Fit for free, het uit Amerika overgewaaide concept op fitnessgebied waarbij er zo min mogelijk begeleiding en persoonlijke service is maar daarentegen de prijzen relatief laag kunnen blijven.
Als je het over begeleiding hebt bij fot for free kun je bijna over een manco spreken, maar wanneer de betaling volgens Fit for free te laat is is er opeens allerlei activiteit van incassobureaus en betalingsherinneringen waar ze wel weer veel energie in willen steken.
Bij mij is de situatie als volgt, ik wilde het abonnement beeindigen maar kreeg te horen dat de opzegtermijn net weer verstreken was en dat ik weer verplicht 12 maanden lid moest blijven. Oké, mijn eigen schuld, ik had die irritante lettertjes in het contract niet goed gelezen.
vervolgens was ik volgens Fit for free te laat met een betaling, maar had deze 1 dag eerder overgemaakt voordat ik de aanamning kreeg. Volgens mij hebben deze elkaar juridisch gekruist.
Wel krijg ik allerlei incassokosten, zoals je kunt lezen in de brief die ik geschreven heb meer dan 300 euro boven op het oorspronkelijke bedrag, hoe durven ze
na wat gezeik bij de balie en wat discussies wat nergens op uit liep maar een brief geschreven naar dat incassobureau, van hun een brief terug gekregen dat ze het weer terug gekoppeld hebben naar Ft for Free.
Ik ga dus niet akkoord met deze kosten maar zorg wel dat ik elke maand mijn contributie betaal, maar als ik wil inchecken bij Fit for free mag ik niet naar binnen want ik moet eerst de incassokosten voldoen
Ik betaal dus voor een product waar ik geen gebruik van mag maken en moet nog ruim 7 maanden contributie betalen en al die tijd krijg ik dus niets terug voor mijn geld.
Ook reageert het incassobureau niet meer, ik krijg geen aanmaningen meer van het incassobureau en fit for free stuurd ook geen rekeningen meer, niemand laat wat van zich horen, alleen mag ik nog steeds niet naar binnen
Klacht: wat moet je nu met zulke eikels?
Direct Incasso
Nedincasso B.V
Postbus 95
6800 AB
Arnhem
Dossiernummer: D01***********
Betreft : Fit For Free B.V Groningen / 3892
Deel: 1
********* 30-1-2009
Geachte mijnheer / mevrouw
Ik heb van u een brief ontvangen met een totaal som van: 334,34 voor u cliënt Fit for free te Groningen.
De oorspronkelijke rekening betrof op 18-11-2008 16,95 euro, hiervan heb ik ook een betalingsherinnering van Fit for free voor ontvangen. Op 13-12-2008 heb ik 33.90 betaald van voorgaande maand plus het abonnementsgeld van de nieuwe maand. Tussen de betalingsherinnering en de betaling zat dus nog geen maand tussen.
Ik heb geen verdere aanmaningen ontvangen van Fit for free, toen ik bij fit for free wilde inchecken vertelden ze mij dat er nog geld openstond; namelijk aanmaningskosten. Dit terwijl ik geen enkele aanmaning heb ontvangen maar slechts betalingsherinnering die ik inmiddels allang voldaan heb.
Omdat ik geen verdere aanmaning heb ontvangen hebben de betaling en u schrijven/ aanmaning elkaar gekruist.
Juridisch gezien heeft het betalingsverkeer elkaar gekruist en is alles bij Fit For Free aangezuiverd. Ook de maand januari heb ik inmiddels betaald.
Daarom zal ik deze aanmaning en incassokosten ook niet betalen gezien ik geen aanmaningen heb ontvangen van fit for free. Of dit bij de post is misgegaan of dat ze niet verstuurd zijn laat ik in het midden.
Deel 2
De hoofdsom voor de laatste betalingsherinnering was ook 16,95 (zie bijlage) Dat het bedrag nu opeens 334,34 euro is terwijl ik alle kosten heb voldaan vind ik zeer merkwaardig.
Ik wil u er daarom nadrukkelijk op wijzen dat alles betaald is en dat ik geen aanmaningen van fit for free heb ontvangen. Daarnaast wil ik u er nogmaals op wijzen dat op 18-11-2008 de hoofdsom 16,95 was en dat het abonnementsgeld ook 16,95 per maand is. En deze heb ik allen voldaan zonder dat ik dus verdere aanmaningen heb ontvangen van Fit For Free.
Nu zal u uit dit alles duidelijk worden dat 16.95 euro op 18-11-2008 (die nog in 2008 voldaan is) op 27-1-2009 niet kan veranderen in 334,34 euro.
Ik verzoek u daarom vriendelijk deze procedure per direct stop te zetten en de incasso en aanmaningskosten ongedaan te maken.
Indien u toch de procedure voort wilt zetten wil ik u vragen een specificatie op te sturen waar exact de totale kosten uit bestaan zodat ik deze aan mijn advocaat kan overhandigen, zodat ik via gerechtelijke stappen de kwijtschelding zal op moeten eisen gezien ik hier naar mijn inziens recht op heb. Een specificatie van u kant zal hier ook zeker aan bijdragen om duidelijkheid te scheppen.
In de specificatie zou ik graag willen zien hoe u aan de 334.34 bent gekomen, welke maanden dit betreft, wat het percentage van de incassokosten betreft etc. Gelieve dit zo duidelijk en inzichtelijk mogelijk naar mij toe te zenden.
Graag ontvang ik van u binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op mijn schrijven en argumenten, mocht ik geen inhoudelijke reactie ontvangen dan zal ik verder op u schrijven niet meer reageren wat mijn recht is zoals u waarschijnlijk van op de hoogte bent.