abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95058346
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:30 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zullen we dit soort opmerkingen achterwege laten?
quote:
Ja, en dat ze beide Vlaams zijn en 2 dagen na elkaar zijn geregistreerd is ook lichtelijk verdacht
Ik heb een vermoeden dat ze mekaar IRL goed kennen. Geeft verder niet, het valt alleen op.
  dinsdag 5 april 2011 @ 08:42:56 #102
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_95058359
jesus heeft nooit bestaan..
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_95058385
misschien kunnen we gewoon doorgaan waar je was gebleven Aton, bij de vraag wat was er misgegaan. Gewoon de stoorzenders negeren, zou ik zeggen.
pi_95058491
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:30 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Die "geloofsbril"-drogreden begint vervelend te worden. Als ATON gewoon duidelijk en to-the-point aangeeft waarom hij het ene deel uit een evangelie als uitgangspunt neemt, en het andere historisch niet betrouwbaar acht, dan is het gewoon duidelijk. :)
quote:
En hier speelt natuurlijk ook mee dat je deze tekst met een Christelijke bril leest; ik niet
Die " Christelijke bril"-drogreden begint vervelend te worden.
pi_95058633
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:52 schreef ATON het volgende:

[..]

[..]

Die " Christelijke bril"-drogreden begint vervelend te worden.
Nu ga je historie vergeleken met de interpretatie van een tekst uit de Thora. Dat lijkt me toch wel even wat anders; Christenen en Joden interpreteren dat soort teksten nogal es op een verschillende manier. :) Bovendien zeg ik daar niet dat dat persé beter of minder is, maar dat dat meespeelt in de beschouwing van zo'n tekst. In tegenstelling tot jou.

Maar eigenlijk was ik nog wel benieuwd naar je reactie op mijn post over jouw methode, en waarom je "de evangelieën niet als historisch beschouwt" maar toch bepaalde tekstdelen eruit vist en als historisch startpunt neemt. Dat lijkt me toch erg belangrijk. :)
pi_95058647
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:41 schreef ATON het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat had ik niet hoeven doen. Excuses daarvoor :) We hebben op Fok! wel vaker te maken met klonen, maar jullie zijn inderdaad niet dezelfde persoon.
pi_95058664
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:44 schreef nostradama het volgende:
misschien kunnen we gewoon doorgaan waar je was gebleven Aton, bij de vraag wat was er misgegaan. Gewoon de stoorzenders negeren, zou ik zeggen.
Ik hoop toch wel dat ATON op essentiele vragen in gaat. Anders kunnen we dit topic net zo goed omdopen naar "Gok hier wat Jezus was". Dat lijkt me niet de bedoeling.
pi_95058678
Oh, heb je dat dan nagechekt? Ik voel me wel erg publiekelijk door jou aangevallen in mijn integriteit moet ik zeggen.
pi_95058749
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:38 schreef nostradama het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over de historiciteit van een evangelie. De graad van geloofwaardigheid ervan werd al vele malen op andere topic gegevens. Ik gaf je ook al een antwoord. Maar blijkbaar niet voldoende voor jou.
Nee, ik zie je punt echt niet. Want:

quote:
De cirkelredeneringen van gelovigen. Het is juist of verklaarbaar want in de Bijbel staat in huppdelpup citaten dat het zo is. Zie demonstratie KD
Hier worden ook weer teksten uit de evangelieën aangehaald. Deze zijn opeens niet van historische waarde? Al deze citaten worden in hun geheel afgedaan alsof het op de "kansel hoort". Waarom en wanneer doe je dat? Als ze buiten het Mattheüsevangelie vallen ofzo?

Nogmaals: ik snap gewoon niks van jullie (laat ik maar even over jou en ATON spreken) onderzoeksmethode. Het komt op mij nogal lukraak over. En ik gun jullie je topic wel hoor, dus als ATON doorgaat met mijn posts te negeren, dan mogen jullie op je manier doorgaan (zolang het topic niet ontspoort, natuurlijk). Dan ben ik persoonlijk in elk geval weg :)
pi_95058805
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:05 schreef nostradama het volgende:
Oh, heb je dat dan nagechekt? Ik voel me wel erg publiekelijk door jou aangevallen in mijn integriteit moet ik zeggen.
Dat hoeft niet, hoor. Dat doet men op Fok wel vaker. Mocht je het daar niet mee eens zijn, dan kun je dat in het FB-topic aangeven of contact met een FA opnemen, maar ik vrees dat daar verder weinig aan te doen is :)

De reden is, zoals ik al eerder zei, dat we op Fok! vaker te maken hebben met klonen, en dat gaat tegen onze policy in.
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:12:03 #111
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_95058808
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:35 schreef ATON het volgende:

[..]

Overgelezen ?

[..]

Een drogreden, en nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Graag zou ik van je willen vernemen of je de bijbel wel kan gebruiken voor hystorisch onderzoek. Zo ja, waarom sommige gedeeltes van hetzelfde boek wel, en sommige gedeelten niet. Op basis waarvan leg je een grens?

Zoals eerder vermeld grijp je zelf op sommige teksten terug, om daarna delen uit hetzelfde boek als kanselpraat te verdoen.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_95058886
Het belangrijkste in zulk onderzoek is te proberen uitvissen wat er nu juist niet geschreven werd. Enfin dat is al een begin natuurlijk. En dat doe je door het een te vergelijken met het ander. Het belang bestaat eruit dat je probeert te achterhalen welke ongeschreven boodschap of ideëen de schrijvers willen doorgeven

Heb je nu al een idee van wat er mogelijk misgegaan zou kunnen zijn?. Dat zou veel interessanter zijn dan al je insunaties en emotionele bedenkingen hier naar Aton en mij.
pi_95058889
Ga aan het werk, ik hoop vanavond of morgen oid een goede reactie van ATON te lezen over de punten die ik eerder aanstipte. :Y :W
pi_95060024
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:15 schreef Haushofer het volgende:
Ga aan het werk, ik hoop vanavond of morgen oid een goede reactie van ATON te lezen over de punten die ik eerder aanstipte. :Y :W
Dan zul je wel eerst met dezelfde maten en gewichten moeten werken voor iedere bezoeker, en dat laat nu wel zeeeeeer te wensen over! Lees eens je aanbevolen boek van Ehrman en leer hoe men selectief te werk moet gaan met de Bijbel. Tot zolang hoef je van mij geen reacties te verwachten.
pi_95061282
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:01 schreef ATON het volgende:

[..]

Dan zul je wel eerst met dezelfde maten en gewichten moeten werken voor iedere bezoeker, en dat laat nu wel zeeeeeer te wensen over!
Misschien zal ik niet bij iedereen die historisch-wetenschappelijk pretendeert te werk te gaan dit soort vragen stellen, nee. Dat komt ook deels door een tijdsgebrek. Maar ik vind het persoonlijk wel stuitend dat je mijn vragen systematisch uit de weg gaat, terwijl het toch hele redelijke en belangrijke vragen zijn.

Leuk hoor, al die boekenkennis. Nu nog leren er mee om te gaan.
pi_95061449
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Misschien zal ik niet bij iedereen die historisch-wetenschappelijk pretendeert te werk te gaan dit soort vragen stellen, nee. Dat komt ook deels door een tijdsgebrek. Maar ik vind het persoonlijk wel stuitend dat je mijn vragen systematisch uit de weg gaat, terwijl het toch hele redelijke en belangrijke vragen zijn.

Leuk hoor, al die boekenkennis. Nu nog leren er mee om te gaan.
Bullshit
pi_95077114
Jij geeft altijd forse kritiek op Christenen die hun "kanselleer" verkondigen, maar als je zelf kritiek krijgt op je manier van "onderzoek doen" dan wordt het al wat minder goed te verkroppen, geloof ik.

Nou ja, wat jij wilt. Ik kan je alleen maar aanraden om es wat meer nadruk te leggen op methodiek. Zolang jij als een verwend kind het vertikt om op mijn vragen in te gaan, neem ik je niet serieus. :)
pi_95156489
Weer een staaltje van vooringenomenheid te opzichte van de figuur Jezus en vermeende stichter van een nieuwe sekte.
Margaret Barker ziet in deze artefacten ' vroege christelijke kerk'- documenten. Robert Feather denkt aan documenten die te linken zijn aan Simon bar Kochba.
Simon zou gezien zijn als een messias, terwijl men in hetzelfde artikel Jezus Christus kan lezen!! Christus is de Griekse benaming voor Messias. Van een gekleurde bril gesproken !!
Het IAA maakt zich nogmaals verdienstelijk deze tabletten af te doen als vervalsingen, zelfs voordat het onderzoek hierover is afgesloten. Net hetzelfde heeft het IAA gedaan met de artefacten uit de Talpiot-tombe. Achteraf is gebleken dat het Jakobus-ossuarium géén vervalsing was, maar de vooroordelen van het IAA zijn hun eigen leven gaan leiden. Om verder onderzoek te verhinderen heeft het IAA bevolen de ingang te betonneren. Minder bewijsvoering heeft het ossuarium van Kajafas en co. nodig gehad om voor echt door te gaan.
Wat men al niet doet om een sprookje in stand te houden.
http://www.dailymail.co.u(...)0-ancient-books.html
pi_95158149
Ik heb geen idee waarom je nou over gekleurde brillen praat. Christus is voor veel mensen onderhand een eigennaam geworden, in plaats van een titel. Dus...?
pi_95159465
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:12 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb geen idee waarom je nou over gekleurde brillen praat. Christus is voor veel mensen onderhand een eigennaam geworden, in plaats van een titel. Dus...?
..... spreken we in het vervolg van Simon Christus bar Kochba en van Jezus Christus bar Jehosef. OK ?
pi_95159754
Zoals ik zei: de term Christus is van een titel naar een eigennaam gegaan wegens de dominantie van het Christendom. Als jij daar zo graag tegen in wilt gaan, dan moet je dat natuurlijk doen. Het zal alleen vooral verwarring veroorzaken, vrees ik.
pi_95162903
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:03 schreef Haushofer het volgende:
Zoals ik zei: de term Christus is van een titel naar een eigennaam gegaan wegens de dominantie van het Christendom. Als jij daar zo graag tegen in wilt gaan, dan moet je dat natuurlijk doen. Het zal alleen vooral verwarring veroorzaken, vrees ik.
Gaan we het nu hebben over de vervorming van een titel naar een naam of gaan we ons bezig houden met de geschiedenis ? Gaan we het hebben over deze vondst http://www.dailymail.co.u(...)0-ancient-books.html en de tweeslachtige benadering of lukt je dat niet ? Het zal zeker verwarring stichten bij personen die reeds geprogrammeerd zijn de Jezus-figuur te zien als de stichter van het christendom, maar daar kan ik niks aan verhelpen.
En wat ik al eerder geschreven heb: Weinig inbreng langs uw kant, maar wel zéér veel kritiek naast de kwestie. 't Is maar waarom je je afvraagd waarom ik niet meer zo happig ben op uw postings te beantwoorden.

[ Bericht 5% gewijzigd door ATON op 07-04-2011 12:39:33 ]
pi_95164814
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:32 schreef ATON het volgende:
En wat ik al eerder geschreven heb: Weinig inbreng langs uw kant, maar wel zéér veel kritiek naast de kwestie. 't Is maar waarom je je afvraagd waarom ik niet meer zo happig ben op uw postings te beantwoorden.
Ik heb geprobeerd inhoudelijk op je verhaal in te gaan, maar dat negeer je.
pi_95165547
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:20 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd inhoudelijk op je verhaal in te gaan, maar dat negeer je.
O ja ? En wat voor inhoudelijk mag dat dan wel zijn ?
pi_95166590
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:53 schreef Haushofer het volgende:
...
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:16 schreef Haushofer het volgende:
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')