Precies!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:39 schreef ToT het volgende:
Ze hadden gewoon een andere naam moeten nemen. Met het vertrek van Tarja is Nightwish opgehouden te bestaan. De sound hebben ze nog wel, maar de stem niet. Zolang ze de oude naam houden, verwachten de fans de oude, vertrouwde kwaliteit van de vocals nog en dat kan Anette niet leveren.
Zij heeft zelf een heel andere sound en stijl, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat de band ook een andere naam zou krijgen.
Then again: dan krijg je natuurlijk weer de discussie wie/wat Nightwish is: draait de sound meer om de muziek, of meer om de zang?
Of allebei evenveel?
Ik ga er niet zomaar vanuit dat Tarja weer terugkomt, maar ik hoop het echt wel. Een aantal nummers met Anette vind ik wel erg tof (eigenlijk voor het overgrote deel dankzij Tuomas natuurlijk), maar zij is geen Nightwish-materiaal: zowel on stage als qua zang is ze gewoon een vrolijk huppelende rock-chick die lekker blijblij haar ding loopt te doen.
Ze weet veel minder diepgang en gevoel in haar sound en performance te brengen.
Ze is meer iemand voor in een vrolijke meidenpunkband, maar Tuomas slaagt er gelukkig wel aardig in om de kwaliteiten van Nightwish en van Anette met elkaar te combineren.
Nou dat is volgens mij dan wel heel lang geledenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:05 schreef ToT het volgende:
Pffff jaren geleden traden ze een keer in Duitsland samen met The sins of thy beloved op.
Ik ben er toen niet naar toe gegaan: ik vond het te duur en te ver weg.
Nu is Tarja dus weg en is TSOTB uit elkaar.
Was heel gaaf ja! En nog niet zo duur idd! 39 euro vind ik toch wel een aardig bedragje.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:50 schreef ThE_ED het volgende:
Nightwish in Paradiso was in 2003, meen ik, 15 Euro, was erg tof toen. (Met Tarja dus)
Dát was een heel fijn concert inderdaad. De Paradiso is überhaupt een prettige zaal voor dit soort muziek. En dat kostte inderdaad nog niet veel, plús dat we Sonata Arctica erbij kregenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:50 schreef ThE_ED het volgende:
Nightwish in Paradiso was in 2003, meen ik, 15 Euro, was erg tof toen. (Met Tarja dus)
Was dat zo?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:54 schreef Susi het volgende:
[..]
En dat kostte inderdaad nog niet veel, plús dat we Sonata Arctica erbij kregen
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:06 schreef Tokus het volgende:
in 2002 was met After Floorever en nog iets.
Nja het was iig in Paradiso met SA. Een half jaar daarna stonden ze in de HMH, met inderdaad After Forever en Imperiaquote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:56 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Was dat zo?
Misschien was ik er dan in 2002, kan dat?
Kan me Sonata niet herinneren, en gelukkig, die zanger vind ik eng zingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |