Hier continuerenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:30 schreef Dutchnative het volgende:
Zit elders middenin een discussie met een Amerikaanse soldaat die pro-wapenbezit is;
'here its very different, its in our constitution that is one of the laws that the Government can NEVER revoke.
we are a armed culture. i owned my first rifle at 8 years old, learned to shoot at 6.
if criminals are going to have guns why cant the people defend themselfs against guns??
its also a huge defence against invasion, in WW2 Japan invaded a part of Alaska, the citizens beat the Japanese army befor our soldiers could arrive.
The biggest reason is because we wont to ensure our government does not get to powerful. this way the people also have more firepower then the government so we wont have our rights striped from us'
Nu is de vraag, moeten we het wapenbezit hier ook invoeren?
Dus hoe helpt een verbod als ze wapens via een legale method krijgen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Vuurwapens an-sich niet nee. Maar in de VS blijkt keer op keer weer dat die "sommige" mensen toch wapens in handen kunnen krijgen via een legale methode, en deze misbruiken in behoorlijke slachtpartijen. De schietpartij op Afgevaardigde Clifford is maar weer het laatste voorbeeld.
Met een opgeloste misdrijf percentage van nauwelijks 20%, en toenemende overval en laffe straffen, ja ECHT geen noodzaakquote:Er is gewoon GEEN ENKELE noodzaak om wapens meer beschikbaar te maken dan ze nu zijn. Nederland is geen Zuid-Afrika waar het levens gevaarlijk is om in sommige wijken te wonen.
Nee want zonder een vuurwapen is een 'gek' niet gevaarlijk. En die term vind ik niet zo kits, iedereen kan gek worden van het een op het andere moment, het is maar net in welke emotionele toestand iemand verkeert. Een wapen helpt mensen zich veilig te voelen, en zorgt ervoor dat ze ook daadwerkelijk veiliger zijn, en met dat toegenomen zelfvertrouwen heb je juist een afname van emotionele stoornissen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ik voel me veiliger op straat wanneer ik weet dat de kans dat ik een paar vuurwapengevaarlijke gekken tref bijzonder klein is, dan wanneer iedere random mongool mogelijk een wapen bij zich heeft.
[..]
Datzelfde argument wat jij op hebt geworpen, namelijk dat je een studie kan manipuleren om gewoon je eigen mening weer te geven, waaorom zou dat hier niet gelden. Je kan aan elk iedere studie, onderzoek, wat dan ook een bepaalde richting geven door bepaalde feiten en cijfers te benadrukken boven anderen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bronnen gegeven van gerenommeerde universiteiten die een ander plaatje tekenen dan de bronnen waar jij mee kwam.
Deze bijvoorbeeld:
http://www.economics.emor(...)khsh_99_03_paper.pdf
http://userwww.service.emory.edu/~hmialon/GunsLetters.pdf
http://islandia.law.yale.edu/ayers/Ayres_Donohue_article.pdf
http://webs.wofford.edu/p(...)d%20Self-Defense.pdf
http://www.law.harvard.ed(...)atesMauseronline.pdf
http://www.wku.edu/gfcb/uploads/e596%20wegenka.pdf
En als je sommige van deze rapporten doorleest, dan zul je ook GEDEGEN onderzoek tegen komen die pleiten VOOR wapens. Maar dat is het sleutelwoord: GEDEGEN.
Al deze onderzoeken zijn volledige onderzoeken, volledige feiten, alles is bekeken. Het trekt geen conclusies uit nieuwsberichten en de onderzoeksinstituten zijn geen pro-gun clubs die alleen in een bepaalde richting kijken.
Lees die maar eens door.
http://www.economics.emor(...)khsh_99_03_paper.pdfquote:As of 1996, 31 states had adopted right-to-carry concealed handgun laws. The advocates argue these laws have a deterrent effect on crime, while the opponents believe they facilitate crime by increasing gun availability. Although both sides assume that these laws affect behavior, no attempt has yet been made to model such effects using crime theory. Consequently, the reported estimates of such effects lack a theoretical basis; for example, a highly publicized study by Lott and Mustard (1997) inappropriately models the effect of the law through a dummy variable (a binary-valued regressor). We extend the economic model of crime to formuate a theoretical basis for empirical examination of the issue. We show that using a dummy variable leads to misspecification and use an alternative procedure to estimate the effect of concealed handgun laws in 1992 for states which had not yet adopted such laws. Our results show that the expected effect of the law on crime varies across the counties and states and depends on county-specific characteristics. Such effects appear to be much smaller and more mixed than Lott and Mustard suggest, and are not crime-reducing in most cases. We also show that police and private guns are compliments in reducing crime.
En volgens mij blijft maartena steeds bepaalde argumenten overslaan. Wat heeft het dus voor nut om met argumenten te komen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Denk je dat het meer waar wordt als je hetzelfde riedeltje steeds blijft herhalen?
Dit heb je nu al zo vaak gezegd, en het wordt steeds onderuit gehaald. Je gaat ook steeds voorbij aan de tegenargumenten.
Cultuur is relatief en subjectief. Wat jij ervaart als cultuur hoeft de ander niet te ervaren.quote:
Welke grondwet? Dat van de VS? daar mag het wel, al wordt het verwoord als "militia's" bezitten vooral private citizens dat spul.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:07 schreef TheThirdMark het volgende:
Laat die militair als eerst maar eens aantonen waar in de grondwet staat dat iedereen vuurwapens mag hebben. Pas dan kan je die discussie verder voeren. (en dat kan hij niet, want het staat niet in de grondwet).
Nee, ik stop er meer mee om PRECIES dit soort kinderachtige opmerkingen van jouw kant. Het is gewoon niet meer leuk/volwassen discussiëren, en dat heeft niets te maken met mijn gelijk, en/of ongelijk. Het moet wel leuk blijven, en daar ben jij blijkbaar niet helemaal in staat.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:39 schreef vergezocht het volgende:
Maartena heeft zich al verwijderd van de discussie want het gaat hier volgens hem te 'vijandig' worden
Kan dat misschien, heel misschien liggen aan het feit dat hij geen geldende argumenten meer kan bedenken? En zijn ongelijk beseft?
Kom nou ik doe toch heel aardig tegen je.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, ik stop er meer mee om PRECIES dit soort kinderachtige opmerkingen van jouw kant. Het is gewoon niet meer leuk/volwassen discussiëren, en dat heeft niets te maken met mijn gelijk, en/of ongelijk. Het moet wel leuk blijven, en daar ben jij blijkbaar niet helemaal in staat.
Dus ik pas. Heb wel wat beters te doen eigenlijk.
Klopt, maar de beschikbaarheid van een vuurwapen draagt in dat geval nu niet bepaald bij aan de 'veiligheid'.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:10 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee want zonder een vuurwapen is een 'gek' niet gevaarlijk. En die term vind ik niet zo kits, iedereen kan gek worden van het een op het andere moment, het is maar net in welke emotionele toestand iemand verkeert.
Nee, want er zijn maar weinig mensen die adequaat kunnen reageren - als dat überhaupt al mogelijk is.quote:Een wapen helpt mensen zich veilig te voelen, en zorgt ervoor dat ze ook daadwerkelijk veiliger zijn,
quote:en met dat toegenomen zelfvertrouwen heb je juist een afname van emotionele stoornissen.
Dan moet je toch het vorige topic eens doorlezen..quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:22 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En volgens mij blijft maartena steeds bepaalde argumenten overslaan. Wat heeft het dus voor nut om met argumenten te komen?
En van jou ik heb nog geen gezien.
In Duitsland wordt een aanzienlijk hoger percentage opgelost.. Dat komt niet omdat de bevolking daar gewapend is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:08 schreef vergezocht het volgende:
Met een opgeloste misdrijf percentage van nauwelijks 20%, en toenemende overval en laffe straffen, ja ECHT geen noodzaak
Waarom niet? De twee zijn wederzijds aan elkaar gekoppeld en in verhouding tot elkaar. Hoe minder criminaliteit, hoe meer de kans op het oplossen van zaken. En in dit geval kan je wel constateren aan de hand van bronnen dat de criminaliteit daar minder is door het vuurwapenbezit onder burgers. En door de betere cijfers, kan de politie beter haar werk doen en zaken oplossen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In Duitsland wordt een aanzienlijk hoger percentage opgelost.. Dat komt niet omdat de bevolking daar gewapend is.
Dus jij denkt dat de politie meer misdrijven oplost als de bevolking gewapend is?quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:36 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Waarom niet? De twee zijn wederzijds aan elkaar gekoppeld en in verhouding tot elkaar. Hoe minder criminaliteit, hoe meer de kans op het oplossen van zaken. En in dit geval kan je wel constateren aan de hand van bronnen dat de criminaliteit daar minder is door het vuurwapenbezit onder burgers. En door de betere cijfers, kan de politie beter haar werk doen en zaken oplossen.
Ook al kijk je het omgekeerd dan nog, als de politie haar werk goed doet en meer zaken oplost, dan is er ook minder criminaliteit, want de mafketels zijn bang om opgepakt te worden, daar de politie efficienter schijnt te zijn.
Ik hoop dat ook jij dit kan snappen.
En Duitsland is wel degelijk veiliger dan Nederland, dat kan iedereen inzien.
Vergeet niet dat de criminaliteit in de VS reusachtig sterk is gedaald t.o.v. de 70's, en dat meer mensen dan ooit legaal bewapend zijn. En dit worden er alleen maar meer en meer, terwijl de criminaliteit dalende blijft. Het legale wapenbezit zal daar zonder twijfel gedeeltelijk voor verantwoordelijk zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de politie meer misdrijven oplost als de bevolking gewapend is?
De manier waarop je daar naartoe redeneert, komt wel erg over als ad-hoc redeneren.
Waarom is er dan zoveel criminaliteit in de VS en waarom was het in de jaren 70 hier zo gemoedelijk?
Ik zie geen verband met wapenbezit.
Eens. Mensen moeten leren om voor zichzelf te denken, en niet blindelings geloven in propagandamachine van de media en de overheid. Kijk eens, weer een overval: http://www.telegraaf.nl/b(...)uwelier__.html?p=3,1quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:43 schreef vergezocht het volgende:
Kijk, de politie wil steeds meer regulering. Vooral in de VS waar er wapens zijn toegestaan.
Vandaar heb je altijd van die louche, vage arrestatie-zaken waar twee mensen een fikse ruzie blijken te hebben gehad, en alleen één van de twee wordt opgepakt omdat hij een wapen getrokken zou hebben. Al deed de ander ook wel wat, qua bedreiging, intimidatie, of geweld met zijn blote handen, alleen wordt de persoon met het wapen aangepakt. Terwijl de politie zelf vaak om het niets hun wapen trekt.
Ik raad je aan om een politie-agent aan te vliegen. Kijk dan hoe snel hij al zijn wapen tevoorschijn heeft gehaald of zijn pepperspray. En stel je voor omwille van dit voorbeeld dat vuurwapens wettelijk toegestaan waren voor de burgers. Als jij een gewone medeburger hetzelfde zou flikken, en die een wapen zou trekken, dan is er geen einde aan de kritiek die hij krijgt van de samenleving en de aanklachten die hij krijgt van de politie.
Deze eenzijdige en oneerlijke aanpak is niet voor niets. De politie beseft zich dat ze functionarissen van de overheid zijn en zodoende hun eigen bescherming, rechten, en vooral macht boven dat van de burgers moet waarborgen.
Dit gaat niet op als burgers gelijkgesteld worden met de politie door het verkregen recht op degelijke zelfverdediging en ook in staat zijn zich te verweren tegen mensen met kwade bedoelingen.
Het komt doordat de agent een pion van de staat is. Hij moet gewoon handhaven alles wat er van hogere hand komt, meer niet. Al zijn de besluiten/opdrachten nogal twijfelachtig, het blijft zijn werk en zijn baan. En dat kan hij niet zo makkelijk doen tegen bewapende mensen.
Bovendien is zijn werk des te gecompliceerder en moeilijker als hij een woning moet binnentreden waar er wapens liggen. Dan kan hij niet zomaar de bewoner uitschelden, disrespecteren, intimideren en nog wat want dan moet hij voor zijn leven vrezen. Ook kan hij niet zomaar het hele huis overhoop draaien onder het smoesje van een huiszoekeing. De bewapende persoon is een volwaardige burger, en dat mogen die lui natuurlijk niet.
Daarom heb je al die vreemde arrestaties en vervolgingen, en dat is ook de reden waarom de meeste mensen vreemd opkijken als je tegen hen 'wapen' zegt. Want dat zijn tamme schapen en die zijn erin geluisd door de verhalen die de overheid hen voorschotelt via de media. Daarom is het in de volksmond een soort vreemd taboe om 'vuurwapen' te melden in een conversatie bijvoorbeeld.
Laat je niet meeslepen in alles door de overheid. Vooral wanneer die een foute richting opgaat, dan ga je daar mee. Word eens wakker als verantwoordelijke burger. Vrijheid moet je voor vechten, het is niet iets dat jou op de schoot wordt toegeworpen.
Ik weet niet over waar in de VS je het hebt, maar ergens in de jaren 90 of 80 is het zero-tolerance beleid ingevoerd. Dat werkte.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:11 schreef kontknager het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de criminaliteit in de VS reusachtig sterk is gedaald t.o.v. de 70's, en dat meer mensen dan ooit legaal bewapend zijn. En dit worden er alleen maar meer en meer, terwijl de criminaliteit dalende blijft. Het legale wapenbezit zal daar zonder twijfel gedeeltelijk voor verantwoordelijk zijn.
Nadat Obama was verkozen schoot het legale wapenbezit helemaal de lucht in. Zelfs hier merken we het nog steeds aan de hoge munitieprijzen. In 43 staten is er shall issue wetgeving voor concealed carry. Dus: geen strafblad, geen aanwijzingen dat je gek bent, en een verplichte training. Voldoe je hieraan dan mag je een wapen verborgen dragen. In bijna alle staten mag men zichtbaar een wapen dragen. Lijkt me niet fijn om daar in de criminaliteit te zitten. Wordt je niet opgepakt door oom agent, dan is het wel een burger die het doet. Daar moet je wel een tijdje brommen. En in het ergste scenario raakt de crimineel gewond of laat het leven. Geen fijne gedachte. Het is dan ook geen wonder dat de hoge criminaliteitscijfers vandaan komen uit de ghetto's, waar men praktisch geen keus heeft.
West europa heeft te kampen met een golf van criminaliteit in de laatste jaren, terwijl het wapenbeleid steeds strenger en betuttelend is geworden. Nederland en Engeland staan in de top 3 van de meest zware gewelddadige misdaad in Europa. Keer op keer zie je gewoon dat meer criminaliteit gepaard gaat met strengere regelgeving omtrent wapenbezit, en vice versa. Dat is geen toeval. Je pakt immers alleen mensen aan die zich houden aan de wet wapens en munitie. Gewapende criminelen krijgen vrij spel, zeker met het waardeloze politie en justitieapparaat.
In tal van landen is aanhoudingsvuur verboden en mag de politie alleen schieten uit zelfverdediging. Dus daar heb je je zin al.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:43 schreef vergezocht het volgende:
Kijk, de politie wil steeds meer regulering. Vooral in de VS waar er wapens zijn toegestaan.
Vandaar heb je altijd van die louche, vage arrestatie-zaken waar twee mensen een fikse ruzie blijken te hebben gehad, en alleen één van de twee wordt opgepakt omdat hij een wapen getrokken zou hebben. Al deed de ander ook wel wat, qua bedreiging, intimidatie, of geweld met zijn blote handen, alleen wordt de persoon met het wapen aangepakt. Terwijl de politie zelf vaak om het niets hun wapen trekt.
Ik raad je aan om een politie-agent aan te vliegen. Kijk dan hoe snel hij al zijn wapen tevoorschijn heeft gehaald of zijn pepperspray. En stel je voor omwille van dit voorbeeld dat vuurwapens wettelijk toegestaan waren voor de burgers. Als jij een gewone medeburger hetzelfde zou flikken, en die een wapen zou trekken, dan is er geen einde aan de kritiek die hij krijgt van de samenleving en de aanklachten die hij krijgt van de politie.
Deze eenzijdige en oneerlijke aanpak is niet voor niets. De politie beseft zich dat ze functionarissen van de overheid zijn en zodoende hun eigen bescherming, rechten, en vooral macht boven dat van de burgers moet waarborgen.
Dit gaat niet op als burgers gelijkgesteld worden met de politie door het verkregen recht op degelijke zelfverdediging en ook in staat zijn zich te verweren tegen mensen met kwade bedoelingen.
Het komt doordat de agent een pion van de staat is. Hij moet gewoon handhaven alles wat er van hogere hand komt, meer niet. Al zijn de besluiten/opdrachten nogal twijfelachtig, het blijft zijn werk en zijn baan. En dat kan hij niet zo makkelijk doen tegen bewapende mensen.
Bovendien is zijn werk des te gecompliceerder en moeilijker als hij een woning moet binnentreden waar er wapens liggen. Dan kan hij niet zomaar de bewoner uitschelden, disrespecteren, intimideren en nog wat want dan moet hij voor zijn leven vrezen. Ook kan hij niet zomaar het hele huis overhoop draaien onder het smoesje van een huiszoekeing. De bewapende persoon is een volwaardige burger, en dat mogen die lui natuurlijk niet.
Daarom heb je al die vreemde arrestaties en vervolgingen, en dat is ook de reden waarom de meeste mensen vreemd opkijken als je tegen hen 'wapen' zegt. Want dat zijn tamme schapen en die zijn erin geluisd door de verhalen die de overheid hen voorschotelt via de media. Daarom is het in de volksmond een soort vreemd taboe om 'vuurwapen' te melden in een conversatie bijvoorbeeld.
Laat je niet meeslepen in alles door de overheid. Vooral wanneer die een foute richting opgaat, dan ga je daar mee. Word eens wakker als verantwoordelijke burger. Vrijheid moet je voor vechten, het is niet iets dat jou op de schoot wordt toegeworpen.
Huh? Hoe verklaar je dit dan: http://www.humanevents.com/article.php?id=30405 Kan er nog een paar honderd extra bronnen bij posten als je nog wat meer wilt zien. Legaal wapenbezit draagt wel degelijk bij aan die cijfers. Verzinnen doe ik niet aan. Dat laat ik over aan de anti's, die altijd zaken beweren zonder het te onderbouwenquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik weet niet over waar in de VS je het hebt, maar ergens in de jaren 90 of 80 is het zero-tolerance beleid ingevoerd. Dat werkte.
"Het legale wapenbezit zal daar zonder twijfel gedeeltelijk voor verantwoordelijk zijn. "
Uit deze woorden blijkt dat je dat verband zelf verzint.
Obama wilde juist het wapenbezit aanpakken, daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn.
Als aanhoudingsvuur verboden is, dan moeten agenten ook niet bewapend zijn. Is het leven van een agent meer waard dan van een wetsgetrouwe burger? Daarnaast lees ik dat jij er vanuit gaat dat legale wapenbezitters gevaarlijk zijn, en dat agenten dan veel gevaar lopen. Wederom vergeet je dat legale wapenbezitters zelden misbruik maken van het wapentuig, en dat er een hoop misdaad wordt voorkomen met legaal wapenbezit. Dan maar even weer wat feiten ertegenaan gooien:quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In tal van landen is aanhoudingsvuur verboden en mag de politie alleen schieten uit zelfverdediging. Dus daar heb je je zin al.
Geweld bij arrestaties zal alleen maar harder worden. De politie moet rekening houden met een arrestant die van zich af kan schieten. Ze moeten zich daartegen beveiligen. Hoe denk je dat ze dat gaan doen? Zelfde bij een huiszoeking. Een bewoner die gewapend is, moet je inderdaad omzichtiger aanpakken, maar dat hoeft helemaal niet in het voordeel van de bewoner te zijn.
Als mensen geen wapens hebben, heb je ook geen vage arrestatiezaken meer waarbij iemand bij een ruzie een wapen trekt.
Dat is overigens misbruik van het wapen. De politie heeft nog altijd bevoegdheden oa. het monopolie op geweld. Daarbij vechten ze onder diensttijd (verondersteld althans) geen persoonlijke ruzies uit. Dus die vergelijking is een beetje krom.
Ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld met dit stukje tekst.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:15 schreef kontknager het volgende:
[..]
Huh? Hoe verklaar je dit dan: http://www.humanevents.com/article.php?id=30405 Kan er nog een paar honderd extra bronnen bij posten als je nog wat meer wilt zien. Legaal wapenbezit draagt wel degelijk bij aan die cijfers. Verzinnen doe ik niet aan. Dat laat ik over aan de anti's, die altijd zaken beweren zonder het te onderbouwen, maar puur op gevoel discusseren.
Obama wil inderdaad het wapenbezit aanpakken, maar zal daar keihard voor afgestraft worden als dat ook zal gebeuren. We weten nu inmiddels dondersgoed dat je alleen wetsgetrouwe burgers zal ontwapenen met het verbannen, en dat een misdaadgolf zijn weg zal vinden. Ontwapen rechtsgetrouwe burgers en je zal in een politiestaat terecht komen, waarin burgers alles maar pikken. En godzijdank zal dat niet gebeuren in de VS. Ze zitten niet te wachten op een criminaliteitsgolf zoals in andere landen die ook wapens hebben verbannen (waarvan Australië en Engeland de leukste voorbeelden zijn)
[..]
Als aanhoudingsvuur verboden is, dan moeten agenten ook niet bewapend zijn. Is het leven van een agent meer waard dan van een wetsgetrouwe burger? Daarnaast lees ik dat jij er vanuit gaat dat legale wapenbezitters gevaarlijk zijn, en dat agenten dan veel gevaar lopen. Wederom vergeet je dat legale wapenbezitters zelden misbruik maken van het wapentuig, en dat er een hoop misdaad wordt voorkomen met legaal wapenbezit. Dan maar even weer wat feiten ertegenaan gooien:
Nederland, ca. 40.000 legale wapenbezitters die tot 5 sem-automatische wapens mogen bezitten met maximaal 10.000 patronen. Er circuleren ongeveer 200.000 legale wapens in Nederland. Welgeteld 4 dodelijke incidenten in 15 jaar, tegenover circa. 5.000/10.000 dodelijke incidenten met illegale wapens in 15 jaar. Dit is wel 0,025 tot 0,05 procent van het totaal. Er is zelfs meer misbruik gemaakt van de 30.000 dienstwapens die onder agenten circuleren. Ook maar die politiewapens verbannen dan als zelfs burgers er beter mee om kunnen gaan?
Nog wat beeldmateriaal, met name het laatste stukje is akelig voor de anti's:Game over
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
- Je zegt zelf steeds dat het nauwelijks uitmaakt, met name als het gaat om schietpartijen op scholen.
- Er komt niet minder criminaliteit voor in de plaats. Je ging voorbij aan het feit dat het beperken van vuurwapenbezit in een gewapende samenleving, wat meer criminaliteit tot gevolg zou hebben, ten enen male niet hetzelfde is als het invoeren van meer wapens in een samenleving waar er relatief weinig zijn.
- Voor zover ik weet is het in een land als Zweden ook niet gebruikelijk een wapen te dragen. Toch is het een veilig land. Mensen worden crimineel als daar een voedingsbodem voor is, zoals in de VS, niet door een gebrek aan wapens.
- Het invoeren van nog meer wapens is geen compensatie voor de illegale wapens die er al zijn. Legaal aangeschafte wapens zullen ongetwijfeld in het illegale ciricuit terechtkomen.
- Het nut voor noodweer is zeer beperkt. Als je plotseling overvallen wordt, of met een lijf aan lijf gevecht te maken krijgt, heb je er helemaal niets aan. Dit is ook al gezegd trouwens.
- Zelfs als je je wapen kunt gebruiken, is het maar de vraag wat je er aan hebt. Zul je werkelijk je wapen durven gebruiken? Zelfs als je hebt getraind met simulatie- en paintballmunitie in gesimuleerde praktijksituaties (waar de politie eindelijk mee gaat beginnen) is het maar de vraag of je echt op iemand zult kunnen schieten. Als je in staat bent om iemand neer te schieten is het maar de vraag of je een wapen zou moeten hebben. Als je niet in staat bent om te schieten valt het wrs. uit je trillende handen, terwijl een crimineel geen enkel moreel probleem heeft om je neer te knallen of te steken, als hij daardoor uit de bak kan blijven.
- Ergens heb je gezegd dat Zwitserland veiliger is en dat zou dan komen door het particulier vuurwapenbezit.
Dit bericht, over een referendum dat is gehouden nav. van het hoge aantal slachtoffers door vuurwapens, spreekt dat tegen.
http://nos.nl/artikel/218(...)wet-zwitserland.html
Vrijwel alles wat je als argument opvoert is zo te weerleggen. Dan blijft de vraag over waarom je het zo geil vindt om met een wapen rond te lopen.
Juist een reden om legaal wapenbezit te stimuleren. Waarom denk je dat er zoveel slachtoffers gemaakt kunnen worden bij schietpartijen op scholen? Scholen zijn bijna altijd "gun free zones" Ofwel, makkelijk slachtoffers maken zonder zelf risico te lopen. Weerloze slachtoffers kunnen zichzelf niet verdedigen. De politie loopt achter de feiten aan. Dit is dan ook de reden dat veel campussen in de VS straks legaal wapenbezit binnen de campus gaan toestaan. Wapenvrije zones zijn ideaal voor personen die veel slachtoffers willen maken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
- Je zegt zelf steeds dat het nauwelijks uitmaakt, met name als het gaat om schietpartijen op scholen.
Zo, meneer schoffelt even honderden danwel duizenden statistieken en onderzoeken onderuit. Ga ze maar allemaal weerleggen met je eigen onderzoeken als je het beter kan.quote:- Er komt niet minder criminaliteit voor in de plaats. Je ging voorbij aan het feit dat het beperken van vuurwapenbezit in een gewapende samenleving, wat meer criminaliteit tot gevolg zou hebben, ten enen male niet hetzelfde is als het invoeren van meer wapens in een samenleving waar er relatief weinig zijn.
Nee, niet dragen. Binnenshuis bezitten wel. Verbieden ze dat ook, dan komt er weer meer criminaliteit. Hoeveel bewijs wil je nog hebben? Het weghalen van die voedingsbodem is net zo belangrijk.quote:- Voor zover ik weet is het in een land als Zweden ook niet gebruikelijk een wapen te dragen. Toch is het een veilig land. Mensen worden crimineel als daar een voedingsbodem voor is, zoals in de VS, niet door een gebrek aan wapens.
Ongefundeerde onzin. Diefstal van legale wapens is zeldzaam, en maakt vrijwel geen noemenswaardig deel uit van illegaal wapentuig. Mede door de registratie door de politie. Elk wapen moet je als legale bezitter verantwoorden. Illegale wapens komen uit voormalige oostbloklanden. Of wil je zeggen dat ~100 gestolen legale wapens een groot gedeelte uitmaakt van de geschatte 50.000 illegale wapens? (0,25%) Je kan wel een beetje moeite doen om beweringen te checken voordat je ze postquote:- Het invoeren van nog meer wapens is geen compensatie voor de illegale wapens die er al zijn. Legaal aangeschafte wapens zullen ongetwijfeld in het illegale ciricuit terechtkomen.
Nee? Bronnen? Feiten? Je gaat er vanuit dat iedere situatie hetzelfde is. Verklaar mij dit soort zaken aub: http://www.om.nl/actueel/(...)_zaak_%27schietende/quote:- Het nut voor noodweer is zeer beperkt. Als je plotseling overvallen wordt, of met een lijf aan lijf gevecht te maken krijgt, heb je er helemaal niets aan. Dit is ook al gezegd trouwens.
Je gaat er meteen vanuit dat er wordt geschoten bij het vastpakken van een wapen. Dat is niet vaak het geval. Wederom ongefundeerde onzin, waar je geen bewijs voor hebt. Maar de politie mag dus ook geen wapens hebben omdat ze de moed hebben om ze te gebruiken? Duidelijk.quote:- Zelfs als je je wapen kunt gebruiken, is het maar de vraag wat je er aan hebt. Zul je werkelijk je wapen durven gebruiken? Zelfs als je hebt getraind met simulatie- en paintballmunitie in gesimuleerde praktijksituaties (waar de politie eindelijk mee gaat beginnen) is het maar de vraag of je echt op iemand zult kunnen schieten. Als je in staat bent om iemand neer te schieten is het maar de vraag of je een wapen zou moeten hebben. Als je niet in staat bent om te schieten valt het wrs. uit je trillende handen, terwijl een crimineel geen enkel moreel probleem heeft om je neer te knallen of te steken, als hij daardoor uit de bak kan blijven.
En? Een referendum van linkse politici die zonder aantoonbare reden wapens willen verbieden. Het is er ook niet doorheen gekomen, omdat de Zwitsers dondersgoed weten dat het verbannen van wapens krankzinnige misdaadcijfers zal veroorzaken. Welk punt probeer je te maken?quote:- Ergens heb je gezegd dat Zwitserland veiliger is en dat zou dan komen door het particulier vuurwapenbezit.
Dit bericht, over een referendum dat is gehouden nav. van het hoge aantal slachtoffers door vuurwapens, spreekt dat tegen.
http://nos.nl/artikel/218(...)wet-zwitserland.html
Ehh? Ik heb al honderden bronnen gepost van universiteiten, overheden en andere organisaties die mijn standpunten ondersteunen. Het enige wat jij doet is hersenspinsels posten die je nooit weet te onderbouwen met bronnen en cijfers. Je mag echt wel beter je best doen in deze discussie, je maakt jezelf belachelijk door zomaar zaken te beweren die je niet kan ondersteunen.quote:Vrijwel alles wat je als argument opvoert is zo te weerleggen. Dan blijft de vraag over waarom je het zo geil vindt om met een wapen rond te lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |