abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2011 @ 01:47:44 #1
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_94951503
Protest in regio tegen sluiting de Kooy

DEN HELDER Het protest in de regio tegen de mogelijke sluiting van militair vliegveld De Kooy bij Den Helder neemt toe. Gemeenten in de Noordkop hebben in navolging van Den Helder een protestbrief gestuurd naar het ministerie van Defensie.

Volgende week maakt minister Hillen van defensie bekend hoe hij 1 miljard wil bezuinigen en waar er banen verdwijnen. In de Noordkop bestaat de angst dat het vliegveld De Kooy dicht gaat.Voor de regionale economie zou dat grote gevolgen hebben.

Bron: www.rtvnh.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_94952215
Volgens mij zorgt elke kazerne in de regio voor werkgelegenheid... De hele noordkop draait op de KM :') Maar dat zal in het zuiden en oosten bij de KL/KLu niet anders zijn. :|W
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  zaterdag 2 april 2011 @ 20:22:00 #4
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_94952316
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:19 schreef paintmeester het volgende:
Volgens mij zorgt elke kazerne in de regio voor werkgelegenheid... De hele noordkop draait op de KM :') Maar dat zal in het zuiden en oosten bij de KL/KLu niet anders zijn. :|W
Het gros van alles zit ondertussen beneden de rivieren.
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:44:13 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95076043
quote:
Forse bezuiniging bij alle legeronderdelen

Minister Hillen (Defensie) ligt op ramkoers met zijn generaals. De bewindsman wil eind deze week zijn bezuinigingsplannen presenteren en gaat daarvoor fors snijden in zowel marine als land- en luchtmacht. Maar de ambtenaren blijven naar de zin van de generaals te veel buiten schot, zo melden bronnen in Den Haag.

Gisteren overlegde Hillen met zijn generaals. Vandaag zet de CDA-minister naar verwachting met zijn staf de laatste puntjes op de i. Defensie zegt er naar ’te streven’ vrijdag de plannen te presenteren, na weken van uitstel, en wil verder niet reageren.

Reductie

De Tweede Kamer heeft een motie aangenomen waarin een reductie van de staven van 30 procent wordt gevraagd. Maar volgens de plannen die nu voorliggen, wordt dit nooit gehaald. „De witte boorden blijven buiten schot”, zo klinkt het. Ook de zogeheten ’topstructuur’ van Defensie wordt gehekeld. Binnen de defensieorganisatie zijn zware bureaucratieën als het CommandoDiensten Centra en de Dienst Materieel Organisatie (DMO) opgetuigd, die door betrokkenen worden gehekeld als ’bureaucratische molochen’ die moeten worden opgeknipt.

In de krijgsmachtonderdelen wordt flink gesneden. In totaal moet Hillen een miljard euro structureel bezuinigen. Maar dat is erg moeilijk in een organisatie waar ruim de helft van het budget wordt besteed aan salarissen, pensioenen en wachtgeld. Gedwongen ontslagen lijken onvermijdelijk. De Johan Willem Frisokazerne in Assen moet vrezen voor sluiting. Ook de zestig laatste tanks van de landmacht gaan in de verkoop.

De luchtmacht krijgt eveneens klappen. Nu heeft het leger nog de beschikking over 87 F-16’s. Het aantal squadrons wordt mogelijk teruggebracht tot drie, wat er toe zal leiden dat een fors aantal straaljagers in de verkoop gaat. Dit heeft ook gevolgen voor de toekomstige aanschaf van de Joint Strike Fighter. Nederland staat nu nog in de boeken voor 85 toestellen, maar zal dit aantal nooit gaan kopen.

De marine moet ook een forse aderlating doen. Vrijwel zeker worden er mijnenjagers verkocht. Er zijn er nu nog tien. Twee nog in aanbouw zijnde langeafstandspatrouillevaartuigen staan op de nominatie direct doorverkocht te worden.

Hillen wikt en weegt nog over de verkoop van twee veelzijdig inzetbare schepen, de zogeheten M-fregatten. Afstoten is lastig omdat er wordt samengewerkt met de Belgen.

De onderzeedienst lijkt volgens de berichten gered.
Bron=Telegraaf (mmv het defensieforum)

Maar het lijkt erop alsof het artikel niet meer online staat.
pi_95076213
De laatste regel doet mij goed.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:58:18 #7
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95081870
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, mij ook.De OZD doet meer dan menigeen weet.
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, mij ook.De OZD doet meer dan menigeen weet.
ik geloof je, maar zou je wat voorbeelden kunnen geven? omdat het interresant is.
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:12:33 #9
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 6 april 2011 @ 12:21:42 #10
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_95114361
Het is 6 april waar blijft die brief?
  woensdag 6 april 2011 @ 13:10:25 #11
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95116333
8 april
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95116338
8 april komt ie als het goed is
  woensdag 6 april 2011 @ 15:15:11 #13
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_95121424
Wel vervelend dat het zo hard moet! Voor cavalerie heb ik wel een beetje begrip aangezien die, zeker in vanuit de positie waarin wij ons bevinden, geen directe toepassing meer hebben maar wel veel onderhouden en expertise vergen.
F-16's is volgens mij toch de helft dood, dus als ze die verkopen zal je niet een heel erg merken :P
Mijnenjagers kan ik ook nog bij, alleen de M-fregatten zijn me toch wat te kostbaar!

Nu alleen heel erg hopen dat deze reorganisaties ook echt op lange termijn een gunstig effect hebben. Ik wil over 10 jaar wel graag op een mooie LCF zitten met een paar JSF's boven mijn hoofd :P
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
  woensdag 6 april 2011 @ 17:44:10 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95127743
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:47 schreef Cobra4 het volgende:
De laatste regel doet mij goed.
Twee nog in aanbouw zijnde langeafstandspatrouillevaartuigen staan op de nominatie direct doorverkocht te worden.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 6 april 2011 @ 17:44:53 #15
323876 michaelmoore
pi_95127772
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:19 schreef paintmeester het volgende:
Volgens mij zorgt elke kazerne in de regio voor werkgelegenheid...
alle ambtenaren draaien op subsidie , dat is niks nieuws
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 6 april 2011 @ 17:46:47 #16
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_95127855
¯ _(ツ)_/¯
  woensdag 6 april 2011 @ 17:46:49 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95127857
quote:
Duizenden ontslagen bij Defensie

AMSTERDAM - Door de bezuinigingen bij Defensie zullen duizenden gedwongen ontslagen vallen. Dat melden goed ingevoerde bronnen aan de NOS.

In alle lagen verdwijnen banen, dus bijvoorbeeld ook onder generaals.

Alle tanks verdwijnen, net als de mijnenjagers en de Cougar-helikopters. Het aantal F-16`s wordt ingekrompen. Naar verluidt zijn Uruzgan-achtige missies niet meer mogelijk.

Minister Hillen wil ook fors snijden in ondersteunende diensten en in staven. Hij had eerder al aangekondigd dat er voor zo'n miljard euro wordt bezuinigd.
Sorry Puma... ;( ;( ;(
pi_95127976
Belachelijk :N ... en over een paar jaar weer eindeloze kamerdebatten over waarom die dingen uberhaupt weggedaan zijn, als dan opeens blijkt dat ze toch wel handig zouden zijn... :')
  woensdag 6 april 2011 @ 17:49:50 #19
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95127997
Gelukkig weten politici alles beter :')
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 6 april 2011 @ 17:51:55 #20
323876 michaelmoore
pi_95128097
Wat nog terug kwam uit Uruzgan was toch rijp voor de schroothoop
  woensdag 6 april 2011 @ 17:53:05 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95128433
quote:
In totaal moeten er 10.000 functies weg.
http://nos.nl/artikel/231(...)slagen-defensie.html
pi_95128483
Pfft, geen tanks meer, hoe moeten we ons nu verdedigen tegen een Duitse invasie.
pi_95129237
Ik vind die bezuinigingen ronduit belachelijk, laat staan hoe een militair zich nu gaat voelen. Alle tanks weg, godver. :')

Daar sta je mooi mee in het buitenland, ook al zijn onze tanks internationaal niet echt inzetbaar door een zwaar gebrek aan logistiek, maar toch. Nu doe je gewoon niet meer mee.

Hoe kan ik nu nog grappen maken over het Belgische leger.

Van mij mogen er flinke protesten komen, rijdt die tanks maar het binnenhof op.
Ron Paul 2012
pi_95129240
Dus als ik het goed begrijp hebben we na dit plan:
Geen tanks meer
Geen mijnenjagers meer
En er wordt flink bezuinigd op de lucht transportcapaciteit dit terwijl al jaren geroepen wordt dat er meer heli's nodig zijn.

Kortom geweldig plan, waarom doen we niet alles weg en kopen wat nukes want het conventionele leger gaat luxemburg niets eens tegenhouden :')

Een stadsstaat als singpore met een oppervlakte van de oostpolder en praktisch geen ruimte heeft zelfs 100 leopards, dit gaat echt nergens over.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')