Ook dat nog. Komt die debiel hier naar toe en vervolgens mag ie na 2 jaar de cel verlaten omdat men de zaak hier niet als moord maar als doodslag ziet en hij dan naar Nederlandse maatstaven zijn straf al uitgezeten heeft. En omdat het natuurlijk zielig is om een paar jaar in Peru te hebben gezetenquote:Joran van der Sloot kan mogelijk een deel van zijn straf in Nederland uitzitten. Maar dan moet hij wel eerst in Peru worden veroordeeld. Van der Sloot zit momenteel in het Zuid-Amerikaanse land vast op verdenking van moord op de 21-jarige Peruaanse Stephany Flores.
De mogelijkheid is een stap dichterbij gekomen door een wetsvoorstel waarmee de ministerraad onlangs instemde, meldt het persbureau Novum. Joran van der Sloot heeft hier zeker oren naar, zegt zijn advocaat Máximo Altez.
Van der Sloot moet in Peru wel 'onherroepelijk' veroordeeld zijn, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Dat is pas het geval als na een uitspraak alle beroepmogelijkheden uitgeput of onbenut zijn. 'Maar eerst moet het tot een veroordeling komen en daarvan is voorlopig nog geen sprake,' zegt zijn advocaat.
Dertig jaar
De Peruaanse justitie wil hem voor dertig jaar achter de tralies, maar zijn advocaat stelt dat dit maximaal vijf jaar moet zijn. Het proces is nog niet begonnen.
Peru en Nederland hebben nu een zogeheten WOTS-verdrag, Wet overbrenging tenuitvoerlegging strafvonnissen. Een veroordeelde vraagt daarbij normaal gesproken zelf aan de autoriteiten van het land waar hij is veroordeeld om overgedragen te worden aan zijn thuisland.
In Peru zitten 117 Nederlanders vast, waarvan de meesten voor een drugsdelict.
ja... en dan in Peru op vakantie gaanquote:Op donderdag 7 april 2011 16:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron
[..]
Ook dat nog. Komt die debiel hier naar toe en vervolgens mag ie na 2 jaar de cel verlaten omdat men de zaak hier niet als moord maar als doodslag ziet en hij dan naar Nederlandse maatstaven zijn straf al uitgezeten heeft. En omdat het natuurlijk zielig is om een paar jaar in Peru te hebben gezeten
Misschien omdat we vinden dat onze landgenoten onjuist behandeld worden (bijv met zijn 30en op een cel)? Of omdat we de procesgang niet in orde vinden? Of we de straffen gewoon veel te hoog vinden (30 jaar voor smokkelen soft-drugs, die zelfs misschien zonder medeweten in tas is gestopt).quote:Wat is er mis mee om mensen te laten straffen in het land waar het delict begaan is? In elk geval voor delicten die we hier ook als misdrijf zien, niet voor onzin-aanklachten als homoseksualiteit of overspel.
Ik vind dat de Nederlandse overheid er wel voor moet zorgen dat Nederlandse burgers niet in bijvoorbeeld Thaise gevangenissen terecht moeten komen. Misdadigers moeten gestraft worden, maar wel in verhouding.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:43 schreef Ferdo het volgende:
Wat is er mis mee om mensen te laten straffen in het land waar het delict begaan is? In elk geval voor delicten die we hier ook als misdrijf zien, niet voor onzin-aanklachten als homoseksualiteit of overspel.
Mensen die mensen vermoorden en drugs smokkelen reken ik niet tot mijn landgenoten. Lekker laten rotten in die buitenlandse cel. Geen belastinggeld aan verspillen aubquote:Op donderdag 7 april 2011 16:51 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Misschien omdat we vinden dat onze landgenoten onjuist behandeld worden (bijv met zijn 30en op een cel)? Of omdat we de procesgang niet in orde vinden? Of we de straffen gewoon veel te hoog vinden (30 jaar voor smokkelen soft-drugs, die zelfs misschien zonder medeweten in tas is gestopt).
Dat is dan nog maar de vraag he, in die vage landen.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:53 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Mensen die mensen vermoorden en drugs smokkelen
Moet je maar niet naar Thailand gaanquote:Op donderdag 7 april 2011 16:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik vind dat de Nederlandse overheid er wel voor moet zorgen dat Nederlandse burgers niet in bijvoorbeeld Thaise gevangenissen terecht moeten komen. Misdadigers moeten gestraft worden, maar wel in verhouding.
zullen we eens gaan vergelijken wat een vader die een 12 jarige neukt krijgt hier en iemand in thailand voor kindersex , ben reuze benieuwd !!!!quote:Op donderdag 7 april 2011 17:26 schreef ik.weet.geen.naam het volgende:
[..]
Moet je maar niet naar Thailand gaan
Je kunt inderdaad beter de hele dag in je bed blijven liggen met de deken over je hoofd.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:26 schreef ik.weet.geen.naam het volgende:
[..]
Moet je maar niet naar Thailand gaan
En wíj bepalen die verhouding? Nogal arrogant, niet?quote:Op donderdag 7 april 2011 16:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik vind dat de Nederlandse overheid er wel voor moet zorgen dat Nederlandse burgers niet in bijvoorbeeld Thaise gevangenissen terecht moeten komen. Misdadigers moeten gestraft worden, maar wel in verhouding.
quote:Op donderdag 7 april 2011 19:20 schreef Mylene het volgende:
De Amerikanen willen hem ook graag hebben.
Verhouding tot wat?quote:Op donderdag 7 april 2011 16:52 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Het is een goedkope manier om zijn straf te ontlopen en daar hebben de meeste mensen weinig mee.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:30 schreef plonsikduik het volgende:
ventje is nog niet eens berecht en we maken ons al druk wat hij eventueel na deel van zijn straf zou kunnen aanvragen. zou joran de nor in peru al een beetje moe zijn ??
En die kosten uiteraard verhalen op de veroorzaker.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:19 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
![]()
Misschien gaat hij wel naar de hoogste bieder![]()
Maar ik snap ook best dat een land als Peru niet op een uitvreter extra zit te wachten, dus misschien een redelijke tegemoedkoming in de gemaakte kosten uit Nederland
joran zoekt altijd , mensen met geld uit , tja daar zitten dan ook ouders met veel geld achter.quote:Op zondag 10 april 2011 20:24 schreef arucard het volgende:
Hij heeft gewoon de pech gehad dat die Holloway geen zwarte was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |