abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94666876
Zoveul? Dawissiknie...

Dat wordt gebaren leren... :D
  zondag 27 maart 2011 @ 10:20:23 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94667247
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 09:45 schreef Ssserpente het volgende:
Zoveul? Dawissiknie...

Dat wordt gebaren leren... :D
Nu wel! :D
Oefenen!
en nou moet je wel even oe en aah roepen bij de filmpjes van mijn kabouter ;)
pi_94667385
Welluk filmpje?
  zondag 27 maart 2011 @ 10:48:21 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94667571
Deze:

ik had ze in het filmpjestopic geplaatst met hier een link maar dat werkt blijkbaar niet ;)
pi_94668256
Hier is het bij 'en je raadt het niet' met het vingertje heen en weer gaan.....dat doet Dyon dus al als eerst als we met het liedje beginnen :D
  zondag 27 maart 2011 @ 13:16:43 #108
100412 mefke79
komt goed!
pi_94670985
wij hebben driekus gisteren bij opa en oma gelaten om hier vandaag wat op te ruimer en te klussen. bellen mijn ouders net dat ie daar met koorts op bed ligt. Ik hoop maar dat het gewoon kiezen zijn gezien het kwijlen en vinger in de mond doen. En zo sneu voor mijn ouders, dit is gewoon al de derde keer ofzo dat ie daar ziek wordt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94672166
Ooo, die filmpjes zijn echt leuk!

Wat sneu voor driekus en voor je ouders zeg...

Mijn dreumes is nog steeds wat chagrijnig... Sliep wel redelijk vannacht gelukkig. Slaapt nu ok weer lekker. Zolang je hem afleidt gaat het prima, maar zelf even spelen zit er nu echt niet in.
pi_94672957
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ze zijn heel hecht ja. Ze vechten ook al echt, maar als R slaapt zal S meerdere keren vragen 'waar is R nou?'... Ze mist dan echt zijn aanwezigheid.
Wat lief!

Zo is het eerste wat Ivan elke ochtend zegt als hij de woonkamer binnenstapt "Nena". O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94673134
quote:
17s.gif Op zondag 27 maart 2011 10:48 schreef Asyniur het volgende:
Deze:

ik had ze in het filmpjestopic geplaatst met hier een link maar dat werkt blijkbaar niet ;)
Dat glijbaanfilmpje! :D En hij loopt nog steeds zo met z'n handjes omhoog!
pi_94676121
Hai, ik kom even binnenvallen na een heerlijk weekje wintersport. Het was heerlijk met veel zon, genoeg sneeuw en een vreselijk lief meisje dat speelde met een vreselijk lief vriendje.

Vanochtend zijn we in Ballorig geweest met nog een hoop Fokkindertjes. Ze heeft zich opperbest vermaakt en ik heb zulk lekker grut zien rondscharrelen uit oa dit topic O+ O+ O+
  zondag 27 maart 2011 @ 16:51:53 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94677365
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 14:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat glijbaanfilmpje! :D En hij loopt nog steeds zo met z'n handjes omhoog!
Wij probeerden hem dus te leren om goed van de glijbaan te gaan maar hij vindt dit leuker :D
En die handjes omhoog doet hij vooral als hij rent of als hij op zeer onregelmatige ondergrond loopt en dus (veel) moeite moet doen om zijn evenwicht te bewaren.
en ons gras is 1 groot hobbels/bulten/kuilen-festijn ;)
Maar waarom hij het op het filmpje doet, is mij een raadsel.
Hij kan namelijk ook gewoon lopen met een beker in zijn handen voor zijn buik.
  zondag 27 maart 2011 @ 18:54:22 #114
100412 mefke79
komt goed!
pi_94681709
In de manenschijn doen we tijdens het zwemmen, dus die gebaren kent ie en hij doet ze soms wel en soms niet mee. Hier is hoofd schouders knie en teen nu de grote hit. Hij doet em helemaal mee, zo grappig om te zien.
Asy, leuke filmpjes!

Toen we bij mijn ouders kwamen was Driekus net wakker en net ook weer een beetje levendig. Hij had nog wel 39,2, maar had honger en dorst. Dus nog wat extra paracetamol gegeven en laten spelen. Hij viel uiteindelijk weer in slaap in de auto terug. Nu is ie weer een half uurtje wakker, geen koorts meer en hij wilde naar buiten. Trui aan en gaan met die banaan. Wat em nou dwars zit/zat geen idee. Vanavond dus maar gewoon paracetamol en we zien wel. Misschien toch kiezen?
Hij heeft er trouwens ineens eentje, zagen we gisteren. Waar die vandaan gekomen is....
  zondag 27 maart 2011 @ 18:55:46 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94681758
mef, uit zijn kaak misschien? ;)
Maar hopelijk gaat het vannacht goed...

octo, klinkt als een heerlijke vakantie O+

hoe is de rest van de dag verlopen met je sjagrijnige dreumes, freecell?
  zondag 27 maart 2011 @ 19:12:06 #116
100412 mefke79
komt goed!
pi_94682337
Asy, echt?
Nou rare is, op die plek heeft wel een bult gezeten, een paar weken terug. Op een gegeven moment was de bult weg, maar geen kies. En nu zit er ineens een halve kies. Ook niet een puntje ofzo. Alsof die er in 1 nacht gekomen is.
pi_94683071
Pfoei!

Een afgepeigerde Sorbo meldt zich. Isabeau vindt slapen helemaal niet nodig, ook niet na een dag zonder noemenswaardige middagdut en heeeeel veel drukte in ballorig.

Iemand een hamertje over?

't Was wel superleuk in ballorig trouwens. Vond Isabeau overduidelijk ook. Die ging tekeer!!

Bijlezen doe ik later. Kan het even niet opbrengen. Dikke kus voor jullie en julli kinderen!
pi_94683348
*spuit 11 leest na een weekend werken even bij*
Ik zag iig leuke foto's van de Ballorig meet in het andere topic O+

Ssserpente, wb de Efteling: doen!!! Slapen haalt ze dan vast wel weer ergens in, in de auto of misschien ook wel in de wagen.
Er is zoveel leuks voor kleintjes, een paar attracties maar ook het hele sprookjesbos en de grote draaimolen binnen en buiten op het Pieckplein, daar is sowieso veel te zien.
Wij zijn groot fan en gaan regelmatig en hebben Wolf dus altijd mee genomen. Er is bij ieder toilet verschoningsruimte, in het nieuwe ''Stations'' restaurant (bij de achtbanen) zit zelfs een hele aparte verschoningsruimte die echt netjes en schoon is.

Wolf knalde tijdens het oppassen van opa zo hard met zn neus op de tvkast, dat hij een giga bloedneus kreeg. Alles bleek onder het bloed te hebben gezeten. Maarja, een neus bloed ook vrij snel erg, maar het was wel even schrikken geweest.
Na mn werk wilden we naar Ouwehands dierentuin want daar kwamen de figuren van dat tvprogramma het Zandkasteel, maar helaas waren we te laat door de giga rijen bij de kassa :(
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_94684201
Bij ons in de straat leven de mensen vanaf het eerste lentezonnetje vóór op straat. Men zit heerlijk thee te leuten bij elkaar in de voortuin, staat te kletsen bij elkaar op de stoep, enz... De kinders zijn allemaal tot in de avonduurtjes buiten. Ik vond het altijd al wel gezellig, maar had vroeger nooit de behoefte om erbij te gaan zitten. Maar nu vind ik het zo heerlijk juist! En we zijn dus al de hele week ook na het eten nog buiten. Van S wist ik al dat ze dat heerlijk vond. Maar het is zo leuk dat R daar nu ook zo van geniet. Net waren er gewoon 8 kinderen onder de 5 jaar oud buiten aan het spelen (ook familie van...). :D En ze gaan zo lekker rozig naar bed dan.

Ik vind het ook heerlijk om in de achtertuin te zijn hoor, en lekker privé is ook niks mis mee. Maar dit is wel echt ook genieten. k heb dat echt gemist in de winter. :Y
  zondag 27 maart 2011 @ 20:13:20 #120
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94684822
ahhhh arme Wolf... gelukkig viel het allemaal mee en leek het erger dan het was... :*

en Sorboo; zooo herkenbaar; mijn druktemakertje heeft me ook uitgeput. Maar gelukkig deed de nog wel een dutje toen we thuis kwamen..
ik ben ook helemaal kapot nu haha Maar zo leuk!

Groofs; klinkt als een gezellige buurt O+ ik heb de behoefte niet zo hier, maar heb ook niet veel gezinnen bij ons in de straat...
maar we gaan wel vaak na het eten nog even met Evie buiten spelen/ wandelen. Poesjes en hondjes kijken en eendjes voeren.. ook best leuk.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94684993
Het zijn allemaal Turkse gezinnen. Ik heb er ook echt in moeten groeien hoor. Misschien omdat ik alleen ben, dan heb ik lekker veel aanspraak enzo. :P

En ik heb gewoon geen kind aan S en R. Ik plof neer met een kopje koffie op een muurtje en het spul vermaakt zich. ^O^
pi_94685534
Klinkt supergezellig, groofs O+
Mijn kind wilde vanmiddag niet slapen, dus toen zijn we maar gaan wandelen. Geen wagen meegenomen, ik dacht, ach, blokje om, eendjes voeren en weer terug en dan slapen... En toen waren we pas 2,5 uur later weer thuis :o Ik heb het even nagezocht, we hebben bijna 3 kilometer gewandeld! :o Mijn stoere grote meid <3
(Vervolgens was ze natuurlijk doodop dus heeft ze als een heel klein meiske op de bank gehangen en Bumba gekeken met rode wangetjes en een speentje in O+ )
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Moderator zondag 27 maart 2011 @ 20:57:34 #123
5428 crew  miss_sly
pi_94686882
Wat een schattige filmpjes van Harry O+

groofs, klinkt fijn en gezellig O+

innepin, een ware wandeltocht van je kleine meisje :o Knap hoor, en leuk he? O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 27 maart 2011 @ 21:05:34 #124
100412 mefke79
komt goed!
pi_94687207
Ik heb er net eentje op bed gelegd die helemaal nergens meer last van leek te hebben. Geen koorts meer, goed gegeten en gedronken. Ik snap er niets van, maar ben er blij mee.

Innepin, 3(!) kilometer! Dat is echt heel erg ver, dat lukt mij niet eens op het moment.

En Groof, hier zitten ze nooit voor het huis, maar met z'n allen in de speeltuin hiervoor. Ook heel gezellig.
pi_94687395
Groof, dat klinkt gezellig!!

Hier zijn meestal wel kindjes in de buurt buiten aan het spelen, maar de meeste papa's en mama's zitten dan binnen :P Totdat de ijscoman langs komt, dan worden we wel geroepen ;)
Naja behalve ik nu dus, want ik kan continu achter Dyon aan lopen....Kyllian doet de schuttingdeur nooit dicht en Dyon loopt dan dus ook de tuin uit ;) Je ziet hm wel echt genieten van die vrijheid :D
pi_94687441
Wat een leuke filmpjes Asy! Geweldig hoe Harry zich van de glijbaan afstort! O+

Wauw Willow! :o Wat knap zo'n lange wandeling!

Arme Wolf, wat heftig zo'n bloedneus. Opa en Oma zullen wel geschrokken zijn! :{ :*

Fijn Mef, gelukkig maar!

Groofs, klinkt heerlijk!
Hier voor zit het plein ook weer vol, van alles door elkaar. Jong oud, gezinnen, studenten etc.
Ik vind het altijd erg leuk om met een dienblad eten buiten te zitten. Als het wat warmer word gaan we dat zeker weer doen. :Y)

Ko is weer ziek. -O-
Behoorlijk hoge koorts, verkouden en een ontstoken oog. Dat zal morgen wel dichtzitten met prut. :{
Maar wat geniet ik van mijn jongetje, van de knuffels die ik krijg, de lachjes en de blikken.
De woordjes die hij zegt.
Zelfs zijn driftbuien zijn op een bepaalde manier vertederend en mooi.
Natuurlijk heb ik ook zo mijn mindere momenten.
Maar op dit moment loop ik even helemaal over. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 27 maart 2011 @ 21:10:18 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94687443
Innepin, 3 km! :o

Groofs, dat klinkt wel heel gezellig O+

mef, fijn dat hij weer in orde is :Y
ben jij donderdag thuis?

Wolf, auw! :X

Beaug, ga eens lekker slapen joh! Doei! :W

Och jee, Ko weer ziek... Maar fijn dat je op dit moment kan genieten van zelfs zijn driftbuien oeke :Y
pi_94687735
Och Ko nee toch -O- Wéér wat te pakken :{
De rest van je verhaal klinkt wel heel fijn oeks O+ O+

Ohja, vergeten te reageren op Wolf z'n bloedbad :o Oy!

Haha mef ik had aan het eind van de wandeling ook pijn in m'n bekken en moeie voeten. Willow heeft vervolgens nog een half uur in de tuin gespeeld terwijl ik eten kookte :')
Overigens was het natuurlijk wel 3 kilometer met tussenstops hè, niet aan één stuk door. We hebben gepicknickt op een bankje bij de haven, met mandarijntjes en rozijntjes kijkend naar de bootjes, het water, de treinen, de mensen en de pont (Willow was helemaal in de war: auto! boot! auto? boot? :D ) etcetera. Maar verder was ik ook wel onder de indruk van m'n dappere stappertje ja...!

Oh en door al jullie Eftelingverhalen heb ik vanmorgen tegen D. gezegd: Wij gaan over twee of drie weken naar de Efteling. OK? *) Dus. Tactiek werkte wel ;)
  zondag 27 maart 2011 @ 21:18:17 #129
100412 mefke79
komt goed!
pi_94687837
Asy, ik moet werken donderdag, helaas. Nog effe, dan heb ik verlof, ben ik gewoonweg alle dagen thuis.

Oeke, is ie nou alweer ziekjes. Shit zeg. Hopelijk is ie weer snel van de koorts af. Nou je het zegt, soepoog hadden wij afgelopen week ook en snotneus ook. Maar ja, dat laatste hebben we al zo vaak, dat valt niet meer op.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:20:21 #130
100412 mefke79
komt goed!
pi_94687955
Innepin, ik vrees dat ik nog geen 3 km loop met 50 stops, het klinkt wel heel erg gezellig. En een pont is natuurlijk ook heel lastig...een auto op een boot, dat kan toch niet?!
pi_94688334
Ja maar jij bent dan ook wel heel erg zwanger hè mef :P
  zondag 27 maart 2011 @ 21:26:25 #132
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94688374
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:18 schreef mefke79 het volgende:
Asy, ik moet werken donderdag, helaas. Nog effe, dan heb ik verlof, ben ik gewoonweg alle dagen thuis.

Oeke, is ie nou alweer ziekjes. Shit zeg. Hopelijk is ie weer snel van de koorts af. Nou je het zegt, soepoog hadden wij afgelopen week ook en snotneus ook. Maar ja, dat laatste hebben we al zo vaak, dat valt niet meer op.
jammer. ik ben donderdag in de buurt ;)
  zondag 27 maart 2011 @ 21:29:46 #133
100412 mefke79
komt goed!
pi_94688594
oja, ik heb inderdaad de beste smoes die er is om niet meer fatsoenlijk te kunnen lopen.
valt het al op dat ik het zo beu ben als ik weet niet wat...

Ik vind het wel enorm frappant hoe snel het nu gaat met lopen en praten enzo. Hij herhaalt ons niet alleen, hij weet ook nog wat ie er mee bedoelt.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:30:07 #134
100412 mefke79
komt goed!
pi_94688614
Oja, nog twee dagen en dan is ie anderhalf!
pi_94688754
1,5 alweer, dat klinkt al heel groot :D

Heerlijk dat gebabbel. Ik probeer hm ook wat te leren, maar echte woordjes komen er niet echt veel uit :P Vandaag was het de hele dag door "bellebellebellebellebelle".
  zondag 27 maart 2011 @ 21:41:28 #136
100412 mefke79
komt goed!
pi_94689378
er zijn hier ook echt woorden die hij constant herhaalt en waar we maar niet achter komen wat het nou is...echt geen idee gewoon.
pi_94689504
Oeh Wolf, begin jij nu ook al met dat soort taferelen?
Ai!

Dyon lekker aan het belle! grappig...!

Asy, ik had je filmpjes al gezien gister, nog niet op gereageerd, maar hij durft wel zeg! zo...hoeps van die glijbaan af!

Vanmiddag was ik nog even met Lars aan de wandel, hij zat in de kinderwagen...druk aan het kletsen en dan gaat het constant: "mama???" waarop ik dan antwoord, en ik een verhaal in het chinees terug krijg.
Vanmiddag dus ook, dus ik zeg erachteraan: Goh wou je me dat allemaal verTELLEN?
Waarop Lars zijn handjes voor de ogen deed "één...tee..."

Vanmorgen de Ballorigmeet, wat was dat leuk!
Mijn eerste "grote" meet, maar echt voor herhaling vatbaar. Superleuk!
Lars heeft er ook van genoten, sjeeste weer als vanouds in het rond, van hot naar her, op de trampoline, door de buis kruipen, maar vooral die racebaan met auto's....
Rond de middag begon hij er steeds meer als een zombie uit te zien....moehoe!!!
Op de terugweg lag hij mooi naast Rienk te knorren....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 27 maart 2011 @ 21:48:45 #138
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94689870
haha Rienk en Lars ook al zo lekker gedut in de auto ;) Lena en Evie waren ook al snel in dromenland.
aan Evie merk je niet echt dat ze moe is, die geeft er pas aan toe als ze in dr autostoel zit...
nadien heeft ze thuis ook nog 2 uur geslapen. Fijn hoor.

Evie gaat steeds meer praten en communiceren. Paar voorbeelden; hondje, poesje, jasje, buiten, kijken, nijntje...
en ik heb ook het idee dat ze steeds meer gaat begrijpen, als ik dr nu een vraag stel; denk ze na, en knikt ze ja, of schudt ze nee. Grappig hoor.
pi_94689884
Hihi Lars slimme jongen!! :D

Dyon is sinds gisteren indiaantje aan het spelen. Steeds met zn handje voor zn mond dus en lachen bij het geluid dat het maakt. Zn broer doet het ook regelmatig bij hm :D
pi_94690105
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:48 schreef Beessie-Jen het volgende:

Evie gaat steeds meer praten en communiceren. Paar voorbeelden; hondje, poesje, jasje, buiten, kijken, nijntje...
en ik heb ook het idee dat ze steeds meer gaat begrijpen, als ik dr nu een vraag stel; denk ze na, en knikt ze ja, of schudt ze nee. Grappig hoor.
Jeetje wat een moeilijke woordjes zegt ze al, dat zie ik Dyon dus echt nog niet doen!
Wel van dat 'nee schudden' idd. Sinds deze week eigenlijk. Het begon met 'we gaan lekker naar bed' en nu als ik bijv. drinken voor hm neerzet schud hij nee en duwt het weg. Voortaan dus maar vragen of hij iets wel wil :P ;)
Als ik zeg 'we gaan naar buiten' loopt hij naar de gang en pakt zn schoentjes en jas. Ook mijn schoenen worden dan gehaald, erg handig! :P
pi_94692445
Ach Ko, alweer ziek?! Echt niet leuk zeg, sneu hoor

Wat klinkt dat als een gezellige picknick Innepin O+ nouja behalve de rugpijn dan

Wat knap van Lars :o :D

Wow, wat zegt Evie dan al vrij veel!
Wat Meimeltje over Dyon zegt herken ik hier ook. Momenteel als ik met de slaapzak kom aanlopen schudt hij nee of zwaait hij gedag met zn hand en loopt/kruipt weg _O-
Hij lijkt steeds meer te begrijpen, zo wonderlijk en leuk om te merken!
Oh en vanmiddag in de dierentuin wees hij naar een hond en deed ''woewoe'' O+
hij kon dat al wel nadoen als onze hond blafte, maar deed het nog niet eerder uit zichzelf.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 28 maart 2011 @ 08:40:33 #142
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94702559
Hmm, om onverklaarbare reden was hier iemand wakker tussen 2 en 4 en als je me nou vraagt waarom :?
Hij wilde wel bij mij liggen, maar bleef maar woelen en draaien en sodemieteren. Uiteindelijk toch in zijn eigen bed gelegd waar hij in slaap is gevallen. Vervolgens hoorde ik hem om 5 uur weer maar na een aantaal keer de muziekjes van de babyfoon te hebben afgespeeld, heb ik hem niet meer gehoord tot 8 uur.

Leuk hè, dat ze steeds meer begrijpen. Harry begint soms te protesteren als ik tussendoor met hem naar zijn slaapkamer ga om bijv iets te pakken. Dan denkt hij dat hij naar bed moet :D
pi_94702597
Goedemorgen allemaal!

Isabeau is gelukkig wel gewoon gaan slapen na een half uurtje pruttelen en mopperen. Heeft vervolgens het klokje rond geslapen, dus was er ook wel aan toe.

Innepin, 3 km, wauw! Ik geloof dat Isabeau al heel snel de handdoek in de ring zou gooien. Dat vindt ze echt véél te ver!

Oeke, wat naar dat Ko alweer iets onder de leden lijkt te hebben. Arm jochie! Hoe gaat dat trouwens als hij ziek is en jullie eigenlijk 'dienst' hebben op de kresj? Is er dan een soort reserve?

Vanmorgen een mooi gesprekje met Isabeau gehad. Op haar kamertje hangt een soort letterbak met allemaal houten figuurtjes erin. Isabeau wil, wanneer ze op het aankleedkussen ligt, altijd zo'n figuurtje vasthouden. Ze zegt dan zelf welke ze wil hebben. Er staat ook een houten lieveheersbeest in. Dat stopt ze altijd in haar mond en dat mag niet van mij, dan zet ik hem terug. Gesprekje ging als volgt:

-Mama, hibees!
-alsjeblieft, het lieveheersbeest
-nee mond!
-inderdaad, je moet hem niet in je mond stoppen
*stopt beest toch in mond, steekt vervolgens handje uit met lieveheersbeest*
-te'ug
-ja, nu zet mama hem terug
-ja oooookééééé!

:o
pi_94702737
Waaaah Sorbo :o Dat is een compleet gesprek op niveau :o
Gaaf zeg! :D

En 3 KM vind ik ook impressive, ik denk dat Leander dat niet eens red :)

Goedemorgen trouwens Wij zijn net met z'n allen wakker.... om 8:30.
Lang leve de zomertijd :D Ze zijn er trouwens daardoor ook wel erg laat ingegaan (tegen achten) maar dit is weel héél relaxed O+
  maandag 28 maart 2011 @ 09:03:24 #145
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94702885
ook een goedemorgen vanuit bed.. Mijn dreumes is ook nog in dromenland. Afgesproken om om 10 uur te gaan zwemmen, dus straks maar weer wakker maken. (denk dat ik zo lang mogelijk wacht, eerst maar eens de tas inpakken enzo.). ;)

en jeempie Isabeau; dat doe je goed joh!

en Willow gewoon een enorme wandeling gemaakt! wat zal die lekker hebben geslapen afgelopen nacht?

Free; lekker zo wakker worden he? lekker ontspannend...

Arme Ko, alweer ziek, het zit je ook niet mee de laatste tijd he?
Hoe is het gegaan van8 Oeke?
pi_94703007
Oh lekker zwemmen BJ, dat iz zo leuk! Veel plezier!
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 09:19:58 #147
5428 crew  miss_sly
pi_94703177
Hoe is het nu met Ko, oeke? Wat naar dat hij weer niet lekker is. Beterschap :*

Haha, fijn gesprek met Isabeau! Ze weten goed hoe dingen werken he? :D
Senna leest tegenwoordig een boekje als ze verschoond wordt, met name als dat van een poepluier is :')

Lekker zwemmen dadelijk. Gaan we hier toch ook weer eens doen :Y

wij hebben hier ook eea weer gereorganiseerd. Onder andere omdat we weer erg twijfelen over verhuizen. We wonen hier zooo fijn O+ O+

:D

[ Bericht 12% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 13:59:49 ]
pi_94703242
Hebben jullie zo'n hoog huis Miss? Of lijkt dat zo in verhouding met klein kaboutermeisje?
Wel fijn he, als het weer netjes is...
Een opgeruimd huis zorgt voor een opgeruimd hoofd vind ik altijd.
Jammer dat het binnen no-time weer een bende is hier.

Zoooo Isabeau, je hebt goed door hoe het werkt! Wat een grappig gesprekje!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_94703278
Ik zie het ik zie het! Op foto twee staat Senna! :P :D

Dus jullie twijfelen? Dan blijf voorlopig toch gewoon nog even zitten waar je zit? Of ligt het niet zo eenvoudig?
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 09:30:14 #150
5428 crew  miss_sly
pi_94703388
Jij ziet het, Sorbootje *O*

Ja, opgeruimd is goed! Nou is de eerste een beetje gechargeerd, maar het was wel vaak een bende met speelgoed en het was niet goed op te ruimen met het lieve kleine bankje. Dus nu een beetje gescheiden: wat in het bankje op haar kamer en wat meer in het kastje naast de boekenkast.
En we gaan nog veel meer opruimen en het huis dan maar eens aanpakken en kijken wat we moeten doen om het hier te optimaliseren. We twijfelen heel erg en dan moeten we het iig nog niet meteen nu doen.

Het huis is idd zo hoog, Karin, 3,20 geloof ik. Een van de fijne dingen aan het huis, het is zo ruimtelijk O+

Senna loopt hier met een tasje rond. Ze zwaait naar schaap "dag papa fijne dag", ze zwaait naar mij "dag mama fijne dag". Dus ik vraag wat ze gaat doen, het antwoord "werken met het viegtuig" :D
pi_94703552
haha, sinds vanochtend gaat ons ventje weer staan en gaat de kontjeplof ineens goed *O*

tot zover bericht uit huize simmu alwaar het ochtendHumeurtje heerscht :')
ik ga eerst koffie pakken ook! kinders zijn een beetje moe nog
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94703597
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 09:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het hele liedje is 1 groot gebaar :D
http://www.peuterplace.nl(...)e.htm#Indemaneschijn
Alleen heb ik vroeger geleerd om ook nog het raamkozijn uit te beelden: vierkant maken in de lucht met 2 handen. raam=met 2 handen horizontaal uit elkaar bewegen, ko=handen verticaal, zijn=handen horizontaal weer naar elkaar toe.
Snap je het nog?
Ja, ik ook :D En de vogel met de handen (zeg maar zoals je een schaduwvogel maakt) ipv met de armen.

Harry, wat ben je stoer!!! :o Zo, met het hoofd naar voren, van de glijbaan af!

Wat fijn dat het zo opgeruimd is Miss Sly, ik vind jullie en Senna's meubeltjes er mooi!
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 08:54 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen trouwens Wij zijn net met z'n allen wakker.... om 8:30.
Lang leve de zomertijd :D Ze zijn er trouwens daardoor ook wel erg laat ingegaan (tegen achten) maar dit is weel héél relaxed O+
Oohh heerlijk! Hopelijk houden ze het een tijdje vol om zo laat wakker te worden! En ik las dat het beter gaat met Florian? Dat hij maar heel lang niet meer ziek mag worden!
Ik hoopte er bij Niels ook op dat hij vanmorgen wat later wakker zou worden, maar die heeft zich alweer aangepast aan de zomertijd :') Het was half 7 (half 6 dus) vanmorgen.

Wow, Isabeau O+!! Ze lijkt zoveel ouder dan Niels in haar doen en laten. Ik vermoed echt dat taalontwikkeling de intellectuele ontwikkeling bevorderd omdat dat ze de wereld beter begrijpen. Weet jij daar iets over Claudia?

Wat klinkt dat gezellig Groofsken! Ik kan me voorstellen dat je er even aan moest wennen, dat zou ik ook echt hebben. Het lijkt me zo fijn als je kindjes in de buurt hebt wonen die ongeveer even oud zijn als jouw kinderen O+ Hier zijn ze of een stuk ouder of een stuk jonger.

Arme Ko, beterschap :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94703701
Ik heb geen idee of dat zo is Twinkly. In dit specifieke geval had ik natuurlijk nooit doorgehad dat ze mij helemaal begreep als ze het zelf niet had kunnen zeggen.
pi_94703720
Senna gaat even lekker vliegen? Goede vlucht! :D
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 09:47:50 #155
5428 crew  miss_sly
pi_94703758
Dat vroeg ik me laatst ook af, twinkly, in hoeverre de taalontwikkeling bijvoorbeeld maakt dat kindjes beter samen spelen. Stel dat je Isabeau en Senna bij elkaar zet, zouden die dan wel een beetje samen spelen, omdat ze elkaar ook dingen duidelijk kunnen maken? Of zou dat geen verschil maken, omdat ze gewoon op die leeftijd nog helemaal niet toe zijn aan samen spalen?
pi_94703822
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:47 schreef miss_sly het volgende:
Dat vroeg ik me laatst ook af, twinkly, in hoeverre de taalontwikkeling bijvoorbeeld maakt dat kindjes beter samen spelen. Stel dat je Isabeau en Senna bij elkaar zet, zouden die dan wel een beetje samen spelen, omdat ze elkaar ook dingen duidelijk kunnen maken? Of zou dat geen verschil maken, omdat ze gewoon op die leeftijd nog helemaal niet toe zijn aan samen spalen?
Ze kunnen elkaar vast goed duidelijk maken dat iets van "MIJ! :(" is ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 09:53:20 #157
5428 crew  miss_sly
pi_94703892
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:50 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ze kunnen elkaar vast goed duidelijk maken dat iets van "MIJ! :(" is ;)
Hahaha, absoluut :D
pi_94703900
Isabeau gaf Senna gisteren gewoon een mep op haar hoofd omdat Senna op de 'piets' van Isabeau zat...volgens haar dan hè. Dat er één meter verderop een exacte kopie van die 'piets' (hobbelolifant) stond deed er niet toe.

Ja ze spelen echt héél leuk samen :P
pi_94703963
O+

En dat heeft vast te maken met de Isabeau naar een KDV gaat. Niels is maar iets jonger en heeft nog helemaal geen besef van dat spullen van hem zouden kunnen zijn. Hij laat zich alles afpakken en kijkt dan beteuterd.
Laatst zei hij wel voor het eerst "NEE!" toen een jongetje van 2,5 hem steeds duwde.
pi_94703974
Ok en vanaf nu ga ik het proberen bij te houden hier :D
(jullie gaan ook altijd zo hard, dat is bijna niet te doen, voor iemand die af en toe mee leest).

Hier alles goed, op een drammerige en slecht slapende (voor mart zijn doen dan) kind ná dan ;)
Als iets niet lukt, of als hij zijn zin niet krijgt dan zet hij het op het krijsen! Pfffff hard.
Slapen gaat ook niet gepaard zonder huilen. Met tussendoor ook wakker worden, waar we dan ongeveer 30 min tot een uur bezig met hem zijn om hem weer te laten slapen.
Hopelijk is dit een fasééééé'. Maar tussendoor is het enorm genieten hoor.

Zaterdag riep ik nog, ik ben zo blij dat hij de bank nog niet zelf op de bank kan komen. En hop, wie kruipt er zo de bank op, zonder moeite!!! :D Echt, ik zeg nooit meer wat.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 10:00:39 #161
5428 crew  miss_sly
pi_94704101
gisteren was het ook druk, en niet in de eigen omgeving enzo. Maar misschien maakt het ook wel geen verschil, hoor :)

twinkly,, Senna gaat ook naar het KDV en heeft wel besef van 'mij', maar laat zich ook dingen gemakkelijk afpakken, hoewel ze zelf ook afpakt :')
pi_94704113
Mart laat ook altijd alles van zich af pakken.
Zaterdag in het zwembad nog. Hij had een speeltje, loopt ermee naar andere kindjes toe waarnaar een meisje het van hem afpakt en Mart kijkt haar nog na, kijkt een beetje sip maar gaat daarnaar lekker verder met zijn ding.
pi_94704124
Oh Ymme herkenbaar. Ik had ook nooooit moeten roepen dat Isabeau niet van klimmen houdt. Gisteren had haar broer de deur open laten staan en ik dacht dat mijn lief in de woonkamer was bij Isabeau. Is ze dus in haar eentje de (open!!) trap opgeklommen. Stond ze ineens bij bij in de werkkamer!
pi_94704214
Oh dat is schrikken!

Wij hebben een trap, waar je beneden geen traphek kunt bevestigen. Boven gelukkig wel!
Nu is het wel zo dat je bij de woonkamer eerst een deur door moet voordat je in de gang bent, waar ook de trap is. Maar Mart loopt al zelf de trap op (met een beetje hulp natuurlijk hihi). Dus van de zomer die deur maar dicht houden!

Mart is nu lekker aan het smikkelen van ei, hij propt het werkelijk zo naar binnen!
Hij eet de afgelopen dagen echt alles! Zo maar even een appeltje schillen voor hem.
pi_94704392
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:04 schreef ymme het volgende:
Oh dat is schrikken!

Wij hebben een trap, waar je beneden geen traphek kunt bevestigen. Boven gelukkig wel!
Nu is het wel zo dat je bij de woonkamer eerst een deur door moet voordat je in de gang bent, waar ook de trap is. Maar Mart loopt al zelf de trap op (met een beetje hulp natuurlijk hihi). Dus van de zomer die deur maar dicht houden!

Mart is nu lekker aan het smikkelen van ei, hij propt het werkelijk zo naar binnen!
Hij eet de afgelopen dagen echt alles! Zo maar even een appeltje schillen voor hem.
Dat is bij ons ook zo, beneden kan bij ons ook geen traphekje, maar ik denk dat ik er toch maar gewoon een los hekje omheen ga zetten ofzo, maar ik was nu blij dat er boven nog geen hekje zit, want ik ben bang dat ze dan geprobeerd zou hebben om terug te gaan.
pi_94704427
klink omhoog *en* haakje op de deur. hier kon een zekere haaibaai die ik niet met name zal noemen met anderhalf al wel deuren openmaken hoor (er was een incidentje met de voordeur :( )
pi_94704445
Oh, ik denk dat ik maar gewoon ga verhuizen naar een bungalow :D Alles gelijksvloers.
Maar ja, manlief is in dit huis geboren en getogen en nooit van die trap gevallen. (en zijn ouders deden helemaal niet aan traphekjes) dus moet dat allemaal vast goed komen. Behalve als mart op zijn moeder lijkt. Ik woonde hier nog geen 3 maanden of ik was al van de trap af gevallen hier :D
pi_94704476
Mart grijpt nu al naar de klinken bij de deuren :D
Klink gaat hier tegen die tijd dus ook zeker omhoog.
pi_94705188
klinken staan hier al omhoog, we hebben een slimme kat :')
pi_94705252
Bij ons kan er onder ook geen traphekje bevestigd worden. Wij hebben altijd de deuren dicht. Gelukkig is ze lekker klein en duurt het nog heel lang voordat ze bij de klink zal kunnen :P

Samenspelen doet ze niet echt met andere kindjes, behalve met vriendje Teun, die 2 hebben altijd gelijk interactie als ze elkaar zien. Dingen aan elkaar geven, braaf van elkaar afpakken en achter elkaar aanzitten en dan heel hard schreeuwen en lachen. Ze kunnen overigens beide niet of nauwelijks praten. Hoe en wat op het kdv, daar heb ik niet echt een idee van.

Ik heb een dagje vrij (geruild met woensdag), Mette moet vanmiddag naar het anesthesisten spreekuur en in de brief stond dat het (door wachttijden) wel 2 uur kan duren alles bij elkaar. Pfoe, gaat leuk worden. Gelukkig is het in een kinderziekenhuis en is elke wachtkamer ingericht als een waar kinderparadijs.
Wel weer heerlijk weer. Als het nou allemaal niet te lang duurt wil ik nog even snel de stad inschieten om leuke speeldingetjes voor haar te kopen voor de tuin, zoals een paar ballen en een schepje en emmertje enzo. Ze heeft gister weer zo leuk rondgedarteld buiten O+
De buren hebben 2 honden en daar is ze helemaal wild van. En achter alle buurtkatten die door onze tuin lopen zit ze aan. Ze is een ware kattenverjaagster, wat dan wel weer prettig is :D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 10:41:08 #171
5428 crew  miss_sly
pi_94705287
whaha! Het voordeel van ons hoge huis en onze kleine kabouter is dat de klinken nog allemaal buiten bereik zitten :P
Ik verbaasde me er wel deze week over dat ze met haar hoofd net boven de tafel uitkomt. Toen ze net liep, kon ze zo onder de tafel door lopen, dus ze is echt een behoorlijk stukje gegroeid.
  maandag 28 maart 2011 @ 10:43:37 #172
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_94705353
Pfff, spannend wickie! Wel fijn dat het nu bijna zo ver is, laat maar komen dan he? En haha, dat katten verjagen, dát is hier ook bekend ja :')

Stef heeft echt het hele weekend met andere kindjes gespeeld (zaterdag een kinderverjaardag, zondag ballorig) en daarna ook nog met een bak water bij opa en oma in de tuin, het is zo'n lieffie O+ Ik moest gewoon even vertellen dat ik zo dol ben op mijn ventje O+ Hij is nu lekker bij opa en oma aan het logeren en wij gaan strakjes naar een concert *O*

Oh, hiero staat de eerste deurklink trouwens ook al omhoog, daarachter zit de trap naar boven zonder hekje. Boven is Stef wel vaak héél hard aan het proberen de trap naar zolder op de komen zonder dat wij het zien, dat vind ik echt heel onprettig.. Maar het is daar ook lastig danwel niet te doen er een hekje te plaatsen..
3!
pi_94705354
Ik hoor ineens sleutels en geld over de vloer rollen. :D
Mijn tas stond nog op de bank. Nu ligt alle inhoud door de hele kamer!
pi_94705404
Wat is Mart dan lang! Of zitten jullie klinken laag? Niels kan nog niet bij de deurklinken, gelukkig :P

Oh, Miss Sly, dan is het misschien ook wel een deel karakter dat Niels dingen van zich af laat pakken.
pi_94705428
Ik ga hier niks meer roepen over wat Isabeau niet kan of waar ze geen interesse voor heeft. Dus ook niet deurklinkgerelateerd. Ik kijk wel uit!
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 10:50:12 #176
5428 crew  miss_sly
pi_94705523
Da's voor de voorbereiding voor de opreatie, wickie? Spannend, maar fijn dat het al zo snel kan, volgende week!

twinkly, ik denk idd dat het ook deels karakter is. Senna kan heel vinnig zijn, maar zich ook de kaas van het brood laten eten. ''Mij'' is wel helemaal ontdekt nu. Bijvoorbeeld als we gaan wandelen en ik pak mijn tas, dan zegt ze: '' ik wil mij tas'' (ja, de ''n'' wordt weggelaten) O+
pi_94705643
Hier is het gewoon MIJ (eventueel met mep dus :') ) en verder maakt ze er geen woorden aan vuil. Ach, het zal er wel bijhoren.
pi_94705660
Ik ga hier ook niet zeggen dat Rienk de deurklinken nog niet eens in de gaten heeft :D

Rienk heeft eindelijk een woordje O+ "Sa!" (Van 'zo, klaar!') En alles is nu 'sa!' Als hij de kleren aan heeft, als hij onder de douche weg komt, als de luier is verschoont en als hij gaat zitten O+ Ik vind het gaaf :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94705697
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:41 schreef Twinkly het volgende:

Wow, Isabeau O+!! Ze lijkt zoveel ouder dan Niels in haar doen en laten. Ik vermoed echt dat taalontwikkeling de intellectuele ontwikkeling bevorderd omdat dat ze de wereld beter begrijpen. Weet jij daar iets over Claudia?
Nou... toevallig ben ik daar net een boek over aan het lezen. :+ Het is gedocumenteerd dat kinderen die niet aan taal worden blootgesteld in hun vroege jaren mentaal geretardeerd zijn. En Wittgenstein schreef: "Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt."

Het boek is trouwens Wij zijn ons brein van Dick Swaab. Aanrader!
  maandag 28 maart 2011 @ 10:58:05 #180
95408 Incantrix
pi_94705727
Haha, dat doet Stef ook, Vlindur :D Maar dan zegt hij 'zó.' Ik vind het grappig en confronterend tegelijk, dan kom je er ineens achter hoe vaak je zoiets zélf zegt :D
3!
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 10:59:54 #181
5428 crew  miss_sly
pi_94705774
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:58 schreef Incantrix het volgende:
Haha, dat doet Stef ook, Vlindur :D Maar dan zegt hij 'zó.' Ik vind het grappig en confronterend tegelijk, dan kom je er ineens achter hoe vaak je zoiets zélf zegt :D
Ik zeg heel vaak ongeduldig en geirriteerd "nou" als iets niet lukt....guess what als Senna iets niet lukt :')

Ik ga eens kijken, Claudia, de titel spreekt me al aan :Y
pi_94705792
Even iets heel anders. Ik heb het er gisteren ook al met een paar dames over gehad, maar het zit me niet helemaal lekker. Ik heb Isabeau afgelopen weekend gewogen en ze is maar 300 gram zwaarder (nog niet eens eigenlijk) dan op 13 december (laatste keer CB). Is dat niet veel te weinig groei?

Ze eet erg goed en is, zoals sommige mensen gisteren live hebben kunnen zien, nogal beweeglijk, maar 300 gram in 3,5 maand?!
pi_94705818
quote:
Whaha. Maar ik doe het express :D Zn eerste woordje, EINDELIJK :D
En oh, hij zegt ook 'Heit' O+ Heel schattig, heel zachtjes zegt het heit O+

Ik hou van dat kind O+ Maar dat slaan en bijten vind ik trouwens minder grappig }:|
pi_94705825
Oh, dat boek staat op mijn verlanglijstje :) Ik ben het wel eens met die stelling "wij zijn ons brein"
pi_94705840
quote:
Ik vind het grappig en confronterend tegelijk, dan kom je er ineens achter hoe vaak je zoiets zélf zegt :D
Ja! :D

Mijn vriend zegt altijd "ta ta ta" als Ivan iets doet wat hij niet mag doen en daarmee op moet houden. Nu zegt Ivan het telkens na.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 11:03:33 #186
5428 crew  miss_sly
pi_94705870
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:00 schreef Sorbootje het volgende:
Even iets heel anders. Ik heb het er gisteren ook al met een paar dames over gehad, maar het zit me niet helemaal lekker. Ik heb Isabeau afgelopen weekend gewogen en ze is maar 300 gram zwaarder (nog niet eens eigenlijk) dan op 13 december (laatste keer CB). Is dat niet veel te weinig groei?

Ze eet erg goed en is, zoals sommige mensen gisteren live hebben kunnen zien, nogal beweeglijk, maar 300 gram in 3,5 maand?!
Ik heb het even nagekeken en op 20-09 vorig jaar woog Senna 9626 en op 23-01 dit jaar (4 maanden dus) woog ze 10 kg rond. Dus dat is ook vrij weinig en nu zal ze de 10,5 ook net neit halen, denk ik.
pi_94705872
Oh Sorbo, wat stom. :@ Ben er gister helemaal niet verder op in gegaan. Maar ik zou me eigenlijk niet zo heel druk maken. Pleeg even een belletje met je CB voor de zekerheid, maar Isabeau doet ook heel veel hè :Y Ze loopt enorm goed, speelt heel veel en is gewoon heel actief! En als ik zie hoe goed zij wel niet eet is er volgens mij geen vuiltje aan de lucht :*
pi_94705912
Miss, als voorbereiding op de ingreep ja. Om te kijken hoeveel narcose gebeuren en dat soort dingen. Ook krijgen we een infofilm te zien over wat er allemaal gaat gebeuren geloof ik.

Sorbo, ik heb er niet zoveel verstand van. Ik zou anders gewoon even de CB infolijn bellen om te vragen. Zolang ze goed eet (wat ze overduidelijk doet) en gewoon vrolijk is enzo zou ik me niet al te veel zorgen maken en het anders de volgende keer op het bureau bespreken.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 28 maart 2011 @ 11:05:31 #189
95408 Incantrix
pi_94705936
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:01 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Whaha. Maar ik doe het express :D Zn eerste woordje, EINDELIJK :D
En oh, hij zegt ook 'Heit' O+ Heel schattig, heel zachtjes zegt het heit O+

Ik hou van dat kind O+ Maar dat slaan en bijten vind ik trouwens minder grappig }:|
Haha, ik doe dat onbewust dus ik kwam erachter hoe erg ik dat doe toen Stef me na ging doen :') Maar wel dikke *O* voor Rienk's kwebbels hoor, het klinkt lief O+

Claudia, hahaha, klinkt bekend :D Ik vind het ook echt heel wonderlijk dat ze ook de exácte intonatie over weten te nemen en ook precies de juiste momenten en situaties weten te vinden om het woordje toe te passen :D

Sorbo, weet je of ze in de lengte nog wel groeit? Misschien even langs het meet- en weeguurtje op het CB?
3!
pi_94705938
Hoe ziet het eruit in de curve Sorbootje? Was ze laatst niet ook ziek geweest en veel afgevallen, of was dat voor 13 december?
pi_94705990
Ja ik zal wel even bellen. Ze is overigens overduidelijk wel in de lengte gegroeid, maar ik kan haar ribbetjes zien.

Ze weegt nu 9,7 kg en is ongeveer 80 cm.
pi_94706008
Ik heb het nog niet in de curve gezet, zal ik ook nog even doen (maar moet ook nog even weken tussendoor ;) )
pi_94706047
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:00 schreef Sorbootje het volgende:

Wat Twinkly ook zegt, misschien kun je de CB lijn even bellen?
Ik vind het zelf niet zorgelijk eigenlijk.Ze groeien nadat ze 1 jaar zijn echt een heel stuk minder.
Wolf was in een periode van ruim 2 maanden (12 mnd-14,5mnd) maar 200 gram aangekomen (wel 3 cm gegroeid) en daar zeiden ze helemaal niks over hoor.
En zou het trouwens ook niet kunnen dat het gewoon per weegschaal verschillend is? Kan nog best wat verschil inzitten dacht ik
pi_94706211
Ja zou natuurlijk kunnen. Maar dan kan ze ook nóg lichter zijn. Gaat me ook niet zozeer om het gewicht, maar ik vind haar best heel dun. Maar goed, dat was ik als kind ook en haar vader is het nog steeds (hij wel)

Ik ga wel even bellen vanmiddag.
pi_94708124
Ko is vaak wakker geworden vannacht, maar was ook makkelijk te troosten.
Hij loopt groen leeg, uit zijn neus en uit zijn ogen. :{
Maar gelukkig is hij erg vrolijk!
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 08:43 schreef Sorbootje het volgende:
Oeke, wat naar dat Ko alweer iets onder de leden lijkt te hebben. Arm jochie! Hoe gaat dat trouwens als hij ziek is en jullie eigenlijk 'dienst' hebben op de kresj? Is er dan een soort reserve?
Er is inderdaad altijd een reserve ingeroosterd. En je kunt ook proberen te ruilen, dat lukt ook vaak.

Heerlijk, Sorbo, zulke gesprekjes met je kind! O+
Hier hebben we die gesprekjes ook steeds vaker. Ik vind het leuk! *O*
Volgens mij was Ko trouwens in die periode ook maar weinig aangekomen.
Een belletje naar het cb lijkt me een goed idee, dan heb je in elk geval iets gedaan, dat voelt beter dan niets doen, maar wel blijven malen erover. :*

Wat heerlijk opgeruimd, Miss! Lekker nog even hier blijven wonen. :Y
Ik las laatst een aantal interviews met gezinnen die ervoor hadden gekozen om in centrum Amsterdam te blijven wonen. Ik vond dat erg fijn om te lezen, dat het zelfs met grotere kinderen gewoon erg leuk kan zijn om in de stad te wonen. Misschien wel zonder tuin, maar wel met tal van andere mogelijkheden. Nouja, ik herken je twijfels in elk geval. :*
Wat bijzonder trouwens dat Senna al 'ik' zegt! In dat artikel wat ik laatst las over peutervaardigheden las ik dat het echte 'ik'-zeggen gemiddeld pas bij 3 jaar komt. :D
Snelle Senna, klein maar wel pienter! O+

Claudia, niet aan taal blootgesteld worden is toch wel iets anders dan vroeg of later gaan praten toch?
Ko begint nu goed te babbelen, maar hij praat niet veel in andere omgevingen, althans op de kresj is hij vrij stil en op het kdv ook begreep ik. Toch hoor ik van beide terug dat hij zo'n sociaal jongetje is dat zo goed samenspeelt.
Ik kan me voorstellen dat zeggen wat je wilt zorgt voor minder frustraties dan wanneer je dat niet kan, dat wel.

Poeh Wickie, ik hoop dat Mette snel aan de beurt is. 2 uur is wel lang inderdaad. :*

En Rienk die heel zacht Heit zegt, ik smolt! O+
pi_94708611
Oeke, dat is inderdaad iets heel anders. Al onze kinderen krijgen zoveel talige stimulatie dat dat wel goedkomt. Er zal vast een correlatie zijn tussen spraakontwikkeling en andere vaardigheden, zodat kinderen die vroeg praten misschien voorlopen in bepaalde opzichten. Maar die verschillen verdwijnen vanzelf. Ik geloof dat je dat zelfs bij tweetalige kinderen ziet, dat er bij aanvang van de basisschool verschillen zijn die bij de overgang naar de middelbare school allang niet meer bestaan. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 12:26:51 #197
5428 crew  miss_sly
pi_94708655
Ach arme Ko -O- hoop dat hij snel opknapt :*

Ik ben ervan overtuigd dat je met een (groter) kind best in Amsterdam kunt wonen :Y En ook dat het voordelen heeft tov bijvoorbeeld Amstelveen waar wij aan denken. Maar die tuin he, en die extra ruimte...het kriebelt bij mij toch wel heel erg. Die extra ruimte komen we wel overheen, maar dan moeten we hier intern wel reorganiseren (vinden wij dan he ;) ), maar die tuin! Gewoon de achterdeur open kunnen zetten en ze kan naar buiten. Of straks als ze wat groter is lekker voor spelen met de andere kindjes. Dat zal hier niet kunnen voor ze minstens een jaar of 10 is. En op het dakterras kan ze ook de eerste 5-6 jaar minstens niet alleen zijn. Then again wonen we hier natuurlijk heel fijn, met al die parken, goede scholen, behoorlijk wat groen, leuke winkels, vlakbij Artis en het centrum. Alles is te fietsen O+ Dus tja...lastig, moeilijk en bij twijfel niet doen, toch?
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 12:28:12 #198
5428 crew  miss_sly
pi_94708698
Ow ja, dat 'ik' zeggen doet Senna ongeveer de helft van de keren. De andere keren zegt ze 'Senna' als ze naar zichzelf verwijst. Ik wist niet dat het vroeg was, maar Kleurdoos zei laatst ook al zoiets.
pi_94708727
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:08 schreef oeke het volgende:
Ik las laatst een aantal interviews met gezinnen die ervoor hadden gekozen om in centrum Amsterdam te blijven wonen. Ik vond dat erg fijn om te lezen, dat het zelfs met grotere kinderen gewoon erg leuk kan zijn om in de stad te wonen. Misschien wel zonder tuin, maar wel met tal van andere mogelijkheden. Nouja, ik herken je twijfels in elk geval. :*
Ik ken ook genoeg van die gezinnen! Ik merk dat ze vaak alternatieven voor een tuin zoeken, zoals een volkstuin of een huisje op de Veluwe of aan zee. Het is niet altijd ideaal, vooral niet als je meer dan één kind hebt, maar er staan ook veel voordelen tegenover.

Wij hebben hetzelfde, miss: met de ruimte kan ik wel genoegen nemen, maar die tuin...! En wat Groofsken omschrijft, dat zou ik ook heel graag willen. We hebben al kennisgemaakt met een aantal van onze nieuwe buren en het zijn allemaal jonge mensen met kleine kinderen.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 12:33:24 #200
5428 crew  miss_sly
pi_94708872
Ja, wat Groofs omschrijft zou ik ook graag willen, maar schaap hecht toch wel veel meer aan Amsterdam dan hij zelf had gedacht. Toen de afspraak met de makelaar weer erg dichtbij kwam (vanochtend om precies te zijn :+ ) kreeg hij het ineens benauwd bij de gedachte weg te moeten. Ik heb daar wat minder moeite mee, hoewel ik het ook heel jammer zou vinden!

Die alternatieven he, ik weet niet. Schaap had het over een stacaravan op een camping -O- Echt, ik moet er niet aan denken! Een volkstuin lijkt me nog wel leuk, maar wij zijn ook weer niet zulke tuiniers dat we daar iets leuks van kunnen maken en leuk kunnen houden. En een huisje ergens kunnen we gewoon niet betalen. We gaan ons nu verdiepen in wat mogelijkheden voor het dakterras, zoals betere zonwering. Benieuwd wat er mogelijk is en wat de kosten zijn :{
pi_94709056
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:28 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, dat 'ik' zeggen doet Senna ongeveer de helft van de keren. De andere keren zegt ze 'Senna' als ze naar zichzelf verwijst. Ik wist niet dat het vroeg was, maar Kleurdoos zei laatst ook al zoiets.
selene doet dat zo ongeveer nu. ;)
pi_94709068
Ik ben erg gehecht aan de buurt inmiddels. Het is hier zo fijn wonen! Dat vind ik heel verdrietig aan hier weggaan, maar het verbleekt wel bij het plezier waarmee ik uitkijk naar ons nieuwe huis en onze nieuwe buren. Al word ik nog steeds niet echt vrolijk van Amsterdam-Noord, hoor.

Ik heb eens naar vakantiehuisjes gekeken en dat viel me erg tegen. De prijzen zijn hoog en vaak liggen ze op troosteloze parken. En ik wil zelf helemaal niet terug naar de Veluwe! De mensen die leuke huisjes hebben, hebben die vaak van hun (groot)ouders overgenomen.

Nou ja, geef schaap even de tijd! Jij had volgens mij in je hoofd dat je het liefst deze zomer al een huis met tuin had? Misschien is schaap er op een bepaald moment ook wel klaar voor. En is de makelaar vanochtend nog geweest?
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 12:45:23 #203
5428 crew  miss_sly
pi_94709237
Makelaar is afgezegd :) Het is een bekende, en ik smste hem dat we wegens grote twijfel nog even niets doen, en hij antwoordde dat hij dat goed begreep want dat het zo''n mooi huis is :)

Punt is misschien ook wel dat we niet echt een supergeweldigtophuis (voor ons gevoel dan he) op het oog hebben en dat het meer '' we verkopen ons huis en zien dan wel wat er te koop is'' is. Dus je hebt nog niet eens iets heel geweldigs om naar uit te kijken, en je weet niet eens zeker of dat er komt of dat je dadelijk met een wel-OK huis genoegen moet nemen. En da tis niet ideaal als je hier zo fijn woont en alleen de buitenomstandigheden te wensen over laten. En wij hebben natuurlijk wel dat dakterras; niet ideaal misschien, maar wel groot en misschien toch wel wat van te maken.
pi_94709263
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
Oeke, dat is inderdaad iets heel anders. Al onze kinderen krijgen zoveel talige stimulatie dat dat wel goedkomt. Er zal vast een correlatie zijn tussen spraakontwikkeling en andere vaardigheden, zodat kinderen die vroeg praten misschien voorlopen in bepaalde opzichten. Maar die verschillen verdwijnen vanzelf. Ik geloof dat je dat zelfs bij tweetalige kinderen ziet, dat er bij aanvang van de basisschool verschillen zijn die bij de overgang naar de middelbare school allang niet meer bestaan. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Op de tuin hebben we een buurjongetje van een jaar of 6-7 en hij spreekt Frans met zijn vader en Nederlands met zijn moeder. En hij ratelt me toch een eind weg, in beide talen.
Ik vind dat altijd zo bijzonder he? Dat kinderen dat zo snel oppakken. :7
Nouja, eigenlijk benoemde ik het omdat ik niet zou willen denken dat Ko geretardeerd is omdat hij wat later praat dan de snelle praters hier. :P

Wat Groofs omschrijft hebben wij hier gelukkig ook, met een groot speelplein voor de deur en wel 10 picknicktafels. O+
En de volkstuin erbij maakt het helemaal in evenwicht, op dit moment.
Ik zou zelf denk ik echt niet in een rijtjeshuis passen, ik vind die nieuwbouwbuurten ook vaak erg saai en stil.
Het liefst zou ik het huis van mijn zwager overnemen, in Watergraafsmeer, alles op de begane grond, met tuin. Alles gelijkvloers, dat spreekt me het meest aan, geen trappen in huis, geen boven en beneden, samen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')