nee, maar staat nog 's op de planning, had 't misschien ook wel gedaan vandaag als we nog gehad hadden, maar heb met tonijn gelunched eergisteren en gisterenquote:Op zondag 3 april 2011 19:59 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Zo ziet er goed uit zeg!! Jij gebruikt dus ook altijd tomatensaus?
Ooit al eens tonijnpizza gemaakt?
quote:Op zondag 3 april 2011 19:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En als het wat wordt, dan kan ie écht zeggen dat ie je van binnen en buiten kent.
Omg!quote:
Zoek nog een goed recept, ze is al snel droog helaas.quote:Op zondag 3 april 2011 20:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, maar staat nog 's op de planning, had 't misschien ook wel gedaan vandaag als we nog gehad hadden, maar heb met tonijn gelunched eergisteren en gisteren
Ja, dat ziet er wel heul mooi uit, maar ik ben dan bang dat hij minder krachtig zou zijn. Maar zo niet, is het wel lekker natuurlijk, zo zonder snoer. Aan de andere kant......dan moet je hem wel echt op je aanrecht kwijt kunnen, anders is ie natuurlijk de hele tijd leeg als je hem wil gebruiken.quote:Op zondag 3 april 2011 20:00 schreef Ml-etje het volgende:
Co wat denk je van deze: http://www.braun.com/nl/h(...)uick-7-cordless.html
ik denk dat ik de tonijn dan IN de saus zou doen, en niet op de pizza, dan blijft hij gewoon goed vochtigquote:Op zondag 3 april 2011 20:06 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Zoek nog een goed recept, ze is al snel droog helaas.
Doen!quote:Op zondag 3 april 2011 19:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik wil ook mee dansen!
Als ik weer kan lopen tenminste.
Zal ik morgen een poging gaan doen om de chirurg te versieren?
Hij kwam me heel tof een printje van de röntgenfoto en net zo'n schroef als idie in mn enkel zit, brengen na de operatie.
Dan val je tenminste in slaap terwijl je een lekker ding aan je bed hebt staan.quote:Op zondag 3 april 2011 20:10 schreef Viking84 het volgende:
Lol.
Vrouwelijke anesthesisten zijn "aardig" en mannelijke "onwijs lekker"? Dat is voor mij de omgekeerde wereld, geloof ik.
En wat heb je aan een lekkere anesthesist?
Dat verschijnsel ken ik.quote:Op zondag 3 april 2011 20:15 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Doen!Maar dan heb je wel een vent met een onregelmatig werkritme. En veel geld waarschijnlijk
.
Bij mn knieoperatie was het een hele leuke jongen die mijn bed naar de operatiekamer duwde. Hij vroeg me nog wat voor muziek ik luisterde (had mn mp3speler in mn hand) maar ik had zo de zenuwen dat ik dat spontaan vergeten was.
Dat ben ik nog even aan het verzinnen. Vooralsnog ben ik nog niet verder dan hem vragen de eerste tekening op mn gips te maken, een imitatie van Staff Benda Bilili te doen en mijn teennagels in een vrolijk kleurtje te lakken.quote:Op zondag 3 april 2011 20:27 schreef Tinkepink het volgende:
Doen Henk-en-de-rest! Wat wordt je plan van aanpak?![]()
Klinkt goed allemaal, ik zou alleen die courgette niet wegkrijgen bij mijn ontbijt.quote:Mijn daglijstje is geworden
o. verse aardbeien + gebakken courgette + gekookt ei - 300 kcal
s. uurtje wandelen
t. wortelmuffin + latte macchiato + stukje 85% chocolade - 300 kcal
l. asperges en knolselderij uit de oven + zaziki - 200 kcal
t. fruitsalade grapefruit - 50 kcal
d. bloemkool + kipfilet met spek + zaziki+ salade van venkel, witlof, appel, sinaasappel, veenbessen - 400 kcal
t. roomsoesjes met chocoladesaus - 400 kcal
Volgens de schatting 1600 kcal. Misschien is het in werkelijkheid wat meer, maar er is nog ruimte voor iets lekkers. Ik ben tevreden
Late reactie maar ik kan hem wel kwijt gelukkigquote:Op zondag 3 april 2011 20:09 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, dat ziet er wel heul mooi uit, maar ik ben dan bang dat hij minder krachtig zou zijn. Maar zo niet, is het wel lekker natuurlijk, zo zonder snoer. Aan de andere kant......dan moet je hem wel echt op je aanrecht kwijt kunnen, anders is ie natuurlijk de hele tijd leeg als je hem wil gebruiken.
Ik wilde de courgette eigenlijk verwerken in een omelet, toen ik tot de ontdekking kwam dat alle eieren in de eierkoker zatenquote:Op zondag 3 april 2011 20:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Klinkt goed allemaal, ik zou alleen die courgette niet wegkrijgen bij mijn ontbijt.
Bak je die "gewoon" in een koekenpan, of gooi je er een berg kruiden bij? Heb hier ook nog een paar courgettes liggen en ben nog niet verder gekomen dan courgettesoep.
Heb je zn naam? Slinger google aan en zoek of je iets kan vinden, bijvoorbeeld facebookquote:Op zondag 3 april 2011 20:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dan val je tenminste in slaap terwijl je een lekker ding aan je bed hebt staan.![]()
Beter dan wanneer er een broer/zus van Quasimodo zou staan.
[..]
Dat verschijnsel ken ik.In geval van leuk: snel wegrennen!
Maar afijn, hoe kom ik er achter of hij überhaupt beschikbaar is? Hij droeg geen ring iig.
quote:Op zondag 3 april 2011 20:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Of je zegt met zwoele stem als ie je ingipst:
"U pakt me helemaal in, dokter [ afbeelding ] "
Ah, dat klinkt allemaal goed! Ik ga van de week eens verzinnen wat het gaat worden.quote:Op zondag 3 april 2011 20:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik wilde de courgette eigenlijk verwerken in een omelet, toen ik tot de ontdekking kwam dat alle eieren in de eierkoker zaten. Ik snij de courgette in plakjes en bak de plakjes met knoflook en een beetje rode peper. Normaal doe ik er dan nog ei bij, maar nu dus niet.
![]()
Courgette (met olie en kruiden) is ook erg lekker op de bbq. Of gemengd met aardappel, room, ei, een beetje knoflook en kaas in een ovenschotel. Of uitgehold en gevuld met gehakt, mais, de stukjes uitgeholde courgette en hete-loempiasaus en een laagje kaas uit de oven.
Die ben ik vergeten.quote:Op zondag 3 april 2011 20:43 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Heb je zn naam? Slinger google aan en zoek of je iets kan vinden, bijvoorbeeld facebook.
Site van het ziekenhuis, waar alle orthopeden opstaan met foto? (dat was zo bij mijn ziekenhuis)quote:Op zondag 3 april 2011 20:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat is een goede!
![]()
Jammer alleen dat het gipsen in de gipskamer gebeurt door de gipsmeester (ofzo).
[..]
Ah, dat klinkt allemaal goed! Ik ga van de week eens verzinnen wat het gaat worden.
Helaasch Pindakaasch.quote:Op zondag 3 april 2011 20:47 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Site van het ziekenhuis, waar alle orthopeden opstaan met foto? (dat was zo bij mijn ziekenhuis)
Ik vind al het gekook wel veel werk, maar het is ook leuk om daar weer eens met heel andere ogen naar te kijken en braaf recepten te volgen.quote:Op zondag 3 april 2011 20:34 schreef Rituals het volgende:
Hehe, 07.45 uur schandelijk uitslapen.
Hoe bevalt het lowcarben tot nu toe sigme?
Klinkt redelijk positief tot nu toe. Alleen maar fijn dat je nog kunt genieten van eten tochquote:Op zondag 3 april 2011 20:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind al het gekook wel veel werk, maar het is ook leuk om daar weer eens met heel andere ogen naar te kijken en braaf recepten te volgen.
Verder wil het prima zo, ik lijd duidelijk geen honger, maar zoals je ziet ook nog geen verminderde eetlust.
Ja, positief. Ik vind 't geen straf. Lekker eten met genoeg groente. Het bedenken wát te eten is lastiger dan gewoon brood & beleg op tafel zetten, maar ik kan best zonder de broodmaaltijd.quote:Op zondag 3 april 2011 20:58 schreef Rituals het volgende:
[..]
Klinkt redelijk positief tot nu toe. Alleen maar fijn dat je nog kunt genieten van eten toch.
Ik zie alleen 'beste postbode' ... rest van plaatje wordt niet weergegeven? Of ik zie de lol er gewoon niet van inquote:
Ah, gelukkig maar!quote:Op zondag 3 april 2011 21:06 schreef sigme het volgende:
Oh ja, die zoete pap was met 2 ml zoetstof, niet 20.
Dus bij nader inzien is 20ml inderdaad héél veel!
Er gaat was meer (denk)tijd inzitten, dat klopt. Elke dag 2600 kcal vind ik inderdaad een beetje veel (hoewel ik het eigenlijk vooral heel knap vind dat je 2600 kcal bij elkaar weet te krijgen met lowcarb-etenquote:Op zondag 3 april 2011 21:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, positief. Ik vind 't geen straf. Lekker eten met genoeg groente. Het bedenken wát te eten is lastiger dan gewoon brood & beleg op tafel zetten, maar ik kan best zonder de broodmaaltijd.
Ik kan wel zien dat we zijn veranderd van eetpatroon: we hadden altijd drie maaltijden en heel soms iets om een uur of drie (brood om 10 uur, avoneten uur of 7). Nu eten we wel 5 keer per dag. Dat is wel een beetje omslachtig.
Maar volgens mij mķet een deel van het resultaat ook komen door de verminderde eetlust, dus ik hoop dat daar nog wel iets van gaat komen. Van eten genieten is fijn, maar elke dag 2600 ckal is misschien wel een beetje veel.
Ik klikte er al op, maar toen deed ie het ook niet. Nu ondertussen wel trouwens.quote:
Waar is het kattenvoer dan?!quote:
De kilocalorieën zitten als volgt:quote:Op zondag 3 april 2011 21:11 schreef Rituals het volgende:
[..]
Er gaat was meer (denk)tijd inzitten, dat klopt. Elke dag 2600 kcal vind ik inderdaad een beetje veel (hoewel ik het eigenlijk vooral heel knap vind dat je 2600 kcal bij elkaar weet te krijgen met lowcarb-eten), maar het verschil is wel dat jij veel beweegt/loopt/tilt/bezig bent gedurende de dag, dus je hebt wel genoeg voeding nodig.
Ga je het resultaat bijhouden in gewicht/cm's/de spiegel/kleding?
Ah kijk, de speklapjes leveren een grote bijdragequote:Op zondag 3 april 2011 21:23 schreef sigme het volgende:
[..]
De kilocalorieën zitten als volgt:
kcal volgens dieetinzicht:
Alpro sojamelk natruel 50 gram (50 gr.). 23
Kwark magere 100 gram (100 gr.). 61
Crème fraiche 50 gram (50 gr.). 166
Speklap rauw 2 lapje (200 gr.). 658
Ei rauw (kippenei) 3 stuks (150 gr.). 207
Spinazie diepvries gekookt 50 gram (50 gr.). 8
Bloemkool rauw 15 gram (15 gr.). 4
Slagroom 100 gram (100 gr.). 343
Kaas 40+ 30 gram (30 gr.). 96
Mozzarella kaas 60 gram (60 gr.). 157
Kip m vel bereid 50 gram (50 gr.). 115
Makreel gestoomd 65 gram (65 gr.). 205
Runderrosbief bereid mz 200 gram (200 gr.). 334
Filetrollade varkens rauw 150 gram (150 gr.). 216
Paksoi rauw 125 gram (125 gr.). 14
Witlof rauw 150 gram (150 gr.). 18
totaal 2.625
Ik hou in elk geval de kilo's bij. Meten vind ik maar lastig, maar kleren zouden wel aanwijzingen moeten geven. Spiegel kijk ik te weinig in.
Nu e het zo zegt, dat zal dan in werkelijkheid een stuk minder geweest zijn. Ik eet die speklappen natuurlijk niet rauw, waar wel die waarde op gebaseerd is. Ik bak ze uit, en giet veruit het meeste vet af.quote:Op zondag 3 april 2011 21:30 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ah kijk, de speklapjes leveren een grote bijdrage. Ik ben niet zo thuis in (het meeste) vlees. Ziet er goed uit! Gewoon eens kijken hoe het bevalt en of het bij jou ook zo'n goed resultaat oplevert.
'truste uniekquote:Op zondag 3 april 2011 21:34 schreef uniekhoorn het volgende:
speklapjes met zwoerd, heerlijk knapperig gebakken... OMG op de bbq!
En nu heb ik weer honger maar over 7 uur gaat de wekker dus kan beter geen bbq meer opstoken
Jij eet niet zoveel! Schrap eens denkbeeldig het vlees eruit, dan hou je vermoedelijk genoeg eten over.. voor jou.quote:Op zondag 3 april 2011 21:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk dat ik het lowcarben toch maar voorbij laat gaan... zoveel vlees eten, dat staat me echt tegen...
Die dingen kunnen idd redelijk uitlopen!quote:Op zondag 3 april 2011 22:45 schreef Jagärtrut het volgende:
kkan een ribbroek (corderoy of hoe je dat ook schrijft) in een keer zoveel groter geworden zijn, na een winter dragen? Ik kan m'n broek zonder de knoop te openen uit trekken, zal dat echt aan m'n lichaam liggen?
maar ik heb hem de hele winter meerdere dagen per week aangehad, dan kan hij niet in eens zoveel uitgelopen zijn, toch? Mag ik voorzichtig concluderen dat er wat gewicht af is?quote:Op zondag 3 april 2011 22:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Die dingen kunnen idd redelijk uitlopen!
Dat zou ook een hele goede verklaring kunnen zijn.quote:Op zondag 3 april 2011 23:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar ik heb hem de hele winter meerdere dagen per week aangehad, dan kan hij niet in eens zoveel uitgelopen zijn, toch? Mag ik voorzichtig concluderen dat er wat gewicht af is?
Ze zingt stukken beter dan dat ze piano speelt. Ik zou liever piano horen.quote:Op zondag 3 april 2011 23:28 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Kan ze nog een beetje zingen Puff? Of valt dat tegen?
Nee zeker niet.. maar het leer is verder ook helemaal niet beschadigd!quote:Op zondag 3 april 2011 23:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat waren vast niet je mooiste schoenen, of wel progje?
Mn onderbuurvrouw zingt weer opera. Maar aangezien ik zelf zo asociaal geweest ben mn wekker van 6:30 in het weekend aan te laten staan, kan ik niet anders dan haar vergeven.
Niet genoeg groente..quote:Op maandag 4 april 2011 06:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
En de planning:
O: flinke bak kwark met 2 el muesli
T: krentebolletje
L: 2 bth met 1 plak kaas verdeeld
T: grapefruit
D: nasi, ronde 2
Ja, aangezien ik hier al 2 jaar gestudeerd heb, en ondertussen meer dan een half jaar werk ken ik iedereen. Behalve m'n positie is er verder ook nog niets veranderd, ik zit nog steeds (voor nog een maand ofzo) in het zelfe kantoor etc.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frustratie vanavond maar wegtrainen!Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Dat herken ik wel een beetjequote:Op maandag 4 april 2011 09:05 schreef loveli het volgende:
Funny. Ik ben ook vrouwvriendelijker geworden sinds ik hier post.
En na het verliezen van de 3 noodzakelijke kilo's blijf ik met de laatste 2 kilo's een beetje jojo-en. Maar dat is m'n eigen schuld omdat ik als ik onder de 65 zit weer denk dat ik alles kan eten. Zoals 2 bakjes creme brulee per dag of een punt brie.
Wij kennen geen vakgroepen zoals andere vakgebieden dat kennen. Iedereen op de faculteit vormt zo nu en dan een coalitie met wat andere mesnen, maar gaat daarna weer individueel over met andere mensen verder, etc.quote:Op maandag 4 april 2011 08:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh, nou ja ik weet niet hoe groot de groepen zijn bij jouw vakgebied
Fietsenquote:Op zondag 3 april 2011 22:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het is wel tijd om te gaan slapen, ben alleen nog niet echt moe.
Wel alles klaargelegd vast, dat scheelt tijd.
Morgen ga ik fietsen. 12 km kan ik wel S noemen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |