Excuses in dat geval, in mijn herinnering ging het altijd om massapercentages of volumepercentages. Heb ik ook weer wat geleerdquote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:14 schreef lyolyrc het volgende:
Het antwoord klopt niet, omdat de uitleg niet klopt.
8% KCl-oplossing betekent dat er 8 g KCl opgelost is per 100 ml oplossing. Percentages van zulk soort oplossingen luiden, tenzij anders vermeld, altijd in massa per volume-eenheid. De vraag die je dus moet oplossen is: hoeveel milliliter oplossing heb je nodig als je weet dat er 8 g KCl in 100 ml oplossing zit?
Antwoord: 0,9/8 * 100 = 11,3 ml.
Er zijn nogal wat verschillende manieren om een concentratie uit te drukken. Het is dus ook een kwestie van bekend zijn met de gebruikelijke manier voor dit soort vraagstukken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:12 schreef minibeer het volgende:
[..]
Excuses in dat geval, in mijn herinnering ging het altijd om massapercentages of volumepercentages. Heb ik ook weer wat geleerd
Ik zie nu ook dat ik de vraag verkeerd gelezen heb, ik bakte er eigenlijk niks van![]()
nog even naar kijken dan...
571 nmquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:41 schreef bloodysunday het volgende:
Ik heb een vraag over een opgave over een Double-Slit experiment.
Twee monochromatische lichtstralen gaan via een slit en komen elkaar weer tegen op een scherm. De lichtstralen komen elkaar tegen bij n=8. Het weglengte verschil is 4,57 x 10^-6m. Wat is λ?
d sin θ = n x λ
Hoe kom ik nu aan λ?
d is volgens mij die 4,57x10^-6 m. Maar hoe bereken in nu die hoek?
Ligt het nou aan mij of klopt de eenheid hier niet of is het wel erg kort door de bocht geschreven? Meer dan meter/meter mol/mol kan ik er niet van makenquote:Op donderdag 1 september 2011 15:58 schreef jouwkeuze het volgende:
Wie kan deze vraag oplossen, en uitleggen hoe je dit doet want ik weet niet waar ik beginnen moet.
Vraag
Bereken de molariteit van een geconcentreerde azijnzuuroplossing.
Gegeven: dichtheid geconc. azijnzuur = 1.044 g/cm3 concentratie ch3cooh 100 m/m %
Kan zijn dat 'ie mol per milliliter bedoelde - percentageteken is dan nog wel een beetje vreemd.quote:Op donderdag 1 september 2011 16:35 schreef zoem het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of klopt de eenheid hier niet of is het wel erg kort door de bocht geschreven? Meer dan meter/meter mol/mol kan ik er niet van maken
Je kunt altijd het beste beginnen met het opschrijven wat je al weet. Je hebt de gegevens uit de vraag (1) en je hebt een stuk theorie gekregen (2) met formules. Wat heb je en waar moet je naartoe? Zoek de juiste formule(s) op en begin gewoon met opschrijven en rekenen. Een puzzle maak je tenslotte ook niet door alle stukjes afzonderlijk te bekijken. Je zult ze onderling moeten vergelijken en proberenquote:Op donderdag 1 september 2011 15:58 schreef jouwkeuze het volgende:
Wie kan deze vraag oplossen, en uitleggen hoe je dit doet want ik weet niet waar ik beginnen moet.
Vraag
Bereken de molariteit van een geconcentreerde azijnzuuroplossing.
Gegeven: dichtheid geconc. azijnzuur = 1.044 g/cm3 concentratie ch3cooh 100 m/m %
ah thx, ik zat met de verkeerde weglengte. Zo is het duidelijk!quote:Op donderdag 1 september 2011 16:23 schreef zoem het volgende:
[..]
571 nm
Als de afstand tussen de twee spleten (d) veel kleiner is dan de afstand tot het scherm (L), m.a.w. d << L, dan kun je zeggen dat het weglengteverschil r1 - r2 = d sinθ.
[ afbeelding ]
De hoek tussen x (afstand tussen n=0 en in dit geval n=8) en L is dan weer θ![]()
Het weglengteverschil is gegeven, dus r1 - r2 = d sinθ = 4,57E-6 m en daaruit volgt dat λ = 4,57E-6 / 8 = 571,25 nm.
Bedoelt je docent niet dat je méér subvragen moet formuleren? Het lijkt me namelijk vrij relevant om bijvoorbeeld geslacht, leeftijd en opleiding van de ondervraagde groep te kennen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:28 schreef superky het volgende:
Hoi,
Ik ben bezig met een marktonderzoek en ik heb een deelvraag 'Wie zijn de jongeren van 18 tot 24 jaar?'
En dit zijn mijn sub vragen
• Wat zijn de maandelijkse inkomsten en uitgaven?
• Hoeveel tijd besteden ze aan sport en welke sport?
Volgens mijn docent moeten mijn sub vragen uitgebreider zijn, maar mijn vraag is: hoe moeten ze uitgebreider zijn geformuleerd? Kan iemand me dat vertellen door mijn sub vragen uitgebreider te formuleren? Alvast bedankt voor uw antwoord!!
Mvg,
superky
Nee dat bedoelt ze niet. En die subvragen die je had genoemd gaat iemand anders doen in mijn groepje. Het gaat echt om mijn sub vragen hier, wat ik totaal niet snap. Ik bedoel je hoe ik mijn sub vragen kan uitbreiden :S??quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:29 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Bedoelt je docent niet dat je méér subvragen moet formuleren? Het lijkt me namelijk vrij relevant om bijvoorbeeld geslacht, leeftijd en opleiding van de ondervraagde groep te kennen.
Denk dat je docent dit bedoelt:quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:28 schreef superky het volgende:
Hoi,
Ik ben bezig met een marktonderzoek en ik heb een deelvraag 'Wie zijn de jongeren van 18 tot 24 jaar?'
En dit zijn mijn sub vragen
• Wat zijn de maandelijkse inkomsten en uitgaven?
• Hoeveel tijd besteden ze aan sport en welke sport?
Volgens mijn docent moeten mijn sub vragen uitgebreider zijn, maar mijn vraag is: hoe moeten ze uitgebreider zijn geformuleerd? Kan iemand me dat vertellen door mijn sub vragen uitgebreider te formuleren? Alvast bedankt voor uw antwoord!!
Mvg,
superky
Thanksquote:Op maandag 19 september 2011 20:35 schreef zoem het volgende:
Als los woord hoef je geen hoofdletter te gebruiken. Dat is alleen als je het over de naam van de school hebt zoals Avans Hogeschool, Technische Universiteit Delft, etc
Bedank voor jouw antwoord! Maar ik heb nog een vraagje over: 'Waaraan besteden de jongeren van 18 tot 24 jaar hun maandelijkse inkomsten en hoe groot zijn deze?''quote:Op zondag 18 september 2011 22:05 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Denk dat je docent dit bedoelt:
- Waaruit halen de jongeren hun maandelijkse inkomsten en hoe groot zijn deze?
- Waaraan besteden de jongeren hun maandelijkse inkomsten en hoe groot zijn deze?
- Hoeveel tijd besteden jongeren per week/maand aan sport (en andere vrije tijdsbesteding)?
[beta] huiswerk- en vragentopicquote:Op donderdag 22 september 2011 16:19 schreef superky het volgende:
Iemand nog?? De rest van mijn sub vragen had ik al bronnen gevonden. Behalve van deze sub vraag 1.3 Waaraan besteden de jongeren van 18 tot 24 jaar hun maandelijkse inkomsten en hoe groot zijn deze?
Alvast bedankt voor uw antwoord!
Groet,
superky
Je kan je antwoord op de volgende manier omschrijven:quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:33 schreef jouwkeuze het volgende:
Ik moet vergelijkingen oplossen, ik weet het heel makkelijk alleen weet ik niet hoe hun het andtwoordt op die manier geschreven krijgen
Vraag:
0.33x^2 - 0.125 = 0.25
mijn antwoord was (Wortel)1.25
maar hun hebben 0.5(wortel)5
(sorry dat ik het zo typ maar ik kon die tekens niet vinden)
Je mag niet meer radenquote:Op maandag 26 september 2011 18:01 schreef superky het volgende:
Hoi,
Ik heb een vraagje
Wat bedoelen ze eigenlijk met: in viervoud inleveren?
Bedoelen ze misschien in 4 kopietjes inleveren? Alvast bedankt voor je antwoord
groet,
De bedoeling van een titratie is dat je de concentratie van een stof gaat bepalen met een oplossing van een andere stof waarvan je de concentratie precies kent.(Het klopt daarom ook niet dat de concentratie van natronloog zo onnauwkeurig wordt gegeven!) Doordat je die concentratie van die andere stof precies kent en je ook nauwkeurig bepaalt hoeveel je ervan toevoegt, kun je berekenen hoeveel er van de ene stof aanwezig was.quote:Op maandag 26 september 2011 21:43 schreef daantje1044 het volgende:
Ik heb een vraag over een titratie die ik moet doen. Ik moet het mierenzuurgehalte bepalen in wc-
eend.
Nu is de vraag:
Leid zelf een berekenigsformule af voor het berekenen van het mierenzuurgehalte% (m/m) in Wc-eend. Bereken hoeveel gram wc-eend moet worden afgewogen voor een natronloogverbruik van ca. 30 ml. (concentratie NaOH = ca. 0,1 mol/l).
reactievergelijking: HCOOH + OH ------> Hcoo + H2O
Ik snap de hele vraag niet, en heb geen idee wat ik moet doen. Wie kan me op weg helpen?
Alvast bedankt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je een voorbeeld voor mij, liefst eentje die je zelf niet zo goed begrijpt? Dan wil ik het best voor je uitleggenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:36 schreef snellehenk het volgende:
Kan iemand me uitleggen, hoe je een goede VLS maakt?
Ik weet wel hoe het gaat, maar ik vergeet er steeds een paar, of de richting van de krachten staan verkeerd.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:40 schreef zoem het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld voor mij, liefst eentje die je zelf niet zo goed begrijpt? Dan wil ik het best voor je uitleggen
Ja hoorquote:Op maandag 10 oktober 2011 14:16 schreef snellehenk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
sorry voor mijn late reactie, maar ik had wat problemen met mijn computer,
zou je er alsnog voor mij naar willen kijken?
Niet echt bèta eigenlijk. Maar wat zoek je precies? Dit is nogal algemeen...quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:32 schreef bjanaan het volgende:
Kan hier iemand wat vinden over oud premier Dries van Agt ik heb alleen iets op Wiki gevonden. Maar dat is ook niet veel..
Biografie.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Niet echt bèta eigenlijk. Maar wat zoek je precies? Dit is nogal algemeen...
Het is sowieso van belang om eerst uit te schrijven welke reactie er gaat plaatsvinden. Het is mij niet duidelijk wat calciumcarbonaat met natronloog moet gaan doen. Volgens mij reageren die twee namelijk niet met elkaar. Weet je zeker dat je stofnamen correct hebt overgenomen?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:29 schreef daantje1044 het volgende:
ff een vraag ter controle of ik het nu goed doe met die berekeningsformule.
sorry voor de opmaak: link in de op werkt niet
De vraag is: leid zelf een berekeningsformule af voor het berekenen van de massa die er aan calciumcarbonaat moet worden ingewogen voor een natronloogverbruik van 25 ml ( concentratie NaOH = 0,1 mol/l)
nu heb ik dus als berekenings formule: Vnatronloog * [OH-] * MWCaCO3.
Is deze formule juist?
Dat verklaart een hoop! Dit betekent dat ook bekend moet zijn hoeveel zuur je toevoegt, anders kun je niet bepalen hoeveel CaCO3 je moet toevoegen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:26 schreef daantje1044 het volgende:
het gaat om een terugtritatie met natronloog sorry. CaCo3 wordt eerst opgelost in een overmaat zuur :
CaCo3 + 2H+ -------> Ca + H2CO3
H2CO3 ---------> H2O + CO2
daarna wordt het CO2 uitgekookt. Omdat er meer zuur wordt toegevoegd dan nodig is, kan het restant H+ teruggetriteerd worden met een natriumhydroxide- oplossing.
SPOILER: antwoord in deze spoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CO2 kan reageren met OH-, dat geeft HCO3-. Zonder uitkoken zou de titratie daarom niet meer kloppen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:32 schreef daantje1044 het volgende:
ok dank je wel! weer wat wijzer geworden!
Nog 1 vraag uit nieuwsgierigheid. Waarom kook je de CO2 uit? Gaat de titratie anders niet werken?
Weet je niet (ongeveer) de concentratie van de zoutzuuroplossing? Je moet namelijk weten hoeveel mol zoutzuur er is, waaruit je kunt beredeneren hoeveel mol NaOH er nodig is om HCl totaal te neutraliseren.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:33 schreef daantje1044 het volgende:
Sorry, alweer een vraag, begrijp het gewoon echt niet:
Moet een practicum voorbereiden voor het opnemen van titratiecurven, berekenen van de equivalentiepunten en het bepalen van de omslaggebieden van een aantal zuur-base indicatoren.
Het practicum voer ik uit met natriumhydroxide oplossing en de volgende stoffen: zoutzuur, azijnzuur en fosforzuur.
Nu moet ik berekenen hoeveel ml NaOH (aq) er theoretisch nodig is om de eindpunten te bereiken. Ik heb dus geen idee hoe ik dat moet berekenen.
De gegevens die ik heb. ( ik ga uit van de reactie met zoutzuur):
Ik moet 25 ml zoutzuuroplossing gebruiken. concentratie NaOH is 0,1 mol/l.
En de pH meter wordt gekalibreerd met buffer pH= 7,00 en pH = 4,00.
reactievergelijking:
NaOH + HCL -----> NaCl + H2O
Kan iemand me uitleggen hoe ik het aantal ml NaOH moet berekenen? Zit er al uren naar te staren, maar kom er echt niet uit.
Als je dan 25 ml van die oplossing pakt, hoeveel mol HCl heb je dan?quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:51 schreef daantje1044 het volgende:
concentratie zoutzuur is 0,1 mol/l
SPOILER: antwoordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als je weet dat HCl volledig dissocieert in water, dat wil zeggen het splitst zich in H+ en Cl-, hoeveel mol H+ heb je dan in oplossing?SPOILER: antwoordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoeveel mol OH- heb je dan nodig om het zuur te neutraliseren?SPOILER: antwoordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hoeveel ml 0,1 M natronloog heb je dan nodig?SPOILER: antwoordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoi,
Ik heb een vraag over een portfolio. Nou is het zo dat ik er nog nooit één gemaakt had. Maar mijn moeder maakt wel een portfolio tijdens haar inburgingscursus voor school.
Bij haar portfolio zie ik een blz. met persoonlijke gegevens. Dus naam, adres, woonplaats, hobby's en etc. In mijn ogen lijkt die blz. op een C.V.
Nu maak ik een portfolio van een vak voor school. De opdrachten die ik heb gemaakt zitten in mijn portfolio, maar er wordt niet gevraagd dat ik zo'n blz. maak met persoonlijke gegevens als een soort van C.V.
Mijn vraag is: Moet ik die persoonlijke gegevens na de inhoudsopgave er niet in zetten, omdat het niet wordt gevraagd.
Of moet ik mijn persoonlijke gegevens er wel in zetten zelfs als dat niet wordt gevraagd, omdat het standaard in een portfolio hoort. Alvast bedankt voor uw antwoord!
Groet,
superky![]()
wie kan deze vraag oplossen, en uitleggen?
Aspirin (acetylsalicylic acid, C9H8O4 ) is a weak monoprotic acid. To determine its acid-dissociation constant, a student dissolved 2.00 of aspirin in 0.600 L of water and measured thePH . What was the Ka value calculated by the student if the PH of the solution was 2.61?
bij voorbaat dank.![]()
'Voor de jaren na 2007 verwacht de regering van dit land een verbetering van het saldo van de kapitaalrekening.'
De kapitaalrekening had een overschot van 18.4 miljard.
'Zal in de toekomst het saldo van de inkomensrekening van dit land daardoor positief of negatief worden beinvloed? Verklaar het antwoord.'
Het antwoord is: Negatief. De toevloed van kapitaal via de kapitaalrekening leidt in de toekomst tot rentebetalingen en dividendafdrachten aan het buitenland.
Maar dit klopt toch niet? Een verbetering van het saldo van de kapitaalrekening betekent toch juist dat deze overheid haar overschot op de kapitaalrekening van 18.4 miljard juist nog hoger wil maken? Waardoor er nog meer geld naar het buitenland gaat, waar WIJ juist winst en rente over ontvangen?![]()
Je moet altijd eerst beginnen met het opstellen van de reactievergelijking:quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:16 schreef jouwkeuze het volgende:
wie kan deze vraag oplossen, en uitleggen?
Aspirin (acetylsalicylic acid, C9H8O4 ) is a weak monoprotic acid. To determine its acid-dissociation constant, a student dissolved 2.00 of aspirin in 0.600 L of water and measured thePH . What was the Ka value calculated by the student if the PH of the solution was 2.61?
bij voorbaat dank.
HA + H2O <=> H3O+ + A-
Hierin is aspirine weergegeven als HA en zijn geconjugeerde base als A-.
Vervolgens stel je de bijbehorende evenwichtsvoorwaarde op:
Ka = [H3O+][A-]/[HA]
Om Ka te kunnen berekenen, moet je alle concentraties die genoemd worden in de evenwichtsvoorwaarde kennen.
De pH is bepaald op 2,61, waaruit we kunnen afleiden dat [H3O+] = 10pH = 10-2,61 = 0,00245 mol/l
[A-] = [H3O+] = 0,00245 mol/l, want beide ionen worden in een 1:1-verhouding gevormd.
Dan hoeven we alleen nog de concentratie van het ongedissocieerde zuur te bepalen: [HA].
Dat kun je doen door eerst te bepalen hoeveel mol aspirine er is opgelost en die te verminderen met [A-].
De opgave geeft geen eenheid van de opgeloste massa aspirine, maar ik ga even uit van 2,00 g. 2,00 g aspirine komt overeen met 2,00/180,16 = 0,0111 mol. Dat is opgelost in 0,600 l water, wat betekent dat de initiële concentratie van aspirine gelijk was aan 0,0111/0,600 = 0,0185 mol/l. Verminder deze met [A-], dat geeft 0,0185 - 0,00245 = 0,01605 mol/l
Invullen van de concentraties in de evenwichtsvoorwaarde geeft Ka = (0,00245)2/0,01605 = 3,75 * 10-4 mol/l![]()
@ supersky: vraag het eens na bij je leraar. Die waardeert het waarschijnlijk dat je het zo graag goed wil doen, dus wellicht vertelt hij het wel.
Als hij het niet verklapt zou ik het er wel bij doen maar niet te uitgebreid.![]()
Heren , une question, gelieve mij te helpen, ik kom er zelf niet uit (al veel geprobeerd).
De opdracht met vragen:
Mijn poging op vraag 1 (weet niet of het klopt) (en heb v niet kunnen uitrekenen) (p.s. niets met integralen a.u.b. ):
Mijn poging op vraag 2:![]()
![]()
voor jouw eerste opdracht heb je T = m*g (20*9.8), dit is alleen waar als blok b stil zou staan(als de kabel massaloos is), en dat is niet zoquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:08 schreef alicarpali het volgende:
Heren , une question, gelieve mij te helpen, ik kom er zelf niet uit (al veel geprobeerd).
De opdracht met vragen:
[ afbeelding ]
Mijn poging op vraag 1 (weet niet of het klopt) (en heb v niet kunnen uitrekenen) (p.s. niets met integralen a.u.b. ):
[ afbeelding ]
Mijn poging op vraag 2:
[ afbeelding ]
denk ik![]()
![]()
http://i.imgur.com/GveY7.jpg zo moet ie denk ikquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:08 schreef alicarpali het volgende:
De opdracht met vragen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn poging op vraag 2:
[ afbeelding ]![]()
Hallo,
Zou iemand mij nadere uitleg wilen geven over de volgende functie's bij kansberekening?
De NCR funtctie
Fakkeltijd
BIj wat voor soort vraag moet ik welke functie gebruiken, ik haal het telkens door elkaar heen en in het boek staat het niet precies beschreven.''Ja die meneer heeft kaal haar.''![]()
Het is faculteit; fakkeltijd is heel wat andersquote:Op zondag 6 november 2011 12:28 schreef Mierenneuker. het volgende:
Hallo,
Zou iemand mij nadere uitleg wilen geven over de volgende functie's bij kansberekening?
De NCR funtctie
Fakkeltijd
BIj wat voor soort vraag moet ik welke functie gebruiken, ik haal het telkens door elkaar heen en in het boek staat het niet precies beschreven.
De nCr-functie gebruik je voor het berekenen van combinaties (volgorde níet van belang).
Stel dat je uit een groep van 5 mensen er 2 mag kiezen; hoeveel verschillende keuzes (combinaties) kun je maken? Het maakt hier niet uit of je eerst A en dan B kiest, uiteindelijk kies je beide personen. Je maakt hier gebruik van nCr (combinaties). De oplossing is hier 5 nCr 2 oftewel 10 keuzes.
De nPr-functie gebruik je voor permutaties (volgorde wél van belang).
Stel dat je uit een groep van 5 mensen een voorzitter en een notulist moet kiezen; hoeveel verschillende keuzes (permutaties) kun je maken? De volgorde is van belang, want als je A als voorzitter kiest dan is hij geen notulist (want dat is B). Je maakt hier gebruik van nPr (permutaties). De oplossing is hier 5 nPr 2 oftewel 20 mogelijkheden.
Faculteit gebruik je voor het berekenen ervan:
waarin k het aantal elementen uit de verzamling n is.![]()
Bedankt voor je reactie, nu ga ik al met een aardig beter gevoel mijn tentamen wisk. tegemoet.quote:Op zondag 6 november 2011 13:25 schreef zoem het volgende:
[..]
Het is faculteit; fakkeltijd is heel wat anders
De nCr-functie gebruik je voor het berekenen van combinaties (volgorde níet van belang).
Stel dat je uit een groep van 5 mensen er 2 mag kiezen; hoeveel verschillende keuzes (combinaties) kun je maken? Het maakt hier niet uit of je eerst A en dan B kiest, uiteindelijk kies je beide personen. Je maakt hier gebruik van nCr (combinaties). De oplossing is hier 5 nCr 2 oftewel 10 keuzes.
De nPr-functie gebruik je voor permutaties (volgorde wél van belang).
Stel dat je uit een groep van 5 mensen een voorzitter en een notulist moet kiezen; hoeveel verschillende keuzes (permutaties) kun je maken? De volgorde is van belang, want als je A als voorzitter kiest dan is hij geen notulist (want dat is B). Je maakt hier gebruik van nPr (permutaties). De oplossing is hier 5 nPr 2 oftewel 20 mogelijkheden.
Faculteit gebruik je voor het berekenen ervan:
waarin k het aantal elementen uit de verzamling n is.''Ja die meneer heeft kaal haar.''![]()
Ik moet voor natuurkunde een formule invullen waarin de dichtheid van lucht voorkomt. Hoe moet ik deze dichtheid weten?
Het antwoord is trouwens 1,293 kgm^-3 maar hoe kom je hieraan? :S
[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2011 16:55:54 ]![]()
Als de dichtheid van lucht niet gegeven is dan kun je uitgaan van ISA condities (International Standard Atmosphere). Dan is de luchtdichtheid:quote:Op maandag 7 november 2011 16:54 schreef magneetstrip het volgende:
Ik moet voor natuurkunde een formule invullen waarin de dichtheid van lucht voorkomt. Hoe moet ik deze dichtheid weten?
Het antwoord is trouwens 1,293 kgm^-3 maar hoe kom je hieraan? :S![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: