Das de VOD van dag 1, dag 1 zou gespeeld worden tot 1 team 4wins had, dus max 7 games die dag.quote:Op zondag 3 april 2011 12:48 schreef GoodGawd het volgende:
http://www.gomtv.net/2011championship/vod/63759
wanneer is set 7?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gewoon FOKquote:Op zondag 3 april 2011 15:35 schreef Cudles het volgende:
Was er nou nog een Fok! Channel die we kunnen joinen in de lobby?
Ga maar weer eens een beetje spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
In ZvZ op Xel'naga voor een hatch first?! Dan verdien je het gewoon om dood te gaan en daar is echt geen 6pool voor nodig (maar maakt het wel leuker).quote:Ben trouewns ook nog ge6pooled op xel naga in zvz. Dat is verrot...wat doe je daar tegen als je al voor een fe ging
Spine Crawler rush doe ik weleens. Even uit m'n hoofd:quote:Op maandag 4 april 2011 15:48 schreef GoodGawd het volgende:
T gaat nu echt lekker met mijn zerg skillskrijg het een beetje door. Paar keer op me bek gegaan, leer je meteen weer heel veel van. Nnu 3 4gates achter de rug en allemaal af kunnen wenden om vervolgens de pot te winnen. Sta nu 1e in mijn pool, hopen dat ik snel promote. Mijn start en midgame beginnen al een beetje vorm te krijgen (:
Ik ga ook eens een 6 pool proberen. Terwijl hij me probeert af te stoppen neem ik meteen een drone mee om een spine crawler te bouwen tijdens het gevecht. Grote kans dat mijn zerglings dood gaan maar dan staat er opeens een spine crawler
quote:Op maandag 4 april 2011 18:24 schreef GoodGawd het volgende:
6 pool:
Selecteer drone:
b > s
Selecteer hatch
s > z z z
Thats all
5 spine crawler voor 4 gate is ook beetje overdrevenquote:Op maandag 4 april 2011 14:30 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Klopt, maar de meeste zergs zijn niet zo snugger, die scouten 3/4 gates en gaan direct in de verdediging. Had ook al es game deed ik hetzelfde, achteraf keek ik replay terug, bleek dat hij 5 spines maakte direct bij die scout
Niceeequote:Op maandag 4 april 2011 21:11 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[ afbeelding ]
Nou dat issem dan, klaaaaar
Is dat een 3-player map? 4th base voor degene in de rechteronderhoek wordt best lastig! Of is het een 2player map met 3 bases in een hoek verstopt? Ziet er leuk uit, maar snap de balance niet helemaal. Wat uitleg erbij zou handig zijnquote:
Ach dat hou je in elke game. Ik had een keer voor de grap op zondagochtend een paar collosi gehallu'd terwijl ik ze nog helemaal niet kon hebben. Die gast flipte helemaal en leaved, en mijn maat en ik lagen in een deuk.quote:Op maandag 4 april 2011 22:04 schreef TwenteFC het volgende:
Trouwens bronze is dik grappig.. net zo'n gozer die alle terrans cheaters noemt.
En dat ik kon winnen van hem met terran zou het bewijs zijn.. ik kijk die replay terug.
Heeft hij 5000 unused minerals.. en 1000 unused gass
quote:Op maandag 4 april 2011 22:31 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Is dat een 3-player map? 4th base voor degene in de rechteronderhoek wordt best lastig! Of is het een 2player map met 3 bases in een hoek verstopt? Ziet er leuk uit, maar snap de balance niet helemaal. Wat uitleg erbij zou handig zijn
Ben jij een clone van dr. orc?quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:33 schreef GoodGawd het volgende:
Weer cheese, tis echt ongelofelijk. Twaren ook gewoon diamonds. Lage diamonds. Proxy gateway. Heb nu 4 games gedaan, 3 waren cheese. Stelletje bolle Amerikanen.
Fuck long game en fe. 7 roach rush zullen ze krijgen en als ik promoot doe ik wel normaal. >_>
quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:03 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
UPDATE voor FOK!king tourney #3 spelers
Volgende ronde ONLINE
op http://fok.wowarena.nl is de knockoutfase te zien!!!
Geen mirrormatchups en goed verdeelde races, luck of the draw
Succes allen!
Die gasten kom ik in 4on4 random ook nog wel eens tegen... alles minen en niks opmaken. En worden we geowned door een te klein leger.. Check ik demo zie ik dat die gasten echt nog lang niet aan max army zitten en f0cking veel cash hebben. waar ze dus niks mee doen (ondanks herhaaldelijke verzoekenquote:Op maandag 4 april 2011 22:04 schreef TwenteFC het volgende:
Trouwens bronze is dik grappig.. net zo'n gozer die alle terrans cheaters noemt.
En dat ik kon winnen van hem met terran zou het bewijs zijn.. ik kijk die replay terug.
Heeft hij 5000 unused minerals.. en 1000 unused gass
Een wel gekend probleem bij iedereen t/m gold tbh. (uitzonderingen daar gelaten)quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:44 schreef PasMaNNi het volgende:
[..]
Die gasten kom ik in 4on4 random ook nog wel eens tegen... alles minen en niks opmaken. En worden we geowned door een te klein leger.. Check ik demo zie ik dat die gasten echt nog lang niet aan max army zitten en f0cking veel cash hebben. waar ze dus niks mee doen (ondanks herhaaldelijke verzoeken)
Jezusquote:Op woensdag 6 april 2011 23:04 schreef outcast_within het volgende:
tvp. Eens kijken hoe dit topic loopt.
Of er niet teveel autistische mongolen rondlopen.
Of er niet al teveel herhaalde discussies over ladders en apm plaatsvinden.
En natuurlijk of er leuk over sc2 gebrabbeld word.
Ik ben het met je eens, wat een achterlijke post. goed moment om over APM te beginnen me dunkt.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:30 schreef YoshiBignose het volgende:
1 autistische mongool is genoeg in dit topic
Leuk dat je d'r bent...quote:Op woensdag 6 april 2011 23:04 schreef outcast_within het volgende:
tvp. Eens kijken hoe dit topic loopt.
Of er niet teveel autistische mongolen rondlopen.
Of er niet al teveel herhaalde discussies over ladders en apm plaatsvinden.
En natuurlijk of er leuk over sc2 gebrabbeld word.
Rond mag niet van de ARBO, de ladder moet onder een hoek van 45 graden staan, daardoor zal het platte stuk van de sport horizontaal liggen en een goede ondergrond om op te stappen zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:54 schreef Tom_Poes het volgende:
It's not the size of the waves, it's the motion of the ocean
[..]
Leuk dat je d'r bent...
Over ladders gesproken.
Hebben jullie liever platte treden of ronde treden als je een ladder maakt? Plat is minder pijnlijk voor de voeten, maar rond is makkelijker in elkaar zetten!
Pfft, het maakt me weinig uit: met de hoeveelheid losses die ik eergister heb opgerakeld flikker ik er toch wel heel hard vanaf!quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:59 schreef Razilat het volgende:
[..]
Rond mag niet van de ARBO, de ladder moet onder een hoek van 45 graden staan, daardoor zal het platte stuk van de sport horizontaal liggen en een goede ondergrond om op te stappen zijn.
die gsl zit ik al een paar dagen op te verheugen :pquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:45 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Pfft, het maakt me weinig uit: met de hoeveelheid losses die ik eergister heb opgerakeld flikker ik er toch wel heel hard vanaf!
Trouwens... morgen een dubbelklapper in toernooien! GSL WC finale en er is weer TSL. MC vs. Whitera rematch
Van mij iets van 50/60, maar ik ben ook kakkend slechtquote:
Pro! Ik zit rond de 40 ^^quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:09 schreef Agiath het volgende:
[..]
Van mij iets van 50/60, maar ik ben ook kakkend slecht
Je kan in plaats van 1 keer op een assimilator te klikken dat 10 keer doen, gaat je APM wel omhoog, maar of dat dan wat zegtquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:13 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Pro! Ik zit rond de 40 ^^
Wat ik me dus afvroeg. Betere spelers hebben in het algemeen hogere APM. Dit geldt niet voor iedereen en niet altijd, maar volgens mij zou je het wel als vuistregel kunnen stellen.
Nu kan je dus volgens mij gaan trainen door je APM kunstmatig hoog te houden. Ik denk dat je daar beter van wordt omdat je meer dingen tegelijk doet. Misschien in het begin wat minder nuttige dingen, maar later heb je iig al de APM om de nuttige dingen te doen.
Denkt men dat daar wat in zit? Of krijg je meer foute gewoontes dan gewenst die weer veel te veel tijd kosten om af te leren?
Ik ben dus van mening dat als je constant klikt, ook al is het nutteloos, je toch beter wordt. je bent je dan bewuster van dingen (komt er bijvoorbeeld eerder achter DAT je supply blocked bent).quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:50 schreef andrew.koster het volgende:
Een voorbeeld: je kunt net zo hard op "bouw marines" klikken (op A drukken, eigenlijk) als je wilt, maar als je daarbij "Additional supply depots required" hoort, dan heeft dat helemaal geen zin
Haha, goede vergelijkingquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:01 schreef GoodGawd het volgende:
Ik ben zelf helemaal niet van het veel klikken en spammen juist. Ik probeer juist heel rustig te kijken en nauwkeurig te klikken. Als je nauwkeurig bent zal je ook niet supply blocked raken bijvoorbeeld zoals je zegt. Mijn apm was altijd 40/50 maar nu is die al 80. Gewoon omdat ik het steeds beter snap, dan gaat t vanzelf sneller.
Ik speel al jaren gitaar en daar is het ook zo, je kan beter weinig noten spelen die goed zijn. En dus niet veel noten maar met fouten ertussen.
Thnx u reminded mequote:Op vrijdag 8 april 2011 18:01 schreef GoodGawd het volgende:
Ik speel al jaren gitaar en daar is het ook zo, je kan beter weinig noten spelen die goed zijn. En dus niet veel noten maar met fouten ertussen.
ik probeer de laatste tijd in de eerste paar minuten te letten op mijn minende svs en probeer degene die ver weg minen te zetten op de korte stukjes zodat op de korte stukjes er altijd 2 staan te minen voor maximale efficientie. Goede oefening om ook je apm omhoog te krikken en het is nog nuttige apm ook.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:32 schreef Salamando het volgende:
Mensen die in de eerste 10-15 supply boven de 100 APM zitten
Vroeger was dat leuk met shift C, die "bug" is inmiddels al gefixt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:57 schreef zforces het volgende:
[..]
ik probeer de laatste tijd in de eerste paar minuten te letten op mijn minende svs en probeer degene die ver weg minen te zetten op de korte stukjes zodat op de korte stukjes er altijd 2 staan te minen voor maximale efficientie. Goede oefening om ook je apm omhoog te krikken en het is nog nuttige apm ook.
Maar daar heb je geen 120 APM voor nodigquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:57 schreef zforces het volgende:
[..]
ik probeer de laatste tijd in de eerste paar minuten te letten op mijn minende svs en probeer degene die ver weg minen te zetten op de korte stukjes zodat op de korte stukjes er altijd 2 staan te minen voor maximale efficientie. Goede oefening om ook je apm omhoog te krikken en het is nog nuttige apm ook.
Gewoon probes en een zealot chrono boosten. Niet blocken met 2 probes. Als hij naar je mineral lijn komt, gewoon al je probes op 1 patch klikken, nu gaan ze op elkaar staan. Dan aanvallen, heb je in 1x 2 lings dood. Als je gewoon attack moved dan verlies je meer probes, maar op deze manier niet. Als hij dan weer wegrent moet dit je genoeg tijd geven om die zealot eruit te krijgen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:39 schreef Donderkonijn het volgende:
mmm heb de laatste tidj veel 6 pool tegen, speel toss. die zealot komt te laat in dat gat, wat doe je daar tegen. 2 probes op hold zetten ofzo? Normaal maakte ik forge+cannon zodra ikt zag, maar ik heb leiver mn mineralen in wat zinvollers zitten. ( las je een 6 pool overleeft met het grootste aantal drones nog, dat is zowat autowin, vandaar)
zwaar leerzaam! beter scouten :pquote:Op zondag 10 april 2011 17:31 schreef Donderkonijn het volgende:
doh, vandaag veel potjes dom veloren, maar de irritantste was toch wel een mass rines+scv's net toen iik mn leger in zin base warpte :S, 2 sec te laat met mn ff'szwaar frusterend
Als je in silver zit en je maakt je druk om APM dan heb je het niet goed begrepen. Tactiek en Macro zijn nog veel praktischer om aan te werken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:13 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Pro! Ik zit rond de 40 ^^
Wat ik me dus afvroeg. Betere spelers hebben in het algemeen hogere APM. Dit geldt niet voor iedereen en niet altijd, maar volgens mij zou je het wel als vuistregel kunnen stellen.
Nu kan je dus volgens mij gaan trainen door je APM kunstmatig hoog te houden. Ik denk dat je daar beter van wordt omdat je meer dingen tegelijk doet. Misschien in het begin wat minder nuttige dingen, maar later heb je iig al de APM om de nuttige dingen te doen.
Denkt men dat daar wat in zit? Of krijg je meer foute gewoontes dan gewenst die weer veel te veel tijd kosten om af te leren?
Hij is zeker iemand die ook 'betere micro' moet hebben om uit bronze te komen?quote:Op maandag 11 april 2011 08:41 schreef Razilat het volgende:
[..]
Als je in silver zit en je maakt je druk om APM dan heb je het niet goed begrepen. Tactiek en Macro zijn nog veel praktischer om aan te werken.
Een maat van me zit nog in bronze en die was ook 'druk' zijn APM omhoog te krijgen, hoewel hij niet eens netjes 30 probes per basis maakt. Hij is tevens gedoemt om in bronze te blijven want hij luistert niet naar advies
ja lol, probeert allemaal funky shit als hij bezig is, i.p.v. simpelweg een 4 gate leren. Heel cool 1 immortal proberen te redden met micro maar je basis volledig stil laten liggen, geen units maken niet expanden.. alleen die 1e immortal redden.quote:Op maandag 11 april 2011 09:11 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Hij is zeker iemand die ook 'betere micro' moet hebben om uit bronze te komen?
Nou ja, aan de andere kant: Ik speel ook niet echt 'zoals het moet', vaak doe ik gewoon onzin.quote:Op maandag 11 april 2011 09:15 schreef Razilat het volgende:
[..]
ja lol, probeert allemaal funky shit als hij bezig is, i.p.v. simpelweg een 4 gate leren. Heel cool 1 immortal proberen te redden met micro maar je basis volledig stil laten liggen, geen units maken niet expanden.. alleen die 1e immortal redden.
Dan geef je eens wat tips als, denk liever aan je macro play, economy, op tijd expanden etc. antwoord is altijd, "ja maar dat doe ik hoor, daar ligt het echt niet aan".....zucht...
Ik vind een gerichte tactiek aan het begin niet hetzelfde als iets wat toch al verloren is proberen te redden met micro(zoals het immortal voorbeeld). Daarbij is jou inkomen waarschijnlijk goed genoeg om je tactiek aan te passen.quote:Op maandag 11 april 2011 09:36 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Nou ja, aan de andere kant: Ik speel ook niet echt 'zoals het moet', vaak doe ik gewoon onzin.
Jammer dat ik dan in platinum zit, maar ik heb hier wel het meeste plezier mee. Het is zo leuk als je een ghost-opening succesvol uitvoert of een nuke in zijn basis weet te krijgen, al heeft het natuurlijk niet veel met beter worden in starcraft te maken.
Tactics vat ik ook unit counters onder. ik zie zo vaak dat bronze/silver/gold players de compleet verkeerde counter maken. Het heeft geen zin 10 stalkers in te warpen als je tegen zerglings bezig bent.quote:Op maandag 11 april 2011 09:43 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Bronze + Silver ---> Macro
Gold + Plat ---> Macro + Micro
Diamond ---> Macro + Micro + Tactics
Masters ---> Macro + Micro + Tactics + APM
beetje rough, maar daar kan je het ongeveer op gooien.
dat voorbeeld gaf ook niemand ;P (gelukkig maar!)quote:Op maandag 11 april 2011 10:58 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Zealots maken tegen voidrays zou ik eerder onder het kopje 'achterlijk' zetten ipv tactics niet kennen.
Voor TSL Ro32 had ik mass roaches vs phoenix/void ray ook onder het kopje 'achterlijk' gezetquote:Op maandag 11 april 2011 10:58 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Zealots maken tegen voidrays zou ik eerder onder het kopje 'achterlijk' zetten ipv tactics niet kennen.
Kijken of je dat nog zegt als ik 4robo's tegen je open.quote:Op maandag 11 april 2011 13:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Bronze + Silver ---> Mongolen + Debielen
Gold + Plat ---> Idioten + Achterlijken
Diamond ---> Normale spelers
Masters ---> Masters
Er is een verschil tussen roaches maken om te counteren, en roaches maken omdat je denkt dat er geen verschil is tussen air en groundquote:Op maandag 11 april 2011 12:19 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Voor TSL Ro32 had ik mass roaches vs phoenix/void ray ook onder het kopje 'achterlijk' gezet
Laat donderkonijn het niet horenquote:Op maandag 11 april 2011 13:51 schreef GoodGawd het volgende:
Als je eeuwig bronze bent heb je echt wel een verstandelijke handicap of ben je jonger dan 6 jaar...
<_<;
Ik ben een idioot.quote:Op maandag 11 april 2011 13:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Masters ---> Masters
Ga eens ff ergens anders trollenquote:Op maandag 11 april 2011 13:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Masters ---> Masters
Ik had t dus wel gezien, maar timede die forcefields totaal mis. Mn probe bij dat toren dingetje zag ze aankomen.quote:
de singleplayer is erg leuk!!! alleen daarvoor is het al aan te raden. ALs jemultiplayer doet wordt je ingedeeld in een divisie dus je komt altijd mensen tegen die net iets beter en of slechter zijn dus daar kun je je ook goed mee vermaken, je zult ongeveer de helft winnen en verliezen.quote:Op maandag 11 april 2011 16:23 schreef Flows het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik het nu zou halen heb de game all geinstalled moet alleen nog het spel op b.net kope. Wat zou ik doen? Is het een beetje makkelijk onder de vingers te krijgen? Speelde alleen w3 altijd en dan alleen custom maps. Ik heb nooit echt het 'normale' gespeeld was er ook nooit goed in (omdat ik het nooit speelde maargoed)
Het promotie systeem is onpartijdig hoorquote:Op maandag 11 april 2011 17:24 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Zucht. na dit toernooi kap ik met starcraft 2.... gedemote naar plat... slaat egt fucking nergens op
........quote:Op maandag 11 april 2011 18:07 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Het promotie systeem is onpartijdig hoor
Daarom dat mijn omschrijving beter isquote:Op maandag 11 april 2011 17:51 schreef Razilat het volgende:
ondanks dat je mensen met 100 games in bronze niet echt meer newbies kan noemen >.<
Oftewel het slaat op je eigen prestaties, als dat duidelijker is.quote:
quote:Op maandag 11 april 2011 17:24 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Zucht. na dit toernooi kap ik met starcraft 2.... gedemote naar plat... slaat egt fucking nergens op
je kan het best gewoon de campaign eerst spelen, die geeft goed weer welke units waar goed voor zijn, ze worden 1 voor 1 geintroduceert. je kan daarna de challenges doen en dan ben je behoorlijk klaar voor MP.quote:Op maandag 11 april 2011 20:49 schreef Flows het volgende:
Oke ik heb een tijdje campaign gedaan maar ik had toch wel ff zin om MP uit te proberen. Ik doe dus practice league ik met terran en hij met protoss, werd ik gewoon compleet geroflstomped. Het was mijn eerste potje en zijn 3e zei die. Hij kwam met mothership en invis units terwijl ik als beste marauders kon maken. Hoe kan ik meer dingen maken? Zijn er tutorials ofzo?
Wat Razilat zegt.quote:Op maandag 11 april 2011 20:49 schreef Flows het volgende:
Oke ik heb een tijdje campaign gedaan maar ik had toch wel ff zin om MP uit te proberen. Ik doe dus practice league ik met terran en hij met protoss, werd ik gewoon compleet geroflstomped. Het was mijn eerste potje en zijn 3e zei die. Hij kwam met mothership en invis units terwijl ik als beste marauders kon maken. Hoe kan ik meer dingen maken? Zijn er tutorials ofzo?
heeel veeel plezierquote:Op maandag 11 april 2011 18:37 schreef Flows het volgende:
Oke bedankt;) Ik heb hem net gekocht van G2Play voor 40 euro.
Dat is wel wat goedkoper dan die 60 euro van battle.net store
Na na nanaanaaaaaaaaaaaaaaquote:Op maandag 11 april 2011 17:24 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Protoss death ball heet niet voor niets death ball...quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:20 schreef GoodGawd het volgende:
Zo mijn lategame zerg is nog zwak. Gisteren even league matches. Tegen protoss. Hij bleef hele tijd op zijn base dus ik lekker dronen, had 5 bases gepakt hij had er 3.
Toen viel hij pas aan. Nou toen kwam me er toch een leger
6 collosusi hele meut aan stalkers wat sentries. Duidelijk maxed army. Dat had ik ook....maar niet echt lategame prove.
Baneling roach paar hydras. Werd zo hard geownt.
Volgende keer als ik doorheb dat ze gaan campen tot ze max army hebben maak ik mass muta. Of ik investeer in een stel infestors en neutral parasite die grote heren even <_<
vanavond even proberen? sowieso al lang niet meer tegen mekaar gespeeldquote:Op dinsdag 12 april 2011 10:52 schreef GoodGawd het volgende:
Die burrow ik gewoon en val eerst met afleidings leger aan en tata. Dagdag vieze protoss
Corruptors zijn een must have tegen Collossus. Omdat ze ook best wel stevig zijn duurt het ook wel ff voor stalkers om ze uit de lucht te knallen. Dan kom je ondertussen met een horse speedlings naar die observers en kan je roach/hydra army de rest slachten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:52 schreef GoodGawd het volgende:
Die burrow ik gewoon en val eerst met afleidings leger aan en tata. Dagdag vieze protoss
Dit. Als er een death ball is, heb ik geen flauw idee wat je verder kunt doen. Nu ben ik een vrij slechte speler, maar heb idd NP geprobeerd, of FG op stalkers. Als je teveel corruptors hebt mol je wel colossi, maar smelt je land leger te snel weg. Enig idee dat ik heb is met infestors en evt. zergling runbys ball proberen op te splitsen. Overigens vind ik brood lords sterker tegen colossi dan corruptors, maar zijn ook een stuk duurder en als er een paar void rays mee zijn ben je sowieso de lul (want die mollen corruptors en brood lords).quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:04 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Van een toss point of view die battle:
Attack, zerg army komt, split 25% eraf met forcefields, mol dat met je colossi.
Loop klein stukje terug met colossi en snipe corrupters. Reinforce met stalkers.
Repeat tot zerg op is, verlies zelf minimaal, of een paar colossi.
En dat is makkelijk gezegt, maar zelfs mij lukt het om 99% van die battles te winnen.
of niet docorc
Maar duw dat te ver en je halve leger wordt geforcefield, gedood en zerg moet snel naar huis hollenquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:50 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
nog maar een protoss pov tip:
Protoss zijn aan het begin redelijk immobile. Zealots en stalkers zijn trager dan speedlings zonder charge / blink. Pair dat met speedroaches en burrow en je hebt een protoss snel in de verdediging.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Protoss own ik any time of the day met Zergik laat het gewoon niet komen tot een death ball.
edit: ik neem het terug, verlies net 2x van toss. 1x zelfs met void ray's......... zucht
Die was bij hun naar wat ik van hun gameplay kon zien ook echt hoger. MMR is niet voor elke fout een excuus.quote:
Nou ik was er de maand oktober nog, toen kwam er een hond met hondsdolheid het land op lopen. Die viel de kippen aan, vervolgens de hond zijn hersens ingeslagen met stokken. En toen gaven ze hem aan de buurman om op te vreten. (dat beest zag er niet uit)quote:Op woensdag 13 april 2011 09:41 schreef Razilat het volgende:
[..]
Als saté best goed te doen in Indonesië, tis net kip zeg maar.
quote:Op woensdag 13 april 2011 11:57 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
moet je ook maar geen banshees maken met zerg
De nieuwslezeres ofc! <3quote:Op donderdag 14 april 2011 17:46 schreef GoodGawd het volgende:
We kunnen het ook hebben over welke unit je in een porno film wilt zien!
Dat het uiteindelijk idd het verschil niet maakt snap ik. Maar een beetje theorycraften kan nooit kwaad. Volgens mij is het idd beter om 6 man eerder aan het werk te hebben dan 1. Hoe is dat ras afhankelijk?quote:Op donderdag 14 april 2011 22:30 schreef andrew.koster het volgende:
Zerg spelende doe ik het juist andersom. 6 workers 1/2 seconde langer aan het werk lijkt me gunstiger dan 1 worker een 1/2 seconde eerder aan het werk. Aangezien je niet op larves hoeft te wachten heb je je 2e worker hierdoor weer net iets eerder.
Conclusie: als het al uitmaakt is het ras afhankelijk, maar volgens mij kun je gewoon kiezen.
ik pak ze aant begin allemaal, op patch niet helemaal int midden, laten we zeggen 3e van links. dan nexus -> E, dan select 3 probes en stuur ze naar 3e van rechts. Dat is het enige wat ik snel kanquote:Op donderdag 14 april 2011 20:29 schreef Tom_Poes het volgende:
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=197826
Hier staat als ik het goed lees dat je de 1e 8 werkers op een closeby patch zet en daarna overgaat op verre patches voor een maximale efficientie.
Als ik begin pak ik altijd EERST mn werkers, en daarna maak ik pas de 7e werker. Maat van me vond (volgens mij zonder argumenten) dat het beter is om EERST je 7e te maken en daarna pas de zweep over de werkers te leggen.
Wat is gunstiger? (en waarom uiteraard)
Omdat Nifty ook iets zei over de queue. Als Zerg hoef je niet te wachten op de queue, alleen op larven. Aangezien het effect van je larve-groei-tijd pas veel later effect zal hebben (namelijk de eerste keer dat je op larven wacht is op z'n vroegst 12 supply) heb je, als je je 6 werkers eerst aan het werk zet en daarna pas je drone maakt, je 2e drone dus ook weer net wat eerder.quote:Op vrijdag 15 april 2011 03:35 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Dat het uiteindelijk idd het verschil niet maakt snap ik. Maar een beetje theorycraften kan nooit kwaad. Volgens mij is het idd beter om 6 man eerder aan het werk te hebben dan 1. Hoe is dat ras afhankelijk?
Haha die gast maar lachenquote:
Vrij weinig totdat je een raven krijgt, verdedigen tot die tijd met een turret in je mineral lijn en 1 voor je ingang lijkt me het best. Misschien gelijktijdig expanden, dt is een vrij grote investering, zeker met een robotics fac voor warp prism. Hij zal dus weinig units hebben waardoor je makkelijk een expo kan pakken. Later als je ondertussen al een eco voordeel heb maak je hem af als je een raven hebt. Ondertussen niet te snel een mule droppen, bewaar voor scans.quote:Op maandag 18 april 2011 19:00 schreef Keffo het volgende:
nog even vraagje, heb de laatste week 2x verloren van een DT rush. Opzich niet zo schokkend was het dat ik het redelijk optijd scout maar dan gewoon niet weet wat ik moet doen. Als ik in mn base blijf tot ik ravens kan maken heeft die toss player al zn beetje de halve map. Dan gooit ie dr nog een paar DTs doorheen met een warp prism, en je moet ook meteen turrets etc bouwen in je hele basis.
Hoe kan ik hier het beste (speel meestal 3rax maurauder openeing tegen toss) mee omgaan?
Dat vertellen waarom ik verloor was niet sarcastischquote:Op dinsdag 19 april 2011 16:51 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Omdat jij zuigt tegen protoss? En omdat protoss deathball imba is, en omdat protoss alleen maar cheesed, en omdat protoss forcefields heeft....
zoiets
Probleem aan ffs. Ze kunnen iemand verslaan die 10x beter macrotquote:Op dinsdag 19 april 2011 21:27 schreef GoodGawd het volgende:
ja die toss zijn stel homovielen ik heb er ook altijd last van in zvp
DocOrc is toch 12? misschien was hij het wel.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:00 schreef GoodGawd het volgende:
Verhaal:
Bij ons thuis kwam de glazenzetter, moest wat dubbelglas in. Hij had zijn hulpje meegenomen, zijn zoon van 12/13 schat ik zo. Ik zat natuurlijk weer SC te spelen, dat jochie kwam mijn kamer oplopen. Welk spel is dat
Starcraft 2!
Cool ziet er leuk uit, lijkt beetje op warcraft dat speel ik zegt ie. Vervolgens ging ik wat league matches spelen en keek hij mee over mijn schouder terwijl hij duizend vragen afvuurde wat alles was en wat het deed.
Wow jouw land is veel groter. (hij doelde op creep spreade whehe). Moraal van het verhaal, geen.
quote:Op donderdag 21 april 2011 08:07 schreef Razilat het volgende:
[..]
DocOrc is toch 12? misschien was hij het wel.
Sterkte!quote:Op donderdag 21 april 2011 11:44 schreef Donderkonijn het volgende:
Ook dat ik even geen zin heb om te spelen, kreeg gisteren te horen dat m'n broer een hersenstam tumor heeft.
Yep, master is goed te doen. Voor Grandmaster moet je echter wel uit het goede hout gesneden zijn :3 Beste 200 van de regio. Top 2% spelers is master.quote:Op donderdag 21 april 2011 17:14 schreef Pritt het volgende:
Binnenkort ook maar weer eens de draad oppakken, kijken hoe het gaat.
Was geëindigd in diamond maar nu heb master en grandmaster erbij?
Ja in je dromen misschien. Als je voor 500 euro een pc wilt (en dan ga ik er zelfs vanuit dat je alle onderdelen los koopt en dat ding zelf in elkaar zet) dan kan je daar echt geen SC2 mee draaien. Voordat je een fatsoenlijk kast, monitor, speakers, muis etc. heb zit je al op minstens 200 en dan heb je dus maar 300 voor mobo, processor, videokaart, geheugen etc.quote:Op zaterdag 23 april 2011 00:33 schreef Pritt het volgende:
Ja dat kan gemakkelijk, maar verwacht niet op Ultra dan.
Bedanktquote:Op maandag 11 april 2011 10:44 schreef GoodGawd het volgende:
lol die bronze lui zijn gewoon achterlijke lui
Als je in die 500 euro ook nog een beeldscherm nodig heb is het onbegonnen werk:)quote:Op zaterdag 23 april 2011 01:06 schreef GoodGawd het volgende:
Ik vind alles low ook prima. Heb nu alles low alleen textures medium. Vind het een beetje vaag wel want dit is een gaming laptop. alienware m11x.
Met andere games draait alles prima op hoog. Dus naja het zal wel, ik moest toch al een nieuwe desktop dus dan maar meteen 1 die starcraft iig op medium kan draaien dan vind ik alles al best.
Ik heb hiervoor ook maar like 24uur sc1 gedaan. Ik zat meteen in platinum en na een week al in diamond door gewoon te spelen wat me het beste leek. Lekker simpel met alleen Barracks, maar t werkte wel als je het gewoon goed uitvoert.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:02 schreef Anthraxx het volgende:
Afgezien van de prachtige trollen in dit topic, ben ik gewoon benieuwd hoe jullie het geleerd hebben? SC1 multiplayer nooit gespeeld. Nu sta ik 9de in de Bronze league (geen IQ dus, kan ook niets en ben een mongool). Dus, hoe hebben jullie het geleerd?
Ik speel Terran trouwens.
Meer werken en je kan een betere pc kopen!quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:10 schreef GoodGawd het volgende:
Kheb all monitor etc een Geforce N7800GTX. Oud ding maar voor sc zal dat vast genoeg zijn.
Ik wil die pc best zelf samenstellen, alleen heel veel verstand heb ik er ook niet van en waar ik dat het beste kan doen etc etc.
Samequote:Op zaterdag 23 april 2011 15:54 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
doe je het beter dan de meesten hier
speel amper, geen tijd, happily chilling in diamond
Ik heb niet zo heel veel verstand meer van pc's tegenwoordig, maar ik had laatst m'n kast geupgraded met wat shit en het werkt goed. Aangezien je zei dat je al een videokaart had koop je gewoon een processor:quote:Op zaterdag 23 april 2011 19:26 schreef GoodGawd het volgende:
Ik kan wel een monster pc kopen maar ik heb andere prioriteiten. Het moet gewoon een degelijk ding zijn, hoeft geen nasa pc.
Dat heeft niets met ASRock te maken, maar gewoon met gelukquote:Op zondag 24 april 2011 12:05 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik heb ASRock, spul is niet kapot te krijgen. Keertje bliksem gehad, alles doorgebrand, alleen ASRock mobo was nog heel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |