quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ze bouwen nu een kernfusiecentrale die in 2018 klaar moet zijn.
" hoe kan het nou" Het kan gewoon.
Hoe kan dat nou? 1 bom die een hele stad kan opblazen... om maar wat te noemen.
Wel helium.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:33 schreef Kekster het volgende:
Kernfusie? Kan je daarmee ook infinite goud creëren uit een één of ander derde rangs metaal? Profit!
In principe alle elementen.quote:
Efficiëntere omgevingen en stoffen gebruiken, waardoor het wel rendabel wordt. Hierboven wordt al helium genoemd, dit is al jaren de heilige graal van de kernfusie. Kort gezegd is er een bepaald helium isotoop dat erg makkelijk gebruikt kan worden voor kernfusie en ontzettend veel energie voort kan brengen, netto. Helaas is dat spul niet of nauwelijks op de aarde te vinden, het is echter wel in overvloed op de maan.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:20 schreef sciter het volgende:
[..]
Kijk, dit is handig. Ik heb geen natuurkunde namelijk
Hoe moet kernfusie ooit rendabel worden dan? Het kan toch nooit 14999727 graden worden zonder meer energie te verbruiken dan wat de fusie oplevert? Of is het rendabeler om dit op grote schaal te doen?
Overigens is het eigenlijk E=Δmc2. Anders zou dat bekertje water oneindig energie zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:26 schreef M.rak het volgende:
[..]
Nou, in een bekertje water zit genoeg energie om een stad als New York voor een week van energie te voorzien (E=mc2). Het is nu alleen nog de kunst om die energie er ook daadwerkelijk uit te halen.
Of gewoon één grote met een een heleboel reactoren, en die zetten we dan in Friesland, en als 'ie dan ontploft zijn we alleen friesland kwijt.quote:Op vrijdag 1 april 2011 17:47 schreef jamesstewart het volgende:
stem allemaal voor kernenergie en laten we er in elke stad en dorp 1 bouwen hebben we grotere kans op een meltdown
Dat zou echt tof zijnquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:02 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Of gewoon één grote met een een heleboel reactoren, en die zetten we dan in Friesland, en als 'ie dan ontploft zijn we alleen friesland kwijt.
Dan hebben we of veel energie, of zijn we van Friesland af, ik zeg je, het is een win/win situatie!
Volgens mij is kernfusie juist stabiel omdat het geen kettingreactie veroorzaakt. Het is veiliger dan kernsplijting en de procedure is makkelijk af te breken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 17:51 schreef algebra010 het volgende:
Kernfusie bestaat al, alleen is het maar stabiel voor luttele momenten.
Laat mij dan wel uit Friesland vluchten voordat de meltdown komt dan.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:02 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Of gewoon één grote met een een heleboel reactoren, en die zetten we dan in Friesland, en als 'ie dan ontploft zijn we alleen friesland kwijt.
Dan hebben we of veel energie, of zijn we van Friesland af, ik zeg je, het is een win/win situatie!
Klopt, kernfusie moet effectief op gang gehouden worden. Probleem is alleen dat dat nu nog maar enkele momenten vol te houden is. Het is dus niet stabiel.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:58 schreef sciter het volgende:
[..]
Volgens mij is kernfusie juist stabiel omdat het geen kettingreactie veroorzaakt. Het is veiliger dan kernsplijting en de procedure is makkelijk af te breken.
dit is gewoon ziek tof!quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:02 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Prima, maar dan zetten we hem wel in de randstadquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:02 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Kijk kijk we hebben zojuist DE oplossing gevondenquote:Op donderdag 31 maart 2011 17:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Of we ontwikkelen een technologie om te gaan stoken op linksactivisten. Dat lijkt me het beste.
Ze heeft op zich wel een punt hoor, de grote vraag is 'is het significant' en 'zijn er meer onderzoeken geweest', 'is er voor blocking-effect en andere gevallen gecorrigeerd'? Ze zegt het alleen op een wel erg ongelukkige manier. Toch heeft ze wel een punt dat je niet 1 2 3 dingen met elkaar kunt vergelijken, want de ene persoon is de andere niet, en zo kunnen er nog meer fouten in zitten.quote:
Lijkt me wel dat het significant is, anders zou de oppositie het niet als argument voordragen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 03:46 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ze heeft op zich wel een punt hoor, de grote vraag is 'is het significant' en 'zijn er meer onderzoeken geweest', 'is er voor blocking-effect en andere gevallen gecorrigeerd'? Ze zegt het alleen op een wel erg ongelukkige manier. Toch heeft ze wel een punt dat je niet 1 2 3 dingen met elkaar kunt vergelijken, want de ene persoon is de andere niet, en zo kunnen er nog meer fouten in zitten.
Of ze hebben gewoon een leuk nieuwsberichtje gebruikt, omdat het in hun straatje paste, ongeacht of de wetenschap erachter wel goed in elkaar zat.quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:40 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Lijkt me wel dat het significant is, anders zou de oppositie het niet als argument voordragen.
Daarvoor moeten we het hele debat bekijken.quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:45 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Of ze hebben gewoon een leuk nieuwsberichtje gebruikt, omdat het in hun straatje paste, ongeacht of de wetenschap erachter wel goed in elkaar zat.
Ze heeft geen punt, ze had een kunt kunnen maken, maar dit doet ze met haar argumentatie duidelijk niet.quote:Op zaterdag 2 april 2011 03:46 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ze heeft op zich wel een punt hoor, de grote vraag is 'is het significant' en 'zijn er meer onderzoeken geweest', 'is er voor blocking-effect en andere gevallen gecorrigeerd'? Ze zegt het alleen op een wel erg ongelukkige manier. Toch heeft ze wel een punt dat je niet 1 2 3 dingen met elkaar kunt vergelijken, want de ene persoon is de andere niet, en zo kunnen er nog meer fouten in zitten.
Het is wel stabiel, het loopt niet ineens uit de hand, maar het is moeilijk op gang te krijgen. Dat heeft niks met stabiliteit te maken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt, kernfusie moet effectief op gang gehouden worden. Probleem is alleen dat dat nu nog maar enkele momenten vol te houden is. Het is dus niet stabiel.
Hoezo? De massa van het water is toch niet oneindig? Waarom zou de energie dat dan wel zijn?quote:Op vrijdag 1 april 2011 17:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Overigens is het eigenlijk E=Δmc2. Anders zou dat bekertje water oneindig energie zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |