abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:12:28 #201
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_57518047
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 10:04 schreef Operc het volgende:
Nog meer mensen die er vanavond bij zijn in de HMH?
yep, ondanks dat ik al tijden geen NW meer luister
[KNE]-Mod
pi_57518354
ja ik ben er ook
alleen zou ik momenteel liever naar Muse gaan
pi_57519147
waar spelen die dan? Niet in Nederland toch? (btw: Muse )
pi_57521893
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:11 schreef Operc het volgende:
waar spelen die dan? Niet in Nederland toch? (btw: Muse )
nee joh, ze spelen ook niet
maar ik heb gister Haarp binnen gekregen!
dus ik ben de heletijd al Muse aan het kijken haha
pi_57532682
Zo, net terug uit Amsterdam. Vond het een geweldig concert. Heerlijk geluid en schitterende licht/vuurwerkshow. De nieuwe zangeres houdt zich wat mij betreft prima staande binnen Nightwish. Het blijkt dat het toch vooral om de muziek gaat en dat ze het prima zonder Tarja Turunen afkunnen.

Wel jammer dat er niet zoveel van Wishmaster werd gespeeld. Ik had graag Wanderlust of She is my Sin gehoord. Maar goed, dat mocht de pret niet drukken.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  zaterdag 22 maart 2008 @ 01:30:33 #206
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_57533489
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 00:42 schreef Metal_Mart het volgende:

Wel jammer dat er niet zoveel van Wishmaster werd gespeeld. Ik had graag Wanderlust of She is my Sin gehoord. Maar goed, dat mocht de pret niet drukken.
Hoe klinken de oudere nummers (met Tarja) nu? Het lijkt me raar om de oudere nummers nu met een andere stem te horen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_57535304
Gisteravond ook in de HMH geweest.

Ik vind het zeker niet slecht, en de nummers van de nieuwe cd klonken erg lekker. Maar toch, die oude nummers, zonder Tarja, het valt een beetje tegen. Ik vind dat Nightwish een beetje de "magie" kwijt is.

Het is jammer, maar ik denk niet dat ik de volgende keer weer ga...
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 09:45:47 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_57535406
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 14:21 schreef De Wouzeraar het volgende:
Hier wordt ik nu niet echt bepaald heel erg blij van:

http://youtube.com/watch?v=58MgVCdCQn0&feature=related

Dat was een mooi liedje!

Vergelijk:

http://youtube.com/watch?v=v6AVawLh_sI&feature=related
Ik herken dat hele nummer niet meer terug !
KuikenGuppy
  zaterdag 22 maart 2008 @ 11:08:21 #209
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_57536228
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 09:30 schreef De Wouzeraar het volgende:
Ik vind het zeker niet slecht, en de nummers van de nieuwe cd klonken erg lekker. Maar toch, die oude nummers, zonder Tarja, het valt een beetje tegen. Ik vind dat Nightwish een beetje de "magie" kwijt is.

Het is jammer, maar ik denk niet dat ik de volgende keer weer ga...
Ja, dat heb ik ook wel.
Het was wel een mooie show en een leuk concert. En ik vind het ook wel tof dat men duidelijk voor iemand met ook een aparte stem heeft gekozen in plaats van een "nieuwe Tarja", maar toch mist het iets bij de oudere nummers. Vandaar waarschijnlijk ook dat men die bijna niet speel.

Marco is wel weer erg tof, heb het idee dat hij nu minstens de helft van de vocalen verzorgt en dat men steeds meer nummers kiest waar een grote partij voor de man in zit. Maar idd wat je zegt, de "magie" is het wel een beetje kwijt qua zang, hoewel ze het volgens mij zelf eindelijk wel weer echt leuk vinden om samen te spelen.
[KNE]-Mod
pi_57536353
ik heb jou gezien The_Ed, maar ik twijfelde

Ik vond het een goed concert, zolang ze het bij haar 'eigen' nummer hield. Die knalden en klonken écht goed
Maar de oude nummers, misten de Tarja-sound.. de hoge noten, de hoge stem.. ja, die heb ik in bijvoorbeeld Nemo en Dark Chest of Wonders wel gemist...

Wat Ed zegt: ik heb liever Anette dan iemand die precies hetzelfde klinkt als Tarja: als je een nieuwe weg in slaat met een nieuwe zangeres, doe het dan goed maar ik vind het wel jammer van de oude nummers...

Ik ga denk ik wel weer een volgende keer, als ze eenmaal wat meer eigen nummers op 't repetoire heeft staan
Ja doei.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 11:22:41 #211
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_57536397
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb jou gezien The_Ed, maar ik twijfelde
haha, ik heb jou niet gezien.
niet bewust in ieder geval.
quote:
Ik ga denk ik wel weer een volgende keer, als ze eenmaal wat meer eigen nummers op 't repetoire heeft staan
Naja, misschien groeit het inderdaad nog verder.
En anders ga ik wel een keer naar dat bandje van Marco, als die ooit komen.
[KNE]-Mod
pi_57536525
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 11:08 schreef ThE_ED het volgende:
hoewel ze het volgens mij zelf eindelijk wel weer echt leuk vinden om samen te spelen.
Ja, het viel mij ook wel op dat ze heel veel lol op het podium hadden.
pi_57536560
eensch je zag echt dat er een 'gezellige band' stond

*jaloers*

al had ik soms die mic wel even willen pakken om de hogere stem te zingen volgens mij was haar stem niet optimaal gisteren, want ook in haar eigen nummers pakte ze vaak een octaaf lager..
Ja doei.
pi_57536700
Ik vond het een gaaf concert. Ze hadden een goede show en het voorprgramma (Pain) was ook best leuk eigenlijk. 1,5 uur vond ik wel beetje aan de korte kant, maar ok.
Minpuntje was voor mij denk ik Dark Chest of Wonders, soms haalde ze de noten niet echt of schreeuwde ze naar mijn mening iets te veel. Of ze gister gewoon niet optimaal bij stem was of dat het misschien echt te hoog is voor haar weet ik eerlijk gezegd niet.
pi_57536767
Ik ben gisteravond ook geweest.

Geweldig concert, dijk van een show, geweldig vuurwerk, het is overduidelijk dat de band echt VELE jaren ervaring heeft, ze zijn echt BRUUT.......en dan hebben ze zo'n schattig schoolmeisje van K3-formaat als zangeresje die haar stem continu forceert en bij uitschieters die haar te moeilijk worden maar lettergrepen gaat overslaan........
  zaterdag 22 maart 2008 @ 12:00:59 #216
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_57537007
Tsja, Pain, dat was "wel leuk" maar wel een beetje van "ja we deden nu eerst nu-metal maar we moesten van de platenmij. nu industrial gaan maken". Als ze echt gave industrial-metal hadden willen laten zijn had Nightwish Turmion Kätilöt mee moeten nemen.
[KNE]-Mod
pi_57537148
vanaf een afstandje leek ze op Abby uit NCIS
Ja doei.
pi_57537516
Godskolere, die nieuwe meid schijnt dus echt een stuk ouder te zijn dan ze er uit ziet (en ZEKER dan hoe ze zich gedraagt, kleedt en zingt.) Ik had me nog niet zo in haar verdiept behalve dat ik die nieuwe nummers geluisterd heb en wat stukkies op Youtube heb gezien.

idd @ Pain: de gitaar klonk soms echt lekker bruut, net zoals de drums, die vent had een HELE goede scream en grunt, maar die gebruikte hij zelden. ZIjn zangstem was gewoon saai.
En die broek was echt fout.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 12:45:33 #219
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_57537704
Erg goed concert. Geweldig geluid en nog meer explosies dan bij een unplugged sessie van Iron Maiden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_57538065
Ja de show zelf was werkelijk GEWELDIG!!!!
pi_57538602
Jaaa het was echt super gaaf!!!
mijn eerste gedachten bij Anette was ook: Ah das net Kristel ofzo van K3!
maar ze zong wel goed, op het einde van Dark Chest Of Wonders na, wat een geschreeuw zeg :|
ik was dan wel weer heel blij met Wishmaster
pi_57539898
Nou ik probeerde haar gedurende het hele concert zo veel mogelijk te negeren!
Het kwam op mij over alsof je een dikke Ferrari had, waarin je de motor van een Peugeot 206 had zitten of zo.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 15:12:23 #223
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_57540071
De muziek wordt wel steeds vetter, coole riffjes.
[KNE]-Mod
pi_57540150
Absoluut, het geheel was geweldig! De belichtig, het vuurwerk en de mist enzo vulde dat allemaal ook weer perfect aan. (Sublieme timing ook steeds!)

Waar stond iedereen trouwens?
Ik stond in het midden, een kleine 5 meter naar achteren. Ik heb pogingen gewaagd foto's en filmpjes met mijn mobieltje te maken, maar dat schoot niet echt op. (Ik kan trouwens het kabeltje ook even niet vinden om het over te zetten.)
pi_57540926
ik stond aan de linker kan op de 13e rij ofzo?
nouja ik had in ieder geval goed zicht
weet iemand trouwens wat ze precies hebben gespeeld?
ik kom niet verder dan:

- Dark Chest of Wonders
- Wish I Had An Angel
- Nemo
- Wishmaster
- The Siren
- Poet And The Pendulum
- Bye Bye Beautiful
- Amaranth
- Whoever Brings The Night
- Islander
- Last Of The Wilds
- Sahara
  zaterdag 22 maart 2008 @ 17:08:46 #226
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57541975
DIt is de hele list:
quote:
Bye Bye Beautiful
Dark Chest of Wonders
Whoever Brings the Night
The Siren
Amaranth
The Islander
The Poet and the Pendulum
Sacrament of Wilderness
Last of the Wilds
Sahara
Nemo

Toegiften:

Wishmaster
Wish I Had an Angel
pi_57542286
Ik stond een meter of 2 achter het soundboard, redelijk achteraan dus. Geen zin meer in dat gedrang Het geluid is in de Music Hall toch overal goed.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_57543220
Ik stond ook ergens achteraan. Het concert was wel ok, moet heel erg wennen aan hun oude nummers met nieuwe zangstem. Ik vond Anette wel heel goed op haar plek op het podium!
pi_57897544
er gaan verhalen dat ze op Lowlands staan he!
helaas zit ik dan in Zweden haha
pi_57898396
Ik heb ook al verhalen gehoord over dat sommige mensen de band nu beter vinden dan toen Tarja er nog in zat. Dat gaat mij persoonlijk veel te ver.
pi_57898747
tsja, dat noem je persoonlijke voorkeur
pi_62362676
Gaan er nog mensen naar Nightwish toe in Ahoy in Maart 2009?
http://www.livenation.nl/nightwish-rotterdam
Ik ga er heen en heb er zin in
pi_62362903
Ik ga ook.

Ik heb trouwens uit 2 officiele bronnen vernomen dat Tarja terug komt.
ijs_beer fan!
pi_62363070
Oh, dat wist ik niet, heb je die twee bronnen nog bij de hand? Vond Tarja eigenlijk beter dan Anette, maar dat is natuurlijk mijn mening.
pi_62363373
Misschien is betrouwbare bronnen een beter woord .

Ook nog een vaag gerucht gehoord dat ze samen zouden gaan optreden, maar of dat waar is weet ik niet.
ijs_beer fan!
pi_62363607
Dan hoop ik dat Anette ook blijft. Zij heeft ook een bepaalde kracht in haar stem, ook al is ze niet klassiek geschoold. Zoals in meadows of heaven ook mooi te horen is. Haar stem past beter bij ballad achtige nummers dan die van Tarja (die dan nogal eens geforceerd overkomt)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_62363914
Beter bij balads? Hmmm I beg to differ!

Anette is gewoon een leuke rock-chick, maar "leuk" is bij lange na niet goed genoeg voor een band van wereldniveau.
pi_62364333
Ik denk dat je haar niet als vervanging moet zien. Ze heeft haar eigen kwaliteiten (en ze word waarschijnlijk alleen maar beter). ZO bijzonder was Tarja nu ook weer niet. Ja, ze had een leuke klassiek geschoolde stem, maar Nightwish word vooral gemaakt door de composities van Tuomas, en niet door stem van Tarja, zoals we konden zien bij de laatste CD.

en bij ballads heeft Tarja voor mij een te harde stem. Zoals ze inkomt bij Kuolema Tekee Taitejian, is eigenlijk te heftig, en ook eerdere ballads hebben hetzelfde euvel. Ik wil niet neteen zeggen dat Anette er beter in is, maar ze heeft er volgensmij een geschiktere stemgeluid voor
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_62364390
Met Forever Yours heeft ze wel een heel zachte / romantische stem.
pi_62364571
Sinds Tarja weg is zijn er weet ik 't hoeveel fans afgehaakt.
Of het nou wannabe fans of succes fans waren dat doet er niet toe, ze zijn afgehaakt.

Je kunt wel zeggen dat Nightwish groot is geworden door de composities van Tuomas (en dat ben ik 't op zich wel mee eens), maar zo ziet de buitenwereld dat niet.
Tarja was en is nightwish.
Ik ben al jaren niet meer zo van de symph rock/metal maar wat Nightwish voor had op alle andere bands was Tarja en haar klassieke scholing.
Nu doet Nightwish mij bijzonder weinig meer in deze setting.

Zoals ToT zei, Anette is een leuke rockchick maar niet meer dan dat.
ijs_beer fan!
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:53:53 #241
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_62364809
Eens, natuurlijk heeft Tuomas de grootste invloed maar Tarja deed veel. Ik vind de laatste cd dan ook helemaal niks, hoewel ik vond dat ze met Once ook al een (voor mij) minder geslaagde weg insloegen, al vind ik Once alsnog veel beter dan DPP.

De nieuwe Nightwish vind ik dus niet zo interessant meer, maar zaterdag ga ik Tarja solo voor het eerst zien en ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren.

Ik ben ook wel benieuwd waar de verhalen dat Tarja terug zou komen vandaan komen eigenlijk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:00:37 #242
202348 Susi
Temple of Love
pi_62364993
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:52 schreef NanKing het volgende:
Ik ga ook.

Ik heb trouwens uit 2 officiele bronnen vernomen dat Tarja terug komt.

Dat kan ik haast niet geloven, na al dat modderwerpen heen en weer.
pi_62365106
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:00 schreef Susi het volgende:

[..]

Dat kan ik haast niet geloven, na al dat modderwerpen heen en weer.
Heel veel van die problemen kwamen door de vent van Tarja ze zijn nu gescheiden.
ijs_beer fan!
pi_62365217
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:04 schreef NanKing het volgende:

[..]

Heel veel van die problemen kwamen door de vent van Tarja ze zijn nu gescheiden.
Wauw, dat zou echt gaaf zijn (dat ze terugkomt, niet dat ze gescheiden zijn). Zou wel lullig zijn voor Anette trouwens.

Maar ja, ik zal er maar niet te veel op hopen, dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
pi_62365540
Tarja terug? Dat zou wat zijn, zeg. Inderdaad zoals Susi zegt.. na al dat modderwerpen.

Ik wacht nog wel even af tot het officiëel is, want het klinkt zeer onwaarschijnlijk.
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:29:55 #246
202348 Susi
Temple of Love
pi_62365688
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:04 schreef NanKing het volgende:

[..]

Oh ik wist niet dat ze gescheiden waren. Ah, ach so ! Dan klinkt het al íets waarschijnlijker, maar ik ben benieuwd !
pi_62365779
Ik zit nu even te lurken op het offciële Tarja Turunen forum maar ik kan helemaal niets over een scheiding vinden.
pi_62365824
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:33 schreef Desunoto het volgende:
Ik zit nu even te lurken op het offciële Tarja Turunen forum maar ik kan helemaal niets over een scheiding vinden.
Ik weet niet 100 % zeker of ze al gescheiden zijn, het staat iig op de planning
ijs_beer fan!
pi_62365991
Maar ook daar kan ik niets over vinden

Ik zou het eerlijk gezegd wel tof vinden. Nightwish is nog steeds super met Anette, alleen.. anders. Ik ga ook niet naar Ahoy. Maar als Tarja terugkomt en opeens in Ahoy staat ofzo (kleine kans, ik weet het) dan ga ik maar snel kaartjes halen als ze nog niet uitverkocht zijn!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:00:18 #250
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_62366385
Ik zie het eerlijk gezegd nog niet gebeuren, maar Nightwish met Tarja zou ik ook wel weer willen zien ja. Vorige vier keer is goed bevallen. Maar ik geloof niet dat dat er ooit nog van gaat komen.

Hopelijk doet Tarja solo me nog wat, de cd My Winter Storm is in ieder geval heel aardig.
pi_62370980
Ze hadden gewoon een andere naam moeten nemen. Met het vertrek van Tarja is Nightwish opgehouden te bestaan. De sound hebben ze nog wel, maar de stem niet. Zolang ze de oude naam houden, verwachten de fans de oude, vertrouwde kwaliteit van de vocals nog en dat kan Anette niet leveren.
Zij heeft zelf een heel andere sound en stijl, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat de band ook een andere naam zou krijgen.
Then again: dan krijg je natuurlijk weer de discussie wie/wat Nightwish is: draait de sound meer om de muziek, of meer om de zang?
Of allebei evenveel?

Ik ga er niet zomaar vanuit dat Tarja weer terugkomt, maar ik hoop het echt wel. Een aantal nummers met Anette vind ik wel erg tof (eigenlijk voor het overgrote deel dankzij Tuomas natuurlijk), maar zij is geen Nightwish-materiaal: zowel on stage als qua zang is ze gewoon een vrolijk huppelende rock-chick die lekker blijblij haar ding loopt te doen.
Ze weet veel minder diepgang en gevoel in haar sound en performance te brengen.
Ze is meer iemand voor in een vrolijke meidenpunkband, maar Tuomas slaagt er gelukkig wel aardig in om de kwaliteiten van Nightwish en van Anette met elkaar te combineren.
pi_62387065
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:39 schreef ToT het volgende:
Ze hadden gewoon een andere naam moeten nemen. Met het vertrek van Tarja is Nightwish opgehouden te bestaan. De sound hebben ze nog wel, maar de stem niet. Zolang ze de oude naam houden, verwachten de fans de oude, vertrouwde kwaliteit van de vocals nog en dat kan Anette niet leveren.
Zij heeft zelf een heel andere sound en stijl, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat de band ook een andere naam zou krijgen.
Then again: dan krijg je natuurlijk weer de discussie wie/wat Nightwish is: draait de sound meer om de muziek, of meer om de zang?
Of allebei evenveel?

Ik ga er niet zomaar vanuit dat Tarja weer terugkomt, maar ik hoop het echt wel. Een aantal nummers met Anette vind ik wel erg tof (eigenlijk voor het overgrote deel dankzij Tuomas natuurlijk), maar zij is geen Nightwish-materiaal: zowel on stage als qua zang is ze gewoon een vrolijk huppelende rock-chick die lekker blijblij haar ding loopt te doen.
Ze weet veel minder diepgang en gevoel in haar sound en performance te brengen.
Ze is meer iemand voor in een vrolijke meidenpunkband, maar Tuomas slaagt er gelukkig wel aardig in om de kwaliteiten van Nightwish en van Anette met elkaar te combineren.
Precies!
Toen Tarja weg is gegaan was het voor mij ook wel een groot stuk weg.
Voormij was de zang een groot gedeelte van de muziek.
Die stem was een genot om te horen!
Het is er nu niet meer, dus voor mij automatisch het genot ook niet meer.

Ik wens ze het beste!
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:57:21 #253
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62387162
Qua stem vond ik de laatste tijd dat eigenlijk Marco de leukste dingen toevoegde, eerlijk gezegd.
[KNE]-Mod
pi_62387916
Kaarten voor Nightwish in Ahoy zijn maar 39 euro
Toch maar eens overwegen dan
  woensdag 15 oktober 2008 @ 00:57:32 #255
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_62393827
"Maar" 39 euro zegt ie dan.

De tijden dat je ze voor max. de helft kon checken, inclusief Tarja.... *mijmert terug*
pi_62393904
Vorige keer in de HMH heb ik 6 uur lang in de sneeuw liggen wachten om uiteindelijk 'n andere deur als eerste open te zien gaan en nog in de 4e rij te staan Je wilt je vriendin ook 'n kadotje doen en ze wilde het graag Zij stond gelukkig wel meer vooraan dan ik. Vond het verder wel tof maar ik ga echt nooit meer zo lang wachten of zo veel betalen voor 'n concert.
Heb ze helaas nooit met tarja gezien. Dat vind ik dan wel weer echt heel jammer want ik vond het toen ook 'n stuk toffer zoals met mij velen hoor/merk/lees ik.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 07:50:00 #257
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_62395313
39 euro omg... in het pre Annette tijdperk was het 20 euro
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_62395427
Pffff jaren geleden traden ze een keer in Duitsland samen met The sins of thy beloved op.
Ik ben er toen niet naar toe gegaan: ik vond het te duur en te ver weg.

Nu is Tarja dus weg en is TSOTB uit elkaar.
pi_62396550
misschien ben ik andere concerten gewend ?
Maar ik ben toch gewend om voor een beetje gemiddeld concert al ruim 60 euro kwijt te zijn.
Dus 39 euro vind ik eigenlijk echt niets
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:42:35 #260
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_62410348
Jij gaat alleen naar de gevestigde grote helden?

Voor Rush heb ik vorig jaar ook wel 50 euro neergelegd, maar in de regel betaal ik rond de 20 euro voor een concert. Dat vind ik vaak wel genoeg ook.
pi_62411648
Ik dacht dat het concert in Ahoy een stuk duurder was

39 euro vind ik wel te doen.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 18:52:16 #262
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_62412102
39 euro voor de huidige incarnatie van de band
Nee, laat maar doen.
pi_62413388
Een kameraad van me had 2 kaarten van 40 euro per stuk gekocht zodat we samen zouden kunnen gaan. Ik wist van niks en wilde dat bedrag ook niet voor deze opstelling van de band betalen. Uiteindelijk heeft hij me dat kaartje gratis gegeven, echt geweldig dat-ie zoiets deed!

Voor een gratis concert vond ik het wel heel vermakelijk en sowieso is het tof om samen op stap te gaan, maar 40 euro voor een concert met Anette als zangeres? Neuh....
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:44:42 #264
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62413403
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:05 schreef ToT het volgende:
Pffff jaren geleden traden ze een keer in Duitsland samen met The sins of thy beloved op.
Ik ben er toen niet naar toe gegaan: ik vond het te duur en te ver weg.

Nu is Tarja dus weg en is TSOTB uit elkaar.
Nou dat is volgens mij dan wel heel lang geleden
[KNE]-Mod
pi_62417125
Aangezien het concert toen 80 GULDEN kostte......ja!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:50:57 #266
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62417298
Nightwish in Paradiso was in 2003, meen ik, 15 Euro, was erg tof toen. (Met Tarja dus)
[KNE]-Mod
pi_62417362
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:50 schreef ThE_ED het volgende:
Nightwish in Paradiso was in 2003, meen ik, 15 Euro, was erg tof toen. (Met Tarja dus)
Was heel gaaf ja! En nog niet zo duur idd! 39 euro vind ik toch wel een aardig bedragje.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:54:16 #268
202348 Susi
Temple of Love
pi_62417425
quote:
Dát was een heel fijn concert inderdaad. De Paradiso is überhaupt een prettige zaal voor dit soort muziek. En dat kostte inderdaad nog niet veel, plús dat we Sonata Arctica erbij kregen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:56:11 #269
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62417496
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:54 schreef Susi het volgende:

[..]

En dat kostte inderdaad nog niet veel, plús dat we Sonata Arctica erbij kregen
Was dat zo?
Misschien was ik er dan in 2002, kan dat?
Kan me Sonata niet herinneren, en gelukkig, die zanger vind ik eng zingen.
[KNE]-Mod
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 oktober 2008 @ 22:06:03 #270
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_62417845
in 2002 was met After Floorever en nog iets.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_62426196
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:06 schreef Tokus het volgende:
in 2002 was met After Floorever en nog iets.
Ze staat idd wel redelijk in de spotlights!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 09:57:16 #272
202348 Susi
Temple of Love
pi_62427297
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:56 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Was dat zo?
Misschien was ik er dan in 2002, kan dat?
Kan me Sonata niet herinneren, en gelukkig, die zanger vind ik eng zingen.
Nja het was iig in Paradiso met SA. Een half jaar daarna stonden ze in de HMH, met inderdaad After Forever en Imperia
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:00:04 #273
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_62502316
Paradiso met SA was in 2004, daar was ik ook. HMH was 2005.

Ik heb gisteren in Wieze voor het eerst een optreden van Tarja gezien, en dat is voor mij de betere opvolger van Nightwish dan dat Nightwish zelf is. Ze speelde ook een paar NW nummers (4 stuks), en als ik Wishmaster in haar uitvoering naast die van het huidige NW leg, dan weet ik wel waar mijn voorkeur ligt.
Ook haar eigen nummers kwam goed uit de verf, een aanrader!
pi_62503757
Tarja geeft inderdaad een super show, zelfs solo klinken die nummers van haar nog steeds adembenemend mooi, vind het ook erg spijtig dat ze nu niet meer in Nightwish zit.
pi_62516564
Op de eerdergestelde vraag of mensen ook in maart 2009 gaan; Ja.
Ik heb in de eerste week dat ze in de vvk gingen al gekocht, net als kaarten voor keulen, 2 dagen later.

Anette bevalt me eigenlijk zeer goed.
Tarja had geen persoonlijkheid op het podium. Een goede stem; okay.
Maar nu met Anette zijn ze een andere kant op gegaan met hun sound en hebben ze een leukere sfeer in de band; en dat zie je dan weer op het podium.
Miniature Replica Soldier,
Sure to be one.... Deadly Encounter!
Minitature Replica Soldier,
No Fortress can hold him back!
pi_62519528
mensen die nu nog naar nightwish gaan zijn gewoon barbaren
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 januari 2009 @ 11:41:13 #277
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_64804608
Nightwish brengt op 6 maart een nieuwe mini-cd met dvd uit, getiteld Made In Hong Kong (And In Various Other Places). Op de cd staan live opnames van over de hele wereld, opgenomen op de tour voor het album Dark Passion Play. De bijbehorende dvd bevat een documentaire van drie kwartier, over diezelfde tournee. Wil je deze Finnen (met hun Zweedse zangeres) binnenkort nog eens zelf live zien, dan moet je op 15 maart naar de Rotterdamse Ahoy.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_64804789
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 01:58 schreef Synthesist het volgende:
mensen die nu nog naar nightwish gaan zijn gewoon barbaren
Jippie, ik ben een barbaar
pi_64806288
Is Tarja al bijna terug?
pi_64808375
Goede kick

Leuke cover van de CD
pi_64819066
En een leuke naam!

Ik ga geen 2e keer meer naar Nightwish toe met deze zangeres. Het contrast tussen haar en de band was mij gewoonweg te groot.
pi_64834383
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:46 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Jippie, ik ben een barbaar
Ik ook
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_64834679
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:33 schreef De Wouzeraar het volgende:
Is Tarja al bijna terug?
nee
Ja doei.
pi_64834780
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nee
Wie gelooft er nu nog in dat zij ooit terugkomt niemand toch?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_64834850
Er waren geruchten maar daar is ook nooit wat van gekomen.
Ik denk ook dat ze nooit meer terugkomt.

Maar Anette is ook goed en Dark Passion Play is een goed album dus ik vind het wel leuk zo
pi_64834893
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:54 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Wie gelooft er nu nog in dat zij ooit terugkomt niemand toch?
nee, maar dromen mag toch?
Ja doei.
pi_64835004
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nee, maar dromen mag toch?
Tuurlijk mag dat. Tarja is beter zeker met de oude nummers.
14 SHADES OF GREY
pi_64835061
Ik vind dan Anette (of is het nou Annete? ) The Siren en Nemo anders best aardig live kan zingen. Helemaal niets mis mee.

En andere nummers ook natuurlijk.
pi_64835128
Dit topic is gemaakt in 2002

Met een slappe OP

Als deze vol is gaat er wel een mooiere gemaakt worden he?
pi_64841226
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:03 schreef Desunoto het volgende:

Met een slappe OP

Ga je gaan.
14 SHADES OF GREY
pi_64843295
Als ik de lapo heb maak ik er wel iets beters van
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:07:21 #292
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_64852911
dit topic loopt al >6 jaar!!

Van zondag 16 juni 2002 @ 14:47 tot nu
Can you picture what we'll be, So limitless and free?
[TK] Heroes seizoen 2 DVD-Box Blu-Ray Geen subs
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:07:51 #293
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_64852932
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:03 schreef Desunoto het volgende:

Met een slappe OP

Dat dus *eerst lezen, dan posten?
Can you picture what we'll be, So limitless and free?
[TK] Heroes seizoen 2 DVD-Box Blu-Ray Geen subs
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:10:20 #294
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_64853021
quote:
Daar heb ik nog ergens een zelf gemaakt dvd'tje van liggen (geript van fabchannel, toen dat nog makkelijk kon).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_64853132
Ik vind dat het wel weer tijd wordt voor een nieuw Nightwish album.
Zijn er al berichten dat ze de studio al in zijn gedoken ?
pi_64853175
Niet dat ik gehoord heb.. het zou wel gaaf zijn.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:44:23 #297
202348 Susi
Temple of Love
pi_64883891
Mijn ouders gaan in maart
pi_64884235
Ouders die van Nightwish houden en naar hun concert gaan.. !
pi_64884320
idd, @ je ouders!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 14:12:23 #300
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_64884728
Ouders @ Nightwish
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')