abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94909798
Kernfusie bestaat al, alleen is het maar stabiel voor luttele momenten.
pi_94910102
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 17:47 schreef jamesstewart het volgende:
stem allemaal voor kernenergie en laten we er in elke stad en dorp 1 bouwen hebben we grotere kans op een meltdown :D
Of gewoon één grote met een een heleboel reactoren, en die zetten we dan in Friesland, en als 'ie dan ontploft zijn we alleen friesland kwijt.

Dan hebben we of veel energie, of zijn we van Friesland af, ik zeg je, het is een win/win situatie!
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:07:50 #103
268749 Qaox
Aardappel
pi_94910262
Wat zeik je nou? Het is stralend weer in Japan. Iedereen is er kerngezond. En ze kunnen lekker naar radio-actief luisteren..

Niks mis mee dus.
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:09:13 #104
265154 Ezio
Koekert
pi_94910302
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 18:02 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

Of gewoon één grote met een een heleboel reactoren, en die zetten we dan in Friesland, en als 'ie dan ontploft zijn we alleen friesland kwijt.

Dan hebben we of veel energie, of zijn we van Friesland af, ik zeg je, het is een win/win situatie!
Dat zou echt tof zijn :')
Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:12:13 #105
331553 Schalks.
Ik wil eruit Houten Achtbaan 1
pi_94910393
Anders bouwen we gewoon een kerncentrale in de noordzee. Koelwater genoeg, stroom gaat via een powerline terug naar het vasteland en na een dagje strand heb je pas écht een goede tan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schalks. op 01-04-2011 20:37:14 ]
and then...
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:58:24 #106
261627 sciter
The world is my playground.
pi_94912049
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 17:51 schreef algebra010 het volgende:
Kernfusie bestaat al, alleen is het maar stabiel voor luttele momenten.
Volgens mij is kernfusie juist stabiel omdat het geen kettingreactie veroorzaakt. Het is veiliger dan kernsplijting en de procedure is makkelijk af te breken.

quote:

[..]

Laat mij dan wel uit Friesland vluchten voordat de meltdown komt dan.
Dan ga ik wel weer terug naar Gelderland, ver genoeg van Friesland en hoger dan zeeniveau ^O^

Dit topic is wel gedegradeerd van een serieuze, leerzame discussie naar een aantal users die grapjes maken :{
pi_94913056
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 18:58 schreef sciter het volgende:

[..]

Volgens mij is kernfusie juist stabiel omdat het geen kettingreactie veroorzaakt. Het is veiliger dan kernsplijting en de procedure is makkelijk af te breken.

Klopt, kernfusie moet effectief op gang gehouden worden. Probleem is alleen dat dat nu nog maar enkele momenten vol te houden is. Het is dus niet stabiel.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 1 april 2011 @ 23:35:34 #108
203436 solyaris
disgrace to the human race
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:28:21 #109
270895 Meneer_du_bir
POMPEND DE WERELD ROND!!!!!1!1
pi_94928848
quote:

[..]

dit is gewoon ziek tof!

wat we ook kunnen doen is besparen op cement en gewoon een groot zandkasteel kernreactor maken :$ dat moet kunnen
pi_94928943
Kernenergie.
HEBT U VUILNISMETAAL DIE U NIET MEER NODIG HEBT ?!
pi_94929684
quote:

[..]

Prima, maar dan zetten we hem wel in de randstad :)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_94933377
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Of we ontwikkelen een technologie om te gaan stoken op linksactivisten. Dat lijkt me het beste. ^O^
Kijk kijk we hebben zojuist DE oplossing gevonden
pi_94933396
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik moest hier aan denken:
Ze heeft op zich wel een punt hoor, de grote vraag is 'is het significant' en 'zijn er meer onderzoeken geweest', 'is er voor blocking-effect en andere gevallen gecorrigeerd'? Ze zegt het alleen op een wel erg ongelukkige manier. Toch heeft ze wel een punt dat je niet 1 2 3 dingen met elkaar kunt vergelijken, want de ene persoon is de andere niet, en zo kunnen er nog meer fouten in zitten.
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:34:55 #114
273516 shiftknop
Druk me in.
pi_94936609
Mensen die de jambee mis slaan :')
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:40:33 #115
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_94948048
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 03:46 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ze heeft op zich wel een punt hoor, de grote vraag is 'is het significant' en 'zijn er meer onderzoeken geweest', 'is er voor blocking-effect en andere gevallen gecorrigeerd'? Ze zegt het alleen op een wel erg ongelukkige manier. Toch heeft ze wel een punt dat je niet 1 2 3 dingen met elkaar kunt vergelijken, want de ene persoon is de andere niet, en zo kunnen er nog meer fouten in zitten.
Lijkt me wel dat het significant is, anders zou de oppositie het niet als argument voordragen. ;)
pi_94948232
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:40 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Lijkt me wel dat het significant is, anders zou de oppositie het niet als argument voordragen. ;)
Of ze hebben gewoon een leuk nieuwsberichtje gebruikt, omdat het in hun straatje paste, ongeacht of de wetenschap erachter wel goed in elkaar zat.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:48:16 #117
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_94948326
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:45 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

Of ze hebben gewoon een leuk nieuwsberichtje gebruikt, omdat het in hun straatje paste, ongeacht of de wetenschap erachter wel goed in elkaar zat.
Daarvoor moeten we het hele debat bekijken. ;)
pi_94948878
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 03:46 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ze heeft geen punt, ze had een kunt kunnen maken, maar dit doet ze met haar argumentatie duidelijk niet.
  zaterdag 2 april 2011 @ 21:05:24 #119
261627 sciter
pi_94954359
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 19:20 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Klopt, kernfusie moet effectief op gang gehouden worden. Probleem is alleen dat dat nu nog maar enkele momenten vol te houden is. Het is dus niet stabiel.
Het is wel stabiel, het loopt niet ineens uit de hand, maar het is moeilijk op gang te krijgen. Dat heeft niks met stabiliteit te maken.

Dit topic krijgt weer een goeie wending, we gaan nu over op politieke discussies.
pi_94958319
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 17:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Overigens is het eigenlijk E=Δmc2. Anders zou dat bekertje water oneindig energie zijn.
Hoezo? De massa van het water is toch niet oneindig? Waarom zou de energie dat dan wel zijn?

Ik neem aan dat je met Δm de massa voor de reactie minus de massa na de reactie bedoelt?
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_94959676
De kosten voor het winnen van fusiebrandstof vallen in het niet bij de energie die uit een centrale komt die groot genoeg is, althans, dat is de schatting. De grootte van de reactor is van grote invloed op het rendement... ITER zou de eerste moeten zijn waar meer uit komt dan dat erin gaat, namelijk 10x zoveel :) En maak ze nog groter en het neemt alleen maar toe.

De hoeveelheid beschikbare brandstof is het probleem niet... voordat het op is, moeten we onze planeet allang verlaten hebben als we willen voortbestaan :')
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_94959712
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:05 schreef sciter het volgende:

[..]

Het is wel stabiel, het loopt niet ineens uit de hand, maar het is moeilijk op gang te krijgen. Dat heeft niks met stabiliteit te maken.

Dit topic krijgt weer een goeie wending, we gaan nu over op politieke discussies.

Het is moeilijk op gang te krijgen en moeilijk om aan de gang te houden.

Moeilijk op gang te krijgen omdat het een enorme botsing benodigd om de twee kernen samen te laten smelten. Hiervoor moeten de atomen erg snel beweging, beweging van atomen noemen wij warmte, dus is er enorme hoeveelheid warmte nodig. Het fuseren zelf is al gelukt, het vasthouden echter, wordt gedaan door magnetische velden, dit blijkt erg moeilijk. Tot nu toe is het gelukt de fusie kracht een halve seconde vast te houden.
pi_94968260
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:05 schreef sciter het volgende:

[..]

Instabiel hoeft niet te betekenen dat iets uit de hand loopt. Het is niet stabiel op gang te houden. Kernfusie is niet stabiel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:41 schreef M.rak het volgende:

[..]

Hoezo? De massa van het water is toch niet oneindig? Waarom zou de energie dat dan wel zijn?

Ik neem aan dat je met Δm de massa voor de reactie minus de massa na de reactie bedoelt?
Nou ja, zo heb ik het altijd geleerd. De achterliggende gedachte was dat zolang de massa niet veranderd (Delta) er ook geen energie vrij komt.
pi_94969429
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:57 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Er 'kan''. :')
Ja er kan zoveel.

Door aardbevingen kunnen ook tientallen tot honderden kolenmijnen instorten en olieboortorens van de zeebodem worden losgerukt met tientallen malen de BP-problematiek tot gevolg.
Als een kolenmijn instort gaan er geen 200.000 mensen dood. Als een kerncentrale aan stront gaat, wel, plus het gebied wordt onbewoonbaar en de gevolgen zijn nog vele jaren te merken. Goeie vergelijking! :')
pi_94972718
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 05:36 schreef illusions het volgende:

[..]

Als een kolenmijn instort gaan er geen 200.000 mensen dood. Als een kerncentrale aan stront gaat, wel, plus het gebied wordt onbewoonbaar en de gevolgen zijn nog vele jaren te merken. Goeie vergelijking! :')
Bij de ergste kernramp in de geschiedenis, Tsjernobyl, vielen 4.000 slachtoffers. Het gebied wat onbewoonbaar wordt is vrij klein en dagelijks sterven er mensen in kolenmijnen. Het aantal doden per kWh van een kolenmijn ligt stukken hoger dan van een kerncentrale.

Daarnaast is het tegenwoordig prima mogelijk om een kerncentrale die de zeik in draait nog dagen onder controle te houden voordat het echt mis gaat.
  zondag 3 april 2011 @ 11:49:53 #126
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_94972785
mensen die zeiken over hoge co2 gehaltes, global warming en stijgende zeespiegels :')

en vervolgens stroom uit het stopcontact gebruiken dat gepowered word door milieu verslindende kolen centrales :') :')

...en dan ook nog tegen kern energie zijn :') :')
pi_94972843
potverdomme als je dus nu een japense chick wilt neuken krijg je een radioactieve pik er gratis bij.

Een gloei/kerenergie lul voor gratis licht in het donker. _O-
  zondag 3 april 2011 @ 12:01:03 #128
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94973065
Het is het kiezen uit kwaden.
pi_94973225
Het grappige is dat iedereen wist wat er fout kon gaan in bijvoorbeeld Japan, en als het dan fout gaat, gaat iedereen als een gek in paniek raken en de domste dingen schreeuwen.
I'm a street walking cheetah with a heart full of napalm.
  zondag 3 april 2011 @ 12:13:49 #130
261627 sciter
pi_94973466
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Bij de ergste kernramp in de geschiedenis, Tsjernobyl, vielen 4.000 slachtoffers. Het gebied wat onbewoonbaar wordt is vrij klein en dagelijks sterven er mensen in kolenmijnen. Het aantal doden per kWh van een kolenmijn ligt stukken hoger dan van een kerncentrale.

Daarnaast is het tegenwoordig prima mogelijk om een kerncentrale die de zeik in draait nog dagen onder controle te houden voordat het echt mis gaat.
Ja, dat is waar, maar de ontploffing van Tsjernobyl had ook nog een tijdje effect op een groot deel van Europa.
pi_94974195
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2011 12:13 schreef sciter het volgende:

[..]

Ja, dat is waar, maar de ontploffing van Tsjernobyl had ook nog een tijdje effect op een groot deel van Europa.
Ben ik met je eens, maar Fukushima ontploft niet hoor. Die zakt in de grond. Ook vervelend, maar veel minder erg dan een kern die de lucht in gaat. Dat was gewoon een domme ontwerpfout van Tsjernobyl om graniet te gebruiken als modulator. Dat ontploft bij teveel straling en neemt de brandstofstaven mee.
pi_94979009
Wat mij zo irriteert aan de mensen die tegen kernenergie zijn is dat ze geen alternatief bieden.
Zoals het nu staat is opwekking door fossiele brandstoffen het enige alternatief om in onze grote energiebehoefte te voorzien. Groene energie levert nu eenvoudig weg niet genoeg op, het is een prachtig initiatief maar nog niet ver genoeg.

Met fossiele brandstoffen weet je zeker dat je het milieu op lange termijn verontreinigd. Het is niet alleen het broeikaseffect wat versterkt wordt, maar ook de verzuring van de oceanen wordt erdoor veroorzaakt. Hiernaast zijn er ook zaken als de uitstoot van roet wat door verandering van het albedo klimaatsverandering in gang zet. Dit zijn gevolgen waar velen hun neus nu voor ophalen maar het is dodelijk ze te onderschatten.

Kernenergie is geen ideale manier van energie productie, maar naar mijn idee is het het beste wat we voorhanden hebben om de tijd te overbruggen naar iets beters als bijvoorbeeld kernfusie.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  zondag 3 april 2011 @ 16:12:00 #133
261627 sciter
pi_94981800
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar Fukushima ontploft niet hoor. Die zakt in de grond. Ook vervelend, maar veel minder erg dan een kern die de lucht in gaat. Dat was gewoon een domme ontwerpfout van Tsjernobyl om graniet te gebruiken als modulator. Dat ontploft bij teveel straling en neemt de brandstofstaven mee.
Ja, en dan staat de centrale ook nog onder leiding van een stel communisten die belachelijk veel risico nemen om het rendement een klein beetje te verhogen.

quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:08 schreef Venus-Castina het volgende:
Wat mij zo irriteert aan de mensen die tegen kernenergie zijn is dat ze geen alternatief bieden.
Zoals het nu staat is opwekking door fossiele brandstoffen het enige alternatief om in onze grote energiebehoefte te voorzien. Groene energie levert nu eenvoudig weg niet genoeg op, het is een prachtig initiatief maar nog niet ver genoeg.

Met fossiele brandstoffen weet je zeker dat je het milieu op lange termijn verontreinigd. Het is niet alleen het broeikaseffect wat versterkt wordt, maar ook de verzuring van de oceanen wordt erdoor veroorzaakt. Hiernaast zijn er ook zaken als de uitstoot van roet wat door verandering van het albedo klimaatsverandering in gang zet. Dit zijn gevolgen waar velen hun neus nu voor ophalen maar het is dodelijk ze te onderschatten.

Kernenergie is geen ideale manier van energie productie, maar naar mijn idee is het het beste wat we voorhanden hebben om de tijd te overbruggen naar iets beters als bijvoorbeeld kernfusie.
Dit is eigenlijk een samenvatting van het hele topic ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')