abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_94609037
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.


Vorige topics.

De OP vind je hier

pi_94609077
dfsdsffdsfdsdsff
pi_94625077
Mooi op een rijtje gezet zo ^O^
pi_94626653
Hoi
pi_94630353
:)
Wakker gemaakt door de wekker en de bovenburen vandaag.
En vandaag hebben we een feesie *O*
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:25:54 #6
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94640688
lol.... lees net zo snel als ik stuiter... las marktplaats marktplaats marktplaats :')
pi_94647494
ADD-er meldt zich. Geen medicatie. Concentratie problemen soms. Vooral problemen qua overzicht.
Alles valt me op om me heen. Ik zie en hoor bijna alles. Als ik me rustig voel en houd, is het goed te doen. Wordt het te druk dan verlies ik overzicht.
pi_94647746
Ik heb een ongelofelijke haast.
pi_94648313
Heeeeeeej, nou ik ben weer beter *O*
  FOK!fotograaf zondag 27 maart 2011 @ 08:34:21 #10
159915 -Menn0-
MNO
pi_94666391
Aah vet relaxed! Heb opeens zware allergische reacties op Methylfenidaat! Zit helemaal onder de bultjes en pukkels!

Nou die Concerta en Equasym kunnen dus wel de prullenbak in!

AAARGH WORD GEK VAN DE JEUK!! Heb m'n hele been al kapot gekrabt ;(
,,/
pi_94666467
@ Menno dat is even goed balen zeg.
pi_94689608
@ menno, het zou niet iets tijdelijks kunnen zijn? (ws niet he :{ )
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 27 maart 2011 @ 22:10:55 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94691367
Ik wil zitten en chillen, maar t lukt niet echt -O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94691746
Ik wil naar bed alleen maken mijn bovenburen een teringlawaai.
Echt als ze ooit aan gaan bellen zo van doe rustig om 20.00 ofzo kunnen ze mooi de pot op!
Kinderen jonger als 10 horen toch allang op bed te liggen neem ik aan.
  maandag 28 maart 2011 @ 09:05:57 #15
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94702928
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:25 schreef Wickyleaks het volgende:
lol.... lees net zo snel als ik stuiter... las marktplaats marktplaats marktplaats :')
Ik las dat ook hahaha
  maandag 28 maart 2011 @ 09:06:34 #16
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94702937
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:56 schreef Wielrem het volgende:
ADD-er meldt zich. Geen medicatie. Concentratie problemen soms. Vooral problemen qua overzicht.
Alles valt me op om me heen. Ik zie en hoor bijna alles. Als ik me rustig voel en houd, is het goed te doen. Wordt het te druk dan verlies ik overzicht.
Heb je er echt last van? Of valt het wel mee? En, ben je niet vermoeid door alle prikkels?
  maandag 28 maart 2011 @ 15:22:51 #17
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94715630
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:05 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik las dat ook hahaha
:D
pi_94722860
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:05 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik las dat ook hahaha
ik dus ook.
pi_94726643
uit de op klopt het linkje naar adhdxtra niet... moet zijn www.adhd-xtra.nl ipv www.adhdxtra.nl

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:56 schreef Wielrem het volgende:
ADD-er meldt zich. Geen medicatie. Concentratie problemen soms. Vooral problemen qua overzicht.
Alles valt me op om me heen. Ik zie en hoor bijna alles. Als ik me rustig voel en houd, is het goed te doen. Wordt het te druk dan verlies ik overzicht.
zo herkenbaar... en zo vermoeiend :(
There are three things that smell like fish!
pi_94727055
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:25 schreef Wickyleaks het volgende:
lol.... lees net zo snel als ik stuiter... las marktplaats marktplaats marktplaats :')
Is op zich ook logisch, want "maak plaats" is wat anders dan "maakplaats". Het eerste is een oproep om plaats te maken en de doorgang vrij te maken. Het tweede is geen woord, maar zou hoogstens gezien kunnen worden als een plek waar iets gemaakt wordt.
Kortom, d'r moet gewoon een spatie tussen. En in de TT dus in totaal 3 keer.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 28 maart 2011 @ 19:39:37 #21
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94728055
Grr vandaag uber saaie verveeldag op het werk (god dan merk ik pas hoe snel ik mij verveel... gister uber druk maar mijn werk was makkelijk dus verveeld ik me nog :') ) en gelijk rugpijn ;( kreeg zelfs weer een "schok" door mijn rugspieren net :X (die zijn instabiel.....) nu maar hopen dat het hier bij blijft en het niet een voor waarschuwing is tot iets ernstigers :X
pi_94732254
I know. Echter met spaties past de topic-titel niet. :+

quote:
12s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:22 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Is op zich ook logisch, want "maak plaats" is wat anders dan "maakplaats". Het eerste is een oproep om plaats te maken en de doorgang vrij te maken. Het tweede is geen woord, maar zou hoogstens gezien kunnen worden als een plek waar iets gemaakt wordt.
Kortom, d'r moet gewoon een spatie tussen. En in de TT dus in totaal 3 keer.
pi_94736213
Weet je wat, anders gaan we met zn allen alvast een TT bedenken voor het volgende topic.
pi_94737585
Ik doe niet aan vooruit denken :')
  dinsdag 29 maart 2011 @ 05:25:32 #25
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94749211
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:58 schreef Horchata het volgende:
Ik doe niet aan vooruit denken :')
impulsief ftw!
pi_94750849
beatrijs hier op nieuw account :P
pi_94750874
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:22 schreef spurvehog het volgende:
beatrijs hier op nieuw account :P
fijn. En nu een geslachtsverandering ondergaan *)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:36:58 #28
238488 Crapbag
I love crap
pi_94751098
Oke dank zij de opmerkingen lees ik nou ook steeds marktplaats terwijl ik weet dat het er niet staat :D
Bluh ik heb een hele dag studie in het vooruitzicht. Lang leve het een paar weken voor me uitschuiven en de laatste week eens de boeken opengooien.... :(
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:40:09 #29
238488 Crapbag
I love crap
pi_94751172
Oh ja zijn er nog meer mensen die nog niet aan de zomertijd gewend zijn? Ik had al moeite met op een redelijke tijd te gaan slapen (rond half 2). Nu zie ik het makkelijk half 3/3 uur worden worden -O-
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_94751175
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:24 schreef seasushi het volgende:

[..]

fijn. En nu een geslachtsverandering ondergaan *)
B-)
pi_94754061
waar is iedereen :P
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:21:15 #32
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94754376
Hier! Suf en wel..
pi_94758763
Ik heb zo'n hekel aan m'n gebrek aan overzicht. Iedere keer dat ik denk dat ik duidelijkheid hebt met betrekking tot wat ik wanneer af moet hebben lijkt er wel iets nieuw op te duiken of veranderen. Niet handig |:( .

Verder gaat het prima en wil ik buiten genieten van het mooie weer. Zo maar even de hardloopschoenen aantrekken en lekker stuk gaan rennen *O*
pi_94760327
Heb zojuist een brief gekregen van de ggz of ik gebruik wil maken van afspraakherinnering via sms.
Mwa, ik twijfel.
pi_94760431
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:04 schreef ScarFace- het volgende:
Heb zojuist een brief gekregen van de ggz of ik gebruik wil maken van afspraakherinnering via sms.
Mwa, ik twijfel.
Bij PsyQ doen ze dat automatisch, ik vind het best fijn. Het heeft er minstens twee keer voor gezorgd dat ik wist dat ik de dag daarna een afspraak had :')
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:30:25 #36
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94763474
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:04 schreef ScarFace- het volgende:
Heb zojuist een brief gekregen van de ggz of ik gebruik wil maken van afspraakherinnering via sms.
Mwa, ik twijfel.
gewoon doen... baat het niet dan schaad het niet ;)
pi_94764157
bij het UWV zijn ze ook mensen van uitersten.
Had ik eerder een gesprek van 1.5 uur om te bepalen of ik nog recht heb op een aangepaste werkplek, vandaag hetzelfde gesprek alleen sta ik nu binnen 15 min weer buiten.
toch wel 1.5 uur heen en weer met de bus.

kom ik op mijn werk is er werkoverleg echt het ging nergens over.

zegt ze je bent wel erg rustig voor iemand met ADHD...ja hehe ik heb geleerd me tijdens een gesprek in te houden.
dus ik zeg tegen haar ja moet je me straks thuis zien dan piep je wel anders.
pi_94764209
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:58 schreef Horchata het volgende:
Ik doe niet aan vooruit denken :')
ik ook niet hoor :)
pi_94765462
Ik meld me ook maar weer eens..
Nadat afgelopen jaar na veel gesprekken mijn diagnose toch vooral Asperger leek, is nu, tijdens een opname (ter observatie en af/opbouw medicatie) toch wel weer geconstateerd dat ik ADHD heb, ditmaals inclusief H.

Nu ik al enkele weken niet meer drink (dronk thuis eigenlijk elke avond wel wat om beetje te ontspannen) merk ik ook weer goed wat een lading onrust ik nuchter ben.. Sta elke dag om 8 uur, hele dag een vol programma, na 't avondeten even 10 minuten bijtanken en vervolgens ben ik de hele avond weer helemaal hyper en rusteloos.. 't is dat ik verstandelijk weet dat ik er vroeg uit moet, maar ben nog geen enkele avond naar bed gegaan omdat ik me ook maar enigszins moe voelde.

Dit weekend ook weer eens gemerkt waarom ik 's avonds bij een film ook standaard een biertje pak.. heb een dvd in zijn geheel uitgekeken, was een hartstikke leuke film, 'mocht' van mezelf maar om het half uur even pauzeren, maar zat eigenlijk nog de hele film op de teller te kijken hoe lang t nog duurde zodat ik weer van de bank afkon.
Is dit iets waar medicatie veel aan kan veranderen? (er wordt me hier namelijk heel erg benadrukt dat ik niet te veel van medicijnen moet verwachten en gewoon mijn leven af moet stemmen op mijn gevoel.. maar als ik dat zou doen ben ik dus overdag én 's avonds continu in actie, en da's ook niet echt relax leven -O-)

Zit nu overigens aan de Pubropion (nare ervaringen hoor ik liever niet want ik ben nogal een paniekertje)
pi_94766166
@hierboven Ja die zijn er :P
Oxazepam of een ander pammetje alhoewel AP ook wel werkt maar voelt onvergelijkbaar beetje beklemmend.
Bupropion/wellbutrin gebruik je nu?
pi_94766399
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:33 schreef ScarFace- het volgende:
@hierboven Ja die zijn er :P
Oxazepam of een ander pammetje alhoewel AP ook wel werkt maar voelt onvergelijkbaar beetje beklemmend.
Bupropion/wellbutrin gebruik je nu?
:@ Jep, stomme spelfout.. zowel tegen angsten als ADHD (en beetje neiging tot depressie).
Oxazepam heb ik een tijd gehad en werkte lekker, maar gewend helaas snel dus is niet iets om dagelijks te nemen -O-
pi_94767223
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:39 schreef Maartel het volgende:

[..]

:@ Jep, stomme spelfout.. zowel tegen angsten als ADHD (en beetje neiging tot depressie).
Oxazepam heb ik een tijd gehad en werkte lekker, maar gewend helaas snel dus is niet iets om dagelijks te nemen -O-
Dagelijks nemen is ook niet de bedoeling dan moet je helaas echt een ander middel nemen idd :P
Maar voor zo af en toe een keertje kun je ook wat meer nemen of een langer werkend middel vragen *O*
pi_94767446
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:58 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Dagelijks nemen is ook niet de bedoeling dan moet je helaas echt een ander middel nemen idd :P
Maar voor zo af en toe een keertje kun je ook wat meer nemen of een langer werkend middel vragen *O*
Dat zou inderdaad nog wel kunnen, want af-en-toe een concert bijwonen zonder na een kwartier weg te willen lopen zou ook wel eens leuk zijn :P
Liefst natuurlijk altijd, maar ik verwacht ook weer niet dat een medicijn de ADHD volledig wegwerkt..
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:30:38 #44
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94770672
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:17 schreef Maartel het volgende:
Ik meld me ook maar weer eens..
Nadat afgelopen jaar na veel gesprekken mijn diagnose toch vooral Asperger leek, is nu, tijdens een opname (ter observatie en af/opbouw medicatie) toch wel weer geconstateerd dat ik ADHD heb, ditmaals inclusief H.

Nu ik al enkele weken niet meer drink (dronk thuis eigenlijk elke avond wel wat om beetje te ontspannen) merk ik ook weer goed wat een lading onrust ik nuchter ben.. Sta elke dag om 8 uur, hele dag een vol programma, na 't avondeten even 10 minuten bijtanken en vervolgens ben ik de hele avond weer helemaal hyper en rusteloos.. 't is dat ik verstandelijk weet dat ik er vroeg uit moet, maar ben nog geen enkele avond naar bed gegaan omdat ik me ook maar enigszins moe voelde.

Dit weekend ook weer eens gemerkt waarom ik 's avonds bij een film ook standaard een biertje pak.. heb een dvd in zijn geheel uitgekeken, was een hartstikke leuke film, 'mocht' van mezelf maar om het half uur even pauzeren, maar zat eigenlijk nog de hele film op de teller te kijken hoe lang t nog duurde zodat ik weer van de bank afkon.
Is dit iets waar medicatie veel aan kan veranderen? (er wordt me hier namelijk heel erg benadrukt dat ik niet te veel van medicijnen moet verwachten en gewoon mijn leven af moet stemmen op mijn gevoel.. maar als ik dat zou doen ben ik dus overdag én 's avonds continu in actie, en da's ook niet echt relax leven -O-)

Zit nu overigens aan de Pubropion (nare ervaringen hoor ik liever niet want ik ben nogal een paniekertje)
Medicatie, mits het aanslaat kan veel helpen.

Bij mij sloeg het niet aan en ik moet idd een manier zien te vinden om met mijn adhd&add&depressie&angststoornis te leven al heb ik voor de depressie wel een lichte AD... ik wil niet verzwaren dus heb nu en dan nog een dipje
pi_94771640
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:30 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Bij mij sloeg het niet aan en ik moet idd een manier zien te vinden om met mijn adhd&add&depressie&angststoornis
Is het mogelijk om adhd en add te hebben? ADD is ADHD zonder hyperactiviteit, dan is het toch onmogelijk om beiden te hebben, of mis ik iets? :)
pi_94774015
Heee
Ik ga die geschiedenis toets morgen zo hard vekloten. Zit al sinds 11 uur vanochtend te 'leren'. Ik kan me nergens meer op hyperconcentreren, nouja, alleen op dingens waarop ik me niet op hoor te concentreren. Heb vandaag heel veel geleerd over de zwangerschap,eetstoornissen en het landschap in Australie maar dat heeft allemaal niets te maken met mijn geschiedenis hoofdstuk over de gouden eew.
pi_94774147
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:48 schreef Horchata het volgende:

[..]

Is het mogelijk om adhd en add te hebben? ADD is ADHD zonder hyperactiviteit, dan is het toch onmogelijk om beiden te hebben, of mis ik iets? :)
Ik kan opeens heel hyper worden. Maar dan echt uit het niets, heb nu een soort brabbeltaart gevormd die ik dan spreek en ben dan heel druk en dwangmatig. Maar heb tijdens die aanval wel de hele tijd door dat ik druk doe, en roep altijd tegen mijzelf dat ik moet stoppen, heel vreemd.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:25:35 #48
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:33:02 #49
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94781299
What is ADD? "The mind of a Pentium 4 with the memory of a 286."
pi_94782909
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:33 schreef Wickyleaks het volgende:
What is ADD? "The mind of a Pentium 4 with the memory of a 286."
:)
pi_94785213
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:33 schreef Wickyleaks het volgende:
What is ADD? "The mind of a Pentium 4 with the memory of a 286."
In Tweaker stijl geupdatet: "The mind of an i7 with the memory of a 286."
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:24:45 #52
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94785429
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:21 schreef spurvehog het volgende:

[..]

