hallo
Ook ik ben een gedupeerde van Fit for free te late opzegging zeggen ze is niet zo maar goed dat zeggen ze bij iedereen ofwel is je opzeg brief zoekgeraakt ofwel te laat ontvangen
Ik hoop dat Tros Radar eens hier aandacht aan zal schenken en dat het eens goed in beeld gebracht wordt met wat ze bezig zijn
Je krijgt nooit antwoordt op brieven alleen maar standaard brieven krijg je weken, maanden later terug dan incasso ze zoeken het maar uit wat ze ermee doen van mij krijgen ze niets !
Contact zoeken met hun kost 40ct(als ik mij niet vergis) per minuut jeetje wat een service en dan houden ze je nog heel lang aan het lijntje want daar verdienen ze ook weer op !
Ik hoop dat dit eens stopt !!
succes
Geplaatst door George op 22 maart 2009 om 13:49
Ik vind dit echt een dom gezeur..
Je tekent er ergens voor en dan moet je dus ook de voorwaarden goed lezen, simpel zat.
Wat ik bijzonder vind is dat je zegt er niet zo veel tijd te hebben om te sporten maaar ondertussen een paar regels verder heb je alle tijd om oorlog te voeren.
Fit For Free zal ook wel fouten hebben gemaakt ongetwijfeld maar bij jou hebben ze volkomen gelijk en zouden je echt aan moeten klagen voor de slechte reclame dat je voor ze maakt.
Ik ga hier niet te veel tijd aan besteden.
Door mensen zoals jij gaan bedrijven stuk.. heb er geen enkele respect voor!
Geplaatst door Patrick L. op 22 maart 2009 om 14:45
Jan,
Ik begrijp je woede en frustratie over het feit dat je ergens mee akkoord gegaan bent, en dat je er later spijt van hebt
Toch vind ik niet dat je de schuld bij Fit For Free moet gaan leggen, jij bent diegene die met de voorwaarden akkoord bent gegaan. (Met andere woorden; had je ze maar beter moeten lezen)
Daarnaast vind ik het ook vreemd dat je niet eerst bent gaan informeren, maar direct via internet jezelf hebt ingeschreven, zonder ook maar enige informatie in te winnen.
En dat je nu op zon manier jou gelijk probeert te halen, typeert meer jou karakter dan in jou ogen; de oneerlijke manier van bedrijfsvoering.
Ik sport zelf bij Fit For Free en heb het er enorm naar mijn zin. En als ik wil opzeggen, dan doe ik dit netjes minimaal 2 maanden voor het einde van mijn jaarcontract, en ga ik niet tegen de overeenkomst/het bedrijf aanschoppen. (Ik heb er immers zelf met alle plezier voor getekend)
Mvg,
Patrick L.
Geplaatst door Jan Snelders op 22 maart 2009 om 18:34
Allereerst Bedankt George en Patrick voor jullie reacties. Uiteraard is het fantastisch, Patrick dat jij het naar je zin hebt bij FFF. Over de kwaliteit van de verdere dienstverlening kan ik niet oordelen, maar daar ging het in mijn artikel niet over.
Ik zal nog eens proberen duidelijk te maken dat het mij niet gaat over wie er juridisch en/of contractueel gelijk zou hebben. Ik heb aan alle partijen toegegeven, dat het formeel gezien mijn stommiteit is geweest. De schuld ligt dus geheel bij mij. Mea Culpa, maar om dan een jaarabonnement te moeten betalen staat in geen verhouding tot mijn vergrijp,
Maar wat ik het ergste vind, is dat de menselijke maat uit het zakendoen en in klantcontacten is verwenen. Mijn verzoek om met betaling van eventueel gemaakte kosten het contract te beëindigen, (prima oplossing, niemand gewond en misschien dat ik later wel voldoende tijd heb om een jaarcontract af te sluiten), werd in eerste instantie afgewezen met dezelfde standaarbrief. Je komt dus niet verder dan de balie assistent. die standaardbrieven stuurt. Met dit bijltje hakt men dus kennelijk vaker. En jij krijgt niet de gelegenheid om in een gesprek met iemand je frustratie kwijt te kunnen en een beroep te doen op redelijkheid. Nogmaals: de menselijke maat in het zakendoen is bij veel bedrijven ver te zoeken en daar gaat het dan uitsluitend om de munten en verder ben je een nummer in de computer.
Dat maakte mij woedend en heeft mij, zeker na het lezen van de artikelen op internet, doen besluiten de openbaarheid te zoeken,
(Ik ga er verder vanuit, dat jullie ook de artikelen op internet hebben gelezen over de bewuste policy met het innen van abonnementsgelden en niet alleen bij FFF)
Het ging mij niet meer specifiek om FFF.
Ik wil, na een aantal vervelende ervaringen dat er in mijn consumentenleven ook geluisterd wordt naar wat ik te zeggen heb, zelfs al ben ik zo dom om een fout te maken. Ik vind niet dat dat op deze buitenproportionele wijze afgestraft kan worden. Doet men dat toch, dan komt de onderste steen wat mij betreft boven.
Ik hoop dat ik mijn zienswijze iets duidelijker heb kunnen maken.
Rest mij te zeggen, dat na het internetgebeuren, wel normaal contact mogelijk was met FFF en dat we in alle redelijkheid en menselijkheid tot overeenstemming zijn gekomen, hetgeen nooit had plaatsgevonden als ik geen actie had ondernomen.
Verder zie ik dat niet als winnen of verliezen, maar meer als het rechtzetten van een wijdverbreid misverstand: Een klant is niet alleen maar een wandelende portemonnee!
Geplaatst door Chris op 23 maart 2009 om 14:52
Niks beters te doen zeker? Helaas voor je is Dhr Veerman niet meer in charge. En die hoofddoekjes moeten helemaal niet zeiken, anders beginnen ze toch lekker hun eigen sportschool? Moeten wij Nederlander ons altijd maar aanpassen?
Geplaatst door sander op 4 april 2009 om 15:30
hoi jan
ik heb ook grote problemen met dat k.t fff ik heb ver voor mijn eind datum opgezegt jammer genoeg niet aangetekent ik woonde in dordrecht maar ben verhuist naar zeeland ik dacht dat ze het ontvangen hadden en dat het zo goed was ik kreeg na het verlopen van mijn opzegtermijn een brief dat ik niet op tijd was en nog een jaar moest betalen ik naar de sport(kleuter)school waar ik lid was heb daar weer een brief gemaakt en die af gegeven en heb gezegt dat ik nog een half jaar zou betalen en dan klaar heb ook gelijk mijn pas ingeleverd krijg ik een brief binnen of ik binnnen drie dagen 78 euro wil betalen anders geven ze het uit handen heb al meerdere brieven verstuurt naar hun en een paar keer gebeld meestal zit je rond een 15 minuten aan de telefoon en dan wordt de verbinding verbroken ik ben dat bedrijf gewoon meer dan zat ik ga maandag naar een rechtswinkel toe om tekijken wat die kunnen doen want dit is niet leuk meer van mij mag heel die k.t fff klappen
Geplaatst door Tim op 24 april 2009 om 13:26
Lieve JAn,
In de algemene voorwaarden staat alles duidelijk aangegeven, LEES DIT, in plaats van deze dingen gelijk maar aan te vinken dan ben je niet echt slim bezig en snij je jezelf dus in je eigen vingers!!!
SUKKEL
tim
Geplaatst door janna op 6 mei 2009 om 11:23
Dag Jan,
Je hebt me gered. Puberdochterlief wilde zich gaan inschrijven met een vriendin bij fff. Voor de zekerheid fff maar even gegoogleden kwam hier terecht. We zoeken nog even verder naar een andere sportschool en lezen de kleine lettertjes!
Wellicht een schrale troost, maar toch
Geplaatst door George op 10 mei 2009 om 12:42
alsof andere sportscholen geen kleine letters hebben..
Geplaatst door Anna op 12 mei 2009 om 23:03
Pas echt goed op met Fitforme. Duidelijk is dat je er een jaar aan vast zit. Maar het feit dat je niet normaal kan opzeggen is echt schandalig. Brieven, bezoeken etc. Niks help, ze doen alsof ze helemaal van niks weten.
Geplaatst door janna op 13 mei 2009 om 13:52
George,
Andere sportschool gevonden voor puberdochterlief en vriendin. Twee maanden opzegtermijn, stuk vriendelijker dan een heel jaar opzegtermijn toch? Vooral als het een bevlieging blijkt van de dames hahaha.
Geplaatst door nick op 22 mei 2009 om 12:30
hallo!
ik ken de situatie, en ook de gevoelens daarbij. dit verklaard jouw mooie verhaal.
ik heb 2 weken geleden de zelfde fout gemaakt !
maar ho: ter plekken heb ik de algemenen voor waarden gelezen. daarin stond samengevat : als het formulier niet volledig is ingevuld, bent u geen lid.
dus ik verstandig niet mijn bankrekening nummer in vullen en naar huis om het nog eens met mijn ouders door te nemen.
1 dag later terug gegaan omdat wegens omstandigheden ik beter geen lidmaatschap kon sluiten. nou blijkt dat ik wel mijn handtekening heb gezet, dus ik moet betalen. maar het formulier is
wees wijs met water