abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:19:56 #51
262650 kitao
prikplaatje
pi_95086624
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef simmu het volgende:

huh? ik begrijp niet hoe je tot die conclusie komt. kan je dat uitleggen?
eerst schrijf je dit :
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:14 schreef simmu het volgende:

[..]

het gaat hier niet om feiten, het gaat hier om:

• spanning
• sensatie
[*]atoomangst

om hierin bevestigd te worden halen enkele aanwezigen hier echt alles uit de kast. de meest idiote "bronnen" worden aangehaald, doorgaans van websites die elk weldenkend mens met kilometers afstand mijdt. maar ik heb een bron hoor! mijn bron zegt dat het allemaal heel erg misgaat en dat iedereen jodiumpillen moet slikken, want radioactief! oh, die pillen kan je op mijn bronsite ook kopen ;) geheel toevallig

right.
vervolgens heb je het over ontploffende reactoren.
knap hoor, die switch.

;(
megalomaniac
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:22:21 #52
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_95086819
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:55 schreef simmu het volgende:
wat heb je aan al die details? nog buiten dat: zo onduidelijk is de situatie mbt het koelen niet hoor. alles staat in die statusoverzichten. ook dat ze nog steeds 'handmatig' moeten koelen en dat ook dat problematisch is. dat er integriteitsproblemen in de core zijn, de (toen vermoedelijke) meltdowns en dat er staven ongekoeld bloot liggen. het staat er allemaal in.

ze hebben nu eenmaal steeds verschillende grotere problemen naast elkaar waarbij als er eentje uit de hand loopt, die dan een kettingreactie kan veroorzaken met de andere problemen. er is ontploffingsgevaar in de intacte reactoren, grote problemen bij de spent fuels pools, 3 reactoren waarbij je eigenlijk niet goed weet wat er binnenin nu precies gebeurt (1 of meerdere meltdowns, hoever dan, hoe snel), mechanische problemen waardoor nog steeds handmatig gekoeld moet worden en dan dit alles onder erbarmelijke omstandigheden in een verwoest land.

die discussie over "hoeveel breng je naar buiten" loopt altijd met dit soort dingen. je wil mensen waarschuwen maar ze niet in een massapaniek jagen.
Goed verwoord, het probleem in dit topic is dan ook dat mensen conclusies hebben en die niet kunnen rijmen met wat ze lezen/horen. Dat kan maar aan 1 ding liggen natuurlijk.

Vervolgens duiken talloze 'kenners' op het onderwerp en weet niemand meer wat er speelt. Ik denk inderdaad dat de Japanners goed weten wat ze doen (voor zover dat kan), maar de situatie is ronduit ruk. Als je dat elke dag opnieuw vertelt wordt het op een gegeven moment een optelsom en is er paniek.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_95087651
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:19 schreef kitao het volgende:

[..]

eerst schrijf je dit :

[..]

vervolgens heb je het over ontploffende reactoren.
knap hoor, die switch.

;(
nope, ik heb het niet over ontploffende reactoren ;) ik heb het over ontploffingsgevaar! dat zijn andere dingen. die ontploffing voorkomen ze nu juist door nu en dan stoom 'af te blazen'. denk aan een fluitketel!

waar ik zonet en in die post die je aanhaalt op doelde is dat het in de media (hier incluus) nu allang niet meer gaat om de feiten en heldere analyses daarvan, maar het halen van de meeste views (of kijkcijfers) en dus de meest sensationele vonsten.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:37:21 #54
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_95087910
Gisteren was ik behoorlijk sceptisch, maar met het nieuws dat vandaag vrijgekomen is kan ik zeggen dat ze daar toch enigzins succes boeken al is het maar minimaal. Daarbij is men al druk bezig om systemen (koel) en generatoren te regelen voor een langdurige nazorg.
There is only one religion
pi_95088817
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 20:33 schreef simmu het volgende:

[..]

nope, ik heb het niet over ontploffende reactoren ;) ik heb het over ontploffingsgevaar! dat zijn andere dingen. die ontploffing voorkomen ze nu juist door nu en dan stoom 'af te blazen'. denk aan een fluitketel!

waar ik zonet en in die post die je aanhaalt op doelde is dat het in de media (hier incluus) nu allang niet meer gaat om de feiten en heldere analyses daarvan, maar het halen van de meeste views (of kijkcijfers) en dus de meest sensationele vonsten.
Bij de meeste media gaat het eigenlijk bijna nooit meer over de echte feiten. Het principe hoor en wederhoor wordt vaak niet eens toegepast. Maar sommige reguliere media proberen idd het nog een beetje. Dit in tegenstelling tot Alex Jones'& Co. Bnw Websites die alleen maar hel en verdoemnis verkondigen en hier door sommigen als de meest betrouwbare bronnen worden opgevoerd.

In ieder geval heb ik wel het idee dat ze bij de centrale er alles aan doen om nog erger te voorkomen.
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:01:31 #56
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_95089459
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij de meeste media gaat het eigenlijk bijna nooit meer over de echte feiten. Het principe hoor en wederhoor wordt vaak niet eens toegepast. Maar sommige reguliere media proberen idd het nog een beetje. Dit in tegenstelling tot Alex Jones'& Co. Bnw Websites die alleen maar hel en verdoemnis verkondigen en hier door sommigen als de meest betrouwbare bronnen worden opgevoerd.

In ieder geval heb ik wel het idee dat ze bij de centrale er alles aan doen om nog erger te voorkomen.
Alex jones heeft altijd solide bronnen. je moet niet praten over dingen waar je niks van af weet!
pi_95089756
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 21:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Alex jones heeft altijd solide bronnen.
Als je het nu over nature of the sceintific american zou hebben zou ik je wel willen geloven.
  dinsdag 5 april 2011 @ 22:09:01 #58
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_95094054
India suspends food imports from Japan over radiation fears
NEW DELHI, April 6, Kyodo

India said Tuesday it will suspend food imports from Japan for about three months to prevent food contaminated with radioactive substances leaked from the crisis-hit Fukushima nuclear power plant from entering the country, Press Trust of India news agency reported.

Specific food items subject to the suspension were not immediately disclosed, but marine products and fresh fruits are expected to be among them.

India's health ministry said the import suspension will last until it can obtain reliable data proving that the levels of leaked radioactive substances are safe, according to PTI.

The ministry will look into the propriety of the suspension on a weekly basis, it added.

In making the decision, the Indian authorities have concluded it is possible that food imports from Japan will be affected by radioactive contamination which has spread across Japan, the report said.

==Kyodo
There is only one religion
pi_95099503
Ach jullie snappen allemaal niet dat er wel een probleem is.

De een overdrijft het probleem, en de ander moffelt het probleem weg.
Het probleem is er alleen wel...

De kernreactor kon een aardbeving van 8,3 en er komt een aardbeving van 8,9.
Weg prognoses, veiligheid en dergelijke. Zoals in dat filmpje, natuurlijk kun je zeggen dat kernreactoren een van de veiligste gebouwen zijn die bestaan. Maar ja als een flatgebouw instort is het flatgebouw weg. Als een kernreactor instort moet meteen een gebied geevacueerd worden.

Dit is geen discussie over wat het probleem is. Maar of je bereid bent om de risico's te aanvaarden. De mensen die voor kernenergie zijn.. die weten niet wat ze op het spel zetten..

Werkelijk waar niet...
En ga niet zeggen dat ze dat wel weten. Voor of tegen kern energie. Ik heb nou niet het idee dat bijvoorbeeld Indonesie nou het land is die aardbeving en tsunami bestendigde kernreactoren kan bouwen. Dus de volgende ramp zit er al weer aan te komen. Hij word nu voor ons gebouwd.

[ Bericht 8% gewijzigd door again1928 op 05-04-2011 23:35:23 ]
pi_95101041
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:29 schreef again1928 het volgende:

Weg prognoses, veiligheid en dergelijke. Zoals in dat filmpje, natuurlijk kun je zeggen dat kernreactoren een van de veiligste gebouwen zijn die bestaan. Maar ja als een flatgebouw instort is het flatgebouw weg. Als een kernreactor instort moet meteen een gebied geevacueerd worden.

Dit is geen discussie over wat het probleem is. Maar of je bereid bent om de risico's te aanvaarden. De mensen die voor kernenergie zijn.. die weten niet wat ze op het spel zetten..

Werkelijk waar niet...
En ga niet zeggen dat ze dat wel weten. Voor of tegen kern energie. Ik heb nou niet het idee dat bijvoorbeeld Indonesie nou het land is die aardbeving en tsunami bestendigde kernreactoren kan bouwen. Dus de volgende ramp zit er al weer aan te komen. Hij word nu voor ons gebouwd.
In Turkije ook.

Ik vind niet dat andere mensen het recht hebben om iets te bouwen dat zulke enorme risico's met zich meeneemt als kerncentrales.

Niemand zal ooit weten hoeveel doden en zieken er zijn gevallen bij deze ramp en hoeveel het alemaal gekost heeft. Allleen maar omdat er een paar mensen rijk van worden.
  woensdag 6 april 2011 @ 00:07:46 #61
341309 Muhammedalislaam
Islam is het antwoord op alles
pi_95101362
Hoe groot is de kans dat die zooi hier heen komt?
Allah shiep de aarde voor de moslims.
pi_95104307
Ik heb toch voor de zekerheid mijn ticket omgeboekt, vlieg eind mei voor een lang weekend naar Sicilie en morgen naar Thailand. Toen mijn moeder me veel plezier wenste met een blik van 'mijn god kind wat doe je' was ik om.....beter later dit jaar of volgend jaar gaan als er meer duidelijkheid is dan nu gaan en misschien een risico lopen. Dat omboeken is ook een ramp want de annuleringsverzekering wijst naar het waarborgfonds, die weer naar het calamiteitenfonds en die weer naar de maatschappij zelf en die wilde in eerste instantie niet eens omboeken en me 600 euro wegsnatchen.
  woensdag 6 april 2011 @ 03:59:05 #63
262650 kitao
prikplaatje
pi_95106204
quote:

Werkelijk waar niet...
goeie post.
wat ik echter kwalijker vind is dat mensen die gewoon binnen de discussie meedoen en die weliswaar een tegenstand tegen kernenergie hebben en die net als ik gewoon een clipje plaatsen van de UAE vervolgens door luitjes zoals Disorder (zie post voor jou) naar BNW worden verwenst.
Ik maak dit nu keer op keer mee, alles wat iemand naar voren brengt en wat kritisch is word afgekraakt alsof het ergens uit een hoge hoed is getoverd.
en als ik een link plaats waar 7,5 miljoen! keer de toegestane waarden wordt vermeld, heb ik er ook niet bijgezet dat dit meteen DE bewezen waarheid is.
het staat er, wat iemand er mee doet moet hij/zij zelf weten, kan er een link gevonden worden die het bericht van het japanse medium NHK ontkracht, geen probleem, ik zit hier niet om de NHK gelijk te geven.
echter, dat clipje van de UAE staat zwart op wit, wie denkt dat dit verzonnen en gefotoshopt is en dat het in BNW thuis hoort zou eens een oogarts moeten overwegen.
megalomaniac
  woensdag 6 april 2011 @ 05:07:49 #64
262650 kitao
prikplaatje
pi_95106264
eindelijk een succesje :
quote:

updated at 2:46 UTC, Apr. 06

Radioactive water leak at Fukushima plant stops

The operator of the Fukushima Daiichi nuclear power plant says radioactive water stopped leaking into the sea from a concrete pit on Wednesday morning.

Tokyo Electric Power Company plans to check if there are any new leaks.

TEPCO says it confirmed that the water flow stopped at 5:38 AM.
http://www3.nhk.or.jp/daily/english/06_10.html

werd tijd.

jammer dat alleen de positieve dingen snel naar buiten komen:
quote:

Nuclear agency criticized for lack of explanation

Municipalities and fisheries cooperatives in Fukushima Prefecture have criticized the government for failing to explain the release of radioactive water into the ocean from the troubled nuclear power plant.
The plant's operator, Tokyo Electric Power Company, on Monday began releasing low-level radioactive water into the sea from the Fukushima Daiichi plant.
On Tuesday, the federation of fisheries cooperative associations in Fukushima notified the Nuclear and Industrial Safety Agency of its concern. It asked the agency to explain the possible impact on marine products.
The agency's team in Fukushima said it had not heard from local people and had no plans to provide an explanation to the prefecture.
The team was sent to Fukushima to strengthen the provision of information to residents after the troubles at the plant began.
The government of Iwaki City, where Fukushima's largest fisheries port is located, and fisheries cooperatives say people are increasingly worried.
It says the agency is responsible for responding to nuclear accidents and needs to explain many issues but has not contacted them.

Wednesday, April 06, 2011 10:09 +0900 (JST)
http://www3.nhk.or.jp/daily/english/06_12.html
megalomaniac
  woensdag 6 april 2011 @ 05:08:10 #65
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_95106265
Niet flamen, gasten. Het ging net zo lekker.

Goed nieuws:

Japanese nuclear engineers plug Fukushima leak

Workers stem flow of radioactive water into sea using mixture of sawdust, newspaper, concrete and a type of liquid glass

Engineers battling to contain the crisis at Japan's Fukushima nuclear power plant appeared to have turned an important corner last night after they stopped highly radioactive water from leaking into the ocean from one of the facility's crippled reactors.

Workers struggling to halt the leaks successfully used a mixture of sawdust, newspaper, concrete and a type of liquid glass to stem the flow of contaminated water near a seaside pit, said the plant's owner, Tokyo Electric Power Co (Tepco).

Lees verder: http://www.guardian.co.uk(...)clear-fukushima-leak

I know, weer een Engels nieuwsbericht, maar op sites zoals Nu.nl wordt enkel gemeld dat het lek gedicht is; verdere details zijn weggelaten.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 6 april 2011 @ 05:08:43 #66
171357 Rikketik
pi_95106267
Net te laat... GMTA zullen we maar zeggen. :')
  woensdag 6 april 2011 @ 05:15:04 #67
262650 kitao
prikplaatje
pi_95106270
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2011 05:08 schreef Rikketik het volgende:
Net te laat... GMTA zullen we maar zeggen. :')
mogge. c_/

geeft niet hoor, jij hebt een andere bron.

....waarin dus ook 7.5 miljoen keer zoveel wordt vermeld. :{

[ Bericht 11% gewijzigd door kitao op 06-04-2011 05:22:20 ]
megalomaniac
  woensdag 6 april 2011 @ 05:28:53 #68
262650 kitao
prikplaatje
pi_95106280
@Rik
jammer dat je de rest niet plaatst uit je link, geen bezwaar als ik dat wel doe ?
quote:

Samples of the water used to cool the plant's reactor No 2 were emitting 5 million times the legal limit of radioactivity, officials said on Tuesday, adding to fears that contaminants had spread far beyond the disaster zone. Workers are still struggling to restart cooling pumps – which recycle the water – in four reactors damaged by the earthquake and tsunami.

Until those are fixed, they must pump in water from outside to prevent overheating, and meltdowns. In the process, that creates more contaminated water that has to be pumped out and stored somewhere else or released into the sea.

The government is considering restrictions on seafood for the first time after contaminated fish were found. India is the first country to ban food imports from all areas of Japan over radiation fears.

Tepco has offered "condolence money" to those affected in the Fukushima region, but one city rejected the compensation and local mayors who came to Tokyo to meet the prime minister, Naoto Kan, demanded greater assistance.

"We have borne the risks, co-existed and flourished with Tepco for more than 40 years, and all these years, we have fully trusted the myth that nuclear plants are absolutely safe," said Katsuya Endo, the mayor of Tomioka.

He was one of eight Fukushima prefecture mayors seeking compensation and support for employment, housing and education for the tens of thousands of evacuees.

A total of 60,000 tonnes of highly contaminated water remains in the plant after workers poured in seawater when fuel rods experienced partial meltdown after the earthquake and tsunami hit on March 11.
http://www.guardian.co.uk(...)clear-fukushima-leak

dus die koeling werkt nog steeds niet, behalve grootschalig onderdompelen dan.

AD ook bezorgd :
quote:

Het lozen van radioactief besmet water in zee bij de Japanse kerncentrale Fukushima I baart milieuactivisten grote zorgen. Stralingsdeskundige Ike Teuling van Greenpeace zei dat de situatie ernstiger is dan wordt voorgespiegeld.

Radioactief water stroomt bij de Japanse kerncentrale Fukushima I de zee in. © reuters Water dat gebruikt is voor het koelen van de kernreactor, wordt geloosd in zee. Het gaat om licht radioactief besmet water dat plaats moet maken voor de opslag van zwaar radioactief besmet water. ,,Maar zelfs dat zogenaamd licht besmette water is zwaar vervuild. Dat bevat honderd keer meer radioactiviteit dan de limieten'', aldus Teuling.

Ook het Wereld Natuur Fonds (WNF) is erg ongerust. ,,Dit is een enorme ramp, van een nog ongekende omvang. De gevolgen voor het ecosysteem in de buurt van de reactor zijn nog niet te overzien, maar het is duidelijk dat dit enorm groot is. We maken ons grote zorgen'', aldus een woordvoerster dinsdag.

Stralingsdeskundige Teuling waarschuwt voor de gezondheid van vissen. ,,Van mensen is bekend dat de kans groot is dat ze kanker krijgen, als ze blootgesteld worden aan te veel radioactieve straling. Dat is ook zo voor vissen. Die kunnen kankergezwellen ontwikkelen.''
http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)eer-schadelijk.dhtml

[ Bericht 14% gewijzigd door kitao op 06-04-2011 05:41:43 ]
megalomaniac
  woensdag 6 april 2011 @ 05:42:14 #69
171357 Rikketik
pi_95106287
Moggel! :Y)

Oh, nee, maakt me niet uit hoor. Ik kort ze meestal in omdat zulke nieuwsberichten vaak een samenstelling zijn van meerdere losse nieuwsberichtjes en ik sommige daarvan niet zo urgent vind om rechtstreeks te plaatsen. Maar jij mag het gerust plaatsen hoor, hou je vooral niet in. :P

Over die 7.5 miljoen keer zoveel straling: Dat zo'n hoeveelheid alles behalve goed is, is wel duidelijk. Wat mij echter stoort is dat zelden vermeld wordt hoeveel die wettelijk toegestane hoeveelheid nu eigenlijk is. Slechte journalistiek vind ik dat. Zulke informatie moet m.i. er gewoon bij staan, nu weten we nog niet waar we aan toe zijn. (Ja, ik kan het ook zelf opzoeken, maar ik ben lui en het is gewoon het werk van zo'n journalist om duidelijke info te vertrekken.)

Ik ben me weer aan het opwinden... Tijd voor een bak koffie. :')
  woensdag 6 april 2011 @ 05:46:19 #70
171357 Rikketik
pi_95106289
Overigens is het succesvol dichten van het lek gerapporteerd door TEPCO. Ik wil ik niet overdreven paranoïde doen, maar ik hou nog even een slag om de arm wat betreft dat lek. Het zou niet de eerste keer zijn dat die lui het nieuws rooskleuriger brengen dan het daadwerkelijk is.
  woensdag 6 april 2011 @ 05:54:07 #71
262650 kitao
prikplaatje
pi_95106291
laatste post en in het nederlands anders "kaap ik dit topic" :
quote:

4/4/11

Japan wist van verhoogd risico op meltdown

De Japanse regering was zich al voor de aardbeving bewust van het risico op een meltdown in de kerncentrale van Fukushima. Vorig jaar werd er nog op dat risico gewezen door het Nucleair Veiligheidsagentschap.

Dat meldt Kyodo News vandaag.

Logsich gevolg
"Het is logisch dat een reactorkern kan smelten als alle externe stroombronnen verloren zijn, waardoor de centrale urenlang niet zou kunnen koelen", zei Nobuaki Teresaka van het Nucleair Veiligheidsagentschap op 26 mei 2010. Hij voegde er wel aan toe dat de veiligheid in Japanse kerncentrales verzekerd is dankzij verschillende extra elektriciteitsbronnen.

Temperatuur opgelopen tot 1.200 graden Celsius
Toch liep het op 11 maart grondig mis toen een aardbeving en een tsunami Japan troffen. De reactors van Fukushima vielen volgens plan stil, maar de tsunami vernielde alle energiebronnen die de koeling moesten voorzien. Het water kookte vervolgens weg en de kern van de reactors kwam zo bloot te liggen. De temperatuur zou er tot vermoedelijk 1.200 graden Celsius gestegen zijn.

Het agentschap had wel verwacht dat de energietoevoer na enkele uren weer zou normaliseren. "Deze aardbeving oversteeg onze verwachtingen, we moeten maatregelen nemen", luidt het. Jun Tateno, voormalig onderzoeker in opdracht van de overheid, reageert scherp: "Dit ongeluk zou niet gebeurd zijn als Japan de filosofie had om reservegenerators te beschermen, zelfs als een zware aardbeving of een tsunami maar eens om de duizend jaar kan toeslaan."
http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)co-op-meltdown.dhtml

toch uitgekomen dus, het kwam niet door de tsunami.
megalomaniac
  woensdag 6 april 2011 @ 06:03:03 #72
262650 kitao
prikplaatje
pi_95106299
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 05:42 schreef Rikketik het volgende:
Moggel! :Y)

Oh, nee, maakt me niet uit hoor. Ik kort ze meestal in omdat zulke nieuwsberichten vaak een samenstelling zijn van meerdere losse nieuwsberichtjes en ik sommige daarvan niet zo urgent vind om rechtstreeks te plaatsen. Maar jij mag het gerust plaatsen hoor, hou je vooral niet in. :P

Over die 7.5 miljoen keer zoveel straling: Dat zo'n hoeveelheid alles behalve goed is, is wel duidelijk. Wat mij echter stoort is dat zelden vermeld wordt hoeveel die wettelijk toegestane hoeveelheid nu eigenlijk is. Slechte journalistiek vind ik dat. Zulke informatie moet m.i. er gewoon bij staan, nu weten we nog niet waar we aan toe zijn. (Ja, ik kan het ook zelf opzoeken, maar ik ben lui en het is gewoon het werk van zo'n journalist om duidelijke info te vertrekken.)

Ik ben me weer aan het opwinden... Tijd voor een bak koffie. :')
met een beetje klikken op deze pagina kun je al veel terugvinden daarover :
1000Bq/kg (was eerst 600) voor voedsel bijvoorbeeld.
1000 mSievert (1 Sievert) per uur en men wordt al goed ziek.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Radioactiviteit#Eenheden
megalomaniac
pi_95106300
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 05:54 schreef kitao het volgende:
het kwam niet door de tsunami.
Pardon? :?
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2011 @ 06:15:08 #74
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_95106315
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

In Turkije ook.

Ik vind niet dat andere mensen het recht hebben om iets te bouwen dat zulke enorme risico's met zich meeneemt als kerncentrales.
Het is niet eens het risico an sich. Het gaat om de gevolgen. Gevolgen die we niet kunnen beheersen als het misgaat.

Een trein heeft ook risico's. En als hij ontspoort vallen er wellicht doden. Maar hij stopt waar ie van de rails gaat en ploegt niet dagenlang ongecontroleerd en niet te stoppen door het landschap. Nee, je hebt een wrak en je kunt het opruimen en de rails herstellen en vaak dezelfde dag rijden er alweer treinen over hetzelfde spoor.

Dit is meer vergelijkbaar met de ramp in de Golf van Mexico. Een blowout van een oliebron kan gebeuren. Alleen als het op anderhalve kilometer onder water gebeurt hebben we een probleem. Het gaat over de grenzen wat we technisch kunnen met als gevolg de grootste olieramp in de geschiedenis omdat we het maandenlang niet kunnen stoppen.

quote:
Niemand zal ooit weten hoeveel doden en zieken er zijn gevallen bij deze ramp en hoeveel het alemaal gekost heeft. Allleen maar omdat er een paar mensen rijk van worden.
Het officiele dodental van Tjernobyl staat nog steeds op 56...
  woensdag 6 april 2011 @ 06:56:28 #75
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_95106454
quote:

Dat klopt wel ja, maar om nou te zeggen dat we het met alternatieven aankunnen die economisch haalbaar zijn .... Het zou alleen allemaal een stuk veiliger moeten met die kernenergie, wat ook economische consequenties heeft.
quote:
Werkelijk waar niet...
Ze hebben groot gelijk vanuit hun optiek, alleen ze staren zich daar blind op het feit dat ze (eindelijk) de kennis in huis hebben. Verder vertelt Lasman (Hoofd Indonesische Regulerend Agentschap Kernenergie) dat de angst voor kernenergie uit ontwetendheid is, ik had niet verwacht dat hij iets anders zou zeggen.

Overigens staat 1 kerncentrale (wetenschappelijke doeleinden) al een tijdje in de buurt Yogyakarta, een behoorlijk onstabiel gebied, hij heeft al wat aardbevingen geincasseerd en er is geen tsunami gevaar daar. Het verbaasde me dat uitgerekend dáár een kerncentrale staat overigens.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')