In Tweaker stijl geupdatet: "The mind of an i7 with the memory of a 286."
jeetje we worden steeds slimmer! nu nog sneller :P (met het verwerken eh niet met bewegen ;) )
pi_94785648
quote:
Ah, ik ken de verdeling in drie typen (even geleend van wikipedia):

De ADHD stoornis wordt in het diagnostisch handboek DSM-IV-TR beschreven als bestaande uit drie verschillende types:
ADHD-I, het onoplettende type (ADHD Predominantly Inattentive Type). Dit is het type waarbij vooral sprake is van ernstige en aanhoudende aandachtszwakte (moeite om de aandacht in het hier-en-nu te houden, dromerig type). Dit wordt ook wel het ADD-type genoemd. Deze aanduiding wordt echter sinds de publicatie van DSM-IV formeel niet meer gebruikt.
ADHD-H, het hyperactieve en impulsieve type. Hier is vooral sprake van ernstige en aanhoudende impulsiviteit en hyperactiviteit;
ADHD-C, het gecombineerde type. Zowel de problemen van het onoplettende als het hyperactieve type zijn aanwezig. Dit type ADHD komt het meeste voor.


Ik snap in ieder geval wat je bedoelt, soms ontstaat er wat verwarring aangezien ADHD uiteindelijk een verzamelbegrip is van de verschillende soorten.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:32:00 #54
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94785951
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:28 schreef Horchata het volgende:

[..]

Ah, ik ken de verdeling in drie typen (even geleend van wikipedia):

De ADHD stoornis wordt in het diagnostisch handboek DSM-IV-TR beschreven als bestaande uit drie verschillende types:
ADHD-I, het onoplettende type (ADHD Predominantly Inattentive Type). Dit is het type waarbij vooral sprake is van ernstige en aanhoudende aandachtszwakte (moeite om de aandacht in het hier-en-nu te houden, dromerig type). Dit wordt ook wel het ADD-type genoemd. Deze aanduiding wordt echter sinds de publicatie van DSM-IV formeel niet meer gebruikt.
ADHD-H, het hyperactieve en impulsieve type. Hier is vooral sprake van ernstige en aanhoudende impulsiviteit en hyperactiviteit;
ADHD-C, het gecombineerde type. Zowel de problemen van het onoplettende als het hyperactieve type zijn aanwezig. Dit type ADHD komt het meeste voor.


Ik snap in ieder geval wat je bedoelt, soms ontstaat er wat verwarring aangezien ADHD uiteindelijk een verzamelbegrip is van de verschillende soorten.
Nja zij heeft het over 2 types... maar als je het laatste zinnetje leest staat er eigenlijk al een 3e type... de adhd-c aka gecombineerd ;)
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:17:21 #55
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94797504
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:17 schreef Maartel het volgende:
Ik meld me ook maar weer eens..
Nadat afgelopen jaar na veel gesprekken mijn diagnose toch vooral Asperger leek, is nu, tijdens een opname (ter observatie en af/opbouw medicatie) toch wel weer geconstateerd dat ik ADHD heb, ditmaals inclusief H.

Nu ik al enkele weken niet meer drink (dronk thuis eigenlijk elke avond wel wat om beetje te ontspannen) merk ik ook weer goed wat een lading onrust ik nuchter ben.. Sta elke dag om 8 uur, hele dag een vol programma, na 't avondeten even 10 minuten bijtanken en vervolgens ben ik de hele avond weer helemaal hyper en rusteloos.. 't is dat ik verstandelijk weet dat ik er vroeg uit moet, maar ben nog geen enkele avond naar bed gegaan omdat ik me ook maar enigszins moe voelde.

Dit weekend ook weer eens gemerkt waarom ik 's avonds bij een film ook standaard een biertje pak.. heb een dvd in zijn geheel uitgekeken, was een hartstikke leuke film, 'mocht' van mezelf maar om het half uur even pauzeren, maar zat eigenlijk nog de hele film op de teller te kijken hoe lang t nog duurde zodat ik weer van de bank afkon.
Is dit iets waar medicatie veel aan kan veranderen? (er wordt me hier namelijk heel erg benadrukt dat ik niet te veel van medicijnen moet verwachten en gewoon mijn leven af moet stemmen op mijn gevoel.. maar als ik dat zou doen ben ik dus overdag én 's avonds continu in actie, en da's ook niet echt relax leven -O-)

Zit nu overigens aan de Pubropion (nare ervaringen hoor ik liever niet want ik ben nogal een paniekertje)
Bupropion ken ik in de vorm van Wellbutrin, werkte voor mij goed, (kreeg zelfs minder zin in roken :') ) ik bleek er alleen allergisch voor (galbultjes) maar het kalmeerde me goed, en hielp ook tegen de hyperactiviteit... Dus 2 in 1.

Typisch, ik kreeg ook eerst diagnose Asperger, nu adhd, en depressie. Ik zit zelf eigenlijk nog te denken aan burn-out, daar komt ook alles in voor waar ik nu last van heb, heb ook ernstige stress verschijnselen (o.a. angst, hyperventileren, maagklachten, hoofdhuid psoriasis, slecht slapen, veel piekeren, enz) Echt depressief voel ik me niet, ja als ik weer eens ontzettend moe ben, wat vaak is. Ik denk dat die moeheid niet zozeer bij ADHD hoort namelijk..
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:38:46 #56
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94799962
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:17 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Bupropion ken ik in de vorm van Wellbutrin, werkte voor mij goed, (kreeg zelfs minder zin in roken :') ) ik bleek er alleen allergisch voor (galbultjes) maar het kalmeerde me goed, en hielp ook tegen de hyperactiviteit... Dus 2 in 1.

Typisch, ik kreeg ook eerst diagnose Asperger, nu adhd, en depressie. Ik zit zelf eigenlijk nog te denken aan burn-out, daar komt ook alles in voor waar ik nu last van heb, heb ook ernstige stress verschijnselen (o.a. angst, hyperventileren, maagklachten, hoofdhuid psoriasis, slecht slapen, veel piekeren, enz) Echt depressief voel ik me niet, ja als ik weer eens ontzettend moe ben, wat vaak is. Ik denk dat die moeheid niet zozeer bij ADHD hoort namelijk..
Ik ben ook altijd ontzettend moe, dat heeft waarschijnlijk te maken met de depressie en vergeet niet dat die onrust in je hoofd/lichaam je ook behoorlijk wat energie kan kosten (moeheid hoort volgens mij wel weer bij het add)
pi_94800323
Vermoeidheid maakt wel deel uit van beide (hoewel dit bij de een weer meer speelt dan bij de ander, volgens mij is mijn zoon(adhd) nooit moe ;-)).

Overigens ben ikzelf moe bij het opstaan tot ongeveer het naar bed gaan (wat overigens natuurlijk ook voor een behoorlijk deel veroorzaakt wordt door vaak wakker te worden s nachts).
There are three things that smell like fish!
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:53:10 #58
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94800402
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:38 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Ik ben ook altijd ontzettend moe, dat heeft waarschijnlijk te maken met de depressie en vergeet niet dat die onrust in je hoofd/lichaam je ook behoorlijk wat energie kan kosten (moeheid hoort volgens mij wel weer bij het add)
Zodanig moe dat je nergens zin meer in hebt? Dat het huishouden of even de stad in teveel is? Ik heb nieteens een sociaal leven meer.. Ik ben niet depressief in de zin van dat ik 24/7 denk dat mijn leven zuigt, ik voel me vaak depri uit onmacht..
pi_94801065
*O*
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:42:15 #60
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94802237
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:53 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Zodanig moe dat je nergens zin meer in hebt? Dat het huishouden of even de stad in teveel is? Ik heb nieteens een sociaal leven meer.. Ik ben niet depressief in de zin van dat ik 24/7 denk dat mijn leven zuigt, ik voel me vaak depri uit onmacht..
Ja.... ik heb daar ook last van... al heel mijn leven. Vaak ga ik dan juist toch omdat ik wel merk dat het vaak weer energie geeft ondanks het hele moe zijn. Merk ook dat het voor mij makkelijker is om door te gaan sinds ik een hond heb... hoe moe ik ook ben ik MOET naar buiten ik MOET aandacht geven etc... je moet proberen dat circeltje te door breken door juist iets te doen als je ontzettend moe bent... al is het 5 min
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:20:54 #61
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94805764
Ik heb een hond, maar dat lost op de lange duur niet zoveel op voor me.. Maar k kom er wel uit, die moeheid is niet normaal, ik heb het niet van kinds af aan al, en ik ben vastbesloten dit op te lossen :)
pi_94808867
Ha middag O+
pi_94810671
stormlooptopic
pi_94814967
:O en hoera, stuiter je een keertje niet door het leven, bedenk je je dat je heel graag zou willen stuiteren als afleiding.
Bah ik ben een beetje ziekjes maar om nu al naar bed te gaan........
pi_94822739
Midden op de dag al bekaf zijn is zó irritant.. Want het rustig aandoen kan ik zelfs dan niet, maar vrijwel alles wat ik zou kunnen doen voelt als overbelasting -O-
  FOK!fotograaf woensdag 30 maart 2011 @ 19:48:32 #66
159915 -Menn0-
MNO
pi_94822863
Dat moe zijn is heel herkenbaar helaas! Bijna even gaan liggen vanmiddag maar gelukkig niet gedaan. Dan was ik echt in coma geraakt!
,,/
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:05:28 #67
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94843598
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:46 schreef Maartel het volgende:
Midden op de dag al bekaf zijn is zó irritant.. Want het rustig aandoen kan ik zelfs dan niet, maar vrijwel alles wat ik zou kunnen doen voelt als overbelasting -O-
Heb ik dus ook, heel mijn lichaam staat de gehele dag strak gespannen als een veer, en dat is zoooo vermoeiend! k ga nu een cursus mindfulness proberen, kijken of ik rust kan vinden ergens :)
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:50:01 #68
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_94846022
tvp
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:36:39 #69
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94847797
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:46 schreef Maartel het volgende:
Midden op de dag al bekaf zijn is zó irritant.. Want het rustig aandoen kan ik zelfs dan niet, maar vrijwel alles wat ik zou kunnen doen voelt als overbelasting -O-
heel herkenbaar, dat gevoel dat alles als overbelasting voelt. En daar word ik soms ook enorm depri van.
@swiffer, vroeger was ik ook niet zo moe hoor, maar dat is later gekomen. Lijkt wel of het zich opspaart ofzo, en dan op latere leeftijd eruit komt (bij mij ergens vanaf mn 30e denk ik). Maar het niet kunnen overzien van dingen/taken en me er niet toe kunnen zetten heb ik altijd al, alleen het moeie dus pas een paar jaar.
Wat ik nu probeer: de avond vantevoren een lijstje maken van wat ik wil/moet doen. een paar leuke en een paar moet-dingen zoals huishouden of dingen regelen. het lijstje maak ik niet te lang, dan is het goed af te handelen. En soms ook gewoon geen lijstje of alleen een lijstje met leuke dingen. gewoon omdat we dat verdienen. we vechten allemaal hard, dus we verdienen per definitie soms wat leuks/liefs/ontspanning etc....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:02:23 #70
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94848683
Ga ik wat mee doen, mn psych stelde ook al een agenda voor..

typisch he dat 'opgespaarde'.. ik merk dat ik pas zo vermoeid ben sinds ik uit huis ben. Zal wel iets te maken hebben met zelf niet kunnen plannen enzo :D
pi_94849362
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:20 schreef Swiffer het volgende:
Ik heb een hond, maar dat lost op de lange duur niet zoveel op voor me.. Maar k kom er wel uit, die moeheid is niet normaal, ik heb het niet van kinds af aan al, en ik ben vastbesloten dit op te lossen :)
Ga je veel wandelen met je hond? Wandelen en schrijven (zoals hier posten) zijn erkende hulpmiddelen tegen depressieve gevoelens.
The view from nowhere.
pi_94849409
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:05 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik las dat ook hahaha
Same here. :D
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:48:46 #73
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94850215
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:23 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ga je veel wandelen met je hond? Wandelen en schrijven (zoals hier posten) zijn erkende hulpmiddelen tegen depressieve gevoelens.
Ik wandel elke dag met hem, sochtends en smiddags, maar het is niet de depressie die de overhand neemt, ik voel me vaak neerslachtig juist omdat mijn lichaam weigert. Niet andersom.
pi_94850775
Ik ben vorige week na een aantal intensieve gesprekken met psycholoog en psychiater (en mijn moeder > jeugd) gediagnosticeerd met AD(H)D. Nu ben ik deze week begonnen met Ritalin (half tabletje per 4 uur in de eerste week, dan 1 tablet per 4 uur in week 2 enzoverder)

Maar ik krijg bij een half tabletje al last van wat duizeligheid. Is dat normaal? En als dat nu al duizeligheid geeft, wat zal dat dan bij 1 a 2 tabletten per keer zijn straks?

Ik hoor ook zo veel tegenstrijdigheden over Ritalin, de een zweert erbij en de ander vindt het troep. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb de psychiater ook al gezegd dat ik wat huiverig ben voor medicijnen, maar hij zweert er dus bij, maar misschien krijgt ie wat geld in zijn handje gestopt voor elke keer dat ie Ritalin voorschrijft;)

Thanks! :)
pi_94850799
:{ echt...
kunnen jullie dat ook niet ziek zijn en dan in bed blijven liggen de hele dag?

Die mensen van de arbodienst sporen ook niet met hun vragen, hoe kom je ziek en hoe denk je beter te worden?

Weet ik veel ziek is ziek en ookal ben je ziek zou je toch eten moeten halen, moeten pissen en de wc schoon moeten maken.
Of zie ik dat nu verkeerd?

Bah ik verveel me nu al.
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:08:36 #76
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94850939
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:02 schreef Swiffer het volgende:
Ga ik wat mee doen, mn psych stelde ook al een agenda voor..

typisch he dat 'opgespaarde'.. ik merk dat ik pas zo vermoeid ben sinds ik uit huis ben. Zal wel iets te maken hebben met zelf niet kunnen plannen enzo :D
Ja, dat kan daar goed mee te maken hebben. Op jezelf moet je ineens zoveel zelf doen. Bij mij begon het daar ook mis te gaan hoor.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94851072
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:48 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik wandel elke dag met hem, sochtends en smiddags, maar het is niet de depressie die de overhand neemt, ik voel me vaak neerslachtig juist omdat mijn lichaam weigert. Niet andersom.
Je bedoeld dat je lichamelijke klachten je mogelijkheden/levensgevoel ondermijnen? Het is moeilijk te beoordelen hoe het psycho-somatische werkt. Je krijgt vaak kip-en-ei problemen als je het geestelijk en lichamelijke conceptueel scheidt.
The view from nowhere.
pi_94851215
Trouwens een hoop herkenbare zaken die ik in dit topic tegenkom. ;)
pi_94851576
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:15 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Trouwens een hoop herkenbare zaken die ik in dit topic tegenkom. ;)
Dat is mooi.
pi_94851607
trouwens ik was al een uur van plan om mijn keuken op te ruimen, maar ben natuurlijk nog steeds niet begonnen!
pi_94853133
Goedemiddag!

Tot nu toe is vandaag productief (voor mijn doen in ieder geval :+ ), wel weer eens fijn.
Wel heb ik het idee dat als ik stress heb m'n medicatie minder goed werkt. Hebben meer mensen dat?
pi_94853701
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:24 schreef Dropkogel het volgende:
trouwens ik was al een uur van plan om mijn keuken op te ruimen, maar ben natuurlijk nog steeds niet begonnen!
:) Ik doe dat soort dingen altijd in een opwelling. Plannen en organiseren kan ik niet lol.
pi_94853964
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:16 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

:) Ik doe dat soort dingen altijd in een opwelling. Plannen en organiseren kan ik niet lol.
Zo gaat dat maar al te vaak ja in een opwelling, alleen moet je natuurlijk niet echt meteen erna een opwelling hebben om muziek te gaan luisteren.
Ben je gelijk een vol uur verder.
Maar goed de afwas is gedaan en de rest ziet er ook voor het oog toonbaar uit.
pi_94854191
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:02 schreef Horchata het volgende:
Goedemiddag!

Tot nu toe is vandaag productief (voor mijn doen in ieder geval :+ ), wel weer eens fijn.
Wel heb ik het idee dat als ik stress heb m'n medicatie minder goed werkt. Hebben meer mensen dat?
Ja, dat heb ik soms ook wel. Als ik echt flinke stress heb, kan er geen medicijn meer tegenop. Gelukkig heb ik daar niet zo heel vaak last van, maar vervelend is het wel! -O-
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_94854310
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:22 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Zo gaat dat maar al te vaak ja in een opwelling, alleen moet je natuurlijk niet echt meteen erna een opwelling hebben om muziek te gaan luisteren.
Ben je gelijk een vol uur verder.
Maar goed de afwas is gedaan en de rest ziet er ook voor het oog toonbaar uit.
Haha, ja klopt, maar heb het ook vaak met het schoonmaken zelf dat ik iets half schoonmaak en aan iets anders begin met schoonmaken en vervolgens dat weer half doe omdat er in mijn ooghoek weer wat anders schoongemaakt moet worden wat dan weer niet helemaal gebeurt omdat ik dan alweer bezig ben met het wegbrengen van de vuilniszak :D

Conclusie; een half schoongemaakte keuken.
pi_94854345
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:04 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ik ben vorige week na een aantal intensieve gesprekken met psycholoog en psychiater (en mijn moeder > jeugd) gediagnosticeerd met AD(H)D. Nu ben ik deze week begonnen met Ritalin (half tabletje per 4 uur in de eerste week, dan 1 tablet per 4 uur in week 2 enzoverder)

Maar ik krijg bij een half tabletje al last van wat duizeligheid. Is dat normaal? En als dat nu al duizeligheid geeft, wat zal dat dan bij 1 a 2 tabletten per keer zijn straks?

Ik hoor ook zo veel tegenstrijdigheden over Ritalin, de een zweert erbij en de ander vindt het troep. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb de psychiater ook al gezegd dat ik wat huiverig ben voor medicijnen, maar hij zweert er dus bij, maar misschien krijgt ie wat geld in zijn handje gestopt voor elke keer dat ie Ritalin voorschrijft;)

Thanks! :)
Ja duizelig zijn had ik in het begin ook. Ik heb best veel last gehad van bijwerkingen de eerste weken/maanden (vooral duizelig zijn en "drukkende" hoofdpijn) en wilde het eigenlijk ook niet meer pakken. Toch doorgezet, en ben er gewend aan geraakt. Het is toch een lichaamsvreemde stof waar je lijf aan moet wennen en heb nu eigenlijk nooit meer last van bijwerkingen op af en toe een beetje misselijk zijn na (en weet niet eens of dat per se van de medicijnen komt). Ik wil in ieder geval voorlopig niet zonder medicijnen
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:47:01 #87
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_94855070
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:29 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Haha, ja klopt, maar heb het ook vaak met het schoonmaken zelf dat ik iets half schoonmaak en aan iets anders begin met schoonmaken en vervolgens dat weer half doe omdat er in mijn ooghoek weer wat anders schoongemaakt moet worden wat dan weer niet helemaal gebeurt omdat ik dan alweer bezig ben met het wegbrengen van de vuilniszak :D

Conclusie; een half schoongemaakte keuken.
Dit klinkt mij zoooo bekend in de oren :') _O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_94855217
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:47 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dit klinkt mij zoooo bekend in de oren :') _O-
Ja zeker :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:25:47 #89
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94890590
15 april weet deze nigga meer.

Zet 't in je iPhone, dan weet je later waar je was toen de bom werd gedropt jeweets
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94893090
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:27 schreef Crapbag het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik soms ook wel. Als ik echt flinke stress heb, kan er geen medicijn meer tegenop. Gelukkig heb ik daar niet zo heel vaak last van, maar vervelend is het wel! -O-
Ah, dan ligt het waarschijnlijk niet aan mij :'). Voor de rest ben ik namelijk enorm tevreden, maar op zo'n moment is het wel jammer dat het (even) faalt.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:36:40 #91
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94893811
K gebruik valdispert tegen stress, werkt wel aardig!
pi_94898816
soms zoals vandaag denk ik weleens waarom neem ik eigenlijk medicatie die drukte valt best mee.

trouwens ook fijn ik heb een dubbele diagnose kwam ik laatst achter aandachtstekortstoornis en ADHD gecombineerde type.
Waarom als je het laatste al opschrijft moet je het eerste nog vermelden of mis ik iets?

of zou aandachtstekortstoornis er al eerder gestaan hebben en is dat later bij het opnieuw bekijken van een diagnose gewoon niet weggehaald...

Wat doen jullie als je niet kan slapen ik ging gisteren iets voor 22.00 naar bed (ziek) en pas rond 9.00 sliep ik eens een keertje.
En je dan nog echt heel rot voelen als je pas tegen 12.00 uit bed komt.
Dat laatste is dan toch niet zo raar?
pi_94898946
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:24 schreef Dropkogel het volgende:
trouwens ik was al een uur van plan om mijn keuken op te ruimen, maar ben natuurlijk nog steeds niet begonnen!
:') Ik ben al 2 weken bezig met "de grote schoonmaak" en mijn kamer te schilderen. Alles overhoop (heerlijk!) de ene helft van mijn kamer is nu redelijk af. Ga vandaag weer een grote slag slaan :D

Watching paint dry... jeeuj!!
-weg-
pi_94898989
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:36 schreef Swiffer het volgende:
K gebruik valdispert tegen stress, werkt wel aardig!
Ik kies er denk ik voor om een rondje te gaan hardlopen straks, dat werkt voor mij altijd goed :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:40:10 #95
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94900298
Dat kan ik niet altijd ;)
pi_94901070
@ Auti welke kleur krijgt je kamer straks?
2 weken in de zooi dus dat trek ik niet hoor.
pi_94904622
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:57 schreef Dropkogel het volgende:
soms zoals vandaag denk ik weleens waarom neem ik eigenlijk medicatie die drukte valt best mee.

trouwens ook fijn ik heb een dubbele diagnose kwam ik laatst achter aandachtstekortstoornis en ADHD gecombineerde type.
Waarom als je het laatste al opschrijft moet je het eerste nog vermelden of mis ik iets?

of zou aandachtstekortstoornis er al eerder gestaan hebben en is dat later bij het opnieuw bekijken van een diagnose gewoon niet weggehaald...

Wat doen jullie als je niet kan slapen ik ging gisteren iets voor 22.00 naar bed (ziek) en pas rond 9.00 sliep ik eens een keertje.
En je dan nog echt heel rot voelen als je pas tegen 12.00 uit bed komt.
Dat laatste is dan toch niet zo raar?
Ik heb vannacht ook slecht geslapen, maar meestal gebruik ik melatonine (op recept, dus geen pilletjes van 0,000000000000000001 mg lol, maar 1-5 mg) en dat werkt vaak wel. In het begin gebruikte ik 5mg maar daar was ik overdag te moe door, 0,5-1 mg is perfect voor het inslapen!
pi_94905706
Heb ik met veel moeite de lampen in de keuken ontvet vallen er 2 lampen uit.
De een kreeg ik erin terug maar doet het niet meer de ander krijg ik er niet meer in terug.
Klote spotjes.
pi_94906227
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:58 schreef Dropkogel het volgende:
@ Auti welke kleur krijgt je kamer straks?
2 weken in de zooi dus dat trek ik niet hoor.
De achtergrond waar ik tegen aan kijk (achter mijn beeldschermen) is mat zwart. En het is een zolderkamer, mijn eigen tent van beton en hout :D, en dan heb ik de balken in wit hoogglans en de schuine vlakken zijn kiezelsteen grijs.
Ik ben kleurenblind en op mij komt dat kiezelsteen een beetje over als zeeblauw/groenig.. maar ik vind het mooi.
Maar ik denk dat ik sommige vlakken ook matzwart ga doen. Ik zit steeds te kijken hoe mooi het aan het worden is of hoe mooi het kán worden :') .

Ik doe er lang over omdat ik het zo goed mogelijk wil doen, en ik ben niet zo handig. En de verf moet ook drogen voordat je een tweede laag kan aanbrengen etc. Maar ik heb ook een motorieke stoornis en ben daardoor niet zo goed met afplakken of super secuur werken terwijl ik dat dus wel wil. Maar ik wil ook snel :o Kennen jullie dat? _O-

Het is mijn grote lenteschoonmaak, maar ik wil het helemaal goed en netjes en alles moet perfect. Dus ik wil het niet afraffelen en daarom ben ik al 2 weken bezig :@
-weg-
pi_94906693
Auti nou ik kan me best voorstellen dat je er 2 weken bezig mee kan zijn hoor.
ik heb zelf mijn huis geverfd toen ik hier kwam wonen.
de huiskamer is niet helemaal netjes er zitten gele vlekken op het plafond.
Al met al was ik wel 5 dagen bezig met schilderen en dan heb ik de keuken en de waskamer niet gedaan.
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:24:17 #101
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_94906774
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:11 schreef Auti het volgende:

[..]

De achtergrond waar ik tegen aan kijk (achter mijn beeldschermen) is mat zwart. En het is een zolderkamer, mijn eigen tent van beton en hout :D, en dan heb ik de balken in wit hoogglans en de schuine vlakken zijn kiezelsteen grijs.
Ik ben kleurenblind en op mij komt dat kiezelsteen een beetje over als zeeblauw/groenig.. maar ik vind het mooi.
Maar ik denk dat ik sommige vlakken ook matzwart ga doen. Ik zit steeds te kijken hoe mooi het aan het worden is of hoe mooi het kán worden :') .

Ik doe er lang over omdat ik het zo goed mogelijk wil doen, en ik ben niet zo handig. En de verf moet ook drogen voordat je een tweede laag kan aanbrengen etc. Maar ik heb ook een motorieke stoornis en ben daardoor niet zo goed met afplakken of super secuur werken terwijl ik dat dus wel wil. Maar ik wil ook snel :o Kennen jullie dat? _O-

Het is mijn grote lenteschoonmaak, maar ik wil het helemaal goed en netjes en alles moet perfect. Dus ik wil het niet afraffelen en daarom ben ik al 2 weken bezig :@
Dit verhaal doet mij denken aan menig 'Help mijn man is klusser' aflevering ;)
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_94906961
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dit verhaal doet mij denken aan menig 'Help mijn man is klusser' aflevering ;)
Als ik zoiets als dat programma zie dan vind ik het heel erg maar moet ik tegelijkertijd inderdaad met schaamte toegeven dat ik ook zo kan zijn. Maar bij mij blijft het niet jaren liggen, ik ben er mee bezig. Ondertussen heb ik vandaag dus nog geen moer gedaan.. ik zit nog steeds te internetten, maar straks ga ik opnieuw afplakken en ik moet ook nog nieuwe verfrollers kopen want ik was vergeten om ze uit te spoelen :@

Zo gaat dat dan, herkenbaar? Maar het lukt wel, lekker puh!
-weg-
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:55:25 #103
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_94907916
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:22 schreef Dropkogel het volgende:
Auti nou ik kan me best voorstellen dat je er 2 weken bezig mee kan zijn hoor.
ik heb zelf mijn huis geverfd toen ik hier kwam wonen.
de huiskamer is niet helemaal netjes er zitten gele vlekken op het plafond.
Al met al was ik wel 5 dagen bezig met schilderen en dan heb ik de keuken en de waskamer niet gedaan.
Gele vlekken op het plafond, spotjes die eruit sodemieteren. lekker huis heb jij ;)
  vrijdag 1 april 2011 @ 17:01:55 #104
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_94908152
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:30 schreef Auti het volgende:

[..]

Als ik zoiets als dat programma zie dan vind ik het heel erg maar moet ik tegelijkertijd inderdaad met schaamte toegeven dat ik ook zo kan zijn. Maar bij mij blijft het niet jaren liggen, ik ben er mee bezig. Ondertussen heb ik vandaag dus nog geen moer gedaan.. ik zit nog steeds te internetten, maar straks ga ik opnieuw afplakken en ik moet ook nog nieuwe verfrollers kopen want ik was vergeten om ze uit te spoelen :@

Zo gaat dat dan, herkenbaar? Maar het lukt wel, lekker puh!
Die mensen beginnen ooit zoals jij nu bezig bent, maar op gegeven moment zijn de genomen vrije dagen op en gaat het gezinsleven en werk weer door en komen ze er helemaal niet meer uit. Ik heb vaak wel met die mannen te doen. En maar blijven focussen op een plintje hier of een lijntje kit daar, terwijl aan de andere kant van het huis de hele vloer open ligt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_94908787
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:55 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Gele vlekken op het plafond, spotjes die eruit sodemieteren. lekker huis heb jij ;)
Dat spotje viel eruit nadat ik de lamp had schoongemaakt en het spotje net raakte.
Zo vreemd is dat toch niet.

Ik ben juist heel blij met mijn huis.
Dat is toch heel iets anders als het begeleid wonen project waar ik eerder met 2 mensen op een flat woonde.
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:31:08 #106
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94911047
Wat een bagger dag!

Heel de dag moeten stil zitten.... had refreshement cursus en dit keer kregen we een nieuw werk systeem in ons mik geschoteld..... Ik blij dat we 50 min eerder naar huis mochten en uiteindelijk een uur langer reistijd gehad.... :r zat lekker in een overvolle trein... werd er een beetje claustrofobisch van :{
pi_94926834
Veel plezier morgen mensen :) 20-23 graden *O*
pi_94927656
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 23:46 schreef spurvehog het volgende:
Veel plezier morgen mensen :) 20-23 graden *O*
Lekker werken met het mooie weer! Altijd fijn :')
pi_94934204
@ weken in mijn hol ondergedoken gezeten, vanochtend vroeg door een duif naast mijn slaapkamer gewekt, en nu hyper actief. Moet wel een beetje constructief allemaal, mijn dochter is jarig morgen, mijn ouders komen vanacht hier slapen, dus er moet opeens gepoetst, taart gebakken, slingers opgehangen boodschappen gedaan. enz enz enz Wat doe ik hier op FOK! dan.

wachten tot de vlaag van activiteit over is, en de deadline :{ ( lees: ouders) naderbij komt
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_94935931
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 23:46 schreef spurvehog het volgende:
Veel plezier morgen mensen :) 20-23 graden *O*
Ja leuk om dan ziek thuis te zitten :N
pi_94945998
Nou het is wel super lekker weer toch?! *O* Word ik echt vrolijk van *)
pi_94952930
Hoe komen jullie eigenlijk jullie avonden door?
Ik heb de afgelopen jaren eigenlijk standaard een biertje gepakt om iig een paar uur per dag rust in mijn kop te hebben, en omdat ik nuchter echt niet in staat ben langer dan een kwartier tv te kijken of bank te hangen.
Nu is dat tijdens opname afgebouwd en de bedoeling dat ik het 'anders op ga lossen', maar ik zou nog niet weten hoe.. Actief bezig zijn lijkt de enigste optie, maar als ik dat de hele dag al doe heb ik daar 's avonds eigenlijk ook niet echt energie meer voor..
pi_94954255
Hoe kom je de avond door,

met uitzending gemist kijken, in mijn tekenboek schrijven of tekenen, muziek luisteren of alvast koken voor de volgende dag.
pi_94956550
Bovenstaande dingen gelden eigenlijk voor een regendag zie ik nu.
wandelen of weggaan met vrienden is ook altijd gezellig.
pi_94965321
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:03 schreef Dropkogel het volgende:
Hoe kom je de avond door,

met uitzending gemist kijken, in mijn tekenboek schrijven of tekenen, muziek luisteren of alvast koken voor de volgende dag.
:o Daar heb ik dus echt geen geduld voor :{
Als ik tegelijk muziek luister, computer en tv kijk verveel ik me nog :{

Wandelen is wel oke, maar doe je ook niet de hele avond, evenals andere sporten..
Daarvan ben ik overigens na afloop meestal wel 5 minuten ontspannen, maar daarna ben ik alweer hyper..
pi_94969240
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 17:35 schreef oddeyed het volgende:
Nou het is wel super lekker weer toch?! *O* Word ik echt vrolijk van *)
jaaa *O*

Mensen oddeyed is mijn heldin O+
pi_94970018
Oddeyed heeft zichzelf gister bijna doodgedronken :') Maar nu is het goed, alleen een kater ;( En m'n jas, portomonnee en telefoon kwijt
pi_94971148
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 08:51 schreef oddeyed het volgende:
Oddeyed heeft zichzelf gister bijna doodgedronken :') Maar nu is het goed, alleen een kater ;( En m'n jas, portomonnee en telefoon kwijt
Dat is wel balen dat je je spullen kwijt bent.
heb je de pinpas wel geblokkeerd?
pi_94971428
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 10:46 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Dat is wel balen dat je je spullen kwijt bent.
heb je de pinpas wel geblokkeerd?
Nee, goed dat je het zegt! Niet eens aan gedacht :') . Maar ik heb wel een vermoeden waar m'n spullen zijn, in de kroeg denk ik, dus daar ga ik eind van de dag even langs. Als m'n spullen daar niet meer zijn blokkeer ik m'n pasje wel.
pi_94971526
Als je spullen in de kroeg liggen die laat de brave burger nooit liggen natuurlijk
pi_94971557
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:01 schreef Dropkogel het volgende:
Als je spullen in de kroeg liggen die laat de brave burger nooit liggen natuurlijk
Ik ben te goed van vertrouwen dus :P
pi_94971749
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:02 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik ben te goed van vertrouwen dus :P
beetje wel.
  zondag 3 april 2011 @ 11:34:20 #123
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_94972409
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:35 schreef Maartel het volgende:
Hoe komen jullie eigenlijk jullie avonden door?
Ik heb de afgelopen jaren eigenlijk standaard een biertje gepakt om iig een paar uur per dag rust in mijn kop te hebben, en omdat ik nuchter echt niet in staat ben langer dan een kwartier tv te kijken of bank te hangen.
Nu is dat tijdens opname afgebouwd en de bedoeling dat ik het 'anders op ga lossen', maar ik zou nog niet weten hoe.. Actief bezig zijn lijkt de enigste optie, maar als ik dat de hele dag al doe heb ik daar 's avonds eigenlijk ook niet echt energie meer voor..
Ik heb dit ook.. Mijn ex vriendin is er al jaren van overtuigt dat ik adhd-er ben (ze is zelf add-er), en was het zat dat ik van niets en niemand hulp wou.(en met enige regelmaat onverklaarbare acties heb) Omdat een man weet past wat hij mist als ze er niet is... en na even afstand van elkaar en tijd om na te denken, ben ik tot de pijnlijke conclusie gekomen dat ze gelijk heeft, en dat ik misschien wel wat hulp hier en daar kan gebruiken. :@

Ik heb +10 jaar elke dag een paar biertjes en/of jointjes gerookt om "de avond rustig door te komen" Ben hier mee gestopt en ben inderdaad ook de hele dag niet te houden.. :( Ik heb vaak het gevoel dat ik " gelukkiger" ben met wat zelfmedicatie, maar weet dat het uiteindelijk niet goed is.

Morgenochtend gaan we (ja, ex en ik) naar de dokter, iets waar ik erg tegenop zie, maar nadat ik 10 jaar mijn kop in het zand gestoken heb, maar ik hoop dat ik nu wel echt de goede richting in ga (en de dagen enigszins "gewoon" kan doorkomen)
  zondag 3 april 2011 @ 12:05:44 #124
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_94973210
Ik heb trouwens een tik omdat het gene wat ik lees te selecteren met mijn muis, sinds kort duikt dan de " zoekhulp" op, heel irritant! Meer mensen last van?
  zondag 3 april 2011 @ 12:58:54 #125
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_94974628
Ik heb jaren lang de diagnose ADD/ADHD gehad maar dat heb ik niet.

Ok, ik ben impulsief maar kan wel stilzitten.

(ik heb NLD)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_94985859
Heb m'n jas, telefoon en portemonnee terug. Telefoon waren wel wat smsjes uit gewist, vind ik wel raar want waarom zou je dat doen. Maargoed. Portemonnee miste ik ¤20,- uit.
Maar ik heb het iig terug! :P
  zondag 3 april 2011 @ 19:34:27 #127
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94989893
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 17:53 schreef oddeyed het volgende:
Heb m'n jas, telefoon en portemonnee terug. Telefoon waren wel wat smsjes uit gewist, vind ik wel raar want waarom zou je dat doen. Maargoed. Portemonnee miste ik ¤20,- uit.
Maar ik heb het iig terug! :P
Mooi dat de schade meeviel :)
pi_94991925
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 17:53 schreef oddeyed het volgende:
Heb m'n jas, telefoon en portemonnee terug. Telefoon waren wel wat smsjes uit gewist, vind ik wel raar want waarom zou je dat doen. Maargoed. Portemonnee miste ik ¤20,- uit.
Maar ik heb het iig terug! :P
ik betaal je eerste 10 biertjes wel met de vierdaagse :P
  zondag 3 april 2011 @ 20:20:37 #129
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94992376
Ben trouwens trots op mijzelf!! (en diego, mijn hondje) we hebben vandaag onze 2e diploma voor luistercursus gehaald *O* Puppy en beginnende elementaire gehoorzaamheid :D Morgen beginnen we met de cursus voor #3 :)
pi_95001339
net terug uit de stad waar toch wel de paarden op de neude een afwisseling in het straatbeeld waren.
pi_95001465
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 17:53 schreef oddeyed het volgende:
Heb m'n jas, telefoon en portemonnee terug. Telefoon waren wel wat smsjes uit gewist, vind ik wel raar want waarom zou je dat doen. Maargoed. Portemonnee miste ik ¤20,- uit.
Maar ik heb het iig terug! :P
Dat je dat uberhaupt nog weet hoeveel geld erin zat.
meestal kwam ik er aan het begin van de ochtend achter dat ik heel wat geld van mijn rekening miste.
Wel zelf gepint op de neude dan :@
pi_95005805
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:11 schreef spurvehog het volgende:

[..]

ik betaal je eerste 10 biertjes wel met de vierdaagse :P
Tnx, love you *;

Gefeliciteerd Wickyleaks! Vet knap van jou en je hondje, mijn hond kent helemaal niks, op poot en zit na :P
En @dropkogel, ik had gepint dus ik wist hoeveel er in zat en alle drank was gister gratis :P dus daar was het niet aan opgegaan.
  zondag 3 april 2011 @ 23:50:07 #133
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_95006515
Wauw. Ik.. had vorig jaar.. of 2 jaar terug inmiddels al een soort idee dat ik ADD had, of iets wat er op leek. Nu kwam ik hier terecht, en op die site www.levente.nl , met hjet besef dat het echt nondeju wel eens zou kunnen kloppen.

Ik heb wat afgezocht op bovengenoemde site maar niet ergens op uitgekomen, dus nu maar hier :
- hoe..waar kan ik het beste een bevestiging... of iig een test doen over ADD? Mijn decaan of mijn dokter? Sja. Meer vragen komen later wel I guess =D.
pi_95006980
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2011 23:50 schreef Nithosm het volgende:
Wauw. Ik.. had vorig jaar.. of 2 jaar terug inmiddels al een soort idee dat ik ADD had, of iets wat er op leek. Nu kwam ik hier terecht, en op die site www.levente.nl , met hjet besef dat het echt nondeju wel eens zou kunnen kloppen.

Ik heb wat afgezocht op bovengenoemde site maar niet ergens op uitgekomen, dus nu maar hier :
- hoe..waar kan ik het beste een bevestiging... of iig een test doen over ADD? Mijn decaan of mijn dokter? Sja. Meer vragen komen later wel I guess =D.
Naar je huisarts gaan, die zal je doorverwijzen naar een psycholoog/psychiater :)
pi_95007989
Goedemorgen allemaal! Hier meld een ADD'er zich. Bijzonder om deze verhalen te lezen, en te ervaren dat ik dat erg goed ken allemaal. Ik heb recent hulp gezocht, en mij werd aangeraden om een planning, een huishoudboekje (ik ben erg goed in geld uitgeven, terwijl ik het me 9 van de 10 keer niet kan veroorloven), en een dagboek bij te houden. Ik moet elke dag opschrijven wat ik als positief ervaren heb, waar de uitdaging inzat, en wat er misging. Qua planning moet ik doelen aan mezelf gaan stellen, die wel realistisch zijn (ben af en toe goed in overdrijven). Meer mensen die dit moeten/hebben gedaan en misschien tips hebben?
  maandag 4 april 2011 @ 07:43:07 #136
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_95011703
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 00:01 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Naar je huisarts gaan, die zal je doorverwijzen naar een psycholoog/psychiater :)
Ik heb een tijdje bij een psycholoog gelopen met andere problemen - kan ik die e-mailen(zo hielden wij contact)? Scheelt de arts weer een afspraak!

Verder... mjah - 'feest' van herkenning. Met AD(H)D krijg je bij veel mensen (iig mijn ouders) wel een beetje een stempel opgedrukt- maar het beestje bij de naam noemen is nodig om een oplossing te vinden, nietwaar?
  maandag 4 april 2011 @ 07:45:09 #137
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95011708
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 07:43 schreef Nithosm het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje bij een psycholoog gelopen met andere problemen - kan ik die e-mailen(zo hielden wij contact)? Scheelt de arts weer een afspraak!

Verder... mjah - 'feest' van herkenning. Met AD(H)D krijg je bij veel mensen (iig mijn ouders) wel een beetje een stempel opgedrukt- maar het beestje bij de naam noemen is nodig om een oplossing te vinden, nietwaar?
wil je wel naar die psycholoog als hem/haar je adhd voorheen nooit is opgevallen?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 4 april 2011 @ 07:49:06 #138
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_95011731
Ik heb er 2 x een afspraak gehad, betreffende liefdesproblemen.
Welgeteld heb ik haar 2 uur in mijn leven gezien - zou jij dan een diagnose kunnen stellen?

Of bedoel je te zeggen dat ik gewoon maar via de huisarts moet?;)
pi_95011856
hopen dat oddeyed nog leeft vandaag...we wachten :P
pi_95012130
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 00:28 schreef Inchigo het volgende:
Goedemorgen allemaal! Hier meld een ADD'er zich. Bijzonder om deze verhalen te lezen, en te ervaren dat ik dat erg goed ken allemaal. Ik heb recent hulp gezocht, en mij werd aangeraden om een planning, een huishoudboekje (ik ben erg goed in geld uitgeven, terwijl ik het me 9 van de 10 keer niet kan veroorloven), en een dagboek bij te houden. Ik moet elke dag opschrijven wat ik als positief ervaren heb, waar de uitdaging inzat, en wat er misging. Qua planning moet ik doelen aan mezelf gaan stellen, die wel realistisch zijn (ben af en toe goed in overdrijven). Meer mensen die dit moeten/hebben gedaan en misschien tips hebben?
Pfff Dat zijn een heleboel zaken die je moet doen ineens

planning
huishoudboekje
dagboek
realistische doelen stellen.

Ik vind het eigenlijk al niet realistisch dat dit allemaal tegelijk moet.. Kun je niet een ding egelijk doen en als dat een tijdje goed gaat er wat bij pakken?
Begin eens een maand met een huishoud boekje ( Ik hou dat zelf altijd maar 2 dagen vol, en dan vergeet ik het, ben bonnetjes of het boekje zelf kwijt enz.)

succes
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_95012782
goedemorgen iedereen :P
  maandag 4 april 2011 @ 09:28:25 #142
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95012949
Mogge.. :O
pi_95015919
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 07:43 schreef Nithosm het volgende:
Verder... mjah - 'feest' van herkenning. Met AD(H)D krijg je bij veel mensen (iig mijn ouders) wel een beetje een stempel opgedrukt- maar het beestje bij de naam noemen is nodig om een oplossing te vinden, nietwaar?
Ghehe, ik ken het. Mijn ouders waren degene die zaten te pushen, 'laat je nakijken' (om het zo even te omschrijven). Blijk ik ADD te hebben, zeggen ze: 'het zal wel meevallen'.

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 08:32 schreef seasushi het volgende:

[..]

Pfff Dat zijn een heleboel zaken die je moet doen ineens

planning
huishoudboekje
dagboek
realistische doelen stellen.

Ik vind het eigenlijk al niet realistisch dat dit allemaal tegelijk moet.. Kun je niet een ding egelijk doen en als dat een tijdje goed gaat er wat bij pakken?
Begin eens een maand met een huishoud boekje ( Ik hou dat zelf altijd maar 2 dagen vol, en dan vergeet ik het, ben bonnetjes of het boekje zelf kwijt enz.)
Ja, daar loop ik ook tegenaan. Ben gruwelijk chaotisch, en heb er nog niks eigenlijk meegedaan. Ik denk dat ik soort van beginnen met een soort dagboek waar ik de rest ook gelijk maar in verwerk. Nu komt het nog nutteloos over, misschien dat ik erover een tijdje anders overdenk.
  maandag 4 april 2011 @ 12:04:51 #144
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_95017591
Kheb vandaag Melatonine voorgeschreven gekregen. Tabletten van 5 mg. Iemand hier ervaring mee? Kwil nu wel eens normaal in slaap kunnen vallen haha :P
  maandag 4 april 2011 @ 12:13:55 #145
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_95017936
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 23:34 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Tnx, love you *;

Gefeliciteerd Wickyleaks! Vet knap van jou en je hondje, mijn hond kent helemaal niks, op poot en zit na :P

Nou kost me een hoop energie hoor... en hij zo het zo veel beter kunnen als ik veel frequenter met hem zou trainen. Ben ook niet bij alle lessen geweest maar wel bij 80% ofzo. Ik heb ook een ras waar je goed mee moet trainen en socialiseren.... aangezien veel mensen hem eng vinden :D

(ik heb een engelse stafford hihi)
  FOK!fotograaf maandag 4 april 2011 @ 12:15:56 #146
159915 -Menn0-
MNO
pi_95017979
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:04 schreef Flosdraadje het volgende:
Kheb vandaag Melatonine voorgeschreven gekregen. Tabletten van 5 mg. Iemand hier ervaring mee? Kwil nu wel eens normaal in slaap kunnen vallen haha :P
Heb ik ook. Ik slaap er dieper door (veel dromen) maar val niet makkelijker in slaap.
,,/
  maandag 4 april 2011 @ 12:45:45 #147
273227 Tim_Kuik
Piratenvreter
pi_95018863
Ik ben er inmiddels zelf ook vrij zeker van dat ik ADD heb.

Toen ik eens aan het googlen was en de kenmerken zag, viel mijn open van verbazing; ik ben voor mijn partner een ramp omdat ik niks plan, niks afmaak waar ik mee begin, altijd van-de-hak-op-de-tak aan het werken ben, helemaal geen overzicht heb, iets na 5 minuten alweer vergeten ben (zelfs zeer belangrijke dingen), ik ben niet attent (terwijl ik wel heel vriendelijk ben), kan moeilijk vriendschappen onderhouden, het minste of geringste mij afleidt, ik eigenlijk veel meer zou moeten kunnen bereiken op professioneel gebied, heel ongeinteresseerd lijk, etc. Maar op het moment dat ik twee stappen verder probeer te denken, lijkt het wel of er iets blokkeert. Ik kan of wil gewoon niet vooruitdenken.

Mijn hele leven klooi ik al wat aan, heb op mijn sloffen middelbare school en mbo gedaan, maar HBO heb ik helemaal niks mee bereikt, met name omdat ik hier zelfstudie, planning, etc. kwamen kijken en ik eigenlijk niks meer uit mijzelf deed. Inmiddels heb ik wel een gezin, een modale baan, een eigen huis en auto. Mensen vinden mij als ze me oppervlakkig kennen, een leuke symphatieke vent. Ik mag ook niet klagen over aandacht van vrouwen, ik ben niet onaantrekkelijk (zegt men) en ben van nature vrolijk en goedlachs.

Momenteel heb ik problemen in de relatie met mijn vrouw, die mij uiteraard van alles verwijt; mijn vrouw moet altijd alles regelen (uit mijzelf doe ik vrij weinig), mijn luiheid, gebrek aan interesse in van alles; het alles voor mij uitschuiven tot het allerlaatste moment, etc. Mijn werk wordt ingewikkelder (er gaat meer van mij verwacht worden) en een gezin en het hele leven er omheen vergt veel planning en het lijkt of ik steeds minder grip op dingen heb. Op een gegeven moment zullen dingen verkeerd gaan aflopen als ik geen actie ga ondernemen.

Ook al wist ik dat aan mijn karakter nogal wat negatieve eigenschappen zaten, ik ben pas gaan beseffen dat ik echt iets mankeer doordat iemand in mijn omgeving momenteel bij een psycholoog in onderzoek is en ik wat papierwerk en vragenlijsten onder ogen heb gezien. Waarschijnlijk zal de uitkomst bij deze persoon ook ergens in de hoek AD(H)D liggen.

Ik heb binnenkort een afspraak met de huisarts voor een doorverwijzing.
pi_95019856
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:13 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Nou kost me een hoop energie hoor... en hij zo het zo veel beter kunnen als ik veel frequenter met hem zou trainen. Ben ook niet bij alle lessen geweest maar wel bij 80% ofzo. Ik heb ook een ras waar je goed mee moet trainen en socialiseren.... aangezien veel mensen hem eng vinden :D

(ik heb een engelse stafford hihi)
omg die hondjes zijn echt schitterend! Ik wilde er ook altijd graag een maar ik heb er geen tijd en geld voor maar ik vind ze fantastisch :P

Oh, en ik leef! :')
pi_95023531
:( leuk hoor op je werk niks doen.
en dat 6 uur lang haha.
  maandag 4 april 2011 @ 14:54:05 #150
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_95023608
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:15 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Heb ik ook. Ik slaap er dieper door (veel dromen) maar val niet makkelijker in slaap.
Hmmm, ik ga vanavond maar een tabletje proberen. Wie weet slaap ik voor 12 hahaha :P
  FOK!fotograaf maandag 4 april 2011 @ 15:00:45 #151
159915 -Menn0-
MNO
pi_95023834
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:54 schreef Flosdraadje het volgende:

[..]

Hmmm, ik ga vanavond maar een tabletje proberen. Wie weet slaap ik voor 12 hahaha :P
Ik vind het fijn spul! Maar het is niet zo dat als ik het neem dat ik opeens in slaap val op de bank ofzo. Als ik niet naar bed ga dan kan ik best wakker blijven.
,,/
pi_95023921
Even melden hiero :W

Gediagnostiseerd met ADHD een jaar of 12 terug. Dacht "eroverheen" te zijn, maar in stressrijke momenten ben ik ongeconcentreerd, chaotisch en alles wat erbij hoort -O-

Binnenkort ook weer langs bij Dimence -O- ;(
Brutal. Fucking. Metal.
pi_95024023
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Even melden hiero :W

Gediagnostiseerd met ADHD een jaar of 12 terug. Dacht "eroverheen" te zijn, maar in stressrijke momenten ben ik ongeconcentreerd, chaotisch en alles wat erbij hoort -O-

Binnenkort ook weer langs bij Dimence -O- ;(
Ik zou een second opinion overwegen.
  FOK!fotograaf maandag 4 april 2011 @ 15:06:25 #154
159915 -Menn0-
MNO
pi_95024048
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Even melden hiero :W

Gediagnostiseerd met ADHD een jaar of 12 terug. Dacht "eroverheen" te zijn, maar in stressrijke momenten ben ik ongeconcentreerd, chaotisch en alles wat erbij hoort -O-

Binnenkort ook weer langs bij Dimence -O- ;(
Hoe kom je over ADHD heen? :?
,,/
  maandag 4 april 2011 @ 15:06:30 #155
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95024057
@ Tony; Hoezo dat?
pi_95024125
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:06 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Hoe kom je over ADHD heen? :?
Het onder controle krijgen naarmate je ouder wordt schijnt vaker voor te komen ;)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_95024141
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:05 schreef tonyfaileronie het volgende:

[..]

Ik zou een second opinion overwegen.
Ook een van de redenen waarom ik er heen "moet".
Brutal. Fucking. Metal.
pi_95024707
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:04 schreef Flosdraadje het volgende:
Kheb vandaag Melatonine voorgeschreven gekregen. Tabletten van 5 mg. Iemand hier ervaring mee? Kwil nu wel eens normaal in slaap kunnen vallen haha :P
Ik viel er wel van in slaap(Ciracin 2mg met verlengde afgifte) maar na 3 uur slapen klaarwakker.
  FOK!fotograaf maandag 4 april 2011 @ 15:28:54 #159
159915 -Menn0-
MNO
pi_95024825
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:08 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Het onder controle krijgen naarmate je ouder wordt schijnt vaker voor te komen ;)
Je bedoelt dat je er aan "went"?

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:25 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ik viel er wel van in slaap(Ciracin 2mg met verlengde afgifte) maar na 3 uur slapen klaarwakker.
Dat heb ik ook met Melatonine, als je te vroeg gaat slapen dan wordt je midden in de nacht wakker. Ben wel eens om 9 uur gaan slapen en toen werd ik om 5 uur wakker, klaarwakker!
,,/
pi_95024951
.
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:28 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je er aan "went"?

Ja, en het relatief goed onderdrukken ;)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_95025819
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
.

[..]

Ja, en het relatief goed onderdrukken ;)
Omdat het moet het onderdrukken?

Een voorbeeld waarbij dat wel handig is blijkt op het werk te zijn.
Anders krijg je zo je ontslag.

Maar goed eenmaal thuis ben ik dan ook erg veel drukker.
pi_95025952
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:52 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Omdat het moet het onderdrukken?

Een voorbeeld waarbij dat wel handig is blijkt op het werk te zijn.
Anders krijg je zo je ontslag.

Maar goed eenmaal thuis ben ik dan ook erg veel drukker.
Juist. Ik loop nu stage en word afgerekend op het feit dat mijn plannen en organiseren niet voldoende zijn. Dit verklaar ik persoonlijk door de ADHD. Ook is m'n bureau vaak een chaos, waarin alleen ik het systeem snap.

Ik merk zelf dat ik door de negatieve tendens hier gestresst raak. Ik verlang soms zelfs terug naar de tijden met de Ritalin :@

Thuis kan ik me vaak uitleven op m'n gitaar of tijdens een (voetbal)spelletje, daar hebben niet veel mensen last van :)
Brutal. Fucking. Metal.
  FOK!fotograaf maandag 4 april 2011 @ 16:00:51 #163
159915 -Menn0-
MNO
pi_95026181
Ja dat kan ik ook wel aardig maar zodra het dan niet meer "hoeft" wordt ik helemaal gek... De druk in m'n hoofd gaat nooit weg, die valt niet te onderdrukken, de lichamelijke drukte (veel bewegen enzo) die kan ik wel onderdrukken.
,,/
pi_95026382
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:00 schreef -Menn0- het volgende:
Ja dat kan ik ook wel aardig maar zodra het dan niet meer "hoeft" wordt ik helemaal gek... De druk in m'n hoofd gaat nooit weg, die valt niet te onderdrukken, de lichamelijke drukte (veel bewegen enzo) die kan ik wel onderdrukken.
Ik vind het fijn dit te lezen, was altijd bang dat ik de enige was :@
Brutal. Fucking. Metal.
  FOK!fotograaf maandag 4 april 2011 @ 16:11:06 #165
159915 -Menn0-
MNO
pi_95026641
Als ik bijvoorbeeld een tentamen heb kan ik vrij goed stil zitten, maar zodra ik dan het lokaal uit ben is het chaos!
,,/
pi_95026972
Het stomme is, ik kan me nergens lang op focussen, behalve dan vissen. Kan uren naar een dobbertje staren zonder een kik te geven :o
Brutal. Fucking. Metal.
  FOK!fotograaf maandag 4 april 2011 @ 16:47:25 #167
159915 -Menn0-
MNO
pi_95028502
Google de term hyperfocus eens ;)

Ik heb het met gitaarspelen, dat kan ik uren achter elkaar. Een boek lezen of (nog erger) leren, vergeet het maar....
,,/
pi_95028529
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:47 schreef -Menn0- het volgende:
Google de term hyperfocus eens ;)

Ik heb het met gitaarspelen, dat kan ik uren achter elkaar. Een boek lezen of (nog erger) leren, vergeet het maar....
Uiteraard heb ik het ook met gitaarspelen :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_95030413
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:00 schreef -Menn0- het volgende:
Ja dat kan ik ook wel aardig maar zodra het dan niet meer "hoeft" wordt ik helemaal gek... De druk in m'n hoofd gaat nooit weg, die valt niet te onderdrukken, de lichamelijke drukte (veel bewegen enzo) die kan ik wel onderdrukken.
Dat lijkt me prettig.
Zelf krijg ik te horen op het werk dat ik overdreven veel loop.
Vind het mee vallen maar oke.
Alleen het lopen is de onrust verder kan ik wel redelijk stil zitten.

De drukte in het hoofd iemand zegt het woord prullenbak en ik kan al 3 onzinverhalen minstens over een prullenbak schrijven.

Laat mij nooit notulen schrijven voor het werkoverleg :P
  maandag 4 april 2011 @ 18:10:05 #170
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95031930
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 07:49 schreef Nithosm het volgende:
Ik heb er 2 x een afspraak gehad, betreffende liefdesproblemen.
Welgeteld heb ik haar 2 uur in mijn leven gezien - zou jij dan een diagnose kunnen stellen?

Of bedoel je te zeggen dat ik gewoon maar via de huisarts moet?;)
nee hoor. Er zijn alleen een boel incapabele psychologen :P
Maar natuurlijk als je haar slechts 2 uur gezien hebt zou ik zeker gaan, als je haar elke week een jaar lang had gezien was ik verder gaan zoeken ;)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 4 april 2011 @ 18:34:35 #171
341235 Oosterling73
Woont in oosten van het land..
pi_95033092
Mijn 1e post hier.

Morgen intakegesprek voor testen op ADD/ADHD. Ben benieuwd wat eruit komt, verwacht niet veel van een gesprek van 45-60 min.

Herken mezelf veelal in ADD symptomen, maar eens kijken wat die beste dame me te vertellen heeft.
  maandag 4 april 2011 @ 19:48:41 #172
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_95037644
*Meld zich ook weer eens even ;( *
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_95039576
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef jw-ole-ole het volgende:
*Meld zich ook weer eens even ;( *
Hoi! Hoe is het? :)
pi_95040973
Zometeen in Uitgesproken vara een stuk over ADHD'ers... We mogen wel autorijden, maar moeten dan wel extra betalen.

Nu wat geneuzel over pensioen

[edit]
Nu

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2011 20:34:41 ]
  maandag 4 april 2011 @ 21:02:34 #175
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_95043104
vandaag naar de huisarts geweest, ik heb express het woord adhd/add niet genoemd, maar wel mijn verhaal gedaan..Ben doorverwezen, huisarts begon zelf over adhd/add.. ik ben benieuwd..
  FOK!fotograaf maandag 4 april 2011 @ 21:04:09 #176
159915 -Menn0-
MNO
pi_95043222
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:32 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Dat lijkt me prettig.
Zelf krijg ik te horen op het werk dat ik overdreven veel loop.
Vind het mee vallen maar oke.
Alleen het lopen is de onrust verder kan ik wel redelijk stil zitten.

De drukte in het hoofd iemand zegt het woord prullenbak en ik kan al 3 onzinverhalen minstens over een prullenbak schrijven.

Laat mij nooit notulen schrijven voor het werkoverleg :P
Ik doe de ALO dus 3/4 van mijn vakken zijn praktijk (sporten), heerlijk!! :P
,,/
  maandag 4 april 2011 @ 21:38:04 #177
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_95045542
quote:
Hoi! Hoe is het? :)
Matig, heb even een dipje die nu al een week ofzo duurt. Heb negens zin in, slaap onrustig en zit te stressen of ik m`n master niet aan het verkloten ben. Heb vast een voorjaarsdepressie. }:|
*zucht*
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
  maandag 4 april 2011 @ 22:28:35 #178
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_95049172
zooo weer thuis van de volgende cursus met diego.... ondanks dat ik zoo geen zin heb voel ik me een stuk fitter dan vanmiddag :)
  maandag 4 april 2011 @ 22:37:20 #179
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_95049748
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Het stomme is, ik kan me nergens lang op focussen, behalve dan vissen. Kan uren naar een dobbertje staren zonder een kik te geven :o
Hulde aan de hyperfocus!! Winning!
pi_95050888
Zo, de medicatie begint aan te slaan.. ben in eens een stuk rustiger.. wel ff wennen, heb half nog een gevoel van 'hey, waarom ben ik niet onrustig? Waarom raak ik hier niet van in paniek??', maar opzich wel een vooruitgang.. lang niet zo ontspannen gevoeld..

Beetje lastige vraag, maar voel je je als adhd-er met medicatie ongeveer zoals de gemiddelde mens, of is t nog beter omdat t toch een soort drug blijft?
pi_95058020
Ik herinner me dat ik ooit mezelf bijna hetzelfe vroeg :P .. Op een bepaald punt.
Ik denk "beter" de verschillen zijn echt niet zo supergroot denk ik.
quote:
Op maandag 4 april 2011 22:54 schreef Maartel het volgende:
Zo, de medicatie begint aan te slaan.. ben in eens een stuk rustiger.. wel ff wennen, heb half nog een gevoel van 'hey, waarom ben ik niet onrustig? Waarom raak ik hier niet van in paniek??', maar opzich wel een vooruitgang.. lang niet zo ontspannen gevoeld..

Beetje lastige vraag, maar voel je je als adhd-er met medicatie ongeveer zoals de gemiddelde mens, of is t nog beter omdat t toch een soort drug blijft?
pi_95058401
.
quote:
1s.gif Op url=http://forum.fok.nl/topic/1627650/4/50#95049748]maandag 4 april 2011 22:37[/url] schreef Flosdraadje het volgende:

[..]

Hulde aan de hyperfocus!! Winning!
Ja, ik heb 'm alleen nooit voor werk of opruimen ofzo _O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_95060901
kanker kanker geschiedenis toets gemist. bleek hert 8.40 te zijn ipv 10.40 godverdomme.
hoe leg ik dit in godsnaam uit -O-
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:51:11 #184
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_95061390
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:37 schreef Flosdraadje het volgende:

[..]

Hulde aan de hyperfocus!! Winning!
Ik heb eigenlijk nog nooit een hyperfocus gehad....
pi_95061463
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:37 schreef Flosdraadje het volgende:

[..]

Hulde aan de hyperfocus!! Winning!
Het zou nog fijner zijn als je het bewust in kon zetten, want ik heb het meestal bij activiteiten zoals gamen, lezen, tv kijken en dan ben ik voordat ik het in de gaten heb een paar uur verder :') .
pi_95072365
hmm gisteren voor de eerste keer MF geslikt, 2x10mg Sandoz, hielp niet veel, geen positieve en negatieve effecten behalve wakker liggen tot 5 uur vanmorgen (terwijl ik de laatste voor 4en nam gisteren). Nu lees ik op sommige sites dat je een tijd moet slikken voordat je echt merkt dat het werkt maar aan de andere kant (medici) hoor ik dat het al na 1 pil zou moeten werken?!?
There are three things that smell like fish!
pi_95072478
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:53 schreef Horchata het volgende:

[..]

Het zou nog fijner zijn als je het bewust in kon zetten, want ik heb het meestal bij activiteiten zoals gamen, lezen, tv kijken en dan ben ik voordat ik het in de gaten heb een paar uur verder :') .
Dit :')
Was een keer aan het gamen, dacht dat ik een uurtje bezig was (zo rond 22:00). Werd op een gegeven moment toch wel wat moe, dus vond het een mooie tijd om te gaan slapen. Kijk ik op de klok: 04:15 :{

Moest er 06:00 uit -O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_95077263
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:35 schreef spurvehog het volgende:
kanker kanker geschiedenis toets gemist. bleek hert 8.40 te zijn ipv 10.40 godverdomme.
hoe leg ik dit in godsnaam uit -O-
oeps...ik geloof dat er nu mensen in je omgeving niet blij zijn.
Echt super balen.
En heb je kans op een herkansing?
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:59:33 #189
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_95081793
Gister bij de dokter geweest, met ondersteuning van mij ex het verhaal gedaan...Door dat hij de juiste vragen stelde besef ik mij dat ik al +15 jaar loop aan te kloten.. Was allemaal best heftig :(

Huisarts verwijst mij door naar psychiater, dit omdat hij wel een adhd/add-er in mij ziet en denkt dat medicatie mij kan helpen. Ik ben hier altijd gesloten voor geweest, maar nu ik voor de zoveelste keer mooie dingen heb verneukt, probeer ik er toch maar voor open te staan.
pi_95087195
Ik ben op zoek naar mensen die Strattera gebruiken omdat Ritalin of Concerta teveel negatieve bijwerkingen gaf zoals de bekende Rebound en dergelijke.

Methylfenidaat e.d. werken niet bij mij, even tijdelijk wel maar het is het toch niet. Ik heb het 2 keer een tijdje geprobeerd en beide keren weer tot de conclusie gekomen dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

Dus..Strattera, hoe wat wie? Ik wil rust en focus en "schotjes zetten" en slapen. Soms wordt ik helemaal gek van mijzelf want dan zit ik weer eens mijn voet kapot te "tappen" en dat soort dingen. En het constante van de hak op de tak raak ik ook een beetje zat.
-weg-
  woensdag 6 april 2011 @ 08:10:58 #191
238488 Crapbag
I love crap
pi_95107000
Pff even klagen hoor. Het is weer tentamenweek dus dikke stress. Die stomme vakken heb ik nu al tig keren gedaan en ze blijven shit -O-
Oh en medestudenten zijn irritant (tikken met pennen, neus ophalen, fanatiek bladeren, etc.) Zelfs oordopjes helpen niet echt.
Zo genoeg geklaagd, hoe gaat het met jullie? ;)
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_95108737
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:35 schreef spurvehog het volgende:
kanker kanker geschiedenis toets gemist. bleek hert 8.40 te zijn ipv 10.40 godverdomme.
hoe leg ik dit in godsnaam uit -O-
Ook wel is gehad... Economie en engels achter elkaar.. Economie was blijkbaar toch niet zo simpel als ik dacht die keer en ik snapte er niks van. Na mn naam op het vel te hebben geschreven en alle sommen even te hebben nagelopen was er toch echt helemaaaaaaal niks wat ik kon invullen :N
Dus velletje na 5 minuten ingeleverd toen een maat gebeld en ik ging naar de stad, x aantal uur later wordt ik gebeld door klasgenoot: Wat ben je aan het doen nu en wat vond je van Engels? Heuj... engels.. hadden we ook engels dan net? :') :')
  woensdag 6 april 2011 @ 09:50:01 #193
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95109019
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:32 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Dat lijkt me prettig.
Zelf krijg ik te horen op het werk dat ik overdreven veel loop.
Vind het mee vallen maar oke.
Alleen het lopen is de onrust verder kan ik wel redelijk stil zitten.

De drukte in het hoofd iemand zegt het woord prullenbak en ik kan al 3 onzinverhalen minstens over een prullenbak schrijven.

Laat mij nooit notulen schrijven voor het werkoverleg :P
Herkenbaar verhaal :D
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 6 april 2011 @ 10:58:34 #194
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95111304
Net bij nieuwe arts geweest. Krijg wellbutrin als ad ipv lexapro. Ook omdat het iets voor adhd zou moeten werken. En mag weer smorgens een halve Ritalin gaan slikken bij de concerta. *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_95111643
Vandaag ben ik weer eens mijn agenda kwijt.
Dus 1 afspraak gemist en hoe laat de ander was daar moest ik over bellen.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:18:25 #196
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95112027
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:58 schreef Murmeli het volgende:
Net bij nieuwe arts geweest. Krijg wellbutrin als ad ipv lexapro. Ook omdat het iets voor adhd zou moeten werken. En mag weer smorgens een halve Ritalin gaan slikken bij de concerta. *O*
Heb het ook gehad, kreeg helaas uitslag er van. Vond het fijner dan ritalin zelfs! Een hel ander soort rust.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:19:25 #197
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95112068
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:27 schreef Auti het volgende:
Ik ben op zoek naar mensen die Strattera gebruiken omdat Ritalin of Concerta teveel negatieve bijwerkingen gaf zoals de bekende Rebound en dergelijke.

Methylfenidaat e.d. werken niet bij mij, even tijdelijk wel maar het is het toch niet. Ik heb het 2 keer een tijdje geprobeerd en beide keren weer tot de conclusie gekomen dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

Dus..Strattera, hoe wat wie? Ik wil rust en focus en "schotjes zetten" en slapen. Soms wordt ik helemaal gek van mijzelf want dan zit ik weer eens mijn voet kapot te "tappen" en dat soort dingen. En het constante van de hak op de tak raak ik ook een beetje zat.
Als je ook tics hebt zou ik dat ook even met je zorgverlener bespreken, dat is niet altijd standaard.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:20:00 #198
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95112081
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:27 schreef m0672 het volgende:
hmm gisteren voor de eerste keer MF geslikt, 2x10mg Sandoz, hielp niet veel, geen positieve en negatieve effecten behalve wakker liggen tot 5 uur vanmorgen (terwijl ik de laatste voor 4en nam gisteren). Nu lees ik op sommige sites dat je een tijd moet slikken voordat je echt merkt dat het werkt maar aan de andere kant (medici) hoor ik dat het al na 1 pil zou moeten werken?!?
het werkt al meteen, eraan WENNEN is 2 natuurlijk :) 20mg is ook wel weinig hoor.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:17:49 #199
273227 Tim_Kuik
Piratenvreter
pi_95114231
Op mijn werk zit ik tegenover iemand die zeker weten ook iets mankeert, andere collega's en ik verdenken deze persoon ADHD te hebben. Die persoon vraagt de hele tijd aandacht en vraagt heel veel, begint graag praatjes, maar ook tussendoor is deze persoon ook heel vaak 'aanwezig'; praat heel hard aan de telefoon en praat veel in zich zelf, bemoeit zich met alles wat er op de werkvloer gezegd wordt, etc.

Ik word er echt stapeldol van. Geen ADHD'er tegenover een ADD'er zetten.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:22:07 #200
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95114382
Zeg gewoon zwart wit dat hij druk is, en nu zn mond maar eventjes een tijdje moet houden. :)
  woensdag 6 april 2011 @ 12:37:45 #201
273227 Tim_Kuik
Piratenvreter
pi_95114925
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:22 schreef Swiffer het volgende:
Zeg gewoon zwart wit dat hij druk is, en nu zn mond maar eventjes een tijdje moet houden. :)
Is al eens eerder peprobeerd. Ik denk dat net als bij mijzelf (concentratieproblemen enzo) het een natuurlijke modus is en zo iemand zichzelf doorgaans niet bewust is van dit 'aanwezige' gedrag. Deze collega heeft zelf ook wel eens aangegeven 'best druk' te zijn, maar ziet dit volgens mij niet als beperking. Volgens mij gebruikt de collega in kwestie geen medicijnen, misschien zelfs nooit onder behandeling geweest.

Bovendien is het niet alleen het praten tegen anderen, maar ook het in zichzelf praten, hier hebben meerdere collega's last van trouwens. En het met harde stem telefoneren is helaas ook niet voorbehouden aan 1 iemand hier. Alleen er zijn er weinigen dit dit allemaal combineren.

NB: betreffende collega is 'geen kwaaie' en er is niks op diens werk aan te merken. Ik controleer een deel van diens werk en daar ben ik op zich heel tevreden over. Maar iemand direct aanspreken op storend gedrag is niet zo heel makkelijk. Eigenlijk moet zo iemand een eigen kamertje hebben of samen met iemand die hier geen probelemn mee heeft. Allen ben ik bang dat zo iemand in een eigen kamertje helemaal neurotisch wordt en toch op andere manieren aandacht en bevestiging van diens aanwezigheid gaat zoeken. Die loopt dan de hele dag in en uit en gaat met de deur open toch nog hard zitten bellen denk ik.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:24:55 #202
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95119334
Ik denk dat je dit toch even moet bespreken met je leidinggevende.. Het belemmert jou wel in je werkzaamheden namelijk :)
pi_95120891
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:22 schreef Swiffer het volgende:
Zeg gewoon zwart wit dat hij druk is, en nu zn mond maar eventjes een tijdje moet houden. :)
goed idee.
pi_95120944
*O* *O* *O*

En dan nog een serieus gesprek van bijna een uur gevoerd hebben.
Daar ga ik vast veel van onthouden :9
pi_95142075
Mensen hier ervaring met het CBR en de keuring voor gebruik bij ritalin / concerta? Ik heb me ingeschreven voor mn motorrijbewijs en moet nu een eigen verklaring invullen... Ik krijg echter sterk de neiging om op de vraag van de medicijnen gewoon nee in te vullen in plaats van ja...
pi_95143704
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:03 schreef Fes1-2 het volgende:
Mensen hier ervaring met het CBR en de keuring voor gebruik bij ritalin / concerta? Ik heb me ingeschreven voor mn motorrijbewijs en moet nu een eigen verklaring invullen... Ik krijg echter sterk de neiging om op de vraag van de medicijnen gewoon nee in te vullen in plaats van ja...
Heb ik gedaan bij de vraag of ik een mentale ziekte heb :@
Brutal. Fucking. Metal.
pi_95143777
Het middel werkt wel? :P
Dat je het niet "impulsief" gewoon hebt gekozen ;)
CBR is kut trouwens.
quote:
Op woensdag 6 april 2011 22:03 schreef Fes1-2 het volgende:
Mensen hier ervaring met het CBR en de keuring voor gebruik bij ritalin / concerta? Ik heb me ingeschreven voor mn motorrijbewijs en moet nu een eigen verklaring invullen... Ik krijg echter sterk de neiging om op de vraag van de medicijnen gewoon nee in te vullen in plaats van ja...
pi_95144800
Heb op de vraag of ik onder behandeling ben of ben geweest voor een psychiatrische aandoening nee geantwoord. Op de vraag of ik medicijnen slik die van invloed zijn op het rijgedrag heb ik ja beantwoord. Nu moet ik volgens de eigen verklaring langs een arts om vast te stellen wat de 'ernst' is of weet ik veel wat. Morgen eerst maar is CBR bellen dan.

Ik kreeg overigens vorige week een boete voor fout parkeren (niet genaaid maar erg logisch hoor).. maar kwam toen ineens wel tot het besef dat ik sinds ik concerta slik ik helemaal geen snelheidsboetes meer heb gekregen, en dat waren er meestal wel 2 of 3 in de maand :P Toeval?
  donderdag 7 april 2011 @ 07:57:31 #209
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95155324
Wellbutrin dag 1.
Gvd vanmorgen 5 soorten dope geslikt: wellbutrin, Ritalin, concerta, lexapro en xyzal (tegen allergie). Oh en ook nog neusspray voor de allergie.
Ik heb vriendje er maar even aan herinnerd dat ik bij het chemisch afval moet als ik dood ga
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 april 2011 @ 09:11:49 #210
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95156550
Ik voel me nogal dopey.... dronken naar werk ftw!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 april 2011 @ 09:40:19 #211
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95157236
Rechtsomkeert gemaakt. Tering wat valt dat slecht!
Geen Ritalin meer smorgens zolang ik aan de wellbutrin moet wennen dus...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 april 2011 @ 10:04:21 #212
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95157874
Ik hoefde helemaal geen methylfenidaat te nemen bij de wellbutrin! Probeer eens zonder morgen?! en neem evt bij als het niet genoeg is joh :) En waarom dan 2 soorten AD? (Lexapro en Wellbutrin?)
  donderdag 7 april 2011 @ 10:06:29 #213
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_95157925
Melatonine is goed spul trouwens. Gisteren ochtend had ik lekker uitgeslapen en meestal lig ik de avond erop dan niet voor 3 uur in mijn nest, nu lag ik om 12 uur er al in :) Kben nu topfit :D
  donderdag 7 april 2011 @ 10:27:17 #214
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95158577
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:04 schreef Swiffer het volgende:
Ik hoefde helemaal geen methylfenidaat te nemen bij de wellbutrin! Probeer eens zonder morgen?! en neem evt bij als het niet genoeg is joh :) En waarom dan 2 soorten AD? (Lexapro en Wellbutrin?)
ik heb wellbutrin als AD gekregen. moet het eerst opbouwen, dus daarom nog de lexapro. die gaan we over 3 weken langzaam afbouwen. en daarna de wellbutrin omhoog misschien/waarschijnlijk.

werkt wellbutrin net als concerta etc direct voor adhd dan?

zou wel tof zijn als het zo goed werkt dat ik daarnaast geen MF meer hoef te slikken zeg! met 1 pil van alle teringzooi af *O*
het gaat nu wel wat beter trouwens :D maar zit nu ook lekker stil, dat scheelt wel
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 april 2011 @ 10:31:29 #215
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95158720
Raar dat je zorgverlener dat niet weet!

Wellbutrin werkt als AD, angstremmer en tegen hyperactiviteit, dus MF is idd overbodig!

Ik vond het heel fijn, fijner dan methylfenidaat, en vond het heel jammer dat ik moest stoppen ivm allergie..
pi_95159865
Maandag mag ik me melden bij Dimence...
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:11:25 #217
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95160031
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:31 schreef Swiffer het volgende:
Raar dat je zorgverlener dat niet weet!

Wellbutrin werkt als AD, angstremmer en tegen hyperactiviteit, dus MF is idd overbodig!

Ik vond het heel fijn, fijner dan methylfenidaat, en vond het heel jammer dat ik moest stoppen ivm allergie..
jawel de arts weet dat wel, ze zei ook dat het waarschijnlijk in aanvulling op mijn concerta goed zou werken voor de adhd. de concerta doet wel wat namelijk, maar nog niet voldoende.
maar als ik op de wellbutrin ben ingesteld dan ga ik wel eens proberen zonder concerta inderdaad.

jammer ja, dat het goed werkte maar dat je allergisch was. na hoe lang merkte je dat je allergisch was dan? en wat merkte je daarvan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 april 2011 @ 11:21:15 #218
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95160364
Wellbutrin is gewoon vervangend voor concerta, ik zou er eerder losse methylfenidaat bij nemen als de wellbutrin niet afdoende is. Maar dat ben ik :) Ik moest van Psych stoppen met Equasym (ook MF) toen ik met Wellbutrin begon vanwege de dubbele werking. Meteen.

Ik kreeg galbulten, overal, jeukte ontzettend.. (grote witte plakkaten met rood eromheen) Dat begon na 1,5 week op 300 MG, met 150 MG viel het nog mee maar dat was te weinig.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:57:09 #219
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95161634
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:21 schreef Swiffer het volgende:
Wellbutrin is gewoon vervangend voor concerta, ik zou er eerder losse methylfenidaat bij nemen als de wellbutrin niet afdoende is. Maar dat ben ik :) Ik moest van Psych stoppen met Equasym (ook MF) toen ik met Wellbutrin begon vanwege de dubbele werking. Meteen.

Ik kreeg galbulten, overal, jeukte ontzettend.. (grote witte plakkaten met rood eromheen) Dat begon na 1,5 week op 300 MG, met 150 MG viel het nog mee maar dat was te weinig.
ah oki... hmmmzzz. ik ga het eens goed in de gaten houden.
en zal ook eens stoppen dan met de concerta een paar daagies.
nu gaat t wel goed trouwens :D niet meer stoned en wel redelijk rustig
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 april 2011 @ 12:26:24 #220
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95162676
Ja ik ben geen arts natuurlijk, maar mijn psychiater (ADHD specialist) gaf me aan dat het anders dubbelop is, daarom raad ik het je af :)

Maar ik ken jouw situatie niet, mijn advies is dus niet bindend. Als jij vind dat je nog rete druk bent met Wellbutrin, dan gewoon je concerta pakken!

Ik vind het gewoon raar dat je dubbel AD en dubbel anti-hyper krijgt, voor zover ik weet moet je eerst de ene AD afbouwen en dan pas aan de volgende beginnen, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk :)
  donderdag 7 april 2011 @ 12:35:22 #221
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95162988
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:26 schreef Swiffer het volgende:
Ja ik ben geen arts natuurlijk, maar mijn psychiater (ADHD specialist) gaf me aan dat het anders dubbelop is, daarom raad ik het je af :)

Maar ik ken jouw situatie niet, mijn advies is dus niet bindend. Als jij vind dat je nog rete druk bent met Wellbutrin, dan gewoon je concerta pakken!

Ik vind het gewoon raar dat je dubbel AD en dubbel anti-hyper krijgt, voor zover ik weet moet je eerst de ene AD afbouwen en dan pas aan de volgende beginnen, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk :)
haha, snap ik, dat jouw advies niet bindend is. over dubbel AD zei ze dus dat de wellbutrin niet meteen werkt. en over dubbel antihyper zei ze dat dat is omdat concerta niet genoeg werkt bij mij.lexapro (ad) werkt ook niet voldoende. maar beide kan ik niet verhogen vanwege de bijwerkingen die dan te erg worden. dus ik denk dat ze het daarom dubbel doet. in de hoop dat dit geen bijwewrkingen heeft, en als dit straks gaat werken gaat de lexapro eraf.
van de wellbutrin heb ik nu 150 gekregen, dus wel een startdosering, niet meteen heel hoog.
maar in ieder geval doe ik ff smorgens niet ook nog eens ritalin erbij, dat is dus echt veeeeel teveel!

maar, werkte de wellbutrin bij jou dus meteen vanaf dag 1 tegen de hyper? want dat was me nog niet helemaal duidelijk :@
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 april 2011 @ 12:54:17 #222
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95163767
Ja, tegen de hyper wel, niet tegen depressiviteit :)
  donderdag 7 april 2011 @ 12:56:59 #223
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95163881
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:54 schreef Swiffer het volgende:
Ja, tegen de hyper wel, niet tegen depressiviteit :)
ah oki, thanks!

dan zal ik morgen eens een experimentje gaan uitvoeren :D
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 7 april 2011 @ 12:57:56 #224
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95163919
Nja ik bedoel meer dat het nogal een klap is op je maag en lever enzo al die medicatie, maar je zal er goed tegenkunnen. laat je me ff weten hoe jij het ervaart morgen?
  donderdag 7 april 2011 @ 13:13:19 #225
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95164529
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:57 schreef Swiffer het volgende:
Nja ik bedoel meer dat het nogal een klap is op je maag en lever enzo al die medicatie, maar je zal er goed tegenkunnen. laat je me ff weten hoe jij het ervaart morgen?
ja, klopt, ik zit er ook een beetje mee, zoveel pillen slikken. Dus ik sta altijd open voor vermindering. als ik eraan denk zal ik zeker een berichtje posten :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_95175942
Had ik gisteravond een feestje zeg ik nog stuur me op tijd naar huis jongens.
Ja is goed.
Op een bepaald moment ben ik toch wel moe ik denk dat ik maar naar huis ga bussen.
Zegt een van de gasten Dropkogel kijk eens op de klok?
WTF 3.00 en om 6.00 moest ik opstaan om op tijd op het werk te komen.
Dus heb ik maar muziek geluisterd in bed.
pi_95183718
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:20 schreef Swiffer het volgende:

[..]

het werkt al meteen, eraan WENNEN is 2 natuurlijk :) 20mg is ook wel weinig hoor.
ja het is niet veel... maar we moeten ergens beginnen :)

maar dat wat zo velen zeggen dat de mist optrekt, de rust intreedt of zoveel dingen verbeteren, meer energie, enz en dat soms al na een halve pil.... nothing hier na 10mg, of de 20mg :(

maar goed, misschien wil ik ook wel te snel te veel hoor... geduld zit niet echt in het karakter he ;)
There are three things that smell like fish!
pi_95185572
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:38 schreef Dropkogel het volgende:
Had ik gisteravond een feestje zeg ik nog stuur me op tijd naar huis jongens.
Ja is goed.
Op een bepaald moment ben ik toch wel moe ik denk dat ik maar naar huis ga bussen.
Zegt een van de gasten Dropkogel kijk eens op de klok?
WTF 3.00 en om 6.00 moest ik opstaan om op tijd op het werk te komen.
Dus heb ik maar muziek geluisterd in bed.
Dat is wel erg genaaid ;(
Hoe voel je je nu dan?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_95186179
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dat is wel erg genaaid ;(
Hoe voel je je nu dan?
Weer wakker eigenlijk.
Voelde me de hele dag goed tot 14 uur ( maar dan ben ik iedere dag moe)
  vrijdag 8 april 2011 @ 07:28:38 #230
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95205121
Vandaag even alleen wellbutrin en lexapro. Kijken of ik me zo beter voel
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:42:28 #231
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95205848
Ben benieuwd!
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:50:41 #232
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95205996
Zit iedereen hier aan de medicatie?
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_95206256
op dit moment alleen koffie....
There are three things that smell like fish!
pi_95206273
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:50 schreef Transport_Ink het volgende:
Zit iedereen hier aan de medicatie?
Vanaf volgende week vast weer ja :+
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:08:09 #235
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95206297
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Vanaf volgende week vast weer ja :+
Ik bedoel niet vrijetijdsmedicatie O-)
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_95206330
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:08 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Ik bedoel niet vrijetijdsmedicatie O-)
Ik ook niet ;)
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:17:05 #237
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95206492
Je kunt beter vragen wie niet denk ik..
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:24:20 #238
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95206655
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:17 schreef Swiffer het volgende:
Je kunt beter vragen wie niet denk ik..
Ja... Blijkbaar :D
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_95207298
Volgens mij verschillen vooral de soorten en hoeveelheden die geslikt worden :s)

Ik merk nu ook echt dat als ik eenmaal aan het werk ben (aan het werk gaan is nog een punt van aandacht :')) dat ik me veel langer en beter kan concentreren. Of in ieder geval veel meer dan voorheen.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:49:16 #240
273227 Tim_Kuik
Piratenvreter
pi_95207383
Vanochtend bij de dokter geweest voor doorverwijzing. Was een vrouwelijk dokter die ik nog niet eerder gezien had (wel een aantrekkelijke mevrouw :P ). Ik merkte eerst dat ze wat kritisch was en wat goede gerichte vragen stelde. Zouden ze vaak aanstellers krijgen? Of mensen die een soort lichte vorm van hypochondrie hebben? Of die gewoon lekker Ritalin willen om lekker te feesten op zaterdagavond?
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:53:49 #241
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95207545
Ook, en ADHD is het eerste waar mensen mee komen als ze bv 'gewoon' gestressed zijn :)
pi_95208519
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:53 schreef Swiffer het volgende:
Ook, en ADHD is het eerste waar mensen mee komen als ze bv 'gewoon' gestressed zijn :)
Ik had juist nooit aan ADHD gedacht toen de dokter het opperde :')
Daarbij denk ik dat het wel fijn is als ze kritisch zijn, zeker omdat ik soms het idee heb dat zowel mensen zelf als sommige artsen wel erg snel een diagnose stellen.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:00:19 #243
273227 Tim_Kuik
Piratenvreter
pi_95209609
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:53 schreef Swiffer het volgende:
Ook, en ADHD is het eerste waar mensen mee komen als ze bv 'gewoon' gestressed zijn :)
Maar het is waarschijnlijk ook geen ADHD, maar ADD. Concentratie nihil, alleen maar geinteresseerd in dingen die ik leuk vind, geheugen van een goudvis, alles uitstellen tot het laatste moment, niks kunnen plannen, bij het schrijven van teksten ed. voor mijn werk al heel snel de draad kwijt zijn en hoofd- en bijzaken door elkaar halen, slecht sociale contacten kunnen onderhouden, niks langere tijd kunnen volhouden (afslanken, studie etc), alleen maar met het hier en nu bezig kunnen zijn, etc. Verder heb ik geen overdreven drukte aanvallen of hyperactief enzo.

Komt dit bekend voor? ;)
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:36:53 #244
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95210799
ADHD is tegenwoordig gewoon de verzamelnaam, hij moet eigenlijk zo: AD(H)D

Officieel wordt er volgens mij al geen verschil meer gemaakt, bij de een uit ADD zich hyperactief, bij de ander niet.
pi_95212956
En in de VS (waar toch veel leesvoer weg komt) is de verzamelnaam ADD... dat maakt het helemaal duidelijk ;)
There are three things that smell like fish!
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:59:34 #246
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_95214049
Ik slik ook nog geen medicijnen. Ik heb dinsdag de afspraak met de arts ;) ik wilde het eerst graag zonder proberen maar ik wil ook graag weer productief worden. Dus vul de boel maar aan en gaan ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:23:38 #247
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95217237
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 08:42 schreef Swiffer het volgende:
Ben benieuwd!
Vandaag nergens last van *O*
Ben op werk geweest. Had weinig zin, nog wel wat nuttigs gedaan maar veel op Facebook gezeten :@

Ik mis de concerta verder niet nu.

Ik las wel een artikel van sandra kooij over wellbutrin, en zij schreef dat het ook voor adhd pas na 2 weken werkt. Jij had het gevoel dat het meteen werkt toch?

Ben iig wel blij dat ik er vandaag niet beroerd van was!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:32:09 #248
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95217527
Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het meteen werkte, maa rik had 'ineens' mn MF niet meer nodig, dus daarom zeg ik dat het meteen werkt :)

Beter dat je geen last heb t joh! *O*
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:38:17 #249
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95217718
Ok, dan ga ik t ff aanzien :)

Hoe merkte je dat je de mf niet meer nodig had?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:41:43 #250
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95217832
Ben je wel eens een dagje MF vergeten?? Ik werd normaliter stikchaotisch, gejaagd, kreeg geen rust in mijn hoofd. Ik stapte met starten van Wellbutrin meteen van de Equasym af, en geen chaos, dus voor mij 1+1 = 2
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:55:46 #251
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95218290
Ja, wel eens niet genomen. Dan was ik naar. Nu niet echt geloof ik. Wel nog mensen uitgescholden op straat. Hoorden ze niet. En dat doe ik ook met MF :@
Maar ben op zich wel rustig nu
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_95219756
ik merk dat ik me nu iets beter kan focussen op de MF maar goed, de twijfel blijft of het echt werkt voor me (als 7% van de studenten het slikken om beter te kunnen concentreren enz.enz.). Bah, hoe lang blijft dit twijfelen aan jezelf??
There are three things that smell like fish!
  vrijdag 8 april 2011 @ 19:51:56 #253
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_95231238
Verwijsbrief binnen van de huisarts, ik "mag" naar Psymens in Utrecht Iemand ervaring met hun?

Ik heb heel bewust tijdens het gesprek met de arts niet adhd/add genoemd, maar alleen de klachten. Hij heeft het ook niet benoemd, maar het staat in dikke letters bovenop de verwijsbrief (met vraagteken) Dus.... Ik ben benieuwd
  vrijdag 8 april 2011 @ 21:33:41 #254
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_95236920
whehe omdat ik met 100 dingen tegelijk bezig was op het strand ben ik vergeten riem van de hond goed op te bergen... 3x raden... kwijt!! nergens meer te vinden :') Mijn trui maar als riem gebruikt door zijn tuig heen (arm vast knopen aan handvat van tuig en andere arm in mijn hand _O-) nu ben ik verkouden :{
pi_95332651
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:31 schreef m0672 het volgende:
ik merk dat ik me nu iets beter kan focussen op de MF maar goed, de twijfel blijft of het echt werkt voor me (als 7% van de studenten het slikken om beter te kunnen concentreren enz.enz.). Bah, hoe lang blijft dit twijfelen aan jezelf??
Misschien is ritalin niet het goede medicijn voor je? Als ik je vorige post lees dat je na 10 / 20mg nog niks hebt gemerkt... Dat was bij mij wel anders zeg maar.
Voor mezelf merk ik het het meest wanneer ik (s' ochtends bv) in de auto zit. Dan ben ik altijd alleen en ging ik al in sneltreinvaart door alle dingen heen die ik die dag moest doen de 100 dingen waar ik gister over gesproken had wat ik allemaal gezegd had gisteren had wie ik gebeld had of ik datgene wat mn moeder vroeg nou nog gedaan had of had ik nou we alles onthouden wat ze aan me had gevraagd en moest ik dat ook alweer vandaag doen of kon ik dat ook wel weer tot morgen uitstellen omdat ik straks......... Tja zo ging het zonder de medicatie zeg maar ;)
pi_95337387
Kom net terug van Dimence, m'n ADHD is "overgegaan" naar ADD. Binnenkort waarschijnlijk weer aan de Ritalin..
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 11 april 2011 @ 12:30:23 #257
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95338041
Oftewel je uit het niet meer lichamelijk... (vroeger dacht men dat je er dan overheen was gegroeid :') )
succes iig!
pi_95338229
Echt een non-productieve dag vandaag........ Waar ligt dat toch aan (echt de maandag? :P). Heb trouwens dit weekend voor het eerst sinds lange tijd helemaal geen concerta genomen kan dat een probleem zijn ook?
  maandag 11 april 2011 @ 12:43:29 #259
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95338542
Heb ook nog geen zak gedaan :@
pi_95339001
quote:
Op maandag 11 april 2011 12:30 schreef Swiffer het volgende:
Oftewel je uit het niet meer lichamelijk... (vroeger dacht men dat je er dan overheen was gegroeid :') )
succes iig!
Precies! Ik heb alleen oncontroleerbare draaikolken in de kop waardoor concentreren niet meer gaat ;(
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 11 april 2011 @ 13:33:38 #261
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_95340340
Hebben mensen hier last van een hoge bloeddruk gehad met het gebruik van MF? Zo ja, wat hebben jullie eraan gedaan? Overgestapt naar andere medicatie of andere dosis etc. etc.??
Kheb namelijk een kleine verhoging van mijn bloeddruk en kan vandaar niet meer spelen met het verhogen van mijn meds om te kijken wat mijn perfecte dosis is.
Ik zou graag jullie verhalen willen horen thnx :)
pi_95340518
Kan me vandaag al helemaal niet meer concentreren -O-
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 11 april 2011 @ 14:29:25 #263
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95342241
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:33 schreef Flosdraadje het volgende:
Hebben mensen hier last van een hoge bloeddruk gehad met het gebruik van MF? Zo ja, wat hebben jullie eraan gedaan? Overgestapt naar andere medicatie of andere dosis etc. etc.??
Kheb namelijk een kleine verhoging van mijn bloeddruk en kan vandaar niet meer spelen met het verhogen van mijn meds om te kijken wat mijn perfecte dosis is.
Ik zou graag jullie verhalen willen horen thnx :)
Is je bloeddruk te hoog geworden dan? MF is altijd bloeddruk verhogend, of het nu generieke Ritalin is, of Concerta.
pi_95343451
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:29 schreef Swiffer het volgende:

[..]

MF is altijd bloeddruk verhogend, of het nu generieke Ritalin is, of Concerta.
Het kan ook een kleine daling veroorzaken (weliswaar in uitzonderlijke gevallen). Ik had al een lage bloeddrug, en deze is zelfs nog wat verder omlaag gegaan na het gebruik van medicatie.
pi_95343501
Nog even een bump op een eerdere vraag. Wie is er bij het CBR gekeurd met ritalin gebruik? Of rijden jullie allemaal vrolijk rond en hebben jullie op de eigen verklaring zitten liegen? :D
  maandag 11 april 2011 @ 15:06:43 #266
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95343529
Ik had geen verklaring, want toen nog geen medicatie. Overigens zou ik het niet melden denk ik, ik zit op 20mg op een hele dag. als ik veel hoger zou zitten wel.
  maandag 11 april 2011 @ 15:07:25 #267
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95343552
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:04 schreef Horchata het volgende:

[..]

Het kan ook een kleine daling veroorzaken (weliswaar in uitzonderlijke gevallen). Ik had al een lage bloeddrug, en deze is zelfs nog wat verder omlaag gegaan na het gebruik van medicatie.
Jamaar jij bent RaauR :+
pi_95343743
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:06 schreef Swiffer het volgende:
Ik had geen verklaring, want toen nog geen medicatie. Overigens zou ik het niet melden denk ik, ik zit op 20mg op een hele dag. als ik veel hoger zou zitten wel.
Ik zit op 36mg concerta dus ook niet echt noemenswaardig... Verder ben ik niet de braafste maar met dit soort dingen wil ik het op de een of andere manier wel weer goed voor elkaar hebben.
  maandag 11 april 2011 @ 15:35:19 #269
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95344575
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:04 schreef Horchata het volgende:

[..]

Het kan ook een kleine daling veroorzaken (weliswaar in uitzonderlijke gevallen). Ik had al een lage bloeddrug, en deze is zelfs nog wat verder omlaag gegaan na het gebruik van medicatie.
ik weet eigenlijk niet of mijn bloeddruk gezakt of gestegen is. Heb hoe dan ook een lage bloeddruk. 100 over 60 ofzo?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_95344675
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:30 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Misschien is ritalin niet het goede medicijn voor je? Als ik je vorige post lees dat je na 10 / 20mg nog niks hebt gemerkt... Dat was bij mij wel anders zeg maar.
Voor mezelf merk ik het het meest wanneer ik (s' ochtends bv) in de auto zit. Dan ben ik altijd alleen en ging ik al in sneltreinvaart door alle dingen heen die ik die dag moest doen de 100 dingen waar ik gister over gesproken had wat ik allemaal gezegd had gisteren had wie ik gebeld had of ik datgene wat mn moeder vroeg nou nog gedaan had of had ik nou we alles onthouden wat ze aan me had gevraagd en moest ik dat ook alweer vandaag doen of kon ik dat ook wel weer tot morgen uitstellen omdat ik straks......... Tja zo ging het zonder de medicatie zeg maar ;)
zou inderdaad kunnen. Ik voel wel dat ik iets beter kan focussen maar veel scheelt het niet (dat is op zich mijn belangrijkste aandachtspunt, drukte vind ik op zich niet erg maar de combinatie met de concentratie, geheugen en het gevoelsmatige 'gebrek aan motivatie en doorzettingsvermogen' problemen zijn vreselijk frustrerend).

Ik merk wel dat ik minder wip op mn stoel en dus lichamelijk een klein beetje rustiger ben en iets minder snel in de stress schiet. Overigens kan ik me in de auto bijna altijd goed concentreren, geniet ook echt van rijden (zelfs van de korte stukkies).

Ik zal het nog even aankijken, het lijkt wel iets beter te gaan dan vorige week en anders kijken (lees: vragen!) of een iets hogere dosis misschien het verschil maakt maar te hoog wil ik dus ook niet gaan en dan zou andere medicatie misschien uitkomst bieden.
There are three things that smell like fish!
  maandag 11 april 2011 @ 15:58:27 #271
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_95345466
Vage dag vandaag, zou gebeld door phymens. Werd heel sjago en onrustig wakker. Besloten om thuis te werken, kon het niet opbrengen naar de zaak te gaan.. Tot een uur of 12 dwangmatig achter de laptop gezeten en van alles gelezen over oa adhd. Toen besloten naar buiten te gaan en wandelen om mijn vage toestand te doorbreken :) Na een uur geen succes, maar wel de beslissing genomen zelf te bellen en niet langer gehypnotiseerd te zijn van het wachten op een telefoontje.

Toen belde hun :) Wachtlijst van 6 weken, had ik al verwacht..Maar goed. Omdat ik mijn hoofd toen helemaal niet meer op orde kreeg kleine joint gerookt. Toen het halve huis gepoetst en probeer nu motivatie te vinden voor de rest van de dag. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door DuracellPower op 11-04-2011 16:04:10 ]
pi_95348742
*O* *O* *O*

Bah niks lijkt te helpen vandaag ( gisteren ook al niet) mijn hoofd is 1 grote puinzooi.
En toen kreeg ik vandaag ook nog eens op mn donder dat ik stil moet zitten als ik werk,en nog een keer op mn donder omdat de medicatiewekker afging.

volgens 1 voorman luister ik slecht niet dus maar hij kwam met totaal iets anders aanzetten dan wat ik vroeg zonder verdere uitleg.
Zegt hij ben je nu nog niet begonnen! ( dat was 30 sec later )
Ik ja hoor.

Toen ik mijn urenbriefje moest schrijven ging het helemaal mis waarop een collega zegt hoe kan dit nu je bent zo rustig vandaag!
ja ja alles behalve dat dus.
Er zat niks anders op als heen en weer rennen tot groot genoegen van mijn collegas die konden er lekker misbruik van maken zo van Dropkogel pak eens die enveloppen en geef me eens wat.
Hetgeen natuurlijk weer bij de postkamer stond haha.
pi_95353648
Ik zit net die symptomen door te lezen van ADD en ik ben overtuigd dat ik bij de club hoor! Maak plaats maak plaats maakt plaats! Verklaart een hele hoop dit! Super.
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:26:49 #274
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95379326
Welkom :)
pi_95381232
Emotionele wisselingen Check
- Chaotisch / Vergeetachtig Check
- Trekt zich graag terug Check
- Kan ergens volledig in opgaan Check
- Grote passie bij interesse Check
- Een groot voostellingsvermogen Check
- Gevoelig / Emotioneel / Betrokken Check
- Een groot creatief talent Check
- Assertief maar onzeker over zich zelf Check :@
- Heeft Humor Dat niet :P
- Blijft op de achtergrond Check
- Laat alles wachten tot het laatste moment Check
- Altijd ver vooruit aan het denken Check
- Staren / Kijkt voor zich uit / Lijkt Afwezig Check
- Probleem oplossend Check
- Snel afgeleid / TV of radio staat altijd aan Check
- Concentratieproblemen Check
- Heeft moeite met het opbrengen van motivatie Check
- Te veel gedachten Check
- Perfectionistisch Nope
- Zit vaak te dagdromen Continu
- Slecht in staat aanwijzingen op te volgen Check
- Voelt zich regelmatig overspoelt Check
- Moeilijkheden bij het afwerken van details Check
- Problemen bij het luisteren / stilzitten Check
- Gaat opruim klusjes uit de weg Check

Ja, volgens mij is het duidelijk :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_95382070
Misschien een heel stomme vraag, maar ik heb een rijbewijs B en begin waarschijnlijk komende week met Ritalin. Moet ik hier dan nog melding van doen bij het CBR? Ik kan de juiste informatie niet vinden :N
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:29:06 #277
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95383920
Lijkt me niet. Vraag het je zorgverlener?
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:45:38 #278
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_95384710
En ik heb ook ritalin gekregen vandaag :) over 2 weken moet ik terug komen om te kijken hoe het gaat tot nu toe. Ik moet dan 3 dagen in de ochtend 5 mg nemen en daarna nog 3 dagen 10 mg dus heel rustig aan. Moet zeggen dat ik wel de neiging heb om niet maar 6 dagen van de 14 ritalin te gebruiken maar dit gelijk wat sneller te doen. Niet boven de 10 mg dosering natuurlijk maar ben gewoon nieuwsgierig naar de effecten.
Ik weet ook niet waar dingen allemaal op gebasseerd zijn met rijden e.d. Die is voor het laatst herzien in 2003 en spreekt nog over dat dit middel vaak gestopt word in of na de puberteit.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:28:40 #279
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95386559
Dat is idd heel rustig aan, wel volhouden, niet denken da thet niet werkt, het is een erg lage dosering.
pi_95387620
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Misschien een heel stomme vraag, maar ik heb een rijbewijs B en begin waarschijnlijk komende week met Ritalin. Moet ik hier dan nog melding van doen bij het CBR? Ik kan de juiste informatie niet vinden :N
Officieel: Ja. Alhoewel niemand weet dat dat verplicht is. (heb cbr er over gebeld) Ik kan er gewoon mee rondrijden en heb zelfs geen boetes meer sinds ik het slik. (altijd van die 5km te hard boetetjes dus omdat ik toch altijd ietsje harder moet rijden dan de rest.....)
Heb me laatst ingeschreven voor motor, en moet nou misschien medische keuring terwijl mn huisarts zei ah joh als je denkt dat je kan rijden dan uh, rij je toch gewoon? (niet letterlijk maar wel net zo nuchter). En die medische keuring bij het cbr mag je dus zelf lappen met het risico om elk jaar herkeurd te worden - incl. de eigen bijdrage die ik al moet betalen voor concerta begint die hele add toestand me echt mn strot uit te komen op het moment.

Ik vind het dus BULLSHIT. Zonder medicatie ben ik volgens mij veel gevaarlijker (en zonder dat ik het doorheb). Ik twijfel nog of ik dus ga 'liegen' op mn medische verklaring. Of in ieder geval liegen in commissie dan - mn huisarts zei dat ik kon rijden.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:59:12 #281
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_95387760
Oh het scheelt, ik ben gewoon thuis en ik heb me al heel misarabel gevoeld en voel me nu al best goed. Dus ik kan momenteel wel wat hebben ;) ik heb er een maatschappelijk werkster en een psych bovenop zitten en heb al jullie ervaringen gelezen. Ik hoop trouwens wel op wat gewicht verlies :p haha nee eigenlijk de energie om weer te gaan sporten ipv 100 dingen tegelijk willen doen en dan uiteindelijk gewoon op de bank tv te zitten kijken :p
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_95387823
Ik ga dit jaar voor m'n rijbewijs en ik denk dat ik gewoon m'n mond hou, scheelt veel gedoe en zoals Fes1-2 al zei geld.
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:27:25 #283
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95389071
En je kunt er voor kiezen je medicatie niet te nemen als je gaat autorijden
opgelost toch?
pi_95389123
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:27 schreef Swiffer het volgende:
En je kunt er voor kiezen je medicatie niet te nemen als je gaat autorijden
opgelost toch?
Ik krijg medicatie met een reden he ;) Als ik meer rust en structuur in de kop krijg, dan rijd ik vast beter :)
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:32:41 #285
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95389363
Klopt, maar als redenatie naar CBR toe zou ik dat aanvoeren, niks keuring.
pi_95390680
CBR is belachelijk idd net zoals de maatschappij.
Leeftijd is ook al een factor waardoor je een paar procent anders bent dan het gemiddelde. Maar iedereen word ouder geen etiket dus.
pi_95394967
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:26 schreef Swiffer het volgende:
Welkom :)
Dank je! Zit er ook niet mee. Alles valt nu op z'n plaats. :Y
pi_95396983
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:27 schreef Swiffer het volgende:
En je kunt er voor kiezen je medicatie niet te nemen als je gaat autorijden
opgelost toch?
Ik moet elke dag auto rijden.. maak zo'n 30/40 000 per jaar als het niet meer is.
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:10:56 #289
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_95400550
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Misschien een heel stomme vraag, maar ik heb een rijbewijs B en begin waarschijnlijk komende week met Ritalin. Moet ik hier dan nog melding van doen bij het CBR? Ik kan de juiste informatie niet vinden :N
Ik zal me bij deze dan ook maar hier melden. Heb sinds December de diagnose ADD, na 27 jaar een verklaring voor een aantal zaken :) Bovenstaande heb ik dus ook een tijdje mee in m'n hoofd gezeten. Ben gelukkig aardig bedreven in het gebruik van Google, en uit onderstaande quote (uit dit pdfje van nota bene het CBR zelf) blijkt dat het NIET verplicht is het te melden bij het CBR.
quote:
"De tweede manier waarop het CBR op de hoogte komt van geneesmiddelengebruik is als een
bezitter van een geldig rijbewijs zich door het insturen van een Eigen verklaring vrijwillig bij
het CBR meldt, de zogenoemde tussentijdse melding. Deze melding is in Nederland, in
tegenstelling tot andere Europese landen zoals Finland, Zweden, België en Engeland [10], niet
echt wettelijk verplicht."
Ik heb het wel gemeld bij mijn verzekeraar omdat ik geen zin had om problemen te krijgen mocht ik iets veroorzaken en ze er dan achter komen dat ik medicatie gebruik. Had echter geen invloed op de premie gelukkig, maar dat had ik ook niet echt verwacht aangezien het rijden alleen maar beter gaat. Zonder reed ik nogal opgefokt rond soms, met rijd ik niet heel veel netter maar wel op een wat rustigere manier. En idiote maneuvres voer ik dan ook niet zo gauw meer uit :+

Ik zal hier nog wel meer gaan komen denk ik :P
Life's like music, get the rhythm..
pi_95401785
Hm lekker kut voor mij dus! Ik moet een nieuw rijbewijs aanvragen! Godverdomme wordt hier echt pisziek van.
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:58:35 #291
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_95402714
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:37 schreef Fes1-2 het volgende:
Hm lekker kut voor mij dus! Ik moet een nieuw rijbewijs aanvragen! Godverdomme wordt hier echt pisziek van.
Meestal hoef je geen eigen verklaring in te vullen bij het verlengen van een rijbewijs.. Maar dat ligt ook een beetje aan de gemeente geloof ik. Als het al bekend is bij het CBR moet je in ieder geval wel die medische verklaring hebben, anders krijg je geen nieuw rijbewijs..

Heb gelukkig net een jaar terug een nieuwe :)

[ Bericht 19% gewijzigd door NoComment op 12-04-2011 18:03:47 ]
Life's like music, get the rhythm..
pi_95403225
Belachelijk dat ze eisen dat je jaarlijks herkeurd moet worden, a wat..300 euro??
pi_95408136
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:28 schreef Swiffer het volgende:
Dat is idd heel rustig aan, wel volhouden, niet denken da thet niet werkt, het is een erg lage dosering.
Ik begrijp niet dat er moet worden opgebouwd, er wordt mij steeds verteld dat je geen spiegel hoeft op te bouwen, dat je (in principe) zonder problemen een dosis kan overslaan enz. Ik verneem er zelf nog steeds niet veel van, geen positieve dingen en (gelukkig) ook geen negatieve dingen (dus ook geen hoofdpijn/rebounds(!) enz).
Ik zit er bijna aan te denken eens een concerta van mn zoon te pakken om te kijken of het aan de kwaliteit van de medicatie (Sandoz) ligt maar heel eerlijk gezegd durf ik dat weer niet aan, als het wel fout gaat heb ik wel een langzaam vrijkomend middel binnen met een hogere dosis....
There are three things that smell like fish!
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:26:29 #294
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95419645
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 19:42 schreef m0672 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat er moet worden opgebouwd, er wordt mij steeds verteld dat je geen spiegel hoeft op te bouwen, dat je (in principe) zonder problemen een dosis kan overslaan enz. Ik verneem er zelf nog steeds niet veel van, geen positieve dingen en (gelukkig) ook geen negatieve dingen (dus ook geen hoofdpijn/rebounds(!) enz).
Ik zit er bijna aan te denken eens een concerta van mn zoon te pakken om te kijken of het aan de kwaliteit van de medicatie (Sandoz) ligt maar heel eerlijk gezegd durf ik dat weer niet aan, als het wel fout gaat heb ik wel een langzaam vrijkomend middel binnen met een hogere dosis....
Opbouwen is zodat je niet ineens een overdosis hebt. Ik ben redelijk gevoelig voor medicijnen, dus ik krijg nog wel eens een overdosis, per ongeluk dan wel. Dus dan stel ik zelf de dosis maar omlaag bij.
Van teveel Ritalin (ea adhd meds) kan je nogal extreem nerveus worden. Ik had het vandaag weer. Damn, irritant! Zit ik daar met een dopehoofd op mn werk. Te gapen en zenuwpezen. Owjah en kaken klemmen. T leek wel of ik aan de speed zat :(

Dus ik zou aanraden: luister naar de arts. ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 13 april 2011 @ 03:25:33 #295
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_95429416
quote:
Heb sinds December de diagnose ADD, na 27 jaar een verklaring voor een aantal zaken :)
Bij mij duurde het slechts 26 jaar! :s)
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_95429539
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Opbouwen is zodat je niet ineens een overdosis hebt. Ik ben redelijk gevoelig voor medicijnen, dus ik krijg nog wel eens een overdosis, per ongeluk dan wel. Dus dan stel ik zelf de dosis maar omlaag bij.
Van teveel Ritalin (ea adhd meds) kan je nogal extreem nerveus worden. Ik had het vandaag weer. Damn, irritant! Zit ik daar met een dopehoofd op mn werk. Te gapen en zenuwpezen. Owjah en kaken klemmen. T leek wel of ik aan de speed zat :(

Dus ik zou aanraden: luister naar de arts. ;)
dan inderdaad maar niet experimenteren met de dosis maar heb gisteren (stiekum) 2.5 gram per inname meer gepakt...
overigens met maar minimaal effect, hoewel ik gisteren wel iets speedachtigs kon gebruiken, was niet vooruit te branden :(
There are three things that smell like fish!
pi_95430023
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:58 schreef NoComment het volgende:

[..]

Meestal hoef je geen eigen verklaring in te vullen bij het verlengen van een rijbewijs.. Maar dat ligt ook een beetje aan de gemeente geloof ik. Als het al bekend is bij het CBR moet je in ieder geval wel die medische verklaring hebben, anders krijg je geen nieuw rijbewijs..

Heb gelukkig net een jaar terug een nieuwe :)
Bij het verlengen niet. Ik heb mn B en wil nu mn motor en mn aanhanger gaan halen, dus tja... Dat is een nieuw rijbewijs en dan moet het wel! Klojo's dus.
  woensdag 13 april 2011 @ 08:52:54 #298
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_95431157
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 03:25 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Bij mij duurde het slechts 26 jaar! :s)
Hiero ook 27 jaar en 4 studies verder haha
  woensdag 13 april 2011 @ 08:56:42 #299
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_95431218
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 05:34 schreef m0672 het volgende:

[..]

dan inderdaad maar niet experimenteren met de dosis maar heb gisteren (stiekum) 2.5 gram per inname meer gepakt...
overigens met maar minimaal effect, hoewel ik gisteren wel iets speedachtigs kon gebruiken, was niet vooruit te branden :(
Ik had hetzelfde idee, maar je kan best ziek worden als je het niet rustig opbouwd. Net zoals alchohol, als je nog nooit alcohol hebt gedronken wordt je 10x zo snel dronken omdat je lichaam de stof niet herkent en niet geleerd heeft er mee om te gaan.
Maar ik ken het gevoel dat de dosis te laag is. Dat gevoel heb ik nogsteeds maar als ik dan geen MF neem en ik analyseer mezelf met en zonder zie ik daadwerkelijk verschil.
  woensdag 13 april 2011 @ 09:22:18 #300
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95431824
quote:
Op woensdag 13 april 2011 08:52 schreef Flosdraadje het volgende:

[..]

Hiero ook 27 jaar en 4 studies verder haha
Ik was 34 toen ik erachter kwam. Wel maar 1 studie (eigk anderhalf) en afgerond. Ik trots op mij. En op ex die me een schop onder mn hol gaf.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_95432267
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:58 schreef NoComment het volgende:

[..]

Meestal hoef je geen eigen verklaring in te vullen bij het verlengen van een rijbewijs.. Maar dat ligt ook een beetje aan de gemeente geloof ik. Als het al bekend is bij het CBR moet je in ieder geval wel die medische verklaring hebben, anders krijg je geen nieuw rijbewijs..

Heb gelukkig net een jaar terug een nieuwe :)
Buurman :o :W
Brutal. Fucking. Metal.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')