Niet volgens G, hij riep iig toen de mensen op van elk beschikbaar vervoer gebruik te maken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
20 Bussen vol! Wat een massa, maar een "march is toch lopend?
Nog iets interessants? Ik kan ff geen streams kijken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:09 schreef yavanna het volgende:
Pentagon briefing trouwens live, nu op oa AJE
Bedanktquote:Op donderdag 24 maart 2011 21:18 schreef yavanna het volgende:
SkyNews voor live beeld. Nu net weg trouwens.
Wat info.
YWquote:Op donderdag 24 maart 2011 21:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bedankt
[ afbeelding ]
Die handgranaat is ook nep denk ikquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:29 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Bwahaah![]()
dat is een flaregun. Geproduceerd rond de 1e wereldoorlog.
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/w(...)III_flare_pistol.jpg
bij de onderhandeltafelquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:18 schreef druide het volgende:
Obama heeft grondtroepen resoluut uitgesloten. De aanval blijft, zoals de VN-resolutie voorschrijft, bij luchtaanvallen. In dat geval wordt de strijd tussen loyalisten en opstandelingen gelijker. Een gelijke strijd kan wel jaren duren. Waar eindigt deze chaos?
Ik zal niet meer een obscuur krantje quotenquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:25 schreef quirigua het volgende:
[..]
Dat is een obscuur krantje in Zimbabwe
Gezien de alles of niets houding van beide partijen zal dat niet makkelijk worden, maar ik hoop dat ze zo snel mogelijk handjes kunnen schudden.quote:
Ik zeg ook niet dat het daar snel eindigt, maar dat is wel het uiteindelijke doel van de VN resolutie. Dacht ik.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:27 schreef druide het volgende:
[..]
Gezien de alles of niets houding van beide partijen zal dat niet makkelijk worden, maar ik hoop dat ze zo snel mogelijk handjes kunnen schudden.
G opgeknoopt in Sirte of Tripolo.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:18 schreef druide het volgende:
Obama heeft grondtroepen resoluut uitgesloten. De aanval blijft, zoals de VN-resolutie voorschrijft, bij luchtaanvallen. In dat geval wordt de strijd tussen loyalisten en opstandelingen gelijker. Een gelijke strijd kan wel jaren duren. Waar eindigt deze chaos?
quoten is best hoor, en zet er dan zimbabwe bijquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:25 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ik zal niet meer een obscuur krantje quoten
Mooie tent opgezet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:40 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
G opgeknoopt in Sirte of Tripolo.
Of ineens verdwenen, terwijl Venezuela er een nieuwe boer op een afgelegen stuk platteland bij heeft.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:24 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Wat je niet ziet dat raakt je ook niet. Ik heb wel vaker gegoogled naar de praktijken van het Gaddafi regime maar je vond niet al te veel. Vergeleken met Iran was het een wereld van verschil. Maar je kon natuurlijk weten dat Gaddafi mensen martelt en vermoord.
Als er geen beelden zijn, dan heeft de internationale gemeenschap er ook geen belangstelling voor. Daarnaast is op kinderen schiete wel wat anders dan dissidenten martelen.
Hebben de aanvallende partijen n gezamenlijk doel? De n zegt dat Khaddafi moet hangen, de ander vindt dat geen doel op zich.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:29 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het daar snel eindigt, maar dat is wel het uiteindelijke doel van de VN resolutie. Dacht ik.
Dat zou alleen kunnen als de opstandelingen de overhand zouden hebben, wat ik niet vermoed.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:40 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
G opgeknoopt in Sirte of Tripolo.
Of ineens verdwenen, terwijl Venezuela er een nieuwe boer op een afgelegen stuk platteland bij heeft.
Het beschermen van de Libische burgers is het gezamelijke doel.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:14 schreef druide het volgende:
[..]
Hebben de aanvallende partijen n gezamenlijk doel? De n zegt dat Khaddafi moet hangen, de ander vindt dat geen doel op zich.
quote:[..]
Dat zou alleen kunnen als de opstandelingen de overhand zouden hebben, wat ik niet vermoed.
Grappenmaker.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:15 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het beschermen van de Libische burgers is het gezamelijke doel.
[..]
Ik ben benieuwd war er na het vrijdagmiddag gebed gebeurd.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:14 schreef druide het volgende:
Dat zou alleen kunnen als de opstandelingen de overhand zouden hebben, wat ik niet vermoed.
Denk je dat die tendens, die we inderdaad heel veel hebben gezien, nog van toepassing is?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd war er na het vrijdagmiddag gebed gebeurd.
Zo is het. Hij is ook zoals we allemaal weten gestoord. Dat zijn al die dictators, maar Gaddafi handelt ook emotioneel, uit rancune, naar de waan van de dag, rationeel denken daar houdt ie niet zo van. Dat is ook zn kwaliteit en handelsmerk en zonder ook maar enige waardering voor hem te hebben, heeft ie het toch ruim 40 jaar knap gedaan met een prutsleger in een tribale samenleving.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Bovendien kunnen nu zelfs voorstanders van G niet meer ontkennen dat hij z'n volk structureel aan het omleggen is. Er is geen twijfel meer.
Eerst waren dat voornamelijk schaduwpraktijken, op de achtergrond uitgevoerd, door geheime diensten en weet ik veel wie. Nu zie je het live op elke zender, hij roept het zelf ook nog eens meerdere keren, en heeft getoond niet meer te vertrouwen te zijn naar wie dan ook behalve zichzelf. Nu dit openbaar is, en het volk om hulp vraagt, kan het niet genegeerd worden natuurlijk.
Hij heeft namelijk niet alleen het volk van Libi tot vijand gemaakt de laatste weken, maar iedereen over de hele wereld die vrijheid en eigen keuze hoog in acht neemt.
Hmm.. Dit lijkt mij de bevestiging dan.quote:ShababLibya
we dont tweet anything from G tv, we tweeted it while ago RT @SanadAttia Khamis Gaddafi Is Officially Dead! Reported on #Libyan Channel
een vette middelvinger van de turken richting de fransen dusquote:Op donderdag 24 maart 2011 21:00 schreef druide het volgende:
[..]
The Guardian legt piekfijn uit waarom het zo lang moest duren. De kern van het verhaal:
"Sarkozy has [had] agreed to give Nato military planners operational command of the campaign, but refused to grant the alliance political and strategic control, insisting this should be vested in the broader "coalition of the willing" taking part.
Turkey has responded by blocking Nato planning operations for Libya while stressing that Nato should be given "sole command", senior Nato diplomats said."
Turkije wil dat alleen de NAVO de operatie stuurt, omdat:
"It [=Turkey] wants to limit and shorten the air campaign and proscribe ground attacks on Libya by Nato aircraft. If Nato is given political command of the air effort, Turkey would be able to exercise a veto in a system run on consensus."
Domme retoriek. De Fransen hadden een goed punt. Ik denk dat de Turken hun EU-lidmaatschap weer eens met een paar jaar hebben opgeschoven.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 01:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
een vette middelvinger van de turken richting de fransen dus
goed punt of niet, je moet niet fucken met de turken, wat sarkozy open en bloot doet, actie reactie, je weetsquote:Op vrijdag 25 maart 2011 01:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Domme retoriek. De Fransen hadden een goed punt. Ik denk dat de Turken hun EU-lidmaatschap weer eens met een paar jaar hebben opgeschoven.
men valt er wel elke keer weer op terug dus kennelijk is het niet zo overbodig als men zou denkenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 01:59 schreef remlof het volgende:
En de NATO moet gewoon worden opgeheven wegens overbodigheid. Maar dat was al eerder gesteld hier.
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 01:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Domme retoriek. De Fransen hadden een goed punt. Ik denk dat de Turken hun EU-lidmaatschap weer eens met een paar jaar hebben opgeschoven.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:55 schreef zarGon het volgende:
Dat er nog steeds mensen zijn die denken dat Turkije toegelaten zal worden in de EU.
Hilarisch.
De NATO heeft de laatste twintig jaar niets meer gedaan dan de Amerikanen bijspringen in hun dubieuze, verre oorlogen. Nu de achtertuin van de EU in brand staat geeft de VS niet thuis.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
men valt er wel elke keer weer op terug dus kennelijk is het niet zo overbodig als men zou denken
Ik vind dat Turkije bij de EU moet komen, maar ze moeten het zichzelf niet nog moeilijker maken dan het al is.quote:
wat zou er gewonnen worden als je de navo zou demonteren?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:07 schreef remlof het volgende:
[..]
De NATO heeft de laatste twintig jaar niets meer gedaan dan de Amerikanen bijspringen in hun dubieuze, verre oorlogen. Nu de achtertuin van de EU in brand staat geeft de VS niet thuis.
ok, na veel wikken en wegen hebben ze de lead genomen met de NFZ in Libi, maar daar willen ze zo snel mogelijk vanaf.
De macht van de EU.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat zou er gewonnen worden als je de navo zou demonteren?
Dat vind ik een goede zaak!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 01:06 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
00.34 uur: Verenigde Arabische Emiraten doen mee
De Verenigde Arabische Emiraten hebben officieel toegezegd deel te zullen nemen aan de militaire missie in Libi. Het land stuurt twaalf gevechtsvliegtuigen. Het is na Qatar het tweede Arabische land dat tot de coalitie toetreedt. Clinton benadrukte in haar toespraak het belang van de steun van Arabische landen.
Een goede samenwerkingsstructuur is nodig, dat wel.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:02 schreef Slayage het volgende:
men valt er wel elke keer weer op terug dus kennelijk is het niet zo overbodig als men zou denken
zolang we geen verenigde staten van europa hebben zullen we altijd de steun van de VS nodig hebbenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:15 schreef svann het volgende:
[..]
Een goede samenwerkingsstructuur is nodig, dat wel.
Vriendschappelijke banden met de VS zijn prima, maar de EU moet ook op militair gebied een eigen beleid krijgen.
Dit hele gebeuren is een stap in die richting, hoop ik. Evolutie.
De enige die het nog moeilijker maakt voor zichzelf is de EU, eigenlijk. Het is niet zoals vroeger dat Turkije zit te smeken om een lidmaatschap. Als het lukt is het mooi meegenomen, maar als het niet lukt, kijkt Turkije gewoon verder. Merkel en Sarkozy die het hebben over n of ander vaag partnerschap in plaats van een volledig lidmaatschap, kom nou zeg.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind dat Turkije bij de EU moet komen, maar ze moeten het zichzelf niet nog moeilijker maken dan het al is.
QFTquote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:30 schreef zarGon het volgende:
De enige die het nog moeilijker maakt voor zichzelf is de EU, eigenlijk. Het is niet zoals vroeger dat Turkije zit te smeken om een lidmaatschap. Als het lukt is het mooi meegenomen, maar als het niet lukt, kijkt Turkije gewoon verder. Merkel en Sarkozy die het hebben over n of ander vaag partnerschap in plaats van een volledig lidmaatschap, kom nou zeg..
Turkije doet het prima zonder de EU.
Nederland en een hoop andere (sterke) Europese landen zouden het ook prima doen zonder de EU. Het is, en zo ben ik weer min of meer ontopic want ik las ergens dat dat moest, symboolpolitiek. Niemand heeft er baat bij.quote:
Of de kassa dicht is maakt niet uit, het gaat erom of er nog getapt wordtquote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nederland en een hoop andere (sterke) Europese landen zouden het ook prima doen zonder de EU. Het is, en zo ben ik weer min of meer ontopic want ik las ergens dat dat moest, symboolpolitiek. Niemand heeft er baat bij.
(bruggetje)
Niemand heeft baat bij Nederland dat even lang na de laatste ronde nog komt binnenzetten
met de vraag of er nog iets te drinken is. De kassa is allang dicht.
Ik herken de situatiebeschrijving, maar dan gaat meestal de deur eerst op slot.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 03:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Of de kassa dicht is maakt niet uit, het gaat erom of er nog getapt wordt
Je hebt gelijk, het buitenlandbeleid van dit kabinet is bedroevend en dat van defensie zo mogelijk nog slechter.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 03:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik herken de situatiebeschrijving, maar dan gaat meestal de deur eerst op slot.
Nederland komt net voor dat moment binnen. Kansloze timing.
(edit: het moment dat iedereen die er niet toe doet naar buiten moet.
(context jwz))
Ik heb niet voor dit kabinet gekozen. Dat was de andere helft van Nederland.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 03:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het buitenlandbeleid van dit kabinet is bedroevend en dat van defensie zo mogelijk nog slechter.
Maar hey, we hebben er zelf voor gekozen h?
Goedemorgen!quote:
morguh , ik heb vandaag eindelijk weer wat tijd om te komen volgenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Goedemorgen!
Ik wil ook even vragen of NRC het liveblog niet meer bijhoudt of dat ik het niet kan vinden. Die van gisteren kan ik ook niet teruglezen.
wiki heeft i.i.g. niks veranderd ( staat alleen hetzelfde als gisteren , en heb ik gisteren al gepost hier)quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:23 schreef MangoTree het volgende:
senorelsenor LibyanstateTv now announces #Khamis 's death.
Twitter - 2 uur geleden
Rangeeni RT @DJMeddi: Khamis Gaddafi Is Officially Dead! Reported on #Libyan Channel Go #Libya!
Twitter - 3 uur geleden
DJMeddi Khamis Gaddafi Is Officially Dead! Reported on #Libyan Channel Go #Libya!
Twitter - 3 uur geleden
Dus toch..?
gisteren ookal (tussen Den Bosch /Eindhoven )quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:03 schreef Flepke het volgende:
Ook goeden ochtend.
Jezus christus wat kwam hier net overvliegen? (omgeving 's-Hertogenbosch / volkel)
Ben wat gewend met dagelijks apache's/f16 boven mijn huis maar dit was toch wel een ganz geil geluid.
Zo ganz geil dat ik er wakker van werd
in eerste instantie wou NL toch alleen over dat wapenembargo meedoen ?quote:25 maart 2011, 09:37
Rutte wil snel deelname handhaven no-flyzone Libi
door David Haakman
Binnenland
Nederland moet zo snel mogelijk meehelpen om een no-flyzone boven Libi te handhaven. Dat heeft premier Rutte gezegd in reactie op het feit dat de NAVO de leiding van de internationale troepenmacht in Libi overneemt van de Verenigde Staten.
Volgens Rutte wil de regering snel met een voorstel komen en hij verwacht dat de Kamer akkoord gaat met een Nederlandse deelname. In Libi is een doorgedraaide dictator aan de macht die zn eigen bevolking bombardeert. We willen de bevolking van Libi beschermen tegen deze vreselijke man en zijn regime.
Besluit ovedracht na dagenlang onderhandelen
De overdracht van het commando, die mogelijk al dit weekend plaatsvindt, komt na dagenlange onderhandelingen binnen de NAVO. Turkije uitte lange tijd bezwaren, maar staakte zijn verzet na de gesprekken van gistermiddag met de VS, Groot-Brittanni en Frankrijk. Volgens secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen staan alle 28 NAVO-lidstaten achter het besluit.
De verantwoordelijkheid voor luchtaanvallen op Libisch grondgebied blijft in handen van de Verenigde Staten, hoewel het land deze taken liever eveneens zou overdragen.
Op de lange termijn kan de NAVO meer verantwoordelijkheden nemen, zei secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen, maar hierover is nog geen besluit genomen. Vooral Turkije, de enige islamitische lidstaat van het bondgenootschap, is fel tegen NAVO-deelname aan luchtaanvallen.
Nederlandse F-16s geland op Sardini voor missie Libi
De zes Nederlandse F-16s die gaan helpen met het handhaven van het wapenembargo tegen Libi kwamen gisteren rond zes uur aan op Sardini. De F-16s kunnen direct worden ingezet. Wanneer ze gaan patrouilleren om het wapenembargo te handhaven is nog niet bekend. Dat moet eerst worden afgestemd met het NAVO-hoofdkwartier in het Turkse Izmir.
Woensdagavond steunde een ruime meerderheid van de Tweede Kamer de Nederlandse bijdrage aan de NAVO-missie naar Libi.
NRC
Begrijp ik het nou goed? Rebellen hebben het centrum veroverd?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:57 schreef zoefbust het volgende:
Britse en Franse luchtaanvallen in Libi
vrijdag 25 maart 2011, 10u30
Franse en Britse gevechtsvliegtuigen hebben in de nacht van donderdag op vrijdag doelen nabij de Libische stad Ajdabiya aangevallen.
Volgens de Franse bevelhebber Edouard Guillaud werd daarbij een artilleriebatterij vernietigd. De Britse minister van defensie Liam Fox zei dat Britse Tornado GR4-vliegtuigen een aantal raketten hebben afgevuurd op Libische pantservoertuigen.
Opstandelingen en regeringstroepen voeren al een week strijd rond Ajdabiya. Rebellen in het centrum van de strategisch gelegen stad worden bestookt door de regeringsmilitairen die zich aan de rand van de stad hebben verschanst.
Franse troepen vielen in de nacht van woensdag op donderdag al een luchtmachtbasis in het binnenland aan.
http://www.standaard.be
De rebellen komen uit de bevolking. Ghaddafi had een gedeelte van de stad veroverd, maar je raakt die rebellen alleen kwijt als je de hele stad plat legt.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Begrijp ik het nou goed? Rebellen hebben het centrum veroverd?
Ik trek dezelfde conclusies.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:38 schreef svann het volgende:
On topic:
Turkije wil de totale cordinatie onder nato-gezag brengen om een veto op de luchtacties te kunnen geven?
De opstandelingen en hun sympathisanten zullen daar niet blij mee zijn.
Mij lijkt het idee van Sarkozy om het politieke deel van de acties breed te cordineren juist prima.
Of snap ik iets niet?
Tussen 8:30 en 8:45 was het boven Leeuwarden ook zo'n takkeherrie, ik was gelijk klaarwakker.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:03 schreef Flepke het volgende:
Ook goeden ochtend.
Jezus christus wat kwam hier net overvliegen? (omgeving 's-Hertogenbosch / volkel)
Ben wat gewend met dagelijks apache's/f16 boven mijn huis maar dit was toch wel een ganz geil geluid.
Zo ganz geil dat ik er wakker van werd
ze willen het zondag ook over een "rijverbod " hebben;quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:48 schreef druide het volgende:
[..]
Ik trek dezelfde conclusies.
Hoewel Turkije heeft ingestemd met het wapenembargo en de no fly-zone, wil dat land niet dat Khaddafi's grondtroepen, wapendepots en logistieke centra en dergelijke worden gebombardeerd. De landen die dat wel willen, Frankrijk en Engeland, zijn ook de landen die de onttroning van Khaddafi ten doel hebben gesteld. Volgens mij wil Turkije slechts voorkomen dat de opstandelingen in mootjes worden gehakt, om vervolgens tussen loyalisten en opstandelingen een overeenkomst te bereiken over het toekomstige bestuur, wat ongetwijfeld democratischer zal zijn dan het huidige.
Aanstaande zondag neemt het NAVO-kwartier te Izmir de controle over; tot die tijd is het nog best mogelijk dat een Tomahawk Khaddafi ongelukkig treft. Waarom zouden de Fransen anders zo lang willen wachten met de overgave van het bestuur over de operatie?
quote:buitenland
NAVO neemt deel Libi-operatie over
(Novum/AP) - Na dagen van onderhandelen heeft de NAVO donderdagavond in Brussel besloten de verantwoordelijkheid voor de handhaving van het vliegverbod boven Libi over te nemen. De verantwoordelijkheid voor luchtaanvallen op Libisch grondgebied blijft in handen van de Verenigde Staten, hoewel het land deze taken liever eveneens zou overdragen.
Op de lange termijn kan de NAVO meer verantwoordelijkheden nemen, zei secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen, maar hierover is nog geen besluit genomen. Vooral Turkije, de enige islamitische lidstaat van het bondgenootschap, is fel gekant tegen NAVO-deelname aan luchtaanvallen.
De Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Hillary Clinton verwelkomde het nieuws uit Brussel, ook al is de beslissing niet zo verreikend als zij zou willen. De VS hoopten dat de NAVO de volledige verantwoordelijkheid voor de militaire operatie, zoals die is goedgekeurd door de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties, zou overnemen. De operatie heeft de VS in een week tijd al een miljard dollar gekost. Bovendien is er in het Congres kritiek van leden van beide partijen.
De NAVO liet donderdag weten binnen twee tot drie dagen te beginnen met het handhaven van het vliegverbod. De operatie wordt vanuit het commandocentrum in Napels geleid en staat onder bevel van de Amerikaanse admiraal Samuel Locklear.
Het bondgenootschap liet tevens weten een breder mandaat te formuleren, waaronder een 'rijverbod' om te voorkomen dat de Libische leider Moammar Gadhafi nog langer pantservoertuigen en artillerie kan inzetten tegen de opstandelingen. De Noord-Atlantische Raad, het hoogste beslissingsorgaan van de NAVO, bespreekt de plannen zondag.
Europese, Arabische, Afrikaanse en Amerikaanse diplomaten bespreken volgende week in Londen bovendien de mogelijkheid van een breder politiek toezicht op de NAVO-operatie. "De politieke cordinatie kan niet alleen bij de NAVO liggen, omdat er ook landen betrokken zijn die niet zijn aangesloten bij de NAVO", zei de Franse president Nicolas Sarkozy.
buitenlandnieuws
Daarnaast zijn onze militaire mogelijkheden natuurlijk een lachertje in vergelijking met de VS.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
zolang we geen verenigde staten van europa hebben zullen we altijd de steun van de VS nodig hebben
Turkije is economisch heel goed bezig. Daarnaast zijn veel mensen te ignorant om te begrijpen dat een EU niet betekent dat je allemaal dezelfde cultuur moet hebben. Door de ligging van Turkije kan Turkije zich het ook niet veroorloven om vijand te worden van Iran en Syri. En zeg nou zelf, wij EU waren/zijn ook goede vriendjes met wrede regimes.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:16 schreef Hukkie het volgende:
Wat heeft Turkije te winnen bij een lidmaatschap van de EU? De EU begint zo langzamerhand een karikatuur van zichzelf te worden.
Hij is wel creatief.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:37 schreef zoefbust het volgende:
#Gaddafi loading ppl on a big boat from sha'ab sea port in #tripoli to send to #benghazi (source in Libya)
Waarom?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:37 schreef zoefbust het volgende:
#Gaddafi loading ppl on a big boat from sha'ab sea port in #tripoli to send to #benghazi (source in Libya)
En dan zullen er vast vrouwen en kinderen bij zitten. Maakt het voor de NAVO weer wat moeilijker.quote:
Zoomen ze in op dat schip, zien ze Spongebob rugtassen tussen de wapens liggen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
En dan zullen er vast vrouwen en kinderen bij zitten. Maakt het voor de NAVO weer wat moeilijker.
Rob de Wijk is defensiespecialist, zijn werk heeft niets met mensen te maken, begrijp dat nouhouuuuuuuquote:Op donderdag 24 maart 2011 19:39 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Hij heeft overigens wel een goed punt, maar het is totaal niet verantwoord als je ook maar een beetje mens bent.
edit: het bericht is van jorn jonker, maar ik zie em niet op de site. defensiespecialist is rob de wijk.
Of ze stoppen de wapens en munitie gewoon in die Spongebob rugtassen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:04 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Zoomen ze in op dat schip, zien ze Spongebob rugtassen tussen de wapens liggen.
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:16 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
in eerste instantie wou NL toch alleen over dat wapenembargo meedoen ?
dus nu de NAVO het overneemt wil NL in 1 x wel ?
(of heb ik zo slecht opgelet afgelopen dagen ?? , tja lastig als je niet veel FOK kan volgen)
quote:NOS
12.21 uur: Mogelijk vandaag besluit kabinet
De kans is groot dat het kabinet vandaag een besluit neemt over deelname aan het handhaven van het vliegverbod boven Libi. De NAVO neemt het commando over en Nederland wil ook meedoen aan die acties. Deze week besloot het kabinet al mee te doen aan handhaving van het wapenembargo tegen Libi. Het liet toen al weten dat het ook een bijdrage wil leveren aan de controle op het vliegverbod, maar dat daar eerst een besluit van de NAVO over moest komen. Minister Rosenthal denkt dat er nog vandaag een nieuwe brief naar de Tweede Kamer gaat. Die zal daar later over debatteren.
Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:42 schreef yavanna het volgende:
BBC
Latest on Libya: AFP news agency has just news-flashed a line about Nicolas Sarkozy saying that Paris and London are preparing some unspecified political initiative on the situation.
quote:FromJoanne: There is a SECRET DESERT ROUTE going right into center of #Ajdabiya Rebels R using this 2 attack #Gaddafi troops from within #febr17
10 minutes ago via web
almuktar: Sky news correspondant in Ajdabiya : we've just witnessed a coalition air strike. #Libya #Feb17
9 minutes ago via web
pablorr89: Libyan rebels are massing near #Ajdabiya to recapture the control of the city from Gadaffi forces. Meanwhile coaliton airstrikes continue.
4 minutes ago via Twitter for BlackBerry
quote:Maya-beydoun_normal
mayabeydoun: AL Jazeera correspondent says theres a mediation between the rebels and Ghaddafi forces to let them out of the city of Ajdabiya.#feb17#libya
6 minutes ago via web Reply View Tweet
almustaqbalFM: AFP: Two huge blasts heard near #Libya's #Ajdabiya, vast plume of smoke
3 minutes ago via TweetDeck
quote:The city of Ajdabiya is a major crossroads in eastern Libya and controls the approach to Benghazi, the rebels stronghold. It is being pounded by Gaddafi loyalists, and the rebels are determined it shall not fall. Their cause depends on it.
Euronews has a journalist on the spot, reporting via telephone.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |