Ja, dat is waar, maar de ontploffing van Tsjernobyl had ook nog een tijdje effect op een groot deel van Europa.quote:Op zondag 3 april 2011 11:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bij de ergste kernramp in de geschiedenis, Tsjernobyl, vielen 4.000 slachtoffers. Het gebied wat onbewoonbaar wordt is vrij klein en dagelijks sterven er mensen in kolenmijnen. Het aantal doden per kWh van een kolenmijn ligt stukken hoger dan van een kerncentrale.
Daarnaast is het tegenwoordig prima mogelijk om een kerncentrale die de zeik in draait nog dagen onder controle te houden voordat het echt mis gaat.
Ben ik met je eens, maar Fukushima ontploft niet hoor. Die zakt in de grond. Ook vervelend, maar veel minder erg dan een kern die de lucht in gaat. Dat was gewoon een domme ontwerpfout van Tsjernobyl om graniet te gebruiken als modulator. Dat ontploft bij teveel straling en neemt de brandstofstaven mee.quote:Op zondag 3 april 2011 12:13 schreef sciter het volgende:
[..]
Ja, dat is waar, maar de ontploffing van Tsjernobyl had ook nog een tijdje effect op een groot deel van Europa.
Ja, en dan staat de centrale ook nog onder leiding van een stel communisten die belachelijk veel risico nemen om het rendement een klein beetje te verhogen.quote:Op zondag 3 april 2011 12:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar Fukushima ontploft niet hoor. Die zakt in de grond. Ook vervelend, maar veel minder erg dan een kern die de lucht in gaat. Dat was gewoon een domme ontwerpfout van Tsjernobyl om graniet te gebruiken als modulator. Dat ontploft bij teveel straling en neemt de brandstofstaven mee.
Dit is eigenlijk een samenvatting van het hele topicquote:Op zondag 3 april 2011 15:08 schreef Venus-Castina het volgende:
Wat mij zo irriteert aan de mensen die tegen kernenergie zijn is dat ze geen alternatief bieden.
Zoals het nu staat is opwekking door fossiele brandstoffen het enige alternatief om in onze grote energiebehoefte te voorzien. Groene energie levert nu eenvoudig weg niet genoeg op, het is een prachtig initiatief maar nog niet ver genoeg.
Met fossiele brandstoffen weet je zeker dat je het milieu op lange termijn verontreinigd. Het is niet alleen het broeikaseffect wat versterkt wordt, maar ook de verzuring van de oceanen wordt erdoor veroorzaakt. Hiernaast zijn er ook zaken als de uitstoot van roet wat door verandering van het albedo klimaatsverandering in gang zet. Dit zijn gevolgen waar velen hun neus nu voor ophalen maar het is dodelijk ze te onderschatten.
Kernenergie is geen ideale manier van energie productie, maar naar mijn idee is het het beste wat we voorhanden hebben om de tijd te overbruggen naar iets beters als bijvoorbeeld kernfusie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |