abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94609037
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

De OP vind je hier

pi_94609077
dfsdsffdsfdsdsff
pi_94625077
Mooi op een rijtje gezet zo ^O^
pi_94626653
Hoi
pi_94630353
:)
Wakker gemaakt door de wekker en de bovenburen vandaag.
En vandaag hebben we een feesie *O*
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:25:54 #6
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94640688
lol.... lees net zo snel als ik stuiter... las marktplaats marktplaats marktplaats :')
pi_94647494
ADD-er meldt zich. Geen medicatie. Concentratie problemen soms. Vooral problemen qua overzicht.
Alles valt me op om me heen. Ik zie en hoor bijna alles. Als ik me rustig voel en houd, is het goed te doen. Wordt het te druk dan verlies ik overzicht.
pi_94647746
Ik heb een ongelofelijke haast.
pi_94648313
Heeeeeeej, nou ik ben weer beter *O*
  FOK!fotograaf zondag 27 maart 2011 @ 08:34:21 #10
159915 -Menn0-
MNO
pi_94666391
Aah vet relaxed! Heb opeens zware allergische reacties op Methylfenidaat! Zit helemaal onder de bultjes en pukkels!

Nou die Concerta en Equasym kunnen dus wel de prullenbak in!

AAARGH WORD GEK VAN DE JEUK!! Heb m'n hele been al kapot gekrabt ;(
,,/
pi_94666467
@ Menno dat is even goed balen zeg.
pi_94689608
@ menno, het zou niet iets tijdelijks kunnen zijn? (ws niet he :{ )
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 27 maart 2011 @ 22:10:55 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94691367
Ik wil zitten en chillen, maar t lukt niet echt -O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94691746
Ik wil naar bed alleen maken mijn bovenburen een teringlawaai.
Echt als ze ooit aan gaan bellen zo van doe rustig om 20.00 ofzo kunnen ze mooi de pot op!
Kinderen jonger als 10 horen toch allang op bed te liggen neem ik aan.
  maandag 28 maart 2011 @ 09:05:57 #15
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94702928
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:25 schreef Wickyleaks het volgende:
lol.... lees net zo snel als ik stuiter... las marktplaats marktplaats marktplaats :')
Ik las dat ook hahaha
  maandag 28 maart 2011 @ 09:06:34 #16
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94702937
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:56 schreef Wielrem het volgende:
ADD-er meldt zich. Geen medicatie. Concentratie problemen soms. Vooral problemen qua overzicht.
Alles valt me op om me heen. Ik zie en hoor bijna alles. Als ik me rustig voel en houd, is het goed te doen. Wordt het te druk dan verlies ik overzicht.
Heb je er echt last van? Of valt het wel mee? En, ben je niet vermoeid door alle prikkels?
  maandag 28 maart 2011 @ 15:22:51 #17
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94715630
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:05 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik las dat ook hahaha
:D
pi_94722860
quote:

[..]

Ik las dat ook hahaha
ik dus ook.
pi_94726643
uit de op klopt het linkje naar adhdxtra niet... moet zijn www.adhd-xtra.nl ipv www.adhdxtra.nl

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:56 schreef Wielrem het volgende:
zo herkenbaar... en zo vermoeiend :(
There are three things that smell like fish!
pi_94727055
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:25 schreef Wickyleaks het volgende:
Is op zich ook logisch, want "maak plaats" is wat anders dan "maakplaats". Het eerste is een oproep om plaats te maken en de doorgang vrij te maken. Het tweede is geen woord, maar zou hoogstens gezien kunnen worden als een plek waar iets gemaakt wordt.
Kortom, d'r moet gewoon een spatie tussen. En in de TT dus in totaal 3 keer.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 28 maart 2011 @ 19:39:37 #21
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94728055
Grr vandaag uber saaie verveeldag op het werk (god dan merk ik pas hoe snel ik mij verveel... gister uber druk maar mijn werk was makkelijk dus verveeld ik me nog :') ) en gelijk rugpijn ;( kreeg zelfs weer een "schok" door mijn rugspieren net :X (die zijn instabiel.....) nu maar hopen dat het hier bij blijft en het niet een voor waarschuwing is tot iets ernstigers :X
pi_94732254
I know. Echter met spaties past de topic-titel niet. :+

quote:
12s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:22 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Is op zich ook logisch, want "maak plaats" is wat anders dan "maakplaats". Het eerste is een oproep om plaats te maken en de doorgang vrij te maken. Het tweede is geen woord, maar zou hoogstens gezien kunnen worden als een plek waar iets gemaakt wordt.
Kortom, d'r moet gewoon een spatie tussen. En in de TT dus in totaal 3 keer.
pi_94736213
Weet je wat, anders gaan we met zn allen alvast een TT bedenken voor het volgende topic.
pi_94737585
Ik doe niet aan vooruit denken :')
  dinsdag 29 maart 2011 @ 05:25:32 #25
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94749211
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:58 schreef Horchata het volgende:
impulsief ftw!
pi_94750849
beatrijs hier op nieuw account :P
pi_94750874
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:22 schreef spurvehog het volgende:
beatrijs hier op nieuw account :P
fijn. En nu een geslachtsverandering ondergaan *)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:36:58 #28
238488 Crapbag
I love crap
pi_94751098
Oke dank zij de opmerkingen lees ik nou ook steeds marktplaats terwijl ik weet dat het er niet staat :D
Bluh ik heb een hele dag studie in het vooruitzicht. Lang leve het een paar weken voor me uitschuiven en de laatste week eens de boeken opengooien.... :(
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:40:09 #29
238488 Crapbag
I love crap
pi_94751172
Oh ja zijn er nog meer mensen die nog niet aan de zomertijd gewend zijn? Ik had al moeite met op een redelijke tijd te gaan slapen (rond half 2). Nu zie ik het makkelijk half 3/3 uur worden worden -O-
pi_94751175
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:24 schreef seasushi het volgende:

[..]

fijn. En nu een geslachtsverandering ondergaan *)
B-)
pi_94754061
waar is iedereen :P
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:21:15 #32
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94754376
Hier! Suf en wel..
pi_94758763
Ik heb zo'n hekel aan m'n gebrek aan overzicht. Iedere keer dat ik denk dat ik duidelijkheid hebt met betrekking tot wat ik wanneer af moet hebben lijkt er wel iets nieuw op te duiken of veranderen. Niet handig |:( .

Verder gaat het prima en wil ik buiten genieten van het mooie weer. Zo maar even de hardloopschoenen aantrekken en lekker stuk gaan rennen *O*
pi_94760327
Heb zojuist een brief gekregen van de ggz of ik gebruik wil maken van afspraakherinnering via sms.
Mwa, ik twijfel.
pi_94760431
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:04 schreef ScarFace- het volgende:
Heb zojuist een brief gekregen van de ggz of ik gebruik wil maken van afspraakherinnering via sms.
Mwa, ik twijfel.
Bij PsyQ doen ze dat automatisch, ik vind het best fijn. Het heeft er minstens twee keer voor gezorgd dat ik wist dat ik de dag daarna een afspraak had :')
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:30:25 #36
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94763474
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:04 schreef ScarFace- het volgende:
Mwa, ik twijfel.
gewoon doen... baat het niet dan schaad het niet ;)
pi_94764157
bij het UWV zijn ze ook mensen van uitersten.
Had ik eerder een gesprek van 1.5 uur om te bepalen of ik nog recht heb op een aangepaste werkplek, vandaag hetzelfde gesprek alleen sta ik nu binnen 15 min weer buiten.
toch wel 1.5 uur heen en weer met de bus.

kom ik op mijn werk is er werkoverleg echt het ging nergens over.

zegt ze je bent wel erg rustig voor iemand met ADHD...ja hehe ik heb geleerd me tijdens een gesprek in te houden.
dus ik zeg tegen haar ja moet je me straks thuis zien dan piep je wel anders.
pi_94764209
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:58 schreef Horchata het volgende:
ik ook niet hoor :)
pi_94765462
Ik meld me ook maar weer eens..
Nadat afgelopen jaar na veel gesprekken mijn diagnose toch vooral Asperger leek, is nu, tijdens een opname (ter observatie en af/opbouw medicatie) toch wel weer geconstateerd dat ik ADHD heb, ditmaals inclusief H.

Nu ik al enkele weken niet meer drink (dronk thuis eigenlijk elke avond wel wat om beetje te ontspannen) merk ik ook weer goed wat een lading onrust ik nuchter ben.. Sta elke dag om 8 uur, hele dag een vol programma, na 't avondeten even 10 minuten bijtanken en vervolgens ben ik de hele avond weer helemaal hyper en rusteloos.. 't is dat ik verstandelijk weet dat ik er vroeg uit moet, maar ben nog geen enkele avond naar bed gegaan omdat ik me ook maar enigszins moe voelde.

Dit weekend ook weer eens gemerkt waarom ik 's avonds bij een film ook standaard een biertje pak.. heb een dvd in zijn geheel uitgekeken, was een hartstikke leuke film, 'mocht' van mezelf maar om het half uur even pauzeren, maar zat eigenlijk nog de hele film op de teller te kijken hoe lang t nog duurde zodat ik weer van de bank afkon.
Is dit iets waar medicatie veel aan kan veranderen? (er wordt me hier namelijk heel erg benadrukt dat ik niet te veel van medicijnen moet verwachten en gewoon mijn leven af moet stemmen op mijn gevoel.. maar als ik dat zou doen ben ik dus overdag én 's avonds continu in actie, en da's ook niet echt relax leven -O-)

Zit nu overigens aan de Pubropion (nare ervaringen hoor ik liever niet want ik ben nogal een paniekertje)
pi_94766166
@hierboven Ja die zijn er :P
Oxazepam of een ander pammetje alhoewel AP ook wel werkt maar voelt onvergelijkbaar beetje beklemmend.
Bupropion/wellbutrin gebruik je nu?
pi_94766399
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:33 schreef ScarFace- het volgende:
@hierboven Ja die zijn er :P
Oxazepam of een ander pammetje alhoewel AP ook wel werkt maar voelt onvergelijkbaar beetje beklemmend.
Bupropion/wellbutrin gebruik je nu?
:@ Jep, stomme spelfout.. zowel tegen angsten als ADHD (en beetje neiging tot depressie).
Oxazepam heb ik een tijd gehad en werkte lekker, maar gewend helaas snel dus is niet iets om dagelijks te nemen -O-
pi_94767223
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:39 schreef Maartel het volgende:

[..]

:@ Jep, stomme spelfout.. zowel tegen angsten als ADHD (en beetje neiging tot depressie).
Oxazepam heb ik een tijd gehad en werkte lekker, maar gewend helaas snel dus is niet iets om dagelijks te nemen -O-
Dagelijks nemen is ook niet de bedoeling dan moet je helaas echt een ander middel nemen idd :P
Maar voor zo af en toe een keertje kun je ook wat meer nemen of een langer werkend middel vragen *O*
pi_94767446
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:58 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Dagelijks nemen is ook niet de bedoeling dan moet je helaas echt een ander middel nemen idd :P
Maar voor zo af en toe een keertje kun je ook wat meer nemen of een langer werkend middel vragen *O*
Dat zou inderdaad nog wel kunnen, want af-en-toe een concert bijwonen zonder na een kwartier weg te willen lopen zou ook wel eens leuk zijn :P
Liefst natuurlijk altijd, maar ik verwacht ook weer niet dat een medicijn de ADHD volledig wegwerkt..
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:30:38 #44
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94770672
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:17 schreef Maartel het volgende:
Nadat afgelopen jaar na veel gesprekken mijn diagnose toch vooral Asperger leek, is nu, tijdens een opname (ter observatie en af/opbouw medicatie) toch wel weer geconstateerd dat ik ADHD heb, ditmaals inclusief H.

Nu ik al enkele weken niet meer drink (dronk thuis eigenlijk elke avond wel wat om beetje te ontspannen) merk ik ook weer goed wat een lading onrust ik nuchter ben.. Sta elke dag om 8 uur, hele dag een vol programma, na 't avondeten even 10 minuten bijtanken en vervolgens ben ik de hele avond weer helemaal hyper en rusteloos.. 't is dat ik verstandelijk weet dat ik er vroeg uit moet, maar ben nog geen enkele avond naar bed gegaan omdat ik me ook maar enigszins moe voelde.

Dit weekend ook weer eens gemerkt waarom ik 's avonds bij een film ook standaard een biertje pak.. heb een dvd in zijn geheel uitgekeken, was een hartstikke leuke film, 'mocht' van mezelf maar om het half uur even pauzeren, maar zat eigenlijk nog de hele film op de teller te kijken hoe lang t nog duurde zodat ik weer van de bank afkon.
Is dit iets waar medicatie veel aan kan veranderen? (er wordt me hier namelijk heel erg benadrukt dat ik niet te veel van medicijnen moet verwachten en gewoon mijn leven af moet stemmen op mijn gevoel.. maar als ik dat zou doen ben ik dus overdag én 's avonds continu in actie, en da's ook niet echt relax leven -O-)

Zit nu overigens aan de Pubropion (nare ervaringen hoor ik liever niet want ik ben nogal een paniekertje)
Medicatie, mits het aanslaat kan veel helpen.

Bij mij sloeg het niet aan en ik moet idd een manier zien te vinden om met mijn adhd&add&depressie&angststoornis te leven al heb ik voor de depressie wel een lichte AD... ik wil niet verzwaren dus heb nu en dan nog een dipje
pi_94771640
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:30 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Bij mij sloeg het niet aan en ik moet idd een manier zien te vinden om met mijn adhd&add&depressie&angststoornis
Is het mogelijk om adhd en add te hebben? ADD is ADHD zonder hyperactiviteit, dan is het toch onmogelijk om beiden te hebben, of mis ik iets? :)
pi_94774015
Heee
Ik ga die geschiedenis toets morgen zo hard vekloten. Zit al sinds 11 uur vanochtend te 'leren'. Ik kan me nergens meer op hyperconcentreren, nouja, alleen op dingens waarop ik me niet op hoor te concentreren. Heb vandaag heel veel geleerd over de zwangerschap,eetstoornissen en het landschap in Australie maar dat heeft allemaal niets te maken met mijn geschiedenis hoofdstuk over de gouden eew.
pi_94774147
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:48 schreef Horchata het volgende:

[..]

Is het mogelijk om adhd en add te hebben? ADD is ADHD zonder hyperactiviteit, dan is het toch onmogelijk om beiden te hebben, of mis ik iets? :)
Ik kan opeens heel hyper worden. Maar dan echt uit het niets, heb nu een soort brabbeltaart gevormd die ik dan spreek en ben dan heel druk en dwangmatig. Maar heb tijdens die aanval wel de hele tijd door dat ik druk doe, en roep altijd tegen mijzelf dat ik moet stoppen, heel vreemd.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:25:35 #48
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:33:02 #49
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94781299
What is ADD? "The mind of a Pentium 4 with the memory of a 286."
pi_94782909
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:33 schreef Wickyleaks het volgende:
:)
pi_94785213
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:33 schreef Wickyleaks het volgende:
In Tweaker stijl geupdatet: "The mind of an i7 with the memory of a 286."
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:24:45 #52
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94785429
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:21 schreef spurvehog het volgende:

[..]

In Tweaker stijl geupdatet: "The mind of an i7 with the memory of a 286."
jeetje we worden steeds slimmer! nu nog sneller :P (met het verwerken eh niet met bewegen ;) )
pi_94785648
quote:
Ah, ik ken de verdeling in drie typen (even geleend van wikipedia):

De ADHD stoornis wordt in het diagnostisch handboek DSM-IV-TR beschreven als bestaande uit drie verschillende types:
ADHD-I, het onoplettende type (ADHD Predominantly Inattentive Type). Dit is het type waarbij vooral sprake is van ernstige en aanhoudende aandachtszwakte (moeite om de aandacht in het hier-en-nu te houden, dromerig type). Dit wordt ook wel het ADD-type genoemd. Deze aanduiding wordt echter sinds de publicatie van DSM-IV formeel niet meer gebruikt.
ADHD-H, het hyperactieve en impulsieve type. Hier is vooral sprake van ernstige en aanhoudende impulsiviteit en hyperactiviteit;
ADHD-C, het gecombineerde type. Zowel de problemen van het onoplettende als het hyperactieve type zijn aanwezig. Dit type ADHD komt het meeste voor.

Ik snap in ieder geval wat je bedoelt, soms ontstaat er wat verwarring aangezien ADHD uiteindelijk een verzamelbegrip is van de verschillende soorten.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:32:00 #54
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94785951
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:28 schreef Horchata het volgende:

[..]

Ah, ik ken de verdeling in drie typen (even geleend van wikipedia):

De ADHD stoornis wordt in het diagnostisch handboek DSM-IV-TR beschreven als bestaande uit drie verschillende types:
ADHD-I, het onoplettende type (ADHD Predominantly Inattentive Type). Dit is het type waarbij vooral sprake is van ernstige en aanhoudende aandachtszwakte (moeite om de aandacht in het hier-en-nu te houden, dromerig type). Dit wordt ook wel het ADD-type genoemd. Deze aanduiding wordt echter sinds de publicatie van DSM-IV formeel niet meer gebruikt.
ADHD-H, het hyperactieve en impulsieve type. Hier is vooral sprake van ernstige en aanhoudende impulsiviteit en hyperactiviteit;
ADHD-C, het gecombineerde type. Zowel de problemen van het onoplettende als het hyperactieve type zijn aanwezig. Dit type ADHD komt het meeste voor.

Ik snap in ieder geval wat je bedoelt, soms ontstaat er wat verwarring aangezien ADHD uiteindelijk een verzamelbegrip is van de verschillende soorten.
Nja zij heeft het over 2 types... maar als je het laatste zinnetje leest staat er eigenlijk al een 3e type... de adhd-c aka gecombineerd ;)
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:17:21 #55
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94797504
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:17 schreef Maartel het volgende:

Bupropion ken ik in de vorm van Wellbutrin, werkte voor mij goed, (kreeg zelfs minder zin in roken :') ) ik bleek er alleen allergisch voor (galbultjes) maar het kalmeerde me goed, en hielp ook tegen de hyperactiviteit... Dus 2 in 1.

Typisch, ik kreeg ook eerst diagnose Asperger, nu adhd, en depressie. Ik zit zelf eigenlijk nog te denken aan burn-out, daar komt ook alles in voor waar ik nu last van heb, heb ook ernstige stress verschijnselen (o.a. angst, hyperventileren, maagklachten, hoofdhuid psoriasis, slecht slapen, veel piekeren, enz) Echt depressief voel ik me niet, ja als ik weer eens ontzettend moe ben, wat vaak is. Ik denk dat die moeheid niet zozeer bij ADHD hoort namelijk..
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:38:46 #56
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94799962
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:17 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Bupropion ken ik in de vorm van Wellbutrin, werkte voor mij goed, (kreeg zelfs minder zin in roken :') ) ik bleek er alleen allergisch voor (galbultjes) maar het kalmeerde me goed, en hielp ook tegen de hyperactiviteit... Dus 2 in 1.

Typisch, ik kreeg ook eerst diagnose Asperger, nu adhd, en depressie. Ik zit zelf eigenlijk nog te denken aan burn-out, daar komt ook alles in voor waar ik nu last van heb, heb ook ernstige stress verschijnselen (o.a. angst, hyperventileren, maagklachten, hoofdhuid psoriasis, slecht slapen, veel piekeren, enz) Echt depressief voel ik me niet, ja als ik weer eens ontzettend moe ben, wat vaak is. Ik denk dat die moeheid niet zozeer bij ADHD hoort namelijk..
Ik ben ook altijd ontzettend moe, dat heeft waarschijnlijk te maken met de depressie en vergeet niet dat die onrust in je hoofd/lichaam je ook behoorlijk wat energie kan kosten (moeheid hoort volgens mij wel weer bij het add)
pi_94800323
Vermoeidheid maakt wel deel uit van beide (hoewel dit bij de een weer meer speelt dan bij de ander, volgens mij is mijn zoon(adhd) nooit moe ;-)).

Overigens ben ikzelf moe bij het opstaan tot ongeveer het naar bed gaan (wat overigens natuurlijk ook voor een behoorlijk deel veroorzaakt wordt door vaak wakker te worden s nachts).
There are three things that smell like fish!
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:53:10 #58
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94800402
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:38 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Ik ben ook altijd ontzettend moe, dat heeft waarschijnlijk te maken met de depressie en vergeet niet dat die onrust in je hoofd/lichaam je ook behoorlijk wat energie kan kosten (moeheid hoort volgens mij wel weer bij het add)
Zodanig moe dat je nergens zin meer in hebt? Dat het huishouden of even de stad in teveel is? Ik heb nieteens een sociaal leven meer.. Ik ben niet depressief in de zin van dat ik 24/7 denk dat mijn leven zuigt, ik voel me vaak depri uit onmacht..
pi_94801065
*O*
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:42:15 #60
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_94802237
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:53 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Zodanig moe dat je nergens zin meer in hebt? Dat het huishouden of even de stad in teveel is? Ik heb nieteens een sociaal leven meer.. Ik ben niet depressief in de zin van dat ik 24/7 denk dat mijn leven zuigt, ik voel me vaak depri uit onmacht..
Ja.... ik heb daar ook last van... al heel mijn leven. Vaak ga ik dan juist toch omdat ik wel merk dat het vaak weer energie geeft ondanks het hele moe zijn. Merk ook dat het voor mij makkelijker is om door te gaan sinds ik een hond heb... hoe moe ik ook ben ik MOET naar buiten ik MOET aandacht geven etc... je moet proberen dat circeltje te door breken door juist iets te doen als je ontzettend moe bent... al is het 5 min
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:20:54 #61
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94805764
Ik heb een hond, maar dat lost op de lange duur niet zoveel op voor me.. Maar k kom er wel uit, die moeheid is niet normaal, ik heb het niet van kinds af aan al, en ik ben vastbesloten dit op te lossen :)
pi_94808867
Ha middag O+
pi_94810671
stormlooptopic
pi_94814967
:O en hoera, stuiter je een keertje niet door het leven, bedenk je je dat je heel graag zou willen stuiteren als afleiding.
Bah ik ben een beetje ziekjes maar om nu al naar bed te gaan........
pi_94822739
Midden op de dag al bekaf zijn is zó irritant.. Want het rustig aandoen kan ik zelfs dan niet, maar vrijwel alles wat ik zou kunnen doen voelt als overbelasting -O-
  FOK!fotograaf woensdag 30 maart 2011 @ 19:48:32 #66
159915 -Menn0-
MNO
pi_94822863
Dat moe zijn is heel herkenbaar helaas! Bijna even gaan liggen vanmiddag maar gelukkig niet gedaan. Dan was ik echt in coma geraakt!
,,/
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:05:28 #67
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94843598
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:46 schreef Maartel het volgende:
Midden op de dag al bekaf zijn is zó irritant.. Want het rustig aandoen kan ik zelfs dan niet, maar vrijwel alles wat ik zou kunnen doen voelt als overbelasting -O-
Heb ik dus ook, heel mijn lichaam staat de gehele dag strak gespannen als een veer, en dat is zoooo vermoeiend! k ga nu een cursus mindfulness proberen, kijken of ik rust kan vinden ergens :)
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:50:01 #68
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_94846022
tvp
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:36:39 #69
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94847797
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:46 schreef Maartel het volgende:
heel herkenbaar, dat gevoel dat alles als overbelasting voelt. En daar word ik soms ook enorm depri van.
@swiffer, vroeger was ik ook niet zo moe hoor, maar dat is later gekomen. Lijkt wel of het zich opspaart ofzo, en dan op latere leeftijd eruit komt (bij mij ergens vanaf mn 30e denk ik). Maar het niet kunnen overzien van dingen/taken en me er niet toe kunnen zetten heb ik altijd al, alleen het moeie dus pas een paar jaar.
Wat ik nu probeer: de avond vantevoren een lijstje maken van wat ik wil/moet doen. een paar leuke en een paar moet-dingen zoals huishouden of dingen regelen. het lijstje maak ik niet te lang, dan is het goed af te handelen. En soms ook gewoon geen lijstje of alleen een lijstje met leuke dingen. gewoon omdat we dat verdienen. we vechten allemaal hard, dus we verdienen per definitie soms wat leuks/liefs/ontspanning etc....
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:02:23 #70
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94848683
Ga ik wat mee doen, mn psych stelde ook al een agenda voor..

typisch he dat 'opgespaarde'.. ik merk dat ik pas zo vermoeid ben sinds ik uit huis ben. Zal wel iets te maken hebben met zelf niet kunnen plannen enzo :D
pi_94849362
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:20 schreef Swiffer het volgende:
Ik heb een hond, maar dat lost op de lange duur niet zoveel op voor me.. Maar k kom er wel uit, die moeheid is niet normaal, ik heb het niet van kinds af aan al, en ik ben vastbesloten dit op te lossen :)
Ga je veel wandelen met je hond? Wandelen en schrijven (zoals hier posten) zijn erkende hulpmiddelen tegen depressieve gevoelens.
The view from nowhere.
pi_94849409
quote:

[..]

Ik las dat ook hahaha
Same here. :D
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:48:46 #73
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94850215
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:23 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ga je veel wandelen met je hond? Wandelen en schrijven (zoals hier posten) zijn erkende hulpmiddelen tegen depressieve gevoelens.
Ik wandel elke dag met hem, sochtends en smiddags, maar het is niet de depressie die de overhand neemt, ik voel me vaak neerslachtig juist omdat mijn lichaam weigert. Niet andersom.
pi_94850775
Ik ben vorige week na een aantal intensieve gesprekken met psycholoog en psychiater (en mijn moeder > jeugd) gediagnosticeerd met AD(H)D. Nu ben ik deze week begonnen met Ritalin (half tabletje per 4 uur in de eerste week, dan 1 tablet per 4 uur in week 2 enzoverder)

Maar ik krijg bij een half tabletje al last van wat duizeligheid. Is dat normaal? En als dat nu al duizeligheid geeft, wat zal dat dan bij 1 a 2 tabletten per keer zijn straks?

Ik hoor ook zo veel tegenstrijdigheden over Ritalin, de een zweert erbij en de ander vindt het troep. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb de psychiater ook al gezegd dat ik wat huiverig ben voor medicijnen, maar hij zweert er dus bij, maar misschien krijgt ie wat geld in zijn handje gestopt voor elke keer dat ie Ritalin voorschrijft;)

Thanks! :)
pi_94850799
:{ echt...
kunnen jullie dat ook niet ziek zijn en dan in bed blijven liggen de hele dag?

Die mensen van de arbodienst sporen ook niet met hun vragen, hoe kom je ziek en hoe denk je beter te worden?

Weet ik veel ziek is ziek en ookal ben je ziek zou je toch eten moeten halen, moeten pissen en de wc schoon moeten maken.
Of zie ik dat nu verkeerd?

Bah ik verveel me nu al.
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:08:36 #76
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94850939
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:02 schreef Swiffer het volgende:
Ga ik wat mee doen, mn psych stelde ook al een agenda voor..

typisch he dat 'opgespaarde'.. ik merk dat ik pas zo vermoeid ben sinds ik uit huis ben. Zal wel iets te maken hebben met zelf niet kunnen plannen enzo :D
Ja, dat kan daar goed mee te maken hebben. Op jezelf moet je ineens zoveel zelf doen. Bij mij begon het daar ook mis te gaan hoor.
pi_94851072
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:48 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik wandel elke dag met hem, sochtends en smiddags, maar het is niet de depressie die de overhand neemt, ik voel me vaak neerslachtig juist omdat mijn lichaam weigert. Niet andersom.
Je bedoeld dat je lichamelijke klachten je mogelijkheden/levensgevoel ondermijnen? Het is moeilijk te beoordelen hoe het psycho-somatische werkt. Je krijgt vaak kip-en-ei problemen als je het geestelijk en lichamelijke conceptueel scheidt.
The view from nowhere.
pi_94851215
Trouwens een hoop herkenbare zaken die ik in dit topic tegenkom. ;)
pi_94851576
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:15 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Trouwens een hoop herkenbare zaken die ik in dit topic tegenkom. ;)
Dat is mooi.
pi_94851607
trouwens ik was al een uur van plan om mijn keuken op te ruimen, maar ben natuurlijk nog steeds niet begonnen!
pi_94853133
Goedemiddag!

Tot nu toe is vandaag productief (voor mijn doen in ieder geval :+ ), wel weer eens fijn.
Wel heb ik het idee dat als ik stress heb m'n medicatie minder goed werkt. Hebben meer mensen dat?
pi_94853701
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:24 schreef Dropkogel het volgende:
trouwens ik was al een uur van plan om mijn keuken op te ruimen, maar ben natuurlijk nog steeds niet begonnen!
:) Ik doe dat soort dingen altijd in een opwelling. Plannen en organiseren kan ik niet lol.
pi_94853964
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:16 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

:) Ik doe dat soort dingen altijd in een opwelling. Plannen en organiseren kan ik niet lol.
Zo gaat dat maar al te vaak ja in een opwelling, alleen moet je natuurlijk niet echt meteen erna een opwelling hebben om muziek te gaan luisteren.
Ben je gelijk een vol uur verder.
Maar goed de afwas is gedaan en de rest ziet er ook voor het oog toonbaar uit.
pi_94854191
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:02 schreef Horchata het volgende:
Goedemiddag!

Tot nu toe is vandaag productief (voor mijn doen in ieder geval :+ ), wel weer eens fijn.
Wel heb ik het idee dat als ik stress heb m'n medicatie minder goed werkt. Hebben meer mensen dat?
Ja, dat heb ik soms ook wel. Als ik echt flinke stress heb, kan er geen medicijn meer tegenop. Gelukkig heb ik daar niet zo heel vaak last van, maar vervelend is het wel! -O-
pi_94854310
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:22 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Zo gaat dat maar al te vaak ja in een opwelling, alleen moet je natuurlijk niet echt meteen erna een opwelling hebben om muziek te gaan luisteren.
Ben je gelijk een vol uur verder.
Maar goed de afwas is gedaan en de rest ziet er ook voor het oog toonbaar uit.
Haha, ja klopt, maar heb het ook vaak met het schoonmaken zelf dat ik iets half schoonmaak en aan iets anders begin met schoonmaken en vervolgens dat weer half doe omdat er in mijn ooghoek weer wat anders schoongemaakt moet worden wat dan weer niet helemaal gebeurt omdat ik dan alweer bezig ben met het wegbrengen van de vuilniszak :D

Conclusie; een half schoongemaakte keuken.
pi_94854345
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:04 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Ik ben vorige week na een aantal intensieve gesprekken met psycholoog en psychiater (en mijn moeder > jeugd) gediagnosticeerd met AD(H)D. Nu ben ik deze week begonnen met Ritalin (half tabletje per 4 uur in de eerste week, dan 1 tablet per 4 uur in week 2 enzoverder)

Maar ik krijg bij een half tabletje al last van wat duizeligheid. Is dat normaal? En als dat nu al duizeligheid geeft, wat zal dat dan bij 1 a 2 tabletten per keer zijn straks?

Ik hoor ook zo veel tegenstrijdigheden over Ritalin, de een zweert erbij en de ander vindt het troep. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb de psychiater ook al gezegd dat ik wat huiverig ben voor medicijnen, maar hij zweert er dus bij, maar misschien krijgt ie wat geld in zijn handje gestopt voor elke keer dat ie Ritalin voorschrijft;)

Thanks! :)
Ja duizelig zijn had ik in het begin ook. Ik heb best veel last gehad van bijwerkingen de eerste weken/maanden (vooral duizelig zijn en "drukkende" hoofdpijn) en wilde het eigenlijk ook niet meer pakken. Toch doorgezet, en ben er gewend aan geraakt. Het is toch een lichaamsvreemde stof waar je lijf aan moet wennen en heb nu eigenlijk nooit meer last van bijwerkingen op af en toe een beetje misselijk zijn na (en weet niet eens of dat per se van de medicijnen komt). Ik wil in ieder geval voorlopig niet zonder medicijnen
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:47:01 #87
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_94855070
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:29 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Haha, ja klopt, maar heb het ook vaak met het schoonmaken zelf dat ik iets half schoonmaak en aan iets anders begin met schoonmaken en vervolgens dat weer half doe omdat er in mijn ooghoek weer wat anders schoongemaakt moet worden wat dan weer niet helemaal gebeurt omdat ik dan alweer bezig ben met het wegbrengen van de vuilniszak :D

Conclusie; een half schoongemaakte keuken.
Dit klinkt mij zoooo bekend in de oren :') _O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_94855217
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:47 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dit klinkt mij zoooo bekend in de oren :') _O-
Ja zeker :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:25:47 #89
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94890590
15 april weet deze nigga meer.

Zet 't in je iPhone, dan weet je later waar je was toen de bom werd gedropt jeweets
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94893090
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:27 schreef Crapbag het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik soms ook wel. Als ik echt flinke stress heb, kan er geen medicijn meer tegenop. Gelukkig heb ik daar niet zo heel vaak last van, maar vervelend is het wel! -O-
Ah, dan ligt het waarschijnlijk niet aan mij :'). Voor de rest ben ik namelijk enorm tevreden, maar op zo'n moment is het wel jammer dat het (even) faalt.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:36:40 #91
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94893811
K gebruik valdispert tegen stress, werkt wel aardig!
pi_94898816
soms zoals vandaag denk ik weleens waarom neem ik eigenlijk medicatie die drukte valt best mee.

trouwens ook fijn ik heb een dubbele diagnose kwam ik laatst achter aandachtstekortstoornis en ADHD gecombineerde type.
Waarom als je het laatste al opschrijft moet je het eerste nog vermelden of mis ik iets?

of zou aandachtstekortstoornis er al eerder gestaan hebben en is dat later bij het opnieuw bekijken van een diagnose gewoon niet weggehaald...

Wat doen jullie als je niet kan slapen ik ging gisteren iets voor 22.00 naar bed (ziek) en pas rond 9.00 sliep ik eens een keertje.
En je dan nog echt heel rot voelen als je pas tegen 12.00 uit bed komt.
Dat laatste is dan toch niet zo raar?
pi_94898946
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:24 schreef Dropkogel het volgende:
:') Ik ben al 2 weken bezig met "de grote schoonmaak" en mijn kamer te schilderen. Alles overhoop (heerlijk!) de ene helft van mijn kamer is nu redelijk af. Ga vandaag weer een grote slag slaan :D

Watching paint dry... jeeuj!!
-weg-
pi_94898989
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:36 schreef Swiffer het volgende:
K gebruik valdispert tegen stress, werkt wel aardig!
Ik kies er denk ik voor om een rondje te gaan hardlopen straks, dat werkt voor mij altijd goed :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:40:10 #95
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94900298
Dat kan ik niet altijd ;)
pi_94901070
@ Auti welke kleur krijgt je kamer straks?
2 weken in de zooi dus dat trek ik niet hoor.
pi_94904622
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:57 schreef Dropkogel het volgende:
soms zoals vandaag denk ik weleens waarom neem ik eigenlijk medicatie die drukte valt best mee.

trouwens ook fijn ik heb een dubbele diagnose kwam ik laatst achter aandachtstekortstoornis en ADHD gecombineerde type.
Waarom als je het laatste al opschrijft moet je het eerste nog vermelden of mis ik iets?

of zou aandachtstekortstoornis er al eerder gestaan hebben en is dat later bij het opnieuw bekijken van een diagnose gewoon niet weggehaald...

Wat doen jullie als je niet kan slapen ik ging gisteren iets voor 22.00 naar bed (ziek) en pas rond 9.00 sliep ik eens een keertje.
En je dan nog echt heel rot voelen als je pas tegen 12.00 uit bed komt.
Dat laatste is dan toch niet zo raar?
Ik heb vannacht ook slecht geslapen, maar meestal gebruik ik melatonine (op recept, dus geen pilletjes van 0,000000000000000001 mg lol, maar 1-5 mg) en dat werkt vaak wel. In het begin gebruikte ik 5mg maar daar was ik overdag te moe door, 0,5-1 mg is perfect voor het inslapen!
pi_94905706
Heb ik met veel moeite de lampen in de keuken ontvet vallen er 2 lampen uit.
De een kreeg ik erin terug maar doet het niet meer de ander krijg ik er niet meer in terug.
Klote spotjes.
pi_94906227
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:58 schreef Dropkogel het volgende:
@ Auti welke kleur krijgt je kamer straks?
2 weken in de zooi dus dat trek ik niet hoor.
De achtergrond waar ik tegen aan kijk (achter mijn beeldschermen) is mat zwart. En het is een zolderkamer, mijn eigen tent van beton en hout :D, en dan heb ik de balken in wit hoogglans en de schuine vlakken zijn kiezelsteen grijs.
Ik ben kleurenblind en op mij komt dat kiezelsteen een beetje over als zeeblauw/groenig.. maar ik vind het mooi.
Maar ik denk dat ik sommige vlakken ook matzwart ga doen. Ik zit steeds te kijken hoe mooi het aan het worden is of hoe mooi het kán worden :') .

Ik doe er lang over omdat ik het zo goed mogelijk wil doen, en ik ben niet zo handig. En de verf moet ook drogen voordat je een tweede laag kan aanbrengen etc. Maar ik heb ook een motorieke stoornis en ben daardoor niet zo goed met afplakken of super secuur werken terwijl ik dat dus wel wil. Maar ik wil ook snel :o Kennen jullie dat? _O-

Het is mijn grote lenteschoonmaak, maar ik wil het helemaal goed en netjes en alles moet perfect. Dus ik wil het niet afraffelen en daarom ben ik al 2 weken bezig :@
-weg-
pi_94906693
Auti nou ik kan me best voorstellen dat je er 2 weken bezig mee kan zijn hoor.
ik heb zelf mijn huis geverfd toen ik hier kwam wonen.
de huiskamer is niet helemaal netjes er zitten gele vlekken op het plafond.
Al met al was ik wel 5 dagen bezig met schilderen en dan heb ik de keuken en de waskamer niet gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')