abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 april 2011 @ 14:40:34 #176
244933 trovey
Nachtoele
pi_95581017
Ik heb van de persoon met het rechthoek met mouwen jasje het patroon gekregen maar ik snap er de bieten van. :')

first row: make 80 chains
second row: make a double crochet, skip two chains, [b]the third string to double crochet a chain and double crochet. skip two chains and make the same points, so until the end of the row.
third-row: double crochet and the center point V make a double crochet a chain and double crochet. continue so until the end of the row.
this is the point V crochet pattern for all the work.
[/b] :?
to make the arm holes, to reach 50 cm from work (front), jumping 20 basis points and 20 channels to air in the chain 21 to continue with point V of crochet, continue crocheting for more than 50 cm (back ) and make the other arm hole in the same manner, continue crocheting for more than 50 cm (front) to complete the body of the jacket. :?
to make the sleeves: circular technic crochet without incresses, and the same point V crochet

Persoon is van oorprong Spaanstalig dus dat verklaart wellicht waarom ik het niet helemaal snap :+ of ik kan gewoon niet lezen dat kan ook. :Y)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:55:42 #177
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95583289
Oeeh spannend dat mensen al swapsels hebben ^^

Die shawl wordt mooi! :D en fleurig! En hij mag zolang zijn als je zelf wilt natuurlijk ;) probeer 'm eens om je nek :P

Trovey ik snap de tekst ook niet helemaal maar wat ik denk dat ze bedoeld met het eerste deel (niet de mouwen dus) is dat je V'tjes gaat haken:
1 stokje in een steek, 2 losse, stokje in dezelfde steek. Twee steken overslaan, stokje, 2 losse, stokje. Staat ook uitgelegd bij dit patroon! Succes!!
Die armsgaten snap ik ook niet helemaal, omdat ik nooit een vestje heb gemaakt.

Ik ging vandaag opzoek naar die Glossy Scheepjeswol, in een winkel die volgens de Scheepjeswol site scheepjeswol zou hebben...blijken ze daar alleen maar Lana Grossa te hebben! :( Niks gekocht dus (ja moet even op de centjes letten ;)) Moet ik maar een 2e poging wagen in rotterdam....maar pas over 3 weken (vakantie) waarschijnlijk :S
pi_95585587

Nieuwe garens! Ik ben in Veenendaal geweest bij "de Wolpoort" en ik kon deze felle bravo kleurtjes niet laten liggen, omdat ze zo mooi passen bij mijn felroze bravo. (Het is neongeel en feloranje). En daarnaast nog twee leuke overloop kleurtjes! En een blauwe cotton mix O+
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:05:11 #179
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_95587270
Lyssa! Mooie kleurtjes, ik vind die meest linkse overloop van catania heel erg mooi!

Nou trovey dat ligt niet aan jou hoor, ik denk dat EsseEi gelijk heeft. Kun je het aan de hand van een fotootje ook niet een beetje zien?
klerkje
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:20:22 #180
244933 trovey
Nachtoele
pi_95587738
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:55 schreef EsseEi het volgende:
Oeeh spannend dat mensen al swapsels hebben ^^

Die shawl wordt mooi! :D en fleurig! En hij mag zolang zijn als je zelf wilt natuurlijk ;) probeer 'm eens om je nek :P

Trovey ik snap de tekst ook niet helemaal maar wat ik denk dat ze bedoeld met het eerste deel (niet de mouwen dus) is dat je V'tjes gaat haken:
1 stokje in een steek, 2 losse, stokje in dezelfde steek. Twee steken overslaan, stokje, 2 losse, stokje. Staat ook uitgelegd bij dit patroon! Succes!!
Die armsgaten snap ik ook niet helemaal, omdat ik nooit een vestje heb gemaakt.

Ik ging vandaag opzoek naar die Glossy Scheepjeswol, in een winkel die volgens de Scheepjeswol site scheepjeswol zou hebben...blijken ze daar alleen maar Lana Grossa te hebben! :( Niks gekocht dus (ja moet even op de centjes letten ;)) Moet ik maar een 2e poging wagen in rotterdam....maar pas over 3 weken (vakantie) waarschijnlijk :S
Jouw uitleg klnkt al wat duidelijker. ^O^
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:05 schreef Spiegelei het volgende:
Lyssa! Mooie kleurtjes, ik vind die meest linkse overloop van catania heel erg mooi!

Nou trovey dat ligt niet aan jou hoor, ik denk dat EsseEi gelijk heeft. Kun je het aan de hand van een fotootje ook niet een beetje zien?
Het is eigenlijk een lap met gaten met daarin mouwen gehaakt, ik was al begonnen aan de hand van een foto maar heb dus gewoon stokjes gebruikt....ga ik ook niet overdoen nu ik al op de helft ben. :6 :+ . Ik noem het maar mijn "eigen creatie" geinspireerd door.... :Y)
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:10 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe garens! Ik ben in Veenendaal geweest bij "de Wolpoort" en ik kon deze felle bravo kleurtjes niet laten liggen, omdat ze zo mooi passen bij mijn felroze bravo. (Het is neongeel en feloranje). En daarnaast nog twee leuke overloop kleurtjes! En een blauwe cotton mix O+
Neonkleurtjes O+ , ik heb ze in groen, roze en oranje om nog eens " in het donker" hesjes of bandana's voor de hondjes te maken. Die gele moet ik nog eens ophalen.
Optimist tot in de kist
pi_95588746
auw die oranje en gele doen pijn aan mijn ogen :P ! de catania mixen zijn erg mooi!!
(de kist waar ze op liggen heb ik ook :) )
haken is cool
pi_95589172
Mooie kleurtjes! :)

Ik wil aan een paashaas beginnen, maar ik twijfel over de kleur. Ik kan kiezen uit caramelbruin, donkerbruin of geel. Ik weet het niet :P
pi_95589569
@trovey, zoals ik het lees bedoeld ze dat je gewoon moet haken in de v-tjes, maar door het gebrekkige engels is het wel een wat onduidelijk patroon..
haken is cool
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:28:11 #184
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95589992
Mijn derde en laatste vaasje!

pi_95590201
Ik vandaag helemaal blij..
Met mn schoonmoeder de stad in hier in Spijkenisse...
Er was markt dus ik was ECHT blij...
Staat de wolkraam er niet!!!! :( :(
Heb dus wel het een en ander gekocht maar dus NOG geen katoen :'(

Leuk die vaasjes zo bij elkaar trouwens!
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:02:11 #186
244933 trovey
Nachtoele
pi_95591592
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:17 schreef MissN het volgende:
@trovey, zoals ik het lees bedoeld ze dat je gewoon moet haken in de v-tjes, maar door het gebrekkige engels is het wel een wat onduidelijk patroon..
Dat doe ik in ieder geval al...haar Engels is inderdaad niet helemaal van je het maar mijn Spaans is nog slechter. :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:05 schreef Herfstblad het volgende:
Mooie kleurtjes! :)

Ik wil aan een paashaas beginnen, maar ik twijfel over de kleur. Ik kan kiezen uit caramelbruin, donkerbruin of geel. Ik weet het niet :P
Als het alleen voor Pasen is uiteraard geel, anders caramelbruin....ik heb gesproken. :7 :+
Optimist tot in de kist
pi_95592559
Wat een toffe vaasjes!!

Ik heb na Revostrike ook een muisje gemaakt!

Het is iets meer Aziatisch dan de bedoeling, maar het is wel cute geworden! O+
pi_95593605
Cute Lyssa!!
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:52:27 #189
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95593919
Mooie garen aankoop ^^ en schattig muisje zeg! :D vind de spleetoogjes wel leuk juist!

En mooi potje weer Tan ^^

Ik heb eindelijk die 3 rijen op de Up genaaid en nu ben ik dus al OVER de helft van de 2e helft;) heb 9 rijen, en moet er 16 :P
Oh en als iemand zich nog verveeld: heb nog wat draadjes om af te hechten ;)
pi_95595560
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:21 schreef Lyssa het volgende:
Wat een toffe vaasjes!!

Ik heb na Revostrike ook een muisje gemaakt!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is iets meer Aziatisch dan de bedoeling, maar het is wel cute geworden! O+
Supergaaf!!
Ik krijg het niet voor elkaar beestjes haken..
Heeft al wat keren door de kamer gelegen
pi_95595916
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat doe ik in ieder geval al...haar Engels is inderdaad niet helemaal van je het maar mijn Spaans is nog slechter. :P

[..]

Als het alleen voor Pasen is uiteraard geel, anders caramelbruin....ik heb gesproken. :7 :+
Het is alleen voor Pasen eigenlijk ja. Maar iets staat me tegen bij een gele haas :P

Gave potjes, Tan!

Lyssa, wat een schattig muisje. :)
pi_95596768
Wat een leuk vaasje en leuke muis! En goed gescoord met de wolletjes!

Ik zou zelf voor een bruine haas gaan. Misschien wel leuk met een geel paasei erbij!

Ik vind het zo ontzettend leuk om te lezen over de swap. De volgende keer doe ik zeker mee. Deze keer kon ik niet meedoen omdat ik heeeeeel erg achter lag met lezen door een verbouwing en toen ik eindelijk bijgelezen was was ik helaas te laat. Maar count me in for next time! :)
pi_95596842
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:02 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]

Weet iemand hoe lang een sjaal ongeveer moet worden? Ik ben er na 125 cm wel zo'n beetje klaar mee :')
Een standaard sjaal is meestal 1.80.
pi_95597048
Wauw wat staan er mooie dingen in dit topic! Ik ben zo jaloers op mensen die dat amigurumi kunnen maken. Ik ben komende weken heel wat dagen vrij, dus ik wil dat ook zo graag leren.
Probleem is, ik heb nog nooit gehaakt! Ik zou ook echt niet weten hoe je die verschillende steken kunt maken, en hoe je bijvoorbeeld die oogjes eraan krijgt. Ik heb al een beetje op internet rondgekeken maar ik vroeg mij af of iemand hier misschien zin heeft om te vertellen hoe je het hebt geleerd, en hoe lang het duurt om zo'n poppetje te maken als je het uiteindelijk een beetje kan. En misschien een aantal tips, of een goed boekje waarmee je het kunt leren?
En die verschillende kleuren, zijn dat allemaal verschillende lapjes of kun je die ook in elkaar haken? En hoe maak je die vormen erin? Alvast bedankt! :D
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:01:09 #195
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_95597458
Hallo welkom! Ik tol van de slaap en heb nog 0 beestjes gemaakt in mijn leven maar ik wijs je vast even op de OP, de opening post op pagina 1. Daar staat al heel veel info en leuke linkjes om naar te kijken.
pi_95597604
Aha dat ga ik alvast doen! :) Bedankt!
Wauw, heb net even alle creaties in dit topic bekeken. Geweldig!
Snap bijna niet hoe iemand dat gewoon "even" kan haken. Echt prachtig!
pi_95597608
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:52 schreef LOVExLIVE het volgende:
Wauw wat staan er mooie dingen in dit topic! Ik ben zo jaloers op mensen die dat amigurumi kunnen maken. Ik ben komende weken heel wat dagen vrij, dus ik wil dat ook zo graag leren.
Probleem is, ik heb nog nooit gehaakt! Ik zou ook echt niet weten hoe je die verschillende steken kunt maken, en hoe je bijvoorbeeld die oogjes eraan krijgt. Ik heb al een beetje op internet rondgekeken maar ik vroeg mij af of iemand hier misschien zin heeft om te vertellen hoe je het hebt geleerd, en hoe lang het duurt om zo'n poppetje te maken als je het uiteindelijk een beetje kan. En misschien een aantal tips, of een goed boekje waarmee je het kunt leren?
En die verschillende kleuren, zijn dat allemaal verschillende lapjes of kun je die ook in elkaar haken? En hoe maak je die vormen erin? Alvast bedankt! :D
Oogjes:
De oogjes moet je erin steken en dan vastzetten met een ring aan de binnenkant van je haakwerk. :) Dit is tenminste met veiligheidsoogjes zo. Andere oogjes gebruik ik nooit, dus dat weet ik niet.

Hoe lang ermee bezig:
Dat verschilt heel erg per diertje. Hoe kleiner, hoe sneller klaar. Ik doe gemiddeld 2.5 dag over een beestje, maar soms ook weleens 3 weken. :')

Ik heb het geleerd van mijn moeder en van Youtube. Een combinatie van beiden eigenlijk.

Boekjes:
Ik vind de boekjes van Christel Krukkert erg duidelijk. Dierenvriendjes haken en Gehaakte beestenboel.
Verder zijn er veel haakboeken met de basissteken, maar die heb ik nooit gebruikt.

En die verschillende kleuren, zijn dat allemaal verschillende lapjes of kun je die ook in elkaar haken?
Verschillende kleuren kun je gewoon aan elkaar haken. Dan begin je met een nieuwe kleur. :)

Alleen over die vormen kan ik geen antwoord geven.
pi_95598834
Ik heb een mooie sjaal gezien, mooie vaasje en het wel bekende muisje (die is echt snel klaar en makkelijk).

Door het weekend kruis ik niet zo vaak met men moeder als ik thuis ben is zij weg en andersom dus de foto van het mobiel zakje moet dan maar nog even wachten. Ik ben nu bezig met een moosje van Krukkert ik heb er al ééntje gemaakt maar deze is voor mee op de markt te verkopen.

@LOVExLIVE: Ik heb zelf (ongeveer een jaartje geleden) leren haken via youtube. Ik kon al een ketting maken en dat was het enigste dat ik kon. Ik vind het boekje van Krukkert (gehaakte beestenboel) ook erg goed wat ik wel wil meegeven is dat de meeste patronen in het engels zijn en dat je best met de engelse termen gaat werken. Als je aardig wat weg bent dan ga je de techniek doorhebben en zelfs japanse patroontjes kunnen maken en dan zijn de nederlandse ook vaak heel makkelijk te begrijpen. Wat ik je aanraad is deze dingen even op te zoeken op youtube:

Chain
Single Crochet
Half-Double Crochet
Double Crochet
Magic Circle: Dit wordt vooral gebruikt bij amigurumi's het is een techniek om in het rond te haken

Ik moet toegeven dat ik 98% van de dingen die ik maak van engelse patronen zijn.

De duur van een beest'je' hangt er inderdaad van veel factoren af. Als je een kleintje maakt gaat het veel sneller dan een grote. En soms kan een kleintje je zo hard tegen zitten (een bepaald gefriemel waarmee je wat moeite hebt) dat je dat een week of zelfs langer opzij legt. Terwijl een grote zeer leuk kan zijn om te maken maar gewoon veel langer duurt omdat ie zo groot is. Ook hangt het er van af hoe gemotiveerd je bent als je veel op één dag haakt kan je gerust een klein beestje op één dag af hebben en zelfs meer. Naarmate je meer haakt wordt je ook sneller erin en gaat het allemaal vlotter.

Voor de rest kan ik je enkel nog de raad geven van het niet op te geven en er voor te gaan, lukt het niet leg het dan even opzij en probeer erna opnieuw. Het is de moeite waard en het is zeer leuk om te doen (en dat allemaal beweert door een man ;) )
Only Heroes live forever.
blog
pi_95599141
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:48 schreef Tegan het volgende:

[..]

Een standaard sjaal is meestal 1.80.
Zo lang? Dan leg ik het even aan de kant voordat ik er verder mee ga....
pi_95599271
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:33 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Zo lang? Dan leg ik het even aan de kant voordat ik er verder mee ga....
Als jij hem zo prima vindt dan is het toch ook goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')