Hey, ik doe vier plakjes tomaat per sandwich!quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind tomaat en komkommer niet echt groente. Plus, op je boterham doe je 2 plakjes tomaat en misschien 5 schijfjes komkommer. En sla is ook geen groente.
En ja, ik weet het, ik eeto ok weinig groente vandaag...
Dat is wel een goede tip!quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb een tijdje een groenteabonnement gehad, elke week groente en fruit van de natuurwinkel (of eigenlijk het combi-abonnement). Daar word je wel creatief van.
Snijbiet, paksoi, aardpeer, soms idd boontjes of iets anders bekends.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is wel een goede tip!
Maken ze vaak wel een lekkere en afwisselende samenstelling? Als het nog steeds elke week paprika, sperzieboontjes, witlof en bietjes is, kan ik het net zo goed zelf kopen
Hmm, dit krijg ik als ik mn postcode intyp en 1persoons:quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Snijbiet, paksoi, aardpeer, soms idd boontjes of iets anders bekends.
http://www.odin.nl/nl/pakket/index.htm
Maar vervolgens nergens waar ik dat af zou kunnen halen ofzoquote:prei, pastinaak, radijs
appel (elstar), sinaasappel (saguinello)
Kop koffie?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:31 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Hmm, dit krijg ik als ik mn postcode intyp en 1persoons:
[..]
Maar vervolgens nergens waar ik dat af zou kunnen halen ofzo
Edit: inmiddels gevonden via de hoofdsite. Niet de biologische winkel om de hoek die ik ervoor verdachtte![]()
Oh ik zou wel thuis kunnen blijven hoor, maar er zijn deze week een paar dingen die ik niet wil missenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Trusten!!Je kan zeker niet een dagje thuisblijven hč? Gewoon een beetje uitzieken? Kan je altijd zondag nog weer een paar uurtjes werken als het heel druk is op het moment.
Goed plan!quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Kop koffie?
Bij de weg, kan best zijn dat jouw bio-winkel iets dergelijks heeft.
^^ Dit!quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
lieve lieve mo. Ik heb het gister al gezegd maar toen heb je het vast niet gelezen, dus nu nog maar een keer: ik vind dat je heel erg weinig eet.
dat valt mij de laatste tijd ook al op, wel blijven eten Mo!quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
lieve lieve mo. Ik heb het gister al gezegd maar toen heb je het vast niet gelezen, dus nu nog maar een keer: ik vind dat je heel erg weinig eet.
dit ja! veel succes Chico, hoop dat het goed gaatquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:35 schreef Merel het volgende:
En Chico moet eens wat aan haar dag-/nachtritme gaan doen!Succes voor zometeen
waarom zou je dat willenquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:39 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
[..]
^^ Dit!
Wel goed voor jezelf zorgen
Gisteren taart gehad (pa jarig) en vond het fruit (ananas en mandarijn) erop het lekkerst
Bij wijze van experiment wou ik vandaag eens proberen op een 1700kcal de dag door te komen maar ik heb nu al het gevoel dat het niet gaat lukken want het is nog geen 10uur en ondanks een flinke kom havermout en een banaan krijg ik al weer trek.![]()
En dan mag ik nog maar 1300kcal of zo, 4 boterhammen verder en dan zit ik op 600kcal om te verdelen over 10uur dus dat moeten er dan maar 2 worden...![]()
Succes Chico
quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:44 schreef Perruche het volgende:
[..]
waarom zou je dat willen
Zo'n grote sterke kerel als jij! zeker als je nu al honger hebt! en als je toch minder kcals wilt zou ik misschien toch iets meer eten, normaal zit je toch rond de 2800 ofzo? dan is 1700 wel erg weinig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
och, de dilemma's in het leven.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:03 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil gaan hardlopen, maar de zon schijnt niet.
Voor RPM maakt 't niet uit of de zon schijntquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:03 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil gaan hardlopen, maar de zon schijnt niet.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Voor RPM maakt 't niet uit of de zon schijnt.
hoi, heb je m'n opmerkingen vandaag en gister gelezen over je lijstjes?quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:22 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan me zo boos maken om mensen die alfastudies af zitten te kraken als 'niveauloos'![]()
oh, en ik wil naar bed
Eerst nog wat eten jijquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:22 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan me zo boos maken om mensen die alfastudies af zitten te kraken als 'niveauloos'![]()
oh, en ik wil naar bed
ik denk dat alfa en beta niet met intilligenter te maken heeft, maar met kennis en manier van denken...Maar goed, die discussie hebben we hier al eens gehad..quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Eerst nog wat eten jij![]()
alfastudies zijn niet niveauloos hoor!
Maar ik blijf erbij dat ik denk dat de gemiddelde WO-er met N&G of N&T intelligenter is dan met een M&C of M&E profiel, aangezien de eerste twee wčl alfa-vaardigheden moeten kunnen tonen en de laatste twee nauwelijks beta-vaardigheden.
Het is echt een misverstand dat bčta's alles kunnen en alfa's alleen alfadingen. De bčta's in mijn klas haalden steevast tweeën en drieën voor mijn vakquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar ik blijf erbij dat ik denk dat de gemiddelde WO-er met N&G of N&T intelligenter is dan een M&C of M&E profiel, aangezien de eerste twee wčl alfa-vaardigheden moeten kunnen tonen en de laatste twee nauwelijks beta-vaardigheden.
Hey de mijne niet toch?quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:28 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens zie ik de lijstjes hier met de week slechter worden
Shit, ik bedoelde VWO-erquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is echt een misverstand dat bčta's alles kunnen en alfa's alleen alfadingen. De bčta's in mijn klas haalden steevast tweeën en drieën voor mijn vak
nee, de jouwe niet. De mijne ook niet, Perruche niet, uniek niet, Puff niet. Veel mensen gaan wel weer terug naar weinig eten, en weinig gezonde dingen, het viel mij ook op.quote:
De bikini's moeten weer aankunnenquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, de jouwe niet. De mijne ook niet, Perruche niet, uniek niet, Puff niet. Veel mensen gaan wel weer terug naar weinig eten, en weinig gezonde dingen, het viel mij ook op.
Is dat zo? Hoef je voor een alpha- of gammarichting geen betavaardigheden te kunnen tonen? Hoef je niet analytisch te kunnen denken en oplossingen te kunnen zoeken? Ik durf dit toch ten zeerste te betwijfelen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar ik blijf erbij dat ik denk dat de gemiddelde WO-er met N&G of N&T intelligenter is dan met een M&C of M&E profiel, aangezien de eerste twee wčl alfa-vaardigheden moeten kunnen tonen en de laatste twee nauwelijks beta-vaardigheden.
mijne ook nietquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, de jouwe niet. De mijne ook niet, Perruche niet, uniek niet, Puff niet. Veel mensen gaan wel weer terug naar weinig eten, en weinig gezonde dingen, het viel mij ook op.
Hoe bevalt het in het Ierse? lekker brood hebben ze daarquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:32 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
mijne ook nietalleen post ik ze nooit meer
heel goed!quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:33 schreef Perruche het volgende:
[..]
Hoe bevalt het in het Ierse? lekker brood hebben ze daar
Daar ben ik het zeker mee eens.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:33 schreef Viking84 het volgende:
Ook echt niet eens met puff, wel met jagär (typte ik weer de oude naam). Het gaat om de kwaliteiten waarover je voor een bepaalde taak moet beschikken.
Mijn tip: soda bread! bij bijv. de spar hebben ze vaak een sectie met "vers" brood, daar is een doorzichtige verpakking met "irish soda bread". Ze hebben geloof ik wholemeal en wit. Die wholemeal is echt heerlijk met alleen een laagje Ierse romige zoutige roomboter.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:35 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
heel goed!dat lekkere brood heb ik alleen nog niet kunnen ontdekken, het is allemaal van dat vieze voorverpakte fabrieksbrood
dus, waar vind ik het lekkere brood?
Dit dus. Mensen kunnen het gelijke IQ hebben, terwijl de ene persoon heel goed verbanden kan leggen, de ander heel goed op analytische wijze problemen op kan lossen en nummer 3 geniale creatieve ideeen in kan brengen. Het zegt werkelijk niets over je totale IQ.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:33 schreef Viking84 het volgende:
Ook echt niet eens met puff, wel met jagär (typte ik weer de oude naam). Het gaat om de kwaliteiten waarover je voor een bepaalde taak moet beschikken.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:37 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker mee eens.
Maar een N-VWO-er moet veelzijdiger zijn dan een M-VWO-er, wil hij/zij het diploma halen
Op de uni geldt dit vaak niet meer, omdat je sowieso wetenschap / analyses moet kunnen bedrijven over je onderwerp.
Overigens denk ik absoluut niet dat ik een zeer goede student was ofzo.
Als je meisjes en jongens nou vervangt door "kinderen", dan zou je de conclusie kunnen trekken dat kinderen met een goed taalgevoel een grotere kans hebben op het behalen van een diploma dan kinderen die goed zijn in rekenen.quote:Meisjes zijn slimmer dan jongens
Uitgegeven: 30 maart 2011 06:12
Laatst gewijzigd: 30 maart 2011 06:12
DEN HAAG - Meisjes zijn slimmer dan jongens. Ze zijn beter in taal, volgen hogere opleidingsniveaus en hebben meer kans een diploma te halen. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van de Inspectie voor het Onderwijs.
Š ANPEr zitten meer meisjes dan jongens op de havo en het vwo. Het percentage jongens is hoger op lagere opleidingen zoals het praktijkonderwijs en de basis- en kaderberoepsgerichte leerwegen van het vmbo.
In het basisonderwijs zitten ongeveer evenveel jongens als meisjes. Meisjes zijn over het algemeen beter in begrijpend lezen en spelling, jongens in wiskunde en rekenen.
In het speciaal onderwijs vormen jongens 66 procent van het aantal leerlingen. Ook blijven jongens zowel op de basisschool als in de eerste klassen van het voortgezet onderwijs vaker zitten dan meisjes.
Studie
In het hoger onderwijs blijven vrouwen meer bij hun keuze dan mannen. Ze stoppen minder vaak met hun studie en switchen ook minder.
Van de studenten die in 2001 begonnen op een universiteit, had zes op de tien mannen binnen zes jaar een diploma tegenover driekwart van de vrouwen.
Op het hbo gaat het om 65 procent van de vrouwen tegen iets meer dan de helft van de mannen die na vijf jaar een diploma heeft.
zonde van je energie. Beter steek je die in een positief zelfgevoel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
ja, weet ik, maar dan mag ik 't nog wel stom vinden
quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:46 schreef Muis006 het volgende:
Vik, ik heb gisteren geleerd hoe je 'Zonne grote vuurbal jonge BAM' gebaart
Wtfquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:46 schreef Muis006 het volgende:
Ik doe het je nu niet na, denk ik. Maar het woord 'vuurbal' komt dan ook niet in mijn dagelijkse vocabulaire voorquote:
Heb ook al weer 2 boterhammen op...quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:32 schreef Perruche het volgende:
@ vizor: precies, als je normaal zoveel eet zou ik n iet ineens 1700 kcal gaan eten.
@ puff: niet mee eens, mijn beta collega hier is echt slim(mer dan ik ben... misschien) maar er zijn zeker dingen waar ik beter in ben. Daarnaast is hij compleet a-creatief en niet flexibel, wat ook belangrijke eigenschapen (kunnen) zijn.
@ vik & tink: mijn lijstje is ook niet slecht! soit, het bier van gisteren wel
Al Gore heeft er 1, dus compleet terecht!quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:44 schreef Tinkepink het volgende:
Mo, mensen zullen altijd bagetalliseren, wat je ook doet. Al haal je de nobelprijs.
Hoe wil je dat doen met een blik Schultenbrau in de ene hand en een frikandel in de andere?!quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:46 schreef Muis006 het volgende:
probeer dan wat meer calorierijke zaken te eten, en gooi een handje noten naar binnen. Je moet wat voor jezelf zorgen. En ik denk ook dat een vicieuze cirkel is, hoe minder je gaat eten hoe minder trek je hebt...quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
@Jagär: ja, maar ik heb echt ontzettend géén trek de laatste tijd, en als ik dan meer ga eten (wat ik echt geprobeerd heb) word ik daar gewoon misselijk vanmaar ik kreeg net een stukje appelkruimelvlaai van een collega die jarig is
quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
ik voel mezelf er niet minder door, maar vind 't gewoon een stomme manier van denkenniet meer en niet minder.
Dit is toch iets meer dan het 'alleen maar stom vinden'quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:22 schreef motorbloempje het volgende:
quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:32 schreef Perruche het volgende:
Rituals, nu ben ik heel benieuwd wat je hiervoor hebt gedaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:33 schreef Rituals het volgende:
[..]wilde jij dan niet 'zo graag met kinderen werken'?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
Halverwege het eerste jaar zei ik ineens 'ik hou eigenlijk niet zo van kinderen en ook niet van gehandicapten...'. Toen wist ik ECHT dat ik compleet fout zat daarquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wilde jij dan niet 'zo graag met kinderen werken'?
Sigme!quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef _Calimero_ het volgende:
Of is het toch dat stel dat in een klein huisje, ver buiten de grote drukke zakelijke wereld leeft, en geen tijdsbesef heeft en geniet van de natuur om ze heen?
wat denk ik het verschil is dat vrijwel iedereen een master recht zou kunnen doen met wat werken. Beta mensen zullen het niet leuk vinden en misschien niet de zelfde verbanden trekken die alfa mensen leggen, maar ze zullen het af kunnen ronden. En ik geloof niet dat ik een master technische natuurkunde zou kunnen doen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:35 schreef loveli het volgende:
Discussie niet helemaal gelezen, plemp meteen m'n eigen mening neer. Als ik zie wat je moet doen om je master technische natuurkunde te halen of je master rechten, dan kun je best even intelligent zijn, maar voor een master natuurkunde heb ik meer respect van me dan voor een master rechten. Helaas betaalt het zich later niet zo uit.
Almering FTW.
waar je maar gelukkig in bent. Als je graag professor wilt zijn en veel wilt publiceren en reizen: doen. als je dat niet wilt, niet doen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef _Calimero_ het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af, wat nou het hoogste of beste is waar je naar kan streven: al die mensen in hollywood, die miljoenen verdienen, hebben die hét nu bereikt? Of toch die slimme professoren met 10tallen publicaties en weet ik wat voor prijzen op hun naam?
Of is het toch dat stel dat in een klein huisje, ver buiten de grote drukke zakelijke wereld leeft, en geen tijdsbesef heeft en geniet van de natuur om ze heen?
Welk pad je ook kiest, er zitten altijd voor en nadelen aan denk ik. En de kunst is om te kijken naar waar je nou zelf het meeste geluk en voldoening uit kunt halen, ik denk dat dat meer oplevert dan aanzien van anderen...
(en misschien dat ik over een paar jaar wel al mijn ambities over boord gooi en iets totaal anders ga doen)
Wie zegt dat je überhaupt naar het hoogste en beste moet streven?quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef _Calimero_ het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af, wat nou het hoogste of beste is waar je naar kan streven: al die mensen in hollywood, die miljoenen verdienen, hebben die hét nu bereikt? Of toch die slimme professoren met 10tallen publicaties en weet ik wat voor prijzen op hun naam?
Welk pad je ook kiest, er zitten altijd voor en nadelen aan denk ik. En de kunst is om te kijken naar waar je nou zelf het meeste geluk en voldoening uit kunt halen, ik denk dat dat meer oplevert dan aanzien van anderen...
(en misschien dat ik over een paar jaar wel al mijn ambities over boord gooi en iets totaal anders ga doen)
Niemand natuurlijk, maar dat is dan een gedachte die ik soms heb. Dan vraag ik me af wat ik nou zelf eigenlijk wil, en waarom ik dat nastreef...quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:40 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wie zegt dat je überhaupt naar het hoogste en beste moet streven?
Hele positieve eigenschap wat mij betreft!quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:52 schreef conleche het volgende:
Ik merk steeds meer en meer dat ik een eigenschap heb, van jongs af aan, die niet iedereen heeft: Ik doe echt altijd wat me op dat moment het meest gelukkig maakt. Zonder te kijken naar wat mijn omgeving van me verlangt. Dat kan je ook negatiever opvatten en het gebrek aan ambitie noemen, omdat ik geen 10 jarenplan heb. Maar voor mij werkt het blijkbaar.
Ik vind het een geweldig goede eigenschap.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:52 schreef conleche het volgende:
Ik merk steeds meer en meer dat ik een eigenschap heb, van jongs af aan, die niet iedereen heeft: Ik doe echt altijd wat me op dat moment het meest gelukkig maakt. Zonder te kijken naar wat mijn omgeving van me verlangt. Dat kan je ook negatiever opvatten en het gebrek aan ambitie noemen, omdat ik geen 10 jarenplan heb. Maar voor mij werkt het blijkbaar.
Dat vind ik ook maar het wordt door veel mensen niet begrepen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:54 schreef Rituals het volgende:
[..]
Hele positieve eigenschap wat mij betreft!
quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Uhmmm, laat ik maar niks zeggen
Maar iedereen die gelukkig is het leven en doet wat hij wil en kan doen, die mensen zijn het slimst
Lijst:
O: boterham sandwichspread, beschuit kaas, beker melk
S: 6 km hardlopen met 10.4 km/uur
T: sinaasappel, appel
L: 2 gebakken eieren met gebakken gerookte paard, cherrytomaatjes, champignons en ui met bieslook/peterselie op 2 volkorenbolletjes
T: peer, blokje choco,450 gr kwark met handje meusli
D: spaghetti (met paprika, ui, champ, prei) met daarbij broccoli en een salade
de enige groente die je gekocht hebt is sla?quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:03 schreef loveli het volgende:
Shoppen zonder ontbeten te hebben
[ afbeelding ]
* V1z0R slaat Blurred met de stronk broccoli van loveli die ze over het hoofd ziet!quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:04 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
de enige groente die je gekocht hebt is sla?
Je kan er wel kaas opzetten, maar ik zie Dubbel Daim.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:03 schreef loveli het volgende:
Shoppen zonder ontbeten te hebben
[ afbeelding ]
Sla? Broccoli en wokgroente. Excellent mčt broccoli en peultjes!quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:04 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
En ze heeft nog 2 grote bloemkolen (helaas geen foto van)quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:04 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Actie bij de appie.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Je kan er wel kaas opzetten, maar ik zie Dubbel Daim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |