En dat geldt in de eerste tijd nog sterker dan later in je zwangerschap, omdat nu een hele hoop belangrijke dingen (ik noem hersenen) worden aangelegd.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:34 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oké. Gefeliciteerd. Je bent dus zwanger. Elk glas alcohol wat je drinkt vanaf de positieve test is slecht voor de baby. Dat je een slokje méédrinkt van je man kan ik nog snappen, maar gewoon zelf een heel glas wegdrinken is gewoon echt heel slecht.
Jij bent een troll he?quote:Op donderdag 7 april 2011 09:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgende week afspraak bij de huisarts. Ben nu 7 weken.
Stoppen met roken gaat moeilijker worden..
quote:Op donderdag 7 april 2011 09:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moest daar dus ook al aan denken.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:30 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Want de verloskundige zegt zeker dat de stress van niet drinken erger is dan die paar glazen alcohol....![]()
Ik moet er nog even allemaal aan wennen..quote:Op donderdag 7 april 2011 09:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dat geldt in de eerste tijd nog sterker dan later in je zwangerschap, omdat nu een hele hoop belangrijke dingen (ik noem hersenen) worden aangelegd.
Oh fuck.quote:
Uh, nee... Ik meen het.quote:
Ja. Ga vandaag nicotine pleisters halen..vanaf morgen niet meer roken. Zie er tegenop.quote:
Nicotinepleisters zijn geloof ik ook niet al te best voor je baby. Ik zou daar even goed de bijsluiter van lezen.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ga vandaag nicotine pleisters halen..vanaf morgen niet meer roken. Zie er tegenop.
Ben je bewust zwanger geworden? Ik kan me namelijk best voorstellen dat je er anders in staat als je ineens merkt dat je zwanger bent, dan wanneer je er min of meer echt voor gekozen hebt.quote:
Ik kreeg de tip om vanillevla te eten, dat houdt het tegen.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:35 schreef Juud79 het volgende:
Verder meer last van maagzuur, nu ook overdag geregeld.
Omdat ik er van uit ging dat zoiets via de huisarts gaat. Bovendien slik ik ook bepaalde medicijnen die ik met hem wil overleggen of het kwaad kan. Vandaar.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:41 schreef danic het volgende:
Het klinkt een beetje alsof de zwangerschap onverwachts komt?
Waarom heb je afspraak bij de huisarts en niet gelijk bij de verloskundige?
Vla neem ik idd 's avonds, overdag neem ik een Rennie of wat pepermunt.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:44 schreef poemojn het volgende:
[..]
Ik kreeg de tip om vanillevla te eten, dat houdt het tegen.Van die emmertjes hele dikke gele vla, dat werkt beter dan de dunnere vla uit een pak.
Capricia, als je geen troll bent, maak dan een afspraak met een verloskundige. Ze geven je dan bij de eerste afspraak veel informatie en je krijgt een tas vol folders mee naar huis om verder te lezen. En kijk hier eens: http://www.zwangernu.nl/
Wat fijn dat het ukje op schema ligt!quote:Op donderdag 7 april 2011 09:44 schreef Aventura het volgende:
Goed nieuws Vlindur!
Ik had vanmorgen ook weer een echo. Groeiecho dit keer. De baby zit met alles precies op de curve. Daarover hoeven we ons geen zorgen te maken!
Met mij gaat het iets minder lekker. Heb toch weer meer bekkenklachten gekregen. Niet goed kunnen omdraaien in bed, lang staan of in een houding zitten is pijnlijk, waggelende loop..het is allemaal niet zo erg als bij sommige van jullie, maar wel vervelend.
het is niet bewezen, maar op zich zou ik het dat ene glas niet waard vinden... En dat komt van mij, iemand die echt wel graag een glas wijn drinkt. Ik zou het gewoon niet doenquote:Op donderdag 7 april 2011 09:48 schreef capricia het volgende:
Maar heeft iemand ergens informatie wat 1 glas wijn met het embryo doet? Wat ik lees is het niet bewezen dat 1 glas slecht is:
http://www.babybytes.nl/encyclopedie/A/Alcohol
Veel succes, ik hoop van harte dat het je lukt.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Geef jij me eens een link dat dat bij 1 glas alcohol ontstaat, dan.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:56 schreef Vanyel het volgende:
Google anders eens op foetaal alcoholsyndroom. Dat is niet iets dat alleen voorkomt bij alcoholisten.
Oke....dooooeeeiiii!quote:Op donderdag 7 april 2011 09:58 schreef capricia het volgende:
En koffie? Kan dat ook al kwaad?
Aan sport doe ik al een tijdje aan Thaiboksen. Maar ik overweeg om dat ook maar zo snel mogelijk op te zeggen. Vind stompen en trappen in mijn buik ook niet meer zo verantwoord.
Sorry? Dat is gewoon mijn sport wat ik al jaren doe.quote:
Dan geloof je het niet. Ik sta niet bekend om troll topics btw.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:02 schreef Vlindur het volgende:
Ik ga iemand negeren de komende weken. Ik geloof er geen hol van. 6 jaar proberen? Normaal zou je na 2 jaar toch al wel bij een huisarts aangeklopt zijn? En dan ook niet stoppen met roken en drinken om het zwanger worden te bevorderen? Kom op zeg. Ben je 16 ofzo?
Op 1 april zeker...quote:Op donderdag 7 april 2011 10:07 schreef capricia het volgende:
Heb jullie het ergste nog niet eens verteld: heb een week of twee geleden waanzinnig aan de coke gezeten. Toen wist ik nog niet dat ik zwanger was. Daar zit ik het meest over in. Niet over dat glaasje alcohol.
Nee, op een feestje. En dit is serieus. Kijk maar naar mijn post geschiedenis.quote:
Hier!quote:Op donderdag 7 april 2011 10:11 schreef Orea het volgende:
Wáár is de popcornsmiley als je hem nodig hebt
Lieve schat, ik wens je een hele prettige zwangerschap en een heel gezond kindje! En op zich denk ik dat je daar zelf ook een hand in kunt hebbenquote:Op donderdag 7 april 2011 10:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, op een feestje. En dit is serieus. Kijk maar naar mijn post geschiedenis.
Troll of niet (ik denk overigens nog steeds van niet), dan nog is het niet gezegd dat iedereen na 1 of 2 jaar proberen meteen naar een huisarts gaat. Sommige mensen kunnen er genoegen mee nemen de boel op zijn beloop te laten...quote:Op donderdag 7 april 2011 10:02 schreef Vlindur het volgende:
Ik ga iemand negeren de komende weken. Ik geloof er geen hol van. 6 jaar proberen? Normaal zou je na 2 jaar toch al wel bij een huisarts aangeklopt zijn? En dan ook niet stoppen met roken en drinken om het zwanger worden te bevorderen? Kom op zeg. Ben je 16 ofzo?
Maar toch wel binnen 6 jaar? Als je wens echt heel groot is dan laat je dat toch niet zo op zijn beloop?quote:Op donderdag 7 april 2011 10:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Troll of niet (ik denk overigens nog steeds van niet), dan nog is het niet gezegd dat iedereen na 1 of 2 jaar proberen meteen naar een huisarts gaat. Sommige mensen kunnen er genoegen mee nemen de boel op zijn beloop te laten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |