En hoeveel waren dat er?quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De ergsten zijn degenen die de overwaarde belegd hebben in goede aandelen als AH, KPN of KPNquest of easylife / palmisland met als doel de maximale aftrek te scoren
goed zo, dan heb je ook geen bijtelling meer (wet Hillen)quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep. Voor ik het weet is de hypotheek afgelost.
Iets zegt me dat tegen die tijd die wet is ingetrokken...quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:31 schreef michaelmoore het volgende:
goed zo, dan heb je ook geen bijtelling meer (wet Hillen)
In die tijd was het een hype om voor 2000 nog snel maximaal hypotheek op te nemen.quote:
Niet alleen door "dubbele lasten", ook gewoon door enkele lasten. Sommigen kunnen hun enkele DSB-tokkiehypotheek simpelweg al niet meer opbrengen, laat staan een dubbele.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
50.000 huishoudens die in de problemen zijn door dubbele lasten? Dat fluisterde je dikke duim net in je oortje?
Asfyxia... er zit een duim in je oor!
Klopt, is inderdaad aardig wat gebeurd. Enkele vrienden van m'n ouders hebben dat destijds gedaan (m'n pa overigens niet, die heeft z'n geld in een andere sloot gegooid), en die zijn er nu nog zuur over.quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In die tijd was het een hype om voor 2000 nog snel maximaal hypotheek op te nemen.
Vervolgens werd het geïnvesteerd want renteloos op de bank zetten was zonde, en te investeren in internetbedrijven zoals Worldonline, Newconomy of KPN of voor een tweede woning in Spanje en derg
waarom denk je dat die koersen zo de lucht in schoten net voordat max opnemen werd afgeschaftquote:Op zaterdag 2 april 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Klopt, is inderdaad aardig wat gebeurd. Enkele vrienden van m'n ouders hebben dat destijds gedaan (m'n pa overigens niet, die heeft z'n geld in een andere sloot gegooid), en die zijn er nu nog zuur over.
Serieus, in wat voor kringen ben jij opgegroeid dat jij zo ongeveer *iedereen* in NL lijkt te kennen die financieel ergens mee het schip in is gegaanquote:Op zaterdag 2 april 2011 13:47 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Klopt, is inderdaad aardig wat gebeurd. Enkele vrienden van m'n ouders hebben dat destijds gedaan (m'n pa overigens niet, die heeft z'n geld in een andere sloot gegooid), en die zijn er nu nog zuur over.
LOL jij gelooft zeker al die hosanna-verhalen van je familie en vrienden, die verhalen dat ze allemaal slapend rijk worden met hun "beleggingen"?quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Serieus, in wat voor kringen ben jij opgegroeid dat jij zo ongeveer *iedereen* in NL lijkt te kennen die financieel ergens mee het schip in is gegaan
heel veel Nederlanders zijn hun opgenomen overwaarde kwijt, alleen dat hoor jij niet he, ze trekken het nu wel af van de belasting dat dan weer wel, dat hoor je misschien welquote:Op zaterdag 2 april 2011 15:25 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOL jij gelooft zeker al die hosanna-verhalen van je familie en vrienden, die verhalen dat ze allemaal slapend rijk worden met hun "beleggingen"?
Of je hebt gewoon doodsaaie burgermansvrienden, die allemaal voor de overheid werken, niks ondernemen en nooit ergens intrappen. Dat kan natuurlijk ook.
Ah, je bent er zo eentje, niets bereikt èn een profiteur.quote:Op zaterdag 2 april 2011 09:41 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wat betreft het verhuizen van die spullen: gelukkig hoeft dat maar één keer in de 2 á 3 jaar, is mijn ervaring na 10 jaar.
Ik ken ook echt veel mensen die financieel het schip zijn ingegaan. Het is of met aandelen (nog het minst erge, dat kon nog goed komen), met palm-invest achtige bedrijven of met woekerpolissen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Serieus, in wat voor kringen ben jij opgegroeid dat jij zo ongeveer *iedereen* in NL lijkt te kennen die financieel ergens mee het schip in is gegaan
Dan zul je vast de naam 'Pieter Knabben' ook wel eens gehoord hebben. Mijn god wat een gast. Maatje van me deed veel zaken met hem (aan de 'plus'-kant van de tafel dan he..). Wat je dan allemaal voor verhalen te horen krijgt... Ongelooflijk dat mensen erin trappen.quote:
Nee, die naam zegt me niks. Maar ik weet wel dat het heel eenvoudig is om mensen grote bedragen uit de zak te kloppen. Als je om vijf euro komt vragen dan zijn ze heel alert en moet het onderste uit de kan komen voordat het briefje verschijnt. Maar een paar ton is met een goed verhaal zo los te krijgen. Denk ook eens aan Antonov et cetera.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan zul je vast de naam 'Pieter Knabben' ook wel eens gehoord hebben. Mijn god wat een gast. Maatje van me deed veel zaken met hem (aan de 'plus'-kant van de tafel dan he..). Wat je dan allemaal voor verhalen te horen krijgt... Ongelooflijk dat mensen erin trappen.
Houden zo. Zelfs als de staat garant staat.quote:
Klopt, vandaar ook vaak de minimale inleg boven de 50.000,- (ofzo). Dan staan ze niet onder toezicht.quote:Maar ik weet wel dat het heel eenvoudig is om mensen grote bedragen uit de zak te kloppen. Als je om vijf euro komt vragen dan zijn ze heel alert en moet het onderste uit de kan komen voordat het briefje verschijnt. Maar een paar ton is met een goed verhaal zo los te krijgen.
Ja, maar deze keer is het wel echte liefde. Heus.quote:In het dorp van mijn ouders was een kerel die een agrarisch bedrijf had geërfd van 8 miljoen. Die ging op vakantie naar Brazilië, en een tijd later kwam er ook een Braziliaanse over. Uiteindelijk heeft die miljoenen mee terug genomen naar Brazilie, want uiteraard in gemeenschap van goederen getrouwd, echte liefde. Nu heeft hij geloof ik weer een Braziliaanse vriendin!!
Dat zeggen ze wellicht in 2030 ook over 2010. Koffiedik kijken dus.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Eind jaren 90 kon je echt dikke rendementen scoren, dat weer in een huis stoppen begin jaren 2000 en slapend rijk worden.
Ik kan in het koffiedik zien dat na ruim 300% stijging in 20 jaar er voorlopig pas op de plaats gemaakt gaat worden minimaal.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeggen ze wellicht in 2030 ook over 2010. Koffiedik kijken dus.
Dat zegt niks. We kunnen gerust eind 2020 een AEX van 1000 hebben. Of van 200.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik kan in het koffiedik zien dat na ruim 300% stijging in 20 jaar er voorlopig pas op de plaats gemaakt gaat worden minimaal.
Het gaat over huizen waarvan er steeds meer beschikbaar komen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zegt niks. We kunnen gerust eind 2020 een AEX van 1000 hebben. Of van 200.
Ok. Maar zelfs dan kan het over 20 jaar nog steeds een goede belegging geweest zijn. Je weet het toch nooit. Op korte termijn (5 jaar) ben ik ook bearish. Maar uiteindelijk zullen de prijzen over 20 jaar toch wel weer hoger liggen. Er is vraag genoeg, het hangt allemaal van de financiering af. Al was het maar vanwege de inflatie.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het gaat over huizen waarvan er steeds meer beschikbaar komen.
Dan zie je in hetzelfde koffiedik ook dat de huren elk jaar toenemen. En dus het kantelpunt steeds verder naar kopen verschuift. Tenzij de rente meestijgt. Maar als de rente weer sterk daalt (overheidsbemoeienis?) dan zullen de huizenprijzen gewoon weer stijgen. Oftewel, koffiedik kijken dus. Ik weet het niet, en jij ook niet.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik kan in het koffiedik zien dat na ruim 300% stijging in 20 jaar er voorlopig pas op de plaats gemaakt gaat worden minimaal.
Ik denk dan ook dat de fundateller zo hard oploopt omdat tegenwoordig niemand meer een huis koopt voordat het huidige huis is verkocht. Eerst een koper vinden, dan zelf verder kijken. Maar aangezien de eisen tegenwoordig zo streng zijn stagneert de onderkant van de markt (willen wel, kunnen wel, maar mogen niet) en dus loopt de hele trein vast.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:48 schreef LXIV het volgende:
Als je nu een huis hebt waar je graag woont en dat je financieren kunt, dan is er echt niks aan de hand hoor. Al gaat er nog 15% van de prijs af, wat is het probleem? Je betaalt een X bedrag om te wonen en blijkbaar heb je dat er voor over.
De sukkels zijn diegenen die twee huizen hebben en vasthouden aan hun prijs. 'Voor 20.000 euro kan ik het anderhalf jaar laten leegstaan' of 'Je hebt maar één koper nodig'. Die beseffen zich niet dat ze op die manier in vijf jaar wel 65.000 euro neertellen, en dan met een huis zitten wat nog steeds niet verkocht is en mogelijk nóg minder waard dan nu. Dat zijn forse bleeders en met die mensen komt het ook niet meer goed. Die houden vast -en bijten op een houtje- totdat de bank het welletjes vindt en hun huis in de executie gooit. Dat zijn dan schulden waar ze niet meer vanaf komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |