abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2008 @ 17:08:46 #226
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57541975
DIt is de hele list:
quote:
Bye Bye Beautiful
Dark Chest of Wonders
Whoever Brings the Night
The Siren
Amaranth
The Islander
The Poet and the Pendulum
Sacrament of Wilderness
Last of the Wilds
Sahara
Nemo

Toegiften:

Wishmaster
Wish I Had an Angel
pi_57542286
Ik stond een meter of 2 achter het soundboard, redelijk achteraan dus. Geen zin meer in dat gedrang Het geluid is in de Music Hall toch overal goed.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_57543220
Ik stond ook ergens achteraan. Het concert was wel ok, moet heel erg wennen aan hun oude nummers met nieuwe zangstem. Ik vond Anette wel heel goed op haar plek op het podium!
pi_57897544
er gaan verhalen dat ze op Lowlands staan he!
helaas zit ik dan in Zweden haha
pi_57898396
Ik heb ook al verhalen gehoord over dat sommige mensen de band nu beter vinden dan toen Tarja er nog in zat. Dat gaat mij persoonlijk veel te ver.
pi_57898747
tsja, dat noem je persoonlijke voorkeur
pi_62362676
Gaan er nog mensen naar Nightwish toe in Ahoy in Maart 2009?
http://www.livenation.nl/nightwish-rotterdam
Ik ga er heen en heb er zin in
pi_62362903
Ik ga ook.

Ik heb trouwens uit 2 officiele bronnen vernomen dat Tarja terug komt.
ijs_beer fan!
pi_62363070
Oh, dat wist ik niet, heb je die twee bronnen nog bij de hand? Vond Tarja eigenlijk beter dan Anette, maar dat is natuurlijk mijn mening.
pi_62363373
Misschien is betrouwbare bronnen een beter woord .

Ook nog een vaag gerucht gehoord dat ze samen zouden gaan optreden, maar of dat waar is weet ik niet.
ijs_beer fan!
pi_62363607
Dan hoop ik dat Anette ook blijft. Zij heeft ook een bepaalde kracht in haar stem, ook al is ze niet klassiek geschoold. Zoals in meadows of heaven ook mooi te horen is. Haar stem past beter bij ballad achtige nummers dan die van Tarja (die dan nogal eens geforceerd overkomt)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_62363914
Beter bij balads? Hmmm I beg to differ!

Anette is gewoon een leuke rock-chick, maar "leuk" is bij lange na niet goed genoeg voor een band van wereldniveau.
pi_62364333
Ik denk dat je haar niet als vervanging moet zien. Ze heeft haar eigen kwaliteiten (en ze word waarschijnlijk alleen maar beter). ZO bijzonder was Tarja nu ook weer niet. Ja, ze had een leuke klassiek geschoolde stem, maar Nightwish word vooral gemaakt door de composities van Tuomas, en niet door stem van Tarja, zoals we konden zien bij de laatste CD.

en bij ballads heeft Tarja voor mij een te harde stem. Zoals ze inkomt bij Kuolema Tekee Taitejian, is eigenlijk te heftig, en ook eerdere ballads hebben hetzelfde euvel. Ik wil niet neteen zeggen dat Anette er beter in is, maar ze heeft er volgensmij een geschiktere stemgeluid voor
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_62364390
Met Forever Yours heeft ze wel een heel zachte / romantische stem.
pi_62364571
Sinds Tarja weg is zijn er weet ik 't hoeveel fans afgehaakt.
Of het nou wannabe fans of succes fans waren dat doet er niet toe, ze zijn afgehaakt.

Je kunt wel zeggen dat Nightwish groot is geworden door de composities van Tuomas (en dat ben ik 't op zich wel mee eens), maar zo ziet de buitenwereld dat niet.
Tarja was en is nightwish.
Ik ben al jaren niet meer zo van de symph rock/metal maar wat Nightwish voor had op alle andere bands was Tarja en haar klassieke scholing.
Nu doet Nightwish mij bijzonder weinig meer in deze setting.

Zoals ToT zei, Anette is een leuke rockchick maar niet meer dan dat.
ijs_beer fan!
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:53:53 #241
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_62364809
Eens, natuurlijk heeft Tuomas de grootste invloed maar Tarja deed veel. Ik vind de laatste cd dan ook helemaal niks, hoewel ik vond dat ze met Once ook al een (voor mij) minder geslaagde weg insloegen, al vind ik Once alsnog veel beter dan DPP.

De nieuwe Nightwish vind ik dus niet zo interessant meer, maar zaterdag ga ik Tarja solo voor het eerst zien en ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren.

Ik ben ook wel benieuwd waar de verhalen dat Tarja terug zou komen vandaan komen eigenlijk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:00:37 #242
202348 Susi
Temple of Love
pi_62364993
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:52 schreef NanKing het volgende:
Ik ga ook.

Ik heb trouwens uit 2 officiele bronnen vernomen dat Tarja terug komt.

Dat kan ik haast niet geloven, na al dat modderwerpen heen en weer.
pi_62365106
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:00 schreef Susi het volgende:

[..]

Dat kan ik haast niet geloven, na al dat modderwerpen heen en weer.
Heel veel van die problemen kwamen door de vent van Tarja ze zijn nu gescheiden.
ijs_beer fan!
pi_62365217
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:04 schreef NanKing het volgende:

[..]

Heel veel van die problemen kwamen door de vent van Tarja ze zijn nu gescheiden.
Wauw, dat zou echt gaaf zijn (dat ze terugkomt, niet dat ze gescheiden zijn). Zou wel lullig zijn voor Anette trouwens.

Maar ja, ik zal er maar niet te veel op hopen, dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
pi_62365540
Tarja terug? Dat zou wat zijn, zeg. Inderdaad zoals Susi zegt.. na al dat modderwerpen.

Ik wacht nog wel even af tot het officiëel is, want het klinkt zeer onwaarschijnlijk.
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:29:55 #246
202348 Susi
Temple of Love
pi_62365688
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:04 schreef NanKing het volgende:

[..]

Oh ik wist niet dat ze gescheiden waren. Ah, ach so ! Dan klinkt het al íets waarschijnlijker, maar ik ben benieuwd !
pi_62365779
Ik zit nu even te lurken op het offciële Tarja Turunen forum maar ik kan helemaal niets over een scheiding vinden.
pi_62365824
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:33 schreef Desunoto het volgende:
Ik zit nu even te lurken op het offciële Tarja Turunen forum maar ik kan helemaal niets over een scheiding vinden.
Ik weet niet 100 % zeker of ze al gescheiden zijn, het staat iig op de planning
ijs_beer fan!
pi_62365991
Maar ook daar kan ik niets over vinden

Ik zou het eerlijk gezegd wel tof vinden. Nightwish is nog steeds super met Anette, alleen.. anders. Ik ga ook niet naar Ahoy. Maar als Tarja terugkomt en opeens in Ahoy staat ofzo (kleine kans, ik weet het) dan ga ik maar snel kaartjes halen als ze nog niet uitverkocht zijn!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:00:18 #250
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_62366385
Ik zie het eerlijk gezegd nog niet gebeuren, maar Nightwish met Tarja zou ik ook wel weer willen zien ja. Vorige vier keer is goed bevallen. Maar ik geloof niet dat dat er ooit nog van gaat komen.

Hopelijk doet Tarja solo me nog wat, de cd My Winter Storm is in ieder geval heel aardig.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')