abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95168420
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:42 schreef Royyy het volgende:

[..]

Dat is een feit, maar bezuinigen op een bureaucratische organisatie als DMO zou een stuk minder pijn doen dan het afstoten van alle mijnenvegers. Maar goed, laten we eerst maar eens de plannen die als het goed is morgen uitkomen afwachten, wie weet wat daar nog allemaal instaat dat nog niet via de media naar buiten is gekomen.

[..]

Niet bezuinigen in het algemeen is inderdaad geen optie, wel of niet bezuinigen op Defensie is een keuze.

[..]

Duizenden indirecte banen die in de burgermaatschappij verdwijnen is geen argument? Als jij degene was die daardoor op straat zou komen te staan zou je waarschijnlijk wel anders schreeuwen.
Ik bedoel alleen te zeggen dat het argument dat mensen hun werk verliezen geen argument is. Er moet worden bezuinigd en dan verliezen er altijd mensen hun baan. In welke sector ook. Hetzelfde argument dat de JSF banen creëert. Alsof je met dat geld wat je in de JSF steekt, niet een ander project zou kunnen opzetten wat ook banen creëert.
Of het iets slims is om te bezuinigen op defensie is een ander argument waar dit hele topic over gaat.
  † In Memoriam † donderdag 7 april 2011 @ 16:23:51 #152
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95172913
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:15 schreef Royyy het volgende:
En sowieso hebben de bezuinigingen niet alleen invloed op Defensie... pak als voorbeeld eens Den Helder. Als een groot deel van alle marine-activiteiten daar verdwijnen heeft dat enorme gevolgen voor de economie en indirecte (burger)werkgelegenheid daar.
De grote klap is daar toch al geweest een paar jaar geleden? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_95177337
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:07 schreef Royyy het volgende:

[..]

Zoals Glazenmaker al zei, op 4km afstand door een raam schieten...
Is dat dommer/lomper dan te moeten wachten op luchtsteun (die met een beetje slecht weer niet eens mogelijk is), en er een bom op te laten gooien door een piloot die veel minder inzicht heeft in de situatie op de grond?

Of dommer en lomper dan het inzetten van zware artillerie, wat wel gewoon gedaan is door NL in Uruzgan?
Ook wat ze gedaan hebben heeft nog geen zak geholpen. Dus nog dommer en lomper gaat ook niet werken.

Want de kans dat je daar 4 km vrijzicht hebt op een raam waar een taliban vrolijk achter staat te zwaaien is nou ook weer niet zo gigantisch groot.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95177388
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:44 schreef waht het volgende:

[..]

Ik wilde maar zeggen: 1% extra bij de grote kostenposten eraf en defensie hoeft helemaal niet te bezuinigen.

Alles beter dan het verwaarlozen van defensie.
Dat zijn politieke keuzes. Niet zo gek dat die negatief uitpakken voor defensie natuurlijk.
pi_95177438
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:15 schreef Royyy het volgende:
En sowieso hebben de bezuinigingen niet alleen invloed op Defensie... pak als voorbeeld eens Den Helder. Als een groot deel van alle marine-activiteiten daar verdwijnen heeft dat enorme gevolgen voor de economie en indirecte (burger)werkgelegenheid daar.
Tja het verdwijnen van staatssteun voor een regio als argument opvoeren is wel wat zwakjes natuurlijk, hier gebruikt vooral de PvdA dat argument. daarnaast kan je staatssteun op andere manieren veel effectiever organiseren als dat zo belangrijk is.
pi_95179095
Als het 43e wordt opgedoekt betekent dat toch een mooi mountainbike parcours in Havelte :) Win win
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_95181243
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook wat ze gedaan hebben heeft nog geen zak geholpen. Dus nog dommer en lomper gaat ook niet werken.

Want de kans dat je daar 4 km vrijzicht hebt op een raam waar een taliban vrolijk achter staat te zwaaien is nou ook weer niet zo gigantisch groot.
Tenzij je een basis op een berg bouwt midden in een woestijn. Holly fuck das Afghanistan. Het was een real life verhaal hoor. Met hetzelfde soort tank als Nederland (nog) heeft.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 19:58:32 #158
236264 crew  capricia
pi_95182333
quote:
Op donderdag 7 april 2011 19:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tenzij je een basis op een berg bouwt midden in een woestijn. Holly fuck das Afghanistan. Het was een real life verhaal hoor. Met hetzelfde soort tank als Nederland (nog) heeft.
Zo te horen heeft defensie genoeg kunnen oefenen daar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 april 2011 @ 20:16:48 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95183381
Net op het nieuws hoorde ik dat er vele hoofdofficieren waren die al jaren helemaal niets te doen hadden. Dat vind ik dan wel weer humor, dat dit zo gezegd wordt.
The End Times are wild
  donderdag 7 april 2011 @ 20:17:55 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95183452
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Verder vind ik het fijn dat jij ook een citaat uit "Also sprach Zarathustra" in je ondertitel hebt.
The End Times are wild
pi_95183697
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Was geen Nederlandse tank want politici brengen liever mensenlevens in gevaar dan dat ze de waarheid spreken. Jij ook blijkbaar want je oefent het liefst voor er op je geschoten word.
pi_95185304
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat zijn politieke keuzes. Niet zo gek dat die negatief uitpakken voor defensie natuurlijk.
Ik vind dat wel gek. Maar we kunnen hier eindeloos over doorgaan. :P
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:05:46 #163
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95202315
quote:
Op woensdag 6 april 2011 20:20 schreef LXIV het volgende:
Wij wenden ons tot God en Jan Soldaat
In hoge nood als bittere strijd ons wacht
De nood voorbij, het land in vredesstaat
Vergeten wordt de heer en Jan soldaat veracht

Amen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 8 april 2011 @ 06:47:04 #164
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_95204829
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Oké, je hebt me overtuigd. Als we vanaf een berg 4 km ver door een raam van 4mtr kunnen schieten en daarmee 1 talibannen kunnen pakken, dan is het zeker de moeite om een flink aantal tanks aan te houden.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_95205240
Ik vind het allemaal niet zo schokkend. Op de meeste andere dingen wordt ook bezuinigd dus waarom defensie niet? Als er een miljard op defensie moet worden bezuinigd is het logisch dat er personeel en materieel weg moeten. Zolang we aan onze NAVO-verplichtingen kunnen blijven voldoen is er mijns inziens niets aan de hand. Nederland moet gewoon stoppen met aandringen om hulp te bieden. Wat dat betreft vind ik Premier Rutte zeker niet slecht.
pi_95208970
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 07:41 schreef niels0 het volgende:
Ik vind het allemaal niet zo schokkend. Op de meeste andere dingen wordt ook bezuinigd dus waarom defensie niet? Als er een miljard op defensie moet worden bezuinigd is het logisch dat er personeel en materieel weg moeten. Zolang we aan onze NAVO-verplichtingen kunnen blijven voldoen is er mijns inziens niets aan de hand. Nederland moet gewoon stoppen met aandringen om hulp te bieden. Wat dat betreft vind ik Premier Rutte zeker niet slecht.
Maar we voldoen niet meer aan onze NAVO verplichtingen...
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 06:47 schreef elcastel het volgende:

[..]

Oké, je hebt me overtuigd. Als we vanaf een berg 4 km ver door een raam van 4mtr kunnen schieten en daarmee 1 talibannen kunnen pakken, dan is het zeker de moeite om een flink aantal tanks aan te houden.
Zelfs als jij in de loop van een Russisch of Chinees exemplaar kijkt zou je nog nog niet overtuigd raken. Vannacht weer veilig naar bed want ons kan nooooooit meer wat gebeuren. We hebben namelijk sterke bondgenoten die hun levens en geld graag spenderen aan een land die dat niet eens voor zichzelf wil doen. Laat staan voor de andere bondgenoten.
pi_95209974
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Vannacht weer veilig naar bed want ons kan nooooooit meer wat gebeuren. We hebben namelijk sterke bondgenoten die hun levens en geld graag spenderen aan een land die dat niet eens voor zichzelf wil doen. Laat staan voor de andere bondgenoten.
Dat dus :)
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_95210831
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:04 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Wel bizar bijvoorbeeld dat een land als Griekenland, dat oa met ons geld overeind gehouden wordt, gewoon vier keer zoveel geld uitgeeft aan defensie en weigert hier iets af te halen. Ondertussen snijden wij het hart uit ons leger en sturen de besparingen op naar de Balkan.
Pijnlijk en triest. Jammer om onze krijgsmacht steeds zieliger te zien worden. Van modern beroepsleger naar het lachertje van West-Europa.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:56:22 #169
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_95211536
Zijn er eigenlijk andere NAVO-landen die geen tanks hebben? Luxemburg is de enige die me zelf zo te binnen schiet.
pi_95211589
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:56 schreef beantherio het volgende:
Zijn er eigenlijk andere NAVO-landen die geen tanks hebben? Luxemburg is de enige die me zelf zo te binnen schiet.
België.. Canada had ze ook allemaal verkocht maar daar kwamen ze een paar jaar later op terug en toen moesten ze natuurlijk de hoofdprijs betalen voor nieuwe.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 11:58:49 #171
236264 crew  capricia
pi_95211652
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 11:56 schreef beantherio het volgende:
Daar komt ze weer: Ijsland! Helemaal geen leger, en wel bij de Navo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95212201
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar komt ze weer: Ijsland! Helemaal geen leger, en wel bij de Navo.
Ijsland en Nederland zijn uiteraard niet te vergelijken. Misschien als Nederland slechts 300.000 inwoners had en midden in de Atlantische oceaan lag hadden we een overeenkomst kunnen maken met de NAVO. Onder de huidige omstandigheden is dat ondenkbaar. Wij hebben een krijgsmacht nodig, dat staat niet ter discussie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:45:39 #173
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_95213476
quote:
Wij hebben een krijgsmacht nodig, dat staat niet ter discussie.
Nationalisme voeden en opofferingsgezindheid kweken bij de burger en je hebt je leger voor als het er echt op aankomt.

Maar da's niet des Nederlands natuurlijk, wij vluchten liever naar Canada.
AFC AJAX
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 12:47:02 #174
236264 crew  capricia
pi_95213532
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 12:12 schreef waht het volgende:

[..]

Ijsland en Nederland zijn uiteraard niet te vergelijken. Misschien als Nederland slechts 300.000 inwoners had en midden in de Atlantische oceaan lag hadden we een overeenkomst kunnen maken met de NAVO. Onder de huidige omstandigheden is dat ondenkbaar. Wij hebben een krijgsmacht nodig, dat staat niet ter discussie.
Ik gaf enkel antwoord op een vraag...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_95214664
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik gaf enkel antwoord op een vraag...
En hij een nuancering op je antwoord...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: