abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95012894
Mijn planning:

O: 2x speltbrood met boter, 2 plakken 30+ kaas en waterkers
T: banaan, gekookt ei
L: 200 gr rauwkost met 1el dressing, bruine bol tonijnsalade
T: appel, 250 ml optimel
B: 2x 20 minuten fietsen
T: handje walnoten
S: RPM
D: gewokte groenten met rijst of pasta met tomaten/champignonsaus
pi_95012958
Mijn planning:

O: 2 weetabix met melk en banaan
T: ?
L: restje stoofpot met brood
T: 2 volkoren knackebrod met roomkaas
D: uiteten,ik denk dat ik gevulde aubergine met risotto neem
T: wijntje?
pi_95013066
Dat is dus heul niet grappig! }:|

Jagar, omdat dat alsnog valse verwachtingen kan scheppen...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_95013135
Mijn planning:
O: Hele grote bak met yoghurt, aardbeien en 35 gram muesli
B: op krukken door het ziekenhuis
L: 2 kapjes en een gewone boterham pindakaas
D: courgettesoep en verder weet ik het nog niet.

V1z0r, ik ben trots op je!
En ook op jou Loveli! :D
Anna, ik hou jullie natuurlijk op de hoogte. B-) Het zal wel niets worden, maar het houdt me wel lekker bezig. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 4 april 2011 @ 09:42:19 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95013281
Ik vind het superdapper HPKW! ^O^. Succes! Zou zoiets zelf never nooit niet durven :').

Nu maar even eten halen! :W.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 4 april 2011 @ 09:45:05 #206
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_95013346
Hihihi, succes Henk!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_95013380
ohja, planning:

O: yoghurt met volvezel cruesli
L: bruin pistoletje met 20+kaas, sla, tomaat, komkommer, kommetje soep
T: schaaltje fruit
D: warme aardappelsalade met bietjes en kip (uit hét boek) iets aangepast naar onze eigen smaak.
T: yoghurt met appel

• recept aardappelbietensalade: voor 2 pers
• 250 g bietjes (doen wij iets meer)
• 8 aardappeltjes (ei grootte)
• 2 grote augurken (wij doen een gefruit uitje in de plaats)
• 150 gram kipfilet
• 2 el olijfolie voor de dressing
• 1.5 el balsamico azijn,
• suiker of zoetstof
• zout en peper
• 50 gr reepjes rauwe ham (die laten wij weg)
• 100 gr sla
• olie of vloeibare margarine om de kip in te bakken.

• kook de bietjes beetgaar
• was de aardappelen in de schil en snij in partjes, kook in weinig water
• snijd de bietjes in blokjes
• snijd de augurken in plakjes
• snijd de kipfilet in blokjes
• maak een dressing van de olie, de balsamico azijn, een klein beetje suiker (of zoetstof) en zout/peper naar smaak
• bak de reepjes rauwe ham in een koekenpan net antiaanbaklaag zonder toevoeging van vet
• bak in het bakvet en 1 el olie of vloeibare margarine de kipfilet gaar
• giet de aardappelen af en meng ze met de dressing, bietjes, augurkplakjes en kipblokjes
• verdeel de sla over 2 borden en verdeel de aardappel-bietensalade over de sla op de borden
pi_95013448
Hmmm bietjes! Moet ik ook weer eens maken. Ik maak het wel anders... niet zoveel dingen er door heen, ik hou er niet van als alles door elkaar zit :P

Gewoon bietjes koken, blokjes appel en blanke amandelen erdoor (of schaafsel maar ik heb liever hele) en dan een yoghurtdressing met beetje suiker en dille :9 krijg er echt zin in nu :D
pi_95013466
Marmar hoeveel kcal zit dat lijstje nu? En is het een planning van het boek/ de dietiste zeg maar?
pi_95013484
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:49 schreef Perruche het volgende:
Hmmm bietjes! Moet ik ook weer eens maken. Ik maak het wel anders... niet zoveel dingen er door heen, ik hou er niet van als alles door elkaar zit :P

Gewoon bietjes koken, blokjes appel en blanke amandelen erdoor (of schaafsel maar ik heb liever hele) en dan een yoghurtdressing met beetje suiker en dille :9 krijg er echt zin in nu :D
lekker!
  maandag 4 april 2011 @ 09:53:58 #211
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_95013554
hoi allemaal,

ik hou t steeds niet bij hier, maar ik wilde wel even vertellen dat ik weer begonnen ben met gezonder eten, en t bijhouden van mn eten enzo. de knop ging om toen ik besefte dat elke dag gemiddeld 200 kcal teveel betekent dat je in een jaar 10 kilo aankomt. een negatieve energiebalans van gemiddeld 200 kcal per dag moet te halen zijn, dus ik heb me voorgenomen om dit jaar 10 kilo af te vallen, dat is wat ik vorig jaar ben aangekomen ongeveer (sinds de therapie).

vriendje helpt me, en ik ben nu intrinsiek gemotiveerd dus dat helpt ook. ik ga weinig anders doen dan ik al deed toen t goed ging: ik weet wat ik kan eten en wat niet.... ohja, en die sportschool he... daar ga ik deze week toch ook echt eens komen :')

dus, verwacht geen lijstjes elke dag, maar ik doe wel weer mee!
Kwak
pi_95013614
Hi kwakzors :) succes!! Je was al heel veel kwijt toch? Goed dat je weer gaat beginnen!
pi_95013624
In mijn eerste week opbouw van KH's is er nog 300 gram afgegaan. Dus ga vanaf vandaag nog iets meer koolhydraten invoegen. Ik begin maar eens met 2 crackers bij het ontbijt, ipv 1. :P

WB, Kwak!
  maandag 4 april 2011 @ 09:57:44 #214
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_95013639
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:56 schreef conleche het volgende:
Ik begin maar eens met 2 crackers bij het ontbijt, ipv 1. :P

Enorme toevoeging. ;)

Welkom kwak! :W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 4 april 2011 @ 10:02:13 #215
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_95013755
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:56 schreef Perruche het volgende:
Hi kwakzors :) succes!! Je was al heel veel kwijt toch? Goed dat je weer gaat beginnen!
mehehe, ik ben totaal inderdaad veel afgevallen ja. en heel veel aangekomen.

even kijken, de laatste stand: in 2007-2008 ben ik zelfstandig afgevallen van 103 naar 79 kilo. toen in 2008-2009 helemaal zelf weer aangekomen tot 106 kilo. toen therapie gezocht voor mn eetstoornis/eetprobleem en in begin 2010 afgevallen naar ongeveer 98 kilo. therapie na de zomer individueel voortgezet maar niet meer bezig geweest met mn gewicht (er waren voldoende andere dingen om aan te werken zeg maar), in overleg met de dietiste overigens, en aangekomen tot 110 :@

nu is er een beetje licht aan t einde van de tunnel wat betreft therapie, t gaat veel beter met me, en heb ik weer energie om aan het symptoom te werken: mn overgewicht. ik heb morbide obesitas en dat is een chronische ziekte. zover ben ik inmiddels wel. maar als ik niks doe kom ik alleen maar aan, en ga ik dood en dat wil ik niet. dus ik probeer dit jaar 10 kilo af te vallen (meer is mooi meegenomen). Had de dietiste beloofd niet nog meer aan te komen (was laatste consult 106 kilo) en dat is niet gelukt, dus t is tijd voor actie!
Kwak
pi_95013778
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:50 schreef Perruche het volgende:
Marmar hoeveel kcal zit dat lijstje nu? En is het een planning van het boek/ de dietiste zeg maar?
Het is ongeveer planning van het boek min een beetje.
Kom met dit lijstje inclusief drinken ongeveer op 1100 kcal
Lijstjes in het boek gaan van 1250 tot 1700 en dan wisselend voor een periode van 12 weken.
Mijn "normale behoefte" komt op 1500-1600 dus ik moet iets minder dan het boek aangeeft om af te blijven vallen.
Ik kies dan bijvoorbeeld voor 1 ipv 2 broodjes en skip tussendoortjes als eierkoek en ontbijtkoek of sultanas oid die genoemd worden.
Wat kcal betreft blijf ik tussen de 1000 en de 1250 heen en weer gaan, beetje afwisselend.
pi_95013789
Oh en ik ga even mijn sportlijstje voor de komende week neerplempen:

maandag: RPM
woensdag: bodypump
vrijdag: bodybalance of fitnessrondje
zondag: bodycombat

en dan ook nog al die dagen buikspieren. Ik hoop dat als ik het hier post dat ik het dan ook ga doen :').
pi_95013850
*O* voor Kwak!
Fijn dat het iig goed met je gaat, dat psychische aspect is natuurlijk wel de basis. :)
Doe wat je niet durft.
  maandag 4 april 2011 @ 10:05:48 #219
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_95013856
nou, en dan toch een kort lijstje tot nu toe:

O- 3 volkoren krackers met pindakaas, een glas dubbel-friss light (totaal 390 kcal)

planning:
T- stuk komkommer
L- twee volkoren boterhammen met schwarzwalder rauwe ham
T- een pennywafel, twee boterhammen met één plakje cervelaat (eerlijk delen)
D- wat vriendje meeneemt van de winkel... verrassing!

ik drink één glas fris per dag (want lekker) verder kun je overal glazen water invullen

totaal komt denk ik rond de 1800 kcal
Kwak
pi_95013876
Jee kwak, wat een toestand. Hopelijk lukt het allemaal, thumbs up!!

Marmar, wow 1200 kcal, dat eet ik alleen al voor mn ontbij/lunch :P haha! Maar ook al zo goed bezig, respect, Hoeveel wil je eigenlijk nog kwijt? En doe je nog met dat apparaatje dingen?
pi_95013915
he en kwak, heb je eigenlijk een plan van aanpak ofzo? Of ga je "gewoon" gezond leven enzo?
pi_95013930
buh ik zit op de afdeling klantenservice vandaag en wil thee maar ik kan niet weg want stel dat de telefoon gaat :')
pi_95013986
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:02 schreef MarMar het volgende:

[..]

Het is ongeveer planning van het boek min een beetje.
Kom met dit lijstje inclusief drinken ongeveer op 1100 kcal
Lijstjes in het boek gaan van 1250 tot 1700 en dan wisselend voor een periode van 12 weken.
Mijn "normale behoefte" komt op 1500-1600 dus ik moet iets minder dan het boek aangeeft om af te blijven vallen.
Ik kies dan bijvoorbeeld voor 1 ipv 2 broodjes en skip tussendoortjes als eierkoek en ontbijtkoek of sultanas oid die genoemd worden.
Wat kcal betreft blijf ik tussen de 1000 en de 1250 heen en weer gaan, beetje afwisselend.
Ik krijg altijd een beetje Sonja Bakker Visioenen als ik eierkoeken, ontbijtkoek of sultana's zie staan. :{
Er zijn toch veel gezondere alternatieven dan die suiker-meuk?
Doe wat je niet durft.
pi_95014021
WB Kwak! Ken dat geschommel in gewicht van mijzelf, dus ik wens je heel veel succes en sterkte! ^O^ Gaat je lukken :Y

:o Perr!
Als ik een advies mag geven, zorg dat je goed je koolhydraten herlaad na het sporten anders ga je zoveel sporten niet volhouden en wordt je erg moe de dag na het sporten. En natuurlijk zorgen voor genoeg eten ook op de rustdagen!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 4 april 2011 @ 10:12:16 #225
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95014026
Toch zei mijn diëtiste daar destijds (zomer 2006) ook niks van. Ook niet vd cola light trouwens. Ik ging pas afvallen toen ik daar weg was :').

Boodschappen in huis. Even eten nu! :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_95014041
Whehe, ik zie pas net op de afsprakenbrief voor de controleafspraak dat mijn behandeling blijkbaar onder de afdeling oncologie valt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 4 april 2011 @ 10:13:15 #227
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_95014050
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:07 schreef Perruche het volgende:
he en kwak, heb je eigenlijk een plan van aanpak ofzo? Of ga je "gewoon" gezond leven enzo?
ik heb nog elke twee weken therapie, en daar bespreken we ook hoe het met eten en bewegen gaat (of ik niet last heb gehad van overeten, of eten om mn emoties te dempen, of teveel snoepen uit verveling of "voor de gezelligheid"). ik kan altijd terecht bij de dietiste in de instelling waar ik de therapie volg, maar voorlopig weet ik nog wel uit mn hoofd wat ik kan en mag eten op een dag en wat de goede keuzes zijn

het eetplan en de variatielijst liggen ook nog ergens in de kast, maar ik weet ondertussen wel hoe t zit met portiegrootte en richtlijnen.

Zo eet ik vandaag eigenlijk te vet vlees als beleg (boodschappen gedaan vķķr ik wist dat ik weer serieus ging doen). Eet ik naar de norm qua brood en boordvervangers, te weinig fruit. zuivel vervang ik meestal in mn lijst met magere eiwitten uit kip of peulvruchten, of met gezonde vetten (noten, vis).

ik voerde net de rest in en zit toch wat lager dan ik dacht (was een jaar of wat geleden een wandelend calorieënboek... schatten is nu toch lastiger dan toen). afhankelijk van avondeten kom ik tussen de 1500 en 1700 uit.

ohja, en ik probeer echt twee keer in de week te gaan sporten...voor de klas / op school ben ik sowieso heel actief (sta voortdurend, veel lopen etc.) ik probeer verder 's ochtends te fietsen naar t station (is maar tien minuutjes, maar toch). alleen als ik te laat ben neem ik de bus.
Kwak
pi_95014325
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:58 schreef anna82 het volgende:
Verder heb ik heus wel gezien dat Coco mij in het vorige topic een trut noemde. Nou Coco, it is ON! Jij piercingdrager met man die schattige taarten koopt!!! Zo!
:o

Bring it! }:|

Jij knappe, slanke vrouw met een lijntje waar ik u tegen zeg }:|
  maandag 4 april 2011 @ 10:22:08 #229
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_95014363
Succes kwak!
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_95014421
V1z0R: wat ben je schattig :D O+

KwaK: succes :)
pi_95014435
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik krijg altijd een beetje Sonja Bakker Visioenen als ik eierkoeken, ontbijtkoek of sultana's zie staan. :{
Er zijn toch veel gezondere alternatieven dan die suiker-meuk?
Ook een goede reden om ze te skippen idd ;) verder staan er wel leuke receptjes in en is het makkelijk rekenen als ik een lijstje zie staan en ik laat er iets bij weg of wissel iets. Stukje makkelijker dan het zelf bedenken iig.

En kwak goed dat je er voor gaat! ^O^

En @ perruche: ik verbruik veel minder he, dus het is ook niet zo'n grote opgave om minder te eten want minder trek :) dat apparaatje doe ik 3 keer in de week en helpt iig zover dat de benen minder rubbertjes beginnen te lijken en ik weer eens warme voeten heb :) dus voor de bloedsomloop is het sowieso al een dikke pré.
Dit weekend heb ik trouwens twee keer een half uur gezwommen op mijn manier, dwz, schoolslag met de armen en een beetje voor spek en bonen mee trappelen met de benen.

En ik ben MOE nu! Maar het was tof!
pi_95014697
zo, meeting achter de rug. Fijn. Nu hard aan het werk en dingen opzoeken enzo.
pi_95014716
Fijn dat je de duutser snel weer ziet jagar! Werkze!
pi_95014731
als je goed, slank en afwisselend wilt koken met recepten kun je zoveel beter doen dan :r Sonja Bakker :r

Kijk bijvoorbeeld eens naar Ainsley Harriot's 'Low fat meals in minutes' (is er ook in het Nederlands. Geen Sonja, erg lekker en fatsoenlijke porties O+

Ainsley O+
Ja doei.
  maandag 4 april 2011 @ 10:40:47 #235
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95014881
Ik vind ik veel kookboeken de hoeveelheden groenten zo laag! Of überhaupt de hoeveelheden :+

Hee Kwak, succes! Volgens mij gaat bijna alles nu best wel lekker, dus dat geeft goeie hoop voor de volgende stap naar Kwak 2.0! *O*

Anna en Coco _O- *;

En ohaai :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 4 april 2011 @ 10:42:28 #236
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95014926
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Bring it! }:|

Jij knappe, slanke vrouw met een lijntje waar ik u tegen zeg }:|
Wat een stel treurwilgen zijn jullie ook :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 4 april 2011 @ 10:50:36 #237
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_95015160
Het weekendje Antwerpen is net voorbij en ik heb nu alweer zin om een nieuw weekendje te plannen O+. Mijn portemonnee denkt daar anders over ben ik bang oO<.
pi_95015230
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:50 schreef Rituals het volgende:
Het weekendje Antwerpen is net voorbij en ik heb nu alweer zin om een nieuw weekendje te plannen O+. Mijn portemonnee denkt daar anders over ben ik bang oO<.
Wat heb je allemaal gedaan in Antwerpen?

Afijn, ik ben naar het ziekenhuis! Verslag volgt. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_95015396
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:12 schreef V1z0R het volgende:
WB Kwak! Ken dat geschommel in gewicht van mijzelf, dus ik wens je heel veel succes en sterkte! ^O^ Gaat je lukken :Y

:o Perr!
Als ik een advies mag geven, zorg dat je goed je koolhydraten herlaad na het sporten anders ga je zoveel sporten niet volhouden en wordt je erg moe de dag na het sporten. En natuurlijk zorgen voor genoeg eten ook op de rustdagen!
Te weinig eten zal geen porbleem zijn... eerder motivatie om wel te gaan, zeker op vrijdag! Heb een 12 weken plan van de sportschool en wil echt wel resultaat zien na die 12 weken dus even volhouden...

Kwak, klinkt goed...! Gaat je lukken :)
pi_95015410
Veel plezier HPKW :P

Ik wil ook wel een weekendje weg!
pi_95015428
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat een stel treurwilgen zijn jullie ook :P.
Ga jij je er nu ook nog mee bemoeien??!

}:|
pi_95015458
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
En ohaai :+
Oh hai!

Wat goed van je thesis proposal btw :)
  maandag 4 april 2011 @ 10:59:35 #243
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_95015466
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal gedaan in Antwerpen?

Afijn, ik ben naar het ziekenhuis! Verslag volgt. B-)
Genoten van het weer, de sfeer en m'n vriendje :+. We hebben veel gelopen, vaak op het terras gezeten, lekker gegeten, we zijn naar de vogeltjesmarkt geweest (waar geen vogeltjes en andere dieren blijken te zijn :@ :')) en nog wat kleine dingen bekeken die we tegenkwamen.

Veel plezier in het ziekenhuis ;).
pi_95015578
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:59 schreef Rituals het volgende:
Genoten van het weer, de sfeer en m'n vriendje :+. We hebben veel gelopen, vaak op het terras gezeten, lekker gegeten, we zijn naar de vogeltjesmarkt geweest (waar geen vogeltjes en andere dieren blijken te zijn :@ :')) en nog wat kleine dingen bekeken die we tegenkwamen.

Joh, wat is het dan?
pi_95015596
Had ik met een vlooienmarkt, heul geen vlo gezien :(
  maandag 4 april 2011 @ 11:04:02 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95015613
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ga jij je er nu ook nog mee bemoeien??!

}:|
Nee hoor, ik kijk wel uit :P.

Maar een paar jaar geleden postte Greys hier en die kon echt niet schelden, dus dan zei ze maar 'treurwilg!' :').
Niet meer actief op Fok!
  maandag 4 april 2011 @ 11:04:12 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_95015618
wb kwak!

En sigme, er zit 750 gr groente door de nasi. Doe ik 2 dagen mee met 2 personen, dus best netjes, toch?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 4 april 2011 @ 11:04:42 #248
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95015636
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:03 schreef V1z0R het volgende:
Had ik met een vlooienmarkt, heul geen vlo gezien :(
:').

Ik ben nu ook wel benieuwd wat een vogeltjesmarkt eigenlijk is.

Cryptisch voor kama sutrabeurs ofzo? _O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_95015690
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 11:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik kijk wel uit :P.

Maar een paar jaar geleden postte Greys hier en die kon echt niet schelden, dus dan zei ze maar 'treurwilg!' :').
Hahaha, wat schattig :D

Ik kan heel goed schelden, maar dat is dan eigenlijk nooit serieus. Word niet snel boos :)
  maandag 4 april 2011 @ 11:06:34 #250
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95015698
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 10:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh hai!

Wat goed van je thesis proposal btw :)
Thankies! O+ Ben erg benieuwd naar het gesprek morgen :o
Hoe ist met je pzing?
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
wb kwak!

En sigme, er zit 750 gr groente door de nasi. Doe ik 2 dagen mee met 2 personen, dus best netjes, toch?
750 gedeeld door 2 dagen is 375, en dan nog gedeeld door twee omdat jullie er met z'n tweetjes van eten neem ik aan, dan kom je op 187,5 :+ Kan erger, kan beter denk ik? :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')