Met poker, blackjack of stiften?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 02:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb gekaart met Leffe Tripel en nog 63 euro gewonnen
Nee zeg, Robert Allen Zimmermanquote:
Dit is erger dan de Mos en Lucassen bij elkaar.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:09 schreef eriksd het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)statistiek_niet.html
Zucht, zucht en zucht.
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:09 schreef eriksd het volgende:
Zucht, zucht en zucht.
Mijn god, wat een dramaquote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:09 schreef eriksd het volgende:
Zucht, zucht en zucht.
Dat spreekt elkaar toch tegen hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat maakt mijn rechts niet foutief.
[..]
Jawel.
Had gister de keuze tussen Jupiler en HJ dan wint die laatste tochquote:
Nee, want ik val niemand lastig met mijn ideologie. Ik heb nog nooit op een stroming gestemd die mijn ideologie wil bewerkstelligen, ik heb nergens activisme getoond dat anderen moet overtuigen van de voordelen van libertarisme. Ik roep ook niet wat zonder dat ik het gerealiseerd zou zien worden, maar ik ga jou er niet van overtuigen.quote:
Je verdedigt bijvoorbeeld maatregelen die de drempel voor hoger onderwijs flink gaan verhogen. Dan beperk je toch de mogelijkheden voor anderen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, want ik val niemand lastig met mijn ideologie. Ik heb nog nooit op een stroming gestemd die mijn ideologie wil bewerkstelligen, ik heb nergens activisme getoond dat anderen moet overtuigen van de voordelen van libertarisme. Ik roep ook niet wat zonder dat ik het gerealiseerd zou zien worden, maar ik ga jou er niet van overtuigen.
Dat betekent natuurlijk niet dat jij mij niet lastig valt met jouw ideologie. Immers, als jij je zin krijgt, dan ga ik daar zeker wat van merken.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, want ik val niemand lastig met mijn ideologie. Ik heb nog nooit op een stroming gestemd die mijn ideologie wil bewerkstelligen, ik heb nergens activisme getoond dat anderen moet overtuigen van de voordelen van libertarisme. Ik roep ook niet wat zonder dat ik het gerealiseerd zou zien worden, maar ik ga jou er niet van overtuigen.
Uitgaande van een bepaalde standaardsituatie is elke afwijkende mening van het huidig kabinet of de huidige regelgeving dus te beschouwen als "lastigvallen met een bepaalde ideologie". Het verhogen van een drempel is in mijn ogen geoorloofd als die drempel middels geweld tot stand gekomen is. Net zoals zelfverdediging geoorloofd is indien je wordt aangevallen, mag je regels en subsidies afschaffen als ze ontstaan zijn door diefstal.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je verdedigt bijvoorbeeld maatregelen die de drempel voor hoger onderwijs flink gaan verhogen. Dan beperk je toch de mogelijkheden voor anderen.
Je wilt dus vergaande maatregelen nemen die velen zullen treffen. Dat laat zien dat je stelling uit het vorige topic van geen ene kant kloptquote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uitgaande van een bepaalde standaardsituatie is elke afwijkende mening van het huidig kabinet of de huidige regelgeving dus te beschouwen als "lastigvallen met een bepaalde ideologie". Het verhogen van een drempel is in mijn ogen geoorloofd als die drempel middels geweld tot stand gekomen is. Net zoals zelfverdediging geoorloofd is indien je wordt aangevallen, mag je regels en subsidies afschaffen als ze ontstaan zijn door diefstal.
Fijn, maar dat maakt jouw bezwaar dat links drempels opwerpt natuurlijk onzin. Je doet zelf immers hetzelfde.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uitgaande van een bepaalde standaardsituatie is elke afwijkende mening van het huidig kabinet of de huidige regelgeving dus te beschouwen als "lastigvallen met een bepaalde ideologie". Het verhogen van een drempel is in mijn ogen geoorloofd als die drempel middels geweld tot stand gekomen is. Net zoals zelfverdediging geoorloofd is indien je wordt aangevallen, mag je regels en subsidies afschaffen als ze ontstaan zijn door diefstal.
Tenzij jij je van mijn ideeen niets aantrekt en met een groep medestanders ervoor kiest de huidige status quo te behouden of je sociaal-democratisch gedachtegoed nog verder door te voeren. Be my guest, ik ontrek me met mijn ideologie aan jouw systeem en aan jouw dictatuur. Ik kan niet garanderen dat je de verlaging van de belastingopbrengsten niet gaat merken, maar feitelijk heb jij geen recht op mijn aandeel in de samenleving en ben ik nooit een contract met je aangegaan. Vind je dit "lastigvallen", dan zou mijn overlijden (voortijdig of op m'n 99e) dat ook zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat betekent natuurlijk niet dat jij mij niet lastig valt met jouw ideologie. Immers, als jij je zin krijgt, dan ga ik daar zeker wat van merken.
Dat is liberale logica. Liberaal = vrijheid blijheid voor iedereen. Maar intussen niet beseffen dat die vrijheid verdomd slecht uitpakt voor bepaalde mensen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je wilt dus vergaande maatregelen nemen die velen zullen treffen. Dat laat zien dat je stelling uit het vorige topic van geen ene kant klopt.
Jij stelt iets voor waardoor de hele samenleving op haar kop gaat staan en roept dan dat je niemand daarmee zal treffen. Dat is toch van de zotte?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tenzij jij je van mijn ideeen niets aantrekt en met een groep medestanders ervoor kiest de huidige status quo te behouden of je sociaal-democratisch gedachtegoed nog verder door te voeren. Be my guest, ik ontrek me met mijn ideologie aan jouw systeem en aan jouw dictatuur. Ik kan niet garanderen dat je de verlaging van de belastingopbrengsten niet gaat merken, maar feitelijk heb jij geen recht op mijn aandeel in de samenleving en ben ik nooit een contract met je aangegaan. Vind je dit "lastigvallen", dan zou mijn overlijden (voortijdig of op m'n 99e) dat ook zijn.
Zie mijn post in het vorige topic. Dit heb ik reeds behandeld. Jij snapt zelf ook wel dat die status quo niet gehandhaafd kan worden.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tenzij jij je van mijn ideeen niets aantrekt en met een groep medestanders ervoor kiest de huidige status quo te behouden of je sociaal-democratisch gedachtegoed nog verder door te voeren. Be my guest, ik ontrek me met mijn ideologie aan jouw systeem en aan jouw dictatuur. Ik kan niet garanderen dat je de verlaging van de belastingopbrengsten niet gaat merken, maar feitelijk heb jij geen recht op mijn aandeel in de samenleving en ben ik nooit een contract met je aangegaan. Vind je dit "lastigvallen", dan zou mijn overlijden (voortijdig of op m'n 99e) dat ook zijn.
Nee, vrijheid is geen toverwoord en garantie voor geluk. Het is de mogelijkheid je eigen geluk te produceren en ik ontken ook niet dat er winnaars en verliezers zullen zijn. Dat is echter iets anders dan dat ik mensen "lastig val" met mijn ideologie. Als ik me ergens kan uitschrijven voor deelname aan de samenleving, zou ik dat graag zien, maar als jij gaat lopen brullen dat mijn deelname verplicht is en dat, indien ik dergelijke maatregelen zou nemen, mij niet solidair opstel, is het een omkering van de standaardsituatie.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is liberale logica. Liberaal = vrijheid blijheid voor iedereen. Maar intussen niet beseffen dat die vrijheid verdomd slecht uitpakt voor bepaalde mensen.
Ik weet niet hoeveel burgers dit zal treffen. Dat mogen de burgers zelf bepalen, niet?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je wilt dus vergaande maatregelen nemen die velen zullen treffen. Dat laat zien dat je stelling uit het vorige topic van geen ene kant klopt.
Nee, ik stel iets voor waarmee de hele samenleving zelf een keuze heeft deel te nemen aan een bepaald plannetje (democratie, dictatuur, theocratie, vrije-marktsamenleving) in plaats van de moderne democratie als natuurlijk gegeven te accepteren. We mogen namelijk in de huidige situatie, niet stemmen voor een bepaalde staatsvorm, enkel voor de invulling van de democratie.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij stelt iets voor waardoor de hele samenleving op haar kop gaat staan en roept dan dat je niemand daarmee zal treffen. Dat is toch van de zotte?
Je wilt een compleet ander systeem invoeren. Lukt dit dan kan dit alleen maar door er anderen mee lastig te vallen. Zo simpel is het...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, vrijheid is geen toverwoord en garantie voor geluk. Het is de mogelijkheid je eigen geluk te produceren en ik ontken ook niet dat er winnaars en verliezers zullen zijn. Dat is echter iets anders dan dat ik mensen "lastig val" met mijn ideologie. Als ik me ergens kan uitschrijven voor deelname aan de samenleving, zou ik dat graag zien, maar als jij gaat lopen brullen dat mijn deelname verplicht is en dat, indien ik dergelijke maatregelen zou nemen, mij niet solidair opstel, is het een omkering van de standaardsituatie.
Alle burgers zal het treffen. Je wilt immers het systeem compleet overhoop halen. Voor er dan een nieuw evenwicht is zal iedereen daar heel veel van merken.quote:[..]
Ik weet niet hoeveel burgers dit zal treffen. Dat mogen de burgers zelf bepalen, niet?
En dat uit de mond van iemand die a; continu loopt te schermen met wat al dan niet liberaal is e, b; zelf net zo subjectief tegen de zaak aankijkt.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
Sorry GS, maar je begrijpt het simpelweg niet. En je zult het ook niet begrijpen aangezien die liberale bril op je smoel je ervan weerhoudt zaken in breder perspectief te zien.
Ik ga ontbijt scoren.
Kom op Koos, wat zijn dit voor een domme uitspraken.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
Sorry GS, maar je begrijpt het simpelweg niet. En je zult het ook niet begrijpen aangezien die liberale bril op je smoel je ervan weerhoudt zaken in breder perspectief te zien.
Ik ga ontbijt scoren.
Die is er dan ook gewoon. Dat is namelijk hoe het nu is. Dat kan je proberen te negeren maar dat slaat natuurlijk nergens op...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:15 schreef GSbrder het volgende:
Je veronderstelt een bepaalde basissituatie,
Democratie betekent dat je wel degelijk een kans maakt als je maar voldoende steun krijgt.quote:deze verplicht je, waarbij je burgers het gevoel geeft een wezenlijk keuzeverschil te kunnen maken tussen liberaal en sociaal-democratisch, maar het blijven autoritarian-politici. Anarchisten, links of rechts, maken geen kans behalve de mogelijkheid blanco te stemmen.
Met liberaal heeft dit niks te maken.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ga ontbijt scoren.
Onzin, als jouw streven ooit uitgevoerd wordt heeft dat veel meer invloed op iedereen dan de democratie waar Koos voor staat.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kom op Koos, wat zijn dit voor een domme uitspraken.
Jij zal nooit inzien dat je ontzettend beperkt leeft en jouw ideologie meer gevolgen heeft voor mij dan de mijne ooit voor jou zou kunnen hebben.
En jij hebt het over domme uitspraken? Jouw ideologie zal de samenleving extreem ingrijpend veranderen en het land op zn kop zetten. En mensen worden daar wel degelijk door geraakt.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kom op Koos, wat zijn dit voor een domme uitspraken.
Jij zal nooit inzien dat je ontzettend beperkt leeft en jouw ideologie meer gevolgen heeft voor mij dan de mijne ooit voor jou zou kunnen hebben.
Inderdaad, dit proberen te ontkennen is nogal naïef...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij hebt het over domme uitspraken? Jouw ideologie zal de samenleving extreem ingrijpend veranderen en het land op zn kop zetten. En mensen worden daar wel degelijk door geraakt.
Ik wil mensen de keuze geven een ander systeem te kiezen. Dan kan het voorkomen dat je mensen treft die uit de democratie stappen. En dat is "lastig vallen"? Omdat mensen niet langer gedwongen worden onderdeel te zijn van iets waar ze nooit voor hebben gekozen? Onzettende omkering van de zaak, er komen hier op Fok! tal van ideeën naar voren om andere vormen te introduceren, al dan niet met geweld, maar zodra ik zeg dat ik graag een keuzepapiertje zou willen ondertekenen die mij open vroeg of ik een dictator wilde, een godsdienst, een democratie of helemaal geen overheid die voor mij zorgde, ontneem ik daarmee niemands vrijheid. De eventuele nadelige gevolgen die dit zal hebben voor de samenleving zijn inherente ondeugden van de huidige samenleving, maar niet te scharen onder "lastig vallen" van mijn filosofie.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je wilt een compleet ander systeem invoeren. Lukt dit dan kan dit alleen maar door er anderen mee lastig te vallen. Zo simpel is het...
quote:Alle burgers zal het treffen. Je wilt immers het systeem compleet overhoop halen. Voor er dan een nieuw evenwicht is zal iedereen daar heel veel van merken.
Iedereen merkt het zoveel hij of zij het wilt, is het niet? De afschaffing van de slavernij was ook een "systeem" dat overhoop werd gehaald. Het algemeen stemrecht eveneens, het vrouwenkiesrecht dito. Dit zijn allemaal ontwikkelingen geweest waar jij lyrisch over bent, maar als we nu de optie zouden bieden individueel te kiezen welk systeem elke burger aanhangt, is het ineens een "nieuw evenwicht" waar iedereen "heel veel van merkt". Ik merk er ook een boel van dat vrouwen stemmen en negers, so what?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij hebt het over domme uitspraken? Jouw ideologie zal de samenleving extreem ingrijpend veranderen en het land op zn kop zetten. En mensen worden daar wel degelijk door geraakt.
Dat doe je dus wel. je gooit het leven van velen compleet overhoop en dat niet op een al te positieve manier. Dat is de vrijheid van anderen zeer, zeer negatief beïnvloeden. Je kan er nog zo'n mooi ideologisch plaatje aan hangen maar het is echt niets meer of minder dan een variant op het communisme. Leuk voor enkelen maar een ramp voor velenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik wil mensen de keuze geven een ander systeem te kiezen. Dan kan het voorkomen dat je mensen treft die uit de democratie stappen. En dat is "lastig vallen"? Omdat mensen niet langer gedwongen worden onderdeel te zijn van iets waar ze nooit voor hebben gekozen? Onzettende omkering van de zaak, er komen hier tal van ideeen naar voren om andere vormen te introduceren, al dan niet met geweld, maar zodra ik zeg dat ik graag een keuzepapiertje zou willen ondertekenen die mij open vroeg of ik een dictator wilde, een godsdienst, een democratie of helemaal geen overheid die voor mij zorgde, ontneem ik daarmee niemands vrijheid.
Nee, je maakt enkel een bepaalde keuze. Vind jij bijvoorbeeld dat belasting in zn geheel moet worden afgeschaft en dat mensen die nieuwe wegen daar zelf maar voor moeten betalen? Neen, je wilt enkel subsidies afschaffen van zaken die jij niet interessant vindt. In dat opzicht bepaal jij net zo goed mijn leven als een linkse regering dat van jou doet.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:21 schreef GSbrder het volgende:
Iedereen merkt het zoveel hij of zij het wilt, is het niet? De afschaffing van de slavernij was ook een "systeem" dat overhoop werd gehaald. Het algemeen stemrecht eveneens, het vrouwenkiesrecht dito. Dit zijn allemaal ontwikkelingen geweest waar jij lyrisch over bent, maar als we nu de optie zouden bieden individueel te kiezen welk systeem elke burger aanhangt, is het ineens een "nieuw evenwicht" waar iedereen "heel veel van merkt". Ik merk er ook een boel van dat vrouwen stemmen en negers, so what?
Ja, ik vind dat belasting in z'n geheel moet worden afgeschaft (ideologisch GSbrder spreekt hier, hè?) Belasting is diefstal is dwang is geweld. In de huidige vorm zou ik, omdat er altijd keuzes gemaakt moeten worden en ik ook voldoende pragmatisch ben om te realiseren dat mijn utopische wereldbeeld er never nooit gaat komen, liever sigaretten belasten dan alcohol. Liever duurdere treinkaartjes dan verhoogde benzineaccijnzen. Liever verlaging van de overheidsuitgaven dan verhoging van de inkomsten. Liever uitkleding van de sociale hangmat dan reguleren van de bonuscultuur.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je maakt enkel een bepaalde keuze. Vind jij bijvoorbeeld dat belasting in zn geheel moet worden afgeschaft en dat mensen die nieuwe wegen daar zelf maar voor moeten betalen? Neen, je wilt enkel subsidies afschaffen van zaken die jij niet interessant vindt. In dat opzicht bepaal jij net zo goed mijn leven als een linkse regering dat van jou doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |