Nee, onbeperkt. Anders krijg je voor topinkomens een enorme lastenverzwaring. Het is al de enige aftrekpost waar we recht op hebbenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Is goed, die houden we vast tot de grens van 325.000 euro.
Cry me a fucking river. Ik verdien tig keer zo weinig als een miljonair en ik krijg goddomme geen rode rotcent van vadertje staat.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, onbeperkt. Anders krijg je voor topinkomens een enorme lastenverzwaring. Het is al de enige aftrekpost waar we recht op hebben
...en zo zijn er nog wel tig maatregelen te bedenken. Het probleem is dat je degene die geraakt worden door de afschaffing nooit allemaal zal kunnen compenseren.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En de BTW op nieuwbouwwoningen
En aanpak van de scheefhuurders
Maar jij bent ook wel heel erg nobel, Koos!quote:Op maandag 28 maart 2011 16:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Cry me a fucking river. Ik verdien tig keer zo weinig als een miljonair en ik krijg goddomme geen rode rotcent van vadertje staat.
Topinkomens hebben nergens recht op als het aan mij ligt.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, onbeperkt. Anders krijg je voor topinkomens een enorme lastenverzwaring. Het is al de enige aftrekpost waar we recht op hebben
Nee, die leven voor de staat en de staat leeft voor het gepeupel.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Topinkomens hebben nergens recht op als het aan mij ligt.
Ja, en? Die miljonair houdt ook stukken meer over dan ik. Maar wil het ook wel rechttrekken hoor, geen probleem. Dan krijg ik zijn salaris, dan beloof ik dat ik evenveel af zal staan.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar jij bent ook wel heel erg nobel, Koos!
En die miljonair heeft, nog altijd, een procentueel hogere afdracht dan jij
Nee hoor.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, die leven voor de staat en de staat leeft voor het gepeupel.
Dat hou je altijd in een dictatuur van de meerderheid.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 28 maart 2011 16:48 schreef Hephaistos. het volgende:
De linkse partijen gaan nog verder. Die zien de afschaffing van de HRA gewoon als een prima middel om de staatskas te spekken. Wat dat betreft kan ik me veel voorstellen bij de weerstand onder VVD-kiezers, afschaffing van HRA staat vaak synoniem voor snoeiharde lastenverzwaringen.
Klopt. Iedereen weet dat de HRA in zijn huidige vorm geen twee kabinetten meer gaat overleven. Daar wordt dus nu al op gespeculeerd.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:07 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk dat de tactiek van het oeverloos discussieren aangehaald wordt. Op een gegeven moment is de woningmarkt toch zo moe van de "wel/niet" afschaffing van de HRA, dat de markt al rekening houdt met een afschaffing en de schok minder groot is.
quote:Op maandag 28 maart 2011 17:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
Van mij mag de HRA per direct afgeschaft worden, als de staat mij compenseert voor de waardedaling van mijn huis over de afgelopen jaren (door dat waardeloze linkse beleid) en de verdere waardedaling na afschaf van de HRA. Dan heb ik er geen problemen mee. Ohja, maar dan ook echt helemaal geen subsidie meer op wonen. Dus geen sociale woningbouw meer en al helemaal geen huurtoeslag. Laat de markt het dan maar echt uitzoeken.
Ik ook, maar zoveel ambtenaren wil de overheid niet ontslaan en zoveel werk wil het zichzelf niet ontnemen.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:30 schreef HansvD het volgende:
Belasting voor iedereen naar 20%
Alle aftrekposten + subsidies afschaffen.
Ik ben voor.
Zet eens een andere plaat op wil je.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:16 schreef Arolsen het volgende:
Natuurlijk negeert dit kabinet het.
De rijke VVD achterban moet immers nog verder worden vet gespekt ten koste van de lagere inkomens. En daar past dit advies niet bij.
Leg uit? Als een huis met HRA 300.000 euro kost, kost datzelfde huis zonder HRA misschien 200.000 euro. Die 100.000 euro verschil wordt niet opgepot, maar minder geleend bij banken. Het netto effect van HRA is alleen een verhoging van schulden, en een enorme donatie aan banken die het geld "verzinnen".quote:Op maandag 28 maart 2011 17:39 schreef GSbrder het volgende:
Begrijp wel dat de HRA een boel geld in de economie houdt die mensen anders oppotten.
Nee, dat begrijp ik helemaal niet. Er wordt geld gecreeerd door het onnatuurlijk opdrijven van de huizenprijzen. Dat geld dat in de economie wordt 'gepompt' wordt uitsluitend gebruikt om te betalen voor huizen die eigenlijk helemaal niet zoveel hoeven te kosten. Het is in ieder geval niet zo dat dat geld wordt gebruikt om auto's te kopen ofzo, want de meeste mensen hebben de HRA gewoon nodig om hun huis überhaupt te kunnen bekostigen.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:39 schreef GSbrder het volgende:
Begrijp wel dat de HRA een boel geld in de economie houdt die mensen anders oppotten.
Het is geen smoes, geen excuus, maar als mensen dus niet "aangemoedigd worden te lenen" verdwijnt er geld uit de consumptiemarkt in kapitaalgoederen. Die gaat de overheid met lijkenpikkerijen zoals de erfbelastingen wel eruit krijgen, maar dat duurt even.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |