Uiteraard.quote:Op zondag 10 april 2011 17:28 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar dan wel alleen in de winkel neem ik aan.
Vrijheid om geweld te gebruiken en te doden?quote:Op zondag 10 april 2011 17:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het uitgangspunt is vrijheid.
Een boze bankier of juwelier met een shotgun lijkt me afschrikwekkender dan een camera.quote:Op zondag 10 april 2011 17:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mij wel. ik zie dan liever technische oplossingen. Lijkt me veel beter dan de geweldsspiraal stimuleren.
Door zaken beter en slimmer te organiseren is het aantal bankovervallen al jaren flink aan het dalen. Blijkbaar werkt het toch goed.quote:Op zondag 10 april 2011 17:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een boze bankier of juwelier met een shotgun lijkt me afschrikwekkender dan een camera.
Uiteraard, maar het kan altijd beter.quote:Op zondag 10 april 2011 17:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Door zaken beter en slimmer te organiseren is het aantal bankovervallen al jaren flink aan het dalen. Blijkbaar werkt het toch goed.
Daar zie ik een geweldsspiraal niet zo bij helpen als ik eerlijk ben.quote:Op zondag 10 april 2011 17:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het kan altijd beter.
Dat is ook juist het nut van wapens achter de toonbank, ik neem aan dat mensen dan wel twee keer denken voordat ze naar binnen rennen om er even proletarisch te winkelen.quote:Op zondag 10 april 2011 17:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar zie ik een geweldsspiraal niet zo bij helpen als ik eerlijk ben.
Dat vind ik al een veel eerlijker manier van discusiëren. Als je graag een wapen wil omdat je het cool vindt, een passie hebt voor de schietsport, en wat niet al, dan ben ik er ook niet per sé op tegen.quote:Op zondag 10 april 2011 17:17 schreef Lyrebird het volgende:
Wat deze discussie vertroebelt, is de gedachte dat iedereen een wapen zou mogen dragen, met alle nare gevolgen van dien. In de wereld van de cultuurrelativisten is het misschien een vloek om te denken dat alleen een select groepje burgers in aanmerking zou mogen komen voor het dragen van een wapen. Dat lijkt mij een prima middenweg: mensen die bewezen hebben dat ze met een wapen om kunnen gaan, die hebben laten zien dat ze verantwoordelijkheid kunnen dragen (wat me bij een 25-jarige sterk lijkt) die gesponsord kunnen worden door andere gerespecteerde burgers, die zouden wat mij betreft best een wapen mogen hebben. Of het nodig is voor een 'veilige' maatschappij, is een andere discussie. Het gaat me meer om het idee of gewone mensen een wapen mogen hebben. Ja, waarom niet?
Weet je waarom de trukendoos opengaat?quote:Op zondag 10 april 2011 17:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat vind ik al een veel eerlijker manier van discusiëren. Als je graag een wapen wil omdat je het cool vindt, een passie hebt voor de schietsport, en wat niet al, dan ben ik er ook niet per sé op tegen.
Als de hele trucendoos open moet in deze discussie - en er bovendien vaak persoonlijk gesneerd wordt - om maar een excuus te hebben om met een wapen rond te lopen, dan vraag ik me alleen maar af wat de echte reden kan zijn.
En dat maakt de voorstanders er ook niet sympathieker op; Precies de mensen die ik niet met een wapen wil zien.
Waarom verdwijnt er een grens?quote:Op zondag 10 april 2011 17:44 schreef Pipo1234 het volgende:
Interessante discussie. Ik denk persoonlijk dat je geweld niet met geweld moet en kunt bestrijden. Dit is al eerder opgemerkt en daar sluit ik mij volledig bij aan. Wat ik overigens denk is dat het goed is als vuurwapenbezit nog verder gecriminaliseerd wordt. Het is leuk dat mensen zich willen uitleven op een schietbaan, maar de wapens moeten eigenlijk de deur niet uit kunnen. Zodra dit mogelijk is, verdwijnt er namelijk een grens die niet mag verdwijnen.
Dat is een ander woord voor 'linkse kerk'.quote:Op zondag 10 april 2011 13:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Anti-wapenlobby? Wat is dat dan voor een club? Ik heb er nog nooit van gehoord althans.
Ik heb jarenlang aan handboogschieten gedaan.quote:Op zondag 10 april 2011 17:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Weet je waarom de trukendoos opengaat?
Omdat er zoveel bagger door sommigen dit topic in wordt geslingerd.
Voor mijn deel kan ik alleen maar zeggen dat ik geniet van de schietsport en van de techniek van het vuurwapen, prachtig gewoon.![]()
Zelf zou ik niet eens weten tegen wie ik me zou moeten verdedigen, laat staan dat ik bang ben voor "iets" of "iemand".
Ik betwijfel dat eigenlijk. ik zie geweld eerder nieuw geweld uitlekken dan het voorkomen..quote:Op zondag 10 april 2011 17:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is ook juist het nut van wapens achter de toonbank, ik neem aan dat mensen dan wel twee keer denken voordat ze naar binnen rennen om er even proletarisch te winkelen.
(om even mijn punt af te maken)quote:Op zondag 10 april 2011 17:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang aan handboogschieten gedaan.
Ik kan me de passie heel goed voorstellen.
Oh er is maar 1 persoon ooit die zijn wapen misbruikt? Dat is wel een tikje naïef. Er was laatst zelfs een kandidaat kamerlid voor de PVV die mede vanwege misbruik maken van zijn vergunde wapen zijn plekje op de lijst op moest geven. Het gebeurt gewoon toch nog te vaak. Bij zo'n schietpartij op een school in Duitsland pakte de dader ook de wapens van pa die ze keurig vergund had. Wapens moeten niet in huizen rondslingeren, dan stijgt het risico gewoon flink.quote:Op zondag 10 april 2011 17:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom verdwijnt er een grens?
60.000 sportschutters vs. 1 persoon die niet optimaal functioneert.
Pleit beslecht, vuurwapens veroorzaken geen gevaar.
Ik bekijk het op jaarbasis, zo simpel ligt het. Verder ben ik het wel met jou eens dat iedereen die een connectie met de PVV heeft sowieso geen verlof mag krijgen danwel ingetrokken dient te worden.quote:Op zondag 10 april 2011 17:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh er is maar 1 persoon ooit die zijn wapen misbruikt? Dat is wel een tikje naïef. Er was laatst zelfs een kandidaat kamerlid voor de PVV die mede vanwege misbruik maken van zijn vergunde wapen zijn plekje op de lijst op moest geven. Het gebeurt gewoon toch nog te vaak. Bij zo'n schietpartij op een school in Duitsland pakte de dader ook de wapens van pa die ze keurig vergund had. Wapens moeten niet in huizen rondslingeren, dan stijgt het risico gewoon flink.
Geweld zal alleen maar harder worden... Dan pakken ze eerder een gijzelaar, bv.quote:Op zondag 10 april 2011 17:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat eigenlijk. ik zie geweld eerder nieuw geweld uitlekken dan het voorkomen..
Het is ook niet zozeer dat de schietsport een probleem veroorzaakt. De vraag is of het vanuit een maatschappelijk oogpunt wenselijk is om de schietsport toe te laten. Het romantiseren van geweldsmiddelen is per definitie maatschappelijk onwenselijk.quote:Op zondag 10 april 2011 17:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom verdwijnt er een grens?
60.000 sportschutters vs. 1 persoon die niet optimaal functioneert.
Pleit beslecht, vuurwapens veroorzaken geen gevaar.
Ja.quote:Op zondag 10 april 2011 17:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vrijheid om geweld te gebruiken en te doden?
Nee, de vraag is waarom men de vrijheid van het individu zou moeten inperken. Die paar doden zijn voor mij geen reden om de vrijheid van tienduizenden mensen in te perken, dat is gewoonweg een gotspe.quote:Op zondag 10 april 2011 17:55 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Het is ook niet zozeer dat de schietsport een probleem veroorzaakt. De vraag is of het vanuit een maatschappelijk oogpunt wenselijk is om de schietsport toe te laten. Het romantiseren van geweldsmiddelen is per definitie maatschappelijk onwenselijk.
Die vat ik even niet?quote:Op zondag 10 april 2011 18:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heb je trouwens al eens gezien hoe zich een politicus live op tv door z'n hoofd schiet?
Geweld is alomtegenwoordig in onze maatschappij, daar moet je niet bang voor zijn, je moet geweld als een gegeven accepteren.quote:
Mensen rijden in een winkelcentrum altijd rond met een auto inderdaad. Heel achterlijk dat de klanten van de AH met hun auto Tristan niet overhoop hebben gereden.quote:Op zondag 10 april 2011 14:40 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat stom dan dat niemand had bedacht Tristan te lijf te gaan met een beduidender effectiever wapen, de auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |