Troll.quote:Op zondag 24 april 2011 02:57 schreef Playeraka het volgende:
Lykt meer op een hetero/geloof bash topic dit en met name door de homos.
Lesbisch no problem vooral als se met elkaar beginnw
Ik hoor nooit van homohaat door homo's. Nogal logisch dus.quote:Op zondag 24 april 2011 02:57 schreef Playeraka het volgende:
Lykt meer op een hetero/geloof bash topic dit en met name door de homos.
Lesbisch no problem vooral als se met elkaar beginnw
Waarom zouden we ons zelf daarvoor schamen? Hun doen niks verkeerd ; maar zijn gewoon henzelf. Het zijn de mensen wie daar een probleem mee hebben, en dat beeld aan iedere homo vastplakken voor wie ik me schaam.quote:Op zondag 24 april 2011 19:25 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Schamen sommige homo's zich niet voor het hele gay-pride gebeuren? Dat er aan paar lui op een bootje in strings uit hun dak gaan? Dat er dan een beeld wordt neergezet dat niet waar is?
Dit dus. Snap wel dat het lijkt alsof het op hetzelfde neer komt, maar zoals ik in mijn vorige post al zei...: Waarom zullen wij ons moeten schamen voor homo's die genieten van de parade? Hun zijn alleen maar hunzelf op een plek waar ze een keer in het jaar even in de aandacht staan. Het zijn de mensen die dat gedrag afkeuren ; en de mensen die daardoor naamplaatjes gaat geven aan elke homo, voor wie ik me schaam. Hetero's mogen zo gek doen als ze willen en er zijn er zat die met feestdagen alleen in rare kleding of alleen met een zwembroek/onderbroek aan rondrennen ; maar die hebben dat recht wel?quote:Op zondag 24 april 2011 20:07 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Misschien gaat de vergelijking niet helemaal op, maar ik schaam me soms aan sommige DJ's die een beetje popiejopie staan doen achter cd-spelers, maar niks technisch doen en wat ze doen klinkt ongelooflijk slecht. Terwijl goed draaien veel meer is dan dat. Ze creëeren daardoor een negatief imago.
Schamen Nederlandse vrouwen zich voor Patty Brard, of voetbalfans voor hooligans, of mannen voor Emile Ratelband?quote:Op zondag 24 april 2011 19:25 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Schamen sommige homo's zich niet voor het hele gay-pride gebeuren? Dat er aan paar lui op een bootje in strings uit hun dak gaan? Dat er dan een beeld wordt neergezet dat niet waar is?
Dan kunnen hetero's zich ook schamen voor het carnavalfeest waar vele hetero's ook belachelijk gekleed gaan. Ik denk dat dan iedereen zich wel een keer schaamt voor een bepaalde groepering mensen.quote:Op zondag 24 april 2011 19:25 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Ja, ik schaam me ook voor veel vrienden die het kennelijk te veel gevraagd vinden om de deur op te houden voor een vrouw en/of zware boodschappen voor ze te dragen.quote:Op maandag 25 april 2011 21:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Schamen Nederlandse vrouwen zich voor Patty Brard, of voetbalfans voor hooligans, of mannen voor Emile Ratelband?
Lijkt me sterk dat je je op zo'n moment schaamt om hetero te zijn...quote:Op maandag 25 april 2011 22:59 schreef Daniel1976 het volgende:
Nou ik ben hetero, maar ik heb ook regelmatig plaatsvervangende schaamte voor het haantjes gedrag van mijn hetero mede mannen.
Waarom zullen homo's zich dan wel schamen om een homo te zijn als een paar homo's alleen maar zichzelf zijn ?quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je je op zo'n moment schaamt om hetero te zijn...
Jaquote:Op maandag 25 april 2011 21:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Schamen Nederlandse vrouwen zich voor Patty Brard, of voetbalfans voor hooligans, of mannen voor Emile Ratelband?
Vind ik ook onzin. Sowieso vind ik het beeld van de gay-parade (waar homo's zich voor 'moeten' verantwoorden) zwaar overdreven. De eerste keer dat ik ging kijken had ik echt verwacht één groot bacchanaal aan te treffen, maar ik vond het maar een bedeesde boel. Juist de meest extravagante boten worden in beeld genomen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom zullen homo's zich dan wel schamen om een homo te zijn als een paar homo's alleen maar zichzelf zijn ?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je je op zo'n moment schaamt om hetero te zijn...
Nogal ja. Dat een RTL Boulevard dat doet vanwege de sensatie kan ik me nog IETS indenken. Dat een NOS journaal hetzelfde doet vind ik ergens erg slecht. Ze geven een heel gekleurd (en verkeerd) beeld van dat waar de pride voor staat. En da's jammer. Niet dat de NOS een functie heeft om acceptatie en integratie bevorderen..... maar 't is jammer dat ze zoiets simpels laten liggen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Sowieso vind ik het beeld van de gay-parade (waar homo's zich voor 'moeten' verantwoorden) zwaar overdreven. De eerste keer dat ik ging kijken had ik echt verwacht één groot bacchanaal aan te treffen, maar ik vond het maar een bedeesde boel. Juist de meest extravagante boten worden in beeld genomen.
Dat ben ik met je eens. Maar de vraag is dan of hetero's zich evenveel personificeren met die groep als homo's. Ik denk dat homo's (gewild of ongewild) zich veel meer vereenzelvigen met hun groep dan hetero's dat doen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waarom niet?
Je schaamt je voor een groep, omdat iemand van de groep (die even voor de rest van de wereld de groep personificeert) iets doet waarvan je denkt "O neeee, straks denken ze nog dat....". Of dat terecht is of niet, da's iets anders. Maar ik kan me best voorstellen dat je op zo'n moment plaatsvervangende schaamte hebt ja.
Zoals Wonderer de schaamte van bepaalde voetbalfans voor hooligans noemt. De hooligan is op dat moment iemand van de groep waar jij bij hoort, die gedrag vertoont waar jij het persoonlijk niet mee eens bent. Daar kun je je voor schamen.
Een homo die niet van strings veren boa's en ontblote bovenlijven hoort, dat ziet in de media of live op een boot, kan best een gevoel van schaamte krrijgen op dat moment ja. (Echter is de pride veel meer dan strings veren boa's en ontblote bovenlijven ...... en voetbal daarentegen ook meer dan een andere supporterd in elkaar meppen).
Ik denk ook homo's meer. Want het is een minderheid en dus een kleinere groep. Met een veel meer "eigen identiteit", terecht dna wel onterecht.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar de vraag is dan of hetero's zich evenveel personificeren met die groep als homo's. Ik denk dat homo's (gewild of ongewild) zich veel meer vereenzelvigen met hun groep dan hetero's dat doen.
Ik ken wel hetero's die zich schamen voor "De hetero" als er weer berichten van intolerantie in het nieuws komen. Ik denk echter wel dat subgroepjes, zoals de feyenoorder, de student en ook de homo, dat soort plaatsvervangende schaamte sterker hebben ja.quote:Ik heb mezelf in ieder geval nooit geschaamd voor mede-hetero's. Wél voor studentjes of debielen bij Feyenoord, met die groepen voelde ik me veel meer verbonden dan met hetero's. Ik vraag me af of dat bij homo's net zo is.
Ik wel. Als ik een jongen overdreven met bijgewerkte wenkbrauwen, een handtas en een huppeltje zie... en ik zie mensen er naar kijken (want het valt op) ... dan denk ik wel eens "Fijn... straks denken ze dat alle homo's zo zijn....". Dus dat "we", voor zover er een WE is, allemaal zo zijn... incl ik.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Enige mensen waar ik me voor schaam kunnen bij beiden ; zowel hetero als homo's voor komen. Er zijn mensen met excentrieke trekjes of dingen die hij/zij doet waaraan ik me erger, maar die mensen kunnen net zo goed hetero zijn als homo of lesbisch.
Als een homo dus iets geks doet ; dan schaam ik me niet omdat ik ook homo ben of dat hij homo is ; maar puur omdat dat gedrag dat hij laat zien mij tegenstaat. Ik schaam me dan voor dat gedrag ; niet aan zijn of mijn seksualiteit.
Er lopen net zo goed hetero's rond met rare kleding en excentrieke trekjes. Als mensen aan de hand daarvan alle homo's dat plaatje opplakken zijn dat de enige mensen voor wie ik me zou schamen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik wel. Als ik een jongen overdreven met bijgewerkte wenkbrauwen, een handtas en een huppeltje zie... en ik zie mensen er naar kijken (want het valt op) ... dan denk ik wel eens "Fijn... straks denken ze dat alle homo's zo zijn....".
Maar dat ligt uiteindelijk meer bij mij dan bij de huppelende
Ik zeg toch ook dat dat meer bij mij ligtquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er lopen net zo goed hetero's rond met rare kleding en excentrieke trekjes. Als mensen aan de hand daarvan alle homo's dat plaatje opplakken zijn dat de enige mensen voor wie ik me zou schamen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |