abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 april 2011 @ 13:11:42 #51
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94938981
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De ergsten zijn degenen die de overwaarde belegd hebben in goede aandelen als AH, KPN of KPNquest of easylife / palmisland met als doel de maximale aftrek te scoren

En hoeveel waren dat er?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  zaterdag 2 april 2011 @ 13:31:11 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94939526
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yep. Voor ik het weet is de hypotheek afgelost. :D
goed zo, dan heb je ook geen bijtelling meer (wet Hillen)
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94939620
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:31 schreef michaelmoore het volgende:
goed zo, dan heb je ook geen bijtelling meer (wet Hillen)
Iets zegt me dat tegen die tijd die wet is ingetrokken... :(
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 2 april 2011 @ 13:35:03 #54
323876 michaelmoore
pi_94939634
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:11 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En hoeveel waren dat er?
In die tijd was het een hype om voor 2000 nog snel maximaal hypotheek op te nemen.

Vervolgens werd het geïnvesteerd want renteloos op de bank zetten was zonde, en te investeren in internetbedrijven zoals Worldonline, Newconomy of KPN of voor een tweede woning in Spanje en derg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94939975
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:13 schreef Whuzz het volgende:

[..]

50.000 huishoudens die in de problemen zijn door dubbele lasten? Dat fluisterde je dikke duim net in je oortje?
Asfyxia... er zit een duim in je oor! 8)7
Niet alleen door "dubbele lasten", ook gewoon door enkele lasten. Sommigen kunnen hun enkele DSB-tokkiehypotheek simpelweg al niet meer opbrengen, laat staan een dubbele.

LOL er staan 230k huizen op Funda. Dacht je werkelijk dat die allemaal van mensen zijn die helemaal niet hoeven te verkopen? _O-
pi_94940029
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In die tijd was het een hype om voor 2000 nog snel maximaal hypotheek op te nemen.

Vervolgens werd het geïnvesteerd want renteloos op de bank zetten was zonde, en te investeren in internetbedrijven zoals Worldonline, Newconomy of KPN of voor een tweede woning in Spanje en derg
Klopt, is inderdaad aardig wat gebeurd. Enkele vrienden van m'n ouders hebben dat destijds gedaan (m'n pa overigens niet, die heeft z'n geld in een andere sloot gegooid), en die zijn er nu nog zuur over.
  zaterdag 2 april 2011 @ 13:55:45 #57
323876 michaelmoore
pi_94940255
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Klopt, is inderdaad aardig wat gebeurd. Enkele vrienden van m'n ouders hebben dat destijds gedaan (m'n pa overigens niet, die heeft z'n geld in een andere sloot gegooid), en die zijn er nu nog zuur over.
waarom denk je dat die koersen zo de lucht in schoten net voordat max opnemen werd afgeschaft
Heel veel mensen waren het een jaar later al kwijt

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 02-04-2011 14:49:37 ]
  zaterdag 2 april 2011 @ 14:16:53 #58
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94940769
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Serieus, in wat voor kringen ben jij opgegroeid dat jij zo ongeveer *iedereen* in NL lijkt te kennen die financieel ergens mee het schip in is gegaan :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_94942520
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 14:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Serieus, in wat voor kringen ben jij opgegroeid dat jij zo ongeveer *iedereen* in NL lijkt te kennen die financieel ergens mee het schip in is gegaan :')
LOL jij gelooft zeker al die hosanna-verhalen van je familie en vrienden, die verhalen dat ze allemaal slapend rijk worden met hun "beleggingen"? _O-

Of je hebt gewoon doodsaaie burgermansvrienden, die allemaal voor de overheid werken, niks ondernemen en nooit ergens intrappen. Dat kan natuurlijk ook. :X
  zaterdag 2 april 2011 @ 16:16:09 #60
323876 michaelmoore
pi_94943845
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:25 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

LOL jij gelooft zeker al die hosanna-verhalen van je familie en vrienden, die verhalen dat ze allemaal slapend rijk worden met hun "beleggingen"? _O-

Of je hebt gewoon doodsaaie burgermansvrienden, die allemaal voor de overheid werken, niks ondernemen en nooit ergens intrappen. Dat kan natuurlijk ook. :X
heel veel Nederlanders zijn hun opgenomen overwaarde kwijt, alleen dat hoor jij niet he, ze trekken het nu wel af van de belasting dat dan weer wel, dat hoor je misschien wel
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:48:15 #61
323876 michaelmoore
pi_94946393
ontopic
229.249 huizen te koop
pi_94947690
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 09:41 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Wat betreft het verhuizen van die spullen: gelukkig hoeft dat maar één keer in de 2 á 3 jaar, is mijn ervaring na 10 jaar.
Ah, je bent er zo eentje, niets bereikt èn een profiteur.
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:09:20 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94959536
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 14:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik ken ook echt veel mensen die financieel het schip zijn ingegaan. Het is of met aandelen (nog het minst erge, dat kon nog goed komen), met palm-invest achtige bedrijven of met woekerpolissen.

Toen ik mijn vriendin net kende vertelde ze me trots dat ze nog een spaarpotje had, waar ze al bijna 10 jaar op spaarde tegen 8% rente (500 gulden per maand, voor haar echt veel!)
Die 8% leek me wel heel veel, dus ik vroeg of ik de papieren eens mocht bekijken. Bleek het een aandelen-leaseplan te zijn, waar ze voor tig-duizend gulden aandelen had 'geleased', waarvoor ze, tegen 8%!, de rente moest betalen. Dat was in 2002 ofzo, die aandelen waren dus helemaal niks meer waard. Dat was wel een grote teleurstelling, 500 gulden opzij gelegd van het 'salaris' als kinderjuffrouw en dat allemaal niks meer waard!
Ik ken iemand die, tegen mijn advies in, grond kocht in Brazilië, wat hij zelf nooit zou zien, iemand die voor 800K (euro's) in teakhout heeft gestopt, mensen die voor 40.000 euro in Newconomy geïnvesteerd hebben en onlangs 0,143 aandeel Vivenda Media Group @ 22 cent (dat was het na alle splitsingen, etc nog waard!) uit hun portefeuille gegooid hebben, mensen die een margin-call kregen tijdens de laatste crash en voor vele tonnen het schip in gingen (leverage, leverage), mensen die pas geleden, na twee jaar in de verkoop te hebben gehad, hun huis met 80K verlies moesten verkopen, iemand die zeker wist dat 'het pyramidespel' onfeilbaar was en er al hun geld in pompten, een familielid dat in de handbagage 120.000 euro meenam naar Gambia om er daar onroerend goed van te kopen (zonder notaris, in ruil kreeg hij wat polaroid-foto's van de objecten!!) et cetera..
Eigenlijk is zo'n beetje het gros van de mensen die ik en dat wat vermogen had het kwijtgeraakt. De rest die heeft niet zoveel en dus weer andere zorgen.
Ze werden op zeker moment allemaal hebberig en mensen die normaal zuinig zijn en 2 km. omfietsen omdat de aardappels daar 50 cent goedkoper zijn, geven zo tonnen uit aan zeer dubieuze instellingen, op de mooie belofte dat dit geld binnen 4 jaar verdubbelt.
The End Times are wild
pi_94959766
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:09 schreef LXIV het volgende:
Heel verhaal
Dan zul je vast de naam 'Pieter Knabben' ook wel eens gehoord hebben. Mijn god wat een gast. Maatje van me deed veel zaken met hem (aan de 'plus'-kant van de tafel dan he..). Wat je dan allemaal voor verhalen te horen krijgt... Ongelooflijk dat mensen erin trappen.
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:21:33 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94960048
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan zul je vast de naam 'Pieter Knabben' ook wel eens gehoord hebben. Mijn god wat een gast. Maatje van me deed veel zaken met hem (aan de 'plus'-kant van de tafel dan he..). Wat je dan allemaal voor verhalen te horen krijgt... Ongelooflijk dat mensen erin trappen.
Nee, die naam zegt me niks. Maar ik weet wel dat het heel eenvoudig is om mensen grote bedragen uit de zak te kloppen. Als je om vijf euro komt vragen dan zijn ze heel alert en moet het onderste uit de kan komen voordat het briefje verschijnt. Maar een paar ton is met een goed verhaal zo los te krijgen. Denk ook eens aan Antonov et cetera.
En hoe vaak komt het niet voor dat oplichters iemand helemaal uitzuigen.

Een bekend fenomeen hierbij is het feit dat mensen hun verlies niet willen nemen/toegeven. Mijn familielid in Gambia ook. Die heeft dan veel geld daar 'geïnvesteerd', maar moet om de zoveel tijd ook weer meer overmaken, voor omkopingen, vergunningen, belastingen, onderhoud et cetera. Als hij dat niet doet, 'dan is hij de boel zo weer kwijt'. Om de waarheid (dat hij het geld nu al kwijt is) niet onder ogen te zien, blijft hij maar geld sturen. In plaats van op z'n 32-ste met 'pensioen' te gaan in Gambia, woont hij nu in Nederland bij zíjn moeder en werkt hard. Al het geld gaat naar zijn goede 'vrienden' aldaar. Het gebeurt echt, en je staat erbij.
Ik bemoei me er maar niet mee, als grote erfgoederen verdeeld gaan worden let ik wel op dat daar geen geldstroom ontstaat richting Afrika.

In het dorp van mijn ouders was een kerel die een agrarisch bedrijf had geërfd van 8 miljoen. Die ging op vakantie naar Brazilië, en een tijd later kwam er ook een Braziliaanse over. Uiteindelijk heeft die miljoenen mee terug genomen naar Brazilie, want uiteraard in gemeenschap van goederen getrouwd, echte liefde. Nu heeft hij geloof ik weer een Braziliaanse vriendin!!
The End Times are wild
pi_94960361
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:21 schreef LXIV het volgende:
Nee, die naam zegt me niks.
Houden zo. Zelfs als de staat garant staat. :D

quote:
Maar ik weet wel dat het heel eenvoudig is om mensen grote bedragen uit de zak te kloppen. Als je om vijf euro komt vragen dan zijn ze heel alert en moet het onderste uit de kan komen voordat het briefje verschijnt. Maar een paar ton is met een goed verhaal zo los te krijgen.
Klopt, vandaar ook vaak de minimale inleg boven de 50.000,- (ofzo). Dan staan ze niet onder toezicht.

quote:
In het dorp van mijn ouders was een kerel die een agrarisch bedrijf had geërfd van 8 miljoen. Die ging op vakantie naar Brazilië, en een tijd later kwam er ook een Braziliaanse over. Uiteindelijk heeft die miljoenen mee terug genomen naar Brazilie, want uiteraard in gemeenschap van goederen getrouwd, echte liefde. Nu heeft hij geloof ik weer een Braziliaanse vriendin!!
Ja, maar deze keer is het wel echte liefde. Heus. :+
pi_94960390
Eind jaren 90 kon je echt dikke rendementen scoren, dat weer in een huis stoppen begin jaren 2000 en slapend rijk worden. 8-)
pi_94960431
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Eind jaren 90 kon je echt dikke rendementen scoren, dat weer in een huis stoppen begin jaren 2000 en slapend rijk worden. 8-)
Dat zeggen ze wellicht in 2030 ook over 2010. Koffiedik kijken dus.
pi_94960601
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat zeggen ze wellicht in 2030 ook over 2010. Koffiedik kijken dus.
Ik kan in het koffiedik zien dat na ruim 300% stijging in 20 jaar er voorlopig pas op de plaats gemaakt gaat worden minimaal.
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:37:07 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94960718
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik kan in het koffiedik zien dat na ruim 300% stijging in 20 jaar er voorlopig pas op de plaats gemaakt gaat worden minimaal.
Dat zegt niks. We kunnen gerust eind 2020 een AEX van 1000 hebben. Of van 200.
The End Times are wild
pi_94960837
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zegt niks. We kunnen gerust eind 2020 een AEX van 1000 hebben. Of van 200.
Het gaat over huizen waarvan er steeds meer beschikbaar komen.
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:42:54 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94960973
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:39 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het gaat over huizen waarvan er steeds meer beschikbaar komen.
Ok. Maar zelfs dan kan het over 20 jaar nog steeds een goede belegging geweest zijn. Je weet het toch nooit. Op korte termijn (5 jaar) ben ik ook bearish. Maar uiteindelijk zullen de prijzen over 20 jaar toch wel weer hoger liggen. Er is vraag genoeg, het hangt allemaal van de financiering af. Al was het maar vanwege de inflatie.
The End Times are wild
pi_94961049
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dan zie je in hetzelfde koffiedik ook dat de huren elk jaar toenemen. En dus het kantelpunt steeds verder naar kopen verschuift. Tenzij de rente meestijgt. Maar als de rente weer sterk daalt (overheidsbemoeienis?) dan zullen de huizenprijzen gewoon weer stijgen. Oftewel, koffiedik kijken dus. Ik weet het niet, en jij ook niet. :Y
  zaterdag 2 april 2011 @ 23:48:00 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94961216
Als je nu een huis hebt waar je graag woont en dat je financieren kunt, dan is er echt niks aan de hand hoor. Al gaat er nog 15% van de prijs af, wat is het probleem? Je betaalt een X bedrag om te wonen en blijkbaar heb je dat er voor over.

De sukkels zijn diegenen die twee huizen hebben en vasthouden aan hun prijs. 'Voor 20.000 euro kan ik het anderhalf jaar laten leegstaan' of 'Je hebt maar één koper nodig'. Die beseffen zich niet dat ze op die manier in vijf jaar wel 65.000 euro neertellen, en dan met een huis zitten wat nog steeds niet verkocht is en mogelijk nóg minder waard dan nu. Dat zijn forse bleeders en met die mensen komt het ook niet meer goed. Die houden vast -en bijten op een houtje- totdat de bank het welletjes vindt en hun huis in de executie gooit. Dat zijn dan schulden waar ze niet meer vanaf komen.
The End Times are wild
pi_94961467
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:48 schreef LXIV het volgende:
Als je nu een huis hebt waar je graag woont en dat je financieren kunt, dan is er echt niks aan de hand hoor. Al gaat er nog 15% van de prijs af, wat is het probleem? Je betaalt een X bedrag om te wonen en blijkbaar heb je dat er voor over.

De sukkels zijn diegenen die twee huizen hebben en vasthouden aan hun prijs. 'Voor 20.000 euro kan ik het anderhalf jaar laten leegstaan' of 'Je hebt maar één koper nodig'. Die beseffen zich niet dat ze op die manier in vijf jaar wel 65.000 euro neertellen, en dan met een huis zitten wat nog steeds niet verkocht is en mogelijk nóg minder waard dan nu. Dat zijn forse bleeders en met die mensen komt het ook niet meer goed. Die houden vast -en bijten op een houtje- totdat de bank het welletjes vindt en hun huis in de executie gooit. Dat zijn dan schulden waar ze niet meer vanaf komen.
Ik denk dan ook dat de fundateller zo hard oploopt omdat tegenwoordig niemand meer een huis koopt voordat het huidige huis is verkocht. Eerst een koper vinden, dan zelf verder kijken. Maar aangezien de eisen tegenwoordig zo streng zijn stagneert de onderkant van de markt (willen wel, kunnen wel, maar mogen niet) en dus loopt de hele trein vast.

Tja, dan maar te koop laten staan en blijven wonen waar je woont. Behalve natuurlijk de mensen die toch de gok gewaagd hebben om alvast een andere woning erbij te kopen. Da's niet handig. Heul nie handig zelfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')