Het gebeurt, maar vaak wordt een groot deel van de last van problemen door mensen zelf veroorzaakt. Goed opletten en inspelen op situaties helpt een hoop. En daarom gaat het ook juist zo vaak fout met mensen die nooit met de trein gaan. Ze weten niks en ondernemen zelf nauwelijks actie en geven vervolgens de NS de schuld.quote:Op maandag 11 april 2011 11:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben 8 jaar vrijwel dagelijks met de trein gegaan.
Het gebeurtIk heb ook weleens gehad dat de stoptrein niet op mijn station stopte en ik een halfuur op de volgende trein mocht wachten.
quote:Op maandag 11 april 2011 11:14 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben 8 jaar vrijwel dagelijks met de trein gegaan.
Het gebeurtIk heb ook weleens gehad dat de stoptrein niet op mijn station stopte en ik een halfuur op de volgende trein mocht wachten.
Van autorijden krijg je ook geen stress, eerder andersom.quote:Op maandag 11 april 2011 11:10 schreef stbabylon het volgende:
En dan heb ik niet de stress van het autorijden.
Maar het moet toch ook begrijpelijk blijven voor mensen die niet dagelijks met de trein gaan? M'n moeder belde me een keer vanuit Utrecht: er reden geen treinen. De man van de servicebalie had gezegd dat ze moest wachten op de bussen. Ik zei dat ze dan via Amersfoort kon gaan, klaar.quote:Op maandag 11 april 2011 11:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het gebeurt, maar vaak wordt een groot deel van de last van problemen door mensen zelf veroorzaakt. Goed opletten en inspelen op situaties helpt een hoop. En daarom gaat het ook juist zo vaak fout met mensen die nooit met de trein gaan. Ze weten niks en ondernemen zelf nauwelijks actie en geven vervolgens de NS de schuld.
Voorbeeld: je staat op Duivendrecht, er iets aan de hand tussen Duivendrecht en Weesp, maar op het bord staat dat de stoptrein vertraging heeft. Je moet de intercity hebben die 20 minuten later gaat.
Beginners wachten rustig tot de stoptrein, na 20 minuten vertraging vertrekt, om te zien dat de intercity niet rijdt omdat die niet langs de stilstaande trein kan. Gaan zich dan afvragen hoe nu verder, winnen evt.info in bij een perronopzichter. Daarna stappen ze in de volgende stoptrein met ook 20 vertraging en zijn vervolgens 50 minuten later dan normaal in Amersfoort.
Ik zie de situatie, loop naar boven, pak de intercity naar Utrecht, en daar de ic naar Amersfoort en komt op de normale tijd aan.
quote:Op maandag 11 april 2011 11:25 schreef CherryLips het volgende:
Jezus, nu ben ik ineens de NS-basher terwijl ik de trein altijd loop te verdedigen als Peu loopt te mekkeren. Ik ga altijd met de trein.
Ik vind het OV een redelijk alternatief, als je er niet op hoeft te rekenen. Ik zit er echt niet mee dat ik soms 10 min te laat ben hier, boeiend. Maar het faalt soms ook wel op echt hele nare momenten hoor, je kan er gewoon niet van op aan.quote:Op maandag 11 april 2011 11:27 schreef Samzz het volgende:
Ach, de NS heeft zijn faal-momenten, maar dat weegt in niks op tegen de voordelen, vind ik.
En ja, met de sneeuw ging het enorm mis, maar dat komt deels door de fabrikant.
Die ervaring heb ik niet.quote:Op maandag 11 april 2011 11:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind het OV een redelijk alternatief, als je er niet op hoeft te rekenen. Ik zit er echt niet mee dat ik soms 10 min te laat ben hier, boeiend. Maar het faalt soms ook wel op echt hele nare momenten hoor, je kan er gewoon niet van op aan.
Zoals dat tentamen toen. Ik was een half uur eerder weggegaan dan anders, kappen de treinen ermee. Bussen ingezet. Wachten, wachten. Toch een trein die tot aan Driebergen-Zeist ging. O, toch niet. Kwamen ze bij Veenendaal achter. Weer terug. Wachten op bussen. Bus vol. Volgende bus. Bij Driebergen-Zeist overstappen op de stoptrein. Rijdt ook niet. Overstappen op bus. 'Neem de 74'. Toeristische route door Zeist. Ruim drie kwartier te laat komen voor tentamen en niet meer naar binnen mogen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind het OV een redelijk alternatief, als je er niet op hoeft te rekenen. Ik zit er echt niet mee dat ik soms 10 min te laat ben hier, boeiend. Maar het faalt soms ook wel op echt hele nare momenten hoor, je kan er gewoon niet van op aan.
Of de NS of een andere OV maatschappij er iets tegen kan doen of niet, is niet relevant. Met de auto heb je zulke problemen niet. De kans op oponthoud is veel kleiner en als het gebeurd, dan is het vaak met veel minder vertraging, welke je dan meestal nog weer in kan halen ook. Ergo, auto = beter.quote:Op maandag 11 april 2011 11:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik niet.
Ik reis nu al 10 weken van Enschede naar Tilburg en ik heb in totaal 4 vertragingen gehad. Waarvan 1 door koperdieven, een door een sein en wisselstoring en een omdat er iemand voor de trein sprong.
Er zijn gewoon dingen waar ook de NS niet op kan anticiperen.En ja, ze falen inderdaad genoeg andere momenten, maar ik heb nog altijd van ze op aan gekund
En ik ben ontzettend blij dat ik het OV als mogelijkheid heb!
Ik ben ook blij dat ik vrijwel overal kan komen met het OVquote:Op maandag 11 april 2011 11:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik reis nu al 10 weken van Enschede naar Tilburg en ik heb in totaal 4 vertragingen gehad. Waarvan 1 door koperdieven, een door een sein en wisselstoring en een omdat er iemand voor de trein sprong.
Er zijn gewoon dingen waar ook de NS niet op kan anticiperen.En ja, ze falen inderdaad genoeg andere momenten, maar ik heb nog altijd van ze op aan gekund
Dan heb je deze winter niet in de trein gezetenquote:Op maandag 11 april 2011 11:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zekerquote:Op maandag 11 april 2011 11:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan heb je deze winter niet in de trein gezeten.
Ach, ik weet ook best opzich dat het makkelijk klagen is, maar ik heb het nu zovaak meegemaakt zelf.. Ik zal wel OV-pech hebben.
Dat is wel klote jaquote:Op maandag 11 april 2011 11:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat ik vrijwel overal kan komen met het OV. Maar dan sta je met 30 studenten op het perron en moet je een vliegtuig halen. Eeeeeh...
voor mij en menig ander fokkel geldt die gewoonquote:
Nee, met de auto heb je files, wegversperringen, opengebroken wegen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:32 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Of de NS of een andere OV maatschappij er iets tegen kan doen of niet, is niet relevant. Met de auto heb je zulke problemen niet. De kans op oponthoud is veel kleiner en als het gebeurd, dan is het vaak met veel minder vertraging, welke je dan meestal nog weer in kan halen ook. Ergo, auto = beter.
Mijn weekend was heerlijk, maar deze TT heeft wel een hoog Viva-gehalte hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 11:36 schreef PeuRac het volgende:
[..]
voor mij en menig ander fokkel geldt die gewoon![]()
hoe was jou weekendje dan?
Ik moet wel zeggen dat ik minder blij ben met die nieuwe abonnementenquote:Op maandag 11 april 2011 11:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, met de auto heb je files, wegversperringen, opengebroken wegen.
Niks is zaligmakend, maar ik vind wel dat er ontegenzeggelijk veel, vooral onterecht, op het OV en vooral de NS gebasht wordt
Lentekolderquote:Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef L-E het volgende:
[..]
Woehaa, ik las het niet eens.
Ben je van slag Peu?
Vond t een leuk woordquote:Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef L-E het volgende:
[..]
Woehaa, ik las het niet eens.
Ben je van slag Peu?
Niet gelezen...quote:Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik minder blij ben met die nieuwe abonnementenIk snap de redenering dat het niet logisch is om geen korting te geven in de ochtendspits en wel in de avondspits, maar dat hele persbericht was gewoon aan elkaar gelogen, sloeg helemaal nergens op.
ik hoop t niet, dit voelt wel lekker zo eigenlijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
quote:Op maandag 11 april 2011 11:43 schreef PeuRac het volgende:
[..]
ik hoop t niet, dit voelt wel lekker zo eigenlijkGisteren heel burgerlijk
op de bank gehangen
Prima toch? Geniet ervan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of in een trein zitten, niet op de weg hoeven letten, beetje slapen, beetje lezen, beetje uit het raam kijken.quote:Op maandag 11 april 2011 11:23 schreef rival het volgende:
[..]
Van autorijden krijg je ook geen stress, eerder andersom.
het woord zegt het zelf alquote:
Ja, daarom. Ik snap die afkeer niet helemaalquote:Op maandag 11 april 2011 11:45 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat het burgerlijk is.
Wat stiekem vaak toch wel lekker is.
Alles moet swingend, spannend, snel, dynamisch, LEEF! enzo. Anderen moeten vooral denken dat we ons leven zo zinvol mogelijk inrichten. Op de bank hangen past daar niet in, geloof ik.quote:
Oh oh, nog even en je hebt een partner, draagt dezelde gaastra jas, station met trekhaak, sleurhut en een golden retriever.quote:Op maandag 11 april 2011 11:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, daarom. Ik snap die afkeer niet helemaal
Ik heb zaterdag heel burgerlijk door de natuur gewandeld en zondag gepicknickt, ik vond het heerlijk
Als ik met de auto ga heb ik gegarandeerd vertraging, dat is wel handig, dat kun je inplannenquote:Op maandag 11 april 2011 11:32 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Of de NS of een andere OV maatschappij er iets tegen kan doen of niet, is niet relevant. Met de auto heb je zulke problemen niet. De kans op oponthoud is veel kleiner en als het gebeurd, dan is het vaak met veel minder vertraging, welke je dan meestal nog weer in kan halen ook. Ergo, auto = beter.
Persoonlijk vind ik met het OV reizen heel ontspannend. Ik heb een ex die autorijden echt als ontspanning zag, 3 uur rijden voor mij was voor hem dan ook best lekker.quote:Op maandag 11 april 2011 11:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of in een trein zitten, niet op de weg hoeven letten, beetje slapen, beetje lezen, beetje uit het raam kijken.
Of in de auto zitten, op de weg letten, op de medeweggebruikers, op je snelheid, zelf sturen, schakelen en andere handelingen uitvoeren.
Ik weet wel wat stressvoller is.
Je vergeet de 2,2 kinderen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Oh oh, nog even en je hebt een partner, draagt dezelde gaastra jas, station met trekhaak, sleurhut en een golden retriever.
Af en toe is er niks mis mee, maar elke dag/avond kan ik niet tegen. Zoals nu vond ik het leuk. Gewoon een avondje samen op de bankquote:Op maandag 11 april 2011 11:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, daarom. Ik snap die afkeer niet helemaal
Ik heb zaterdag heel burgerlijk door de natuur gewandeld en zondag gepicknickt, ik vond het heerlijk
Ja, dat schijnt het inderdaad te zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 11:46 schreef L-E het volgende:
[..]
Alles moet swingend, spannend, snel, dynamisch, LEEF! enzo. Anderen moeten vooral denken dat we ons leven zo zinvol mogelijk inrichten. Op de bank hangen past daar niet in, geloof ik.
Mee een!quote:Op maandag 11 april 2011 11:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, met de auto heb je files, wegversperringen, opengebroken wegen.
Niks is zaligmakend, maar ik vind wel dat er ontegenzeggelijk veel, vooral onterecht, op het OV en vooral de NS gebasht wordt
Ik wil pertinent geen Golden Retriever, ik vind dat zo'n saaie hond...quote:Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Oh oh, nog even en je hebt een partner, draagt dezelde gaastra jas, station met trekhaak, sleurhut en een golden retriever.
Ik vind auto rijden ook ontspannender dan met de treinquote:Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik met het OV reizen heel ontspannend. Ik heb een ex die autorijden echt als ontspanning zag, 3 uur rijden voor mij was voor hem dan ook best lekker.
Burgertrutquote:Op maandag 11 april 2011 11:48 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Af en toe is er niks mis mee, maar elke dag/avond kan ik niet tegen. Zoals nu vond ik het leuk. Gewoon een avondje samen op de bank
Een labrador dan?quote:Op maandag 11 april 2011 11:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik wil pertinent geen Golden Retriever, ik vind dat zo'n saaie hond...
Dat delen de autoliefhebbers.quote:Op maandag 11 april 2011 11:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik vind auto rijden ook ontspannender dan met de trein
quote:Op maandag 11 april 2011 11:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik vind auto rijden ook ontspannender dan met de trein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |