abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2011 @ 16:45:10 #51
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94719725
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Is goed, die houden we vast tot de grens van 325.000 euro.
Nee, onbeperkt. Anders krijg je voor topinkomens een enorme lastenverzwaring. Het is al de enige aftrekpost waar we recht op hebben :(
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_94719905
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, onbeperkt. Anders krijg je voor topinkomens een enorme lastenverzwaring. Het is al de enige aftrekpost waar we recht op hebben :(
Cry me a fucking river. Ik verdien tig keer zo weinig als een miljonair en ik krijg goddomme geen rode rotcent van vadertje staat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 28 maart 2011 @ 16:48:47 #53
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_94719908
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En de BTW op nieuwbouwwoningen :Y
En aanpak van de scheefhuurders :Y
...en zo zijn er nog wel tig maatregelen te bedenken. Het probleem is dat je degene die geraakt worden door de afschaffing nooit allemaal zal kunnen compenseren.

De linkse partijen gaan nog verder. Die zien de afschaffing van de HRA gewoon als een prima middel om de staatskas te spekken. Wat dat betreft kan ik me veel voorstellen bij de weerstand onder VVD-kiezers, afschaffing van HRA staat vaak synoniem voor snoeiharde lastenverzwaringen.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:50:15 #54
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94719985
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Cry me a fucking river. Ik verdien tig keer zo weinig als een miljonair en ik krijg goddomme geen rode rotcent van vadertje staat.
Maar jij bent ook wel heel erg nobel, Koos!
En die miljonair heeft, nog altijd, een procentueel hogere afdracht dan jij :)
  maandag 28 maart 2011 @ 16:50:18 #55
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94719988
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Topinkomens hebben nergens recht op als het aan mij ligt.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:50:56 #56
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94720012
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Topinkomens hebben nergens recht op als het aan mij ligt.
Nee, die leven voor de staat en de staat leeft voor het gepeupel.
Dat hou je altijd in een dictatuur van de meerderheid.
pi_94720102
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar jij bent ook wel heel erg nobel, Koos!
En die miljonair heeft, nog altijd, een procentueel hogere afdracht dan jij :)
Ja, en? Die miljonair houdt ook stukken meer over dan ik. Maar wil het ook wel rechttrekken hoor, geen probleem. Dan krijg ik zijn salaris, dan beloof ik dat ik evenveel af zal staan.

Nee, oprotten met die HRA (op den duur). Eigenlijk is het frustrerend te beseffen dat mensen als ik eigenlijk geen ene reet ontvangen of mogen genieten van voordeeltjes. Nee, ik mag alleen betalen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 28 maart 2011 @ 16:52:52 #58
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94720108
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, die leven voor de staat en de staat leeft voor het gepeupel.
Dat hou je altijd in een dictatuur van de meerderheid.
Nee hoor.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:53:00 #59
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94720115
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:48 schreef Hephaistos. het volgende:
De linkse partijen gaan nog verder. Die zien de afschaffing van de HRA gewoon als een prima middel om de staatskas te spekken. Wat dat betreft kan ik me veel voorstellen bij de weerstand onder VVD-kiezers, afschaffing van HRA staat vaak synoniem voor snoeiharde lastenverzwaringen.
Helemaal mee eens!
Zolang een afschaffing van de HRA nog als ordinaire progressieve nivelleringsmaatregel gebruikt wordt en dus de enige post is die "rijkeren" (¤ 50.000+) hebben, zal het verzet om dit af te schaffen er zijn en blijven. Nu je een netto belastingafdracht hebt van 35% en deze zal stijgen naar 42% krijg je het toch enorm veel zwaarder in Nederland. En we hebben al de hoogste belastingafdracht.
pi_94720534
Van mij mag de HRA per direct afgeschaft worden, als de staat mij compenseert voor de waardedaling van mijn huis over de afgelopen jaren (door dat waardeloze linkse beleid) en de verdere waardedaling na afschaf van de HRA. Dan heb ik er geen problemen mee. Ohja, maar dan ook echt helemaal geen subsidie meer op wonen. Dus geen sociale woningbouw meer en al helemaal geen huurtoeslag. Laat de markt het dan maar echt uitzoeken.

Verder ben ik dat hele gelul van al dat linkse volk over VVD'ers die het zo goed hebben wel zo verschrikkelijk zat. Weet je wat dat kost, zo'n abonnement op een Golf-club? En hoeveel tijd je kwijt bent aan het penningmeesterschap bij de hockey-vereniging???
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  maandag 28 maart 2011 @ 17:07:04 #61
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94720848
Ik denk dat de tactiek van het oeverloos discussieren aangehaald wordt. Op een gegeven moment is de woningmarkt toch zo moe van de "wel/niet" afschaffing van de HRA, dat de markt al rekening houdt met een afschaffing en de schok minder groot is.
pi_94720920
Ze laten er geen gras over groeien sinds vorige week het Europact is gesloten. Goeie zaak dit. Horen ze het ook eens van een ander.
pi_94721040
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:07 schreef GSbrder het volgende:
Ik denk dat de tactiek van het oeverloos discussieren aangehaald wordt. Op een gegeven moment is de woningmarkt toch zo moe van de "wel/niet" afschaffing van de HRA, dat de markt al rekening houdt met een afschaffing en de schok minder groot is.
Klopt. Iedereen weet dat de HRA in zijn huidige vorm geen twee kabinetten meer gaat overleven. Daar wordt dus nu al op gespeculeerd.
pi_94721572
HRA is een slechte zaak maar de IMF is wel de laatste partij die hier over mag praten zeg...
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  maandag 28 maart 2011 @ 17:25:11 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94721707
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
Van mij mag de HRA per direct afgeschaft worden, als de staat mij compenseert voor de waardedaling van mijn huis over de afgelopen jaren (door dat waardeloze linkse beleid) en de verdere waardedaling na afschaf van de HRA. Dan heb ik er geen problemen mee. Ohja, maar dan ook echt helemaal geen subsidie meer op wonen. Dus geen sociale woningbouw meer en al helemaal geen huurtoeslag. Laat de markt het dan maar echt uitzoeken.
_O- _O- _O- :') :') 8)7
censuur :O
  maandag 28 maart 2011 @ 17:25:44 #66
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94721731
Als de staat mij compenseert voor het niet kunnen gebruiken van de waardestijging vanwege mijn geboortejaar, vind ik het ook prima :)
  maandag 28 maart 2011 @ 17:27:01 #67
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_94721774
De HRA moet zeker aangepakt worden want hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon een marktverstorend fenomeen dat heel, heel veel niet-bestaand geld creeert. Als de hypotheekmarkt in de VS kan instorten dan is het vrij naief om te denken dat het hier niet kan terwijl de schuldenlast zo hoog is als ie is. Het toverwoord is geleidelijkheid, zodat alles en iedereen tijd heeft om te wennen. Mensen, overheid, huizenprijzen, de hele mik.

Net zoals de huurmarkt ook niet kan blijven functioneren zoals die nu doet. En ook daar geldt: geleidelijkheid. Laten we daar maar gerust 40 jaar voor uittrekken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_94721950
Belasting voor iedereen naar 20%

Alle aftrekposten + subsidies afschaffen.

Ik ben voor.
  maandag 28 maart 2011 @ 17:32:21 #69
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94722019
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:30 schreef HansvD het volgende:
Belasting voor iedereen naar 20%

Alle aftrekposten + subsidies afschaffen.

Ik ben voor.
Ik ook, maar zoveel ambtenaren wil de overheid niet ontslaan en zoveel werk wil het zichzelf niet ontnemen.
pi_94722163
Ik ben voor, de HRA is alleen maar marktverstorend en moedigt mensen aan om zich in de schulden te steken en vervolgens de schulden niet af te lossen. Alleen heb ik een voorwaarde voor het afschaffen van de HRA, namelijk dat de totale besparing wordt verwerkt in een algemene belastingverlaging. Als dat niet gebeurt, dan is het afschaffen van de HRA niets anders dan het verhogen van de belastingen.
pi_94722179
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:16 schreef Arolsen het volgende:
Natuurlijk negeert dit kabinet het.

De rijke VVD achterban moet immers nog verder worden vet gespekt ten koste van de lagere inkomens. En daar past dit advies niet bij.
Zet eens een andere plaat op wil je.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 28 maart 2011 @ 17:39:39 #72
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94722324
Begrijp wel dat de HRA een boel geld in de economie houdt die mensen anders oppotten.
Het is geen smoes, geen excuus, maar als mensen dus niet "aangemoedigd worden te lenen" verdwijnt er geld uit de consumptiemarkt in kapitaalgoederen. Die gaat de overheid met lijkenpikkerijen zoals de erfbelastingen wel eruit krijgen, maar dat duurt even.
pi_94722416
Daarom geleidelijk aanpassen. Overigens wil ik nog een keer kwijt dat het wel hoogst hypocriet is van de IMF om hierover te zeuren :P
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  maandag 28 maart 2011 @ 17:42:01 #74
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94722421
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:39 schreef GSbrder het volgende:
Begrijp wel dat de HRA een boel geld in de economie houdt die mensen anders oppotten.
Leg uit? Als een huis met HRA 300.000 euro kost, kost datzelfde huis zonder HRA misschien 200.000 euro. Die 100.000 euro verschil wordt niet opgepot, maar minder geleend bij banken. Het netto effect van HRA is alleen een verhoging van schulden, en een enorme donatie aan banken die het geld "verzinnen".
censuur :O
  maandag 28 maart 2011 @ 17:46:36 #75
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_94722608
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:39 schreef GSbrder het volgende:
Het is geen smoes, geen excuus, maar als mensen dus niet "aangemoedigd worden te lenen" verdwijnt er geld uit de consumptiemarkt in kapitaalgoederen. Die gaat de overheid met lijkenpikkerijen zoals de erfbelastingen wel eruit krijgen, maar dat duurt even.
Nee, dat begrijp ik helemaal niet. Er wordt geld gecreeerd door het onnatuurlijk opdrijven van de huizenprijzen. Dat geld dat in de economie wordt 'gepompt' wordt uitsluitend gebruikt om te betalen voor huizen die eigenlijk helemaal niet zoveel hoeven te kosten. Het is in ieder geval niet zo dat dat geld wordt gebruikt om auto's te kopen ofzo, want de meeste mensen hebben de HRA gewoon nodig om hun huis überhaupt te kunnen bekostigen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')