Beperkte burgerrechten?? En het gelijkheidsbeginsel dan?? Zoooo dit kan echt niet hoor~!! Zo begon Hitler ook, die vond ook dat Joden minder rechten hadden.quote:Cohen hekelt eigen immigratiebeleid
AMSTERDAM - PvdA-lijsttrekker Job Cohen heeft zich tijdens een internationale bijeenkomst van sociaal-democraten in Oslo van een andere kant laten zien. De PvdA'er liet stellig weten dat Nederland "niet goed is omgesprongen met migratie".
Dat blijkt uit een verslag van de bijeenkomst in de Volkskrant. Cohen: "We zijn niet goed omgesprongen met migratie. Mensen zijn boos omdat ze vinden dat migranten beter worden behandeld."
Cohen deed er nog een schepje bovenop en meende dat immigranten beperkte burgerrechten zouden moeten krijgen. De PvdA'er doelt daarmee wellicht op het inperken van de zogenaamde sociale rechten, bijvoorbeeld het recht op sociale voorzieningen, waarop zijn voorganger Wouter Bos al eerder aandrong.
Partijleider Cohen werd in Oslo vergezeld door de Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher
Job zal nu wel bakken kritiek over zich heen krijgen. Ik lees even meequote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:59 schreef Hexagon het volgende:
Zo te zien is de PVV napraten nu hip geworden binnen de PvdA
Ja hij scoort wat mij betreft geen punten met het overnemen van dergelijke standpunten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Job zal nu wel bakken kritiek over zich heen krijgen. Ik lees even mee
Tja als je dat soort onzin wil horen stem je toch gewoon op de PVV?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja hij scoort wat mij betreft geen punten met het overnemen van dergelijke standpunten.
Maar hij zal het wel goed doen bij het rechtse deel van de bevolking denk ik met zulke uitspraken.
Ik denk dat de PvdA een wat steviger imago wilt krijgen. Mede omdat de PvdA nogal eenzijdig de schuld in de schoenen krijgt geschoven van falend integratiebeleid zullen ze zich hier steviger op willen profileren denk ik.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja als je dat soort onzin wil horen stem je toch gewoon op de PVV?
Ik begrijp niet wat de PvdA nu eigenlijk denkt te willen bereiken met die populistische onzin die lui als Marcouch, Plasterk en nu ook Cohen de laatste tijd rondslingeren. Kom liever met goed doordachte plannen.
Dat is het inderdaad, de PvdA krijgt nogal eenzijdig en vrij onterecht vanalles in de schoenen geschoven en overeageert hierop.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat de PvdA een wat steviger imago wilt krijgen. Mede omdat de PvdA nogal eenzijdig de schuld in de schoenen krijgt geschoven van falend integratiebeleid zullen ze zich hier steviger op willen profileren denk ik.
Een totaal verkeerde strategie als je het mij vraagt, maar dat terzijde.
Dat lijkt me slimmer, ga gewoon op de feiten zitten en je pareert zo 80% van de kritiek. Roep vervolgens ook nog eens om concrete werkbare oplossingen en je zit zo op de 100.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:14 schreef Hexagon het volgende:
Beter kaatst de PvdA eens de bal wat beter terug aangezien iedere andere partij (op de SP na) er ook tot aan hun nek inzitten
Door de imam zelf weer, zoals recent welke clip ik plaatste?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:24 schreef Disana het volgende:
Er zijn inderdaad al heel wat moskeeën beklad (soms met bloed) en in brand gestoken.
Maar je weet het : talk = . . . cheap!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Job zal nu wel bakken kritiek over zich heen krijgen. Ik lees even mee
Inderdaad, ze zijn het slachtoffer van een hetze!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad, de PvdA krijgt nogal eenzijdig en vrij onterecht vanalles in de schoenen geschoven en overeageert hierop.
Juist, en wel die van de PVV.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Inderdaad, ze zijn het slachtoffer van een hetze!
quote:
Ja en dat is allemaal alleen de PvdA aan te rekenen natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
![]()
Amsterdam.. .stad van de PvdA... stad van het geld geven aan instanties die voor het laatst in 2006 wat deden:
http://www.geenstijl.nl/a(...)nota_VSD__NIEUW_.pdf
En maar klagen als er bezuinigd moet worden,... als ze nou eerst eens kappen met al die nutteloze subsidies scheelt het al een hoop geld. Maar ja... PvdA wil nu eenmaal graag het geld van anderen uitgeven.
Kan Joppie wel roepen dat hij het imigratiebeleid wil aanpassen ... hij had beter kunnen nadenken toen zijn stad waar hij burgemeester was allemaal nutteloze subsidies verstrekte.
Meer dan vijf organisaties in Oost organiseren los van elkaar gesubsidieerde
naaicursussen;
Acht gesubsidieerde migrantenorganisaties organiseren lessen Arabisch, Turks etc.
(zogenoemde lessen in de oorspronkelijke taal);
Meerdere organisaties organiseren gesubsidieerde kooklessen;
Een organisatie begeleidt met subsidie van het stadsdeel uitvaarten in Egypte;
Er gaat meer dan EUR 11.000,-- per jaar naar de organisatie van feesten (Iftar,
Suikerfeest etc.);
Op de geboortedag van de Profeet worden er op kosten van het stadsdeel rozen
uitgedeeld;
Er gaat subsidie naar voorlichtingsactiviteiten voor autochtone Nederlanders ter
bestrijding van islamfobie;
Het kunnen beoefenen van het kaartenspel bridge is kennelijk belangrijk
stadsdeelbeleid: EUR 1.300,-- subsidie;
Een organisatie die voor 2010 maar liefst EUR 28.750,-- subsidie kreeg voor o.a. het
organiseren van activiteiten ter bevordering van inspraak en deelname van
wijkbewoners werkte haar website voor het laatst bij op 3 oktober 2009. Om de
inspraak van wijkbewoners vorm te geven organiseert deze organisatie een platform
sociale vernieuwing. Iedere wijkbewoner is uiteraard welkom bij dit platform, de
volgende bijeenkomst vindt zo leert de website van deze organisatie ons plaats
op 2 oktober 2006;
Uitstapjes naar zwembaden en attractieparken, alsmede vakanties (!) worden in
sommige gevallen zelfs tot over de grens gesubsidieerd;
Jongedames die meer willen weten over het Ottomaanse Rijk hoeven Oost niet te
verlaten; het stadsdeel subsidieert een workshop over dit onderwerp;
Waar scholen vroeger af en toe een ouderavond organiseerden om ouders bij de
school betrokken te houden en te krijgen, daar worden er nu duur betaalde
ouderprojecten op touw gezet (inclusief bijna EUR 20.000,-- kostend amusement en
uitgebreide catering). Niet betaald uit het reguliere schoolbudget, maar uit een
stevige subsidie van het stadsdeel;
Wie dat wil kan in Oost een cursus hoofddoek binden/vouwen volgen, uiteraard voor
het grootste deel betaald door de belastingbetaler;
Stel een maximum aan salarissen in de publieke sector (want dat is ons belastinggeld) van 100% van het ministersalaris.quote:Uit het partijprogramma van de PvdA
•Topinkomens in de semipublieke sector moeten aan banden. In sectoren als het onderwijs, de cultuur, de zorgsector en bij woningbouwcorporaties gaat een maximum van 130% van het ministers-salaris gelden. De betreffende wetgeving dient zo spoedig mogelijk ingevoerd te worden.
Nou ja de PvdA is wel de grootste in de gemeenteraad.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja en dat is allemaal alleen de PvdA aan te rekenen natuurlijk.
Heb je zelf door hoe een stomme redenering dit is?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou ja de PvdA is wel de grootste in de gemeenteraad.
De grootste =/= de meerderheid. Als de rest er zoveel moeite mee had gehad, hadden ze heel veel beslissingen op dit gebied kunnen tegenhouden. Bovendien zie ik graag een onafhankelijke bron voor de impliciete bewering, dat al deze subsidies zijn geïnitieerd door de PvdA.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou ja de PvdA is wel de grootste in de gemeenteraad.
De grootste betekent niet dat ze een meerderheid hebben, maar wel veel invloed hebben. Dat lijstje subsidies zijn typisch linkse subsidies. Een rechtse partij zou huizenbezit subsidierenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De grootste =/= de meerderheid. Als de rest er zoveel moeite mee had gehad, hadden ze heel veel beslissingen op dit gebied kunnen tegenhouden. Bovendien zie ik graag een onafhankelijke bron voor de impliciete bewering, dat al deze subsidies zijn geïnitieerd door de PvdA.
Websites worden eenmaal niet door iedereen altijd even goed bijgehouden, dus het is maar de vraag op die specifieke klacht nou terecht was. Maar goed ... ik heb ook geen idee wat in buurthuizen gebeurt maar ik vermoed dat daar ook veel gemeentelijk geld naar toe gaat en dat daar vooral autochtonen zich bevinden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
![]()
Amsterdam.. .stad van de PvdA... stad van het geld geven aan instanties die voor het laatst in 2006 wat deden:
Tja, men heeft de Balkenendenorm afgesproken toen de PvdA niet in het kabinet zat en een aanpassing direct een jaar later is niet direct logisch. Dit de PvdA aan willen rekenen is wel heel simplistisch en weer een prachtvoorbeeld van je eeuwige oogkleppenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:51 schreef Zienswijze het volgende:
De PvdA is voor eerlijker delen. Waarom moeten topmanagers in de semipublieke sector dan 30% meer dan ministers verdienen? Eerlijker delen begint bij jezelf toch? Salarissen in het onderwijs en de cultuur komen rechtstreeks uit de staatskas, wat de werkende klasse dus ophoest.
[..]
Stel een maximum aan salarissen in de publieke sector (want dat is ons belastinggeld) van 100% van het ministersalaris.
Sommigen moet je hier niet zo serieus nemen.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja, men heeft de Balkenendenorm afgesproken toen de PvdA niet in het kabinet zat en een aanpassing direct een jaar later is niet direct logisch. Dit de PvdA aan willen rekenen is wel heel simplistisch en weer een prachtvoorbeeld van je eeuwige oogkleppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |