Das de VOD van dag 1, dag 1 zou gespeeld worden tot 1 team 4wins had, dus max 7 games die dag.quote:Op zondag 3 april 2011 12:48 schreef GoodGawd het volgende:
http://www.gomtv.net/2011championship/vod/63759
wanneer is set 7?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gewoon FOKquote:Op zondag 3 april 2011 15:35 schreef Cudles het volgende:
Was er nou nog een Fok! Channel die we kunnen joinen in de lobby?
Ga maar weer eens een beetje spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
In ZvZ op Xel'naga voor een hatch first?! Dan verdien je het gewoon om dood te gaan en daar is echt geen 6pool voor nodig (maar maakt het wel leuker).quote:Ben trouewns ook nog ge6pooled op xel naga in zvz. Dat is verrot...wat doe je daar tegen als je al voor een fe ging
Spine Crawler rush doe ik weleens. Even uit m'n hoofd:quote:Op maandag 4 april 2011 15:48 schreef GoodGawd het volgende:
T gaat nu echt lekker met mijn zerg skillskrijg het een beetje door. Paar keer op me bek gegaan, leer je meteen weer heel veel van. Nnu 3 4gates achter de rug en allemaal af kunnen wenden om vervolgens de pot te winnen. Sta nu 1e in mijn pool, hopen dat ik snel promote. Mijn start en midgame beginnen al een beetje vorm te krijgen (:
Ik ga ook eens een 6 pool proberen. Terwijl hij me probeert af te stoppen neem ik meteen een drone mee om een spine crawler te bouwen tijdens het gevecht. Grote kans dat mijn zerglings dood gaan maar dan staat er opeens een spine crawler
quote:Op maandag 4 april 2011 18:24 schreef GoodGawd het volgende:
6 pool:
Selecteer drone:
b > s
Selecteer hatch
s > z z z
Thats all
5 spine crawler voor 4 gate is ook beetje overdrevenquote:Op maandag 4 april 2011 14:30 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Klopt, maar de meeste zergs zijn niet zo snugger, die scouten 3/4 gates en gaan direct in de verdediging. Had ook al es game deed ik hetzelfde, achteraf keek ik replay terug, bleek dat hij 5 spines maakte direct bij die scout
Niceeequote:Op maandag 4 april 2011 21:11 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[ afbeelding ]
Nou dat issem dan, klaaaaar
Is dat een 3-player map? 4th base voor degene in de rechteronderhoek wordt best lastig! Of is het een 2player map met 3 bases in een hoek verstopt? Ziet er leuk uit, maar snap de balance niet helemaal. Wat uitleg erbij zou handig zijnquote:
Ach dat hou je in elke game. Ik had een keer voor de grap op zondagochtend een paar collosi gehallu'd terwijl ik ze nog helemaal niet kon hebben. Die gast flipte helemaal en leaved, en mijn maat en ik lagen in een deuk.quote:Op maandag 4 april 2011 22:04 schreef TwenteFC het volgende:
Trouwens bronze is dik grappig.. net zo'n gozer die alle terrans cheaters noemt.
En dat ik kon winnen van hem met terran zou het bewijs zijn.. ik kijk die replay terug.
Heeft hij 5000 unused minerals.. en 1000 unused gass
quote:Op maandag 4 april 2011 22:31 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Is dat een 3-player map? 4th base voor degene in de rechteronderhoek wordt best lastig! Of is het een 2player map met 3 bases in een hoek verstopt? Ziet er leuk uit, maar snap de balance niet helemaal. Wat uitleg erbij zou handig zijn
Ben jij een clone van dr. orc?quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:33 schreef GoodGawd het volgende:
Weer cheese, tis echt ongelofelijk. Twaren ook gewoon diamonds. Lage diamonds. Proxy gateway. Heb nu 4 games gedaan, 3 waren cheese. Stelletje bolle Amerikanen.
Fuck long game en fe. 7 roach rush zullen ze krijgen en als ik promoot doe ik wel normaal. >_>
quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:03 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
UPDATE voor FOK!king tourney #3 spelers
Volgende ronde ONLINE
op http://fok.wowarena.nl is de knockoutfase te zien!!!
Geen mirrormatchups en goed verdeelde races, luck of the draw
Succes allen!
Die gasten kom ik in 4on4 random ook nog wel eens tegen... alles minen en niks opmaken. En worden we geowned door een te klein leger.. Check ik demo zie ik dat die gasten echt nog lang niet aan max army zitten en f0cking veel cash hebben. waar ze dus niks mee doen (ondanks herhaaldelijke verzoekenquote:Op maandag 4 april 2011 22:04 schreef TwenteFC het volgende:
Trouwens bronze is dik grappig.. net zo'n gozer die alle terrans cheaters noemt.
En dat ik kon winnen van hem met terran zou het bewijs zijn.. ik kijk die replay terug.
Heeft hij 5000 unused minerals.. en 1000 unused gass
Een wel gekend probleem bij iedereen t/m gold tbh. (uitzonderingen daar gelaten)quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:44 schreef PasMaNNi het volgende:
[..]
Die gasten kom ik in 4on4 random ook nog wel eens tegen... alles minen en niks opmaken. En worden we geowned door een te klein leger.. Check ik demo zie ik dat die gasten echt nog lang niet aan max army zitten en f0cking veel cash hebben. waar ze dus niks mee doen (ondanks herhaaldelijke verzoeken)
Jezusquote:Op woensdag 6 april 2011 23:04 schreef outcast_within het volgende:
tvp. Eens kijken hoe dit topic loopt.
Of er niet teveel autistische mongolen rondlopen.
Of er niet al teveel herhaalde discussies over ladders en apm plaatsvinden.
En natuurlijk of er leuk over sc2 gebrabbeld word.
Ik ben het met je eens, wat een achterlijke post. goed moment om over APM te beginnen me dunkt.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:30 schreef YoshiBignose het volgende:
1 autistische mongool is genoeg in dit topic
Leuk dat je d'r bent...quote:Op woensdag 6 april 2011 23:04 schreef outcast_within het volgende:
tvp. Eens kijken hoe dit topic loopt.
Of er niet teveel autistische mongolen rondlopen.
Of er niet al teveel herhaalde discussies over ladders en apm plaatsvinden.
En natuurlijk of er leuk over sc2 gebrabbeld word.
Rond mag niet van de ARBO, de ladder moet onder een hoek van 45 graden staan, daardoor zal het platte stuk van de sport horizontaal liggen en een goede ondergrond om op te stappen zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:54 schreef Tom_Poes het volgende:
It's not the size of the waves, it's the motion of the ocean
[..]
Leuk dat je d'r bent...
Over ladders gesproken.
Hebben jullie liever platte treden of ronde treden als je een ladder maakt? Plat is minder pijnlijk voor de voeten, maar rond is makkelijker in elkaar zetten!
Pfft, het maakt me weinig uit: met de hoeveelheid losses die ik eergister heb opgerakeld flikker ik er toch wel heel hard vanaf!quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:59 schreef Razilat het volgende:
[..]
Rond mag niet van de ARBO, de ladder moet onder een hoek van 45 graden staan, daardoor zal het platte stuk van de sport horizontaal liggen en een goede ondergrond om op te stappen zijn.
die gsl zit ik al een paar dagen op te verheugen :pquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:45 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Pfft, het maakt me weinig uit: met de hoeveelheid losses die ik eergister heb opgerakeld flikker ik er toch wel heel hard vanaf!
Trouwens... morgen een dubbelklapper in toernooien! GSL WC finale en er is weer TSL. MC vs. Whitera rematch
Van mij iets van 50/60, maar ik ben ook kakkend slechtquote:
Pro! Ik zit rond de 40 ^^quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:09 schreef Agiath het volgende:
[..]
Van mij iets van 50/60, maar ik ben ook kakkend slecht
Je kan in plaats van 1 keer op een assimilator te klikken dat 10 keer doen, gaat je APM wel omhoog, maar of dat dan wat zegtquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:13 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Pro! Ik zit rond de 40 ^^
Wat ik me dus afvroeg. Betere spelers hebben in het algemeen hogere APM. Dit geldt niet voor iedereen en niet altijd, maar volgens mij zou je het wel als vuistregel kunnen stellen.
Nu kan je dus volgens mij gaan trainen door je APM kunstmatig hoog te houden. Ik denk dat je daar beter van wordt omdat je meer dingen tegelijk doet. Misschien in het begin wat minder nuttige dingen, maar later heb je iig al de APM om de nuttige dingen te doen.
Denkt men dat daar wat in zit? Of krijg je meer foute gewoontes dan gewenst die weer veel te veel tijd kosten om af te leren?
Ik ben dus van mening dat als je constant klikt, ook al is het nutteloos, je toch beter wordt. je bent je dan bewuster van dingen (komt er bijvoorbeeld eerder achter DAT je supply blocked bent).quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:50 schreef andrew.koster het volgende:
Een voorbeeld: je kunt net zo hard op "bouw marines" klikken (op A drukken, eigenlijk) als je wilt, maar als je daarbij "Additional supply depots required" hoort, dan heeft dat helemaal geen zin
Haha, goede vergelijkingquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:01 schreef GoodGawd het volgende:
Ik ben zelf helemaal niet van het veel klikken en spammen juist. Ik probeer juist heel rustig te kijken en nauwkeurig te klikken. Als je nauwkeurig bent zal je ook niet supply blocked raken bijvoorbeeld zoals je zegt. Mijn apm was altijd 40/50 maar nu is die al 80. Gewoon omdat ik het steeds beter snap, dan gaat t vanzelf sneller.
Ik speel al jaren gitaar en daar is het ook zo, je kan beter weinig noten spelen die goed zijn. En dus niet veel noten maar met fouten ertussen.
Thnx u reminded mequote:Op vrijdag 8 april 2011 18:01 schreef GoodGawd het volgende:
Ik speel al jaren gitaar en daar is het ook zo, je kan beter weinig noten spelen die goed zijn. En dus niet veel noten maar met fouten ertussen.
ik probeer de laatste tijd in de eerste paar minuten te letten op mijn minende svs en probeer degene die ver weg minen te zetten op de korte stukjes zodat op de korte stukjes er altijd 2 staan te minen voor maximale efficientie. Goede oefening om ook je apm omhoog te krikken en het is nog nuttige apm ook.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:32 schreef Salamando het volgende:
Mensen die in de eerste 10-15 supply boven de 100 APM zitten
Vroeger was dat leuk met shift C, die "bug" is inmiddels al gefixt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:57 schreef zforces het volgende:
[..]
ik probeer de laatste tijd in de eerste paar minuten te letten op mijn minende svs en probeer degene die ver weg minen te zetten op de korte stukjes zodat op de korte stukjes er altijd 2 staan te minen voor maximale efficientie. Goede oefening om ook je apm omhoog te krikken en het is nog nuttige apm ook.
Maar daar heb je geen 120 APM voor nodigquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:57 schreef zforces het volgende:
[..]
ik probeer de laatste tijd in de eerste paar minuten te letten op mijn minende svs en probeer degene die ver weg minen te zetten op de korte stukjes zodat op de korte stukjes er altijd 2 staan te minen voor maximale efficientie. Goede oefening om ook je apm omhoog te krikken en het is nog nuttige apm ook.
Gewoon probes en een zealot chrono boosten. Niet blocken met 2 probes. Als hij naar je mineral lijn komt, gewoon al je probes op 1 patch klikken, nu gaan ze op elkaar staan. Dan aanvallen, heb je in 1x 2 lings dood. Als je gewoon attack moved dan verlies je meer probes, maar op deze manier niet. Als hij dan weer wegrent moet dit je genoeg tijd geven om die zealot eruit te krijgen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:39 schreef Donderkonijn het volgende:
mmm heb de laatste tidj veel 6 pool tegen, speel toss. die zealot komt te laat in dat gat, wat doe je daar tegen. 2 probes op hold zetten ofzo? Normaal maakte ik forge+cannon zodra ikt zag, maar ik heb leiver mn mineralen in wat zinvollers zitten. ( las je een 6 pool overleeft met het grootste aantal drones nog, dat is zowat autowin, vandaar)
zwaar leerzaam! beter scouten :pquote:Op zondag 10 april 2011 17:31 schreef Donderkonijn het volgende:
doh, vandaag veel potjes dom veloren, maar de irritantste was toch wel een mass rines+scv's net toen iik mn leger in zin base warpte :S, 2 sec te laat met mn ff'szwaar frusterend
Als je in silver zit en je maakt je druk om APM dan heb je het niet goed begrepen. Tactiek en Macro zijn nog veel praktischer om aan te werken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:13 schreef Tom_Poes het volgende:
[..]
Pro! Ik zit rond de 40 ^^
Wat ik me dus afvroeg. Betere spelers hebben in het algemeen hogere APM. Dit geldt niet voor iedereen en niet altijd, maar volgens mij zou je het wel als vuistregel kunnen stellen.
Nu kan je dus volgens mij gaan trainen door je APM kunstmatig hoog te houden. Ik denk dat je daar beter van wordt omdat je meer dingen tegelijk doet. Misschien in het begin wat minder nuttige dingen, maar later heb je iig al de APM om de nuttige dingen te doen.
Denkt men dat daar wat in zit? Of krijg je meer foute gewoontes dan gewenst die weer veel te veel tijd kosten om af te leren?
Hij is zeker iemand die ook 'betere micro' moet hebben om uit bronze te komen?quote:Op maandag 11 april 2011 08:41 schreef Razilat het volgende:
[..]
Als je in silver zit en je maakt je druk om APM dan heb je het niet goed begrepen. Tactiek en Macro zijn nog veel praktischer om aan te werken.
Een maat van me zit nog in bronze en die was ook 'druk' zijn APM omhoog te krijgen, hoewel hij niet eens netjes 30 probes per basis maakt. Hij is tevens gedoemt om in bronze te blijven want hij luistert niet naar advies
ja lol, probeert allemaal funky shit als hij bezig is, i.p.v. simpelweg een 4 gate leren. Heel cool 1 immortal proberen te redden met micro maar je basis volledig stil laten liggen, geen units maken niet expanden.. alleen die 1e immortal redden.quote:Op maandag 11 april 2011 09:11 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Hij is zeker iemand die ook 'betere micro' moet hebben om uit bronze te komen?
Nou ja, aan de andere kant: Ik speel ook niet echt 'zoals het moet', vaak doe ik gewoon onzin.quote:Op maandag 11 april 2011 09:15 schreef Razilat het volgende:
[..]
ja lol, probeert allemaal funky shit als hij bezig is, i.p.v. simpelweg een 4 gate leren. Heel cool 1 immortal proberen te redden met micro maar je basis volledig stil laten liggen, geen units maken niet expanden.. alleen die 1e immortal redden.
Dan geef je eens wat tips als, denk liever aan je macro play, economy, op tijd expanden etc. antwoord is altijd, "ja maar dat doe ik hoor, daar ligt het echt niet aan".....zucht...
Ik vind een gerichte tactiek aan het begin niet hetzelfde als iets wat toch al verloren is proberen te redden met micro(zoals het immortal voorbeeld). Daarbij is jou inkomen waarschijnlijk goed genoeg om je tactiek aan te passen.quote:Op maandag 11 april 2011 09:36 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Nou ja, aan de andere kant: Ik speel ook niet echt 'zoals het moet', vaak doe ik gewoon onzin.
Jammer dat ik dan in platinum zit, maar ik heb hier wel het meeste plezier mee. Het is zo leuk als je een ghost-opening succesvol uitvoert of een nuke in zijn basis weet te krijgen, al heeft het natuurlijk niet veel met beter worden in starcraft te maken.
Tactics vat ik ook unit counters onder. ik zie zo vaak dat bronze/silver/gold players de compleet verkeerde counter maken. Het heeft geen zin 10 stalkers in te warpen als je tegen zerglings bezig bent.quote:Op maandag 11 april 2011 09:43 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Bronze + Silver ---> Macro
Gold + Plat ---> Macro + Micro
Diamond ---> Macro + Micro + Tactics
Masters ---> Macro + Micro + Tactics + APM
beetje rough, maar daar kan je het ongeveer op gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |