Gaat echt super.quote:
Wat heeft de politie precies te maken met wapenvergunningen?quote:Op zondag 10 april 2011 19:37 schreef iwannabehigh het volgende:
En ik vind dat de politie faalt als het bericht hierboven mij echt 100% waar is. Hatelijk zulke ''fouten''. Iemand een wapenvergunning geven terwijl de persoon suïcidaal is/was.
Die geven het uit toch?quote:Op zondag 10 april 2011 20:23 schreef Re het volgende:
[..]
Wat heeft de politie precies te maken met wapenvergunningen?
ik weet niet... vandaar mijn vraag, enige wat ik hoorde is dat psychische toestand van een aanvrager niet wordt gechecktquote:
Dat wordt indirect gedaan bij de schietvereniging.. Maar je moet ook een gesprek voeren dacht ik voor je het wapenvergunning krijgt maar dit weet ik niet 100% zeker.quote:Op zondag 10 april 2011 20:26 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet niet... vandaar mijn vraag, enige wat ik hoorde is dat psychische toestand van een aanvrager niet wordt gecheckt
Dat vind ik zó bizar. Dat lijkt mij één de belangrijkste dingen om te checken, het gaat om wapens!quote:Op zondag 10 april 2011 20:26 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet niet... vandaar mijn vraag, enige wat ik hoorde is dat psychische toestand van een aanvrager niet wordt gecheckt
Zou dan alleen maar werkverschaffing zijn aan kwakzalvers. Wat verwacht je nou? Dat iemand op gesprek gaat zeggen dat hij altijd al een fascinatie voor killen en oorlog heeft gehad?quote:Op zondag 10 april 2011 20:26 schreef Re het volgende:
[..]
Je kan er maar 1 tegelijk schieten hoor... 2 gankstah style gebruiken raak je niks. Wat nou als iemand in het publiek die vent had neergeschoten? 15 minuten wachten op de politie is niet leuk als je achter de toonbank verstopt zit.quote:Op zondag 10 april 2011 20:36 schreef 16meter het volgende:
Waarom moet je als lid van een schietvereniging meerdere wapens bezitten en waarom is het mogelijk om er wel 5 (!!!) te hebben? Maximaal 1 licht kaliber semi-automatisch wapen is toch voldoende voor recreatieve doeleinden?
Afwisseling heet dat.. Het leger heeft toch ook meerdere wapens?quote:Op zondag 10 april 2011 20:36 schreef 16meter het volgende:
Waarom moet je als lid van een schietvereniging meerdere wapens bezitten en waarom is het mogelijk om er wel 5 (!!!) te hebben? Maximaal 1 licht kaliber semi-automatisch wapen is toch voldoende voor recreatieve doeleinden?
zoals al gezegd, je psychiatrische verleden komt niet op je strafblad he... zou wat zijnquote:Op zondag 10 april 2011 20:37 schreef zoefbust het volgende:
Voor een wapenvergunning moet je een bewijs van goed gedrag hebben dat heet een VOG.
Daarmee ga je naar de politie en vraagt een WM4 aan.
Als je die krijgt mag je wapens hebben en kopen.
Maar .... Hij heeft een inbewaringstelling (IBS) gehad van 10 dagen in een gesloten inrichting en voor die IBS/OTS moet de burgemeester toestemming geven - En die is het hoofd van Politie.
Dus er klopt iets niet
Ik snap niet dat mensen zo bang voor jullie zijn? Politie mag toch ook gewoon wapens mee naar huis nemen en in Zwitserland, Canada en Finland gaat het ook gewoon goed.quote:Op zondag 10 april 2011 20:38 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Afwisseling heet dat.. Het leger heeft toch ook meerdere wapens?
Maar ik snap je punt, heb zelf 1 handvuurwapen wat een vriend in bewaring heeft.. Hij neemt het dus elke keer mee naar de schietvereniging.
Politie mag ze niet mee naar huis voor zover ik weet..quote:Op zondag 10 april 2011 20:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen zo bang voor jullie zijn? Politie mag toch ook gewoon wapens mee naar huis nemen en in Zwitserland, Canada en Finland gaat het ook gewoon goed.
Ja, in Finland gaat het goed inderdaad.quote:Op zondag 10 april 2011 20:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen zo bang voor jullie zijn? Politie mag toch ook gewoon wapens mee naar huis nemen en in Zwitserland, Canada en Finland gaat het ook gewoon goed.
Je argument is 'afwisseling' en als voorbeeld geef je het leger...quote:Op zondag 10 april 2011 20:38 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Afwisseling heet dat.. Het leger heeft toch ook meerdere wapens?
Maar ik snap je punt, heb zelf 1 handvuurwapen wat een vriend in bewaring heeft.. Hij neemt het dus elke keer mee naar de schietvereniging.
En ik hoop dat dat zo blijft.. Anders zou je een strafblad krijgen omdat je depressief geweest bent.. onzinnig..quote:Op zondag 10 april 2011 20:39 schreef Re het volgende:
[..]
zoals al gezegd, je psychiatrische verleden komt niet op je strafblad he... zou wat zijn
niets mis met meerdere wapens te hebben, er zijn ook mensen met 2-3 auto's of 4 fietsen of 3 laptopsquote:Op zondag 10 april 2011 20:41 schreef 16meter het volgende:
[..]
Je argument is 'afwisseling' en als voorbeeld geef je het leger...Dat de krijgsmacht verschillende typen wapens nodig heeft lijkt me logisch, maar als sportschutter hoef je toch geen heel arsenaal te bezitten? Brengt alleen maar risico's met zich mee. Meer wapens in omloop -> grotere kans op incidenten/ongelukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |