abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:34:06 #176
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94570155
Mooie reportage net bij ter Zake, Belgie. maakt weer eens te meer duidelijk hoe hard ingrijpen noodzakelijk was en is en hoe hard deze mensen de arabische en westerse steun kunnen gebruiken.

Zoals 1 van de mannen al daar zei, ' \We hebben twee keuze's, winnen of sterven.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94570288
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:29 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Bwahaah _O-

dat is een flaregun. Geproduceerd rond de 1e wereldoorlog. :')
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/w(...)III_flare_pistol.jpg
Ik kan het niet helpen, maar er gebeuren in Libië zulke aparte dingen dat ik toch vaak helemaal dubbel lig. Het begon met Gaddafi in dat golfkarretje en die paraplu, die waanzinnige speeches van em over Nescafe en drugs, de Lynx helicopter met Speedy Gonzalez, Saif die moest lachen om die heli, die Staats-tv, pubers met AC milan trui die een beetje in de lucht schieten, nu weer zo'n debiel met zon pistooltje.

Het is wel zo surrealistisch af en toe. Het werkt echt op je lachspieren.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:38:46 #178
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94570480
Defensie'deskundige' Rob van Wijk moet wellicht wat vaker in de echte wereld rond hangen en minder in lego land, gezien de zeer opmerkelijke uitspraken die hij doet.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:39:38 #179
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94570535
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:35 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ik kan het niet helpen, maar er gebeuren in Libië zulke aparte dingen dat ik toch vaak helemaal dubbel lig. Het begon met Gaddafi in dat golfkarretje en die paraplu, die waanzinnige speeches van em over Nescafe en drugs, de Lynx helicopter met Speedy Gonzalez, Saif die moest lachen om die heli, die Staats-tv, pubers met AC milan trui die een beetje in de lucht schieten, nu weer zo'n debiel met zon pistooltje.

Het is wel zo surrealistisch af en toe. Het werkt echt op je lachspieren.
:Y

Saif is trouwens bijzonder stil.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:39:44 #180
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94570542
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:32 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Damn, ik hoop dat die kerel dat wel weet. Staat ie straks tegenover een pro-Gadaffi soldaat met z'n flaregun.
In de 2e wereldoorlog zijn er enkele Duitsers op zo een manier gedood door Britse en Amerikaanse piloten. De flare zorgde er voor dat de kleding van de vijandelijke militair in de fik vloog, waarna de persoon verbrandde. Alleen dan moet je wel raak schieten natuurlijk. :D

quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:35 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ik kan het niet helpen, maar er gebeuren in Libië zulke aparte dingen dat ik toch vaak helemaal dubbel lig. Het begon met Gaddafi in dat golfkarretje en die paraplu, die waanzinnige speeches van em over Nescafe en drugs, de Lynx helicopter met Speedy Gonzalez, Saif die moest lachen om die heli, die Staats-tv, pubers met AC milan trui die een beetje in de lucht schieten, nu weer zo'n debiel met zon pistooltje.

Het is wel zo surrealistisch af en toe. Het werkt echt op je lachspieren.
Idd, het is eigenlijk heel treurig maar ook hilarisch soms. Die rebel met dat plastic speelgoed pistooltje was ook fantastisch _O-.
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_94570570
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:24 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Wat je niet ziet dat raakt je ook niet. Ik heb wel vaker gegoogled naar de praktijken van het Gaddafi regime maar je vond niet al te veel. Vergeleken met Iran was het een wereld van verschil. Maar je kon natuurlijk weten dat Gaddafi mensen martelt en vermoord.

Als er geen beelden zijn, dan heeft de internationale gemeenschap er ook geen belangstelling voor. Daarnaast is op kinderen schiete wel wat anders dan dissidenten martelen.
Yep, en ook Egypte. Natuurlijk wist ik (en velen) dat het een dubieus, corrupt zooitje was bij de machtshebbers daar, maar dat het er zó erg aan toe ging, als wat de afgelopen weken naar buiten is gekomen was erger dan ik had vermoed. Dat dat zolang gebagatelliseerd is.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:42:59 #182
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94570770
AJE

Six F-16s from the Netherlands have arrived on the Italian island of Sardinia. The jets will be patrolling the Mediterranean to enforce the arms-embargo against Libya. They will not take part in combat missions.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94570846
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:42 schreef yavanna het volgende:
AJE

Six F-16s from the Netherlands have arrived on the Italian island of Sardinia. The jets will be patrolling the Mediterranean to enforce the arms-embargo against Libya. They will not take part in combat missions.
Nou maar hopen dat Saif ze niet in beslag neemt. ;(
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:45:29 #184
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94570926
De mars in naam der vrede lijkt idd niet echt van de grond te komen.

ChangeInLibya

It's funny how Gaddafi's "2 million man march" to free Benghazi ended up being just a bus of 20. And even that could be a myth. #libya
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_94570943
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:39 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

In de 2e wereldoorlog zijn er enkele Duitsers op zo een manier gedood door Britse en Amerikaanse piloten. De flare zorgde er voor dat de kleding van de vijandelijke militair in de fik vloog, waarna de persoon verbrandde. Alleen dan moet je wel raak schieten natuurlijk. :D

[..]

Idd, het is eigenlijk heel treurig maar ook hilarisch soms. Die rebel met dat plastic speelgoed pistooltje was ook fantastisch _O-.
Dit is nie te filmen. Het lijkt wel dat Gaddafi en zn volk één ding gemeen hebben. Allebei een natuurtalent voor absurde humor.
pi_94571115
Zijn die Nederlandse F16's wel bewapend ?
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:49:29 #187
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94571141
ABC interview met de redders v.d piloten van het gecrashde toestel laatst.

Video op de site.

The United States Marine Corps captains who rescued two U.S. Air Force pilots in Libya said today they feared hostile fire during the rescue mission but describe an otherwise smooth operation.

It was "my best day in the Marine Corps," said USMC Capt. Erik "Brillo" Kolle. "It was awesome."

The two rescued pilots had ejected from their U.S. Air Force F-15E Strike Eagle after an equipment malfunction caused their plane to crash 25 miles east of Benghazi, Libya, Monday night.

The F-15 had dropped its bombs just before the mechanical problems occurred, and the pilots ejected at 22,000 feet. The F-15 pilots have not yet been identified by the Air Force.

Kolle and USMC Capt. Joe "Angry" Andrejack were part of a team of fighter jets, helicopters and Ospreys -- which can land and take off like a helicopter -- that flew into eastern Libya to rescue the downed pilots.

Kolle and Andrejack describe a bright night with a full moon and said they could see a flare and an aircraft above, and feared hostile fire.

When they shined a laser down to look for people, they saw one of the pilots hiding behind a bush. The pilot was not wearing any night vision goggles, they noticed.

The pilot was uncertain whether nearby villagers were friendly to Americans or to Gadhafi. He sounded "frazzled," Kolle and Andrejack said.

Even before they were on the ground, he bolted toward the Osprey aircraft with his hands above his head so no one would think he was hostile.

When he got on the aircraft, the crew told the pilots, "We got him" and the rescue team flew back to the USS Kearsarge in the Mediterranean.

The two U.S. Marine captains say the F-15 pilot was grateful and thanked them when they met each other in the medical unit.

"We bonded," they said. "It was awesome."

Exclusive Details of Pilots Rescue in Libya

The U.S. Marine Corps launched its standard TRAP Mission (Tactical Recovery of Aircraft and Personnel) to rescue the pilots, sending two Ospreys, two CH-53E helicopters and two Harrier jets. The Harrier jets launched first to patrol the skies over the downed pilot and the helicopters carried 35 marines to serve as perimeter protection if needed.

Initially, the pilot thought the pro-rebel villagers that had surrounded the scene of the crash were Gadhafi supporters, and requested that the Harrier jets drop two 500-pound bombs to prevent locals from getting close. The bombs were dropped in an area between the pilot and the villagers to serve as a warning.

The other pilot was rescued by locals in the village of Ghot Sultan. He was given food and water and returned to the U.S. military. Both pilots suffered only minor injuries and are undergoing physical and mental screening.

The F-15 aircraft, based out of the Royal Air Force Lakenheath base in northern England, was flying out of Aviano Air Base in Italy in support of Operation Odyssey Dawn when it went down. It was the first reported loss of a coalition aircraft during the conflict in Libya.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:50:34 #188
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_94571209
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:42 schreef yavanna het volgende:
AJE

Six F-16s from the Netherlands have arrived on the Italian island of Sardinia. The jets will be patrolling the Mediterranean to enforce the arms-embargo against Libya. They will not take part in combat missions.
En wat moet ik daar mee precies voorstellen? Ze doen niet mee in de bombardementen, maar mogen ze dan wel een gevecht aangaan met een Libisch vliegtuig?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:51:02 #189
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94571232
NRC Liveblog?

ze zijn er toch niet tussenuit he.. anders gaan ze mensen verliezen aan die van de NOS, terwijl ze het heul niet slecht deden qua berichtgeving en de snelle updates, voor een krant in ons kleine nietszeggende landje.
pi_94571272
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:34 schreef yavanna het volgende:
Mooie reportage net bij ter Zake, Belgie. maakt weer eens te meer duidelijk hoe hard ingrijpen noodzakelijk was en is en hoe hard deze mensen de arabische en westerse steun kunnen gebruiken.

Zoals 1 van de mannen al daar zei, ' \We hebben twee keuze's, winnen of sterven.
Belgische TV is echt van een hoger niveau dan bij ons. Veel meer aandacht voor buitenlands nieuws en veel betere reportages. Ze hadden een journalist zitten in Benghazi meen ik, levensgevaarlijk waar die man verkeerde maar het gaf zo'n realistische weergave van de situatie weer.

Hier bij de NOS gaat het journaal meestal over een stroomstoring in Coevorden of onderhandelingen van de FNV of ander non-nieuws.
pi_94571364
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:33 schreef Lagrinta het volgende:
Misschien was Gaddafi wel milder. Hij is een briljant strateeg en bepaalde wanneer hij het Westen bedreigde en wanneer ze voor em een buiging maakten.

[..]

Misschien was Gaddafi wel milder, dat kan heel goed.
Ja misschien, maar ik doelde op dat 'charme-offensief' van die Monitor-group, wat deed suggereren dat Ghadaffi zijn leven had gebeterd (min of meer). Dit alles tegen riante 'vergoeding' uiteraard.
pi_94571393
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:51 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Belgische TV is echt van een hoger niveau dan bij ons. Veel meer aandacht voor buitenlands nieuws en veel betere reportages. Ze hadden een journalist zitten in Benghazi meen ik, levensgevaarlijk waar die man verkeerde maar het gaf zo'n realistische weergave van de situatie weer.

Hier bij de NOS gaat het journaal meestal over een stroomstoring in Coevorden of onderhandelingen van de FNV of ander non-nieuws.
+1
Nederlandse reporters ervaar ik bovendien als arrogant, vooringenomen, ijdel en onwetend. :r
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_94571513
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:49 schreef partyman26 het volgende:
Zijn die Nederlandse F16's wel bewapend ?
Waarschijnlijk wel, maar Nederland kennende zou het me niets verbazen als ze die niet mogen gebruiken ;)
pi_94571618
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:53 schreef Marcus4 het volgende:

[..]

Ja misschien, maar ik doelde op dat 'charme-offensief' van die Monitor-group, wat deed suggereren dat Ghadaffi zijn leven had gebeterd (min of meer). Dit alles tegen riante 'vergoeding' uiteraard.
Ja, ik begrijp het. Daar lenen zich dan van die witteboordcriminelen zich voor. Fraai hè?
pi_94571629
Dus de NAVO heeft nu full command overgenomen?

Wat zal dit voor gevolgen hebben voor de missies? En wat waren de eisen van Turkije ?
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:57:41 #196
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94571630
Dat Libië mee wil praten met op de Afrikaanse top, betekent dat G zich daar gaat vertonen? Zie alleen reacties vanuit 'de regering' van Libië.
pi_94571681
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:53 schreef druide het volgende:

[..]

+1
Nederlandse reporters ervaar ik bovendien als arrogant, vooringenomen, ijdel en onwetend. :r
Precies. Ook typisch NOS om de staatszender van Libië of Noord-Korea uit te zenden en dat er niet bij te vermelden.
pi_94571804
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:57 schreef horned_reaper het volgende:
Dus de NAVO heeft nu full command overgenomen?

Wat zal dit voor gevolgen hebben voor de missies? En wat waren de eisen van Turkije ?
The Guardian legt piekfijn uit waarom het zo lang moest duren. De kern van het verhaal:

"Sarkozy has [had] agreed to give Nato military planners operational command of the campaign, but refused to grant the alliance political and strategic control, insisting this should be vested in the broader "coalition of the willing" taking part.

Turkey has responded by blocking Nato planning operations for Libya while stressing that Nato should be given "sole command", senior Nato diplomats said."

Turkije wil dat alleen de NAVO de operatie stuurt, omdat:

"It [=Turkey] wants to limit and shorten the air campaign and proscribe ground attacks on Libya by Nato aircraft. If Nato is given political command of the air effort, Turkey would be able to exercise a veto in a system run on consensus."
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:02:02 #199
19242 yavanna
Results may vary.
pi_94571893
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:51 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Belgische TV is echt van een hoger niveau dan bij ons. Veel meer aandacht voor buitenlands nieuws en veel betere reportages. Ze hadden een journalist zitten in Benghazi meen ik, levensgevaarlijk waar die man verkeerde maar het gaf zo'n realistische weergave van de situatie weer.

Hier bij de NOS gaat het journaal meestal over een stroomstoring in Coevorden of onderhandelingen van de FNV of ander non-nieuws.
Rudi Vranckx zag ik gisteren kort voorbij komen. In/rond Egypte deden ze ook erg goed verslag.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:03:17 #200
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94571952
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:45 schreef yavanna het volgende:
De mars in naam der vrede lijkt idd niet echt van de grond te komen.

ChangeInLibya

It's funny how Gaddafi's "2 million man march" to free Benghazi ended up being just a bus of 20. And even that could be a myth. #libya
20 Bussen vol! Wat een massa, maar een "march is toch lopend? O-)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')