abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95414156
Feli whoop :)

En idd mijsje het is met saskia van wibra, het zijn wel 2 bolletjes die men mama al heel lang had liggen. Had ik ze vorige keer van mij gemaakt en nu komen ze tot hun recht. Ik vond het zelfs zo leuk dat ik er nog ééntje aan het maken ben. Weer da lichte groen met een anders soort groenig blauw deze keer. Ik ga het ook weer net iets anders maken qua afwerking. Ik vind namelijk de sluiting vanboven iets te kort en ga bij deze nog een extra rijtje erbij doen. Ze zijn erg leuk om te maken en gaat snel voort ook nog :).
Only Heroes live forever.
blog
pi_95414275
Het zijn ook leuke tasjes om iets kado in te geven :)
pi_95414348
Idd, we gaan binnenkort ook op een marktje staan en ik dacht er misschien enkele aan te bieden voor de verkoop. Als ze niet vekopen dan kan ik ze alsnog gebruiken/kado doen :)
blog
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:16:29 #104
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_95414563
Weet iemand toevallig nog een leuk wolwinkeltje in Torquay Engeland? Vind het wel een leuk idee om uit iedere vakantieplaats wat wol mee te nemen. O+
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_95415182
Sanne: kan het kloppen dat dat bij Torbay zit?

Op ravelry kan je zoeken op plaats naar winkels (dat vind je onder yarns), dan kom ik in Torbay deze tegen: http://www.thewoolgallery.co.uk/

Ben benieuwd, kom zelf ook nog wel eens in Engeland.
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:07:35 #106
1762 YPPY
Yppiaans
pi_95418199
Vooraankondinging: ik loop achter. :')

trui, leuke olifantjes, zo aan elkaar. Ik vind vooral de blauwe leuk, omdat die wat simpeler is. Het is toch al een klein ding met friemeldingen en met de trui-iaanse ( ;) ) kleurtjes vind ik het dan net wat te druk. Mooie tas, perfect voor Gijs om in te slapen. O-)

loqi: super zo'n draak uit 1 stuk! Scheelt vast heel veel naaiwerk, goede actie dus. :D

spiegelei: heerlijk fleurige pentagonnetjes. O+

omdatappel: schattig uiltje, ook knuffelbaar

sanne: veeeel te laat, maar zo met drie bloemen is de sjaal prima, vind ik dan. ;)

Whoop: laptophoes is super! Zouden zo mijn kleurtjes kunnen zijn. ;) Dat gele beertje/konijntje/hondje is knuffel-lief.

tan: ontzettend leuk idee weer van je, met dat kaartje voor Owen. Geweldige paastakken ook!

trovey: wat een eer dat de maakster jouw theemutsding leuker vindt. ^O^ Die link met quilts, geniaal gewoon! Dat wil ik! Dat wil ik! Dat wil ik! Geen idee hoe je de tas gevouwen hebt, maar hij is leuk. :D

inu: de plastictasjestas is erg leuk geworden. Prima recycling. :)

SummerBreeze: mooie bloemen zijn het geworden. :)

natalie: leuk eendje, zeker voor een eerste amigurimi.

kwak: je laat perfect zien dat monsters ook lief kunnen zijn. O+

knitwit: leuk idee zeg om potjes zo op te vrolijken, ga ik onthouden. :)

annelotje: wat een ontzettend schattige kleuren ook voor het hertje. O+

Karin: die sjaal is ook erg leuk, ga ik toch twijfelen over de andere die op mijn lijstje staat. :D

Arual: mooie kleuren voor je sjaal!

Sorry, nu ben ik moe, morgen verder. Of overmorgen. :P
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:12:02 #107
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_95418569
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:27 schreef KarinvdB het volgende:
Sanne: kan het kloppen dat dat bij Torbay zit?

Op ravelry kan je zoeken op plaats naar winkels (dat vind je onder yarns), dan kom ik in Torbay deze tegen: http://www.thewoolgallery.co.uk/

Ben benieuwd, kom zelf ook nog wel eens in Engeland.
Die zit in Devon. Daar komen we zeker deze zomer in de buurt.
Die van Barcelona ga ik ook onthouden. Voor een stedentripje. O+
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_95420213
wow Yppy, jij bent nog verder terug gegaan... ik was al blij dat ik van dit topic alles gezien en gezegd had nu... :P
  woensdag 13 april 2011 @ 08:56:01 #109
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95431213
YPPY _O_ Dat je die moeite neemt (nu weet ik het zeker: ik ben lui)
pi_95432630
haha, ik dacht al huh hij is nog niet af, aangezien ik plannen heb voor een andere, maar toen dacht ik oja! Je hebt gewoon het andere topic ernaast gehouden, anders heb je een eng geheugen.

En het eerste wat er in me op kwam was: het lijkt het kinderfototopic wel _O-
Daar komen ook regelmatig van dat soort lijstjes voorbij(ja sorry meelezer).

Wie had er nou al een week niet gehaakt? Ik ook niet, nou nu ik het zeg ik heb wel even aan mn kussen gehaakt, vrijdag geloof ik. Maar daarvoor ook al een tijdje niet, ik heb het druk ofzo?
pi_95432996
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:07 schreef YPPY het volgende:
Vooraankondinging: ik loop achter. :')

trui, leuke olifantjes, zo aan elkaar. Ik vind vooral de blauwe leuk, omdat die wat simpeler is. Het is toch al een klein ding met friemeldingen en met de trui-iaanse ( ;) ) kleurtjes vind ik het dan net wat te druk. Mooie tas, perfect voor Gijs om in te slapen. O-)

loqi: super zo'n draak uit 1 stuk! Scheelt vast heel veel naaiwerk, goede actie dus. :D

spiegelei: heerlijk fleurige pentagonnetjes. O+

omdatappel: schattig uiltje, ook knuffelbaar

sanne: veeeel te laat, maar zo met drie bloemen is de sjaal prima, vind ik dan. ;)

Whoop: laptophoes is super! Zouden zo mijn kleurtjes kunnen zijn. ;) Dat gele beertje/konijntje/hondje is knuffel-lief.

tan: ontzettend leuk idee weer van je, met dat kaartje voor Owen. Geweldige paastakken ook!

trovey: wat een eer dat de maakster jouw theemutsding leuker vindt. ^O^ Die link met quilts, geniaal gewoon! Dat wil ik! Dat wil ik! Dat wil ik! Geen idee hoe je de tas gevouwen hebt, maar hij is leuk. :D

inu: de plastictasjestas is erg leuk geworden. Prima recycling. :)

SummerBreeze: mooie bloemen zijn het geworden. :)

natalie: leuk eendje, zeker voor een eerste amigurimi.

kwak: je laat perfect zien dat monsters ook lief kunnen zijn. O+

knitwit: leuk idee zeg om potjes zo op te vrolijken, ga ik onthouden. :)

annelotje: wat een ontzettend schattige kleuren ook voor het hertje. O+

Karin: die sjaal is ook erg leuk, ga ik toch twijfelen over de andere die op mijn lijstje staat. :D

Arual: mooie kleuren voor je sjaal!

Sorry, nu ben ik moe, morgen verder. Of overmorgen. :P
Maar je hóeft niet overal iets over te zeggen. Toch? Of is dat bij mij gewoon luiheid? :@ :D
pi_95433083
:D tuurlijk hoeft dat niet! :D ik doe dat ook lang niet altijd, maar merkte dat ik dit topic wel heel weinig had gezegd over werkstukken...
pi_95433123
2de zakje is ook weeral klaar :) ik moet straks nog even een foto maken en dan laat ik ze weer zien. Seves even langs de vriendin om wat parels te gaan kiezen die ik er eventueel aan kan doen (als ze er heeft tenminste).
blog
  woensdag 13 april 2011 @ 10:05:54 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95433139
werkstukken nog wel! :) het is niet te doen om overal op te reageren (voor mij althans), en op sommige dingen heb ik ook niet zoveel te zeggen. maar ik vind het wel heel leuk dat zoveel mensen hier laten zien wat ze allemaal maken!
in de haak.
pi_95436096
Ik ga trouwens denk ik een poncho maken van japanse bloemen, wel in iets rustigere kleuren (roze en grijs, Saskiawol). Weet iemand de maten van de hals in centimeters? De rest van het patroon volgt dan wel...
  woensdag 13 april 2011 @ 12:59:55 #116
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_95439187
Hoi Redo, leuk je weer te zien en mooi pull to close zakje is dat geworden ;)
pi_95439546
Wat leuk dat jullie zo uitgebreid reageren!

En Mijsje ik heb ze niet meer geblocked. Durft het niet aan. Ik heb gewoon de laatste brede rand uitgehaald en er een rand omheen gedaan met losse.
pi_95446541
Ik reageer ook niet altijd op alles hoor ;-). Maar ik ben stiekem gewoon lui.

Ik heb al een tijd niet echt gehaakt, Whoop. Ik heb op het moment gewoon geen zin in haken. Hopelijk komt de zin terug :P Misschien weer eens aan een beestje beginnen.
pi_95453341
Ja het lukt mij ook niet altijd om op alles te reageren maar vind het altijd wel heel leuk om te zien, geeft veel inspiratie om al jullie projectjen te bekijken!

Oh en beter laat dan nooit: alsnog gefeliciteerd Whoop!

Fototje gemaakt van m'n 2e shawl

pi_95453397
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:24 schreef KarinvdB het volgende:
Ja het lukt mij ook niet altijd om op alles te reageren maar vind het altijd wel heel leuk om te zien, geeft veel inspiratie om al jullie projectjen te bekijken!

Oh en beter laat dan nooit: alsnog gefeliciteerd Whoop!

Fototje gemaakt van m'n 2e shawl

[ link | afbeelding ]
O+ ik hou van paars, en zo al helemaal! hij is echt supermooi Karin! :Y

ik wilde dat ik ook weer iets kon laten zien... :{ maar ja, ik heb alleen het swapsel hier liggen, en dat laat ik nog even niet zien als je het niet erg vindt :+ dat laat ik aan de ontvangster over... :D ik ben benieuwd hoe snel het geraden wordt bij iedereen... (oke, muv het pakje van Stefanie, door de postzegels alleen al... ;) ) nou, laat maar komen, 20 april, dan kan ik weer andere werkstukken maken/laten zien... :D
pi_95453842
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:24 schreef KarinvdB het volgende:

Bij mij is het hetzelfde. Leuk om alles te zien, inspirerend, maar ik vind het zo knap als mensen op alles reageren!

Zelf ben ik nog mijn swap aan het afronden en een vriendin is morgen uitgerekend dus ik ben ook heel hard bezig aan een Lavender Bunny. Hoe doen jullie de oogjes en het neusje? Ik ben zo bang dat het los gaat als ik het met draad doe.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_95454212
ik heb bij een paar lavender bunnies de ogen met vilt gedaan, en bij eentje heb ik ogen gehaakt (net als bij Charly the Seahorse) ik heb bij allemaal de neusjes erop genaaid, maar ik heb de draad bij het wegwerken een paar keer heen en weer gestoken in de stof, om hem te verankeren. snap je me? als het verankerd is, laat hij echt niet meer makkelijk los...
veiligheidsoogjes hadden ook gekund, maar dat vond ik persoonlijk niet leuk staan bij mijn lavender bunnies... (en daarbij had ik de hoofdjes al dicht, en probeer er dan nog maar eens veiligheidsoogjes op te zetten... :P )
pi_95454315
Mijn lavender bunnies kijken altijd ontzettend dom.

Nog niet gehaakt, leren, bah. Ben blij als het morgen een uur of 11 is!
pi_95455605
Al mijn voorgaande projectjes eens op een rijtje (Fotoo's :p)

Donker bruine Uil:

Licht bruine uil:

Leeuw Armband:

Lieveheersbeestje armband:

Varkentjes armband:

Geel blauw muisje:

Zittende zwarte poes:

En dan mijn nieuwste zakje van gisteren dat ik heb afgewerkt en gepimped deze keer met wat parels :).

Mooie shawl trouwens alleen niks voor mij :p
blog
  woensdag 13 april 2011 @ 19:10:34 #125
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95455608
oeh die omslagdoek/shawl/poncho is mooi ^^ mooi gehaakt en mooie kleur enzo. Zou 'm zelf niet zo snel op die manier dragen, ik ben meer van de driehoekshawls/arafatshawls zeg maar (althans, dat model, punt aan de voorkant).

En redostrike wat een leuke mooie beestjes ^^ en die armbandjes :P :D leuk zeg!
Waar staat het patroon daarvan (die armbandjes)? Is misschien wel leuk voor m'n nichtjes :@

En een heel lijstje reageren haha knap hoor:) ik probeer het meestal wel maar soms vergeet ik weleens iets :P maar ik volg natuurlijk ook alles ;)

Kabelkussen haken gaat niet zo snel, ben ongeveer op de helft en doe maar 1 draaiing per dag, dus nog zeker 6 dagen haha ;) ging het maar wat sneller....
pi_95456110
Het lieveheers beestje armband staat op deze pagina: http://itsybitsyspidercrochet.blogspot.com/p/free-patterns.html de andere heb ik zelf bedacht. Er staat wel nog eentje met een schildpad ook op.
blog
pi_95456140
Ooohh..! Dat muisje O+ Welk patroon is dat?

De rest is ook leuk! Je haakt mooi strak!
pi_95456351
Dat patroontje is van stripeyblue en heet flowers for you.

Haar etsy: http://www.etsy.com/listi(...)-crochet-pattern-pdf

Dank je wel ik vind dat ik zelf ook veel mooier haak dan in het begin. Maar "oefening baart kunst" natuurlijk :)
blog
pi_95456544
Dan kom ik maar even vragen waar t katje van is! :P

Wat zijn ze leuk trouwens!!
pi_95456718
Het katje is ook van stripeyblue de bovenste link even volgen en dan vind je het vast wel. Het noemt alley cats. (extra informatie hierover is dat het van een heel oud computer spel komt dat ik nog heb gespeeld het is best iets duurder maar er zitten nog veel extra's tussen).
blog
pi_95456808
Volgens mij heb ik die een keer laten zien hier, de varkentjes wel in ieder geval.

Ik vind het ergens zo zonde geld al die patroontjes kopen. Gelukkig heb ik het excuus dat ik arme student ben :P
  woensdag 13 april 2011 @ 19:40:39 #132
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95457407
Die shawl is echt prachtig

En leuke dingetjes zijn er weer gehaakt, vooral die armbandjes zijn leuk!!

Hier even heel snel nog een geboortekaartje in elkaar geflanst

woensdag 13 april 2011 @ 19:44:36 #133
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95457631
haha oh ik dacht dat het de Swap voor mij was ;) lief kaartje! :D mooie naam ook ;)

en thnx voor het patroon!
pi_95458707
Dat katje! die is echt te cute!!!

En de shawl van Karin vind ik ook heeeel mooi!

Ik vind het echt een leuk idee Tan om kaartjes zo te maken. Dat is echt persoonlijk. Althans... EsseEi voelt zich ook aangesproken terwijl het niet voor haar is hihihi
  woensdag 13 april 2011 @ 20:07:29 #135
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95458963
hahaha ja maar....MN NAAM STAAT ER TOCH OP??? ;) :P
  woensdag 13 april 2011 @ 21:07:21 #136
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_95462737
wow mijsje en YPPY! ff reageren op iedereen! haha. Nou dat doe ik ook niet altijd, terwijl ik wel (vrijwel) alles lees. En nee mijsje ik borduur niet, ik vind het topic wel ontzettend leuk maar serieus als ik daar ook al mee begin heb ik helemaal geen tijd meer op ook maar iets af te maken haha.

Karin wat een ont-zet-tend mooie omslagdoek. De kleuren, het patroon, alles heel mooi. En Redostrike mooie werkjes en inderdaad heel regelmatig, netjes hoor. Die armbandjes vind ik ook wel erg tof, ook wel iets voor mijn achternichtjes, haha.
klerkje
  woensdag 13 april 2011 @ 21:41:03 #137
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_95464860
Ik probeer het ook altijd maar soms weet ik even niets te zeggen. Redo, leuke projectjes en leuk fotootje van die poes :)

Karin jouw shawls zijn ook mooi, en de foto's natuurlijk (maar dat had ik niet anders verwacht :P)
Mooie kleuren ook dat licht en donker maar het zou mij beslist niet staan. Gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde willen anders moesten we in de winkels vechten om de bolletjes wol ;)

Ja er zijn weinig reacties maar er zijn ook heel weinig projectjes de laatste tijd. Velen zijn bezig met swap dingetjes maar daar komen straks heel veel leuke foto's en berichtjes van ;)
  woensdag 13 april 2011 @ 21:54:43 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95465800
tan, ik vind ze zo lief, die naam-kaartjes. is het goed dat ik het idee van je steel? weliswaar voor bij een overlijden ipv een geboorte, maar het past in dit geval ook wel echt vind ik, en ik ben nog zoekend om iets met de kinderen te maken voor het afscheid van hun tante. lossen kunnen ze inmiddels haken. :+
in de haak.
  donderdag 14 april 2011 @ 06:57:40 #139
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95477901
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:54 schreef trui het volgende:
tan, ik vind ze zo lief, die naam-kaartjes. is het goed dat ik het idee van je steel? weliswaar voor bij een overlijden ipv een geboorte, maar het past in dit geval ook wel echt vind ik, en ik ben nog zoekend om iets met de kinderen te maken voor het afscheid van hun tante. lossen kunnen ze inmiddels haken. :+
Nou ja zeg, natuurlijk vind ik dat goed!!!! Zo'n bijzonder ontwerp is het nou ook weer niet. Met overlijden is een bloem misschien ook wel mooi?
  donderdag 14 april 2011 @ 09:04:18 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95479257
ik maak er zeker nog een heleboel bloemetjes bij!
in de haak.
pi_95481201
Ik heb gisteren voor men moeder een zakje voor mobiel gemaakt. Ze heeft een nieuwe gekocht en ze wilde graag een zakje. Ik moet wel nog een knoopje aan naaien maar dan moet ik weer een bijpassend vinden ervoor. Ik maak straks even foto's.
blog
pi_95487947
Kijk nou wat ik gisteravond in mijn mailbox vond:

quote:
Het swappakketje komt eind deze week naar je toe! Wel pas openen op de 20ste.
O, en bij het openen is een schaar een absolute noodzaak!"
*O* Spannend!!!! Ik ben zelf ook druk bezig, hopelijk kan ie dit weekend op de post *O*
  donderdag 14 april 2011 @ 13:51:02 #143
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95489308
pas wel op dat je geen draadjes doorknipt he! :)
in de haak.
pi_95491559
:P Lekker de draadjes heel laten.

Nog steeds geen haakzin hier. Gelukkig is mijn swap al een tijdje af :) Ik overweeg of ik aan Tommie Tijger ga beginnen van Christel.
pi_95491817
Tussenprojectje (hij is helaas iets te ruim voor mijn iphone):
pi_95492295
;) Wibrakleurtjes toevallig? Ik heb die combinatie ook liggen.

Ben je niet bang dat je iPhone zo meer krassen erop krijgt of valt het wel mee? Ik zit ook over een dergelijk hoesje te denken, maar ben bang voor krassen. :P
  donderdag 14 april 2011 @ 15:14:45 #147
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95492807
daar is zo'n hoesje toch juist voor bedoeld??
in de haak.
pi_95493475
Zeeman kleurtjes :)
Ik gebruik het hoesje niet, want het is te groot. Hij is eigenlijk ook meer voor de leuk, dan dat ie echt praktisch is :P Voor een functioneel hoesje, zou ik een steek gebruiken die dicht is en hem flink strak haken. Ik heb een keer een hoesje gemaakt met gewoon vasten, wol voor 3,5/4, maar dan met een 2 haaknaald. Werd flink strak en zag er nog wel leuk uit ook. Beetje blank canvas voor leuke bloemetjes oid. Het duurde wel een stuk langer voor ik 'm af had! :P
Een vriendin vond 'm leuk, dus die mocht 'm hebben :)
pi_95500044
;) Ik bedoel dat ik bang ben dat er met een hoesje met gaatjes krassen op komen. Al gebeurt dit sowieso wel, denk ik.

Bij dit soort dingen moet het snel klaar zijn bij mij. :P
pi_95507235
Schaap is af!!

Ik moet ook dit weekend zeker kijken voor de swap, ik raak gewoon niet in de post door het werk. Zaterdag moet ik er geraken!

edit: oja foto is helemaal niet deftig zie ik nu :@
  vrijdag 15 april 2011 @ 06:34:55 #151
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95527908
hihi niet deftig ^^ Wat is Vlaams toch mooi :)
Evenals je schaap! :D Vind hem weer erg schattig!!!

Hoop dat ik ooit nog de moed kan verzamelen om Floortje met fluffy wol te haken...
(en jeej bijna weekend ;) en ik heb geen stem meer :P)
pi_95528620
Wow Karin die sjaal is heel mooi!
en altijd weer leuk zo'n schaapje :D

Ik ben een beetje in dubio; ik ben heeeeeel hard lucky stars aan het vouwen, maar m'n deken lonkt ook. Lastig lastig lastig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:13:47 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95534072
sorry kirsten, aan mij heb je niks. ik zie er de lol ook totaal niet van in. :o
in de haak.
pi_95534173
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:19 schreef kirsten. het volgende:
Wow Karin die sjaal is heel mooi!
en altijd weer leuk zo'n schaapje :D

Ik ben een beetje in dubio; ik ben heeeeeel hard lucky stars aan het vouwen, maar m'n deken lonkt ook. Lastig lastig lastig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't know, ik heb ook duizenden sterretjes gevouwen.... Maar het uitleggen. Anders dood ik paperclips enzo, of frummel ik pennen uit mekaar. Dan kun je beter gaan knutselen...
pi_95536155
Ik vind die sterretjes ook wel leuk. Maar ja wat moet je er mee. En volgens mij kan ik ze niet eens vouwen. En ik ben er te lui voor.

Ik moet weer aan de haak! Opdrachtjes, gelukkig een flappie(koosje) en een pinguin, dus wel leuk om te doen. Vanavond maar eens kijken. Ga maar meteen meer van die pinguinnen maken, vind ze zo leuk en ze zijn zo snel af. Stiekem wil ik er een in elke kleur en dan op een rijtje neerzetten O+ Maar dat wil ik ook met amineko's.
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:29:48 #156
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_95537091
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik vind die sterretjes ook wel leuk. Maar ja wat moet je er mee. En volgens mij kan ik ze niet eens vouwen. En ik ben er te lui voor.

Ik moet weer aan de haak! Opdrachtjes, gelukkig een flappie(koosje) en een pinguin, dus wel leuk om te doen. Vanavond maar eens kijken. Ga maar meteen meer van die pinguinnen maken, vind ze zo leuk en ze zijn zo snel af. Stiekem wil ik er een in elke kleur en dan op een rijtje neerzetten O+ Maar dat wil ik ook met amineko's.
Ik heb ze in een grote voorraadpot gedaan en dat staat gezellig in huis, maar wat ik ermee moet, och, niets :+
Maar dat heb ik met veel origami-dingetjes en haakwerkjes :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_95537334
Leuk schaap! :)

En mensen kijken me ook raar aan als ik zeg dat ik weleens sterretjes vouw en ze in een weckpotje doe. Dan krijg je inderdaad standaard 'En dan?' te horen.
Maar ik heb echt een minipotje nog. Ben heel vaak de strookjes kwijt, omdat ik ze opberg voor de katten. Die jatten ze anders om op te eten. :')

De postbode stond net aan de deur met een pakketje. Volgens mij is dat mijn swap. Ik verwacht verder niets, dus ik wacht braaf met openen :)
Het is wel de week van de pakketjes hier. Wat dingen verkocht, dus zelf een paar keer en heen weer gegaan naar het postkantoor en nu krijg ik er zelf 1 :P
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:29:14 #158
52016 Lyssa
music <3
pi_95544799
Ooeh! Spannend herfstblad. Ben je dan de eerste met een swappakketje al binnen :o

Mooi schaap O+

Haken is altijd leuker dan vouwen! :P
pi_95546691
Misschien heeft Lijnloos hem ook wel binnen inmiddels? Aangezien die een berichtje had gehad dat het pakketje onderweg was :)

Ik ben trouwens wel heel benieuwd! :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Herfstblad op 15-04-2011 16:42:32 ]
pi_95549007
Heeft er iemand een goed(koop) adresje waar ik katoen kan kopen?
Of moet ik het echt hebben van de markt?
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:28:03 #161
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_95549234
Ik vond hobbydoos.nl wel voordelig voor katoen (kijk ook bij de koopjes)
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:46:43 #162
52016 Lyssa
music <3
pi_95549887
Mijn swap pakketje is ook binnen *O* Volgens mij was 't gisteren ook al aangeboden, maar ik had geen briefje gevonden :o Het was eerder vandaag al aangeboden volgens de track and trace :P Er staat helaas geen info over postkantoor van de afzender erbij :+ })

Ik hoop niet dat het breekbaar is :+ Want de postbode heeft het gewoon met geweld door de brievenbus geduwd :o

@Doobsie: de pipoos heeft ook vaak katoen en de Wibra soms, dat heet nova volgens mij.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lyssa op 15-04-2011 17:55:00 ]
pi_95552444

Weet iemand hoe lang een sjaal ongeveer moet worden? Ik ben er na 125 cm wel zo'n beetje klaar mee :')
pi_95553247
hallo allemaal! ik ben weer terug van vakantie! ben nog niet helemaal bijgelezen, maar ik zie dat er iig al 1 swappakketje is gearriveerd! spannend! ik heb nog niets gekregen...dus dat wordt uitkijken naar de postbode :D
haken is cool
pi_95555163
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:22 schreef MissN het volgende:
hallo allemaal! ik ben weer terug van vakantie! ben nog niet helemaal bijgelezen, maar ik zie dat er iig al 1 swappakketje is gearriveerd! spannend! ik heb nog niets gekregen...dus dat wordt uitkijken naar de postbode :D
2 :D (van Lyssa en Herfstblad)
pi_95561093
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:21 schreef Doobsie het volgende:
Heeft er iemand een goed(koop) adresje waar ik katoen kan kopen?
Of moet ik het echt hebben van de markt?
Euroland heeft op dit moment Phildar katoen voor ¤2 per bolletje
pi_95565515
Dank jullie wel voor de reacties :)
  zaterdag 16 april 2011 @ 06:47:10 #168
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95572893
@Arual, ik vind hem mooi qua lengte en heb een beetje spijt dat ik hem niet ook zo heb gemaakt. Ik heb mijn bloemensjaal even weggelegd want het is helemaal geen sjalenweer meer en ik zie zoveel andere leuke dingen om te maken. Maar de mijne is vier rijen breed en daar gaan nog heel wat uurtjes in zitten vrees ik :')
En ik vind jouw kleuren echt heel erg mooi bij elkaar, al zou ik dat zelf dan weer niet dragen. Ik vind het wel mooi om naar te kijken :)
pi_95575941
Hoe werkt zo'n swap eigenlijk? newbie.. :@

ik ben femsss, was wachtwoord kwijt
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_95576193
De swap is onderweg *O*

Kirb: je bent met een groepje en je maakt voor iemand een haakproject. En dat stuur je dan op (in het kort uitgelegd haha)
pi_95576423
En dan met een thema ofzo begreep ik ook uit jullie posts?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:14:09 #172
112545 Muck
pi_95576954
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 11:51 schreef Kirb het volgende:
En dan met een thema ofzo begreep ik ook uit jullie posts?
Ja, we hebben dit keer voor een lente-thema gekozen :)
pi_95576971
Ja, deze keer met voorjaar/pasen als thema. Je weet ook alleen voor wie je het maakt, niet van wie je het krijgt... :)
pi_95576996
Klinkt leuk :) ben benieuwd naar jullie creaties.. (worden hier wel geshowd achteraf toch?)
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:16:26 #175
112545 Muck
pi_95577017
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:15 schreef Kirb het volgende:
Klinkt leuk :) ben benieuwd naar jullie creaties.. (worden hier wel geshowd achteraf toch?)
Natuurlijk :Y
  zaterdag 16 april 2011 @ 14:40:34 #176
244933 trovey
Nachtoele
pi_95581017
Ik heb van de persoon met het rechthoek met mouwen jasje het patroon gekregen maar ik snap er de bieten van. :')

first row: make 80 chains
second row: make a double crochet, skip two chains, [b]the third string to double crochet a chain and double crochet. skip two chains and make the same points, so until the end of the row.
third-row: double crochet and the center point V make a double crochet a chain and double crochet. continue so until the end of the row.
this is the point V crochet pattern for all the work.
[/b] :?
to make the arm holes, to reach 50 cm from work (front), jumping 20 basis points and 20 channels to air in the chain 21 to continue with point V of crochet, continue crocheting for more than 50 cm (back ) and make the other arm hole in the same manner, continue crocheting for more than 50 cm (front) to complete the body of the jacket. :?
to make the sleeves: circular technic crochet without incresses, and the same point V crochet

Persoon is van oorprong Spaanstalig dus dat verklaart wellicht waarom ik het niet helemaal snap :+ of ik kan gewoon niet lezen dat kan ook. :Y)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:55:42 #177
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95583289
Oeeh spannend dat mensen al swapsels hebben ^^

Die shawl wordt mooi! :D en fleurig! En hij mag zolang zijn als je zelf wilt natuurlijk ;) probeer 'm eens om je nek :P

Trovey ik snap de tekst ook niet helemaal maar wat ik denk dat ze bedoeld met het eerste deel (niet de mouwen dus) is dat je V'tjes gaat haken:
1 stokje in een steek, 2 losse, stokje in dezelfde steek. Twee steken overslaan, stokje, 2 losse, stokje. Staat ook uitgelegd bij dit patroon! Succes!!
Die armsgaten snap ik ook niet helemaal, omdat ik nooit een vestje heb gemaakt.

Ik ging vandaag opzoek naar die Glossy Scheepjeswol, in een winkel die volgens de Scheepjeswol site scheepjeswol zou hebben...blijken ze daar alleen maar Lana Grossa te hebben! :( Niks gekocht dus (ja moet even op de centjes letten ;)) Moet ik maar een 2e poging wagen in rotterdam....maar pas over 3 weken (vakantie) waarschijnlijk :S
pi_95585587

Nieuwe garens! Ik ben in Veenendaal geweest bij "de Wolpoort" en ik kon deze felle bravo kleurtjes niet laten liggen, omdat ze zo mooi passen bij mijn felroze bravo. (Het is neongeel en feloranje). En daarnaast nog twee leuke overloop kleurtjes! En een blauwe cotton mix O+
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:05:11 #179
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_95587270
Lyssa! Mooie kleurtjes, ik vind die meest linkse overloop van catania heel erg mooi!

Nou trovey dat ligt niet aan jou hoor, ik denk dat EsseEi gelijk heeft. Kun je het aan de hand van een fotootje ook niet een beetje zien?
klerkje
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:20:22 #180
244933 trovey
Nachtoele
pi_95587738
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:55 schreef EsseEi het volgende:
Oeeh spannend dat mensen al swapsels hebben ^^

Die shawl wordt mooi! :D en fleurig! En hij mag zolang zijn als je zelf wilt natuurlijk ;) probeer 'm eens om je nek :P

Trovey ik snap de tekst ook niet helemaal maar wat ik denk dat ze bedoeld met het eerste deel (niet de mouwen dus) is dat je V'tjes gaat haken:
1 stokje in een steek, 2 losse, stokje in dezelfde steek. Twee steken overslaan, stokje, 2 losse, stokje. Staat ook uitgelegd bij dit patroon! Succes!!
Die armsgaten snap ik ook niet helemaal, omdat ik nooit een vestje heb gemaakt.

Ik ging vandaag opzoek naar die Glossy Scheepjeswol, in een winkel die volgens de Scheepjeswol site scheepjeswol zou hebben...blijken ze daar alleen maar Lana Grossa te hebben! :( Niks gekocht dus (ja moet even op de centjes letten ;)) Moet ik maar een 2e poging wagen in rotterdam....maar pas over 3 weken (vakantie) waarschijnlijk :S
Jouw uitleg klnkt al wat duidelijker. ^O^
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:05 schreef Spiegelei het volgende:
Lyssa! Mooie kleurtjes, ik vind die meest linkse overloop van catania heel erg mooi!

Nou trovey dat ligt niet aan jou hoor, ik denk dat EsseEi gelijk heeft. Kun je het aan de hand van een fotootje ook niet een beetje zien?
Het is eigenlijk een lap met gaten met daarin mouwen gehaakt, ik was al begonnen aan de hand van een foto maar heb dus gewoon stokjes gebruikt....ga ik ook niet overdoen nu ik al op de helft ben. :6 :+ . Ik noem het maar mijn "eigen creatie" geinspireerd door.... :Y)
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:10 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe garens! Ik ben in Veenendaal geweest bij "de Wolpoort" en ik kon deze felle bravo kleurtjes niet laten liggen, omdat ze zo mooi passen bij mijn felroze bravo. (Het is neongeel en feloranje). En daarnaast nog twee leuke overloop kleurtjes! En een blauwe cotton mix O+
Neonkleurtjes O+ , ik heb ze in groen, roze en oranje om nog eens " in het donker" hesjes of bandana's voor de hondjes te maken. Die gele moet ik nog eens ophalen.
Optimist tot in de kist
pi_95588746
auw die oranje en gele doen pijn aan mijn ogen :P ! de catania mixen zijn erg mooi!!
(de kist waar ze op liggen heb ik ook :) )
haken is cool
pi_95589172
Mooie kleurtjes! :)

Ik wil aan een paashaas beginnen, maar ik twijfel over de kleur. Ik kan kiezen uit caramelbruin, donkerbruin of geel. Ik weet het niet :P
pi_95589569
@trovey, zoals ik het lees bedoeld ze dat je gewoon moet haken in de v-tjes, maar door het gebrekkige engels is het wel een wat onduidelijk patroon..
haken is cool
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:28:11 #184
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95589992
Mijn derde en laatste vaasje!

pi_95590201
Ik vandaag helemaal blij..
Met mn schoonmoeder de stad in hier in Spijkenisse...
Er was markt dus ik was ECHT blij...
Staat de wolkraam er niet!!!! :( :(
Heb dus wel het een en ander gekocht maar dus NOG geen katoen :'(

Leuk die vaasjes zo bij elkaar trouwens!
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:02:11 #186
244933 trovey
Nachtoele
pi_95591592
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:17 schreef MissN het volgende:
@trovey, zoals ik het lees bedoeld ze dat je gewoon moet haken in de v-tjes, maar door het gebrekkige engels is het wel een wat onduidelijk patroon..
Dat doe ik in ieder geval al...haar Engels is inderdaad niet helemaal van je het maar mijn Spaans is nog slechter. :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:05 schreef Herfstblad het volgende:
Mooie kleurtjes! :)

Ik wil aan een paashaas beginnen, maar ik twijfel over de kleur. Ik kan kiezen uit caramelbruin, donkerbruin of geel. Ik weet het niet :P
Als het alleen voor Pasen is uiteraard geel, anders caramelbruin....ik heb gesproken. :7 :+
Optimist tot in de kist
pi_95592559
Wat een toffe vaasjes!!

Ik heb na Revostrike ook een muisje gemaakt!

Het is iets meer Aziatisch dan de bedoeling, maar het is wel cute geworden! O+
pi_95593605
Cute Lyssa!!
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:52:27 #189
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95593919
Mooie garen aankoop ^^ en schattig muisje zeg! :D vind de spleetoogjes wel leuk juist!

En mooi potje weer Tan ^^

Ik heb eindelijk die 3 rijen op de Up genaaid en nu ben ik dus al OVER de helft van de 2e helft;) heb 9 rijen, en moet er 16 :P
Oh en als iemand zich nog verveeld: heb nog wat draadjes om af te hechten ;)
pi_95595560
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:21 schreef Lyssa het volgende:
Wat een toffe vaasjes!!

Ik heb na Revostrike ook een muisje gemaakt!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is iets meer Aziatisch dan de bedoeling, maar het is wel cute geworden! O+
Supergaaf!!
Ik krijg het niet voor elkaar beestjes haken..
Heeft al wat keren door de kamer gelegen
pi_95595916
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat doe ik in ieder geval al...haar Engels is inderdaad niet helemaal van je het maar mijn Spaans is nog slechter. :P

[..]

Als het alleen voor Pasen is uiteraard geel, anders caramelbruin....ik heb gesproken. :7 :+
Het is alleen voor Pasen eigenlijk ja. Maar iets staat me tegen bij een gele haas :P

Gave potjes, Tan!

Lyssa, wat een schattig muisje. :)
pi_95596768
Wat een leuk vaasje en leuke muis! En goed gescoord met de wolletjes!

Ik zou zelf voor een bruine haas gaan. Misschien wel leuk met een geel paasei erbij!

Ik vind het zo ontzettend leuk om te lezen over de swap. De volgende keer doe ik zeker mee. Deze keer kon ik niet meedoen omdat ik heeeeeel erg achter lag met lezen door een verbouwing en toen ik eindelijk bijgelezen was was ik helaas te laat. Maar count me in for next time! :)
pi_95596842
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:02 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]

Weet iemand hoe lang een sjaal ongeveer moet worden? Ik ben er na 125 cm wel zo'n beetje klaar mee :')
Een standaard sjaal is meestal 1.80.
pi_95597048
Wauw wat staan er mooie dingen in dit topic! Ik ben zo jaloers op mensen die dat amigurumi kunnen maken. Ik ben komende weken heel wat dagen vrij, dus ik wil dat ook zo graag leren.
Probleem is, ik heb nog nooit gehaakt! Ik zou ook echt niet weten hoe je die verschillende steken kunt maken, en hoe je bijvoorbeeld die oogjes eraan krijgt. Ik heb al een beetje op internet rondgekeken maar ik vroeg mij af of iemand hier misschien zin heeft om te vertellen hoe je het hebt geleerd, en hoe lang het duurt om zo'n poppetje te maken als je het uiteindelijk een beetje kan. En misschien een aantal tips, of een goed boekje waarmee je het kunt leren?
En die verschillende kleuren, zijn dat allemaal verschillende lapjes of kun je die ook in elkaar haken? En hoe maak je die vormen erin? Alvast bedankt! :D
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:01:09 #195
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_95597458
Hallo welkom! Ik tol van de slaap en heb nog 0 beestjes gemaakt in mijn leven maar ik wijs je vast even op de OP, de opening post op pagina 1. Daar staat al heel veel info en leuke linkjes om naar te kijken.
pi_95597604
Aha dat ga ik alvast doen! :) Bedankt!
Wauw, heb net even alle creaties in dit topic bekeken. Geweldig!
Snap bijna niet hoe iemand dat gewoon "even" kan haken. Echt prachtig!
pi_95597608
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:52 schreef LOVExLIVE het volgende:
Wauw wat staan er mooie dingen in dit topic! Ik ben zo jaloers op mensen die dat amigurumi kunnen maken. Ik ben komende weken heel wat dagen vrij, dus ik wil dat ook zo graag leren.
Probleem is, ik heb nog nooit gehaakt! Ik zou ook echt niet weten hoe je die verschillende steken kunt maken, en hoe je bijvoorbeeld die oogjes eraan krijgt. Ik heb al een beetje op internet rondgekeken maar ik vroeg mij af of iemand hier misschien zin heeft om te vertellen hoe je het hebt geleerd, en hoe lang het duurt om zo'n poppetje te maken als je het uiteindelijk een beetje kan. En misschien een aantal tips, of een goed boekje waarmee je het kunt leren?
En die verschillende kleuren, zijn dat allemaal verschillende lapjes of kun je die ook in elkaar haken? En hoe maak je die vormen erin? Alvast bedankt! :D
Oogjes:
De oogjes moet je erin steken en dan vastzetten met een ring aan de binnenkant van je haakwerk. :) Dit is tenminste met veiligheidsoogjes zo. Andere oogjes gebruik ik nooit, dus dat weet ik niet.

Hoe lang ermee bezig:
Dat verschilt heel erg per diertje. Hoe kleiner, hoe sneller klaar. Ik doe gemiddeld 2.5 dag over een beestje, maar soms ook weleens 3 weken. :')

Ik heb het geleerd van mijn moeder en van Youtube. Een combinatie van beiden eigenlijk.

Boekjes:
Ik vind de boekjes van Christel Krukkert erg duidelijk. Dierenvriendjes haken en Gehaakte beestenboel.
Verder zijn er veel haakboeken met de basissteken, maar die heb ik nooit gebruikt.

En die verschillende kleuren, zijn dat allemaal verschillende lapjes of kun je die ook in elkaar haken?
Verschillende kleuren kun je gewoon aan elkaar haken. Dan begin je met een nieuwe kleur. :)

Alleen over die vormen kan ik geen antwoord geven.
pi_95598834
Ik heb een mooie sjaal gezien, mooie vaasje en het wel bekende muisje (die is echt snel klaar en makkelijk).

Door het weekend kruis ik niet zo vaak met men moeder als ik thuis ben is zij weg en andersom dus de foto van het mobiel zakje moet dan maar nog even wachten. Ik ben nu bezig met een moosje van Krukkert ik heb er al ééntje gemaakt maar deze is voor mee op de markt te verkopen.

@LOVExLIVE: Ik heb zelf (ongeveer een jaartje geleden) leren haken via youtube. Ik kon al een ketting maken en dat was het enigste dat ik kon. Ik vind het boekje van Krukkert (gehaakte beestenboel) ook erg goed wat ik wel wil meegeven is dat de meeste patronen in het engels zijn en dat je best met de engelse termen gaat werken. Als je aardig wat weg bent dan ga je de techniek doorhebben en zelfs japanse patroontjes kunnen maken en dan zijn de nederlandse ook vaak heel makkelijk te begrijpen. Wat ik je aanraad is deze dingen even op te zoeken op youtube:

Chain
Single Crochet
Half-Double Crochet
Double Crochet
Magic Circle: Dit wordt vooral gebruikt bij amigurumi's het is een techniek om in het rond te haken

Ik moet toegeven dat ik 98% van de dingen die ik maak van engelse patronen zijn.

De duur van een beest'je' hangt er inderdaad van veel factoren af. Als je een kleintje maakt gaat het veel sneller dan een grote. En soms kan een kleintje je zo hard tegen zitten (een bepaald gefriemel waarmee je wat moeite hebt) dat je dat een week of zelfs langer opzij legt. Terwijl een grote zeer leuk kan zijn om te maken maar gewoon veel langer duurt omdat ie zo groot is. Ook hangt het er van af hoe gemotiveerd je bent als je veel op één dag haakt kan je gerust een klein beestje op één dag af hebben en zelfs meer. Naarmate je meer haakt wordt je ook sneller erin en gaat het allemaal vlotter.

Voor de rest kan ik je enkel nog de raad geven van het niet op te geven en er voor te gaan, lukt het niet leg het dan even opzij en probeer erna opnieuw. Het is de moeite waard en het is zeer leuk om te doen (en dat allemaal beweert door een man ;) )
blog
pi_95599141
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:48 schreef Tegan het volgende:

[..]

Een standaard sjaal is meestal 1.80.
Zo lang? Dan leg ik het even aan de kant voordat ik er verder mee ga....
pi_95599271
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:33 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Zo lang? Dan leg ik het even aan de kant voordat ik er verder mee ga....
Als jij hem zo prima vindt dan is het toch ook goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')