Onze Victor kan wel elke keer aantallen opnoemen die hij wil produceren, maar dan moet ie ze ook weten te verkopenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saab verkocht in 2010 slechter dan gemeld
Het Zweedse automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft vorig jaar minder auto's verkocht dan eerder gemeld. Dat blijkt uit het jaarverslag dat Saab dinsdag deponeerde bij de Zweedse autoriteiten.
Saab wist vorig jaar ongeveer 28.300 auto's aan de man te brengen. Eerder meldde Spyker Cars, zoals Swedish Automobile tot voor kort heette, nog de verkoop van bijna 32.000 nieuwe Saabs in 2010. Saab leed vorig jaar een operationeel verlies van circa 3,1 miljard Zweedse kroon (330 miljoen euro), bij een omzet van 6,3 miljard kroon (690 miljoen euro). Moederbedrijf Spyker Cars meldde over 2010 een totaalverlies van 218 miljoen euro.
In een begeleidend schrijven aan de Zweedse autoriteiten stelden de accountants van Ernst & Young dat de grootste uitdaging van Saab dit jaar is om te zorgen voor een ordentelijke financiering en positieve bedrijfsontwikkeling. De productie bij Saab ligt al langere tijd stil omdat rekeningen van leveranciers niet betaald kunnen worden. Het bedrijf heeft vorige week laten weten de productie binnen 2 weken te zullen hervatten.
www.telegraaf.nl
En we zijn weer besodemieterd door Victor![]()
Dat lukte hem bij Spyker ook zo goedquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:05 schreef pberends het volgende:
Onze Victor kan wel elke keer aantallen opnoemen die hij wil produceren, maar dan moet ie ze ook weten te verkopen.
http://www.rtl.nl/compone(...)n-gemeld-in-2010.xmlquote:Het Zweedse automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft in 2010 minder auto's verkocht dan eerder gemeld.
Dat blijkt uit het jaarverslag dat Saab deponeerde bij de Zweedse autoriteiten.
Saab wist vorig jaar ongeveer 28.300 auto's aan de man te brengen. Eerder meldde Spyker Cars, zoals Swedish Automobile tot voor kort heette, nog de verkoop van bijna 32.000 nieuwe Saabs in 2010. Saab leed vorig jaar een operationeel verlies van circa 3,1 miljard Zweedse kroon (330 miljoen euro), bij een omzet van 6,3 miljard kroon (690 miljoen euro).
nee, waarom zou je dat moeten melden? Mijn vader besteld gewoon geen nieuwe zolang er nog een voorraad is. Je hoeft niet te vertellen dat ze nog niet verkocht zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verklaring is snel verzonnen eh bedoel gevonden
Verkoopverschil Saab staat bij dealer
Saab verklaart het verschil tussen het verwachte en daadwerkelijk verkochte aantal auto's door het aantal auto's dat nog bij dealers staat.
Uit het Zweedse jaarverslag van Saab bleek dinsdag dat in 2010 bijna 28.300 nieuwe Saabs aan de man werden gebracht. Moederconcern Spyker Cars meldde eerder een verkoopaantal van bijna 32.000. Het verschil tussen die twee getallen bestaat uit het aantal auto's dat Saab wel aan importeurs en dealers verkocht maar waarvoor die verkopers nog geen klant wisten te vinden.
,,Saab heeft dus niet met cijfers gerommeld'', benadrukte de woordvoerder.
©ANP
En die dealers hebben saab niet verrteld dat die auto,s niet verkocht zijn![]()
Griekenland koopt voorlopig geen Mercedessen, BMW, of Saabs meerquote:Op maandag 11 juli 2011 15:56 schreef pberends het volgende:
Waar gaan ze die nieuwe auto's naar exporteren dan? Griekenland?
nee hoor, SAAB gaat naar Volvo en blijft gewoon geleverd worden, ook de onderdelenquote:Op maandag 11 juli 2011 23:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zag vandaag 1 van de nieuwere saab modellen rijden. Achterkant had iets weg van bmw. Maar een echt mooi geheel vond ik het niet.
Denk dat SAAB RIP is, zoals we het nu kennen. Jammer, was een leuk eigenzinnig merk - ooit.
En Victor naar de gevangenisquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
nee hoor, SAAB gaat naar Volvo en blijft gewoon geleverd worden, ook de onderdelen
nee waarom??quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En Victor naar de gevangenis
quote:vr 22 jul 2011, 11:16
Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab
AMSTERDAM (AFN) - Een leverancier van Saab heeft een faillissementsaanvraag ingediend voor de onderdelendivisie van Saab. Dit meldde een Zweedse rechtbank vrijdag.
De leverancier is SwePart Verktyg.
De onderdelendivisie Saab Automobile Tools is volledig eigendom van Saab.
Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).quote:
Als er markt voor is wordt het waarschijnlijk wel overgenomen in 1 of andere vorm. Soep, heet bij het opdienen, enzo.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef QBay het volgende:
[..]
Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
Ja, de onderdelendivisie is het meest rendabel, die blijft echt wel in de lucht hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als er markt voor is wordt het waarschijnlijk wel overgenomen in 1 of andere vorm. Soep, heet bij het opdienen, enzo.
Ik ken iemand die nog wel wat onderdelen nodig heeftquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:32 schreef meth77 het volgende:
Ja, de onderdelendivisie is het meest rendabel, die blijft echt wel in de lucht hoor
maar dan moeten ze wel deze jongens eerst betalen, volledig graag
http://www.swepartverktyg(...)ageid=282&menuid1=49
quote:Beurskoers Saab stuitert op en neer
Het aandeel van Saab-producent Swedish Automobile (het voormalige Spyker) van CEO Victor Muller stuitert vrijdag op en neer. De hoogste koers noteerde vroeg in de ochtend op bijna 1,88 euro, terwijl het aandeel later in de middag nog slechts 1,08 euro waard was.
De onzekerheid kwam doordat leverancier SwePart bij een Zweedse rechter een verzoek had ingediend om Saab Tools failliet te verklaren. SwePart had 5 miljoen Zweedse kroon (550.000 euro) tegoed. Swedish Automobile liet in de middag weten dat de kwestie is opgelost nu de partijen het eens zijn geworden over betaling.
Zouden ze niet gewoon overgenomen worden?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:38 schreef LXIV het volgende:
De koers blijft nog bizar goed liggen voor een failliet bedrijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |