steeds faalt in het goed onderhouden van het spoor :P

Je moet eens met mij reizen, ik heb me een OV-Karma O+
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben ook blij dat ik vrijwel overal kan komen met het OV :) . Maar dan sta je met 30 studenten op het perron en moet je een vliegtuig halen. Eeeeeh... :')
Dat is wel klote ja ;(
pi_95336160
Jemig Peu, wat een kut-TT. ;(
pi_95336188
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:35 schreef L-E het volgende:
Jemig Peu, wat een kut-TT. ;(
voor mij en menig ander fokkel geldt die gewoon :6

hoe was jou weekendje dan? :*
pi_95336194
fokkel :D
Tap tap tap
  maandag 11 april 2011 @ 11:36:34 #168
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_95336199
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:32 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Of de NS of een andere OV maatschappij er iets tegen kan doen of niet, is niet relevant. Met de auto heb je zulke problemen niet. De kans op oponthoud is veel kleiner en als het gebeurd, dan is het vaak met veel minder vertraging, welke je dan meestal nog weer in kan halen ook. Ergo, auto = beter.
Nee, met de auto heb je files, wegversperringen, opengebroken wegen.

Niks is zaligmakend, maar ik vind wel dat er ontegenzeggelijk veel, vooral onterecht, op het OV en vooral de NS gebasht wordt :)
pi_95336209
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:36 schreef PeuRac het volgende:

[..]

voor mij en menig ander fokkel geldt die gewoon :6

hoe was jou weekendje dan? :*
Mijn weekend was heerlijk, maar deze TT heeft wel een hoog Viva-gehalte hoor. ;(
pi_95336222
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:36 schreef CherryLips het volgende:
fokkel :D
Woehaa, ik las het niet eens.

Ben je van slag Peu? 8-)
pi_95336228
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niks is zaligmakend, maar ik vind wel dat er ontegenzeggelijk veel, vooral onterecht, op het OV en vooral de NS gebasht wordt :)
Ik moet wel zeggen dat ik minder blij ben met die nieuwe abonnementen :') Ik snap de redenering dat het niet logisch is om geen korting te geven in de ochtendspits en wel in de avondspits, maar dat hele persbericht was gewoon aan elkaar gelogen, sloeg helemaal nergens op.
Tap tap tap
pi_95336275
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef L-E het volgende:

[..]

Ben je van slag Peu? 8-)
Lentekolder O+
pi_95336294
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef L-E het volgende:

[..]

Ben je van slag Peu? 8-)
Vond t een leuk woord :D

En ja :@
  maandag 11 april 2011 @ 11:40:43 #174
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_95336332
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat ik minder blij ben met die nieuwe abonnementen :') Ik snap de redenering dat het niet logisch is om geen korting te geven in de ochtendspits en wel in de avondspits, maar dat hele persbericht was gewoon aan elkaar gelogen, sloeg helemaal nergens op.
Niet gelezen... :P
pi_95336394
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:39 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Vond t een leuk woord :D

En ja :@
Gaat wel weer over. :*
pi_95336422
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Gaat wel weer over. :*
ik hoop t niet, dit voelt wel lekker zo eigenlijk :@ Gisteren heel burgerlijk :r op de bank gehangen 8)7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 april 2011 @ 11:43:54 #177
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_95336444
Wat is er eigenlijk mis met burgerlijk? :)
pi_95336450
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:43 schreef PeuRac het volgende:

[..]

ik hoop t niet, dit voelt wel lekker zo eigenlijk :@ Gisteren heel burgerlijk :r op de bank gehangen 8)7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima toch? Geniet ervan. :)
  maandag 11 april 2011 @ 11:45:05 #179
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_95336478
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:43 schreef Samzz het volgende:
Dat het burgerlijk is.
Wat stiekem vaak toch wel lekker is.
pi_95336503
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:23 schreef rival het volgende:

[..]

Van autorijden krijg je ook geen stress, eerder andersom. O+
Of in een trein zitten, niet op de weg hoeven letten, beetje slapen, beetje lezen, beetje uit het raam kijken.
Of in de auto zitten, op de weg letten, op de medeweggebruikers, op je snelheid, zelf sturen, schakelen en andere handelingen uitvoeren.

Ik weet wel wat stressvoller is.
pi_95336508
quote:
het woord zegt het zelf al :D
  maandag 11 april 2011 @ 11:46:00 #182
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_95336512
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:45 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dat het burgerlijk is.
Wat stiekem vaak toch wel lekker is.
Ja, daarom. Ik snap die afkeer niet helemaal :P

Ik heb zaterdag heel burgerlijk door de natuur gewandeld en zondag gepicknickt, ik vond het heerlijk O+
pi_95336531
quote:
Alles moet swingend, spannend, snel, dynamisch, LEEF! enzo. Anderen moeten vooral denken dat we ons leven zo zinvol mogelijk inrichten. Op de bank hangen past daar niet in, geloof ik.
  maandag 11 april 2011 @ 11:47:10 #184
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_95336535
:O hoi
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  maandag 11 april 2011 @ 11:47:38 #185
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_95336552
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:46 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb zaterdag heel burgerlijk door de natuur gewandeld en zondag gepicknickt, ik vond het heerlijk O+
Oh oh, nog even en je hebt een partner, draagt dezelde gaastra jas, station met trekhaak, sleurhut en een golden retriever.
pi_95336559
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:32 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als ik met de auto ga heb ik gegarandeerd vertraging, dat is wel handig, dat kun je inplannen :D
pi_95336563
quote:
99s.gif Op maandag 11 april 2011 11:45 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Of in een trein zitten, niet op de weg hoeven letten, beetje slapen, beetje lezen, beetje uit het raam kijken.
Of in de auto zitten, op de weg letten, op de medeweggebruikers, op je snelheid, zelf sturen, schakelen en andere handelingen uitvoeren.

Ik weet wel wat stressvoller is.
Persoonlijk vind ik met het OV reizen heel ontspannend. Ik heb een ex die autorijden echt als ontspanning zag, 3 uur rijden voor mij was voor hem dan ook best lekker. :)
  maandag 11 april 2011 @ 11:48:18 #188
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_95336578
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef missbehavin het volgende:
hoi
pi_95336580
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Oh oh, nog even en je hebt een partner, draagt dezelde gaastra jas, station met trekhaak, sleurhut en een golden retriever.
Je vergeet de 2,2 kinderen. *O*
pi_95336588
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:46 schreef Samzz het volgende:

[..]

Af en toe is er niks mis mee, maar elke dag/avond kan ik niet tegen. Zoals nu vond ik het leuk. Gewoon een avondje samen op de bank O+
  maandag 11 april 2011 @ 11:48:38 #191
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_95336589
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Alles moet swingend, spannend, snel, dynamisch, LEEF! enzo. Anderen moeten vooral denken dat we ons leven zo zinvol mogelijk inrichten. Op de bank hangen past daar niet in, geloof ik.
Ja, dat schijnt het inderdaad te zijn.

Ik heb daar helemaal geen zin in, ik vind het heerlijk een hele zondag in bed te liggen met een goede film :P
  maandag 11 april 2011 @ 11:49:05 #192
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_95336603
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:48 schreef L-E het volgende:

[..]

Je vergeet de 2,2 kinderen. *O*
In samzz geval niet denk ik
  maandag 11 april 2011 @ 11:49:16 #193
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_95336609
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mee een!

Openbaar vervoer O+
  maandag 11 april 2011 @ 11:49:20 #194
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_95336613
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik wil pertinent geen Golden Retriever, ik vind dat zo'n saaie hond...
pi_95336616
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef L-E het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik met het OV reizen heel ontspannend. Ik heb een ex die autorijden echt als ontspanning zag, 3 uur rijden voor mij was voor hem dan ook best lekker. :)
Ik vind auto rijden ook ontspannender dan met de trein :)
pi_95336632
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef missbehavin het volgende:
Hoi :W *O*
  maandag 11 april 2011 @ 11:50:06 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_95336634
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:48 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Af en toe is er niks mis mee, maar elke dag/avond kan ik niet tegen. Zoals nu vond ik het leuk. Gewoon een avondje samen op de bank O+
Burgertrut :r
  maandag 11 april 2011 @ 11:50:09 #198
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_95336641
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik wil pertinent geen Golden Retriever, ik vind dat zo'n saaie hond...
Een labrador dan?
pi_95336642
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:49 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat delen de autoliefhebbers. :)
  maandag 11 april 2011 @ 11:50:11 #200
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_95336643
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:49 schreef PeuRac het volgende:

[..]

:Y
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')