gelukkig worden er nooit per ongeluk mensen neergeschoten, maakt verder niet uit, lijkt me niet het topic om dit te bediscussierenquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:25 schreef Gulo het volgende:
[..]
Kan je mijn argument ook inhoudelijk weerleggen?
Er zijn genoeg cases voorhanden.
Laatst nog een documentaire over gezien.
2 vrij identieke gevallen. Een doorgedraaide idoot die in een restaurant om zich heen begon te schieten.
In het eerste geval is het halve restaurant uitgemoord (iederen die niet in staat was te vluchten). (dader had voor ogen iedereen te doden, bleek ook uit zijn voorafgeschreven brief)
In het tweede geval had een dader dezelfde intenties. Hij heeft echter "maar" 3 mensen neer kunnen schieten (waarvan 2 dodelijk), omdat een andere restaurantbezoeker een (legaal) vuurwapen droeg, en de doorgedraaide idoot daarmee kon stoppen.
Als niemand dat een vuurwapen bij zich had, had de doorgedraaide idioot ongetwijfeld ook een veelvoud aan slachtoffers gemaakt.
Dit kan je wel afdoen als propaganda van de wapenlobby maar het zijn gewoon feiten.
Doe niet zo oerdom.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:27 schreef Ausputzert het volgende:
Dit heeft natuurlijk met de bezuinigingen bij defensie te maken.
Ik noem het fout en gestoord om een mitrailleur te legen op winkelende voorbijgangers... dan spoor je niet sociaal gezien, en dan druk ik mij nog voorzichtig uitquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:22 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ik noem het fout bezig zijn... vind t niet gestoord of dom.
Niet iedereen nee, maar er kunnen mensen zijn die nu geen wapen hebben maar deze wel hadden gebruikt als ze de kans hadden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:24 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja want als je een wapens in je hand hebt ga je dit ook doen?
Softdrugs is ook legaal.. nou heel Nederland is verslaafd jonguh!!![]()
Wapens killen niet.. mensen killen.
Omdat hij een legerbroek draagt?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:27 schreef Ausputzert het volgende:
Dit heeft natuurlijk met de bezuinigingen bij defensie te maken.
We weten het nu wel. Achterhaal liever even een email adres zodat ik ze kan uitlachen.quote:
Klopt, dit is inderdaad geen heel goed voorbeeld.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:26 schreef Temlin het volgende:
[..]
Hij heeft nu 5 doden gemaakt in een winkelcentrum met 100 mannen
Hier ook al...quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:28 schreef Elusive het volgende:
ik zet de TV maar uit, heb inmiddels m'n zaterdagmiddag verpest door naar hetzelfde stukje nieuws te kijken wat 200x word herhaald.
Voordat je zo snel reageert is het kwaad toch vaak al geschied.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:25 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
jahoor.
Je hebt genoeg filmpjes in the VS dat mensen de dader uitschakelen.
Meer kans op overleven dan als schietschijf rond rennen.
hoe vaak nogquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:28 schreef MouzurX het volgende:
Hey jongens ik keek op skynews en moet je die kaart zien:
[ afbeelding ]
ojaquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:28 schreef MouzurX het volgende:
[ afbeelding ]
Door mensen als jij krijg ik de neiging mijn gun leeg te schieten in een winkelcentrum.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:28 schreef MouzurX het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, godver. Net nu de zon schijnt.quote:Quinerd_ Quinty Misiedjan
doe ff normaal! met een machine geweer een beetje rondschieten op zo een mooie dag. Ben je ziek ofzo, is geen Amerika! #alphen
Omdat je zo makkelijker aan een automatisch geweer kan komen, we hebben het hier maar over een 25-jarig broekie, geen doorgewinterde crimineel met connecties.quote:
Jouw post is een troll.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:28 schreef MouzurX het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:29 schreef Messina het volgende:
[..]
Door mensen als jij krijg ik de neiging mijn gun leeg te schieten in een winkelcentrum.
ga lekker fietsen stelen ofzo...quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:27 schreef alexmeijer het volgende:
pure aandachttrekkerij van de regering.
ze huren een mannetje in die om zich heen gaat schieten.
vervolgens moeten wij meer belasting betalen zodat hun weer geld hebben om te investeren in "veiligheid" .
terwijl ze het allemaal zelf hebben bedacht (zoiets als 9/11)
Ik zeg niets, vraag alleen waarom die user dat suggereert.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Daar gaan we weer.. We weten het niet, wacht gewoon de persconferentie af..
Je hebt 2 landen. Amerika en Nederland. In Amerika mag iedereen een wapen bij zich dragen en daar zijn er meerdere van dit soort schietpartijen per jaar. In Nederland vrijwel nooit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:25 schreef Gulo het volgende:
[..]
Kan je mijn argument ook inhoudelijk weerleggen?
Er zijn genoeg cases voorhanden.
Laatst nog een documentaire over gezien.
2 vrij identieke gevallen. Een doorgedraaide idoot die in een restaurant om zich heen begon te schieten.
In het eerste geval is het halve restaurant uitgemoord (iederen die niet in staat was te vluchten). (dader had voor ogen iedereen te doden, bleek ook uit zijn voorafgeschreven brief)
In het tweede geval had een dader dezelfde intenties. Hij heeft echter "maar" 3 mensen neer kunnen schieten (waarvan 2 dodelijk), omdat een andere restaurantbezoeker een (legaal) vuurwapen droeg, en de doorgedraaide idoot daarmee kon stoppen.
Als niemand dat een vuurwapen bij zich had, had de doorgedraaide idioot ongetwijfeld ook een veelvoud aan slachtoffers gemaakt.
Dit kan je wel afdoen als propaganda van de wapenlobby maar het zijn gewoon feiten.
Vergelding is geen geldig argument voor een wet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:26 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Vergelding is wel degelijk een van de redenen waarom we straffen.
Als iedereen een vuurwapen heeft/draagt krijg je bij elke willekeurige uitgaansruzie een dode. Krijg je uiteindelijk 20x zoveel doden dan door dit soort "incidenten"quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:28 schreef Gulo het volgende:
[..]
Klopt, dit is inderdaad geen heel goed voorbeeld.
Maar stel je voor dat hij de intentie had om zoveel mogelijk doden te veroorzaken.
Wanneer was hij dan gestopt met zijn rampage?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:28 schreef MouzurX het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:29 schreef Messina het volgende:
[..]
Door mensen als jij krijg ik de neiging mijn gun leeg te schieten in een winkelcentrum.
Nuttig is het niet, wel heerlijk om hem te laten voelen hoe men hem haat en wil ziet lijdenquote:
nee.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In Amerika mag iedereen een wapen bij zich dragen
Wat wil je, dat ze met hun handpistooltjes even dat winkelcentrum bestormen? Die moeten de omgeving afzetten, een plan maken want er wordt wel vanuit gegaan dat de slachtoffers zich zelf moeten redden for the time being.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:28 schreef iwannabehigh het volgende:
Typisch de politie dat ze erg lang op zich lieten wachten, bah
Welke magazijnen? Die van de C1000? Welke nog meer dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
Als je hoort dat hij 2 magazijnen heeft leeggeschoten, dan valt het aantal doden en gewonden nog "mee".
Misselijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:29 schreef Messina het volgende:
[..]
Wel voor straf, vraag het iedere eerstejaars rechtenstudent.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vergelding is geen geldig argument voor een wet.
Dit meen je?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Welke magazijnen? Die van de C1000? Welke nog meer dan?
Dat hoop ik ja, volgens sommige berichtgevingen was er ook een tweede dader die niet gevonden kon worden. Ook werd er volgens iemand na de schietpartij binnen ook buiten geschoten.quote:
Van zijn mitrailleur natuurlijkquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Welke magazijnen? Die van de C1000? Welke nog meer dan?
Oh.. zeg dat dan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Van zijn mitrailleur natuurlijk
En het IJsselmeer is tegenwoordig helemaal ingepolderd zie ik... Dom volk. Sky News = Fox News.quote:
Domme keutel. Zeg dan gewoon niets als je niet weet waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je hebt 2 landen. Amerika en Nederland. In Amerika mag iedereen een wapen bij zich dragen
Ja, als militair kan je makkelijk een wapen meenemen van de basis. Word niet op gelet of zo staan daar maar een beetje te staan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:29 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Omdat je zo makkelijker aan een automatisch geweer kan komen, we hebben het hier maar over een 25-jarig broekie, geen doorgewinterde crimineel met connecties.
De timing is ook wel heel erg speciaal, een dag na die harde bezuinigingen.
Het is een beetje dom om te denken dat de dader de enige zou zijn die met een schietwapen zou rondlopen in een drukbevolkt winkelcentrum.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat hoop ik ja, volgens sommige berichtgevingen was er ook een tweede dader die niet gevonden kon worden. Ook werd er volgens iemand na de schietpartij binnen ook buiten geschoten.
Ik zal het even uitleggen. 2 magazijnen = 60 kogelsquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
Als je hoort dat hij 2 magazijnen heeft leeggeschoten, dan valt het aantal doden en gewonden nog "mee".
Niet. http://en.wikipedia.org/wiki/Concealed_carry_in_the_United_Statesquote:
Ah er is dus al bekend dat het een neo nazi is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:32 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja, als militair kan je makkelijk een wapen meenemen van de basis. Word niet op gelet of zo staan daar maar een beetje te staan.
Er zijn genoeg mensen van 16 die genoeg connecties hebben om een mitrailleur te krijgen, laat staan een neo nazi van 25. Die heeft genoeg connecties hoor.
Wat een walchelijke reactiequote:
Niet als enig argument, dat zeker niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:30 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Wel voor straf, vraag het iedere eerstejaars rechtenstudent.
Precies, dit is wat ik ook bedoel. Misschien minder doden per incident, maar wel veel meer incidenten. In Amerika schiet men echt veels te snel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:29 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Als iedereen een vuurwapen heeft/draagt krijg je bij elke willekeurige uitgaansruzie een dode. Krijg je uiteindelijk 20x zoveel doden dan door dit soort "incidenten"
Laten we hopen dat hij uit het PVV kamp komt, dan kunnen we die partij gaan bannen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:32 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ah er is dus al bekend dat het een neo nazi is.
Neequote:Op zaterdag 9 april 2011 15:33 schreef LXIV het volgende:
Ze hebben het de hele tijd over 'een identiteit die ze nog niet bekend maken'. Zou het kunnen dat het een bekende Nederlander betreft?
Blond, blauwe ogen; Dries Roelvink :0quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:33 schreef LXIV het volgende:
Ze hebben het de hele tijd over 'een identiteit die ze nog niet bekend maken'. Zou het kunnen dat het een bekende Nederlander betreft?
Dat schreef ik ook niet. Lees, simpele doos.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet als enig argument, dat zeker niet.
Maar ga lekker martelen promoten joh, wat jij wil.
Jan Smit?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:33 schreef LXIV het volgende:
Gastquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:33 schreef LXIV het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |