abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94921598
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:52 schreef Whuzz het volgende:
En zelfs Asfyxia zelf heeft vaak zat geroepen dat de hele boel spoedig compleet zou instorten. Bij dat soort termen denk je toch aan heel wat anders dan "geleidelijk icm inflatie".
Maar goed, nu die verwachte instorting achterwege blijft moet je toch op de één of andere manier terugkrabbelen he? ;)
Klopt, maar goed om te zien dat sommige personen in wie je de hoop al wat verloren had toch enige vorm van nuance kennen. Misschien gaat hij ook ooit snappen dat niet iedereen (anti-) kraak kan wonen voor een luttel bedrag van 100 euro in de maand. Misschien gaat hij zelfs daarna inzien dat de enige reden waardoor hij voor dat schamele bedrag kan wonen is het feit dat ontwikkelaars, banken etc etc puur hebben gebouwd voor de winst en de zooi niet kwijt kunnen. Stel nu dat de markt perfect zou zijn geweest, dan was asfyxia minstens 3x zoveel kwijt geweest in de maand. Ofwel, zelfs hij moet blij zijn met de huidige marktsituatie.
pi_94927969
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:02 schreef inXs het volgende:
Misschien gaat hij ook ooit snappen dat niet iedereen (anti-) kraak kan wonen voor een luttel bedrag van 100 euro in de maand.
Kan wonen??? Met een opzegtermijn van (volgens zijn eigen zeggen) 14 dagen???

Zo moet je niet eens willen wonen!

Tenzij je wanhopig bent natuurlijk....

[ Bericht 2% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 02-04-2011 00:15:39 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94930920
Voor veel mensen lijkt het mij juist wel ideaal.
Met 2 kids, een vrouw en labrador natuurlijk dan weer niet. ;)
pi_94932763
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 01:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Voor veel mensen lijkt het mij juist wel ideaal.
Ja man. Erg prettig wonen met een opzegtermijn van 2 weken. ^O^

quote:
Met 2 kids, een vrouw en labrador natuurlijk dan weer niet. ;)
Misschien handig als je werkelijk helemaal niets bezit en alles in 1 tasje past. Maar een vrouw of kids of labrador heeft daar niets mee te maken. Een vrouw neem je namelijk makkelijker mee dan een wasmachine, droger, vaatwasser, magnetron, koffiezetapp, stofzuiger, airco, gereedschap, inboedel enz. enz.

Je gaat pas antikraak wonen als je niet anders kan en niets te verliezen hebt, of lekker goedkoop uit wilt zijn en tevens niets te verliezen hebt.

Punt.
pi_94932957
Als student of sparende jongere dus, als back-up is er hotel Mama immers nog :P
  zaterdag 2 april 2011 @ 03:47:39 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94933407
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:04 schreef inXs het volgende:

[..]

Een beetje hetzelfde als de huurders die steeds roepen dat de prijzen 50% gaan dalen in januari o nee in februari o nee in maart nee nu echt in april
De daling is ongeveer het dubbele van de huurstijging per jaar, dat zeker wel maar wie er mee kan leven, prima toch
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 2 april 2011 @ 09:05:00 #32
323876 michaelmoore
pi_94934165
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het 'open dag effect' was even zeer duidelijk merkbaar :Y
niet dus

229.249 huizen te koop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94934535
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 02:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja man. Erg prettig wonen met een opzegtermijn van 2 weken. ^O^
LOL je kunt wel merken dat je niet weet waar je over praat.

Er geldt weliswaar een opzegtermijn van 2 weken, maar voordat die twee weken om zijn krijg je altijd weer andere woonruimte aangeboden. Meerdere opties meestal, dus je kunt nog kiezen ook. ^O^
quote:
Misschien handig als je werkelijk helemaal niets bezit en alles in 1 tasje past. Maar een vrouw of kids of labrador heeft daar niets mee te maken. Een vrouw neem je namelijk makkelijker mee dan een wasmachine, droger, vaatwasser, magnetron, koffiezetapp, stofzuiger, airco, gereedschap, inboedel enz. enz.

Je gaat pas antikraak wonen als je niet anders kan en niets te verliezen hebt, of lekker goedkoop uit wilt zijn en tevens niets te verliezen hebt.

Punt.
Ik wil inderdaad lekker goedkoop uit zijn en inderdaad: ik heb niets te verliezen. Héérlijk.

Wat betreft het verhuizen van die spullen: gelukkig hoeft dat maar één keer in de 2 á 3 jaar, is mijn ervaring na 10 jaar.
pi_94934576
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 09:41 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

LOL je kunt wel merken dat je niet weet waar je over praat.

Out of the box thinking is aan de meeste mensen gewoon niet besteed ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94934579
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:52 schreef Whuzz het volgende:
En zelfs Asfyxia zelf heeft vaak zat geroepen dat de hele boel spoedig compleet zou instorten. Bij dat soort termen denk je toch aan heel wat anders dan "geleidelijk icm inflatie".
Maar goed, nu die verwachte instorting achterwege blijft moet je toch op de één of andere manier terugkrabbelen he? ;)
Jij moet de zaken niet door elkaar halen. De verkoop van woningen is inderdaad compleet ingestort. Daar kun je niet omheen.

Dat dat niet meteen tot uitdrukking komt in de vraagprijzen is een ander verhaal.
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:36:20 #36
323876 michaelmoore
pi_94936648
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 09:45 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Jij moet de zaken niet door elkaar halen. De verkoop van woningen is inderdaad compleet ingestort. Daar kun je niet omheen.

Dat dat niet meteen tot uitdrukking komt in de vraagprijzen is een ander verhaal.
De algemene denktrend is wel dat nu iedereen geaccepteerd heeft dat woningprijzen volgend jaar niet gaan stijgen en 75% denkt dat volgend jaar de koopprijzenlager zijn, dat isook de oorzaak van de versnelling in het aanbod van de afgelopen maand
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:47:02 #37
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94936896
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 09:45 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ook jij hebt vaak zat geroepen dat de prijzen compleet zouden instorten, meestal gekoppeld aan hoe erg al die huizenbezitters dan wel niet in de problemen gingen komen :')
Is het grote terugkrabbelen begonnen? Hoe lang gaat het nog duren voor Zuurtje zijn blog omdoopt in huizenmarkt-vetpot.nl? _O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_94937008
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De algemene denktrend is wel dat nu iedereen geaccepteerd heeft dat woningprijzen volgend jaar niet gaan stijgen en 75% denkt dat volgend jaar de koopprijzenlager zijn, dat isook de oorzaak van de versnelling in het aanbod van de afgelopen maand
Met dit tempo van prijsdaling gaan woningprijzen volgend jaar niet stijgen. En het jaar daarop niet. En het jaar dáárop ook niet. Het verlies zal toch een keer genomen moeten worden, treuzelen helpt niks.

Als men het probeert uit te stellen door enkel "de inflatie zijn werk te laten doen", dan zal er de komende jaren niets meer verkocht en dus ook niets meer bijgebouwd worden. Dan zal de bouw nog verder in elkaar storten, met alle ellendige gevolgen van dien. Dan is het evengoed einde verhaal.

Beter is het om nu eventjes door de zure appel heen te bijten. Dan kunnen we er over een jaar of twee weer fris tegenaan en hebben de jongeren, waar we het de komende decennia toch van moeten hebben, weer een goede toekomst voor de boeg. Oké, de babyboomers hebben dan pech, maar die hebben hun kansen gehad.
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:55:12 #39
323876 michaelmoore
pi_94937076
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:52 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

. Oké, de babyboomers hebben dan pech, maar die hebben hun kansen gehad.
Die hebben geen pech de meesten hebben slechts 20% van de huidige vraagprijzen betaald en gaan het binnenkort verkoop zetten
pi_94937106
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ook jij hebt vaak zat geroepen dat de prijzen compleet zouden instorten, meestal gekoppeld aan hoe erg al die huizenbezitters dan wel niet in de problemen gingen komen :')
Er zijn zat huizen"bezitters" in de problemen. Hele volksstammen zitten met dubbele lasten die ze nauwelijks nog op kunnen brengen. Die lui kunnen geen kant meer op. Lees maar eens op dat Viva-forum wat een ellende zich allemaal afspeelt in veel huishoudens momenteel.

Dan kunnen de vraagprijzen van koopwoningen wel redelijk blijven liggen, uiteindelijk heb je alleen jezelf met zo'n hoge vraagprijs. Want je verkoopt niet en dus blijf je met dubbele lasten zitten.
quote:
Is het grote terugkrabbelen begonnen? Hoe lang gaat het nog duren voor Zuurtje zijn blog omdoopt in huizenmarkt-vetpot.nl? _O-
Jij begrijpt het hele mechanisme gewoon niet, want daar ben je simpelweg te dom voor. Tsja, dan is het lastig discussiëren. :)
pi_94937143
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die hebben geen pech de meesten hebben slechts 20% van de huidige vraagprijzen betaald en gaan het binnenkort verkoop zetten
Nouja, er zijn natuurlijk ook zat babyboomers die zich de afgelopen 10 jaar opnieuw ingekocht hebben in het nationale piramidespel, inclusief een nieuwe dikke vette aflossingsvrije hypotheek en een zeilboot. Die zijn echt fucked. _O-
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:58:45 #42
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94937151
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:56 schreef Asfyxia het volgende:
Er zijn zat huizen"bezitters" in de problemen. Hele volksstammen zitten met dubbele lasten die ze nauwelijks nog op kunnen brengen. Die lui kunnen geen kant meer op. Lees maar eens op dat Viva-forum wat een ellende zich allemaal afspeelt in veel huishoudens momenteel.
Ik ga niet het viva forum lezen. tjezus, ik heb wel wat beters te doen met mijn leven.
Maar die "hele volkststammen" waag ik te schatten op hoogstens een paar duizend huishoudens die om die reden echt in de problemen zitten. Als jij denkt dat het anders zit lees ik met plezier je bronnen door hoor.
pi_94937238
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik ga niet het viva forum lezen. tjezus, ik heb wel wat beters te doen met mijn leven.
Maar die "hele volkststammen" waag ik te schatten op hoogstens een paar duizend huishoudens die om die reden echt in de problemen zitten. Als jij denkt dat het anders zit lees ik met plezier je bronnen door hoor.
Nee, het zijn er meer dan 50.000. En er komen er nog elke dag meer bij, want relaties gaan nu eenmaal stuk, mensen worden ziek, overlijden etc.

Iedereen die de komende jaren gedwongen wordt om z'n hut te verkopen en die nog een dikke hypotheek heeft is verneukt. En ook diegenen zonder hypotheek die willen verkopen zijn deels verneukt, want vaak is voor die mensen hun huis hun pensioen.
  zaterdag 2 april 2011 @ 12:13:51 #44
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94937507
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:02 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Nee, het zijn er meer dan 50.000.
50.000 huishoudens die in de problemen zijn door dubbele lasten? Dat fluisterde je dikke duim net in je oortje?
Asfyxia... er zit een duim in je oor! 8)7
  zaterdag 2 april 2011 @ 12:48:31 #45
323876 michaelmoore
pi_94938389
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:58 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Nouja, er zijn natuurlijk ook zat babyboomers die zich de afgelopen 10 jaar opnieuw ingekocht hebben in het nationale piramidespel, inclusief een nieuwe dikke vette aflossingsvrije hypotheek en een zeilboot. Die zijn echt fucked. _O-
De ergsten zijn degenen die de overwaarde belegd hebben in goede aandelen als AH, KPN of KPNquest of easylife / palmisland met als doel de maximale aftrek te scoren

pi_94938468
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:48 schreef michaelmoore het volgende:
De ergsten zijn degenen die de overwaarde belegd hebben in goede aandelen als AH, KPN of KPNquest met als doel de maximale aftrek te scoren

Die mag je even uitleggen.... Als je overwaarde 'opneemt' en niet aan de woning besteedt, heb je namelijk helemaal geen recht op HRA.
  zaterdag 2 april 2011 @ 12:52:21 #47
323876 michaelmoore
pi_94938489
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die mag je even uitleggen.... Als je overwaarde 'opneemt' en niet aan de woning besteedt, en heb je namelijk helemaal geen recht op HRA.
voor 2000 niet

en zo wordt er ieder jaar aan de HRA getornt
pi_94938501
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

voor 2000 niet
We hadden het toch over de afgelopen 10 jaar?
  zaterdag 2 april 2011 @ 12:55:18 #49
323876 michaelmoore
pi_94938575
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

We hadden het toch over de afgelopen 10 jaar?
o ja je hebt gelijk het is elf jaar, how time flies, does not it
pi_94938853
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
how time flies, does not it
Yep. Voor ik het weet is de hypotheek afgelost. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')