Als jij ¤ 400 overhebt voor een 256 SSD wel ja, die zet je er zo in. Een alternatief is een kleinere SSD erin plaatsen en de dvd-drive vervangen door een Optibay-kloon met daar je originele HDD in.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:59 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan voor de 13" pro instap ga.
Daarnaast koop ik dan een losse 256GB SSD, die ik er dan inzet. Is dat te doen?
Dat is heel goed te doen. Maar als je, zoals je zelf aangeeft, al een externe HDD hebt, is 256GB waarschijnlijk niet nodig, en kun je jezelf een hoop geld besparen door er een iets kleinere in te stoppen. Een OCZ Vertex van 180GB heb je bijvoorbeeld al voor 237 euro (http://tweakers.net/price(...)-inch-ssd-180gb.html). Dat scheelt bijna 200 euro met de goedkoopste 256GB SSD.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:59 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan voor de 13" pro instap ga.
Daarnaast koop ik dan een losse 256GB SSD, die ik er dan inzet. Is dat te doen?
Het zou wel iets sneller kunnen zijn, maar zoals ik in het vorige topic heb gezegd, denk ik niet dat het verschil zo groot is dat het niet ruimschoots gecompenseerd wordt door de veel snellere processor in de MacBook Pro.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:06 schreef koffiekoekje het volgende:
Is het niet zo dat een "onboard" SSD (zoals bij de MBA) sneller is, dan een inbouw exemplaar?
Sata vs de techniek zoals bij de MBA.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Lapo:
[..]
Als jij ¤ 400 overhebt voor een 256 SSD wel ja, die zet je er zo in. Een alternatief is een kleinere SSD erin plaatsen en de dvd-drive vervangen door een Optibay-kloon met daar je originele HDD in.
Hmm, bedankt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat is heel goed te doen. Maar als je, zoals je zelf aangeeft, al een externe HDD hebt, is 256GB waarschijnlijk niet nodig, en kun je jezelf een hoop geld besparen door er een iets kleinere in te stoppen. Een OCZ Vertex van 180GB heb je bijvoorbeeld al voor 237 euro (http://tweakers.net/price(...)-inch-ssd-180gb.html). Dat scheelt bijna 200 euro met de goedkoopste 256GB SSD.
Het verwisselen zelf is echt verschrikkelijk simpel. Zeker als je een externe aansluiting voor een schijf hebt. Dan gebruik je gewoon Carbon Copy Cloner of SuperDuper om een bootable kloon van je huidige schijf te maken, zet je de nieuwe erin en ben je klaar
Waarom wil je per se een SSD erin zetten. Je komt van een Macbook, als je het instapmodel 13' inch pro koopt, dan heb je daar toch ook genoeg aan?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:12 schreef Saninl het volgende:
[..]
[..]
Hmm, bedankt.
Is het echt goed te doen voor een leek? Verder heb ik niets nodig?
Het wordt wel mijn vaste pc ook (aan een monitor) dus die SSD is wel handig lijkt me..
Ik ben ook een leek, en ik had in een paar uurtjes mijn schijf gekloond en in mijn MacBook gezet. Als je al een externe schijf hebt, kun je het kastje daarvoor gebruiken om je schijf aan je Mac te koppelen en te klonen. Dat kan op deze manier: http://lowendmac.com/ed/royal/08sr/clone-mac-os-x.htmlquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:12 schreef Saninl het volgende:
Hmm, bedankt.
Is het echt goed te doen voor een leek? Verder heb ik niets nodig?
Een SSD in je MacBook zetten is wel een goede manier om bijna alle voordelen van een MacBook Air te compenseren. Dan blijven alleen het gewicht en de hogere resolutie over. Dus als je het geld ervoor hebt, waarom niet?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:15 schreef AskMe het volgende:
[..]
Waarom wil je per se een SSD erin zetten. Je komt van een Macbook, als je het instapmodel 13' inch pro koopt, dan heb je daar toch ook genoeg aan?ik (voorlopig) wel in ieder geval .
Omdat ik dan toch dicht naar de Air toe kom..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:15 schreef AskMe het volgende:
[..]
Waarom wil je per se een SSD erin zetten. Je komt van een Macbook, als je het instapmodel 13' inch pro koopt, dan heb je daar toch ook genoeg aan?ik (voorlopig) wel in ieder geval .
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:10 schreef De_Hertog het volgende:
Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met het aantal schrijfoperaties dat een SSD aankan? Ik wil ook naar een nieuwe MacBook maar ik gebruik hem ook voor programmeerwerk, dan zit je dus heel vaak kleine bestandjes naar de schijf te schrijven. Is SSD dan verstandig of kan ik beter een 7200 rpm schijf nemen?
Die van iBood?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor mij voorlopig even niks nieuws, ik heb net een NAS gekocht..
Yup, goeie specs. Goede ontwikkelcommunity zit er nog achter betreft uiterlijk en features. En hele tijd externe HD's kopen is ook niet wat..quote:
Nee. Kijkend naar wat je ermee wilt doen, is de duurdere 13" een beetje overkill. En het prijsverschil met de veel betere 15" is ook te klein. Het 'instapmodel' van de MacBook Pro's heeft naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit-vergelijking van alle MacBooks.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:30 schreef Saninl het volgende:
Is het de update van het instapmodel naar de duurdere waard?
Qua Macbook pro?
Jammer dat je er niet meer schijven in kunt pleuren, ik moet zo bijna wel een drobo aanschaffen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Yup, goeie specs. Goede ontwikkelcommunity zit er nog achter betreft uiterlijk en features. En hele tijd externe HD's kopen is ook niet wat..
Wat jij zegt ermee te gaan doen, lijkt het me de upgrade niet waard. Dan kun je net zo goed het instapmodel nemen met de SSD van apple zelfquote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:30 schreef Saninl het volgende:
Is het de update van het instapmodel naar de duurdere waard?
Qua Macbook pro?
Als je beeld hebt, dan gebruikt hij de GPU. En dan hoef je dus niet het moederbord te vervangen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:35 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, dat leek mij ook, maar ik raakte in de war door dit commentaar:
http://www.ifixit.com/Ans(...)is+it+my+logic+board
Het is waarschijnlijk toch het scherm zelf, of de inverter.
Microsim is pas bij iPhone 4quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:40 schreef Koite het volgende:
Bonjour!
Ik heb een vraag hoor, ja ja!
Het zit namelijk zo, ik kan van iemand een iphone 3G overnemen. Zelf heb ik nu een blackberry met een vodafone abonnement. Kun je dan gewoon je simkaart overplaatsen? Of heb je een microsim nodig? Of is er echt een speciaal iphone abonnement en kan dat heul niet? Zoals je leest; ik weet van niets, en op google werd ik niet heul veel wijzer.
Merci
Ben alweer een stapje verder; met een zaklamp kan ik heel vaag de desktop zien, dus er is een backlight probleem. Grote kans dat het de inverter is, die heb ik er net uitgesloopt (daarvoor moest ook het logic board eruit, dus fingers crossedquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:17 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als je beeld hebt, dan gebruikt hij de GPU. En dan hoef je dus niet het moederbord te vervangen.
En moet je dus inderdaad in de richting van het scherm zelf of inverter gaan zoeken.
Klotewerkje hé?quote:
Ik zou graag een SSD in mn iMac bouwen, maar door dit soort plaatjes zie ik dat niet zo zitten.quote:
Het probleem, zoals de update ook al aangeeft, is dat de platenmaatschappijen moeilijk doen. Apple is al een tijdje bezig met zo iets op te zetten. Amazon heeft er nu voor gekozen simpelweg zonder de platenmaatschappijen verder te gaan, of dat legaal is, is nog maar de vraag...quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:18 schreef Junkie het volgende:
Amazon.com introduceert cloud drive; waar blijft Apple? [update]
Steve mag dit ook wel verder uitbreiden met de iDisk.![]()
Owh, en een server hier in Europa.
Appeltje eitje Tijn, zelfs ik kon het.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou graag een SSD in mn iMac bouwen, maar door dit soort plaatjes zie ik dat niet zo zitten.
Maar het scherm moet er dan afquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Appeltje eitje Tijn, zelfs ik kon het.
(Inmiddels al vier keer moeten doen door crashende HDs, maargoed.)
Ik heb gehoord dat je moet oppassen met de temperatuursensor. Als je die niet (goed) verbindt (en dat schijnt niet te kunnen met sommige HDD's en SSD's) wordt er geen temperatuur geregistreerd en zullen de fans niet draaien of juist heel hard. Lijkt me niet optimaal. Weet je hier meer van?quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Appeltje eitje Tijn, zelfs ik kon het.
(Inmiddels al vier keer moeten doen door crashende HDs, maargoed.)
Bij de witte iMac (die Svy heeft) is het een lastiger o.a. door aluminium folie.quote:
Ja, ik heb geloof ik de allerklotigste iMac om open te maken; bij de G5 kan het met twee schroefjes en wat geklik, en de alu's zijn ook heel makkelijk open te krijgen. Ik heb echt lang lopen kloten met een oude pinpas in de koelspleet om die latches open te krijgen, maar uiteindelijk lukte het.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:03 schreef Junkie het volgende:
[..]
Bij de witte iMac (die Svy heeft) is het een lastiger o.a. door aluminium folie.
Bij de Alu-iMac's is het al wat beter.
The joy and pain of upgrading a 27-inch iMac with an SSD (video)
Als ik dat zie, besteed ik toch liever 100 euro om het door een certified Apple maker te laten doen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:03 schreef Junkie het volgende:
[..]
Bij de witte iMac (die Svy heeft) is het een lastiger o.a. door aluminium folie.
Bij de Alu-iMac's is het al wat beter.
The joy and pain of upgrading a 27-inch iMac with an SSD (video)
Hebben jullie ook problemen dat bij deze versie chrome steeds crasht?quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Apple Releases Mac OS X Lion Developer Preview 2
Death Rally Rebootquote:Op donderdag 31 maart 2011 20:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik mot hem nog downloaden: iemand tips?
Hier doet hij het nog normaal. Vandeweek nog een CDtje geript.quote:Op zaterdag 2 april 2011 17:40 schreef Wepeel2 het volgende:
iTunes Lame werkt sinds een aantal maanden niet meer goed samen met iTunes. De id3-tags worden niet meer ingevuld.
Iemand een alternatief? Ik zoek dus een mp3-encoder die cd's kan rippen met behulp van de LAME-encoder.
Hij doet het ondertussen weer. Ik deed het overigens altijd al op jouw manier. Heb iTunes Lame eraf gegooid en opnieuw gedownload. Nu doet hij het weer. Heel vaag. Maar goed, ik ben blij.quote:Op zondag 3 april 2011 00:48 schreef Junkie het volgende:
[..]
Hier doet hij het nog normaal. Vandeweek nog een CDtje geript.
Ik stop de CD in mn MacBook, laat iTunes de info ophalen.
Start iTunes Lame
Selecteer alle nummers op de CD, en ga naar iTunes Lame en laat die de nummers rippen.
Als ik het op andere manieren doe, wil hij wel eens raar doen.
Dat is wat kort door de bocht. Lagere bitrates is AAC beter, maar als je LAME gebruikt in combatie met vbr dan krijg je geweldige resultaten. En mp3 is een echte standaard en werkt gewoon op alle apparaten.quote:Op zondag 3 april 2011 16:51 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom je mp3 zou willen gebruiken, AAC is beter
quote:Op zondag 3 april 2011 17:30 schreef Svyatagor het volgende:
Success! iMac bleek inderdaad een kapotte inverter te hebben, die heb ik vervangen en het scherm werkt weer! Ik post dit vanaf een witte Intel 20" iMac.
Eén kleine issue alleen, ik heb in de hoeken van het scherm een soort grijze vlekken, beetje een waas. Ik vermoed dat dat komt omdat ik de shielding tape niet zo netjes heb verwijderd en teruggeplaatst, dus zal hem toch nog een keer open moeten maken.
Op geen enkele bitrate is mp3 beter en AAC kan ook gewoon VBR. Daarnaast is AAC ook een "echte" standaard en zijn er nog maar heel weinig apparaten die het niet ondersteunenquote:Op zondag 3 april 2011 17:42 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Dat is wat kort door de bocht. Lagere bitrates is AAC beter, maar als je LAME gebruikt in combatie met vbr dan krijg je geweldige resultaten. En mp3 is een echte standaard en werkt gewoon op alle apparaten.
Komma 64.quote:Op maandag 4 april 2011 14:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor mij maar 1494 in de online store
De CD spelers in auto's ondersteunen meestal enkel MP3 CD's en geen AAC.quote:Op zondag 3 april 2011 16:51 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom je mp3 zou willen gebruiken, AAC is beter
Als ik het goed heb, dan heb je onderstaande nodig:quote:Op zondag 3 april 2011 17:30 schreef Svyatagor het volgende:
Success! iMac bleek inderdaad een kapotte inverter te hebben, die heb ik vervangen en het scherm werkt weer! Ik post dit vanaf een witte Intel 20" iMac.
Eén kleine issue alleen, ik heb in de hoeken van het scherm een soort grijze vlekken, beetje een waas. Ik vermoed dat dat komt omdat ik de shielding tape niet zo netjes heb verwijderd en teruggeplaatst, dus zal hem toch nog een keer open moeten maken.
Ja, zo'n rol tape heb ik ook gebruikt. Maar ik heb het nog even gecheckt bij de vorige eigenaar, hij had ook al zo'n waas linksonderin, dus het is niet veroorzaakt door mijn geknutsel. Waarschijnlijk dus niet zo veel aan te doen, en het is ook niet zo heel erg.quote:Op maandag 4 april 2011 19:20 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
Als ik het goed heb, dan heb je onderstaande nodig:
[ afbeelding ]
Wat ga je nu met de iMac doen? Kan hij HD video aan?
Het was de iMac (Early 2006) toch?
Ja heb er ook last van sinds een paar dagen, samen de volumeknoppen die blijven hangen.quote:Op maandag 4 april 2011 20:32 schreef M.C. het volgende:
de sleep/awake knop op mn iphone zit vastheb er niets raars mee gedaan. Meer mensen die hier last van hebben (gehad)?
thx!quote:Op maandag 4 april 2011 21:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die schermen zijn geminimaliseerd. Klik erop om ze weer te de-minimaliseren.
http://www.nu.nl/gadgets/(...)hone-5-oplaaien.htmlquote:Op maandag 4 april 2011 21:55 schreef TwyLight het volgende:
Wat denken jullie, een iPhone 5 (of i.i.g. een upgrade) nog dit jaar? Of zal ik volgende maand m'n abonnement verlengen en een iPhone 4 nemen?
verlengen met een jaar en de iPhone 4 nemenquote:Op maandag 4 april 2011 21:55 schreef TwyLight het volgende:
Wat denken jullie, een iPhone 5 (of i.i.g. een upgrade) nog dit jaar? Of zal ik volgende maand m'n abonnement verlengen en een iPhone 4 nemen?
Heb jij eigenlijk al een iPad 2, Walter?quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Sim only nemen en eind juni mijn simlockvrije iPhone 4 overnemen
Nah, ik gebruik mijn iPad 1 nog maar amper....quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk al een iPad 2, Walter?
Ik zit met dezelfde vraag.quote:Op maandag 4 april 2011 21:55 schreef TwyLight het volgende:
Wat is er dan anders/verkeerd aan?quote:Op woensdag 6 april 2011 11:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik moet wel toegeven dat ik Spaces in Snow Leopard erg veel beter vindt dan Spaces in Lion. Ik hoop toch echt dat dat Mission Control optioneel is. Of dat ze de SL Spaces opties houden.
Dat je al je overige vensters (en bij zijn dat er dus 15) in een balk bovenin je scherm krijgt te zien, ipv evenredig verdeeld over het totale scherm. Verder kun je de vensters ook geen naam geven (er staat alleen zoiets als bureaublad 1-15), dus het is amper te zien welk venster je ook alweer zorgt. Dan je wel swipen totdat je het juiste venster bent, maar dat is natuurlijk niet nuttig. Ik wil gewoon een swipe geven, een overzicht van al mijn vensters in mijn gehele scherm te zien krijgen en dan het bedoelde venster selecteren.quote:
Gierige T-Mobile heeft geen verlengingsdeal, toen ik dat 2 maanden geleden ofzo vroeg zei die van jaa Apple bepaalt de prijzen bla bla kunnen we niks aan doenquote:Op woensdag 6 april 2011 03:13 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik zit met dezelfde vraag.
Ik zag vandeweek deze aanbieding bij Vodafone.
iPhone 275 - ¤39,50 / maand - 275/550* - iPhone 4 16GB: ¤99,00
Best netjes.
Best netjes, ga binnenkort ook maar eens naar T-Mobile bellen of ze een leuke verlengingsdeal hebben. Want de prijzen die ze nu hebben vindt ik een beetje duur.
Kan em nergens vindenquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dragon Dictation is vandaag gratis in de AppStore.
Heb je de schijfcontrolle gedaan door van de OSX-DVD op te starten?quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:13 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Vraagje; mijn oom heeft een 24" iMac die de laatste dagen onwerkbaar traag is. Opstarten duurt soms een kwartier, meer dan 1 applicatie tegelijk draaien zorgt er voor dat je alleen maar draaiende stranballetjes ziet. Volgens schijfcontrole is alles in orde. Iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn en wellicht ook een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt!
quote:Mac OS X versie 10.4 Tiger bijwerken
Als op je Intel-Mac Mac OS X versie 10.4 Tiger is geïnstalleerd, koop je de Mac-verzamelbox. Dit is een voordeelpakket met Mac OS X versie 10.6.3 Snow Leopard, iLife (met de meest recente versie van iPhoto, iMovie, GarageBand, iWeb en iDVD) en iWork (het productiviteitspakket van Apple voor thuis en op het werk dat Pages, Numbers en Keynote bevat).
Hmm, alleen US-Store dan?quote:
Je kunt ook gewoon de normale Snow Leopard update voor ¤29 halen, die werkt ook.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:32 schreef jimjim1983 het volgende:
ja maar die moet ik toch ook gewoon via de site kunnen halen? als ik dit haal weet ik nog steeds niet of ik wel het goeie heb, aangezien ik volgens apple de 'verzamelbox' moet halen:
[..]
Welke Mac heb je?quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:18 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb nog steeds OS 10.4 en wil nu leopard eropzetten, zie in de apple store dat ik daarvoor de 'mac verzamelbox' moet halen. maar die is natuurlijk nergens te vindeniemand enig idee?
quote:
www.iphone-eindhoven.nlquote:Op zondag 10 april 2011 08:41 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Kut! iPhone laten vallen op beton!
Glas achterkant is gebarsten, weet iemand waar ik dit kan laten repareren? En zou ik dit op een verzekering kunnen verhalen?
heb een macbook pro van 3 (of was t 4?) jaar oud.quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:58 schreef Junkie het volgende:
[..]
Welke Mac heb je?
En wat is er mis met de Apple Store?
[..]
Over deze store heb ik goede recensies gehoord!quote:Op zondag 10 april 2011 12:10 schreef TwyLight het volgende:
Heeft er iemand een adresje waar ik goeikoop een Apple remote kan kopen?
Dit probleem heb ik ook met mijn MacBook die ik sinds januari 2011 heb, ik vraag me ook af of het normaal is. Hij blijft schommelen tussen de 92 en 95%quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:51 schreef Zuivelkoe het volgende:
De batterij van mijn MBP zit na 4 charges op 94%... is dit normaal?
Watvoor iTunesSever? In een NAS of een computer?quote:Op zondag 10 april 2011 17:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wat kun je gebruiken om muziek te streamen vanaf een iTunesserver->iPhone?
Mijne had dat ook maar ik moet zeggen dat je daar niet echt veel op moet letten. Bij mij was ie de ene keer 88 procent opeens na 2 weken en een dag later 97%quote:Op zondag 10 april 2011 19:45 schreef iRemco het volgende:
[..]
Dit probleem heb ik ook met mijn MacBook die ik sinds januari 2011 heb, ik vraag me ook af of het normaal is. Hij blijft schommelen tussen de 92 en 95%
quote:Op maandag 11 april 2011 21:44 schreef De_Hertog het volgende:
Oh, en al eerder tijdens de installatie werd het meegeleverde usb-toetsenbord niet herkend in het BIOS dus moest ik een ander toetsenbord gaan zoeken om 'Press a key to boot from cd' te kunnen doen..
quote:Op maandag 11 april 2011 21:44 schreef De_Hertog het volgende:
Oh, en al eerder tijdens de installatie werd het meegeleverde usb-toetsenbord niet herkend in het BIOS dus moest ik een ander toetsenbord gaan zoeken om 'Press a key to boot from cd' te kunnen doen..
En veel onderdelen komen uit Japan. Kan ook enige vertraging met zich mee brengenquote:Op dinsdag 12 april 2011 09:47 schreef Jarno het volgende:
Hm ja weet je wat het is... als dat ding over 2 maanden aangekondigd wordt ligt -ie over drie maanden in de winkels en duurt het met mijn geluk met dit soort dingen een maand of 4 voordat ik 'm in handen heb. Dat vind ik gewoon best lang eigenlijk om nog met een 3G te lopen (ik wil echt heel graag een fatsoenlijke camera weer in mn foon en die van de 3G is dat gewoon niet).
En ik heb ook 2 maanden voor de intro van de iPad 2 een iPad 1 gekocht en ik ervaar nu ook niet zoiets van GVD had ik maar gewacht...
Klinkt alsof je je keuze al gemaakt hebt. Veel plezier met je iPhone4quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:47 schreef Jarno het volgende:
Hm ja weet je wat het is... als dat ding over 2 maanden aangekondigd wordt ligt -ie over drie maanden in de winkels en duurt het met mijn geluk met dit soort dingen een maand of 4 voordat ik 'm in handen heb. Dat vind ik gewoon best lang eigenlijk om nog met een 3G te lopen (ik wil echt heel graag een fatsoenlijke camera weer in mn foon en die van de 3G is dat gewoon niet).
En ik heb ook 2 maanden voor de intro van de iPad 2 een iPad 1 gekocht en ik ervaar nu ook niet zoiets van GVD had ik maar gewacht...
Windows XP: \Documents and Settings\(username)\Application Data\Apple Computer\MobileSync\Backup\quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:39 schreef JDude het volgende:
Ik synchroniseer mijn iPhone nu met een Windows PC. Wat is de makkelijkste manier om een MacBook aan te wijzen als nieuw apparaat waarmee ik dat wil gaan doen, zonder alles kwijt te raken? Ik wil in ieder geval m'n apps, contacten, berichten etc. behouden. Eventueel is het geen probleem als ik een nieuwe media library op de MacBook zou gaan aanleggen, want die op de Windows PC is toch een zooitje met half complete albums en 64 kbit meuk.
Een iPhone kan je gewoon synchroniseren met een nieuwe computer zonder je contacten, berichten en apps kwijt te raken. Je moet alleen even die computer autoriseren voor de apps. Als je ook media wilt synchroniseren zal met die nieuwe MacBook zal inderdaad eerst (alleen!) de oude media van je iPhone gehaald worden voordat de nieuwe erop gesynchroniseerd wordt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:39 schreef JDude het volgende:
Ik synchroniseer mijn iPhone nu met een Windows PC. Wat is de makkelijkste manier om een MacBook aan te wijzen als nieuw apparaat waarmee ik dat wil gaan doen, zonder alles kwijt te raken? Ik wil in ieder geval m'n apps, contacten, berichten etc. behouden. Eventueel is het geen probleem als ik een nieuwe media library op de MacBook zou gaan aanleggen, want die op de Windows PC is toch een zooitje met half complete albums en 64 kbit meuk.
Haha ja, soms helpt ff posten in dit topic ook om je keuze te maken dusquote:Op dinsdag 12 april 2011 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klinkt alsof je je keuze al gemaakt hebt. Veel plezier met je iPhone4
Valt niet onder 3D, maar is wel super vet!quote:
Leuke is dat het voor alles werkt met een camera bij het scherm. Waarom niet 3D eigenlijk? De objecten hebben diepte en het perspectief past zich aan bij het veranderen van de kijkhoek, meer 3D dan in films als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:26 schreef Wootism het volgende:
[..]
Valt niet onder 3D, maar is wel super vet!
Dit is 2D met perspectief. Door de headtracking bepaal jij wat je ziet op het scherm. Met deze techniek kan je bijvoorbeeld geen 3D-films of zo afspelen, daarvoor heb je per oog een verschillend beeld nodig. Heb het ook al enige tijd op mijn laptop.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:28 schreef n8n het volgende:
[..]
Leuke is dat het voor alles werkt met een camera bij het scherm. Waarom niet 3D eigenlijk? De objecten hebben diepte en het perspectief past zich aan bij het veranderen van de kijkhoek, meer 3D dan in films als je het mij vraagt
Met autoriseren bedoel je het Machtigen in iTunes neem ik aan he? Nadat ik dat gedaan heb, kan ik dus gewoon een reservekopie maken/aankopen overzetten etcetera om m'n apps, berichten, contacten en instellingen te behouden? Dat m'n muziek dan pleite is maakt niet uit, ben al begonnen met het aanleggen van een nieuwe bibliotheek.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Een iPhone kan je gewoon synchroniseren met een nieuwe computer zonder je contacten, berichten en apps kwijt te raken. Je moet alleen even die computer autoriseren voor de apps. Als je ook media wilt synchroniseren zal met die nieuwe MacBook zal inderdaad eerst (alleen!) de oude media van je iPhone gehaald worden voordat de nieuwe erop gesynchroniseerd wordt.
Geluktquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ja. Sowieso wordt je altijd gewaarschuwd voordat er dingen gewist worden, dus als je oplet kan je nooit opeens alles kwijt zijn.
Ah, dus eindelijk Cocoa ipv Carbon? Werd wel eens tijd ook zeg!quote:Op woensdag 13 april 2011 07:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apple announces Final Cut Pro X, rebuilt from ground up with 64-bit support engt.co/eo4lOt
prullenmand legenquote:Op woensdag 13 april 2011 18:21 schreef Saninl het volgende:
Ik heb een externe harddisk van 1TB
Ik heb er een hoop bestanden vanaf gegooid door op het bestand te gaan staan en dan CMD+backspace te drukken.
Maar de vrije ruimte wordt niet groter?
quote:Op woensdag 13 april 2011 18:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Amazing list of #Apple OS X hidden features
http://apple.stackexchang(...)and-nice-tips-trickS
Briljant.quote:say Mac OS X
It won't say "MacOSex", but "Mac OhEs Ten". That's attention to detail.
In most Mac apps (TextEdit, for example), you can option-drag* to select a rectangular area of non-contiguous text.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Amazing list of #Apple OS X hidden features
http://apple.stackexchang(...)and-nice-tips-trickS
Ja, Microsoft die alleen voor de officiële Live Messenger "top" service biedt. Third party clients hebben altijd uitval en trage bestands-overdrachten etc.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:49 schreef Fiorellino het volgende:
Ik word GEK van Adium en Messenger for mac. Elke keer valt de verbinding weg terwijl mijn internet het gewoon doet. Weet iemand waar dit aan ligt?
Bedoel je de drivers e.d.?quote:Op donderdag 14 april 2011 22:27 schreef Saninl het volgende:
Net Bootcamp weer opgestart. Windows 7 geïnstalleerd, nog 6 GB over.
Ik heb het alleen voor een aantal lichte spellen.
Ik kan me nog iets herinneren dat ik een half jaar geleden met mijn Bootcamp extra software kon installeren voor de Bootcamp, maar nu krijg ik die software niet aangeboden?
Wat moet ik daarvoor doen?
Ah, dank.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:55 schreef Junkie het volgende:
[..]
Bedoel je de drivers e.d.?
Die staan op de Leopard DVD.
Raad je wel aan om die te installeren als je dat al niet hebt gedaan.
Er zijn niet veel printers die AirPrint ondersteunen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 11:37 schreef kv26 het volgende:
Kan iemand mij helpen? Ik heb gisteren een nieuwe hp printer gekocht. Een B110C. Hij werkt met de pc helemaal goed via wifi. Maar nu wil ik ook kunnen printen met mijn iPad maar als ik wat wil printen zegt hij geen printer gevonden. Terwijl het via dezelfde wifi loopt. Wat doe ik dan verkeerd? Ik heb een pc met vista.
Heb je de laatste firmware voor je printer? Bij mij was dat de oplossing (HP Laserjet Pro). En soms moet je ook even opnieuw aanmelden op je netwerk.quote:Op zaterdag 16 april 2011 14:26 schreef kv26 het volgende:
Maar de printer B110 ondersteunt wel airprint. Dat is 1 vd redenen dat ik hem ook heb gekocht.
Zie lijst hier http://www.ipadclub.nl/12(...)voor-welke-printers/
Ik heb de app HP iprint maar hij geeft nog steeds aan geen printers gevonden. Ik vind dat zo raar. Je zou toch denken dat hij hem zo zou vinden?!
Ja, die kun je als repeater gebruiken, maar bij mijn weten alleen icm een Airport Extreme of andere Express.quote:Op zondag 17 april 2011 21:19 schreef AskMe het volgende:
Wij hebben thuis beneden de internet-router staan, maar ik zit altijd boven met mijn mac en daar is de wi-fi connectie erg laag en ben ik genoodzaakt om gwn de ethernet-poort te gebruiken, dit terwijl ik via wi-fi wil internetten. Is een airport express hier een oplossing voor?
Je zou even een PRAM en SMC reset kunnen doen, en kijken of dat het oplost.quote:Op maandag 18 april 2011 09:45 schreef Eef999 het volgende:
Sinds een paar dagen een probleempje;
Als mijn iMac in de sluimerstand staat, krijg ik hem hier alleen uit met de aan/uit knop.
Hij reageert dan helemaal niet op de muis of het toetsenbord![]()
Iemand een idee???
Zul je gewoonlijk zien, vandaag doet ie het weer gewoon.quote:Op maandag 18 april 2011 12:40 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je zou even een PRAM en SMC reset kunnen doen, en kijken of dat het oplost.
altijd bij een Mac, als je een probleem hebt en je hebt het er over lost het zich vanzelf opquote:Op maandag 18 april 2011 15:13 schreef Eef999 het volgende:
[..]
Zul je gewoonlijk zien, vandaag doet ie het weer gewoon.
Toch bedankt voor de tips![]()
Ik heb de pagina's even opgeslagen voor als het nog nodig is
quote:Op maandag 18 april 2011 15:13 schreef Eef999 het volgende:
Ik heb de pagina's even opgeslagen voor als het nog nodig is
Wel als de stroom uitvaltquote:Op maandag 18 april 2011 17:35 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik zou ze ook even uitprinten als ik jou was
het is verdomme geen 1995 meer
Hé wat irritant, ik zat serieus te wachten tot jouw UI geladen wasquote:Op dinsdag 19 april 2011 20:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Werkt bij jullie 'Plaatsen' in iPhoto (nog)? Ik krijg het al dagen niet ad praat....
Duidelijk Macbook Pro , zeker die 100 euro extra waard. Alleen al vanwege de duurzaamheid van de behuizing op langere termijn.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:11 schreef frame-saw het volgende:
Macbook Pro 13'' of Macbook? Ik ben een gewone gebruiker, geen Photoshop en dat soort dingen. Ik zie minieme verschillen als ik ze vergelijk, behalve dan de behuizing en de Macbook Pro heeft wat meer geheugen.
Ik vind de Pro ook wat mooier, maar vraag me af of ik daarvoor nou 100 euro meer zou neertellen.
Ja dat bedoelde ik ook, als ik er meer voor betaal dan wil ik ook dat ie langer meegaat.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:18 schreef Swindler het volgende:
[..]
Duidelijk Macbook Pro , zeker die 100 euro extra waard. Alleen al vanwege de duurzaamheid van de behuizing op langere termijn.
De MacBook Pro is veel beter dan de gewone MacBook, zoveel beter dan 100 euro verschil echt een lachertje is:quote:Op woensdag 20 april 2011 12:11 schreef frame-saw het volgende:
Macbook Pro 13'' of Macbook? Ik ben een gewone gebruiker, geen Photoshop en dat soort dingen. Ik zie minieme verschillen als ik ze vergelijk, behalve dan de behuizing en de Macbook Pro heeft wat meer geheugen.
Ik vind de Pro ook wat mooier, maar vraag me af of ik daarvoor nou 100 euro meer zou neertellen.
Als je het zo ziet moet de MacBook binnenkort écht een updatekrijgen, want zoveel verschil voor 100 euro extra maakt de macbook belachelijk duur...quote:Op woensdag 20 april 2011 12:29 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De MacBook Pro is veel beter dan de gewone MacBook, zoveel beter dan 100 euro verschil echt een lachertje is:
- 2.3GHz i5 processor vs. 2.4GH Core2duo processor => deze processor is twee generaties nieuwer en veel sneller
- 4GB RAM vs. 2GB RAM
- SD-kaart slot
- FireWire 800 vs. FireWire 400
- Thunderbolt-aansluiting (heb je nu nog niet veel aan, maar in de toekomst wel)
- Betere batterij
- Aluminium behuizing vs. plastic behuizing
Ik heb geen verstand van processoren, dacht dat het niet veel verschil maakte eigenlijkquote:Op woensdag 20 april 2011 12:29 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De MacBook Pro is veel beter dan de gewone MacBook, zoveel beter dan 100 euro verschil echt een lachertje is:
- 2.3GHz i5 processor vs. 2.4GH Core2duo processor => deze processor is twee generaties nieuwer en veel sneller
- 4GB RAM vs. 2GB RAM
- SD-kaart slot
- FireWire 800 vs. FireWire 400
- Thunderbolt-aansluiting (heb je nu nog niet veel aan, maar in de toekomst wel)
- Betere batterij
- Aluminium behuizing vs. plastic behuizing
De processor maakt veel meer uit dan de aangegeven kloksnelheid. De MacBook Pro heeft de nieuwe generatie "Sandy Bridge" i5-processor. Deze is volgens benchmarks geloof ik bijna anderhalf keer zo snel als de 2.4 core2duo in de vorige generatie MBP (dezelfde als nu nog in de gewone MacBook zit), dus het verschil is zeker merkbaar. De Pro komt standaard met 4GB RAM inderdaad.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:01 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb geen verstand van processoren, dacht dat het niet veel verschil maakte eigenlijk(daarom win ik ook advies in hier
). Maar dan ga ik sowieso voor de Macbook Pro. Is ie dan sowieso met 4gb ram?
Ja, hij staat hier.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:32 schreef jimjim1983 het volgende:
ja maar die moet ik toch ook gewoon via de site kunnen halen?
Ja, daar verbaas ik me ook nogal over.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Jammer dat die pro nog steeds maar 1280*800 is itt de air.
Tooltje is hier te downloaden:quote:iOS 4 records your location in a hidden file, syncs it to your desktop when connected to iTunes
If you didn't already think your smartphone knows too much about you, here's a handy reminder. A duo of UK researchers have uncovered a worrying (and oddly enough, undocumented) feature in iOS 4: it asks your iPhone to record your location constantly, then timestamps that data and records it for posterity. Without alerting you that it's doing it and without asking for permission. The bigger trouble with this unsolicited location tracking is that the hidden file that holds the data is relatively easy to uncover and read, making any desktops you've backed your phone up to and the phone itself even bigger privacy dangers than they would usually be. Additionally, restoring a backup or migrating to a new device keeps the data logging going, which the researchers point to as evidence that what's happening isn't accidental. We can't imagine a way in which it could be accidental. Apple, got anything to say for yourself? See a couple of visualizations of the extracted results on video after the break.
Voor de non believers.... hier een tooltje om de gegevens uit je iTunes backup visueel weer te geven op een map: http://petewarden.github.com/iPhoneTracker/#9quote:Op woensdag 20 april 2011 16:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://www.engadget.com/2(...)-syncs-it-to-your-d/
[..]
Tooltje is hier te downloaden:
http://petewarden.github.com/iPhoneTracker
De locaties worden expres minder precies gemaakt in het tooltje, maar dat is met 3 regels code aanpassen verholpen.
en de hidden-feature die alle info naar gebraden_wombat@h4x.com doorstuurt?quote:Op woensdag 20 april 2011 17:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Iemand interesse in de door mij aangepaste versie met de nauwkeurigere posities en meer tijd-punten?
http://dl.dropbox.com/u/5769632/iPhoneTracker.zip
1 | const float timeBucket = (floor(unixTimestamp/weekInSeconds)*weekInSeconds); |
1 | const float timeBucket = unixTimestamp; |
1 2 | const float latitude_index = (floor(latitude*precision)/precision); const float longitude_index = (floor(longitude*precision)/precision); |
1 2 | const float latitude_index = latitude; const float longitude_index = longitude; |
Wel vreemd dat er weinig puntjes zijn waar ik juist woonquote:Op woensdag 20 april 2011 17:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Iemand interesse in de door mij aangepaste versie met de nauwkeurigere posities en meer tijd-punten?
http://dl.dropbox.com/u/5769632/iPhoneTracker.zip
Ik heb er nog niet naar gekeken, maar het zou goed kunnen dat er alleen iets wordt opgeslagen als je een locatie opvraagt. Dat doe je thuis misschien minder vaak.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:36 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Wel vreemd dat er weinig puntjes zijn waar ik juist woon
Ik er vanuit dat de date wordt opgeslagen op momenten wanneer het gps wordt aangesproken. En met menig app natuurlijk ook thuis geprutst waarbij ook gebruik werd gemaakt van locatievoorzieningen.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb er nog niet naar gekeken, maar het zou goed kunnen dat er alleen iets wordt opgeslagen als je een locatie opvraagt. Dat doe je thuis misschien minder vaak.
Er komt geen GPS bij kijken, de locatie wordt bepaald aan de hand van 3 GSM masten.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:49 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Ik er vanuit dat de date wordt opgeslagen op momenten wanneer het gps wordt aangesproken. En met menig app natuurlijk ook thuis geprutst waarbij ook gebruik werd gemaakt van locatievoorzieningen.
Misschien heeft het te maken met de vorm van dataoverdracht. telefoonnetwerk vs wifi (thuis)?..
quote:Why are some points in places Ive never visited?
As far as we can tell, the location is determined by triangulating against the nearest cell-phone towers. This isnt as accurate as GPS, but presumably takes less power. In some cases it can get very confused and temporarily think youre several miles from your actual location, but these tend to be intermittent glitches.
Locatievoorzieningen klopt beterquote:Op woensdag 20 april 2011 20:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Er komt geen GPS bij kijken, de locatie wordt bepaald aan de hand van 3 GSM masten.
[..]
Behoorlijk ziek inderdaad. Overigens heb ik niet de illusie dat niet hetzelfde met een Android toestel zou kunnen gebeuren. Dit zijn gewoon foute ontwikkelingen.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://www.engadget.com/2(...)-in-system-file-syn/
[..]
Tooltje is hier te downloaden:
http://petewarden.github.com/iPhoneTracker
De locaties worden expres minder precies gemaakt in het tooltje, maar dat is met 3 regels code aanpassen verholpen.
quote:hm.. totdat er op een dag een klein pakketje wordt afgeleverd. Er staat niets op, behalve i. Je pakt het mysterieuze cadeau uit en nog voor de doos helemaal open is, klimt er een klein mannetje uit, slechts enkele centimeters, in een strak wit pakje.
Hij rent een meter en iets bij je vandaan en kijkt dan zoekend om zich heen. Zodra hij de iMac/Book/product heeft gevonden rent hij er op af, morrelt wat, en voor je beseft wat er gebeurt, is hij in het apparaat verdwenen.
Je blijft verbouwereerd achter met een leeg doosje. Wie is het mannetje? Wat moet hij? Was hij wel echt? Weet je wel zeker dat je hem gezien hebt?
Ik zou me maar geen zorgen maken
Dat had ik al gecontroleerd vóór ik m'n wachtwoord ging veranderen.quote:Op donderdag 21 april 2011 09:06 schreef Swindler het volgende:
Caps lock? Andere toetsenbordindeling?
Hmm, bij mij werkt het (nog) wel.quote:Op donderdag 21 april 2011 09:08 schreef NJ het volgende:
[..]
Dat had ik al gecontroleerd vóór ik m'n wachtwoord ging veranderen..
Ik kan overigens hier wel gewoon inloggen met m'n gegevens die op me.com niet werken.
https://appleid.apple.com(...)4MXr3t0/5.0.31.151.3
quote:System Status Recent History
MobileMe Account - 04/20/2011 20:05-20:45 PDT
Some MobileMe members received an authentication error when attempting to use MobileMe. Normal service has been restored. We apologize for any inconvenience.
http://www.apple.com/support/mobileme/system_status_history.htmlquote:MobileMe Account - 04/20/2011 13:30-15:00 PDT
MobileMe members received an authentication error when attempting to use MobileMe. Normal service has been restored. We apologize for any inconvenience.
Netneutraliteit staat al langer onder druk. Van allerlei bedrijven, niet alleen KPN.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:25 schreef Junkie het volgende:
KPN wil klanten extra laten betalen voor chat- en voip-diensten
Wat een faal bedrijf is dat KPN toch.![]()
Altijd grappig dat er mensen zijn die blijven volhouden dat Apple zo goed verkoopt omdat mensen met Apple-producten allemaal slaafse Steve Jobs-volgers zijn die het voor de status doen ofzo... Ja natuurlijk, daar verkoop je echt tientallen miljoenen producten mee en daarmee behaal je ook echt miljarden aan winst.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Apple Reports Best Non-Holiday Quarter Ever With $5.99 Billion Profit for Q2 2011
Nice...
Mensen die dat beweren zijn wereldvreemde nerds die niet buiten komen en dus niet beseffen dat Apple producten vooral door gewone, normale mensen worden gebruikt.quote:Op donderdag 21 april 2011 11:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Altijd grappig dat er mensen zijn die blijven volhouden dat Apple zo goed verkoopt omdat mensen met Apple-producten allemaal slaafse Steve Jobs-volgers zijn die het voor de status doen ofzo... Ja natuurlijk, daar verkoop je echt tientallen miljoenen producten mee en daarmee behaal je ook echt miljarden aan winst.![]()
quote:Op donderdag 21 april 2011 09:29 schreef NJ het volgende:
Hmmm. Ik vind dit op de MobileMe support website:
[..]
[..]
http://www.apple.com/support/mobileme/system_status_history.html
Het is inmiddels 21 april 00:28 in Los Angeles (PDT), waarschijnlijk weer hetzelfde probleem dus.
En alles werkt weer.quote:MobileMe Account - 04/21/2011 01:00-02:00 PDT
Some MobileMe members received an authentication error when attempting to use MobileMe. Normal service has been restored. We apologize for any inconvenience.
Vindt het ook een beetje kort door de bocht, ik zie T-Mobile en Vodafone ook nog wel volgen.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:25 schreef Junkie het volgende:
KPN wil klanten extra laten betalen voor chat- en voip-diensten
Wat een faal bedrijf is dat KPN toch.![]()
mja, ze maken ook dikke winst natuurlijk door veel te veel te vragen voor simpele accessoires.quote:Op donderdag 21 april 2011 11:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Altijd grappig dat er mensen zijn die blijven volhouden dat Apple zo goed verkoopt omdat mensen met Apple-producten allemaal slaafse Steve Jobs-volgers zijn die het voor de status doen ofzo... Ja natuurlijk, daar verkoop je echt tientallen miljoenen producten mee en daarmee behaal je ook echt miljarden aan winst.![]()
M.I.C stopt de verkoop.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:00 schreef Swindler het volgende:
Voor mensen die nog een iHub 2 willen bemachtigen voordat Apple echt de verkoop stopt , check Ebay!
[ afbeelding ]
Omdat M.I.C. het apple logo niet mag gebruiken, om zelf winst te maken.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:05 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ja vast omdat het zo slecht liepjij weet ook wel waarom ze ermee stoppen
opnieuw opstarten al gedaan?quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:14 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan mijn iTunes niet meer her-installeren..
Iemand een idee?
google gaf http://www.helpmij.nl/for(...)s-installeerd-niet-Squote:Op vrijdag 22 april 2011 19:19 schreef Houniet het volgende:
Ja, alles van Apple al verwijderd en de nieuwste iTunes gedownload. Blijft deze melding weergeven.
Transmission (BitTorrent)quote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef TwyLight het volgende:
Wat is op dit moment het beste peer-to-peer programma voor OS X? Limewire is loesoe, en moet toch af en toe even dat hard to find mp3'tje kunnen downloaden
Legale mp3'tjes uiteraard
Soleseek al geprobeerd?quote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef TwyLight het volgende:
Wat is op dit moment het beste peer-to-peer programma voor OS X? Limewire is loesoe, en moet toch af en toe even dat hard to find mp3'tje kunnen downloaden
Downloads are forthcoming...quote:Op maandag 25 april 2011 20:35 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Soleseek al geprobeerd?
http://sourceforge.net/projects/soleseek/
Touch 8GB neem ik aan? Mooi prijsje danquote:Op maandag 25 april 2011 21:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nieuwe Ipod 4 generatie voor 142 euro weten te kopen via marktplaats (nieuw). Vrijdag ophalen, om oplichting te voorkomen.
Jep.quote:Op maandag 25 april 2011 21:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Touch 8GB neem ik aan? Mooi prijsje dan.
quote:Next MacBook Pro to Get New Case Design
MacRumors has heard reliable confirmation that the next revision of Apple's MacBook Pro line will utilize a new case design for the first time in several years.
The possibility of a new case design was first revealed by iLounge in February just before the early 2011 MacBook Pros were released. iLounge described the most recent updates as the last "incremental" update before an all-new MacBook Pro design.
Next year is the year when Apple will introduce an all new design for the MacBook Pro product family, which is already under development at Quanta in Taiwan. It's being described as a big, "milestone" release for the Pro family, as compared with the speed bump features that will be introduced in [February's] models.
The last time the MacBook Pro was redesigned was in late 2008 with the introduction of the unibody MacBook Pro. The unibody MacBook Pro design which remains in use today offers an iMac-inspired design with a black-bezel and aluminum unibody casing. Unfortunately, we have no specifics on what the next MacBook Pro might look like, though many have previously speculated that Apple will take cues from the MacBook Air line.
Er zijn volgens mij geen moderne Soulseek clients voor Mac OS X... Het is één van de weinig dingen die ik in VMware Fusion draai.quote:Op maandag 25 april 2011 20:35 schreef koffiekoekje het volgende:
Soleseek al geprobeerd?
http://sourceforge.net/projects/soleseek/
quote:Apple Including Ultra High Resolution Artwork in Lion for Possible Retina Displays?
A finding earlier this month by OSXDaily has generated some speculation about Apple's plans for "Retina" display Macs. The Mac OS X Lion Developer Preview 2 released in late March included an ultra-high resolution version of the background desktop image at a resolution of 3200x2000. A few observers noted that this is higher than any Apple display has ever supported, generating speculation that Apple is preparing for "Retina" display Macs in the near future.
We had previously reported that Mac OS X Lion has made some under-the-hood changes opening the door to such super-high resolution displays.
Taking cues from iOS, Apple has reportedly built in support for what it calls "HiDPI display modes". These HiDPI modes allow developers to supply 2x-enlarged images to support double-high resolution displays. Like the iPhone 4's Retina Display, this means that user interface elements will remain the same size, but everything will be twice the resolution and therefore twice as detailed.
Now, MacMagazine.com.br has found that Apple is already starting to include other super high resolution artwork in Lion. They found several icons stored as 1024x1024 sizes, up from a previous maximum of 512x512.
Of course, this support for super high resolution displays is only the first step, but suggests Apple is planning ahead when the hardware becomes available.
Frostwire!quote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef TwyLight het volgende:
Dat kan best nog wel een paar generaties hardware op zich laten wachten.quote:
Die statistieken zeggen mij niks maar de symptomen die je meldt zijn exact hetzelfde als wat mijn Mac deed toen m'n harde schijf dood aan het gaan was, zsm backups maken als dat nog niet is gedaan, data raakt nu heel snel corrupt, dat was mijn ervaring in ieder geval. Ik heb een iMac uit late 2008.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
iMac van mijn ouders heeft last van steeds maar spinning beach balls, en een verse installatie heeft maar een halve dag geholpen. Installaties van software lijkt langer dan nodig te duren. Xbench zegt dit:
[ afbeelding ]
Conclusie: hard disk naar de klote?
Ik heb backups gelukkig, daar heb ik mijn ouders niet zo lang geleden al tot aangezet. Deze iMac is ook het late 2008-model. Enig idee wat het kost om er een nieuwe in te laten zetten bij een Apple Service Provider? Als ik iFixit zo bekijk is het wat riskant om zelf te gaan lopen sleutelen en het scherm eruit te moeten tillen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:00 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Die statistieken zeggen mij niks maar de symptomen die je meldt zijn exact hetzelfde als wat mijn Mac deed toen m'n harde schijf dood aan het gaan was, zsm backups maken als dat nog niet is gedaan, data raakt nu heel snel corrupt, dat was mijn ervaring in ieder geval. Ik heb een iMac uit late 2008.
http://acqlite.sourceforge.net/quote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef TwyLight het volgende:
Heb ik eerlijk gezegd geen idee van, ik werk bij een APR en ben vriendjes met de technische dienst, heb een Samsung F1 van 1TB gekocht en met m'n Mac naar de TD gegaan, samen met een TD'er die harde schijf erin gebouwd voor nop, de harde schijf die in de Mac zat is opgestuurd en daar is (onder garantie) een nieuwe voor teruggekomen die ik gebruik als externe HDD nu.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik heb backups gelukkig, daar heb ik mijn ouders niet zo lang geleden al tot aangezet. Deze iMac is ook het late 2008-model. Enig idee wat het kost om er een nieuwe in te laten zetten bij een Apple Service Provider? Als ik iFixit zo bekijk is het wat riskant om zelf te gaan lopen sleutelen en het scherm eruit te moeten tillen.
Handig: geldt dat ook voor de trouwe Apple-SC'ers?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:52 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Heb ik eerlijk gezegd geen idee van, ik werk bij een APR en ben vriendjes met de technische dienst, heb een Samsung F1 van 1TB gekocht en met m'n Mac naar de TD gegaan, samen met een TD'er die harde schijf erin gebouwd voor nop, de harde schijf die in de Mac zat is opgestuurd en daar is (onder garantie) een nieuwe voor teruggekomen die ik gebruik als externe HDD nu.
Hehe ik vrees van niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Handig: geldt dat ook voor de trouwe Apple-SC'ers?
Geen client, maar wel een geniale website: http://prostopleer.com/quote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef TwyLight het volgende:
naisquote:Op woensdag 27 april 2011 17:04 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Geen client, maar wel een geniale website: http://prostopleer.com/
Kun je net zo goed Youtube gebruiken.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:04 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Geen client, maar wel een geniale website: http://prostopleer.com/
Nee die moet je eerst weer converteren naar mp3quote:Op woensdag 27 april 2011 20:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Kun je net zo goed Youtube gebruiken.
http://www.listentoyoutube.com/quote:Op woensdag 27 april 2011 20:10 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nee die moet je eerst weer converteren naar mp3
via dropbox.edu. Dan krijg je 500mb ipv 250Mb per referal, ook met terugwerkende kracht. En ook als je gewoon je emailadres wijzigt van (bijv.) gmail.com naar een geregistreerde onderwijsinstelling.quote:
Ah, maar heb jij een .edu email adres dan?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
via dropbox.edu. Dan krijg je 500mb ipv 250Mb per referal, ook met terugwerkende kracht. En ook als je gewoon je emailadres wijzigt van (bijv.) gmail.com naar een geregistreerde onderwijsinstelling.
Nee, maar je kunt je onderwijsinstelling gewoon toevoegen. Ik meen dat de meeste universiteiten in NL al wel zijn opgenomen. En anders gewoon spammen dat ze het moeten toevoegenquote:Op woensdag 27 april 2011 20:17 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ah, maar heb jij een .edu email adres dan?
Dunno. Ik ga het iig niet proberenquote:Op woensdag 27 april 2011 20:19 schreef TwyLight het volgende:
Hmm, oké. En als je hem later weer terug veranderd naar een normaal e-mailadres, gaat die ruimte dan ook weer weg?
Welke studie doe jij dan?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt je onderwijsinstelling gewoon toevoegen. Ik meen dat de meeste universiteiten in NL al wel zijn opgenomen. En anders gewoon spammen dat ze het moeten toevoegen
Nee, ik moet nog 1 referal gebruikenquote:Op woensdag 27 april 2011 20:30 schreef TwyLight het volgende:
Volgens mij ben jij nog vergeten de extra 250MB te unlocken op de Getting Started tab. Sobchak. Tenminste als ik zo naar je ruimte kijk heb je je referers vol, maar mis je net die .25
Werk op een universiteitquote:
Aha, ik rekende trouwens even opnieuw en hoe kan jij 19.5 hebben?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nee, ik moet nog 1 referal gebruiken
Goeie: geen ideequote:Op woensdag 27 april 2011 20:42 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Aha, ik rekende trouwens even opnieuw en hoe kan jij 19.5 hebben?
2GB + 16GB (max referer bonus) + 250MB guru bonus = 18.5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |