abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62370980
Ze hadden gewoon een andere naam moeten nemen. Met het vertrek van Tarja is Nightwish opgehouden te bestaan. De sound hebben ze nog wel, maar de stem niet. Zolang ze de oude naam houden, verwachten de fans de oude, vertrouwde kwaliteit van de vocals nog en dat kan Anette niet leveren.
Zij heeft zelf een heel andere sound en stijl, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat de band ook een andere naam zou krijgen.
Then again: dan krijg je natuurlijk weer de discussie wie/wat Nightwish is: draait de sound meer om de muziek, of meer om de zang?
Of allebei evenveel?

Ik ga er niet zomaar vanuit dat Tarja weer terugkomt, maar ik hoop het echt wel. Een aantal nummers met Anette vind ik wel erg tof (eigenlijk voor het overgrote deel dankzij Tuomas natuurlijk), maar zij is geen Nightwish-materiaal: zowel on stage als qua zang is ze gewoon een vrolijk huppelende rock-chick die lekker blijblij haar ding loopt te doen.
Ze weet veel minder diepgang en gevoel in haar sound en performance te brengen.
Ze is meer iemand voor in een vrolijke meidenpunkband, maar Tuomas slaagt er gelukkig wel aardig in om de kwaliteiten van Nightwish en van Anette met elkaar te combineren.
pi_62387065
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:39 schreef ToT het volgende:
Ze hadden gewoon een andere naam moeten nemen. Met het vertrek van Tarja is Nightwish opgehouden te bestaan. De sound hebben ze nog wel, maar de stem niet. Zolang ze de oude naam houden, verwachten de fans de oude, vertrouwde kwaliteit van de vocals nog en dat kan Anette niet leveren.
Zij heeft zelf een heel andere sound en stijl, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat de band ook een andere naam zou krijgen.
Then again: dan krijg je natuurlijk weer de discussie wie/wat Nightwish is: draait de sound meer om de muziek, of meer om de zang?
Of allebei evenveel?

Ik ga er niet zomaar vanuit dat Tarja weer terugkomt, maar ik hoop het echt wel. Een aantal nummers met Anette vind ik wel erg tof (eigenlijk voor het overgrote deel dankzij Tuomas natuurlijk), maar zij is geen Nightwish-materiaal: zowel on stage als qua zang is ze gewoon een vrolijk huppelende rock-chick die lekker blijblij haar ding loopt te doen.
Ze weet veel minder diepgang en gevoel in haar sound en performance te brengen.
Ze is meer iemand voor in een vrolijke meidenpunkband, maar Tuomas slaagt er gelukkig wel aardig in om de kwaliteiten van Nightwish en van Anette met elkaar te combineren.
Precies!
Toen Tarja weg is gegaan was het voor mij ook wel een groot stuk weg.
Voormij was de zang een groot gedeelte van de muziek.
Die stem was een genot om te horen!
Het is er nu niet meer, dus voor mij automatisch het genot ook niet meer.

Ik wens ze het beste!
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:57:21 #253
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62387162
Qua stem vond ik de laatste tijd dat eigenlijk Marco de leukste dingen toevoegde, eerlijk gezegd.
[KNE]-Mod
pi_62387916
Kaarten voor Nightwish in Ahoy zijn maar 39 euro
Toch maar eens overwegen dan
  woensdag 15 oktober 2008 @ 00:57:32 #255
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_62393827
"Maar" 39 euro zegt ie dan.

De tijden dat je ze voor max. de helft kon checken, inclusief Tarja.... *mijmert terug*
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_62393904
Vorige keer in de HMH heb ik 6 uur lang in de sneeuw liggen wachten om uiteindelijk 'n andere deur als eerste open te zien gaan en nog in de 4e rij te staan Je wilt je vriendin ook 'n kadotje doen en ze wilde het graag Zij stond gelukkig wel meer vooraan dan ik. Vond het verder wel tof maar ik ga echt nooit meer zo lang wachten of zo veel betalen voor 'n concert.
Heb ze helaas nooit met tarja gezien. Dat vind ik dan wel weer echt heel jammer want ik vond het toen ook 'n stuk toffer zoals met mij velen hoor/merk/lees ik.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 07:50:00 #257
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_62395313
39 euro omg... in het pre Annette tijdperk was het 20 euro
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_62395427
Pffff jaren geleden traden ze een keer in Duitsland samen met The sins of thy beloved op.
Ik ben er toen niet naar toe gegaan: ik vond het te duur en te ver weg.

Nu is Tarja dus weg en is TSOTB uit elkaar.
pi_62396550
misschien ben ik andere concerten gewend ?
Maar ik ben toch gewend om voor een beetje gemiddeld concert al ruim 60 euro kwijt te zijn.
Dus 39 euro vind ik eigenlijk echt niets
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:42:35 #260
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_62410348
Jij gaat alleen naar de gevestigde grote helden?

Voor Rush heb ik vorig jaar ook wel 50 euro neergelegd, maar in de regel betaal ik rond de 20 euro voor een concert. Dat vind ik vaak wel genoeg ook.
pi_62411648
Ik dacht dat het concert in Ahoy een stuk duurder was

39 euro vind ik wel te doen.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 18:52:16 #262
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_62412102
39 euro voor de huidige incarnatie van de band
Nee, laat maar doen.
pi_62413388
Een kameraad van me had 2 kaarten van 40 euro per stuk gekocht zodat we samen zouden kunnen gaan. Ik wist van niks en wilde dat bedrag ook niet voor deze opstelling van de band betalen. Uiteindelijk heeft hij me dat kaartje gratis gegeven, echt geweldig dat-ie zoiets deed!

Voor een gratis concert vond ik het wel heel vermakelijk en sowieso is het tof om samen op stap te gaan, maar 40 euro voor een concert met Anette als zangeres? Neuh....
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:44:42 #264
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62413403
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:05 schreef ToT het volgende:
Pffff jaren geleden traden ze een keer in Duitsland samen met The sins of thy beloved op.
Ik ben er toen niet naar toe gegaan: ik vond het te duur en te ver weg.

Nu is Tarja dus weg en is TSOTB uit elkaar.
Nou dat is volgens mij dan wel heel lang geleden
[KNE]-Mod
pi_62417125
Aangezien het concert toen 80 GULDEN kostte......ja!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:50:57 #266
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62417298
Nightwish in Paradiso was in 2003, meen ik, 15 Euro, was erg tof toen. (Met Tarja dus)
[KNE]-Mod
pi_62417362
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:50 schreef ThE_ED het volgende:
Nightwish in Paradiso was in 2003, meen ik, 15 Euro, was erg tof toen. (Met Tarja dus)
Was heel gaaf ja! En nog niet zo duur idd! 39 euro vind ik toch wel een aardig bedragje.
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:54:16 #268
202348 Susi
Temple of Love
pi_62417425
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:50 schreef ThE_ED het volgende:
Dát was een heel fijn concert inderdaad. De Paradiso is überhaupt een prettige zaal voor dit soort muziek. En dat kostte inderdaad nog niet veel, plús dat we Sonata Arctica erbij kregen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:56:11 #269
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62417496
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:54 schreef Susi het volgende:

[..]

En dat kostte inderdaad nog niet veel, plús dat we Sonata Arctica erbij kregen
Was dat zo?
Misschien was ik er dan in 2002, kan dat?
Kan me Sonata niet herinneren, en gelukkig, die zanger vind ik eng zingen.
[KNE]-Mod
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 oktober 2008 @ 22:06:03 #270
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_62417845
in 2002 was met After Floorever en nog iets.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_62426196
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:06 schreef Tokus het volgende:
in 2002 was met After Floorever en nog iets.
Ze staat idd wel redelijk in de spotlights!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 09:57:16 #272
202348 Susi
Temple of Love
pi_62427297
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:56 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Was dat zo?
Misschien was ik er dan in 2002, kan dat?
Kan me Sonata niet herinneren, en gelukkig, die zanger vind ik eng zingen.
Nja het was iig in Paradiso met SA. Een half jaar daarna stonden ze in de HMH, met inderdaad After Forever en Imperia
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:00:04 #273
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_62502316
Paradiso met SA was in 2004, daar was ik ook. HMH was 2005.

Ik heb gisteren in Wieze voor het eerst een optreden van Tarja gezien, en dat is voor mij de betere opvolger van Nightwish dan dat Nightwish zelf is. Ze speelde ook een paar NW nummers (4 stuks), en als ik Wishmaster in haar uitvoering naast die van het huidige NW leg, dan weet ik wel waar mijn voorkeur ligt.
Ook haar eigen nummers kwam goed uit de verf, een aanrader!
pi_62503757
Tarja geeft inderdaad een super show, zelfs solo klinken die nummers van haar nog steeds adembenemend mooi, vind het ook erg spijtig dat ze nu niet meer in Nightwish zit.
pi_62516564
Op de eerdergestelde vraag of mensen ook in maart 2009 gaan; Ja.
Ik heb in de eerste week dat ze in de vvk gingen al gekocht, net als kaarten voor keulen, 2 dagen later.

Anette bevalt me eigenlijk zeer goed.
Tarja had geen persoonlijkheid op het podium. Een goede stem; okay.
Maar nu met Anette zijn ze een andere kant op gegaan met hun sound en hebben ze een leukere sfeer in de band; en dat zie je dan weer op het podium.
Miniature Replica Soldier,
Sure to be one.... Deadly Encounter!
Minitature Replica Soldier,
No Fortress can hold him back!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')