abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 16:07:56 #1
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208683377


Nightwish is a symphonic metal band from Kitee, Finland. The band was formed in 1996 by lead songwriter and keyboardist Tuomas Holopainen, guitarist Emppu Vuorinen, and former lead singer Tarja Turunen[1]. The band soon picked up drummer Jukka Nevalainen, and then bassist Sami Vänskä after the release of their debut album, Angels Fall First (1997). In 2001, Vänskä was replaced by Marco Hietala, who also took over the male vocalist role previously filled by Holopainen or guest singers.[2]

Although Nightwish have been prominent in their home country since Angels Fall First, they did not achieve wider success until the release of the albums Oceanborn (1998), Wishmaster (2000) and Century Child (2002). Their 2004 album, Once, has sold more than one million copies[3] and was the band's breakthrough in the United States. Their biggest US hit single, "Wish I Had an Angel" (2004), received MTV airplay and was included on three US film soundtracks to promote their North American tour.[4][5] The band produced three more singles and two music videos for Once, as well as a re-recording of "Sleeping Sun" for the compilation album, Highest Hopes: The Best of Nightwish (2005), before Turunen's dismissal in October 2005.[4] Her last performance with Nightwish was during a concert recorded for the live album/DVD End of an Era. After the concert, the other members informed Turunen with an open letter that she was no longer a member of Nightwish.

In May 2007, Nightwish announced Anette Olzon as Turunen's replacement.[6] That September, the band released their sixth album, Dark Passion Play, which has sold almost 2 million copies. The album's lead single, "Amaranth", became one of Nightwish's most successful in Europe.[7] The supporting tour, one of the band's largest, started on October 6, 2007 and ended on September 19, 2009.[8][9] The band released an EP/live album, Made in Hong Kong (And in Various Other Places), in March 2009 as a CD/DVD, and their seventh studio album, Imaginaerum, was released globally on various days in late 2011/early 2012.[3][10]



On October 1, 2012, Nightwish announced that they had parted ways with Olzon and would be finishing the tour with at that time ReVamp vocalist (ex-After Forever) Floor Jansen.[11][12] In October 2013, Nightwish made Jansen and longtime session uilleann pipes player Troy Donockley permanent members of the band, and they were featured in the acclaimed album Endless Forms Most Beautiful, released on March 27, 2015.


Nightwish is the third-best-selling band and musical entity in Finland with certified sales of nearly 900,000 certified copies.[13][14][15][16][17] The group is also the most successful Finnish band worldwide, selling more than 9 million records[18] and receiving more than 60 gold and platinum awards, having released five Number 1 albums and thirteen Number 1 singles.[19] On October 26, 2018, Nightwish was inducted into the Finnish Music Hall of Fame, becoming the honorary gallery's 11th member.[20]


  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 16:08:05 #2
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208683381
pi_208683406
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 16:08 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf
Waar komt dit nou ineens zo vandaan. Raar. Hopelijk niet het begin van het einde
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator donderdag 6 april 2023 @ 16:19:42 #4
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208683478
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 16:10 schreef Poppejans het volgende:

[..]
Wtf
Waar komt dit nou ineens zo vandaan. Raar. Hopelijk niet het begin van het einde
Ik verwacht toch dat dit komt vanuit fysiek en/of mentaal welzijn van de bandleden. Tour op deze schaal is heel zwaar en er staat ook een hele grote organisatie om heen. Kan mij voorstellen dat zo midden in deze tour die hele wereld over gaat ze wel een periode van rust willen pakken. Ze doen altijd wel veel shows hoor. Geen idee wanneer het nieuwe album zou uitkomen begin, midden of eind 2024. Zou wel jammer zijn als ze helemaal niet touren voor de komende jaren. Schijnbaar is een kleinere tour van 12 shows ofzo rond het album ook geen optie, maargoed wij weten ook niet wat er eventueel speelt. Veel bands doen het toch omdat het een grote bron van inkomsten is. Je moet verdomd veel streams hebben, albums en merchandise verkopen om als band goed van rond te kunnen komen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 april 2023 @ 16:38:42 #5
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208683604
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 16:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik verwacht toch dat dit komt vanuit fysiek en/of mentaal welzijn van de bandleden. Tour op deze schaal is heel zwaar en er staat ook een hele grote organisatie om heen. Kan mij voorstellen dat zo midden in deze tour die hele wereld over gaat ze wel een periode van rust willen pakken. Ze doen altijd wel veel shows hoor. Geen idee wanneer het nieuwe album zou uitkomen begin, midden of eind 2024. Zou wel jammer zijn als ze helemaal niet touren voor de komende jaren. Schijnbaar is een kleinere tour van 12 shows ofzo rond het album ook geen optie, maargoed wij weten ook niet wat er eventueel speelt. Veel bands doen het toch omdat het een grote bron van inkomsten is. Je moet verdomd veel streams hebben, albums en merchandise verkopen om als band goed van rond te kunnen komen.
Denk dat er wel wat meer speelt achter de schermen. Floor haalde laatste ook al (voorzichtig) uit richting de management dat ze een dag na haar album release een concert in Japan hadden gepland. Misschien zijn er wel wat meer issues in combinatie met gewoon moe en op zijn na zoveel jaren touren.

Ik heb zelf wel het gevoel dat Floor een tikje teveel op haar eigen success uit is de laatste paar maanden. Nu snap ik dat van de ene kant heel goed, maar van de andere kant posts zij zelfs als het over Nightwish gaat nog wel iets over haar eigen album. Dat begint mij persoonlijk ook wel een beetje te vervelen. Niet dat ik denk dat dit de aanleiding is, maar gewoon een observatie.

... maar goed er komt nog een album, dus het is ook niet zo dat ze niet met elkaar door een deur kunnen ofzo. Misschien wel even goed zo, stapje terug, album opnemen, Floor krijgt ook nog een kindje, eigen tour etc, dus valt allemaal wel goed. Hopelijk ergens in 2025/2026 weer tours.
  donderdag 6 april 2023 @ 22:56:34 #6
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_208688535
De huidige tour kwam voort uit 3 jaar covid uitstel. Er is niet echt getourd voor het nieuwe album. Het vertrek van Marco heeft er ook wel ingehakt. Even een timeout en nieuwe inspiratie zoeken is zo gek nog niet. Zeker niet voor een band die al zo lang bestaat in al zijn iteraties.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_208731845
In het Dagblad van het Noorden een aardig interview met Floor

https://dvhn.nl/meer/Ik-sta-altijd-mijn-mannetje-28343036.html

quote:
Over de vraag of ze bij onverwacht groot succes van Paragon in de verleiding zou komen om de groep te verlaten, hoeft ze geen seconde na te denken. „Nee, zeker niet. Nee, nee. Nightwish is een establishment. Daar ga je niet gauw overheen.”
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 april 2023 @ 22:36:16 #8
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_208732241
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:00 schreef reteppd het volgende:
In het Dagblad van het Noorden een aardig interview met Floor

https://dvhn.nl/meer/Ik-sta-altijd-mijn-mannetje-28343036.html
[..]

waarom lijkt het toch elke keer alsof de Nederlandse mainstream-pers wil dat ze Nightwish verlaat? Vinden ze dat te min ofzo, zo'n buitenlandse metalband?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 april 2023 @ 20:32:08 #9
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208741182
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:36 schreef Tokus het volgende:

[..]
waarom lijkt het toch elke keer alsof de Nederlandse mainstream-pers wil dat ze Nightwish verlaat? Vinden ze dat te min ofzo, zo'n buitenlandse metalband?
Denk dat ze het vooral zien als een opstapje, terwijl het een hoogtepunt is uit iemands carričre. Weten zij veel ....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')