Het gros van alles zit ondertussen beneden de rivieren.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:19 schreef paintmeester het volgende:
Volgens mij zorgt elke kazerne in de regio voor werkgelegenheid... De hele noordkop draait op de KMMaar dat zal in het zuiden en oosten bij de KL/KLu niet anders zijn.
Bron=Telegraaf (mmv het defensieforum)quote:Forse bezuiniging bij alle legeronderdelen
Minister Hillen (Defensie) ligt op ramkoers met zijn generaals. De bewindsman wil eind deze week zijn bezuinigingsplannen presenteren en gaat daarvoor fors snijden in zowel marine als land- en luchtmacht. Maar de ambtenaren blijven naar de zin van de generaals te veel buiten schot, zo melden bronnen in Den Haag.
Gisteren overlegde Hillen met zijn generaals. Vandaag zet de CDA-minister naar verwachting met zijn staf de laatste puntjes op de i. Defensie zegt er naar ’te streven’ vrijdag de plannen te presenteren, na weken van uitstel, en wil verder niet reageren.
Reductie
De Tweede Kamer heeft een motie aangenomen waarin een reductie van de staven van 30 procent wordt gevraagd. Maar volgens de plannen die nu voorliggen, wordt dit nooit gehaald. „De witte boorden blijven buiten schot”, zo klinkt het. Ook de zogeheten ’topstructuur’ van Defensie wordt gehekeld. Binnen de defensieorganisatie zijn zware bureaucratieën als het CommandoDiensten Centra en de Dienst Materieel Organisatie (DMO) opgetuigd, die door betrokkenen worden gehekeld als ’bureaucratische molochen’ die moeten worden opgeknipt.
In de krijgsmachtonderdelen wordt flink gesneden. In totaal moet Hillen een miljard euro structureel bezuinigen. Maar dat is erg moeilijk in een organisatie waar ruim de helft van het budget wordt besteed aan salarissen, pensioenen en wachtgeld. Gedwongen ontslagen lijken onvermijdelijk. De Johan Willem Frisokazerne in Assen moet vrezen voor sluiting. Ook de zestig laatste tanks van de landmacht gaan in de verkoop.
De luchtmacht krijgt eveneens klappen. Nu heeft het leger nog de beschikking over 87 F-16’s. Het aantal squadrons wordt mogelijk teruggebracht tot drie, wat er toe zal leiden dat een fors aantal straaljagers in de verkoop gaat. Dit heeft ook gevolgen voor de toekomstige aanschaf van de Joint Strike Fighter. Nederland staat nu nog in de boeken voor 85 toestellen, maar zal dit aantal nooit gaan kopen.
De marine moet ook een forse aderlating doen. Vrijwel zeker worden er mijnenjagers verkocht. Er zijn er nu nog tien. Twee nog in aanbouw zijnde langeafstandspatrouillevaartuigen staan op de nominatie direct doorverkocht te worden.
Hillen wikt en weegt nog over de verkoop van twee veelzijdig inzetbare schepen, de zogeheten M-fregatten. Afstoten is lastig omdat er wordt samengewerkt met de Belgen.
De onderzeedienst lijkt volgens de berichten gered.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, mij ook.De OZD doet meer dan menigeen weet.
ik geloof je, maar zou je wat voorbeelden kunnen geven? omdat het interresant is.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, mij ook.De OZD doet meer dan menigeen weet.
Inlichtingen, daar is alles mee gezegd.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:01 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
ik geloof je, maar zou je wat voorbeelden kunnen geven? omdat het interresant is.
Twee nog in aanbouw zijnde langeafstandspatrouillevaartuigen staan op de nominatie direct doorverkocht te worden.quote:
alle ambtenaren draaien op subsidie , dat is niks nieuwsquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:19 schreef paintmeester het volgende:
Volgens mij zorgt elke kazerne in de regio voor werkgelegenheid...
Sorry Puma...quote:Duizenden ontslagen bij Defensie
AMSTERDAM - Door de bezuinigingen bij Defensie zullen duizenden gedwongen ontslagen vallen. Dat melden goed ingevoerde bronnen aan de NOS.
In alle lagen verdwijnen banen, dus bijvoorbeeld ook onder generaals.
Alle tanks verdwijnen, net als de mijnenjagers en de Cougar-helikopters. Het aantal F-16`s wordt ingekrompen. Naar verluidt zijn Uruzgan-achtige missies niet meer mogelijk.
Minister Hillen wil ook fors snijden in ondersteunende diensten en in staven. Hij had eerder al aangekondigd dat er voor zo'n miljard euro wordt bezuinigd.
Wat terug komt uit Uruzgan wordt ook niet wegbezuinigd...quote:Op woensdag 6 april 2011 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
Wat nog terug kwam uit Uruzgan was toch rijp voor de schroothoop
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |