quote:Op woensdag 6 april 2011 16:45 schreef Tally het volgende:
Jaaaaa ik mocht naar huis!
Alle onderzoekjes was goed. En mijn bloeddruk was zo gezakt dat het geen probleem zou moeten vormen en de hoofdpijn is weg
Vrijdagochtend om half 7 mag ik me melden en we zijn de eerste van die dagDus rond lunchtijd ben ik mama
Wij hebben ook die vrijdag de 20 weken echo en ik ben ook zoooooo benieuwdquote:Op woensdag 6 april 2011 20:42 schreef wickie het volgende:
Tally bijna mama![]()
VlindurJaaaaa, natuurlijk heb je een heuse echte baby in je buik! Wat fijn om nu ook die bevestiging gezien te hebben
![]()
BJ 20 weken![]()
Dinsdag!!!!! Ik denk een jongetje voor jullie.
Wij mogen volgende week vrijdag, ook echt bijna, iets meer dan een week. Ik ben ook zoooo benieuwd.
quote:Op woensdag 6 april 2011 23:27 schreef capricia het volgende:
Ik merk dat ik door mijn (beginnende) zwangerschap ook steeds minder zin in alcohol heb. De smaak gaat me tegenstaan. Hebben meer mensen dat?
Nou eigenlijk he, moet je gewoon stevig door blijven drinken. Het is net als met koffie, in het begin is het even vies, maar dat moet je leren drinken. Ik zou de Whisky pakken, een lekker oud model. Daar elke avond 4 glazen van nemen en dan ben je zo weer op peil!quote:Op woensdag 6 april 2011 23:27 schreef capricia het volgende:
Ik merk dat ik door mijn (beginnende) zwangerschap ook steeds minder zin in alcohol heb. De smaak gaat me tegenstaan. Hebben meer mensen dat?
quote:Op donderdag 7 april 2011 08:54 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nou eigenlijk he, moet je gewoon stevig door blijven drinken. Het is net als met koffie, in het begin is het even vies, maar dat moet je leren drinken. Ik zou de Whisky pakken, een lekker oud model. Daar elke avond 4 glazen van nemen en dan ben je zo weer op peil!
Ik drink af en toe nog steeds wel eens een glaasje wijn bij het eten. In totaal 2 of 3 glazen per week.quote:Op donderdag 7 april 2011 08:46 schreef danic het volgende:
Capricia, ik hoop dat ik je verkeerd begrijp, maar vraag je nou of meer mensen de smaak van alcohol tegen vinden staan tijdens hun zwangerschap??
Ik neem aan dat je geen druppel drinkt nu je zwanger bent? Dus hoe weet je dan of de smaak je tegen staat?
Als ik het nou verkeerd begrijp moet je het zeggen hoor, ben pas net wakker
Want de verloskundige zegt zeker dat de stress van niet drinken erger is dan die paar glazen alcohol....quote:Op donderdag 7 april 2011 09:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik drink af en toe nog steeds wel eens een glaasje wijn bij het eten. In totaal 2 of 3 glazen per week.
Ben nog niet bij een verloskundige geweest.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:30 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Want de verloskundige zegt zeker dat de stress van niet drinken erger is dan die paar glazen alcohol....![]()
Oké. Gefeliciteerd. Je bent dus zwanger. Elk glas alcohol wat je drinkt vanaf de positieve test is slecht voor de baby. Dat je een slokje méédrinkt van je man kan ik nog snappen, maar gewoon zelf een heel glas wegdrinken is gewoon echt heel slecht. Dus vanaf nu maar niet meer doen hèquote:Op donderdag 7 april 2011 09:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben nog niet bij een verloskundige geweest.
Volgende week afspraak bij de huisarts. Ben nu 7 weken.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:34 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oké. Gefeliciteerd. Je bent dus zwanger. Elk glas alcohol wat je drinkt vanaf de positieve test is slecht voor de baby. Dat je een slokje méédrinkt van je man kan ik nog snappen, maar gewoon zelf een heel glas wegdrinken is gewoon echt heel slecht. Dus vanaf nu maar niet meer doen hè![]()
En wanneer is de eerste afspraak bij je verloskundige? En hoever ben je nu?
En dat geldt in de eerste tijd nog sterker dan later in je zwangerschap, omdat nu een hele hoop belangrijke dingen (ik noem hersenen) worden aangelegd.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:34 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oké. Gefeliciteerd. Je bent dus zwanger. Elk glas alcohol wat je drinkt vanaf de positieve test is slecht voor de baby. Dat je een slokje méédrinkt van je man kan ik nog snappen, maar gewoon zelf een heel glas wegdrinken is gewoon echt heel slecht.
Jij bent een troll he?quote:Op donderdag 7 april 2011 09:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgende week afspraak bij de huisarts. Ben nu 7 weken.
Stoppen met roken gaat moeilijker worden..
quote:Op donderdag 7 april 2011 09:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgende week afspraak bij de huisarts. Ben nu 7 weken.
Stoppen met roken gaat moeilijker worden..
Ik moest daar dus ook al aan denken.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:30 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Want de verloskundige zegt zeker dat de stress van niet drinken erger is dan die paar glazen alcohol....![]()
Ik moet er nog even allemaal aan wennen..quote:Op donderdag 7 april 2011 09:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dat geldt in de eerste tijd nog sterker dan later in je zwangerschap, omdat nu een hele hoop belangrijke dingen (ik noem hersenen) worden aangelegd.
Oh fuck.quote:
Uh, nee... Ik meen het.quote:
Ja. Ga vandaag nicotine pleisters halen..vanaf morgen niet meer roken. Zie er tegenop.quote:
Nicotinepleisters zijn geloof ik ook niet al te best voor je baby. Ik zou daar even goed de bijsluiter van lezen.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ga vandaag nicotine pleisters halen..vanaf morgen niet meer roken. Zie er tegenop.
Ben je bewust zwanger geworden? Ik kan me namelijk best voorstellen dat je er anders in staat als je ineens merkt dat je zwanger bent, dan wanneer je er min of meer echt voor gekozen hebt.quote:
Ik kreeg de tip om vanillevla te eten, dat houdt het tegen.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:35 schreef Juud79 het volgende:
Verder meer last van maagzuur, nu ook overdag geregeld.
Omdat ik er van uit ging dat zoiets via de huisarts gaat. Bovendien slik ik ook bepaalde medicijnen die ik met hem wil overleggen of het kwaad kan. Vandaar.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:41 schreef danic het volgende:
Het klinkt een beetje alsof de zwangerschap onverwachts komt?
Waarom heb je afspraak bij de huisarts en niet gelijk bij de verloskundige?
Vla neem ik idd 's avonds, overdag neem ik een Rennie of wat pepermunt.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:44 schreef poemojn het volgende:
[..]
Ik kreeg de tip om vanillevla te eten, dat houdt het tegen.Van die emmertjes hele dikke gele vla, dat werkt beter dan de dunnere vla uit een pak.
Capricia, als je geen troll bent, maak dan een afspraak met een verloskundige. Ze geven je dan bij de eerste afspraak veel informatie en je krijgt een tas vol folders mee naar huis om verder te lezen. En kijk hier eens: http://www.zwangernu.nl/
Wat fijn dat het ukje op schema ligt!quote:Op donderdag 7 april 2011 09:44 schreef Aventura het volgende:
Goed nieuws Vlindur!
Ik had vanmorgen ook weer een echo. Groeiecho dit keer. De baby zit met alles precies op de curve. Daarover hoeven we ons geen zorgen te maken!
Met mij gaat het iets minder lekker. Heb toch weer meer bekkenklachten gekregen. Niet goed kunnen omdraaien in bed, lang staan of in een houding zitten is pijnlijk, waggelende loop..het is allemaal niet zo erg als bij sommige van jullie, maar wel vervelend.
het is niet bewezen, maar op zich zou ik het dat ene glas niet waard vinden... En dat komt van mij, iemand die echt wel graag een glas wijn drinkt. Ik zou het gewoon niet doenquote:Op donderdag 7 april 2011 09:48 schreef capricia het volgende:
Maar heeft iemand ergens informatie wat 1 glas wijn met het embryo doet? Wat ik lees is het niet bewezen dat 1 glas slecht is:
http://www.babybytes.nl/encyclopedie/A/Alcohol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |