nee, ik ben niet tegen ivf in het algemeen...alleen moet het imho geen gekuntsel alternatief zijn voor iets wat normaal gesproken niet mogelijk is., en dit is volgens mij bij homosexualiteit toch duidelijk het puntquote:Op vrijdag 15 april 2011 11:43 schreef Venus-Castina het volgende:
[..]
Dus je bent tegen adoptie en zaken als ivf in het algemeen, dan had je beter dat kunnen zeggen dan het linken aan homoseksualitet wat er niets mee te maken heeft.
Ivf voer je toch alleen uit als een bevruchting normaal niet mogelijk is. Het is "geknutsel" hoe je er ook naar kijkt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
Nee, ik ben niet tegen ivf in het algemeen...alleen moet het imho geen gekuntsel alternatief zijn voor iets wat normaal gesproken niet mogelijk is., en dit is volgens mij bij homosexualiteit toch duidelijk het punt
Daarom ben ik ook iets meer VOOR het adopteren van toch al geboren kindje smet een kutleven en iets minder voor het "maken van een kind bij een draagmoeder". Als je dan als homostel persee een kind wil.... gun dat de tig kinderen die al op de wereld zijn een beter leven ipv er (rtegen de natuur in, of met een omweg) zelf eentje te maken.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
nee, ik ben niet tegen ivf in het algemeen...alleen moet het imho geen gekuntsel alternatief zijn voor iets wat normaal gesproken niet mogelijk is., en dit is volgens mij bij homosexualiteit toch duidelijk het punt
oke, ben ik met je eens..alleen heb ik persoonlijk meer moeite met het ene dan het andere geknutselquote:Op vrijdag 15 april 2011 11:52 schreef Venus-Castina het volgende:
[..]
Ivf voer je toch alleen uit als een bevruchting normaal niet mogelijk is. Het is "geknutsel" hoe je er ook naar kijkt.
Waarom is dat verkeerd?quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:33 schreef Tamashii het volgende:
Weet je wat verkeerd is? Geloof, op basis van iets wat je nooit gezien hebt of weet.
Ben het helemaal met je eens behalve je ene laatste zin die ik even dik gedrukt heb. Er is helemaal niks mis met het geloof op zich ; maar persoonlijk vind ik het te ver gedaan als ze aan niks anders kunnen denken dan de bijbel. Alle gesprekken die ze voeren komen uit op de bijbel ''waarin staat dat......''. Ik geloof in vrijheid van godsdienst en respecteer het geloof maar er zijn bepaalde gelovigen die er in mijn mening te ver in gaan en niet open kunnen staan voor de mening van anderen. Ik snap ook dat Christenen hun eigen mening mogen hebben wat betreft homo-seksualiteit, en ze mogen van mij best denken dat er een hel is waar alle homo's in belanden want ieder heeft recht op zijn of haar mening.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:33 schreef Tamashii het volgende:
Homohaat is voor mensen die de wereld niet begrijpen en/of aankunnen. Homoseksuelen zijn net als de rest van de mensheid, mens. Mens in vol ornaat, wat nou eenmaal gevoelens niet goed in bedwang kan houden. Zo zijn wij. Ik hoop dat mensen het ooit nog allemaal gaan accepteren, want het is meten met twee maten als je zegt dat vrouwen die het met elkaar doen niet vies is, maar mannen die het met elkaar doen is afschuwelijk. En dat gebeurd vaak hoor, al zullen de mensen hier op FOK! wel weer zeggen van niet.
Weet je wat verkeerd is? Geloof, op basis van iets wat je nooit gezien hebt of weet. Oorlog, op basis van mensen die niet met woorden om kunnen gaan en daarom maar beginnen met geweld.
Da's nou net het punt. Volgens b.v. Christenen is dat voor een deel niet zo.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:14 schreef Tamashii het volgende:
Ik vind dat elk geloof te ver gaat. Waarom geloven in iets, terwijl je het leven zelf in handen hebt?
En sommigen verschuilen zich daar echt achter. Gods wil.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:31 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's nou net het punt. Volgens b.v. Christenen is dat voor een deel niet zo.
Dat mensen geloven simpelweg omdat ze ''hoop'' of iets dergelijks nodig hebben in het leven, dat er iemand altijd bij je is....dat kan ik wel begrijpen. Zelf geloof ik niet, maar ik begrijp het. Maar je hebt helemaal gelijk qua eten, etc ; want daar zorgen we zelf voor, en daar zorgt God niet voor. Gelovigen danken God altijd voor het eten, maar het eten is gemaakt door mensen wie er voor hebben gewerkt...ik zie God niet met het graan bezig. Maar iedereen mag hun eigen mening en geloof hebben ; als het maar niet opgedrongen word als enige waarheid naar de niet-gelovers want daar kan ik me doods aan ergeren omdat ze vaak gewoon niet gelijk hebben omdat de bijbel en daarmee ook hun zichzelf tegenspreken in discussies. Doen alsof ze boven de niet-gelovers staan ; en ''zondigen'' zoals homo's veroordelen.....dat kan ik gewoon niet goed praten ; want dan zijn ze nog erger dan de homo's zelf die in hun ogen zondigen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:14 schreef Tamashii het volgende:
Ik vind dat elk geloof te ver gaat. Waarom geloven in iets, terwijl je het leven zelf in handen hebt? Jij bent verantwoordelijk voor het leven. Niet Jezus of Allah. Jij. Jij moet goed eten, jij moet goed sporten, jij moet goed slapen. Daar zorgt Jezus of Allah niet voor. Mensen die het daarnaast ook nog eens aan andere mensen opdringen vind ik helemaal afschuwelijk. Jij mag van mij geloven, hoe erg ik het ook vind, maar ik geloof niet, en dat mag ook.
Er zijn landen, waar hey! gelooft word, en daar worden mensen afgeslacht, gestenigd, in elkaar gemept, vermoord, verminkt, en alleen maar omdat ze iets niet juist doen volgens de regels van Jezus of Allah.
Nee, geloof is niks voor mij en ik respecteer het niet. Als jij gelovig bent en dat doe je in je eentje, fantastisch en dat respecteer ik in die mate dat ik je niet lastig zal vallen, ik zal er niks over zeggen, je mag doen wat je wilt doen. Maar betrek mij er niet bij, of andere mensen die er niet in geloven of die het niet willen.
Daar kun je bezwaren bij hebben, vanuit ethisch oogpunt, maar je wil het dan toch niet verbieden hoop ik? Laat aan mensen zelf die keuze.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook iets meer VOOR het adopteren van toch al geboren kindje smet een kutleven en iets minder voor het "maken van een kind bij een draagmoeder". Als je dan als homostel persee een kind wil.... gun dat de tig kinderen die al op de wereld zijn een beter leven ipv er (rtegen de natuur in, of met een omweg) zelf eentje te maken.
Nee nee nee, zeker niet. Ik vind dat je de keuze moet kunnen hebben (wat ik ergens hierboven al zeg).quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar kun je bezwaren bij hebben, vanuit ethisch oogpunt, maar je wil het dan toch niet verbieden hoop ik? Laat aan mensen zelf die keuze.
En das nou net waarom ik het niet respecteer. Ik zal een voorbeeld citeren;quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:31 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's nou net het punt. Volgens b.v. Christenen is dat voor een deel niet zo.
Wat een onzin zeg! Ik kan mij heel goed voorstellen dat homo's iets van zichzelf in hun kind willen zien, en daarom voor een draagmoeder kiezen! Gewone gezinnen kunnen ook adopteren.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook iets meer VOOR het adopteren van toch al geboren kindje smet een kutleven en iets minder voor het "maken van een kind bij een draagmoeder". Als je dan als homostel persee een kind wil.... gun dat de tig kinderen die al op de wereld zijn een beter leven ipv er (rtegen de natuur in, of met een omweg) zelf eentje te maken.
Oke.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee nee nee, zeker niet. Ik vind dat je de keuze moet kunnen hebben (wat ik ergens hierboven al zeg).
Ja, ik snap het idee wel, maar het is raar om de verantwoordelijkheid van het opvoeden van kinderen met probleemouders bij mensen te leggen die graag een kind willen maar het samen niet kunnen maken.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:53 schreef lodiej het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg! Ik kan mij heel goed voorstellen dat homo's iets van zichzelf in hun kind willen zien, en daarom voor een draagmoeder kiezen! Gewone gezinnen kunnen ook adopteren.
echt de grootste onzin ever. je kiest er niet voor. je bent homoseksueel of je bent het niet. en de meesten zullen het ook in het begin echt niet fijn vinde. Die lopen er zelf al jaren mee te kutten voordat ze er voor uit durfen te komen, en het laatste waar je dan p zit te wachten is dat een ander er ook jaren over gaat kutten...quote:Op donderdag 7 april 2011 14:55 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Mja, een argument wat dan komt opduikelen is dat het een keuze is. Dan mannen kiezen voor een homoseksuele levensstijl.
ahaaaaaaaaaaaaquote:Op zondag 17 april 2011 13:33 schreef picardmike het volgende:
Ach homo's sterven vanzelf uit op het moment dat hetero's de essentie van liefde steeds meer gaan herkennen. De connectie die er niet is tussen hetero's geeft bestaansrecht aan homo's. Sommige homo's kennen echte liefde beter dan hetero's en dat is een natuurlijk middel om de aantrekkingskracht tussen hetero's te versterken.
Dat soort zaken kun je ook gewoon accepteren, natuurlijk (los van enig dramaschopperij). Jehova's getuigen mogen geen verjaardagen vieren, moslims mogen geen alcohol drinken en Joden mogen geen treife voedsel eten. De reden zal je ontgaan (ik kan sommige dingen ook moeilijk begrijpen), maar een persoon met een bepaald geloof hoeft zich natuurlijk niet altijd aan de hele groep aan te passen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:51 schreef Tamashii het volgende:
Inderdaad, en aan hypocriete onzin heb ik al een hekel. Maar dit is niet alleen hypocriet, maar we spreken over twee klasgenoten die van hem dus naar de hel mag gaan.
Natuurlijk is dit een extreem voorbeeld, nouja extreem extreem, we kennen ze extremer. Maar dit komt ZO vaak voor. Een andere jongen deed bijvoorbeeld niet mee aan bepaalde gewone leuke spelletjes omdat dat niet mocht van zijn geloof. Hiermee verpestte hij de groepssfeer, want hij maakte er een drama van...
I giggled like a girl.quote:Op zondag 17 april 2011 13:33 schreef picardmike het volgende:
Ach homo's sterven vanzelf uit op het moment dat hetero's de essentie van liefde steeds meer gaan herkennen. De connectie die er niet is tussen hetero's geeft bestaansrecht aan homo's. Sommige homo's kennen echte liefde beter dan hetero's en dat is een natuurlijk middel om de aantrekkingskracht tussen hetero's te versterken.
Hahaha, deze post is nog de mooiste van de hele reeks.quote:Op zondag 17 april 2011 13:33 schreef picardmike het volgende:
quote:Op zondag 17 april 2011 21:30 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Hahaha, deze post is nog de mooiste van de hele reeks.
Jezusquote:Op zondag 17 april 2011 21:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik snap de post niet, moet ik eerlijk zeggen.
Nou ik vind de gay-parade daadwerkelijk ook echt gezellig en leuk, op een platonische manier.quote:Op zondag 17 april 2011 22:33 schreef waht het volgende:
Ik vind homofilie niet verkeerd, en vind tevens dat homo's kinderen moeten kunnen krijgen/adopteren.
Neemt niet weg dat ik het onsmakelijk blijf vinden om twee zoenende mannen te zien. Aangezien ik niet op mannen val is dat een puur gevoelsmatige reactie waar ik niets aan kan veranderen. Misschien kan dat door sommigen worden opgevat als homofobie maar dat is het totaal niet. Het heeft meer te maken met in het openbaar tonen van affectie dan met seksuele geaardheid. Wat betreft dat laatste is iedereen vrij in mijn ogen, mits het de gangbare normen niet overschrijdt in de openbare ruimte. Dat geldt net zo veel voor hetero's uiteraard.
Evenementen als de gayparade dragen in mijn ogen alleen maar bij aan de 'speciale' status van homo's. Ik begrijp dat de vrijheid om openlijk homo te zijn relatief nieuw is (en Nederland een van de weinige plekken met die vrijheid is) maar dat hoeft niet perse op zo'n manier gevierd te worden. Je bent homo, prima, maar je hebt niet meer rechten dan een hetero omdat homofilie vroeger sterk werd afgekeurd. Wees bovendien voorzichtig met verwachtingen, je kan niet verwachten dat men van de ene op de andere dag iets zal accepteren wat men lange tijd heeft afgekeurd. Dat soort zaken hebben tijd nodig.
Das mooi, maar een normale vrijdagavond in een Nederlands' uitgaansgelegenheden is dat ook (over het algemeenquote:Op zondag 17 april 2011 22:36 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou ik vind de gay-parade daadwerkelijk ook echt gezellig en leuk, op een platonische manier.
Het is lekker om een keer in de meerderheid te zijn. Om in het openbaar een feestje te kunnen bouwen. Om de "homo's zijn okee zolang ik het maar niet hoef te zien"-hetero's onder de neus te wrijven dat we er zijn, of je het er nou mee eens bent of niet.quote:Op zondag 17 april 2011 22:47 schreef waht het volgende:
[..]
Das mooi, maar een normale vrijdagavond in een Nederlands' uitgaansgelegenheden is dat ook (over het algemeen). Homo's zijn normale mensen, kunnen die alleen plezier hebben in een parade waar ze zichzelf etaleren?
Tja maar dat heb je met homo's die hebben de neiging om dingen er door te drukken. Iets waar afroamerikanen hele strijden voor gevoerd hebben. Maken homo's een soort vrijheidsparadie op. Tja het zet mij eerlijk gezegd wel aan het denken wat nou de werkelijke oorsprong van de homo precies is. Een verzinsel of echt een behoefte of misschien een beetje van beide?quote:Op zondag 17 april 2011 22:47 schreef waht het volgende:
[..]
Das mooi, maar een normale vrijdagavond in een Nederlands' uitgaansgelegenheden is dat ook (over het algemeen). Homo's zijn normale mensen, kunnen die alleen plezier hebben in een parade waar ze zichzelf etaleren?
Dat vind ik dus jammer.quote:Op zondag 17 april 2011 22:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het is lekker om een keer in de meerderheid te zijn. Om in het openbaar een feestje te kunnen bouwen. Om de "homo's zijn okee zolang ik het maar niet hoef te zien"-hetero's onder de neus te wrijven dat we er zijn, of je het er nou mee eens bent of niet.
Een verzinsel? Haha, die is nog grappiger.quote:Op zondag 17 april 2011 22:52 schreef picardmike het volgende:
[..]
Tja maar dat heb je met homo's die hebben de neiging om dingen er door te drukken. Iets waar afroamerikanen hele strijden voor gevoerd hebben. Maken homo's een soort vrijheidsparadie op. Tja het zet mij eerlijk gezegd wel aan het denken wat nou de werkelijke oorsprong van de homo precies is. Een verzinsel of echt een behoefte of misschien een beetje van beide?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
quote:Op zondag 17 april 2011 23:15 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Een verzinsel? Haha, die is nog grappiger.
Ja sorry hoor lees deel 1 daar ben ik het dus niet mee eens, onderzoek gesteund door de homo lobby. Laat je nou niet omlullen door dit soort propaganda die het zelfbelang dient. Wees kritisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.UITGESCHREVEN
Ik niet. De hele wereld zit vol met hetero's die hun seksualiteit uitdragen en dat merkt niemand meer, behalve de niet-hetero's. Als een beleefd tikje op de schouder niet meer werkt, moet er naar de mokerhamers gegrepen worden.quote:
Door wie moet ik me laten omlullen? Door mezelf?quote:Op zondag 17 april 2011 23:17 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ja sorry hoor lees deel 1 daar ben ik het dus niet mee eens, onderzoek gesteund door de homo lobby. Laat je nou niet omlullen door dit soort propaganda die het zelfbelang dient. Wees kritisch.
Wat werkt er niet dan? Volgens mij hebben homo's hier evenveel rechten als niet-homo's. Streng gelovigen zul je niet overtuigen met een gayparade, en waarom zou je willen? Hetzelfde met die onaangepaste niet-westerse jongeren. Die veranderen op geen enkele manier in gedrag door een gayparade.quote:Op zondag 17 april 2011 23:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik niet. De hele wereld zit vol met hetero's die hun seksualiteit uitdragen en dat merkt niemand meer, behalve de niet-hetero's. Als een beleefd tikje op de schouder niet meer werkt, moet er naar de mokerhamers gegrepen worden.
Want het vieren van de gaypride is een uiting van het hebben van meer rechten dan hetero's? Of hoe moet ik dit opvatten?quote:Op zondag 17 april 2011 22:33 schreef waht het volgende:
Ik vind homofilie niet verkeerd, en vind tevens dat homo's kinderen moeten kunnen krijgen/adopteren.
Evenementen als de gayparade dragen in mijn ogen alleen maar bij aan de 'speciale' status van homo's. Ik begrijp dat de vrijheid om openlijk homo te zijn relatief nieuw is (en Nederland een van de weinige plekken met die vrijheid is) maar dat hoeft niet perse op zo'n manier gevierd te worden. Je bent homo, prima, maar je hebt niet meer rechten dan een hetero omdat homofilie vroeger sterk werd afgekeurd. Wees bovendien voorzichtig met verwachtingen, je kan niet verwachten dat men van de ene op de andere dag iets zal accepteren wat men lange tijd heeft afgekeurd. Dat soort zaken hebben tijd nodig.
Nee ik bedoelde dat homo's zich door die gayparade een speciale status aanmeten. Dat is nogal contraproductief als je als homo niet anders benaderd wilt worden. Niet alle homo's nemen deel aan de gayparade, ze hebben echter wel allemaal te maken met het imago dat daaruit voortkomt. En als de gayparade puur bedoeld is om te provoceren is dat erg droevig.quote:Op maandag 18 april 2011 00:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want het vieren van de gaypride is een uiting van het hebben van meer rechten dan hetero's? Of hoe moet ik dit opvatten?
Ja, net als voetbalfans met hun feestjesquote:Op maandag 18 april 2011 00:33 schreef waht het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde dat homo's zich door die gayparade een speciale status aanmeten. Dat is nogal contraproductief als je als homo niet anders benaderd wilt worden. Niet alle homo's nemen deel aan de gayparade, ze hebben echter wel allemaal te maken met het imago dat daaruit voortkomt. En als de gayparade puur bedoeld is om te provoceren is dat erg droevig.
Hetero's wrijven ons toch net zo goed elke dag in dat hun er zijn? Het is fijn voor homo's ( al ben ik er nooit geweest, en ook niet van plan ) dat ze een plek hebben waar zij een keer in de meerderheid zijn.quote:
Hoeft niet. Ik vind het soms ook wat doorgeschoten en overdreven, en ik heb homoseksuele vrienden die dat ook vinden.quote:Op maandag 18 april 2011 09:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap het gewoon niet. U hebt geen probleem met homo's behalve dan die gay parade en zoenende mannen? Sorry hoor, maar dat komt gewoon raar over. Als je homo's echt oke vind zou je het geen probleem moeten vinden.
Sorry hoor, maar mensen die het wel oke vinden om hetero's elkaar te zien zoenen bij wijze van ; maar het 'vies' of 'raar' vinden als homo's doen en vinden dat ze het maar binnenshuis moeten doen...dan accepteer je homo's niet. Dan ben je zon iemand die roept dat hij ze geaccepteerd maar zolang je er maar geen getuige van bent terwijl het geen probleem is als je getuige bent van 2 hetero's. Dat is gewoon krom.quote:Op maandag 18 april 2011 09:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoeft niet. Ik vind het soms ook wat doorgeschoten en overdreven, en ik heb homoseksuele vrienden die dat ook vinden.
Het is niet "iets op tegen hebben"; ik gun iedereen zijn feestje. Ik vind het alleen soms wat geforceerd, en zoals ik zei: ik heb homoseksuele vrienden die dat ook vinden en er niks mee hebben.quote:Op maandag 18 april 2011 09:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Qua gay parade...ik snap dat sommige homo's het fijn vinden om die te hebben, en snap ook niet wat hetero's daartegen kunnen hebben.
"Heterofeestjes"? Ik kan me zo gauw niet een jaarlijks Straight Parade herinneren waarin hetero's op bootjes door de grachten van Amsterdam gaan.quote:maar homo's klagen ook niet om duidelijke hetero feestjes die elke week wel plaatsvinden
Vanaf het moment dat "wij" onder de normale mensen kunnen feesten, terwijl we onszelf zijn, zonder blikken en/of commentaar te krijgen ben ik het met je eensquote:Op zondag 17 april 2011 22:47 schreef waht het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik dat hetero's elke week centraal staan. Zelfs hier op FOK las ik laatst een topic waar iemand niet werd toegelaten tot een feestje omdat het een homo was. Dat er alleen hetero's mochten komen. Zo zijn er talloze feestjes waar je alleen hetero's zal tegenkomen want ze zijn altijd in de meerderheid. Dan verdienen de homo's toch wel een(!!!) feest per jaar?quote:Op maandag 18 april 2011 09:36 schreef Haushofer het volgende:
Ik had het over die gay-parade inderdaad. Zoenende homo's kan me verder niet zoveel boeien; persoonlijk hoeven mensen van mij überhaupt niet overdreven staan zoenen op straat, homo of hetero.
[..]
Het is niet "iets op tegen hebben"; ik gun iedereen zijn feestje. Ik vind het alleen soms wat geforceerd, en zoals ik zei: ik heb homoseksuele vrienden die dat ook vinden en er niks mee hebben.
[..]
"Heterofeestjes"? Ik kan me zo gauw niet een jaarlijks Straight Parade herinneren waarin hetero's op bootjes door de grachten van Amsterdam gaan.
Goed gezegdquote:Op maandag 18 april 2011 09:52 schreef Ang3l het volgende:
Ik feest ook het liefste gemengd, man vrouw hetero homo bi who cares. Maar helaas is niet iedereen zo accepterend zoals sommige hier in dit topic zijn. Het hoeven er in een kroeg van 50 maar maar 2 te zijn die iets roepen of dom kijken of wat dan ook.... en het drukt meteen een stempel op je leuke avond. Dus ja... dan zoek je wel eens een kroeg op of een feest op waar die blikken er niet zijn. Waar ik wel kan dansen zoals ik wil of zelfs iemand een zoen kan geven (en dan heb ik 't niet over bekken midden in de kroeg). Lang leve de gaybar en gayfeesten dus. Helaas nog. In een idealere wereld waren dat soort feestjes en dat soort barretjes misschien niet nodig geweest ..... maar zover zijn we nog lang niet.
Ik heb heel veel accepterende mensen om me heen. Ik ben blij in Nederland te wonen waar de acceptatie wellicht hoger is dan ieder ander land. Maar de blikken zullen er zijn. Loop maar hand in hand in de stad. Of ze nou van acceptatie zijn: "Ahh kijk wat lief! Leuk stel!" ....van Bewondering: " En dat ze dat durven! Goed van ze!" of van minder positieve aard.... je voelt je al-tijd bekeken. Want het is anders.
Dus laat me dan plekjes hebben waar dat eventjes voor een paar uur NIET zo is. Even rust. Ik geloof dat "de hetero" aar maar weinig last van heeft. En als je echt last hebt van de gaypride om wat voor reden dan ook .... bedenk je dan dat het maar 1 weekend per jaar is en wij de rest van ons leven "last" hebben.
Er moet nog een boel gebeuren qua homo-emancipatie, dat ben ik met je eens. Sommige homoseksuelen zijn alleen nogal nadrukkelijk bezig hun homoseksualiteit te etaleren, en daar hebben veel mensen gewoonweg geen behoefte aan (andersom precies hetzelfde). En ik denk dat deze (kleine?) groep homoseksuelen een stevige stempel drukt op de hele groep homoseksuelen. En ik kan me voorstellen (en ik ken ze dus ook) dat homoseksuelen die niet zo nadrukkelijk zijn daar niet altijd even blij mee zijn.quote:Op maandag 18 april 2011 09:40 schreef Ang3l het volgende:
Vanaf het moment dat "wij" onder de normale mensen kunnen feesten, terwijl we onszelf zijn, zonder blikken en/of commentaar te krijgen ben ik het met je eens
Dat is macho-gedragquote:Op maandag 18 april 2011 09:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik dat hetero's elke week centraal staan. Zelfs hier op FOK las ik laatst een topic waar iemand niet werd toegelaten tot een feestje omdat het een homo was. Dat er alleen hetero's mochten komen.
Ja, dat is ook logisch; er zijn nou eenmaal meer hetero's dan homo's.quote:Zo zijn er talloze feestjes waar je alleen hetero's zal tegenkomen want ze zijn altijd in de meerderheid.
Maar dat is het punt nu; je spreekt over "de homo's", terwijl er dus ook zat homo's zijn die weinig met het hele gebeuren hebbenquote:Dan verdienen de homo's toch wel een(!!!) feest per jaar?
Maar is dat wezenlijk anders dan de bouwvakker-uber-hetero die op ieder wijf geilt en er naar fluit en als een van het paard gevallen cowboy over straat loopt en loopt? Ik kan me daar ook aan ergeren. Alleen dat is "normaal" en niet zo boeiend als die homo in een string die meteen de voorkant van de story is en het hoofditem bij RTL Boulevard waar de simpele ziel naar kikt en dan meteen een beeld heeft van "DE homo".quote:Op maandag 18 april 2011 10:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Er moet nog een boel gebeuren qua homo-emancipatie, dat ben ik met je eens. Sommige homoseksuelen zijn alleen nogal nadrukkelijk bezig hun homoseksualiteit te etaleren, en daar hebben veel mensen gewoonweg geen behoefte aan (andersom precies hetzelfde).
Ik ben daar zelf ook niet altijd even blij mee nee. En ik snap dat het mensen tegen de nekharen in kan strijken. En dat het het algehele beeld van "DE homo" (die er niet is, want er is ook niet DE hetero) kan kleuren bij anderen. Maar aan de andere kant denk ik: Wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet mag? Live and let live.quote:En ik denk dat deze (kleine?) groep homoseksuelen een stevige stempel drukt op de hele groep homoseksuelen. En ik kan me voorstellen (en ik ken ze dus ook) dat homoseksuelen die niet zo nadrukkelijk zijn daar niet altijd even blij mee zijn.
Ik ben er in m'n hele leven pas 3x geweest. Maar toen ik dus vorig jaar op een boot stond.... moet ik wel zeggen dat m'n kijk erop wat veranderd is. Al die zwaaiende lachende mensen. Opa's, oma's, tante sjaan en Marie-Antionette, ome Harry en Klaas van op de hoek, kinderen, bouwvakkers en de wc-dame. Het voelde fijn. En gemoedelijk. En geliefd. For once.quote:Maar zoals ik zei: ik gun ze wel hun feestje, zou er zelf alleen niet zo snel naar toe gaan
Nee, niet echtquote:Op maandag 18 april 2011 10:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar is dat wezenlijk anders dan de bouwvakker-uber-hetero die op ieder wijf geilt en er naar fluit en als een van het paard gevallen cowboy over straat loopt en loopt?
Ooit wel es opgemerkt hoeveel homo's er bij RTL boulevard achter de desk zitten?quote:Ik kan me daar ook aan ergeren. Alleen dat is "normaal" en niet zo boeiend als die homo in een string die meteen de voorkant van de story is en het hoofditem bij RTL Boulevard waar de simpele ziel naar kikt en dan meteen een beeld heeft van "DE homo".
Misschien moet ik het ook maar es proberen danquote:Ik ben er in m'n hele leven pas 3x geweest. Maar toen ik dus vorig jaar op een boot stond.... moet ik wel zeggen dat m'n kijk erop wat veranderd is. Al die zwaaiende lachende mensen. Opa's, oma's, tante sjaan en Marie-Antionette, ome Harry en Klaas van op de hoek, kinderen, bouwvakkers en de wc-dame. Het voelde fijn. En gemoedelijk. En geliefd. For once.
Jaquote:Op maandag 18 april 2011 10:32 schreef Haushofer het volgende:
Ooit wel es opgemerkt hoeveel homo's er bij RTL boulevard achter de desk zitten?
quote:[..]
Misschien moet ik het ook maar es proberen dan
Ik vind het onsmakelijk omdat ik zelf geen homo ben, en zoals Haushofer ook al zei hoeft het van mij ook niet als hetero's hetzelfde doen. Maar dan heb ik het over uitgebreid tongzoenen of iets dergelijks, niet over een korte begroeting.quote:Op maandag 18 april 2011 09:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap het gewoon niet. U hebt geen probleem met homo's behalve dan die gay parade en zoenende mannen? Sorry hoor, maar dat komt gewoon raar over. Als je homo's echt oke vind zou je het geen probleem moeten vinden ; want dan kom je een beetje over als iemand die roept dat ze homo-tolerant zijn maar het niet wilt zien. Terwijl als hetero's elkaar zoenen als afscheid of iets dergelijks je het geen probleem vind. Ik zeg niet dat u zo in elkaar zit, maar zo komt t wel een beetje over eerlijk gezegd.
Ware het niet dat de gayparade geen vertoon is van anedrs gedrag. Tijdens zomercarnaval zetten ze wijven met blote tieten op de wagens. Wij zetten mannen met blote tieten op een bootquote:Op maandag 18 april 2011 11:03 schreef waht het volgende:
[..]
Ik vind het onsmakelijk omdat ik zelf geen homo ben, en zoals Haushofer ook al zei hoeft het van mij ook niet als hetero's hetzelfde doen. Maar dan heb ik het over uitgebreid tongzoenen of iets dergelijks, niet over een korte begroeting.
En nogmaals, ik heb niets tegen homofilie, ik heb wel wat tegen die houding dat ik alles maar moet accepteren omdat homo's kennelijk speciaal zijn. Dat gaan we dus niet doen, homo's zijn normaal en worden normaal behandeld. Gedraag je anders (zoals het doen van een gayparade) en je wordt anders behandeld. Daar worden álle homo's mee geconfronteerd, puur omdat een deel van de homo's zichzelf graag wil etaleren.
Niet? O ik wel. Ik pak mijn spandoek en uit mijn walging. het moet eens afgelopen zijn met die spruitjes die daar maar liggen onsmakelik te wezen. Ik heb er last van!quote:Op maandag 18 april 2011 11:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Er zit ook een verschil in tussen iets vies/onsmakelijk vinden (om zelf te doen) en mensen afkeuren die dat wel doen.
Ik vind spruiten eten onsmakelijk en vies, maar ik zit er niet mee als anderen er van genieten, of als ik ze zie liggen bij de groenteboer.
Ik heb het niet over ALLE homo's. Ik spreek over hetero's ook in meervoud, dus doe ik dat ook met homo's. Maar ik heb niet gezegd dat ze het ALLEMAAL leuk vinden. Zelf vind ik het ook niks maar ik begrijp wel dat SOMMIGE homo's het leuk vinden en ik snap waarom ze het leuk vinden. Dus leg me geen woorden in de mondquote:Op maandag 18 april 2011 10:14 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is macho-gedrag
[..]
Ja, dat is ook logisch; er zijn nou eenmaal meer hetero's dan homo's.
[..]
Maar dat is het punt nu; je spreekt over "de homo's", terwijl er dus ook zat homo's zijn die weinig met het hele gebeuren hebben
Dat ben ik het wel met je eens ; dat uitgebreid tongen wil ik liever ook niet zien ; bij niemand niet. Ik had t alleen niet meegekregen dat je erbij zei dat het je ook tegenstaat bij hetero's.quote:Op maandag 18 april 2011 11:03 schreef waht het volgende:
[..]
Ik vind het onsmakelijk omdat ik zelf geen homo ben, en zoals Haushofer ook al zei hoeft het van mij ook niet als hetero's hetzelfde doen. Maar dan heb ik het over uitgebreid tongzoenen of iets dergelijks, niet over een korte begroeting.
En nogmaals, ik heb niets tegen homofilie, ik heb wel wat tegen die houding dat ik alles maar moet accepteren omdat homo's kennelijk speciaal zijn. Dat gaan we dus niet doen, homo's zijn normaal en worden normaal behandeld. Gedraag je anders (zoals het doen van een gayparade) en je wordt anders behandeld. Daar worden álle homo's mee geconfronteerd, puur omdat een deel van de homo's zichzelf graag wil etaleren.
Zogenaamd? Er is genoeg haat hier in Nederland. Maakt niet uit hoe het in andere landen is, maar t gaat hier om Nederland, en die haat is hier net zo goed aanwezig hoor.quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:31 schreef Relmonder het volgende:
Homo's moeten is niet zo zeuren over die zogenaamde haat,
Nederland is het meest tolerante land richting homo's en lesbi's ter wereld.
In de zogenaamde multi culti maatschappij van nederland kun je niet verwachten dat iedereen sociaal tegenover homoseksuelen is.
Meest tolerant sluit echte haat niet uit hoor. Er is echt wel meer dan zogenaamde haatquote:Op zaterdag 23 april 2011 12:31 schreef Relmonder het volgende:
Is het je favoriete woord?quote:In de zogenaamde multi culti maatschappij van nederland kun je niet verwachten dat iedereen sociaal tegenover homoseksuelen is.
Dan mag je nergens meer over zeuren, want het is bijna altijd wel ergens slechter.quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:31 schreef Relmonder het volgende:
In de zogenaamde multi culti maatschappij van nederland kun je niet verwachten dat iedereen sociaal tegenover homoseksuelen is.
zo denk ik er ook over. ik woon dan wel in België maar er is hier evenveel haat als in Nederland hoor.quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zogenaamd? Er is genoeg haat hier in Nederland. Maakt niet uit hoe het in andere landen is, maar t gaat hier om Nederland, en die haat is hier net zo goed aanwezig hoor.
Het is overal gewoon vervelend inderdaad ; ongeacht hoeveel het in andere landen voorkomt. Of je nu in Belgie, Nederland of Marokko woont, het is nergens leuk ongeacht hoeveel het in andere landen dus voorkomt.quote:Op zaterdag 23 april 2011 17:30 schreef sararaats het volgende:
[..]
zo denk ik er ook over. ik woon dan wel in België maar er is hier evenveel haat als in Nederland hoor.
Helaas zijn het niet de mensen uit de hogere sociaal-economische milieu's die homo's op straat in elkaar slaan en ze wegpesten uit woonwijken.quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:56 schreef Schieteensevenop het volgende:
Ik denk zelf dat het reuze meevalt met de homohaat hier in Nederland. Zeker in de hogere sociaal-economische mileu's. Ik heb nog nooit een van mijn vrienden of kennissen een negatieve uitlating horen doen over homo's of lesbo's. Denk dat het sterk wordt overdreven.
Troll.quote:Op zondag 24 april 2011 02:57 schreef Playeraka het volgende:
Lykt meer op een hetero/geloof bash topic dit en met name door de homos.
Lesbisch no problem vooral als se met elkaar beginnw
Ik hoor nooit van homohaat door homo's. Nogal logisch dus.quote:Op zondag 24 april 2011 02:57 schreef Playeraka het volgende:
Lykt meer op een hetero/geloof bash topic dit en met name door de homos.
Lesbisch no problem vooral als se met elkaar beginnw
Waarom zouden we ons zelf daarvoor schamen? Hun doen niks verkeerd ; maar zijn gewoon henzelf. Het zijn de mensen wie daar een probleem mee hebben, en dat beeld aan iedere homo vastplakken voor wie ik me schaam.quote:Op zondag 24 april 2011 19:25 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Schamen sommige homo's zich niet voor het hele gay-pride gebeuren? Dat er aan paar lui op een bootje in strings uit hun dak gaan? Dat er dan een beeld wordt neergezet dat niet waar is?
Dit dus. Snap wel dat het lijkt alsof het op hetzelfde neer komt, maar zoals ik in mijn vorige post al zei...: Waarom zullen wij ons moeten schamen voor homo's die genieten van de parade? Hun zijn alleen maar hunzelf op een plek waar ze een keer in het jaar even in de aandacht staan. Het zijn de mensen die dat gedrag afkeuren ; en de mensen die daardoor naamplaatjes gaat geven aan elke homo, voor wie ik me schaam. Hetero's mogen zo gek doen als ze willen en er zijn er zat die met feestdagen alleen in rare kleding of alleen met een zwembroek/onderbroek aan rondrennen ; maar die hebben dat recht wel?quote:Op zondag 24 april 2011 20:07 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Misschien gaat de vergelijking niet helemaal op, maar ik schaam me soms aan sommige DJ's die een beetje popiejopie staan doen achter cd-spelers, maar niks technisch doen en wat ze doen klinkt ongelooflijk slecht. Terwijl goed draaien veel meer is dan dat. Ze creëeren daardoor een negatief imago.
Schamen Nederlandse vrouwen zich voor Patty Brard, of voetbalfans voor hooligans, of mannen voor Emile Ratelband?quote:Op zondag 24 april 2011 19:25 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Schamen sommige homo's zich niet voor het hele gay-pride gebeuren? Dat er aan paar lui op een bootje in strings uit hun dak gaan? Dat er dan een beeld wordt neergezet dat niet waar is?
Dan kunnen hetero's zich ook schamen voor het carnavalfeest waar vele hetero's ook belachelijk gekleed gaan. Ik denk dat dan iedereen zich wel een keer schaamt voor een bepaalde groepering mensen.quote:Op zondag 24 april 2011 19:25 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Ja, ik schaam me ook voor veel vrienden die het kennelijk te veel gevraagd vinden om de deur op te houden voor een vrouw en/of zware boodschappen voor ze te dragen.quote:Op maandag 25 april 2011 21:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Schamen Nederlandse vrouwen zich voor Patty Brard, of voetbalfans voor hooligans, of mannen voor Emile Ratelband?
Lijkt me sterk dat je je op zo'n moment schaamt om hetero te zijn...quote:Op maandag 25 april 2011 22:59 schreef Daniel1976 het volgende:
Nou ik ben hetero, maar ik heb ook regelmatig plaatsvervangende schaamte voor het haantjes gedrag van mijn hetero mede mannen.
Waarom zullen homo's zich dan wel schamen om een homo te zijn als een paar homo's alleen maar zichzelf zijn ?quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je je op zo'n moment schaamt om hetero te zijn...
Jaquote:Op maandag 25 april 2011 21:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Schamen Nederlandse vrouwen zich voor Patty Brard, of voetbalfans voor hooligans, of mannen voor Emile Ratelband?
Vind ik ook onzin. Sowieso vind ik het beeld van de gay-parade (waar homo's zich voor 'moeten' verantwoorden) zwaar overdreven. De eerste keer dat ik ging kijken had ik echt verwacht één groot bacchanaal aan te treffen, maar ik vond het maar een bedeesde boel. Juist de meest extravagante boten worden in beeld genomen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom zullen homo's zich dan wel schamen om een homo te zijn als een paar homo's alleen maar zichzelf zijn ?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je je op zo'n moment schaamt om hetero te zijn...
Nogal ja. Dat een RTL Boulevard dat doet vanwege de sensatie kan ik me nog IETS indenken. Dat een NOS journaal hetzelfde doet vind ik ergens erg slecht. Ze geven een heel gekleurd (en verkeerd) beeld van dat waar de pride voor staat. En da's jammer. Niet dat de NOS een functie heeft om acceptatie en integratie bevorderen..... maar 't is jammer dat ze zoiets simpels laten liggen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Sowieso vind ik het beeld van de gay-parade (waar homo's zich voor 'moeten' verantwoorden) zwaar overdreven. De eerste keer dat ik ging kijken had ik echt verwacht één groot bacchanaal aan te treffen, maar ik vond het maar een bedeesde boel. Juist de meest extravagante boten worden in beeld genomen.
Dat ben ik met je eens. Maar de vraag is dan of hetero's zich evenveel personificeren met die groep als homo's. Ik denk dat homo's (gewild of ongewild) zich veel meer vereenzelvigen met hun groep dan hetero's dat doen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waarom niet?
Je schaamt je voor een groep, omdat iemand van de groep (die even voor de rest van de wereld de groep personificeert) iets doet waarvan je denkt "O neeee, straks denken ze nog dat....". Of dat terecht is of niet, da's iets anders. Maar ik kan me best voorstellen dat je op zo'n moment plaatsvervangende schaamte hebt ja.
Zoals Wonderer de schaamte van bepaalde voetbalfans voor hooligans noemt. De hooligan is op dat moment iemand van de groep waar jij bij hoort, die gedrag vertoont waar jij het persoonlijk niet mee eens bent. Daar kun je je voor schamen.
Een homo die niet van strings veren boa's en ontblote bovenlijven hoort, dat ziet in de media of live op een boot, kan best een gevoel van schaamte krrijgen op dat moment ja. (Echter is de pride veel meer dan strings veren boa's en ontblote bovenlijven ...... en voetbal daarentegen ook meer dan een andere supporterd in elkaar meppen).
Ik denk ook homo's meer. Want het is een minderheid en dus een kleinere groep. Met een veel meer "eigen identiteit", terecht dna wel onterecht.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar de vraag is dan of hetero's zich evenveel personificeren met die groep als homo's. Ik denk dat homo's (gewild of ongewild) zich veel meer vereenzelvigen met hun groep dan hetero's dat doen.
Ik ken wel hetero's die zich schamen voor "De hetero" als er weer berichten van intolerantie in het nieuws komen. Ik denk echter wel dat subgroepjes, zoals de feyenoorder, de student en ook de homo, dat soort plaatsvervangende schaamte sterker hebben ja.quote:Ik heb mezelf in ieder geval nooit geschaamd voor mede-hetero's. Wél voor studentjes of debielen bij Feyenoord, met die groepen voelde ik me veel meer verbonden dan met hetero's. Ik vraag me af of dat bij homo's net zo is.
Ik wel. Als ik een jongen overdreven met bijgewerkte wenkbrauwen, een handtas en een huppeltje zie... en ik zie mensen er naar kijken (want het valt op) ... dan denk ik wel eens "Fijn... straks denken ze dat alle homo's zo zijn....". Dus dat "we", voor zover er een WE is, allemaal zo zijn... incl ik.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Enige mensen waar ik me voor schaam kunnen bij beiden ; zowel hetero als homo's voor komen. Er zijn mensen met excentrieke trekjes of dingen die hij/zij doet waaraan ik me erger, maar die mensen kunnen net zo goed hetero zijn als homo of lesbisch.
Als een homo dus iets geks doet ; dan schaam ik me niet omdat ik ook homo ben of dat hij homo is ; maar puur omdat dat gedrag dat hij laat zien mij tegenstaat. Ik schaam me dan voor dat gedrag ; niet aan zijn of mijn seksualiteit.
Er lopen net zo goed hetero's rond met rare kleding en excentrieke trekjes. Als mensen aan de hand daarvan alle homo's dat plaatje opplakken zijn dat de enige mensen voor wie ik me zou schamen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik wel. Als ik een jongen overdreven met bijgewerkte wenkbrauwen, een handtas en een huppeltje zie... en ik zie mensen er naar kijken (want het valt op) ... dan denk ik wel eens "Fijn... straks denken ze dat alle homo's zo zijn....".
Maar dat ligt uiteindelijk meer bij mij dan bij de huppelende
Ik zeg toch ook dat dat meer bij mij ligtquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er lopen net zo goed hetero's rond met rare kleding en excentrieke trekjes. Als mensen aan de hand daarvan alle homo's dat plaatje opplakken zijn dat de enige mensen voor wie ik me zou schamen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |