.
.

) kleurtjes vind ik het dan net wat te druk. Mooie tas, perfect voor Gijs om in te slapen.
 ) kleurtjes vind ik het dan net wat te druk. Mooie tas, perfect voor Gijs om in te slapen. 

Dat gele beertje/konijntje/hondje is knuffel-lief.
 Dat gele beertje/konijntje/hondje is knuffel-lief. Die link met quilts, geniaal gewoon! Dat wil ik! Dat wil ik! Dat wil ik! Geen idee hoe je de tas gevouwen hebt, maar hij is leuk.
 Die link met quilts, geniaal gewoon! Dat wil ik! Dat wil ik! Dat wil ik! Geen idee hoe je de tas gevouwen hebt, maar hij is leuk. 

Die zit in Devon. Daar komen we zeker deze zomer in de buurt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:27 schreef KarinvdB het volgende:
Sanne: kan het kloppen dat dat bij Torbay zit?
Op ravelry kan je zoeken op plaats naar winkels (dat vind je onder yarns), dan kom ik in Torbay deze tegen: http://www.thewoolgallery.co.uk/
Ben benieuwd, kom zelf ook nog wel eens in Engeland.

Maar je hóeft niet overal iets over te zeggen. Toch? Of is dat bij mij gewoon luiheid?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:07 schreef YPPY het volgende:
Vooraankondinging: ik loop achter.
trui, leuke olifantjes, zo aan elkaar. Ik vind vooral de blauwe leuk, omdat die wat simpeler is. Het is toch al een klein ding met friemeldingen en met de trui-iaanse () kleurtjes vind ik het dan net wat te druk. Mooie tas, perfect voor Gijs om in te slapen.
loqi: super zo'n draak uit 1 stuk! Scheelt vast heel veel naaiwerk, goede actie dus.
spiegelei: heerlijk fleurige pentagonnetjes.
omdatappel: schattig uiltje, ook knuffelbaar
sanne: veeeel te laat, maar zo met drie bloemen is de sjaal prima, vind ik dan.
Whoop: laptophoes is super! Zouden zo mijn kleurtjes kunnen zijn.Dat gele beertje/konijntje/hondje is knuffel-lief.
tan: ontzettend leuk idee weer van je, met dat kaartje voor Owen. Geweldige paastakken ook!
trovey: wat een eer dat de maakster jouw theemutsding leuker vindt.Die link met quilts, geniaal gewoon! Dat wil ik! Dat wil ik! Dat wil ik! Geen idee hoe je de tas gevouwen hebt, maar hij is leuk.
inu: de plastictasjestas is erg leuk geworden. Prima recycling.
SummerBreeze: mooie bloemen zijn het geworden.
natalie: leuk eendje, zeker voor een eerste amigurimi.
kwak: je laat perfect zien dat monsters ook lief kunnen zijn.
knitwit: leuk idee zeg om potjes zo op te vrolijken, ga ik onthouden.
annelotje: wat een ontzettend schattige kleuren ook voor het hertje.
Karin: die sjaal is ook erg leuk, ga ik toch twijfelen over de andere die op mijn lijstje staat.
Arual: mooie kleuren voor je sjaal!
Sorry, nu ben ik moe, morgen verder. Of overmorgen.

tuurlijk hoeft dat niet!
 tuurlijk hoeft dat niet!  ik doe dat ook lang niet altijd, maar merkte dat ik dit topic wel heel weinig had gezegd over werkstukken...
 ik doe dat ook lang niet altijd, maar merkte dat ik dit topic wel heel weinig had gezegd over werkstukken...

ik moet straks nog even een foto maken en dan laat ik ze weer zien. Seves even langs de vriendin om wat parels te gaan kiezen die ik er eventueel aan kan doen (als ze er heeft tenminste).
 ik moet straks nog even een foto maken en dan laat ik ze weer zien. Seves even langs de vriendin om wat parels te gaan kiezen die ik er eventueel aan kan doen (als ze er heeft tenminste).

het is niet te doen om overal op te reageren (voor mij althans), en op sommige dingen heb ik ook niet zoveel te zeggen. maar ik vind het wel heel leuk dat zoveel mensen hier laten zien wat ze allemaal maken!
 het is niet te doen om overal op te reageren (voor mij althans), en op sommige dingen heb ik ook niet zoveel te zeggen. maar ik vind het wel heel leuk dat zoveel mensen hier laten zien wat ze allemaal maken!

Misschien weer eens aan een beestje beginnen.
 Misschien weer eens aan een beestje beginnen.

quote:Op woensdag 13 april 2011 18:24 schreef KarinvdB het volgende:
Ja het lukt mij ook niet altijd om op alles te reageren maar vind het altijd wel heel leuk om te zien, geeft veel inspiratie om al jullie projectjen te bekijken!
Oh en beter laat dan nooit: alsnog gefeliciteerd Whoop!
Fototje gemaakt van m'n 2e shawl
[ link | afbeelding ]
 ik hou van paars, en zo al helemaal! hij is echt supermooi Karin!
 ik hou van paars, en zo al helemaal! hij is echt supermooi Karin! 
 maar ja, ik heb alleen het swapsel hier liggen, en dat laat ik nog even niet zien als je het niet erg vindt
 maar ja, ik heb alleen het swapsel hier liggen, en dat laat ik nog even niet zien als je het niet erg vindt  dat laat ik aan de ontvangster over...
 dat laat ik aan de ontvangster over...  ik ben benieuwd hoe snel het geraden wordt bij iedereen... (oke, muv het pakje van Stefanie, door de postzegels alleen al...
 ik ben benieuwd hoe snel het geraden wordt bij iedereen... (oke, muv het pakje van Stefanie, door de postzegels alleen al...  ) nou, laat maar komen, 20 april, dan kan ik weer andere werkstukken maken/laten zien...
 ) nou, laat maar komen, 20 april, dan kan ik weer andere werkstukken maken/laten zien...  

Bij mij is het hetzelfde. Leuk om alles te zien, inspirerend, maar ik vind het zo knap als mensen op alles reageren!quote:Op woensdag 13 april 2011 18:24 schreef KarinvdB het volgende:
Ja het lukt mij ook niet altijd om op alles te reageren maar vind het altijd wel heel leuk om te zien, geeft veel inspiratie om al jullie projectjen te bekijken!

)
 )

.
. 

leuk zeg!
 leuk zeg!
 maar ik volg natuurlijk ook alles
 maar ik volg natuurlijk ook alles 
 ging het maar wat sneller....
 ging het maar wat sneller....

lief kaartje!
  lief kaartje!  mooie naam ook
 mooie naam ook 

)
)

Nou ja zeg, natuurlijk vind ik dat goed!!!! Zo'n bijzonder ontwerp is het nou ook weer niet. Met overlijden is een bloem misschien ook wel mooi?quote:Op woensdag 13 april 2011 21:54 schreef trui het volgende:
tan, ik vind ze zo lief, die naam-kaartjes. is het goed dat ik het idee van je steel? weliswaar voor bij een overlijden ipv een geboorte, maar het past in dit geval ook wel echt vind ik, en ik ben nog zoekend om iets met de kinderen te maken voor het afscheid van hun tante. lossen kunnen ze inmiddels haken.

quote:Het swappakketje komt eind deze week naar je toe! Wel pas openen op de 20ste.
O, en bij het openen is een schaar een absolute noodzaak!"
 Spannend!!!! Ik ben zelf ook druk bezig, hopelijk kan ie dit weekend op de post
 Spannend!!!! Ik ben zelf ook druk bezig, hopelijk kan ie dit weekend op de post  

Lekker de draadjes heel laten.
 Lekker de draadjes heel laten.  Ik overweeg of ik aan Tommie Tijger ga beginnen van Christel.
 Ik overweeg of ik aan Tommie Tijger ga beginnen van Christel.

Wibrakleurtjes toevallig? Ik heb die combinatie ook liggen.
 Wibrakleurtjes toevallig? Ik heb die combinatie ook liggen. 

Voor een functioneel hoesje, zou ik een steek gebruiken die dicht is en hem flink strak haken. Ik heb een keer een hoesje gemaakt met gewoon vasten, wol voor 3,5/4, maar dan met een 2 haaknaald. Werd flink strak en zag er nog wel leuk uit ook. Beetje blank canvas voor leuke bloemetjes oid. Het duurde wel een stuk langer voor ik 'm af had!
 Voor een functioneel hoesje, zou ik een steek gebruiken die dicht is en hem flink strak haken. Ik heb een keer een hoesje gemaakt met gewoon vasten, wol voor 3,5/4, maar dan met een 2 haaknaald. Werd flink strak en zag er nog wel leuk uit ook. Beetje blank canvas voor leuke bloemetjes oid. Het duurde wel een stuk langer voor ik 'm af had! 

Ik bedoel dat ik bang ben dat er met een hoesje met gaatjes krassen op komen. Al gebeurt dit sowieso wel, denk ik.
 Ik bedoel dat ik bang ben dat er met een hoesje met gaatjes krassen op komen. Al gebeurt dit sowieso wel, denk ik. 

Vind hem weer erg schattig!!!
 Vind hem weer erg schattig!!! en ik heb geen stem meer
 en ik heb geen stem meer  )
)

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:19 schreef kirsten. het volgende:
Wow Karin die sjaal is heel mooi!
en altijd weer leuk zo'n schaapje
Ik ben een beetje in dubio; ik ben heeeeeel hard lucky stars aan het vouwen, maar m'n deken lonkt ook. Lastig lastig lastig.Don't know, ik heb ook duizenden sterretjes gevouwen.... Maar het uitleggen. Anders dood ik paperclips enzo, of frummel ik pennen uit mekaar. Dan kun je beter gaan knutselen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Maar dat wil ik ook met amineko's.
 Maar dat wil ik ook met amineko's.

Ik heb ze in een grote voorraadpot gedaan en dat staat gezellig in huis, maar wat ik ermee moet, och, nietsquote:Op vrijdag 15 april 2011 12:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik vind die sterretjes ook wel leuk. Maar ja wat moet je er mee. En volgens mij kan ik ze niet eens vouwen. En ik ben er te lui voor.
Ik moet weer aan de haak! Opdrachtjes, gelukkig een flappie(koosje) en een pinguin, dus wel leuk om te doen. Vanavond maar eens kijken. Ga maar meteen meer van die pinguinnen maken, vind ze zo leuk en ze zijn zo snel af. Stiekem wil ik er een in elke kleur en dan op een rijtje neerzettenMaar dat wil ik ook met amineko's.

Volgens mij was 't gisteren ook al aangeboden, maar ik had geen briefje gevonden
 Volgens mij was 't gisteren ook al aangeboden, maar ik had geen briefje gevonden  Het was eerder vandaag al aangeboden volgens de track and trace
 Het was eerder vandaag al aangeboden volgens de track and trace  Er staat helaas geen info over postkantoor van de afzender erbij
 Er staat helaas geen info over postkantoor van de afzender erbij  

Want de postbode heeft het gewoon met geweld door de brievenbus geduwd
 Want de postbode heeft het gewoon met geweld door de brievenbus geduwd 

2quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:22 schreef MissN het volgende:
hallo allemaal! ik ben weer terug van vakantie! ben nog niet helemaal bijgelezen, maar ik zie dat er iig al 1 swappakketje is gearriveerd! spannend! ik heb nog niets gekregen...dus dat wordt uitkijken naar de postbode
 (van Lyssa en Herfstblad)
 (van Lyssa en Herfstblad)

Euroland heeft op dit moment Phildar katoen voor ¤2 per bolletjequote:Op vrijdag 15 april 2011 17:21 schreef Doobsie het volgende:
Heeft er iemand een goed(koop) adresje waar ik katoen kan kopen?
Of moet ik het echt hebben van de markt?

Ja, we hebben dit keer voor een lente-thema gekozenquote:Op zaterdag 16 april 2011 11:51 schreef Kirb het volgende:
En dan met een thema ofzo begreep ik ook uit jullie posts?

ben benieuwd naar jullie creaties.. (worden hier wel geshowd achteraf toch?)
 ben benieuwd naar jullie creaties.. (worden hier wel geshowd achteraf toch?)

Natuurlijkquote:Op zaterdag 16 april 2011 12:15 schreef Kirb het volgende:
Klinkt leukben benieuwd naar jullie creaties.. (worden hier wel geshowd achteraf toch?)

of ik kan gewoon niet lezen dat kan ook.
  of ik kan gewoon niet lezen dat kan ook.  

en fleurig! En hij mag zolang zijn als je zelf wilt natuurlijk
 en fleurig! En hij mag zolang zijn als je zelf wilt natuurlijk  probeer 'm eens om je nek
 probeer 'm eens om je nek 
 Niks gekocht dus (ja moet even op de centjes letten
 Niks gekocht dus (ja moet even op de centjes letten  ) Moet ik maar een 2e poging wagen in rotterdam....maar pas over 3 weken  (vakantie) waarschijnlijk :S
) Moet ik maar een 2e poging wagen in rotterdam....maar pas over 3 weken  (vakantie) waarschijnlijk :S

Jouw uitleg klnkt al wat duidelijker.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:55 schreef EsseEi het volgende:
Oeeh spannend dat mensen al swapsels hebben ^^
Die shawl wordt mooi!en fleurig! En hij mag zolang zijn als je zelf wilt natuurlijk
probeer 'm eens om je nek
Trovey ik snap de tekst ook niet helemaal maar wat ik denk dat ze bedoeld met het eerste deel (niet de mouwen dus) is dat je V'tjes gaat haken:
1 stokje in een steek, 2 losse, stokje in dezelfde steek. Twee steken overslaan, stokje, 2 losse, stokje. Staat ook uitgelegd bij dit patroon! Succes!!
Die armsgaten snap ik ook niet helemaal, omdat ik nooit een vestje heb gemaakt.
Ik ging vandaag opzoek naar die Glossy Scheepjeswol, in een winkel die volgens de Scheepjeswol site scheepjeswol zou hebben...blijken ze daar alleen maar Lana Grossa te hebben!Niks gekocht dus (ja moet even op de centjes letten
) Moet ik maar een 2e poging wagen in rotterdam....maar pas over 3 weken (vakantie) waarschijnlijk :S

Het is eigenlijk een lap met gaten met daarin mouwen gehaakt, ik was al begonnen aan de hand van een foto maar heb dus gewoon stokjes gebruikt....ga ik ook niet overdoen nu ik al op de helft ben.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:05 schreef Spiegelei het volgende:
Lyssa! Mooie kleurtjes, ik vind die meest linkse overloop van catania heel erg mooi!
Nou trovey dat ligt niet aan jou hoor, ik denk dat EsseEi gelijk heeft. Kun je het aan de hand van een fotootje ook niet een beetje zien?

. Ik noem het maar mijn "eigen creatie" geinspireerd door....
 . Ik noem het maar mijn "eigen creatie" geinspireerd door....  
 Neonkleurtjesquote:Op zaterdag 16 april 2011 17:10 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe garens! Ik ben in Veenendaal geweest bij "de Wolpoort" en ik kon deze felle bravo kleurtjes niet laten liggen, omdat ze zo mooi passen bij mijn felroze bravo. (Het is neongeel en feloranje). En daarnaast nog twee leuke overloop kleurtjes! En een blauwe cotton mix
 , ik heb ze in groen, roze en oranje om nog eens " in het donker" hesjes of bandana's voor de hondjes te maken. Die gele moet ik nog eens ophalen.
 , ik heb ze in groen, roze en oranje om nog eens " in het donker" hesjes of bandana's voor de hondjes te maken. Die gele moet ik nog eens ophalen.

! de catania mixen zijn erg mooi!!
 ! de catania mixen zijn erg mooi!! )
 )

Dat doe ik in ieder geval al...haar Engels is inderdaad niet helemaal van je het maar mijn Spaans is nog slechter.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:17 schreef MissN het volgende:
@trovey, zoals ik het lees bedoeld ze dat je gewoon moet haken in de v-tjes, maar door het gebrekkige engels is het wel een wat onduidelijk patroon..

Als het alleen voor Pasen is uiteraard geel, anders caramelbruin....ik heb gesproken.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:05 schreef Herfstblad het volgende:
Mooie kleurtjes!
Ik wil aan een paashaas beginnen, maar ik twijfel over de kleur. Ik kan kiezen uit caramelbruin, donkerbruin of geel. Ik weet het niet

vind de spleetoogjes wel leuk juist!
 vind de spleetoogjes wel leuk juist!

Supergaaf!!quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:21 schreef Lyssa het volgende:
Wat een toffe vaasjes!!
Ik heb na Revostrike ook een muisje gemaakt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is iets meer Aziatisch dan de bedoeling, maar het is wel cute geworden!

Het is alleen voor Pasen eigenlijk ja. Maar iets staat me tegen bij een gele haasquote:Op zaterdag 16 april 2011 20:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat doe ik in ieder geval al...haar Engels is inderdaad niet helemaal van je het maar mijn Spaans is nog slechter.
[..]
Als het alleen voor Pasen is uiteraard geel, anders caramelbruin....ik heb gesproken.

Een standaard sjaal is meestal 1.80.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:02 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand hoe lang een sjaal ongeveer moet worden? Ik ben er na 125 cm wel zo'n beetje klaar mee

Bedankt!
 Bedankt!  

Oogjes:quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:52 schreef LOVExLIVE het volgende:
Wauw wat staan er mooie dingen in dit topic! Ik ben zo jaloers op mensen die dat amigurumi kunnen maken. Ik ben komende weken heel wat dagen vrij, dus ik wil dat ook zo graag leren.
Probleem is, ik heb nog nooit gehaakt! Ik zou ook echt niet weten hoe je die verschillende steken kunt maken, en hoe je bijvoorbeeld die oogjes eraan krijgt. Ik heb al een beetje op internet rondgekeken maar ik vroeg mij af of iemand hier misschien zin heeft om te vertellen hoe je het hebt geleerd, en hoe lang het duurt om zo'n poppetje te maken als je het uiteindelijk een beetje kan. En misschien een aantal tips, of een goed boekje waarmee je het kunt leren?
En die verschillende kleuren, zijn dat allemaal verschillende lapjes of kun je die ook in elkaar haken? En hoe maak je die vormen erin? Alvast bedankt!
 Dit is tenminste met veiligheidsoogjes zo. Andere oogjes gebruik ik nooit, dus dat weet ik niet.
 Dit is tenminste met veiligheidsoogjes zo. Andere oogjes gebruik ik nooit, dus dat weet ik niet. 

)
 )

Als jij hem zo prima vindt dan is het toch ook goed?quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Zo lang? Dan leg ik het even aan de kant voordat ik er verder mee ga....

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |