Lees de reacties hier?quote:Op zondag 10 april 2011 20:41 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Politie mag ze niet mee naar huis voor zover ik weet..
En waarom zouden mensen bang zijn voor mensen die vuurwapens thuis hebben?
Um.. of een sportschutter nu 1 of 10 wapens heeft.. hij zal maar met 1 kunnen schieten als hij doordraait..quote:Op zondag 10 april 2011 20:41 schreef 16meter het volgende:
[..]
Je argument is 'afwisseling' en als voorbeeld geef je het leger...Dat de krijgsmacht verschillende typen wapens nodig heeft lijkt me logisch, maar als sportschutter hoef je toch geen heel arsenaal te bezitten? Brengt alleen maar risico's met zich mee. Meer wapens in omloop -> grotere kans op incidenten/ongelukken.
Dquote:Op zondag 10 april 2011 20:39 schreef Re het volgende:
[..]
zoals al gezegd, je psychiatrische verleden komt niet op je strafblad he... zou wat zijn
Ik denk dat de burgemeester een IBS aan de politie moet doorgeven hoor ,want dan sta je onder toezicht van Justitie .quote:Op zondag 10 april 2011 20:39 schreef Re het volgende:
[..]
zoals al gezegd, je psychiatrische verleden komt niet op je strafblad he... zou wat zijn
word documentje met wat gebrabbel denk ik...quote:Op zondag 10 april 2011 20:41 schreef Bartholomaeus het volgende:
Ik las iets over spiritueel. En iets over digitale bestanden. Wat kan dit betekenen? Iemand een idee?
Maar een IBS of een RM word afgegeven als je een gevaar bent voor jezelf of voor anderen. Dat heeft niet primair met je gevoelens te maken maar met de uiting er van. Ik zou het niet zó vreemd vinden dat daar melding van zou worden gemaakt als je een wapen wilt gaan bezitten.quote:Op zondag 10 april 2011 20:42 schreef xyzyx het volgende:
[..]
En ik hoop dat dat zo blijft.. Anders zou je een strafblad krijgen omdat je depressief geweest bent.. onzinnig..
Al zijn er wel dingen die meegenomen zouden mogen worden.. Haat tegenover andere mensen bv...
Kansloos sarcasme... Het resultaat is hetzelfde. Of je nou met een auto door een stoet heen knalt of met een pistool het vuur opent. Het is niet alsof een MAG is toegestaan.quote:Op zondag 10 april 2011 20:43 schreef 16meter het volgende:
Ja, precies, vuurwapens zijn ongeveer hetzelfde als een auto of fiets.
Meer wapens in omloop -> grotere kans op incidenten/ongelukken.quote:Op zondag 10 april 2011 20:43 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Um.. of een sportschutter nu 1 of 10 wapens heeft.. hij zal maar met 1 kunnen schieten als hij doordraait..
En waarom zou je geen arsenaal mogen bezitten? Ik heb 4 afstands bestuurbare auto's.. 1 voor binnen, 1 voor race en 2 voor raggen.. Elk wapen heeft zo zijn eigen eigenschappen..
en dan komt het op je strafblad omdat...?quote:Op zondag 10 april 2011 20:44 schreef zoefbust het volgende:
[..]
D
[..]
Ik denk dat de burgemeester een IBS aan de politie moet doorgeven hoor ,want dan sta je onder toezicht van Justitie .
Meer wapens in omloop -> gekken worden sneller gestopt.quote:Op zondag 10 april 2011 20:45 schreef 16meter het volgende:
[..]
Meer wapens in omloop -> grotere kans op incidenten/ongelukken.
Radiografisch bestuurbare autootjes zijn niet potentieel dodelijk. Al die kromme vergelijkingen hier.
Hoezo zouden meer wapens in omloop grotere kans zijn op ongelukken..? Als een sportschutter 5 wapens heeft zijn er juist minder wapens in omloop en hij kan er zelf maar gebruik van 1 maken..quote:Op zondag 10 april 2011 20:45 schreef 16meter het volgende:
[..]
Meer wapens in omloop -> grotere kans op incidenten/ongelukken.
Radiografisch bestuurbare autootjes zijn niet potentieel dodelijk. Al die kromme vergelijkingen hier.
Ik loop niet tegen iedereen te kakken dat ik mijzelf voor een trein zou willen gooien.. Ik heb er eigenlijk nog nooit over na gedacht hoe ik het zou doen.. Al leek volgas tegen een boom rijden in een dure auto mij wel een.. nouja.. leuke? dood? Totdat ik die foto's van porsche girl zag.. Toen dacht ik nee toch maar niet op die manier en verder nooit nagedacht over hoe ik het anders zou moeten doenquote:Op zondag 10 april 2011 20:44 schreef Monque het volgende:
[..]
Maar een IBS of een RM word afgegeven als je een gevaar bent voor jezelf of voor anderen. Dat heeft niet primair met je gevoelens te maken maar met de uiting er van. Ik zou het niet zó vreemd vinden dat daar melding van zou worden gemaakt als je een wapen wilt gaan bezitten.
Als er bijv. 5 wapens gestolen worden van een sportschutter is dat ernstiger dan wanneer er 1 zoek raakt.quote:Op zondag 10 april 2011 20:46 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Hoezo zouden meer wapens in omloop grotere kans zijn op ongelukken..? Als een sportschutter 5 wapens heeft zijn er juist minder wapens in omloop en hij kan er zelf maar gebruik van 1 maken..
Geef daar eens een voorbeeld van?quote:Op zondag 10 april 2011 20:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Meer wapens in omloop -> gekken worden sneller gestopt.
...en dus best een levensgroot verschil met iemand die een IBS of een RM krijgt.quote:Op zondag 10 april 2011 20:47 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ik loop niet tegen iedereen te kakken dat ik mijzelf voor een trein zou willen gooien.. Ik heb er eigenlijk nog nooit over na gedacht hoe ik het zou doen.. Al leek volgas tegen een boom rijden in een dure auto mij wel een.. nouja.. leuke? dood? Totdat ik die foto's van porsche girl zag.. Toen dacht ik nee toch maar niet op die manier en verder nooit nagedacht over hoe ik het anders zou moeten doen
Daarom ook veilige kluis.. Ik denk dat je flink wat mag uitleggen als je wapens gestolen wordenquote:Op zondag 10 april 2011 20:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
Als er 5 wapens gestolen worden van een sportschutter is dat ernstiger dan wanneer er 1 zoek raakt, om zomaar iets te n
[..]
Geef daar eens een voorbeeld van?
IBS kan je vergelijken met een gevangenis straf maar dan in een Gesloten psychiatrische instelling.quote:Op zondag 10 april 2011 20:45 schreef Re het volgende:
[..]
en dan komt het op je strafblad omdat...?
Is er niet in Nederland omdat alleen boeven en politie wapens hebben en als boeven wapens gebruiken dan proberen ze dat uit de buurt van de politie te doen. Het is slechts simpele logica. Wapens komen trouwens vooral uit de Balkan en andere oostelijke landen. Sportschutters hebben geen machinegeweren en toch worden die vaak bij liquidaties gebruikt.quote:Op zondag 10 april 2011 20:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
Als er 5 wapens gestolen worden van een sportschutter is dat ernstiger dan wanneer er 1 zoek raakt, om zomaar iets te n
[..]
Geef daar eens een voorbeeld van?
Ik ben wel een keer in bewaring gesteld.. afgelopen woensdag.. maar dat was omdat een meisje psychisch iets niet goed heeftquote:Op zondag 10 april 2011 20:49 schreef Monque het volgende:
[..]
...en dus best een levensgroot verschil met iemand die een IBS of een RM krijgt.
dat beantwoord mijn vraag niet... en nee dat is niet te vergelijken want je pleegt geen strafbaar feit dus het komt niet op je strafblad, zou ook onzinnig zijnquote:Op zondag 10 april 2011 20:50 schreef zoefbust het volgende:
[..]
IBS kan je vergelijken met een gevangenis straf maar dan in een Gesloten psychiatrische instelling.
Nog niet zo heel lang geleden was het aantal onbeperkt. Maar sportschutters kunnen meerdere disciplines schieten dus.quote:Op zondag 10 april 2011 20:36 schreef 16meter het volgende:
Waarom moet je als lid van een schietvereniging meerdere wapens bezitten en waarom is het mogelijk om er wel 5 (!!!) te hebben? Maximaal 1 licht kaliber semi-automatisch wapen is toch voldoende voor recreatieve doeleinden?
Ik had ook eens iets gehoord over dat er iemand stiekem was gefilmd werd tijdens dat hij seks had. En toen ook zelfmoord had gepleegd. Het zouden dus misschien ook filmpjes/foto's kunnen zijn.quote:Op zondag 10 april 2011 20:44 schreef Re het volgende:
[..]
word documentje met wat gebrabbel denk ik...
Ik beweer ook niet dat wapens van sportschutters op grote schaal gebruikt worden voor misdrijven.quote:Op zondag 10 april 2011 20:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is er niet in Nederland omdat alleen boeven en politie wapens hebben en als boeven wapens gebruiken dan proberen ze dat uit de buurt van de politie te doen. Het is slechts simpele logica. Wapens komen trouwens vooral uit de Balkan en andere oostelijke landen. Sportschutters hebben geen machinegeweren en toch worden die vaak bij liquidaties gebruikt.
lees hierboven het verhaal van Roerkoningquote:Op zondag 10 april 2011 20:51 schreef Re het volgende:
[..]
dat beantwoord mijn vraag niet... en nee dat is niet te vergelijken want je pleegt geen strafbaar feit dus het komt niet op je strafblad, zou ook onzinnig zijn
Het verschil is dat het óf preventief wordt gebruikt, óf als alternatief omdat geestesziekte duidelijk op de voorgrond staat.quote:Op zondag 10 april 2011 20:51 schreef Re het volgende:
dat beantwoord mijn vraag niet... en nee dat is niet te vergelijken want je pleegt geen strafbaar feit dus het komt niet op je strafblad, zou ook onzinnig zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |