Ook dat nog. Komt die debiel hier naar toe en vervolgens mag ie na 2 jaar de cel verlaten omdat men de zaak hier niet als moord maar als doodslag ziet en hij dan naar Nederlandse maatstaven zijn straf al uitgezeten heeft. En omdat het natuurlijk zielig is om een paar jaar in Peru te hebben gezetenquote:Joran van der Sloot kan mogelijk een deel van zijn straf in Nederland uitzitten. Maar dan moet hij wel eerst in Peru worden veroordeeld. Van der Sloot zit momenteel in het Zuid-Amerikaanse land vast op verdenking van moord op de 21-jarige Peruaanse Stephany Flores.
De mogelijkheid is een stap dichterbij gekomen door een wetsvoorstel waarmee de ministerraad onlangs instemde, meldt het persbureau Novum. Joran van der Sloot heeft hier zeker oren naar, zegt zijn advocaat Máximo Altez.
Van der Sloot moet in Peru wel 'onherroepelijk' veroordeeld zijn, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Dat is pas het geval als na een uitspraak alle beroepmogelijkheden uitgeput of onbenut zijn. 'Maar eerst moet het tot een veroordeling komen en daarvan is voorlopig nog geen sprake,' zegt zijn advocaat.
Dertig jaar
De Peruaanse justitie wil hem voor dertig jaar achter de tralies, maar zijn advocaat stelt dat dit maximaal vijf jaar moet zijn. Het proces is nog niet begonnen.
Peru en Nederland hebben nu een zogeheten WOTS-verdrag, Wet overbrenging tenuitvoerlegging strafvonnissen. Een veroordeelde vraagt daarbij normaal gesproken zelf aan de autoriteiten van het land waar hij is veroordeeld om overgedragen te worden aan zijn thuisland.
In Peru zitten 117 Nederlanders vast, waarvan de meesten voor een drugsdelict.
ja... en dan in Peru op vakantie gaanquote:Op donderdag 7 april 2011 16:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron
[..]
Ook dat nog. Komt die debiel hier naar toe en vervolgens mag ie na 2 jaar de cel verlaten omdat men de zaak hier niet als moord maar als doodslag ziet en hij dan naar Nederlandse maatstaven zijn straf al uitgezeten heeft. En omdat het natuurlijk zielig is om een paar jaar in Peru te hebben gezeten
Misschien omdat we vinden dat onze landgenoten onjuist behandeld worden (bijv met zijn 30en op een cel)? Of omdat we de procesgang niet in orde vinden? Of we de straffen gewoon veel te hoog vinden (30 jaar voor smokkelen soft-drugs, die zelfs misschien zonder medeweten in tas is gestopt).quote:Wat is er mis mee om mensen te laten straffen in het land waar het delict begaan is? In elk geval voor delicten die we hier ook als misdrijf zien, niet voor onzin-aanklachten als homoseksualiteit of overspel.
Ik vind dat de Nederlandse overheid er wel voor moet zorgen dat Nederlandse burgers niet in bijvoorbeeld Thaise gevangenissen terecht moeten komen. Misdadigers moeten gestraft worden, maar wel in verhouding.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:43 schreef Ferdo het volgende:
Wat is er mis mee om mensen te laten straffen in het land waar het delict begaan is? In elk geval voor delicten die we hier ook als misdrijf zien, niet voor onzin-aanklachten als homoseksualiteit of overspel.
Mensen die mensen vermoorden en drugs smokkelen reken ik niet tot mijn landgenoten. Lekker laten rotten in die buitenlandse cel. Geen belastinggeld aan verspillen aubquote:Op donderdag 7 april 2011 16:51 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Misschien omdat we vinden dat onze landgenoten onjuist behandeld worden (bijv met zijn 30en op een cel)? Of omdat we de procesgang niet in orde vinden? Of we de straffen gewoon veel te hoog vinden (30 jaar voor smokkelen soft-drugs, die zelfs misschien zonder medeweten in tas is gestopt).
Dat is dan nog maar de vraag he, in die vage landen.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:53 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Mensen die mensen vermoorden en drugs smokkelen
Moet je maar niet naar Thailand gaanquote:Op donderdag 7 april 2011 16:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik vind dat de Nederlandse overheid er wel voor moet zorgen dat Nederlandse burgers niet in bijvoorbeeld Thaise gevangenissen terecht moeten komen. Misdadigers moeten gestraft worden, maar wel in verhouding.
zullen we eens gaan vergelijken wat een vader die een 12 jarige neukt krijgt hier en iemand in thailand voor kindersex , ben reuze benieuwd !!!!quote:Op donderdag 7 april 2011 17:26 schreef ik.weet.geen.naam het volgende:
[..]
Moet je maar niet naar Thailand gaan
Je kunt inderdaad beter de hele dag in je bed blijven liggen met de deken over je hoofd.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:26 schreef ik.weet.geen.naam het volgende:
[..]
Moet je maar niet naar Thailand gaan
En wíj bepalen die verhouding? Nogal arrogant, niet?quote:Op donderdag 7 april 2011 16:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik vind dat de Nederlandse overheid er wel voor moet zorgen dat Nederlandse burgers niet in bijvoorbeeld Thaise gevangenissen terecht moeten komen. Misdadigers moeten gestraft worden, maar wel in verhouding.
quote:Op donderdag 7 april 2011 19:20 schreef Mylene het volgende:
De Amerikanen willen hem ook graag hebben.
Verhouding tot wat?quote:Op donderdag 7 april 2011 16:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Het is een goedkope manier om zijn straf te ontlopen en daar hebben de meeste mensen weinig mee.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:30 schreef plonsikduik het volgende:
ventje is nog niet eens berecht en we maken ons al druk wat hij eventueel na deel van zijn straf zou kunnen aanvragen. zou joran de nor in peru al een beetje moe zijn ??
En die kosten uiteraard verhalen op de veroorzaker.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:19 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
![]()
Misschien gaat hij wel naar de hoogste bieder![]()
Maar ik snap ook best dat een land als Peru niet op een uitvreter extra zit te wachten, dus misschien een redelijke tegemoedkoming in de gemaakte kosten uit Nederland
joran zoekt altijd , mensen met geld uit , tja daar zitten dan ook ouders met veel geld achter.quote:Op zondag 10 april 2011 20:24 schreef arucard het volgende:
Hij heeft gewoon de pech gehad dat die Holloway geen zwarte was.
Mensen die bewust de wet overtreden moeten volgens de overtreden wet bestraft worden. Als Nederlanders Thaise gevangenissen niet aankunnen moeten ze niet in Thailand allerlei misdrijven begaan. Sterker nog, dit zou ook moeten gelden voor zaken die hier niet strafbaar zijn (zoals homoseksualiteit en overspel). Enkel wanneer er valt te concluderen dat er iets aan de rechtsgang mankeert zou Nederland zich in moeten zetten om haar burgers uit een buitenlandse gevangenis te halen.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ach zo, maar maximaal net zo beschaafd als hij met deze vrouwen is omgesprongen tochquote:
Lijkt mij zeer redelijkquote:![]()
Op maandag 11 april 2011 09:07 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En die kosten uiteraard verhalen op de veroorzaker.
Daar is ie dan weer niet voor veroordeeld.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:20 schreef Mylene het volgende:
De Amerikanen willen hem ook graag hebben.
Wel als het in het voordeel is van criminelen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Apart.. wetten zijn toch nooit met terugwerkende kracht van kracht?
Oog om oog, tand om tand?quote:Op maandag 11 april 2011 19:28 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Ach zo, maar maximaal net zo beschaafd als hij met deze vrouwen is omgesprongen toch
Nee ik zou het niemand aan willen doen. dat hem aan te moeten doen.quote:
Pure nicotine doet het beterquote:Op maandag 11 april 2011 20:40 schreef El_Matador het volgende:
Flikker een opblaaspop van Natalee Holloway en wat coke gemengd met Datura in zijn cel en laat die gast een freaky verlossend einde beleven.
Er zijn genoeg vrijwilligers hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 22:01 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Nee ik zou het niemand aan willen doen. dat hem aan te moeten doen.
Ook buiten de familie zijn wel vrijwilligers te vinden die in het kader van een veiligere maatschappij Joran een paar extra luchtgaatjes willen geven.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:56 schreef arucard het volgende:
[..]
Van de familie van de slachtoffers is het op zich nog wel te begrijpen.
Die mensen zijn ook niet goed bij hun hoofd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook buiten de familie zijn wel vrijwilligers te vinden die in het kader van een veiligere maatschappij Joran een paar extra luchtgaatjes willen geven.
Dat zijn ze wel. De mensen die Joran met goedkope trucs snel op vrije voeten willen hebben zijn de mensen die niet goed bij hun hoofd zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:59 schreef arucard het volgende:
[..]
Die mensen zijn ook niet goed bij hun hoofd.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel. De mensen die Joran met goedkope trucs snel op vrije voeten willen hebben zijn de mensen die niet goed bij hun hoofd zijn.
En de mensen die hem willen straffen maar wel op een humane manier?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel. De mensen die Joran met goedkope trucs snel op vrije voeten willen hebben zijn de mensen die niet goed bij hun hoofd zijn.
Die zijn meestal te soft. Overigens: definieer humaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:04 schreef arucard het volgende:
[..]
En de mensen die hem willen straffen maar wel op een humane manier?
De meest humane manier is om een gruwelijke psychopatische crimineel een dodelijke injectie toe te dienen. Elke andere straf is erger voor hem. Bovendien volkomen onnodig.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:04 schreef arucard het volgende:
[..]
En de mensen die hem willen straffen maar wel op een humane manier?
Geen doodstraf/martelen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die zijn meestal te soft. Overigens: definieer humaan.
Arucard houdt graag de wortel van vrijheid voor het neusje van arme Joran. Dat geeft hem een goed gevoel. Lekker humaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
De doodstraf is minder humaan dan 100 jaar celstraf?
Levenslang vind ik eigenlijk ook niet humaan nee.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
De doodstraf is minder humaan dan 100 jaar celstraf?
Dus de doodstraf is zo verkeerd nog niet?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:11 schreef arucard het volgende:
[..]
Levenslang vind ik eigenlijk ook niet humaan nee.
Humaner om Joran wat jaartjes laten pokeren in de gevangenis en daarna mag die lieve jongen weer de straat op??quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:11 schreef arucard het volgende:
[..]
Levenslang vind ik eigenlijk ook niet humaan nee.
Waar pleiten wij voor de doodstraf in gevallen van twijfel?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:26 schreef De_Nuance het volgende:
Doodstraf is per definitie van verkeerd.
Het is onomkeerbaar, en waterdicht bewijs bestaat niet. Dus als je iemand hebt gedood als de staat en later blijkt die persoon onschuldig kan je het totaal niet goedmaken.
De Halcons en Matadors van de wereld kan dat natuurlijk geen flikker schelen, maar die denken sowieso vooral aan zichzelf.
30 jaar in de cel te hebben gezeten is ook onomkeerbaar. En nu je punt?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:26 schreef De_Nuance het volgende:
Het is onomkeerbaar, en waterdicht bewijs bestaat niet. Dus als je iemand hebt gedood als de staat en later blijkt die persoon onschuldig kan je het totaal niet goedmaken.
De Halcons en Matadors van de wereld kan dat natuurlijk geen flikker schelen, maar die denken sowieso vooral aan zichzelf.
De schade is te herstellen. Het duurt volgens jou altijd 30 jaar? Wat een kul argument zeg.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
30 jaar in de cel te hebben gezeten is ook onomkeerbaar. En nu je punt?
De schade te herstellen? Hoe wil je iemand 30 jaren cel teruggeven?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:52 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
De schade is te herstellen. Het duurt volgens jou altijd 30 jaar? Wat een kul argument zeg.
Dat denk ik niet. Ik kan met enige zekerheid aannemen dat zij dat niet waren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar pleiten wij voor de doodstraf in gevallen van twijfel?
Lasteraartje "De_Nuance" (what's in the name) denkt dat Joran, Belgische kindervriend Marc D. en mosterdliefhebber Saddam niet helemaal schuldig waren?
Ik ga hier niet eens op in. Natuurlijk kan dat niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
De schade te herstellen? Hoe wil je iemand 30 jaren cel teruggeven?
Ik lees het, ja. In sommige gevallen zelfs te begrijpen en een manier om de emoties beetje te ventileren toch? Die andere groepquote:
Daar ben het dan geheel mee eensquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel. De mensen die Joran met goedkope trucs snel op vrije voeten willen hebben zijn OOK mensen die niet goed bij hun hoofd zijn.
Humaan in deze:quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die zijn meestal te soft. Overigens: definieer humaan.
Hij mag de manier waarop kiezen, dat vind ik wel een goeie.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:10 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Ik lees het, ja. In sommige gevallen zelfs te begrijpen en een manier om de emoties beetje te ventileren toch? Die andere groepmaar goed geld en ik....
[..]
Daar ben het dan geheel mee eens![]()
Voor de een is Joran schietvlees en voor de ander big money
![]()
[..]
Humaan in deze:
Hem de keus geven om vrijwillig en humaan een einde aan zijn leven te maken?
Een lekker hetee roti voor die gast. En dan inslapen. Schuimbekkend.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:12 schreef Halcon het volgende:
Joran heeft zijn rechten wel zo'n beetje verspeeld. De enige keuze die hij nog zou mogen maken is de keus wat hij op zijn laatste bammetje wil en de keus of hij wat stroomstoten krijgt of 'n spuitje.
Denk niet dat het ooit nog goed komt met hem. Fucked for life.quote:AMSTERDAM - Joran van der Sloot zou zich zeer gewelddadig gedragen in zijn gevangenis in Peru. Volgens een bron van weekblad Panorama heeft de 23-jarige Nederlandse moordverdachte in de afgelopen vijf maanden al zeker drie mensen neergestoken.
© AFP
Een gevecht tussen Van der Sloot en een celgenoot zou zelfs zijn uitgelopen in een waar bloedbad. In woede-uitbarstingen, vermoedelijk sterk beïnvloed door drugsgebruik, heeft Van der Sloot volgens Panorama een medegevangene de buik gestoken, waarna de man met spoed moest worden geopereerd.
"Hij is al ontelbare keren in een isoleercel gesmeten, maar daar komt hij steeds weer vijandiger uit", aldus de bron uit Van der Sloots omgeving in het weekblad.
Kerst
Volgens mensen in zijn nabijheid draaide de verdachte van de moord op de Peruaanse Stephany Flores (21) door, nadat zijn moeder na een emotioneel telefoongesprek het contact verbrak en hem zo een eenzame kerst bezorgde.
Van der Sloot lijkt voldoende geld te bezitten om keer op keer bewakers om te kopen en erin te slagen zichzelf van wapens en drugs te voorzien.
Zijn advocaat ontkent de berichten in Panorama niet, maar zegt in een reactie aan het blad dat de bewakers en andere gevangenen van de Castro-Castro-gevangenis zijn cliënt uitlokken. "Ze veroorzaken zulk gedrag door hem bloot te stellen aan druk en stressvolle situaties. Daar kan hij niet mee omgaan", aldus Maximo Altez.
Verdacht
Van der Sloot wordt ervan verdacht in mei vorig jaar de 21-jarige Flores, de dochter van een bekende autocoureur en zakenman, in een hotelkamer in de Peruaanse hoofdstad Lima te hebben omgebracht.
Na een vlucht naar buurland Chili kon hij worden opgepakt. Sindsdien zit hij in de zwaarbewaakte Miguel Castro Castro gevangenis in Lima.
Van der Sloot is ook nog altijd de enige verdachte in de zaak rond de verdwijning van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway in 2005 op Aruba.
Daar kan je een straf bovenop krijgen ja, althans in Amerika doen ze dat gemakkelijk. Dus wat die eigenlijk doet is zijn straf verlengenquote:Op woensdag 13 april 2011 17:56 schreef thumbnail het volgende:
Zou je ook straffen krijgen voor het geweld wat je begaat in de cel?
Dan bedoel ik niet de isoleercel maar extra jaren gevangenisstraf.
Dan is hij zijn straf inderdaad aan het verlengen.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:59 schreef Jordony het volgende:
Daar kan je een straf bovenop krijgen ja, althans in Amerika doen ze dat gemakkelijk. Dus wat die eigenlijk doet is zijn straf verlengenMaar hij is toch alleen nog maar verdachte? Maar laat hem maar lekker in castro castro zitten. Really a place you don't want to be.
Wat een onzin. Net alsof er nooit 100% zekerheid is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:26 schreef De_Nuance het volgende:
Soms weet je het wel zeker ja, maar het is natuurlijk erg naief om er vanuit te gaan dat de doostraf enkel toegewezen gaat worden in zaken waar dat zo is.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:05 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wat een onzin. Net alsof er nooit 100% zekerheid is.
Mohammed B.: 100% zeker de moordenaar van Theo van Gogh. Simpel voorbeeldje.
Als er geen 100% zekerheid is, wordt iemand niet veroordeeld. Daarnaast kun je erg veel met moderne technieken.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:05 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wat een onzin. Net alsof er nooit 100% zekerheid is.
Mohammed B.: 100% zeker de moordenaar van Theo van Gogh. Simpel voorbeeldje.
Ook onzin, je kan prima veroordeeld worden als het vrijwel zeker is dat je schuldig bent.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als er geen 100% zekerheid is, wordt iemand niet veroordeeld. Daarnaast kun je erg veel met moderne technieken.
Als er ook maar een enkele aanwijzing is dat iemand mogelijk niet schuldig is, dan wordt iemand niet veroordeeld.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:48 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ook onzin, je kan prima veroordeeld worden als het vrijwel zeker is dat je schuldig bent.
Tsja, was dat hier nu ook maar zoquote:Op woensdag 13 april 2011 13:24 schreef meth77 het volgende:
nou is het zo afgelopen met hem
Dat geld wat ie erg veel krijgt, gaat dus alemaal op aan drugs
Die peruanen pikken het niet dat een buitenlander hun landgenoten aanvalt
quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:06 schreef Diemux het volgende:
[..]
??
de enige plaats waar hij hoort is in een kist.
Wat is dat nou voor onzin? Hij heeft een strafbaar feit gepleegd en heeft daar gewoon een straf voor gekregen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:06 schreef Diemux het volgende:
[..]
??
Denk dat hij wel slim genoeg is om daar niet in mee te gaan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:09 schreef Crimyclown het volgende:
Wat moeten wij ermee? Levenslang TBS?
quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:06 schreef Diemux het volgende:
[..]
??
Klopt, dat Nederlandse 3-sterrenhotel verdient hij niet. Want dat is het hier, vergeleken met de gevangenissen in Peru.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:10 schreef Harryzombie het volgende:
Wat!? Laat hem daar zitten, hij hoor daar! Daar heeft hij het veel slechter en ik vind dat hij het drie dubbel verdient!
quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:08 schreef gamezz het volgende:
Slechte zaak. Beter laten ze hem maar lekker daar brommen.
Had ie zich dan maar van tevoren moeten bedenken??quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:13 schreef Stranger het volgende:
En terecht, in Peru zijn het onmenselijke omstandigheden.
Vraag me af of dat gaat werken. Iemand die waarschijnlijk ziek in zijn hoofd is is niet zomaar in staat om weer te functioneren in de vrije wereld.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:12 schreef Crimyclown het volgende:
Aan de andere kant mag je verwachten dat hij na een paar jaar Peru zijn lesje wel geleerd heeft. Laat hem maar lekker hier komen. Nog een paar jaar TBS in aan zichzelf werken en dan rustig aan weer de vrije wereld in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |