Als jij ¤ 400 overhebt voor een 256 SSD wel ja, die zet je er zo in. Een alternatief is een kleinere SSD erin plaatsen en de dvd-drive vervangen door een Optibay-kloon met daar je originele HDD in.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:59 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan voor de 13" pro instap ga.
Daarnaast koop ik dan een losse 256GB SSD, die ik er dan inzet. Is dat te doen?
Dat is heel goed te doen. Maar als je, zoals je zelf aangeeft, al een externe HDD hebt, is 256GB waarschijnlijk niet nodig, en kun je jezelf een hoop geld besparen door er een iets kleinere in te stoppen. Een OCZ Vertex van 180GB heb je bijvoorbeeld al voor 237 euro (http://tweakers.net/price(...)-inch-ssd-180gb.html). Dat scheelt bijna 200 euro met de goedkoopste 256GB SSD.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:59 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan voor de 13" pro instap ga.
Daarnaast koop ik dan een losse 256GB SSD, die ik er dan inzet. Is dat te doen?
Het zou wel iets sneller kunnen zijn, maar zoals ik in het vorige topic heb gezegd, denk ik niet dat het verschil zo groot is dat het niet ruimschoots gecompenseerd wordt door de veel snellere processor in de MacBook Pro.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:06 schreef koffiekoekje het volgende:
Is het niet zo dat een "onboard" SSD (zoals bij de MBA) sneller is, dan een inbouw exemplaar?
Sata vs de techniek zoals bij de MBA.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Lapo:
[..]
Als jij ¤ 400 overhebt voor een 256 SSD wel ja, die zet je er zo in. Een alternatief is een kleinere SSD erin plaatsen en de dvd-drive vervangen door een Optibay-kloon met daar je originele HDD in.
Hmm, bedankt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat is heel goed te doen. Maar als je, zoals je zelf aangeeft, al een externe HDD hebt, is 256GB waarschijnlijk niet nodig, en kun je jezelf een hoop geld besparen door er een iets kleinere in te stoppen. Een OCZ Vertex van 180GB heb je bijvoorbeeld al voor 237 euro (http://tweakers.net/price(...)-inch-ssd-180gb.html). Dat scheelt bijna 200 euro met de goedkoopste 256GB SSD.
Het verwisselen zelf is echt verschrikkelijk simpel. Zeker als je een externe aansluiting voor een schijf hebt. Dan gebruik je gewoon Carbon Copy Cloner of SuperDuper om een bootable kloon van je huidige schijf te maken, zet je de nieuwe erin en ben je klaar
Waarom wil je per se een SSD erin zetten. Je komt van een Macbook, als je het instapmodel 13' inch pro koopt, dan heb je daar toch ook genoeg aan?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:12 schreef Saninl het volgende:
[..]
[..]
Hmm, bedankt.
Is het echt goed te doen voor een leek? Verder heb ik niets nodig?
Het wordt wel mijn vaste pc ook (aan een monitor) dus die SSD is wel handig lijkt me..
Ik ben ook een leek, en ik had in een paar uurtjes mijn schijf gekloond en in mijn MacBook gezet. Als je al een externe schijf hebt, kun je het kastje daarvoor gebruiken om je schijf aan je Mac te koppelen en te klonen. Dat kan op deze manier: http://lowendmac.com/ed/royal/08sr/clone-mac-os-x.htmlquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:12 schreef Saninl het volgende:
Hmm, bedankt.
Is het echt goed te doen voor een leek? Verder heb ik niets nodig?
Een SSD in je MacBook zetten is wel een goede manier om bijna alle voordelen van een MacBook Air te compenseren. Dan blijven alleen het gewicht en de hogere resolutie over. Dus als je het geld ervoor hebt, waarom niet?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:15 schreef AskMe het volgende:
[..]
Waarom wil je per se een SSD erin zetten. Je komt van een Macbook, als je het instapmodel 13' inch pro koopt, dan heb je daar toch ook genoeg aan?ik (voorlopig) wel in ieder geval .
Omdat ik dan toch dicht naar de Air toe kom..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:15 schreef AskMe het volgende:
[..]
Waarom wil je per se een SSD erin zetten. Je komt van een Macbook, als je het instapmodel 13' inch pro koopt, dan heb je daar toch ook genoeg aan?ik (voorlopig) wel in ieder geval .
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:10 schreef De_Hertog het volgende:
Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met het aantal schrijfoperaties dat een SSD aankan? Ik wil ook naar een nieuwe MacBook maar ik gebruik hem ook voor programmeerwerk, dan zit je dus heel vaak kleine bestandjes naar de schijf te schrijven. Is SSD dan verstandig of kan ik beter een 7200 rpm schijf nemen?
Die van iBood?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor mij voorlopig even niks nieuws, ik heb net een NAS gekocht..
Yup, goeie specs. Goede ontwikkelcommunity zit er nog achter betreft uiterlijk en features. En hele tijd externe HD's kopen is ook niet wat..quote:
Nee. Kijkend naar wat je ermee wilt doen, is de duurdere 13" een beetje overkill. En het prijsverschil met de veel betere 15" is ook te klein. Het 'instapmodel' van de MacBook Pro's heeft naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit-vergelijking van alle MacBooks.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:30 schreef Saninl het volgende:
Is het de update van het instapmodel naar de duurdere waard?
Qua Macbook pro?
Jammer dat je er niet meer schijven in kunt pleuren, ik moet zo bijna wel een drobo aanschaffen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Yup, goeie specs. Goede ontwikkelcommunity zit er nog achter betreft uiterlijk en features. En hele tijd externe HD's kopen is ook niet wat..
Wat jij zegt ermee te gaan doen, lijkt het me de upgrade niet waard. Dan kun je net zo goed het instapmodel nemen met de SSD van apple zelfquote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:30 schreef Saninl het volgende:
Is het de update van het instapmodel naar de duurdere waard?
Qua Macbook pro?
Als je beeld hebt, dan gebruikt hij de GPU. En dan hoef je dus niet het moederbord te vervangen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:35 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, dat leek mij ook, maar ik raakte in de war door dit commentaar:
http://www.ifixit.com/Ans(...)is+it+my+logic+board
Het is waarschijnlijk toch het scherm zelf, of de inverter.
Microsim is pas bij iPhone 4quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:40 schreef Koite het volgende:
Bonjour!
Ik heb een vraag hoor, ja ja!
Het zit namelijk zo, ik kan van iemand een iphone 3G overnemen. Zelf heb ik nu een blackberry met een vodafone abonnement. Kun je dan gewoon je simkaart overplaatsen? Of heb je een microsim nodig? Of is er echt een speciaal iphone abonnement en kan dat heul niet? Zoals je leest; ik weet van niets, en op google werd ik niet heul veel wijzer.
Merci
Ben alweer een stapje verder; met een zaklamp kan ik heel vaag de desktop zien, dus er is een backlight probleem. Grote kans dat het de inverter is, die heb ik er net uitgesloopt (daarvoor moest ook het logic board eruit, dus fingers crossedquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:17 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als je beeld hebt, dan gebruikt hij de GPU. En dan hoef je dus niet het moederbord te vervangen.
En moet je dus inderdaad in de richting van het scherm zelf of inverter gaan zoeken.
Klotewerkje hé?quote:
Ik zou graag een SSD in mn iMac bouwen, maar door dit soort plaatjes zie ik dat niet zo zitten.quote:
Het probleem, zoals de update ook al aangeeft, is dat de platenmaatschappijen moeilijk doen. Apple is al een tijdje bezig met zo iets op te zetten. Amazon heeft er nu voor gekozen simpelweg zonder de platenmaatschappijen verder te gaan, of dat legaal is, is nog maar de vraag...quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:18 schreef Junkie het volgende:
Amazon.com introduceert cloud drive; waar blijft Apple? [update]
Steve mag dit ook wel verder uitbreiden met de iDisk.![]()
Owh, en een server hier in Europa.
Appeltje eitje Tijn, zelfs ik kon het.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou graag een SSD in mn iMac bouwen, maar door dit soort plaatjes zie ik dat niet zo zitten.
Maar het scherm moet er dan afquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Appeltje eitje Tijn, zelfs ik kon het.
(Inmiddels al vier keer moeten doen door crashende HDs, maargoed.)
Ik heb gehoord dat je moet oppassen met de temperatuursensor. Als je die niet (goed) verbindt (en dat schijnt niet te kunnen met sommige HDD's en SSD's) wordt er geen temperatuur geregistreerd en zullen de fans niet draaien of juist heel hard. Lijkt me niet optimaal. Weet je hier meer van?quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Appeltje eitje Tijn, zelfs ik kon het.
(Inmiddels al vier keer moeten doen door crashende HDs, maargoed.)
Bij de witte iMac (die Svy heeft) is het een lastiger o.a. door aluminium folie.quote:
Ja, ik heb geloof ik de allerklotigste iMac om open te maken; bij de G5 kan het met twee schroefjes en wat geklik, en de alu's zijn ook heel makkelijk open te krijgen. Ik heb echt lang lopen kloten met een oude pinpas in de koelspleet om die latches open te krijgen, maar uiteindelijk lukte het.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:03 schreef Junkie het volgende:
[..]
Bij de witte iMac (die Svy heeft) is het een lastiger o.a. door aluminium folie.
Bij de Alu-iMac's is het al wat beter.
The joy and pain of upgrading a 27-inch iMac with an SSD (video)
Als ik dat zie, besteed ik toch liever 100 euro om het door een certified Apple maker te laten doen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:03 schreef Junkie het volgende:
[..]
Bij de witte iMac (die Svy heeft) is het een lastiger o.a. door aluminium folie.
Bij de Alu-iMac's is het al wat beter.
The joy and pain of upgrading a 27-inch iMac with an SSD (video)
Hebben jullie ook problemen dat bij deze versie chrome steeds crasht?quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Apple Releases Mac OS X Lion Developer Preview 2
Death Rally Rebootquote:Op donderdag 31 maart 2011 20:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik mot hem nog downloaden: iemand tips?
Hier doet hij het nog normaal. Vandeweek nog een CDtje geript.quote:Op zaterdag 2 april 2011 17:40 schreef Wepeel2 het volgende:
iTunes Lame werkt sinds een aantal maanden niet meer goed samen met iTunes. De id3-tags worden niet meer ingevuld.
Iemand een alternatief? Ik zoek dus een mp3-encoder die cd's kan rippen met behulp van de LAME-encoder.
Hij doet het ondertussen weer. Ik deed het overigens altijd al op jouw manier. Heb iTunes Lame eraf gegooid en opnieuw gedownload. Nu doet hij het weer. Heel vaag. Maar goed, ik ben blij.quote:Op zondag 3 april 2011 00:48 schreef Junkie het volgende:
[..]
Hier doet hij het nog normaal. Vandeweek nog een CDtje geript.
Ik stop de CD in mn MacBook, laat iTunes de info ophalen.
Start iTunes Lame
Selecteer alle nummers op de CD, en ga naar iTunes Lame en laat die de nummers rippen.
Als ik het op andere manieren doe, wil hij wel eens raar doen.
Dat is wat kort door de bocht. Lagere bitrates is AAC beter, maar als je LAME gebruikt in combatie met vbr dan krijg je geweldige resultaten. En mp3 is een echte standaard en werkt gewoon op alle apparaten.quote:Op zondag 3 april 2011 16:51 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom je mp3 zou willen gebruiken, AAC is beter
quote:Op zondag 3 april 2011 17:30 schreef Svyatagor het volgende:
Success! iMac bleek inderdaad een kapotte inverter te hebben, die heb ik vervangen en het scherm werkt weer! Ik post dit vanaf een witte Intel 20" iMac.
Eén kleine issue alleen, ik heb in de hoeken van het scherm een soort grijze vlekken, beetje een waas. Ik vermoed dat dat komt omdat ik de shielding tape niet zo netjes heb verwijderd en teruggeplaatst, dus zal hem toch nog een keer open moeten maken.
Op geen enkele bitrate is mp3 beter en AAC kan ook gewoon VBR. Daarnaast is AAC ook een "echte" standaard en zijn er nog maar heel weinig apparaten die het niet ondersteunenquote:Op zondag 3 april 2011 17:42 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Dat is wat kort door de bocht. Lagere bitrates is AAC beter, maar als je LAME gebruikt in combatie met vbr dan krijg je geweldige resultaten. En mp3 is een echte standaard en werkt gewoon op alle apparaten.
Komma 64.quote:Op maandag 4 april 2011 14:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor mij maar 1494 in de online store
De CD spelers in auto's ondersteunen meestal enkel MP3 CD's en geen AAC.quote:Op zondag 3 april 2011 16:51 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom je mp3 zou willen gebruiken, AAC is beter
Als ik het goed heb, dan heb je onderstaande nodig:quote:Op zondag 3 april 2011 17:30 schreef Svyatagor het volgende:
Success! iMac bleek inderdaad een kapotte inverter te hebben, die heb ik vervangen en het scherm werkt weer! Ik post dit vanaf een witte Intel 20" iMac.
Eén kleine issue alleen, ik heb in de hoeken van het scherm een soort grijze vlekken, beetje een waas. Ik vermoed dat dat komt omdat ik de shielding tape niet zo netjes heb verwijderd en teruggeplaatst, dus zal hem toch nog een keer open moeten maken.
Ja, zo'n rol tape heb ik ook gebruikt. Maar ik heb het nog even gecheckt bij de vorige eigenaar, hij had ook al zo'n waas linksonderin, dus het is niet veroorzaakt door mijn geknutsel. Waarschijnlijk dus niet zo veel aan te doen, en het is ook niet zo heel erg.quote:Op maandag 4 april 2011 19:20 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
Als ik het goed heb, dan heb je onderstaande nodig:
[ afbeelding ]
Wat ga je nu met de iMac doen? Kan hij HD video aan?
Het was de iMac (Early 2006) toch?
Ja heb er ook last van sinds een paar dagen, samen de volumeknoppen die blijven hangen.quote:Op maandag 4 april 2011 20:32 schreef M.C. het volgende:
de sleep/awake knop op mn iphone zit vastheb er niets raars mee gedaan. Meer mensen die hier last van hebben (gehad)?
thx!quote:Op maandag 4 april 2011 21:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die schermen zijn geminimaliseerd. Klik erop om ze weer te de-minimaliseren.
http://www.nu.nl/gadgets/(...)hone-5-oplaaien.htmlquote:Op maandag 4 april 2011 21:55 schreef TwyLight het volgende:
Wat denken jullie, een iPhone 5 (of i.i.g. een upgrade) nog dit jaar? Of zal ik volgende maand m'n abonnement verlengen en een iPhone 4 nemen?
verlengen met een jaar en de iPhone 4 nemenquote:Op maandag 4 april 2011 21:55 schreef TwyLight het volgende:
Wat denken jullie, een iPhone 5 (of i.i.g. een upgrade) nog dit jaar? Of zal ik volgende maand m'n abonnement verlengen en een iPhone 4 nemen?
Heb jij eigenlijk al een iPad 2, Walter?quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Sim only nemen en eind juni mijn simlockvrije iPhone 4 overnemen
Nah, ik gebruik mijn iPad 1 nog maar amper....quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk al een iPad 2, Walter?
Ik zit met dezelfde vraag.quote:Op maandag 4 april 2011 21:55 schreef TwyLight het volgende:
Wat is er dan anders/verkeerd aan?quote:Op woensdag 6 april 2011 11:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik moet wel toegeven dat ik Spaces in Snow Leopard erg veel beter vindt dan Spaces in Lion. Ik hoop toch echt dat dat Mission Control optioneel is. Of dat ze de SL Spaces opties houden.
Dat je al je overige vensters (en bij zijn dat er dus 15) in een balk bovenin je scherm krijgt te zien, ipv evenredig verdeeld over het totale scherm. Verder kun je de vensters ook geen naam geven (er staat alleen zoiets als bureaublad 1-15), dus het is amper te zien welk venster je ook alweer zorgt. Dan je wel swipen totdat je het juiste venster bent, maar dat is natuurlijk niet nuttig. Ik wil gewoon een swipe geven, een overzicht van al mijn vensters in mijn gehele scherm te zien krijgen en dan het bedoelde venster selecteren.quote:
Gierige T-Mobile heeft geen verlengingsdeal, toen ik dat 2 maanden geleden ofzo vroeg zei die van jaa Apple bepaalt de prijzen bla bla kunnen we niks aan doenquote:Op woensdag 6 april 2011 03:13 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik zit met dezelfde vraag.
Ik zag vandeweek deze aanbieding bij Vodafone.
iPhone 275 - ¤39,50 / maand - 275/550* - iPhone 4 16GB: ¤99,00
Best netjes.
Best netjes, ga binnenkort ook maar eens naar T-Mobile bellen of ze een leuke verlengingsdeal hebben. Want de prijzen die ze nu hebben vindt ik een beetje duur.
Kan em nergens vindenquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dragon Dictation is vandaag gratis in de AppStore.
Heb je de schijfcontrolle gedaan door van de OSX-DVD op te starten?quote:Op vrijdag 8 april 2011 08:13 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Vraagje; mijn oom heeft een 24" iMac die de laatste dagen onwerkbaar traag is. Opstarten duurt soms een kwartier, meer dan 1 applicatie tegelijk draaien zorgt er voor dat je alleen maar draaiende stranballetjes ziet. Volgens schijfcontrole is alles in orde. Iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn en wellicht ook een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt!
quote:Mac OS X versie 10.4 Tiger bijwerken
Als op je Intel-Mac Mac OS X versie 10.4 Tiger is geïnstalleerd, koop je de Mac-verzamelbox. Dit is een voordeelpakket met Mac OS X versie 10.6.3 Snow Leopard, iLife (met de meest recente versie van iPhoto, iMovie, GarageBand, iWeb en iDVD) en iWork (het productiviteitspakket van Apple voor thuis en op het werk dat Pages, Numbers en Keynote bevat).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |