abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95247060
quote:
Bron

Moslimdreiging tegen Wilders door Bart Olmer
AMSTERDAM - Zware bedreigingen worden geuit tegen Geert Wilders door de extremistische moslimorganisatie Sharia4Holland, dat streeft naar de invoering van de islamitische wetgeving in Nederland en België.

Wilders ShariahWilders wordt bedreigd met hetzelfde lot als Theo van Gogh, die op gruwelijke wijze werd omgebracht door de moslimextremist Mohammed Bouyeri. „Wilders, denk je niet dat er een moslim zal zijn die op een dag jou larie beu zal zijn en zal doen wat Mohammed Bouyeri heeft gedaan?”, voorspelt de radicale voorman Abu Imran van Sharia4Holland.

Geert Wilders is gistermiddag ingelicht door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) over deze expliciete bedreigingen. NCTb-woordvoerder Edmond Messchaert: „Uitingen als deze worden meegewogen in de dreiginginschatting. Zo nodig worden de beschermingsmaatregelen aangepast, maar over de aard en de omvang van de maatregelen geven we nooit commentaar.”

Geschrokken

Geert Wilders reageert geschrokken op de beelden. „Het is walgelijk, meer dan fout. Het is wel duidelijk waar hij op uit is. Dit is aanzetten tot geweld tegen mij.” De PVV-leider zegt aangifte te zullen doen wegens bedreiging. Op de vraag of hij vindt dat het filmpje van internet gehaald moet worden, zegt Wilders: „Het filmpje in de ban? Die man moet in de ban!”

In twee huiveringwekkende videotoespraken, elk zo’n negen minuten lang, die staan op het Youtube-kanaal van Sharia4Holland, noemt de haatprediker Imran Geert Wilders een vervloekte, ongelovige hond. In een langdurige smeekbede vraagt hij Allah „alle ziekte op aarde” uit te storten op de politicus. Ook vraagt hij Allag „zijn gezondheid te veranderen in ziekte en zijn rijkdom te veranderen in armoede”. „Moge op hem afkomen alle schande, problemen en rampen die een mens maar kan overkomen in het leven.”

De bedreigingen tegen Wilders zijn een reactie op Wilders’ aankondiging dat hij volgend jaar komt met Fitna-2, waarin hij „het barbaarse leven van de zieke geest van Mohammed” wil blootleggen. De PVV-leider zegt met zijn nieuwe film steun te willen bieden aan moslims wereldwijd om de islam te verlaten. Volgens Wilders zijn ex-moslims, ’afvalligen’, helden die steun verdienen: „Het wordt tijd dat wij deze mensen helpen door Mohammed te ontmaskeren.”

'Vervloekte lafaard'

Sharia4Holland-voorman Abu Imran meent dat Wilders hiermee over de schreef gaat: „Hoe durft hij zich negatief uit te laten over de profeet, die het best denkbare karakter had, de meest edele persoon was, met de allerhoogste status, die enorm respect genoot tijdens zijn leven?”

De moslimsextremisten dagen Wilders uit tot een publiek debat. „O, vervloekte lafaard, wees een man, die niet scheldt vanachter de politie en de staatsveiligheid, maar kom met ons aan tafel zitten voor een debat.”

De extremist, die voor de camera zit met wat lijkt op een schouderholster, zegt uit te zijn op de „dominatie van de wereld”. „Wij zullen niet stoppen tot ons plan is uitgekomen. Wij zullen Nederland veroveren, zoals België en de rest van de Europese landen. Wij zullen de zionisten, de nakomelingen van apen en varkens, verdrijven uit Palestina. Zij zullen Israël van de kaart vegen. Denk jij echt dat jouw zionistische vrienden jou zullen steunen, jij vervloekte hond.” Eerder preekte Abu Imran op een filmpje in gevechtskleding, waarbij op de achtergrond automatisch geweervuur was te horen en het doorladen van automatische wapens.

Steeds radicaler

De haatprediker, die steeds radicalere, Nederlandstalige filmpjes post op internet voorspelt Wilders hetzelfde lot als de Engelse oud-minister Stephen Timms, die op straat in Oost-Londen werd neergestoken door een moslima, die hem trachtte om te brengen. „Denk je echt dat je nooit een moslimvrouw of –man zal tegenkomen die plotseling uit het niets opduikt? Denk je echt, dat je áltijd beschermd zal zijn. Dit is geen dreigement, maar een waarschuwing. Wees realistisch: wat je zaait, zal je oogsten.”

Imran spreekt verder in de video over het „zuiveren van de aarde van dit soort mensen” en het „vernietigen van Wilders”. Op het einde van de boodschap richt hij zich nogmaals rechtstreeks tot Wilders: „Je hebt de keuze: een open debat met ons, met alle media, je mag zelfs het hele Nederlandse leger optrommelen als je vreest voor je veiligheid. Je mag de locatie zelf kiezen, zelfs de gevangenis in Vught of een legerkazerne. Laat de moslims met rust. Leef als ongelovige, als hond, uiteindelijk ga je toch naar de hel. Of je bent welkom moslim te worden, als broeder in het geloof. Zo niet, dan moet je klaar staan voor de consequenties.”

Serieuze aanwijzing

Het aanbod zich te bekeren, is volgens een jihaddeskundige binnen de inlichtingenwereld een serieuze aanwijzing dat er plannen zijn om de politicus iets aan te doen. „In de Koran staat dat iedereen die je aan gaat vallen, een individu of een land of regio, je vooraf, doorgaans twee maanden, moet waarschuwen dát je gaat aanvallen en dat men de tijd krijgt zich te bekeren. Osama bin Laden deed dat twee maanden voor ’9/11’, de waarschuwing werd gegeven twee maanden voor de aanslagen in Londen en de aanslagen in Madrid. Ook twee maanden voor de Duitse verkiezingen, maar toen werd een grote terreurgroep opgepakt.”
Vorig topic: Moslimdreiging tegen Wilders

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 09-04-2011 03:38:08 ]
If not now, then when.
pi_95247076
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:51 schreef Holladiejee het volgende:

[..]

respect gamezz

ik zeg het net !! bloedvergieten is alles wat ze doen en profiteren natuurlijk want onze oma's en pa's, die hebben gevochten voor een vrij land, slijten nu hun leven in armoede door het generaal pardon van W. Boss (ex partij van de arabieren)
Miljarden injectie banken (ondernemers kunnen barsten als het niet goed gaat) en hij vlucht zielig
Hoeveel bullshit in 1 alinea.

Jullie hebben zelf vacatures aangeboden in Marokko en Turkije zodat deze mensen tijdens en na de wederopbouw alle vuile en vieze klusjes opknapten waar jullie je te goed voor voelden.

Nu jij weer.
If not now, then when.
pi_95247162
Yuri_Boyka, reageer ook nog maar ff op mijn post
  zaterdag 9 april 2011 @ 00:57:24 #4
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_95247187
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hoeveel bullshit in 1 alinea.

Jullie hebben zelf vacatures aangeboden in Marokko en Turkije zodat deze mensen tijdens en na de wederopbouw alle vuile en vieze klusjes opknapten waar jullie je te goed voor voelden.

Nu jij weer.
Hoewel ik je punt begrijp vraag ik me wel af wat je bedoelt met 'jullie'. De meesten van ons leefden toen nog niet en waren al helemaal geen lid van de overheid.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_95247252
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:47 schreef gamezz het volgende:

[..]

Er is maar één 'Holy Qur'an'. Heb je die ooit zelf gelezen of niet?

En huhggh had ook wel een punt, je zegt 'wij' dus daarmee scheer je je eigenlijk zelf al over één kam met moslims.
Niet helemaal gelezen nee. Maar jij wel? Of heb je dat van tegen ongelovigen strijden van je vriendje Wilders.

En ik heb het recht om wij te zeggen omdat ik zelf moslim ben. En ik hoef daarbij niet uit te drukken met welke moslims. Want ik bedoel natuurlijk wel de goede moslims.

Maar deze discussies zijn al 200 miljoen keer besproken en het blijft maar eindeloos. Heb de kracht er zelfs niet voor.. want we komen er nooit uit en dat zal ook niet gebeuren. :O
If not now, then when.
pi_95247275
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:57 schreef Strani het volgende:

[..]

Hoewel ik je punt begrijp vraag ik me wel af wat je bedoelt met 'jullie'. De meesten van ons leefden toen nog niet en waren al helemaal geen lid van de overheid.
Jullie "Het Nederlandse volk".
If not now, then when.
  zaterdag 9 april 2011 @ 01:01:35 #7
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_95247320
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Beslissingen komen van individuen en niet van volkeren. Ik voel mij totaal niet verantwoordelijk voor wat landgenoten van me 50 jaar geleden gedaan hebben. Jij wel?
pi_95247370
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Beslissingen komen van individuen en niet van volkeren. Ik voel mij totaal niet verantwoordelijk voor wat landgenoten van me 50 jaar geleden gedaan hebben. Jij wel?
Eens, maar dan moet je ook niet zo janken en zeggen dat we bloedvergieten en profiteren.
If not now, then when.
  zaterdag 9 april 2011 @ 01:07:08 #9
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_95247460
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Eens, maar dan moet je ook niet zo janken en zeggen dat we bloedvergieten en profiteren.
Vanuit het perspectief van het individu mag je daar wel degelijk over janken als je niet zelf een briefkaart met uitnodiging richting Marokko hebt gestuurd destijds.

En los daarvan, dat men naar Nederland kwam was een overeenkomst tussen Nederland en de arbeider. Niemand is ontvoerd of gedwongen naar Nederland gekomen om in 1 van onze kampen aan de slag te gaan. De problemen die momenteel bestaan, hebben daar dus niets mee te maken.
pi_95247527
quote:

[..]

Niet helemaal gelezen nee. Maar jij wel? Of heb je dat van tegen ongelovigen strijden van je vriendje Wilders.

En ik heb het recht om wij te zeggen omdat ik zelf moslim ben. En ik hoef daarbij niet uit te drukken met welke moslims. Want ik bedoel natuurlijk wel de goede moslims.

Maar deze discussies zijn al 200 miljoen keer besproken en het blijft maar eindeloos. Heb de kracht er zelfs niet voor.. want we komen er nooit uit en dat zal ook niet gebeuren. :O
Niet te geloven. Je noemt jezelf een aanhanger van de Islam maar hebt het boek nog niet gelezen?
Dan zou ik dat maar eens gaan doen, jouw hele geloof draait immers om dat boek.
Dat betekent dat je niet zelf hebt nagedacht over je geloof, maar dat je gelooft omdat je familie dit ook doet.
Wat ook wel begrijpelijk is verder. Je bent er mee opgevoed.

Dat wat ik net beweerde heb ik inderdaad wel zelf gelezen. Heeft niets met Wilders te maken.

Ik vraag me af of jij jezelf wel een 'goede' moslim kunt noemen. Want een goede moslim moet zich op zijn minst verdiepen in de religie die hij aanhangt. In ieder geval de quran gelezen hebben is dan wel noodzaak.
pi_95247702
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:07 schreef Strani het volgende:

[..]

Vanuit het perspectief van het individu mag je daar wel degelijk over janken als je niet zelf een briefkaart met uitnodiging richting Marokko hebt gestuurd destijds.

En los daarvan, dat men naar Nederland kwam was een overeenkomst tussen Nederland en de arbeider. Niemand is ontvoerd of gedwongen naar Nederland gekomen om in 1 van onze kampen aan de slag te gaan. De problemen die momenteel bestaan, hebben daar dus niets mee te maken.
Ja maar Nederland had dit allemaal kunnen voorkomen om ze niet hiernaartoe te halen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:07 schreef dandybleu het volgende:
ik vind alles best als ik mn varken maar mag neuken
Meer zal je ook niet neuken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:10 schreef gamezz het volgende:

[..]

Niet te geloven. Je noemt jezelf een aanhanger van de Islam maar hebt het boek nog niet gelezen?
Dan zou ik dat maar eens gaan doen, jouw hele geloof draait immers om dat boek.
Dat betekent dat je niet zelf hebt nagedacht over je geloof, maar dat je gelooft omdat je familie dit ook doet.
Wat ook wel begrijpelijk is verder. Je bent er mee opgevoed.

Dat wat ik net beweerde heb ik inderdaad wel zelf gelezen. Heeft niets met Wilders te maken.

Ik vraag me af of jij jezelf wel een 'goede' moslim kunt noemen. Want een goede moslim moet zich op zijn minst verdiepen in de religie die hij aanhangt. In ieder geval de quran gelezen hebben is dan wel noodzaak.
Als je dat stukje hebt gelezen, dan moet je ook verder lezen wat er daar over weer gezegd wordt.

Als jij probeert dingen te zeggen uit de Koran, verwacht ik op z'n minst ook dat jij hem van einde tot begin hebt gelezen.

Nu je het zegt, ga ik hem sowieso lezen om mezelf nog beter te kunnen verwoorden.
If not now, then when.
pi_95247768
Ik moet zeggen dat de moslimgemeenschap over het algemeen wel deftig eet. Je komt niets tekort wanneer je bijv. eens bij een gezellige Marokkaanse buurvrouw mee-eet op een dinsdagavond.
pi_95247811
''Prot: Even your Buddha and your Christ had quite a different vision. But nobody's paid much attention to them, not even your Buddhists and your Christians. ''

K-Pax _O_
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_95247851
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Als je dat stukje hebt gelezen, dan moet je ook verder lezen wat er daar over weer gezegd wordt.

Als jij probeert dingen te zeggen uit de Koran, verwacht ik op z'n minst ook dat jij hem van einde tot begin hebt gelezen.

Nu je het zegt, ga ik hem sowieso lezen om mezelf nog beter te kunnen verwoorden.
Verder lezen heb ik ook gedaan. Man, de hele strekking van de koran is haatdragend tegen ongelovigen. Ik kan je zo een hele zooi teksten geven, over de hele koran verspreid.

De koran van begin tot einde lezen is voor mij niet nodig, want ik noem mezelf dan ook geen moslim.
pi_95247861
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:24 schreef gamezz het volgende:

[..]

Verder lezen heb ik ook gedaan. Man, de hele strekking van de koran is haatdragend tegen ongelovigen. Ik kan je zo een hele zooi teksten geven, over de hele koran verspreid.

De koran van begin tot einde lezen is voor mij niet nodig, want ik noem mezelf dan ook geen moslim.
Geef ze maar.
If not now, then when.
pi_95247869
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Geef ze maar.
Kun je Arabisch of moet je ze in het engels?
pi_95247886
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:25 schreef gamezz het volgende:

[..]

Kun je Arabisch of moet je ze in het engels?
Engels, Arabisch heb ik nooit geleerd. Ben dan ook geen Turk of Marokkaan.. ;)
If not now, then when.
pi_95248057
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Engels, Arabisch heb ik nooit geleerd. Ben dan ook geen Turk of Marokkaan.. ;)
Quran (2:191-193) - "And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution [of Muslims] is worse than slaughter [of non-believers]...and fight them until persecution is no more, and religion is for Allah.

Quran (2:244) - "Then fight in the cause of Allah, and know that Allah Heareth and knoweth all things."

Quran (3:56) - "As to those who reject faith, I will punish them with terrible agony in this world and in the Hereafter, nor will they have anyone to help."

Quran (3:151) - "Soon shall We cast terror into the hearts of the Unbelievers, for that they joined companions with Allah, for which He had sent no authority".

Quran (4:74) - "Let those fight in the way of Allah who sell the life of this world for the other. Whoso fighteth in the way of Allah, be he slain or be he victorious, on him We shall bestow a vast reward."

Quran (4:89) - "They but wish that ye should reject Faith, as they do, and thus be on the same footing (as they): But take not friends from their ranks until they flee in the way of Allah (From what is forbidden). But if they turn renegades, seize them and slay them wherever ye find them; and (in any case) take no friends or helpers from their ranks."

Quran (8:12) - "I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"

Quran (8:39) - "And fight with them until there is no more persecution and religion should be only for Allah"

Quran (8:59-60) - "And let not those who disbelieve suppose that they can outstrip (Allah's Purpose). Lo! they cannot escape. Make ready for them all thou canst of (armed) force and of horses tethered, that thereby ye may dismay the enemy of Allah and your enemy."

Quran (9:14) - "Fight them, [unbelievers] Allah will punish them by your hands and bring them to disgrace..."

Quran (9:123) - "O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness."

Zelf ooit ook nagelezen in een Nederlandse vertaling.
Als dit nog niet genoeg is heb ik er eventueel nog veel meer. ;)
Maar ik denk dat het zo wel duidelijk is.
pi_95248062
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Welvaart my ass.. het gaat niet om welvaart om het volk zelf.
Wat zou je willen veranderen aan Nederland? Onder water laten lopen? Alle Nederlanders Nederland uit?
pi_95248122
Mensheid is gewoon achterlijk in het algemeen, ze maken ruzies over sprookjes.

Ze vinden zichzelf het middelpunt van het universum, terwijl ze maar een kleine zwart puntje zijn in een zwart oneindig universum.

Nigga' give me a break.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_95248129
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:35 schreef gamezz het volgende:

[..]

Quran (2:191-193) - "And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution [of Muslims] is worse than slaughter [of non-believers]...and fight them until persecution is no more, and religion is for Allah.

Quran (2:244) - "Then fight in the cause of Allah, and know that Allah Heareth and knoweth all things."

Quran (3:56) - "As to those who reject faith, I will punish them with terrible agony in this world and in the Hereafter, nor will they have anyone to help."

Quran (3:151) - "Soon shall We cast terror into the hearts of the Unbelievers, for that they joined companions with Allah, for which He had sent no authority".

Quran (4:74) - "Let those fight in the way of Allah who sell the life of this world for the other. Whoso fighteth in the way of Allah, be he slain or be he victorious, on him We shall bestow a vast reward."

Quran (4:89) - "They but wish that ye should reject Faith, as they do, and thus be on the same footing (as they): But take not friends from their ranks until they flee in the way of Allah (From what is forbidden). But if they turn renegades, seize them and slay them wherever ye find them; and (in any case) take no friends or helpers from their ranks."

Quran (8:12) - "I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"

Quran (8:39) - "And fight with them until there is no more persecution and religion should be only for Allah"

Quran (8:59-60) - "And let not those who disbelieve suppose that they can outstrip (Allah's Purpose). Lo! they cannot escape. Make ready for them all thou canst of (armed) force and of horses tethered, that thereby ye may dismay the enemy of Allah and your enemy."

Quran (9:14) - "Fight them, [unbelievers] Allah will punish them by your hands and bring them to disgrace..."

Quran (9:123) - "O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness."

Zelf ooit ook nagelezen in een Nederlandse vertaling.
Als dit nog niet genoeg is heb ik er eventueel nog veel meer. ;)
Maar ik denk dat het zo wel duidelijk is.
Interessant, ik ga volgende week even naar de moskee en vraag er wat meer over.

Bedankt. :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:36 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Wat zou je willen veranderen aan Nederland? Onder water laten lopen? Alle Nederlanders Nederland uit?
Mijn doel zou zijn om de gehele Nederlandse bevolking incl. elke Allochtoon (Chinees, Pool, Turk, Marokkaan) in harmonie te laten leven. Geen haat niks.

Dat zou ik willen.
If not now, then when.
pi_95248159
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mijn doel zou zijn om de gehele Nederlandse bevolking incl. elke Allochtoon (Chinees, Pool, Turk, Marokkaan) in harmonie te laten leven. Geen haat niks.

Dat zou ik willen.
Dat doel bereik je niet door mensen op te hangen.
pi_95248169
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Interessant, ik ga volgende week even naar de moskee en vraag er wat meer over.

Bedankt. :)
Houd me op de hoogte, ik ben ook wel benieuwd hoe ze in jouw moskee hier tegenaan kijken.

Op deze website kun je meer van deze teksten vinden: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/023-violence.htm
  zaterdag 9 april 2011 @ 01:41:40 #24
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_95248177
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:40 schreef DrDentz het volgende:
Doen we dat hier ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_95248202
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:41 schreef elcastel het volgende:

[..]

Doen we dat hier ?
Gelukkig niet zeg.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat mij betreft mogen ze aan de galg incl. Wilders.
pi_95248277
The Quran contains at least 109 verses that call Muslims to war with nonbelievers. Some are quite graphic, with commands to chop off heads and fingers and kill infidels wherever they may be hiding. Muslims who do not join the fight are called 'hypocrites' and warned that Allah will send them to Hell if they do not join the slaughter.

Unlike nearly all of the Old Testament verses of violence, most of the verses of violence in the Quran are open-ended, meaning that the historical context is not embedded within the surrounding text. They are part of the eternal, unchanging word of Allah, and just as relevant or subjective as anything else in the Quran.

Unfortunately, there are very few verses of tolerance and peace to abrogate or even balance out the many that call for nonbelievers to be fought and subdued until they either accept humiliation, convert to Islam, or are killed. This proclivity toward violence - and Muhammad's own martial legacy - has left a trail of blood and tears across world history.
pi_95248544
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:43 schreef dandybleu het volgende:
tijd voor een bleu waffle fotootje

[ afbeelding ]
Hoezo? Waarom was het daar tijd voor? Wat heeft het te maken met het topic-onderwerp?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_95248546
Gamezz, je bron die je geeft kan ik niet als een feit beschouwen puur omdat een vers wordt gelinkt naar een Center of Muslim-Jewish Engagement site (College of California).. en tsjah dat gaat niet zo goed samen.

Maar ik heb hier in de kast een Bosnische variant van de Kuran staan en ga morgen beginnen met lezen en dan kan ik er over mee praten.

Maar wij Bosnische moslims zijn ook weer anders dan de M-O moslims, de Turken of Marokkanen.
If not now, then when.
pi_95248745
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Gamezz, je bron die je geeft kan ik niet als een feit beschouwen puur omdat een vers wordt gelinkt naar een Center of Muslim-Jewish Engagement site (College of California).. en tsjah dat gaat niet zo goed samen.

Maar ik heb hier in de kast een Bosnische variant van de Kuran staan en ga morgen beginnen met lezen en dan kan ik er over mee praten.

Maar wij Bosnische moslims zijn ook weer anders dan de M-O moslims, de Turken of Marokkanen.
Het is toch behoorlijk objectief.
Hier heb je nog een bron: http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html
  zaterdag 9 april 2011 @ 04:53:24 #30
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_95250149
Het is werkelijk waar verschrikkelijk dat zo enorm veel mensen vol passie een geloof aanhangen zonder het boek waarop dat geloof gebaseerd is volledige gelezen te hebben. In je hele leven neem je dan niet één keer de tijd om nou eens uit te zoeken waar je nou eigenlijk in gelooft?

En als deze gelovigen daar nou verder niemand mee lastig vallen, prima. Maar nee, hun overtuiging heeft invloed op hun mening, en met die mening houden ze de rest van de wereld tegen in haar vooruitgang. Ik kan me daar erg boos over maken.
pi_95250585
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:41 schreef gamezz het volgende:

[..]

Houd me op de hoogte, ik ben ook wel benieuwd hoe ze in jouw moskee hier tegenaan kijken.

Op deze website kun je meer van deze teksten vinden: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/023-violence.htm
Ik kan het je ook wel vertellen. Deze stukken hebben rechtstreeks te maken met de ontstaansgeschiedenis van de Islam, waarbij moslims vervolgd werden en om eigen lijfsbehoud zich in een offensieve positie hebben moeten begeven. Daar hoef je geen Imam of geleerde voor te zijn om het te weten. Verdiepen heb jij dus ook niet echt gedaan, want dat is informatie die je overal kan achterhalen.

Dat is dan ook het leuke van die so called objectieve websites die jij aan de lopende band aanhaalt (waarmee je overigens verraad dat je de Koran zelf niet hebt gelezen). Ze constateren alleen maar en hebben er een oordeel over. Wat ze niet doen, is onderzoeken wat de achtergrond van die teksten is, wat bedoeld wordt met bepaalde woorden of waarom er uberhaupt zulke teksten in staan. En dat is iets wat jij kennelijk ook niet interessant vindt. (Kenmerk van extremisme trouwens, zowel rechts-extremisten en moslim-extremisten vissen namelijk uit dezelfde vijver.)

[ Bericht 10% gewijzigd door Mutant01 op 09-04-2011 08:19:59 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_95250616
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 08:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik kan het je ook wel vertellen. Deze stukken hebben rechtstreeks te maken met de ontstaansgeschiedenis van de Islam, waarbij moslims vervolgd werden en om eigen lijfsbehoud zich in een offensieve positie hebben moeten begeven. Daar hoef je geen Imam of geleerde te zijn om het te weten. Verdiepen heb jij dus ook niet echt gedaan, want dat is informatie die je overal kan achterhalen.
Ik ben van lieverlede het boek De Strijd om God, over het fundamentalisme in de drie monotheïstische religies maar weer eens gaan lezen (na 10 jaar, en dat kan ik iedereen wel aanbevelen). Van Karen Armstrong is die.
Neemt alleen niet de vroege ontstaansgeschiedenissen mee, maar wel duidelijk wordt het dat het fundamentalisme in alle drie de monotheïstische religies ontstaan is vanuit de breuk tussen de moderne wereld en de oude, traditionele wereld. Die frictie tussen de moderne wereld en de oude wereld kunnen we natuurlijk nu nog steeds ervaren in de houdingen die moslims hebben tav het Westen, denk ik. Dit hoewel het dus al een eeuwenoud steeds weer opspelend probleem vormt.
I´m back.
pi_95250649
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 08:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben van lieverlede het boek De Strijd om God, over het fundamentalisme in de drie monotheïstische religies maar weer eens gaan lezen (na 10 jaar, en dat kan ik iedereen wel aanbevelen). Van Karen Armstrong is die.
Neemt alleen niet de vroege ontstaansgeschiedenissen mee, maar wel duidelijk wordt het dat het fundamentalisme in alle drie de monotheïstische religies ontstaan is vanuit de breuk tussen de moderne wereld en de oude, traditionele wereld. Die frictie tussen de moderne wereld en de oude wereld kunnen we natuurlijk nu nog steeds ervaren in de houdingen die moslims hebben tav het Westen, denk ik. Dit hoewel het dus al een eeuwenoud steeds weer opspelend probleem vormt.
Welke houding hebben moslims volgens jou ten aanzien van het Westen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_95250663
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 08:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welke houding hebben moslims volgens jou ten aanzien van het Westen?
Dat is met name angst.
I´m back.
pi_95250802
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 08:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is met name angst.
Waaruit blijkt dat? Waar zie jij die angst in terug? En hoe is die angst ontstaan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_95250953
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 08:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat? Waar zie jij die angst in terug? En hoe is die angst ontstaan?
Wat al die religies gemeen hebben is de angst voor de gevolgen van die nieuwe wereld. Je ziet het bij conservatieve christenen, joden en moslims terug. En met name bij de Islam zie je de hang naar een vervlogen perfecte staat, die gaandeweg steeds verder bezoedeld is geraakt. Men leeft dus met het gezicht naar het verleden. Het is ook zo dat de drie grote Islamitische rijken (Osmaans rijk, Salawidische Perzen en Mongolen) voordat in Europa de nieuwe tijd ontstond (en men door de empirie en rationaliteit te omarmen religie van zich afschudde) bepaaldelijk wel voorop liepen. Het is ook zo dat de contacten die later ontstonden tussen die drie rijken en het vernieuwde Westen altijd in het nadeel uitwerkte van die drie Islamitische rijken. Om een antwoord te geven op je laatste vraag. In het Osmaanse rijk echter werd het zelfstandig denken (idjtihad) zelfs ontmoedigd: 'de antwoorden op alle mogelijke vragen waren er al, de sjaria was een onveranderlijke blauwdruk voor de maatschappij en het leven' (stelt Armstong)...
Een dergelijke redenering maakt nog steeds deel uit van de optiek van fundamentalistische moslims zoals die knaap van Sharia4Holland. Niet wij worden bedreigd in principe, maar hij wordt bedreigd, en als een kat in het nauw slaat hij terug...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 09-04-2011 09:27:43 ]
I´m back.
pi_95251159
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat al die religies gemeen hebben is de angst voor de gevolgen van die nieuwe wereld. Je ziet het bij conservatieve christenen, joden en moslims terug. En met name bij de Islam zie je de hang naar een vervlogen perfecte staat, die gaandeweg steeds verder bezoedeld is geraakt. Men leeft dus met het gezicht naar het verleden. Het is ook zo dat de drie grote Islamitische rijken (Osmaans rijk, Salawidische Perzen en Mongolen) voordat in Europa de nieuwe tijd ontstond (en men door de empirie en rationaliteit te omarmen religie van zich afschudde) bepaaldelijk wel voorop liepen. Het is ook zo dat de contacten die later ontstonden tussen die drie rijken en het vernieuwde Westen altijd in het nadeel uitwerkte van die drie Islamitische rijken. Om een antwoord te geven op je laatste vraag. In het Osmaanse rijk echter werd het zelfstandig denken (idjtihad) zelfs ontmoedigd: 'de antwoorden op alle mogelijke vragen waren er al, de sjaria was een onveranderlijke blauwdruk voor de maatschappij en het leven' (stelt Armstong)...
Een dergelijke redenering maakt nog steeds deel van de optiek van fundamentalistische moslims zoals die knaap van Sharia4Holland. Niet wij worden bedreigd in principe, maar hij wordt bedreigd, en als een kat in het nauw slaat hij terug...
Je citeert hier Armstrong, merk ik op. De nieuwe ontwikkelingen binnen de Islamitische wereld staan echter vrijwel haaks op de analyse van Armstrong (als je wat dieper gaat graven). Als die drang naar een "vervlogen tijdperk" nou daadwerkelijk zo een grote issue was voor moslims, zouden deze revoluties, die in Jemen, Marokko, Libie, Tunesie, Egypte, Syrie een sterk Islamistisch karakter hebben gehad. Op zijn minst zouden radicale islamisten een poging moeten hebben wagen om de revoluties "over te nemen". Als wij kijken naar de samenstelling van de revolutionairen is dat echter compleet niet het geval. Tuurlijk doen er ook islamisten mee, maar uit niets blijkt hun honger voor een "islamitisch rijk" vergelijkbaar met de rijken in het verleden. De angst voor het Westen heeft in mijn ogen simpelweg te maken met de natuurlijke angst voor het "vreemde". Net als dat een groot deel van de Westerlingen zich op een vijandige toon uiten jegens het "Oosten" is dat andersom ook het geval, met in het achterhoofd ook nog de kolonisatie die tot op de dag van vandaag nog haar littekens heeft achtergelaten. Bovendien is het fundamentalisme zoals wij die nu kennen, denk aan het Wahabisme, een compleet moderne stroming, ontstaan na 1900. Mede door de politieke en militaire verhoudingen in die regio destijds.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 9 april 2011 @ 09:34:28 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_95251202
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar dat spreekt je niet vrij van wat je zegt. Josef Goebbels is trouwens niet eens Arisch blond? En Wilders wel?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_95251360
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je citeert hier Armstrong, merk ik op. De nieuwe ontwikkelingen binnen de Islamitische wereld staan echter vrijwel haaks op de analyse van Armstrong (als je wat dieper gaat graven). Als die drang naar een "vervlogen tijdperk" nou daadwerkelijk zo een grote issue was voor moslims, zouden deze revoluties, die in Jemen, Marokko, Libie, Tunesie, Egypte, Syrie een sterk Islamistisch karakter hebben gehad. Op zijn minst zouden radicale islamisten een poging moeten hebben wagen om de revoluties "over te nemen". Als wij kijken naar de samenstelling van de revolutionairen is dat echter compleet niet het geval. Tuurlijk doen er ook islamisten mee, maar uit niets blijkt hun honger voor een "islamitisch rijk" vergelijkbaar met de rijken in het verleden. De angst voor het Westen heeft in mijn ogen simpelweg te maken met de natuurlijke angst voor het "vreemde". Net als dat een groot deel van de Westerlingen zich op een vijandige toon uiten jegens het "Oosten" is dat andersom ook het geval, met in het achterhoofd ook nog de kolonisatie die tot op de dag van vandaag nog haar littekens heeft achtergelaten. Bovendien is het fundamentalisme zoals wij die nu kennen, denk aan het Wahabisme, een compleet moderne stroming, ontstaan na 1900. Mede door de politieke en militaire verhoudingen in die regio destijds.
Ik kan die 'Arabische lente' op dit moment totaal nog niet duiden, eerlijk gezegd; sterker nog bij gebrek aan data was ik al weer zeer teleurgesteld geworden. Ik geloof ook niet dat fundamentalisten hier een hand in hebben, vandaar dat ik aanvankelijk erg enthousiast was, maar ergens geloof ik ook dat dit nog niet hun tijd is (en dan met hun niet die van de fundamentalisten, maar van de jongeren die niet bang lijken te zijn voor het Westen).
Uiteraard heb je gelijk, dat gaf ik ook al aan, dat de geschiedenis hen in het contact met het Westen veel nadelen heeft laten oplopen, terwijl men aanvankelijk niet eens anti-Westers was ingesteld.
Het is een complexe realiteit, want je moet idd verschillende disciplines hierbij betrekken (zoals overigens Armstrong doet), echter dit kan niet ontkend worden, of Armstrong nu up to date is of niet, de fundamentalisten hebben de hang naar die perfecte staat niet verloren. Zij voelen zich bedreigd en angstig, omdat opgevoed met het idee dat de perfectie zich bevindt bij de Islam en in het verleden, het Westen diametraal gekeerd is tegen alles waarvoor zij staan...
En nogmaals ook bij de andere twee monotheïstische religies bestaan dergelijke uitgangspunten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 09-04-2011 10:08:09 ]
I´m back.
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:10:07 #40
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95252920
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:40 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Hoe dan?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:16:26 #41
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95253089
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Moslims zijn ook individuen en veel voelen zich totaal niet verantwoordelijk voor wat een stel gekken bij sharia4holland/belgie allemaal zeggen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_95253423
quote:

[..]

Ik heb heel deel 1 niet gelezen maar ik maak hieruit op dat generaliseren in dit topic gewoon mag??

In dat geval.......
pi_95255363
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 08:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik kan het je ook wel vertellen. Deze stukken hebben rechtstreeks te maken met de ontstaansgeschiedenis van de Islam, waarbij moslims vervolgd werden en om eigen lijfsbehoud zich in een offensieve positie hebben moeten begeven. Daar hoef je geen Imam of geleerde voor te zijn om het te weten. Verdiepen heb jij dus ook niet echt gedaan, want dat is informatie die je overal kan achterhalen.

Dat is dan ook het leuke van die so called objectieve websites die jij aan de lopende band aanhaalt (waarmee je overigens verraad dat je de Koran zelf niet hebt gelezen). Ze constateren alleen maar en hebben er een oordeel over. Wat ze niet doen, is onderzoeken wat de achtergrond van die teksten is, wat bedoeld wordt met bepaalde woorden of waarom er uberhaupt zulke teksten in staan. En dat is iets wat jij kennelijk ook niet interessant vindt. (Kenmerk van extremisme trouwens, zowel rechts-extremisten en moslim-extremisten vissen namelijk uit dezelfde vijver.)
Veel teksten daarvan staan op zichzelf en zijn deel van het onveranderlijke woord van Allah, waar moslims zich aan dienen te houden. De historische context is daarbij niet van belang voor moslims. Daarom hoef je de koran niet van begin tot einde gelezen te hebben. En lang niet alle teksten zijn defensief, zoals de eerste bron al aangeeft.

Dat ik dat 'kennelijk niet interessant' zou vinden is een belachelijke conclusie. Anders zou ik me hier überhaupt niet in willen verdiepen. Als iemand mij weet te overtuigen dat deze teksten niet meer van toepassing zijn hoor ik dat graag. En wat is er zo extremistisch aan om kritiek te hebben op een religie? Je vergelijking raakt kant noch wal.
  zaterdag 9 april 2011 @ 12:38:41 #44
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95255463
Ik wil diegene die hier Koranversen plaatst bedanken. Laat ik duidelijk maken dat ik als Moslim, en velen met mij, de Koran als Gods woord beschouwen, wij staan achter elke letter. :{

Je gelooft of je gelooft niet. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_95255530
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil diegene die hier Koranversen plaatst bedanken. Laat ik duidelijk maken dat ik als Moslim, en velen met mij, de Koran als Gods woord beschouwen, wij staan achter elke letter. :{

Precies, het kenmerk van een echte moslim. Graag gedaan.

Mutant01, zie je het nog steeds niet? Echte moslims staan achter de gehele koran, en doen geen teksten af als
'oh, dat is uit het verleden, dus niet meer belangrijk'.
  zaterdag 9 april 2011 @ 12:43:34 #46
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95255606
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:40 schreef gamezz het volgende:

[..]

Precies, het kenmerk van een echte moslim. Graag gedaan.

Mutant01, zie je het nog steeds niet? Echte moslims staan achter de gehele koran, en doen geen teksten af als 'oh, dat is uit het verleden, dus niet meer belangrijk'.
Als een Koranvers is bedoeld voor het verleden staan we er nog steeds achter voor die tijd waar hij voor was bedoeld. Je moet zaken als interpretatie en context niet irrelevant maken. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 12:45:11 #47
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_95255654
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:38 schreef BansheeBoy het volgende:

Hoe kijk jij aan tegen die teksten uit de Koran die vertellen dat je elke ongelovige moet vervolgen, vernietigen, verpulveren, verpletteren en ook de kop eraf moet hakken?
Zie jij dat als opdracht van jouw allah? Of negeer je die tekst.

Of... zoals ik vermoed bij vele moslims die wonen in het westen... je ondersteund dat maar voert het niet uit omdat je hebben en houden hier in dit land je liever is en je niet, zoals in je oorspronkelijke moslimland, opgehemeld wordt van zulke daden maar juist vervolgt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_95255725
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als een Koranvers is bedoeld voor het verleden staan we er nog steeds achter voor die tijd waar hij voor was bedoeld. Je moet zaken als interpretatie en context niet irrelevant maken. :{

Is heel de Koran niet geschreven voor de tijd waarin hij was bedoeld? Met alle tradities en gebruiken?

Hoe dan ook zijn er fundamentalistische moslims die iedere opdracht van Allah serieus nemen, en dus ook de gewelddadige (die misschien voor het verleden bedoeld waren, maar daarover zijn de meningen verdeeld).
pi_95255768
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:35 schreef gamezz het volgende:

[..]

Veel teksten daarvan staan op zichzelf en zijn deel van het onveranderlijke woord van Allah, waar moslims zich aan dienen te houden. De historische context is daarbij niet van belang voor moslims. Daarom hoef je de koran niet van begin tot einde gelezen te hebben. En lang niet alle teksten zijn defensief, zoals de eerste bron al aangeeft.

Dat ik dat 'kennelijk niet interessant' zou vinden is een belachelijke conclusie. Anders zou ik me hier überhaupt niet in willen verdiepen. Als iemand mij weet te overtuigen dat deze teksten niet meer van toepassing zijn hoor ik dat graag. En wat is er zo extremistisch aan om kritiek te hebben op een religie? Je vergelijking raakt kant noch wal.
De historische context is wel degelijk van belang. Omdat Gods Woord onveranderlijk is, hoeft niet te betekenen dat de historische context niet van belang is.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_95255787
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:49 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

De historische context is wel degelijk van belang. Omdat Gods Woord onveranderlijk is, hoeft niet te betekenen dat de historische context niet van belang is.
Daarmee bedoel ik: een opdracht van Allah is een vaststaande opdracht van Allah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')