abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94805803
Vorige deel: Borstvoeding deel 91

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
pi_94805824
DJMO, ik kan me best voorstellen dat het voor Jan ook zwaar is als Geert zoveel aan de borst ligt. Je kan dan immers niks met hem doen. Ga met Geert bij Jan zitten om te spelen. Wie weet is Geert er genoeg door afgeleid dat hij ook de borst even vergeet ;)

En verder zou ik inderdaad zoals Claudia zegt eens een voeding kolven en iets voor jezelf gaan doen. Het liefst buiten de deur zodat je man het wel op moet lossen als Geert gaat huilen. En wie weet vindt hij dan wel een manier waar jij ook wat aan hebt omdat hij geen borsten heeft om aan te bieden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94805938
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het liefst buiten de deur zodat je man het wel op moet lossen als Geert gaat huilen. En wie weet vindt hij dan wel een manier waar jij ook wat aan hebt omdat hij geen borsten heeft om aan te bieden.
Dat zou ik persoonlijk dus echt echt echt niet kunnen, als ik twijfels zou hebben of mijn man daar wel mee om kan gaan...
pi_94806174
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:26 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat zou ik persoonlijk dus echt echt echt niet kunnen, als ik twijfels zou hebben of mijn man daar wel mee om kan gaan...
Nou ja, ik was ook wel bang voor het antwoord 'dan laat hij hem gewoon huilen' ja maar misschien dan langzaam opbouwen met dat je eerst alleen in een andere ruimte bent zodat je er op kan toezien dat hij echt gaat troosten.

Nou goed, ik mopperde vannacht op mijn vent over even helpen. Ik ben wel weer blij met 'm nu :@
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:33:39 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94806255
Ik heb die van mij vannacht naar het matras in de babykamer verbannen. Hij wordt dan echt chagrijnig en ik leef me dan uit op hem en midden in de nacht wanneer je doodmoe ben wordt ik daar niet vrolijker van.Dus "Ajuu paraplu!".
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:38:55 #6
259886 pessie
pi_94806489
Ok, ik moet zo'n algemeen nummer bellen, maar na 6 cijfers van het telefoonnummer houdt het bandje ermee op... Daar schiet ik dus niets mee op.
pi_94806926
Bij dit soort gesprekken ben ik altijd blij dat ik een vrouw heb ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94807011
Bij dit soort gesprekken ben ik dan weer eens extra blij met mijn vent :@ die nooit moppert, er vaker 's nachts uitgaat dan ik... mij geregeld de deur uit 'schopt' (vaak even een ritje op de motor.. hoofd klaren ;)) zodat ik er even uit ben...
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:06:00 #9
259886 pessie
pi_94807556
Orea, vraagje, jij hebt in januari domperidon geslikt, waarom ben je daar mee begonnen? Had dat ook te maken met je cyclus? Ik twijfel namelijk heel erg maar ik heb eigenlijk geen zin in een herhaling van vorige maand vooral omdat ik al zo moe ben. Er kleven ook nadelen aan domperidon denk ik.
pi_94807646
Het had hier te maken met o.a. menstruatie.. ik heb geprobeerd het dmv meer aanleggen en kolven op te krikken, maar daar had ik op een gegeven moment de puf niet meer voor. Leia is het type: zuig zuig, komt niks uit. Boos, oké dan drink ik wel niet! *stampvoet* dus meer aanleggen ging ook niet.. (ze heeft nooit moeite hoeven doen, wat ik laatst al zei: nooit geclusterd, nooit geregeld..)

Ik hikte steeds tegen mijn menstruatie aan, maar werd het maar niet, waardoor de productie ook niet echt weer verder op gang kwam...

Heb je de stukken op bv.com gelezen?
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:14:59 #11
259886 pessie
pi_94807897
Ik heb ze gelezen maar ben nu alweer vergeten wat er in stond. De ene persoon vind dat je kunt toegaan naar 3×4 tabletten per dag maar de volgende vind dat 3×1 voldoende is. Zoiets. Oh ja, en dat je dus geen dom kunt slikken als tijdelijke maatregel maar dat je dat echt minimaal 3 weken moet doen. En dan heeeeeeeeel langzaam afbouwen. Maar hoe zit dat dan, na mn menstruatie werd de vorige keer mn productie weer normaal (volgens mij), krijg ik dan geen overproductie?
pi_94808000
Ja dat is dan iets wat je moet overwegen of je het zinvol vind, als het om een paar dagen per maand gaat dat je productie dipt.. het risico op overproductie zit er natuurlijk wel, wat dan aangaat is het verstandig om met een lage dosering te beginnen. Snel afbouwen is niet handig nee - ervaring - ik dipte enorm en het duurde even voordat dat weer bij was...

Maargoed, wellicht is het toch wel handig om je lactatiekundige daar even over te bellen. Zelfs als je nu vandaag domperidon gaat gebruiken werkt het niet direct. Dus dan nog een nachtje doortrekken!
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:24:10 #13
259886 pessie
pi_94808227
Mijn productie lijkt dus te dippen doordat het gele lichaam progesteron aanmaakt. Maar dit blijft toch tot de menstruatie? Blijft dan tot de menstruatie mn productie laag? Dat zou ik echt heel graag willen weten, als dat zo is begin ik gewoon met domperidon en hoop ik op Newman's bijwerking dat mn cyclus er weer mee kapt.
pi_94808322
Meestal, zodra je menstruatie eenmaal doorgebroken is, heb je je productie weer terug. Althans, zo werkt het hier..
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:27:37 #15
259886 pessie
pi_94808352
Dat was hier de vorige keer ook. Probleem is dat dat nog minimaal anderhalve week duurt.
pi_94808472
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:08 schreef Orea het volgende:
Het had hier te maken met o.a. menstruatie.. ik heb geprobeerd het dmv meer aanleggen en kolven op te krikken, maar daar had ik op een gegeven moment de puf niet meer voor. Leia is het type: zuig zuig, komt niks uit. Boos, oké dan drink ik wel niet! *stampvoet* dus meer aanleggen ging ook niet.. (ze heeft nooit moeite hoeven doen, wat ik laatst al zei: nooit geclusterd, nooit geregeld..)
Aha, het lag dus niet aan Leia, maar aan jou. Jij hebt haar gewoon verwend!

Pessie, als het alleen tijdens de eisprong en de menstruatie is, zou je er dan niet tegenop kunnen kolven?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:33:39 #17
259886 pessie
pi_94808552
Vaker aanleggen doet de truc ook, maar dat lukt tot nu toe niet. Ik bedoel, hij heeft dus al 2 regelnachten achter de rug, gisteren heeft hij merkbaar vaker gedronken en vandaag heb ik em ook al veel vaker laten drinken, er is nog geen resultaat geboekt en eigenlijk ben ik moe. Helaas komt dat de productie ook niet ten goede.
edit: het lijkt de hele periode tussen eisprong en menstruatie te zijn, dat is hier een week of 2

Ik heb manlief even gebeld op zn werk, die geeft aan wel domperidon te willen proberen dus ik ga zo even naar de apotheek. Ik zie wel, ik ben dit een beetje zat. Ik wil heel graag doorvoeden tot een jaar maar op deze manier zie ik het even niet meer zo zitten.
pi_94809566
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:50 schreef Vanyel het volgende:
Bij dit soort gesprekken ben ik altijd blij dat ik een vrouw heb ;)
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, al vind ik het eigenlijk ook heel fijn dat mijn lief een andere aanpak heeft dan ik. Dat kan heel verfrissend zijn. En tja, het is ook zijn kind, dus ik vind dat hij de ruimte moet krijgen om op zijn manier met haar om te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, hoor. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94809836
- Goedbedoeld advies toch maar weggehaald. -
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94810368
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Aha, het lag dus niet aan Leia, maar aan jou. Jij hebt haar gewoon verwend!

Eigenlijk heb je gewoon helemaal gelijk! *)
pi_94810436
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:33 schreef pessie het volgende:

Ik heb manlief even gebeld op zn werk, die geeft aan wel domperidon te willen proberen dus ik ga zo even naar de apotheek. Ik zie wel, ik ben dit een beetje zat. Ik wil heel graag doorvoeden tot een jaar maar op deze manier zie ik het even niet meer zo zitten.
Heel eerlijk pessie, ik zie je steeds worstelen.. als het niet gaat, dan gaat het niet meer. Een eventuele overstap naar flesvoeding is geen doodzonde ofzo.. ik wil je er ook absoluut niet naartoe praten; maar als het jou rust gaat geven is het misschien niet eens iets heel slechts om te overwegen..

Just my 2 cents..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 maart 2011 @ 15:20:34 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94810519
mijn vent is nogal 'n apart (bijna middeleeuws?) type :') Hij kon er als kind al niet tegen om alleen of gewoon thuis te zijn, moet er 's avonds dan ook geregeld even uit (meestal even naar wat vrienden, gewoonte word nu overigens wél minder dan bij Jan, hij is nu vaker thuis dan toen) en denkt nog volgens het principe: Ik werk, breng het geld binnen, jij doet 't huishouden en zorgt voor de kinderen". Nou ben ik zelf ook wel zo ingesteld, alleen zoals nu op dit moment vind ik het nogal zwaar. Ik kan niet net als bij Jan kind oppakken en de hele dag in bed gaan liggen.

(om ook ontopic te blijven) Volgens mij is Geert gewoon aan het regelen op 't moment en zit ik (mentaal) gewoon even in een kleine dip, omdat Jan ook zo veel aandacht vraagt. Daarnaast is hij heel fysiek ingesteld en heeft veel zuigbehoefte.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:36:33 #23
259886 pessie
pi_94811170
Ik wil echt geen flesvoeding geven. Ik vind borstvoeding de beste voeding voor Nathan en ik vind dat hij dat verdient. Ik wordt er alleen maar verdrietig van, het idee dat ik flesvoeding zou moeten kopen voor Nathan.
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:42:20 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94811412
Pessie, op hoeveel voedingen per dag zit je dan nog met Nathan?

Geef desnoods 's avonds laat 1 flesvoeding zodat je de nacht iig fatsoenlijk doorkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_94811601
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef pessie het volgende:
Ik wil echt geen flesvoeding geven. Ik vind borstvoeding de beste voeding voor Nathan en ik vind dat hij dat verdient. Ik wordt er alleen maar verdrietig van, het idee dat ik flesvoeding zou moeten kopen voor Nathan.
Duidelijk.. maar dan zul je een manier moeten vinden om dit te gaan laten werken en er zelf iets positiever in te gaan staan. Want ook hij voelt jouw frustratie aan en zal daardoor onrustiger zijn, júist ook 's nachts!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')