Gast , neem gewoon het zekere voor het onzekere, kan jou dat geld schelen , straks betaal je voor een tumor in je kop oidquote:Op maandag 4 april 2011 10:55 schreef LoveProfuzion het volgende:
Nou de annuleringsverzekering laat me mijn reis naar Japan niet annuleren omdat het hier om een atoomreactie gaat en omdat het ministerie heeft aangegeven dat je gewoon naar Tokyo kan. Grrrrrr...dus woensdag vlieg ik gewoon naar Tokyo hoogstwaarschijnlijk.
Mijn god. Dus je bent bang om te gaan, maar omdat je een lousy 700 euro niet vergoed krijgt ga je toch?quote:Op maandag 4 april 2011 10:55 schreef LoveProfuzion het volgende:
Nou de annuleringsverzekering laat me mijn reis naar Japan niet annuleren omdat het hier om een atoomreactie gaat en omdat het ministerie heeft aangegeven dat je gewoon naar Tokyo kan. Grrrrrr...dus woensdag vlieg ik gewoon naar Tokyo hoogstwaarschijnlijk.
bedankt vriend.quote:Op zondag 3 april 2011 23:42 schreef MartijnA3 het volgende:
Dat is de top van het reactorvat van no4. Dit "deksel" was eraf omdat de reactor in onderhoud was ten tijde van de aardbeving. Er zit geen brandstof in, dat zit allemaal in de spent fuel pool, die ze nu continue aan het koelen zijn.
Is normaal.quote:Op maandag 4 april 2011 13:08 schreef HaerdenC het volgende:
tepco webcam staat ineens op zwart ... wordt normaal om het uur ververst en staat nu gewoon op zwart ... en neen het is niet omdat het er donker is :-)
http://www.tepco.co.jp/nu/f1-np/camera/index-j.html
In dit document zie je foto's waar het deksel van de reactor is verwijderd:quote:Op maandag 4 april 2011 13:03 schreef kitao het volgende:
[..]
bedankt vriend.
ik dacht ook al aan de reactor maar kon het niet plaatsen in de gegeven berichten.
waar heb je dit gevonden ?
Ik kan de huidige stralingsniveaus van tokyo niet terugvinden.. maar ik denk dat je met je vlucht meer straling vangtquote:Op maandag 4 april 2011 10:55 schreef LoveProfuzion het volgende:
In een vliegtuig loop je weinig kans isotopen binnen te krijgen..quote:Op maandag 4 april 2011 13:42 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ik kan de huidige stralingsniveaus van tokyo niet terugvinden.. maar ik denk dat je met je vlucht meer straling vangt.
Je bedoelt nucliden, het feit dat je isotopen zegt betekend al genoegquote:Op maandag 4 april 2011 13:57 schreef Vow het volgende:
[..]
In een vliegtuig loop je weinig kans isotopen binnen te krijgen..
Dit! Maar ja dat snappen die atoom apolagisten hier niet.quote:Op maandag 4 april 2011 13:57 schreef Vow het volgende:
[..]
In een vliegtuig loop je weinig kans isotopen binnen te krijgen..
Het is een subjectief gevoel van onveiligheid. Als je kijkt naar de feiten kan je makkelijk naar Tokyo.quote:Op maandag 4 april 2011 14:01 schreef Sigma22 het volgende:
[..]
Dit! Maar ja dat snappen die atoom apolagisten hier niet.
Iedereen die toch wilt gaan gun ik een stralende vakantie.![]()
het gaat hier niet om feiten, het gaat hier om:quote:Op maandag 4 april 2011 14:03 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Het is een subjectief gevoel van onveiligheid. Als je kijkt naar de feiten kan je makkelijk naar Tokyo.
Ik snap ook niet precies wat ik hier doe, ik probeer het uit te leggen en te onderbouwen met feiten, maar het wordt gewoon genegeerd. Ik weet trouwens ook niet of ik voor of tegen kernenergie ben, hoor, maar je moet altijd objectief blijven kijken.quote:Op maandag 4 april 2011 14:14 schreef simmu het volgende:
[..]
het gaat hier niet om feiten, het gaat hier om:
• spanning
• sensatie
• atoomangst
om hierin bevestigd te worden halen enkele aanwezigen hier echt alles uit de kast. de meest idiote "bronnen" worden aangehaald, doorgaans van websites die elk weldenkend mens met kilometers afstand mijdt. maar ik heb een bron hoor! mijn bron zegt dat het allemaal heel erg misgaat en dat iedereen jodiumpillen moet slikken, want radioactief! oh, die pillen kan je op mijn bronsite ook kopengeheel toevallig
right.
ik ken het gevoelquote:Op maandag 4 april 2011 14:18 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ik snap ook niet precies wat ik hier doe, ik probeer het uit te leggen en te onderbouwen met feiten, maar het wordt gewoon genegeerd. Ik weet trouwens ook niet of ik voor of tegen kernenergie ben, hoor, maar je moet altijd objectief blijven kijken.
quote:Op maandag 4 april 2011 09:49 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
bron?
in japan is het al uit de schappen evenals andere bladgroenten, maar in nederland?
Ben eerder bang voor mijn wekelijkse vissie uit de zee.
Zat afgelopen zaterdag al te grappen dat ik in de toekomst alleen nog maar forel uit de kweekvijvers ga eten .
Naar de groenteman en visboer? neem een giegerteller mee!
zet er even bij dat deze meneer chief nucleair engineer is anders gooien die blinden dat ook nog op de schroothoop van te mijden bnw-sites.quote:Op maandag 4 april 2011 15:06 schreef Salvad0R het volgende:
New data released by TEPCO indicates that even though Fukushima Unit 1 was shut down during the March 11 earthquake, it appears to have "gone critical" again without human intervention.
Newly released TEPCO data provides evidence of periodic chain reaction at Fukushima Unit 1 door Fairewinds Associates
http://en.wikipedia.org/w(...)ers#Arnold_Gundersenquote:
Arnold GundersenIn 1990 Arnold Gundersen discovered radioactive material in an accounting safe at Nuclear Energy Services in Danbury, the consulting firm where he held a $120,000-a-year job as senior vice president.[4] Three weeks after he notified the company president of what he believed to be radiation safety violations, Gundersen was fired. For three years, Arnold Gundersen received harassing phone calls in the middle of the night and he became concerned about his family's safety. He was blacklisted, harassed, and fired for doing what he thought was right.[4]
The New York Times reports that Gundersen's case is not uncommon, especially in the nuclear industry. Even though nuclear workers are encouraged to report potential safety hazards, those who do risk demotion and dismissal. Instead of correcting the problems, whistle-blowers say, industry management and government agencies attack them as the cause of the problem. Driven out of their jobs and shunned by neighbors and co-workers, whistle-blowers often turn to each other for support.[4]
Ik post niet om mensen die er voor kiezen blind te zijn weer te laten zien, dat is een onmogelijke opgave. Ik post voor de mensen die objectief naar informatie kunnen kijken en niet bij voorbaat ergens een "BNW-label" aan plakken. Die mensen doen dat alleen maar om hun eigen onwetendheid en onzekerheid te verbloemen.quote:Op maandag 4 april 2011 15:09 schreef kitao het volgende:
[..]
zet er even bij dat deze meneer chief nucleair engineer is anders gooien die blinden dat ook nog op de schroothoop van te mijden bnw-sites.
ik hoop toch wel mensen aan te kunnen zetten om de keuze voor kernenergie NIET te maken.quote:Op maandag 4 april 2011 15:14 schreef Salvad0R het volgende:
Ik post niet om mensen die er voor kiezen blind te zijn weer te laten zien, dat is een onmogelijke opgave. Ik post voor de mensen die objectief naar informatie kunnen kijken en niet bij voorbaat ergens een "BNW-label" aan plakken. Die mensen doen dat alleen maar om hun eigen onwetendheid en onzekerheid te verbloemen.
Eindelijk iemand die onze "Japanners gaan allemaal dood" theorie kan gaan uittesten. Niet vergeten om te posten he wanneer je terug in Nederland bent, anders zal dit leiden tot eindeloze theorieën dat je overleden bent.. Of gemuteerd tot een Japanner.quote:Op maandag 4 april 2011 10:55 schreef LoveProfuzion het volgende:
morgen draait de wind .....quote:Op maandag 4 april 2011 15:29 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die onze "Japanners gaan allemaal dood" theorie kan gaan uittesten. Niet vergeten om te posten he wanneer je terug in Nederland bent, anders zal dit leiden tot eindeloze theorieën dat je overleden bent.. Of gemuteerd tot een Japanner.
Fijne vakantie in ieder geval
bedoelen ze dan 18,1% of 18100% raak altijd in de war met usa komma of puntquote:Op maandag 4 april 2011 15:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Behalve het uitkotsen van wat onzinnige ad hominem aanvallen heb je weinig inbreng in dit topic, gast.
OT:
The University of Berkley in California is now reporting that rainwater in San Francisco water has now been detected at levels 18,100% above federal drinking water standards.
http://blog.alexanderhigg(...)-water-limits-13014/
Ze hadden die komma weg moeten laten, helaas.quote:Op maandag 4 april 2011 15:58 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
bedoelen ze dan 18,1% of 18100% raak altijd in de war met usa komma of punt
op die site kan je meer info vinden zeer interresantquote:Op maandag 4 april 2011 16:05 schreef Basp1 het volgende:
Heel leuk dat berkley dat kan meten, maar waarom vergelijkt men regenwater met de drinkwaternormen. Wat is de normale straling in regenwater vraag ik me dan af, en hoeveel is dit gestegen door dit gebeuren in japan.
Het regenwater landt direct in de bronnen en kanalen voor het drinkwater van California.quote:Op maandag 4 april 2011 16:05 schreef Basp1 het volgende:
Heel leuk dat berkley dat kan meten, maar waarom vergelijkt men regenwater met de drinkwaternormen. Wat is de normale straling in regenwater vraag ik me dan af, en hoeveel is dit gestegen door dit gebeuren in japan.
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12954664quote:
Japan nuclear plant releases radioactive water into sea
Workers at Japan's quake-hit nuclear plant have begun dumping water with low levels of contamination into the sea to free up room to store more highly radioactive water leaking at the site.
waar moeten ze dat water dan laten , daarbij wordt dan gemakshalfe uitgegaan van dat het snel verdunt van 100 msv naar 0,01 ofzo .quote:Op maandag 4 april 2011 16:48 schreef kitao het volgende:
terug naar de berichten dan aangezien er geen harde argumenten komen als antwoord op de door mij zojuist gestelde vraag.
het is inmiddels al eerder naar voren gebracht :
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12954664
waarom wordt dit zomaar toegelaten zonder enig protest ?
iemand enig idee ?
Ik zou het als ik eigenaar zou zijn ook liever in zee laten lopen dan in de grond, in de zee is het wat sneller verdund, ipv de langzame doorlooptijd van water in de grondwatercyclus.quote:Op maandag 4 april 2011 16:48 schreef kitao het volgende:
waarom wordt dit zomaar toegelaten zonder enig protest ?
iemand enig idee ?
nou gelukkig, toch een inhoudelijke discussie.quote:Op maandag 4 april 2011 16:52 schreef Basp1 het volgende:
Ik zou het als ik eigenaar zou zijn ook liever in zee laten lopen dan in de grond, in de zee is het wat sneller verdund, ipv de langzame doorlooptijd van water in de grondwatercyclus.
Wie moet er tegen protesteren, de regering die eigenaar van tepco gaat worden, en liever zo min mogelijk rotzooi meer zelf hoeft te maken?
nou nee. zowel de mogelijke meltdown als de twijfels aan de integriteit van de behuizing (alle lagen) was vrijwel van begin af bekend. het was en is niet zozeer een kwestie van "doen alsof het controleerbaar is" alswel een kwestie van "wat de neuk kunnen we anders doen, we moeten koelen en dit is de enige manier waarop het kan"quote:Op maandag 4 april 2011 16:56 schreef Dance99Vv het volgende:
In het begin deed men of het enigzins controleerbaar was, men spoot er idiote hoeveelheden water in, in alle vier...toen had ik al een voorgevoel dat dat niet oke was ,nu zoveel ton volgende week als de zooi wat verdunt is en weggedreven in de zeestromen nog een flinke lading? en dan dat zwaar radio-aktief water wat daarmee? ook maar effe lozen, de aandacht is allang verslapt maar de echte ramp gaat zich nu voltrekken.
maar je kunt niet ontkennen dat hier een risico in zit. mijn eerste idee was dichtstorten met cement en afdekken met lood ofzo, nu loopt de radioactiviteit gewoon met het water weg, beton storten kan niet want er zit te veel water in , bindmiddel , kleurstof niets hielp , is nie goed.quote:Op maandag 4 april 2011 16:59 schreef simmu het volgende:
[..]
nou nee. zowel de mogelijke meltdown als de twijfels aan de integriteit van de behuizing (alle lagen) was vrijwel van begin af bekend. het was en is niet zozeer een kwestie van "doen alsof het controleerbaar is" alswel een kwestie van "wat de neuk kunnen we anders doen, we moeten koelen en dit is de enige manier waarop het kan"
Het duurt veel te lang om zo'n tanker te regelen, bovendien dienen er dan weer pompen enz. geregeld te worden. Ik betwijfel overigens dat een schip van een dergelijke omvang zo dichtbij een kerncentrale kan aanmeren.quote:Op maandag 4 april 2011 16:56 schreef kitao het volgende:
[..]
nou gelukkig, toch een inhoudelijke discussie.
waarom dit water niet opvangen in een afgedankte supertanker en dit later behandelen ?
dit is geen oplossing lijkt mij.
toch de afgelopen dagen diverse berichten gezien dat besmet water met ionenwisselaars goed te behandelen is.quote:Op maandag 4 april 2011 16:59 schreef simmu het volgende:
nou nee. zowel de mogelijke meltdown als de twijfels aan de integriteit van de behuizing (alle lagen) was vrijwel van begin af bekend. het was en is niet zozeer een kwestie van "doen alsof het controleerbaar is" alswel een kwestie van "wat de neuk kunnen we anders doen, we moeten koelen en dit is de enige manier waarop het kan"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |